http://yor.minitroopers.com
Zo ben ik bijna 4 maanden bezig geweest om mijn voip aan de praat te krijgen.
Na 3 nieuwe modems, 3x screenshot uploaden, verkeerde firmwares gekregen, en nog steeds een brak instabiel modem.
Achteraf blijkt een hele simpele instelling te zijn die ook gewoon in het eerste modem gezet kon worden.
Igg weet ik wel zodra ik mijn contract kan opzeggen ben ik pleite.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
en die instelling betrof?????Dj Neo Ziggy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:16:
Het is niet echt super duur, maar er schorten wel degelijk iets aan de service.
Zo ben ik bijna 4 maanden bezig geweest om mijn voip aan de praat te krijgen.
Na 3 nieuwe modems, 3x screenshot uploaden, verkeerde firmwares gekregen, en nog steeds een brak instabiel modem.
Achteraf blijkt een hele simpele instelling te zijn die ook gewoon in het eerste modem gezet kon worden.
Igg weet ik wel zodra ik mijn contract kan opzeggen ben ik pleite.
PSN: TDBtje
Na een reboot van mijn modem was ik 10 minuten bereikbaar op mijn voip nummer, daarna niet niet meer.
Na een reboot had ik weer 10 minuten contact met de buitenwereld, daarna plok, dood.
Blijkbaar moeten er 3 modems overheen gaan, verkeer verstuurde firmware om te achterhalen dat het een instelling is.
Verder is dit huidige modem ook niet lekker, elke keer als ik iets wil configgen moet ik dat ding rebooten omdat de webclient het niet meer doet, en onder telnet nog wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 13-08-2007 14:53 ]
ZyXEL 2602 zeker? Da's een firmware bug, even een goede firmware erin knallen en je bent ervan verlost. Let wel op dat je de juiste firmware pakt, er zijn verschillende modellen 2602's (wireless, niet wireless, etc)Dj Neo Ziggy schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:48:
[..]
Verder is dit huidige modem ook niet lekker, elke keer als ik iets wil configgen moet ik dat ding rebooten omdat de webclient het niet meer doet, en onder telnet nog wel.
Zal vanavond even opzoeken welke het exact is.
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1 | 03/12/2007
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ADP.1) | 08/08/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
Heb dus gekeken op de website maar er is alleen maar v3.40 te downloaden.
Tevens is het ook zo dat alle 3 de modem die ik hier heb staan, het allemaal hebben.
Dit doorgeven aan de helpdesk is vertelde dat ze dit wisten, daarom zouden ze me een ander modem sturen, die dit probleem niet had. 2 dagen daarna had ik een nieuw modem, je raad het al, nog een keer hetzelfde modem met dezelfde problemen.
[ Voor 59% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 13-08-2007 18:29 ]
Zo zijn er zwarte 2602H/HW modems met MS.x en AJE.x firmware. Fysiek hetzelfde, qua functionaliteit en functioneren kan het (enorm) verschillen.
Dus zoek een firmware met dezelfde letterreeks en het nummer er achter is dan de versie. Of mail gewoon ZyXEL in Nederland en vraag wat de laatste versie is en leg uit welke problemen je ervaart met je huidige versie.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Voordat ik mijn tweak verduveld abbo aanvraag indien voor mijn analoge lijn heb ik een technische vraag.
Ik heb nu dus 2 aderparen, 1 voor isdn en 1 voor analoog.
Als ik nu een abbo aanvraag op mijn analoge lijn, dan heb ik dus geen adsl aansluiting op deze lijn terwijl er al wel een adsl verbinding (xs4all) ligt op mijn adres. Cq. de afzonderlijke lijnen staan los van het gegeven dat ik al adsl heb op mijn huisadres?
Ik kan dus op geven dat er geen adsl op mijn adres is?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
ADSL is per lijn mogelijk, is niet zo dat je op een adres maar één ADSL verbinding kan of mag hebben.DoctorV64 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:57:
Zo vandaag eindelijk mijn analoge lijn opgeleverd door KPN (breek me de bek niet open hierover) naast mijn isdn.
Voordat ik mijn tweak verduveld abbo aanvraag indien voor mijn analoge lijn heb ik een technische vraag.
Ik heb nu dus 2 aderparen, 1 voor isdn en 1 voor analoog.
Als ik nu een abbo aanvraag op mijn analoge lijn, dan heb ik dus geen adsl aansluiting op deze lijn terwijl er al wel een adsl verbinding (xs4all) ligt op mijn adres. Cq. de afzonderlijke lijnen staan los van het gegeven dat ik al adsl heb op mijn huisadres?
Ik kan dus op geven dat er geen adsl op mijn adres is?
Je kan dus op beide ADSL hebben.
Is het niet de taak aan tweakdsl dan om er achter te komen dat deze modems niet in orde zijn, en zelf dan maar eens gaat mailen met Zyxel.bjck schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:08:
Dus zoek een firmware met dezelfde letterreeks en het nummer er achter is dan de versie. Of mail gewoon ZyXEL in Nederland en vraag wat de laatste versie is en leg uit welke problemen je ervaart met je huidige versie.
Ik verwacht een stabiel modem van een isp.
Sommige firmware reeksen zijn niet door ontwikkeld, andere weer wel maar zijn niet online te vinden en alleen via de verkregen ISP te verkrijgen.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:26:
[...]
Is het niet de taak aan tweakdsl dan om er achter te komen dat deze modems niet in orde zijn, en zelf dan maar eens gaat mailen met Zyxel.
Ik verwacht een stabiel modem van een isp.
Zo zijn er voor de 2602H(W)-61C drie versies bij mijn weten: MU.x (standaard ZyXEL, kan ook MF.x zijn), AJE.x (Demon & TweakDSL & Speedlinq geleverd dacht ik) en MS.x (Tiscali geleverd).
Ik wacht in spanning af
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Zit hier al +2 weken te wachten op een modem. Leve Tiscali...
De lijn was wel op tijd opgeleverd door Tweak. Zit nu met een leen modem waar ik een andere config in geramt heb (Speedtouchje).
Is het niet zo dat jullie die modems eerst testen, zeg maar 1 modem testen om te kijken of ze werken?bjck schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:37:
[...]
Sommige firmware reeksen zijn niet door ontwikkeld, andere weer wel maar zijn niet online te vinden en alleen via de verkregen ISP te verkrijgen.
Zo zijn er voor de 2602H(W)-61C drie versies bij mijn weten: MU.x (standaard ZyXEL, kan ook MF.x zijn), AJE.x (Demon & TweakDSL & Speedlinq geleverd dacht ik) en MS.x (Tiscali geleverd).
Ik heb zojuist ook TweakDSL aangevraagd en de optie om een vriendenkorting op te geven stond er nog steeds bij. De enige die ik zo snel kon vinden was deze, dus ik heb 'm maar gewoon ingevuld. Zonde om 't niet te doen leek me. Maarre, wat ik me nu dus afvraag, wat betekent 't eigenlijk? Wat heb ik nu eigenlijk 'cadeau' gedaan?
-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-
Weet je zeker dat je al twee weken wacht omdat Tiscali je modem niet verstuurt?Badger schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:
* Badger is not happy.
Zit hier al +2 weken te wachten op een modem. Leve Tiscali...
De lijn was wel op tijd opgeleverd door Tweak. Zit nu met een leen modem waar ik een andere config in geramt heb (Speedtouchje).
Wat ik mij herinner is dat je op deze manier voor elke 'vriend' die je naar TweakDSL brengt een jaar lang 10% korting krijgt op je abonnement. Dus op deze manier zou ik dus al 20% korting moeten krijgenbaZzz.com schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:47:
[...]
Ik heb zojuist ook TweakDSL aangevraagd en de optie om een vriendenkorting op te geven stond er nog steeds bij. De enige die ik zo snel kon vinden was deze, dus ik heb 'm maar gewoon ingevuld. Zonde om 't niet te doen leek me. Maarre, wat ik me nu dus afvraag, wat betekent 't eigenlijk? Wat heb ik nu eigenlijk 'cadeau' gedaan?
Maar toch bedankt
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik kan die website maar niet bereiken en vraag me af of het nu aan mij ligt of aan mijn provider (TweakDSL). Dat laatste is misschien wat raar maar ik kan anders ook niet zien waar het probleem zit. DNS is goed, name resolving werkt.
Een trace laat het volgende zien.
C:\>tracert www.alice.nl
Bezig met het traceren van de route naar www.alice.nl [62.177.128.67]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.138
2 8 ms 8 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 9 ms 9 ms 8 ms extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 9 ms 9 ms 9 ms bbned.globalswitch.nl-ix.net [193.239.116.116]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
De website is operationeel dus het is niet zo dat deze uit de lucht is.
Via tweak had ik er gisteravond ook last van en op m'n werk doet hij het nu goed. Ik dacht dat het aan drukte lag dus heb er gisteren geen tijd in gestoken om te kijken waar het aan ligt.HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:38:
Zijn er meer TweakDSL gebruikers (bij voorkeur via het BBned netwerk) die problemen hebben met het bereiken van deze website: Alice
Ik kan die website maar niet bereiken en vraag me af of het nu aan mij ligt of aan mijn provider (TweakDSL). Dat laatste is misschien wat raar maar ik kan anders ook niet zien waar het probleem zit. DNS is goed, name resolving werkt.
Een trace laat het volgende zien.
C:\>tracert www.alice.nl
Bezig met het traceren van de route naar www.alice.nl [62.177.128.67]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.138
2 8 ms 8 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 9 ms 9 ms 8 ms extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 9 ms 9 ms 9 ms bbned.globalswitch.nl-ix.net [193.239.116.116]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
De website is operationeel dus het is niet zo dat deze uit de lucht is.
☻/
/▌
/ \
Ik dacht eerst ook dat het aan de drukte zou kunnen liggen, maar dat is nu erg onwaarschijnlijk omdat ik het op meerdere tijden heb geprobeerd zonder goed resultaat.Kixtart schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:45:
[...]
Via tweak had ik er gisteravond ook last van en op m'n werk doet hij het nu goed. Ik dacht dat het aan drukte lag dus heb er gisteren geen tijd in gestoken om te kijken waar het aan ligt.
Als ik niet de enige ben die vanaf TweakDSL deze site niet kan bereiken is er structureel iets mis.
Of ik word naar een compleet andere pagina gerouteerd zou ook kunnen.
Het is toch een site van een NL Provider (bellen, ADSL etc ?)
Ikzelf ben verbonden via tweakdsl op het bbned netwerk.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
edit: wel timeouts als ik een tracert probeer, maar dat wil niet altijd wat zeggen natuurlijk.
[ Voor 84% gewijzigd door Hollanda op 17-08-2007 16:16 ]
Dat ben je niet, ik heb hetzelfde. Overigens wel op een andere hop (amsix-router.bbned.nl). Ook Tweak via BBned.HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:59:
Als ik niet de enige ben die vanaf TweakDSL deze site niet kan bereiken is er structureel iets mis.
Het "probleem" is blijkbaar opgelost want ik kan nu WEL op de site van Alice komen.IceStorm schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:49:
[...]
Dat ben je niet, ik heb hetzelfde. Overigens wel op een andere hop (amsix-router.bbned.nl). Ook Tweak via BBned.
Misschien een probleem met de routering geweest.
Nu maar even zien of Alice een concurrent voor TweakDSL kan zijn.
Misschien toch wel al zijn er wat mij betreft nog een aantal onduidelijkheden.
Voor over het gebruik van het modem (wel of geen eigen modem gebruiken) en de telefoonaansluiting.
Ik heb al wat gepost hierover in het "Alice" topic op GoT.
Ik denk het, het werkt hier iig ook weerHoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:17:
Misschien een probleem met de routering geweest.
Niet dat ik perse over wil stappen (heb sowieso nog 8 maanden te gaan) maar 30 euro is wel weinig geld. Ik bedoel, dat betaal je ook voor alleen een vaste lijn en een paar gesprekjes.
Wat betaal je nu dan als ik vragen mag?IceStorm schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:33:
[...]
Ik denk het, het werkt hier iig ook weer
Niet dat ik perse over wil stappen (heb sowieso nog 8 maanden te gaan) maar 30 euro is wel weinig geld. Ik bedoel, dat betaal je ook voor alleen een vaste lijn en een paar gesprekjes.
Verwijderd
Orange hanteerd een maand opzegtermijn, abo. loopt af eind oktober. Mijn inziens twee mogelijkheden:
1. Orange op tijd opzeggen en melden dat het om een telco-telco migratie gaat. Vervolgens zes weken voor opleveringsdatum aanmelden bij TweakDSL (oplevering Tweak is dan op z'n laatst (theoretisch) twee weken voor afsluitdatum Orange)
of
2. Eerst aanmelden bij TweakDSL en vervolgens opzeggen bij Orange.
Wat is wijsheid? Ik wil de overlap zo kort mogelijk maken tussen beide ISP.
[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 18-08-2007 01:01 ]
Ik kan per maand opzeggen maar het is altijd goed om even naar een nieuwe provider te kijken wat ze te bieden hebben.IceStorm schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:33:
[...]
Ik denk het, het werkt hier iig ook weer
Daar komt nog bij dat de providers waar je vaak al lang klant bent, niets extra's aan hun trouwe klanten "geven". Dat doen ze wel bij nieuwe klanten maar bestaande klanten kunnen de volle mep betalen nadat hun actie korting voorbij is.
Ik weet wel dat men graag nieuwe klanten wil lokken maar loyaliteit mag ook wel beloond worden toch?
De prijs van TweakDSL is niet extreem duur omdat de kwaliteit goed is en de newsserver prima is.
Daar betaal je ook wat voor.
Daarnaast heb je het telefonie deel. Ik betaal mijn gewone KPN abo nog, maar bel wel via carrier preselect. Maar goed dan heb je toch de maandelijkse € 18 + dan nog de gesprekskosten + starttikken.
Het nadeel van het geheel laten vervallen van je KPN lijn vind ik wel dat er geen weg terug is.
Als je eenmaal over bent kun je niet makkelijk terug omdat je immers geen lijn meer hebt, je hebt dan alleen een lege lijn.
Als de migraties over en weer naar providers beter geregeld zou zijn is dit nadeel op te vangen maar dat is iets waar ik nog tegenop zie. Veel mensen hebben die drempel denk ik.
Niemand zit graag zonder telefoon/internet omdat er iets mis kan gaan met de migratie.
Ik heb al diverse malen contact gehad met de helpdesk van Tweak en die konden me niet meer vertellen dan dat het probleem bij Tiscali ligt. Ik heb zelfs gevraagd om de contactgegevens zodat ik zelf achter de modem bij Tiscali aan kon maar die heb ik niet gekregen. (Ja het is een groot bedrijf en je bereikt toch niets).
Aangezien dat we ook net (+2weken) verhuist zijn en alles op het nieuwe adres aangevraagd is kost het ook nog eens extra tijd om in de gaten te houden of op het oude adres niet de modem is aangeboden.
We zitten nu zoals gezegd op een geleende Speedtouch. Niet echt ideaal. Zonder die modem had ik niet kunnen werken.
A.S maandag maar weer eens bellen... Ik vind dit iig geen goede service. Ik weet dat TweakDSL ook een zeer goede service kan verlenen. Ook al ligt het probleem bij Tiscali, TweakDSL levert de producten en zou imo ook een vervangend product moeten aanbieden.
Tweak is 34,95 nu per maand dacht ik. Aangezien mijn ouders nog 'gewoon' bellen zitten we hier ook met KPN en dat is bijna hetzelfde bedrag per maand (en we bellen weinig). Voor 37,50 per maand (Alice + newsserver) zou ik dan op hetzelfde 'pakket' zitten als nu voor ca. 70 euro per maand.Epitome schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:28:
Wat betaal je nu dan als ik vragen mag?
De eerste kan grandioos mis gaan....Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:33:
Ik heb nu al een paar jaar een Wanadoo Family abo i.c.m. Tweaknews, werkt prima, heel tevreden mee. Maar nu heeft Cambrium met de Tweak-T 12-24 wel een heel interessant alternatief voor de komende twee jaar. Dus ik wil migreren.
Orange hanteerd een maand opzegtermijn, abo. loopt af eind oktober. Mijn inziens twee mogelijkheden:
1. Orange op tijd opzeggen en melden dat het om een telco-telco migratie gaat. Vervolgens zes weken voor opleveringsdatum aanmelden bij TweakDSL (oplevering Tweak is dan op z'n laatst (theoretisch) twee weken voor afsluitdatum Orange)
of
1. Controleren wat einddatum is van je contract en opzegtermijn.
2 Aanvragen bij je nieuwe ISP een week minimaal voor de opzegtermijn begint met een wens datum voor overstappen op de einddatum van je huidige ISP. Liever een weekje eerder is mijn advies altijd.
3. Wachten tot het bevestigd is dat het is ingepland de overstap en alles in orde is. Vandaar ook dat je 2 ruim van te voren moet doen. Het kan soms een paar dagen of zelfs 7 werkdagen duren voordat je ISP het gaat inplannen.
4. Opzeggen bij de huidige ISP per einddatum contract en erbij vermelden dat je overstapt naar een andere ISP.
Kies optie 3.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:33:
Ik heb nu al een paar jaar een Wanadoo Family abo i.c.m. Tweaknews, werkt prima, heel tevreden mee. Maar nu heeft Cambrium met de Tweak-T 12-24 wel een heel interessant alternatief voor de komende twee jaar. Dus ik wil migreren.
Je zit dan 2 tot 6 weken zonder adsl
of
Je zit dan 2 tot 6 weken zonder adsl
3. Aanmelden bij TweakDSL, aanvinken dat je nu al adsl heb bij Orange, en intikken tot welke datum. Dus niks zelf opzeggen, dat regelt TweakDSL (naadloos) voor jou.
Je zit dan 1 tot 2 uur zonder adsl
Overgens is het niet van belang wat jouw einddatum bij Orange is. Ikzelf heb wel eens iemand een half jaar voordat zijn contract afgelopen was bij een andere provider aangemeld.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Let even op, dat je bij elk tweakdsl abonnement gratis VoIP kan aanvragen en je KPN kan opzeggen na nummerportering.IceStorm schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:20:
[...]
Tweak is 34,95 nu per maand dacht ik. Aangezien mijn ouders nog 'gewoon' bellen zitten we hier ook met KPN en dat is bijna hetzelfde bedrag per maand (en we bellen weinig). Voor 37,50 per maand (Alice + newsserver) zou ik dan op hetzelfde 'pakket' zitten als nu voor ca. 70 euro per maand.
De kosten die je dan in rekening gebracht krijgt zijn 9.60 voor het kaalkoper.
Verwijderd
Wat is het voordeel van het opzeggen bij KPN?
Niet opzeggen:
- kost fractioneel meer: belbudget = €10,50 kaal koper = €9,60 + abonnement TweakDSL
- stabiliteit KPN lijn is beter dan voip (was vroeger zo, nu ook nog?)
- uitbellen kan sowieso via voip plaatsvinden (voip zit in TweakT 12-24)
- geen beperking op switchen
@CJDijk
Ik heb inmiddels optie 3 geëxecuteerd. Volgens de helpdesk van Tweak zou dit niet kunnen omdat de maximale uitstel-termijn van oplevering zes weken bedraagt. Afwachten dus maar.
Verwijderd
Ik heb sins kort ook een Tweak-T 12-24 abonement .
Alles werkt super zoals bellen nieuwsgroepen .
Maar ik heb een web-server thuis staan en die is wel berijbaar in het cambrium netwerk,
maar niet berijkbaar via anderen providers zoals chello,speedlinq en tiscali.
Mijn poort 80 in mijn router heb ik ge-voorwaard naar mijn server.
Dit heb ik ook getest met een port test prog.
mijn server adres is http://84.245.27.51/
Je gebruikt de ZyXEL 2602H(W) van TweakDSL? En die ook gewoon standaard als router?Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:39:
Hoi Tweakers,
Ik heb sins kort ook een Tweak-T 12-24 abonement .
Alles werkt super zoals bellen nieuwsgroepen .
Maar ik heb een web-server thuis staan en die is wel berijbaar in het cambrium netwerk,
maar niet berijkbaar via anderen providers zoals chello,speedlinq en tiscali.
Mijn poort 80 in mijn router heb ik ge-voorwaard naar mijn server.
Dit heb ik ook getest met een port test prog.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe.
![]()
mijn server adres is http://84.245.27.51/
De forward zal het niet aan liggen dan, wellicht wel aan de manier hoe je poort 80 hebt opgengezet in de firewall. Heb je daar IP-ranges ingezet ergens misschien?
Verwijderd
hoi bjck,bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:44:
[...]
Je gebruikt de ZyXEL 2602H(W) van TweakDSL? En die ook gewoon standaard als router?
De forward zal het niet aan liggen dan, wellicht wel aan de manier hoe je poort 80 hebt opgengezet in de firewall. Heb je daar IP-ranges ingezet ergens misschien?
Nee ik heb geen ip ranges in mijn firewall gezet .
Waar moet dat dan ?
ik heb een ZyXEL P-2602H-D1A
Toch is het vreemd dat ik de server wel via dit ip adres kan berijken http://84.245.27.51/
Verwijderd
Als dit niet werkt moet je even een vast IP instellen: 192.168.0.2 / 255.255.255.0
Jij kan erbij omdat jij dat IP adres hebt. Je router doet aan NAT loopback, je gaat naar je router met je browser naar dat IP en via je router eigenlijk gelijk weer terug naar je server door de portforward.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:58:
[...]
Nee ik heb geen ip ranges in mijn firewall gezet .
Waar moet dat dan ?
ik heb een ZyXEL P-2602H-D1A
Toch is het vreemd dat ik de server wel via dit ip adres kan berijken http://84.245.27.51/
Je firewall in je ZyXEL blokkert nu alle mensen die wel van buitenaf komen nog.
Ga naar: Security > Firewall > Rules
Doe dan achtereen volgens kiezen:
'WAN to LAN' (van buiten naar binnen).
Create a new rule after rule number :1 ADD
Kies dan voor HTTP(80) bij service an verwijder All(tcp) en All(udp).
Zo laat je alleen http(80) door naar binnen netjes met je firewall van buiten naar binnen (andersom mag altijd natuurlijk).
Nee, de ZyXEL's die komen vanaf TweakDSL/Tiscali luisteren naar http://192.168.1.254/Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:20:
Volgens mij via http://192.168.0.1
Als dit niet werkt moet je even een vast IP instellen: 192.168.0.2 / 255.255.255.0
Wel de service die standaard waren geselecteerd 'Any(TCP)' en 'Any(UDP') weg gehaald zodat rechts alleen 'http(80)' staat? Anders laat je alles door je firewall heen en kan je hem net zo goed uitzetten
Verwijderd
Dat heb ik reeds gedaanbjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:25:
[...]
Wel de service die standaard waren geselecteerd 'Any(TCP)' en 'Any(UDP') weg gehaald zodat rechts alleen 'http(80)' staat? Anders laat je alles door je firewall heen en kan je hem net zo goed uitzetten
nogmaals bedankt.
Verwijderd
ps. wat is precies de relatie T.Net<==>Tweakdsl?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 14:08 ]
hebbe poos terug adsl2 aangevraagd.. toen ook ontvangen alleen ons modem (dat we al hebbe sinds bittere begin van tweakdsl) kon dat dus niet aan... nou, gister eindelijk adsl2 modempie gekocht, een linksys wag200g. Dus ik blij installeren, na wat rommelen doet i het wel MAAR.. geen adsl2 snelheid, nog sterker.. zit zelfs onder me adsl 8mbit snelheid (Downstream Rate: 4495 kbps /Upstream Rate: 192 kbps) leek mij dan dat als ik em aansloot hij vanzelf wel adsl2 pakte ? dit zijn me instellingen:

denk vraag het eerst ffe hier, miss is het simpel instellingsfoutje..en zie ik het over het hoofd ? kan toch pas morgen bellen.
alvast bedankt !
Je hebt 0/34 ingesteld, dus het is via Tiscali netwerk je aansluiting.
Of je stekkertje maakt geen lekker contact, dat kan ook nog. Misschien dat bij het wisselen van modem en/of kabeltje(s) er iets niet lekker vast zit of contact maakt. Krijg je ook dit effect van. En verder alles wel correct aansluiten zoals het moet, een ADSL1 verbinding werkt met een foutieve aansluiting soms nog redelijk, maar ADSL2/ADSL2+ dan echt niet.
[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 19-08-2007 17:48 ]
Firmware had ik al geprobeerd maar vind sowieso de support van linksys echt gaar
Maar ehh..heb ffe gekeken welk abbo wij hebben:
Name TweakDSL T16WO actie
Supplier TISC
dus ga uit van het Tiscali netwerk iig.. dus aan de config mag het dan niet liggen toch ? heb trouwens Annex B (ISDN) sorry, was k ffe vergeten te zeggen
Bij BBned:VCI 35geforce666 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:14:
hey mensen.. korte vraag (miss met langer antwoord)
hebbe poos terug adsl2 aangevraagd.. toen ook ontvangen alleen ons modem (dat we al hebbe sinds bittere begin van tweakdsl) kon dat dus niet aan... nou, gister eindelijk adsl2 modempie gekocht, een linksys wag200g. Dus ik blij installeren, na wat rommelen doet i het wel MAAR.. geen adsl2 snelheid, nog sterker.. zit zelfs onder me adsl 8mbit snelheid (Downstream Rate: 4495 kbps /Upstream Rate: 192 kbps) leek mij dan dat als ik em aansloot hij vanzelf wel adsl2 pakte ? dit zijn me instellingen:
[afbeelding]
denk vraag het eerst ffe hier, miss is het simpel instellingsfoutje..en zie ik het over het hoofd ? kan toch pas morgen bellen.
alvast bedankt !
De post boven je staat dat-ie Tiscali heeft..
Op de supportsite staan de vpi/vci instellingen voor tiscali/bbned; de linksys staat volgens mij bekend als een goed modem, maar het kan gebeuren dat het ene modem hoger intraint dan het andere modem.
Dit kan o.a. liggen aan je bekabeling, maar hoeft niet perse.
Modems kunnen voor een stabielere verbinding een hogere signaal/ruisverhouding nodig hebben, zodat in plaats van een hogere snelheid, een stabielere verbinding wordt gerealiseerd.
Of linksys goed werkt op het tiscali netwerk, kan ik niet zo zeggen.
O ja, de helpdesk is ook in het weekend open (1e lijn) van 12 tot 20.00 en op werkdagen van 9 tot 21.00.
[ Voor 7% gewijzigd door Ghandi op 19-08-2007 22:06 ]
weet idd dat het gebruik van kabels en afstanden etc de snelheid beinvloed maar dit slaat nergens op haha, hijs nu gezakt trouwens (Downstream Rate: 2671 kbps) haal ook echt met downloaden maar max 250 kb down..voorheen dus 700kb.Ghandi schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:05:
[...]
Op de supportsite staan de vpi/vci instellingen voor tiscali/bbned; de linksys staat volgens mij bekend als een goed modem, maar het kan gebeuren dat het ene modem hoger intraint dan het andere modem.
Dit kan o.a. liggen aan je bekabeling, maar hoeft niet perse.
Modems kunnen voor een stabielere verbinding een hogere signaal/ruisverhouding nodig hebben, zodat in plaats van een hogere snelheid, een stabielere verbinding wordt gerealiseerd.
Of linksys goed werkt op het tiscali netwerk, kan ik niet zo zeggen.
O ja, de helpdesk is ook in het weekend open (1e lijn) van 12 tot 20.00 en op werkdagen van 9 tot 21.00.
Tja.. bel morgen wel even, die mensen verdienen ook rust
denk dat ze bij tweak nog gewoon ffe het schakelaartje om moeten zetten
Aansluiting wel in orde?geforce666 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:02:
[...]
weet idd dat het gebruik van kabels en afstanden etc de snelheid beinvloed maar dit slaat nergens op haha, hijs nu gezakt trouwens (Downstream Rate: 2671 kbps) haal ook echt met downloaden maar max 250 kb down..voorheen dus 700kb.
Tja.. bel morgen wel even, die mensen verdienen ook rust
denk dat ze bij tweak nog gewoon ffe het schakelaartje om moeten zetten
Dus bij je ISRA direct je splitter op de lijn aangesloten. Van daar 1 kabeltje naar de NT1 en een kabeltje direct naar je modem? Juiste splitter?
NT1 type niet S3 of ouder? Modem al eens direct (alleen, zonder NT1 en splitter) op je ISRA aangesloten? Zit alles netjes vast ook, geen rare dingen? Geen afsplitsingen/aftakkingen aangesloten voor je splitter die er nog zitten om wat voor reden?
Qua firmware hoop ik dat er een juiste is voor annexB. Volgens mij zijn die WAG200's Ti chipset gebaseerd ook. Kan je ergens in een overzicht, informatie, status pagina iets van versie nummers zien? Staat er iets tussen van 'Ti AR7' en een code/nummer?
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 20-08-2007 00:29 ]
Zit er toch aan te denken om met tweak te nokken.
[ Voor 36% gewijzigd door Hollanda op 20-08-2007 13:47 ]
Ja ik wist t niet zeker meer, maar omdat ontvangen wel lukte en het gewoon abonnement is hoopte ik dat t gewoon kon.Hollanda schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:38:
Dat is bij vrijwel elke provider zo of je moet een eigen mailserver nemen.
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 20-08-2007 18:33 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik snap hem niet. Hoe maak je een niet-tweak verbinding als je een tweak abonnement hebt?6killer schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:22:
Kan het zijn dat je bij een normaal abonnement wel mail kan ontvangen via niet-tweak verbindingen maar niet kan versturen?
Wat is een niet-tweakverbinding? Je kan met elk e-mail adres mailen volgens mij. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 20-08-2007 21:40 ]
Een niet tweak verbinding is een verbinding naar de mailserver uit een niet "tweakdsl" ip range afaik.Vatt schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:38:
Mail versturen via je phone gaat prima, ongeacht met welk email adres. Ligt meer aan je abonnement van je telefoon dan aan je email adres. Anders zou je iedereen met een @kpn.com of een @orange.nl adres zien rondstrooien als je je eigen e-mail adres niet zou kunnen gebruiken.
[...]
Ik snap hem niet. Hoe maak je een niet-tweak verbinding als je een tweak abonnement hebt?
Wat is een niet-tweakverbinding? Je kan met elk e-mail adres mailen volgens mij. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
@ 6killer: Als je dan toch wilt mailen met je tweak adres vul je dat e-mail adres toch gewoon in? En dan de juiste smtp server van waarmee je verbonden bent.
Doe ik connecten via tweaknews.nl met mn user/pass dan krijg ik wel vebinding maar echt in een soort van hartslaggrafiekmode...van 1000kbps naar 0 en dan weer naar 1000kbps en dan weer naar 0. Schiet ook niet echt op. Port 119 staat gewoon open.
Wie o wie kan me advies geven?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Ik gebruik deze ook naar volle tevredenheid op mijn 8Mbps lijntje. Download niet superveel, maar als ie aan staat haal ik eigenlijk altijd de volle snelheid.Hollanda schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:21:
news.tweakdsl.nl zonder username/password (als je adsl klant bent).
@ Jasper: Misschien ligt het aan je computer of de software die je gebruikt. Scan eens op virussen/spyware, etc. Poot 119 zou je niet 'open' hoeven te zetten, aangezien poorten open zetten normaal voor inkomend verkeer is, en dit is uitgaand (dwz: jij maakt een verbinding met poort 119 op de server, niet andersom)
Ligt aan je eigen instellingen. news.tweakdsl.nl werkt prima op poort 119:Japser schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:23:
Ik heb een 16/16 abbo , maar t werkt echt voor geen meter....
$ telnet news.tweakdsl.nl 119
Trying 82.197.196.34...
Connected to news.tweakdsl.nl.
Escape character is '^]'.
200 news.tweakdsl.nl NNRP Service Ready - info@tweakdsl.nl (posting ok).
Leuke lamp, overigens !!
Ik kijk voornamelijk naar de Draytek en Zyxel oplossingen en ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb het TweakB 16-24 pakket.
Ik zit nu te twijfelen tussen de Zyxel P-2608HWL en de vigor 2800 serie.
Iemand ervaringen hiermee? Of kan ik beter voor een ander modem kiezen.
Vigor 2800: absoluut helemaal super.MADG0BLIN schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:15:
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuw modem omdat ik thuis een aantal VPN tunnels wil aanleggen. Daarnaast moet ook VOIP en WiFi op het modem zitten.
Ik kijk voornamelijk naar de Draytek en Zyxel oplossingen en ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb het TweakB 16-24 pakket.
Ik zit nu te twijfelen tussen de Zyxel P-2608HWL en de vigor 2800 serie.
Iemand ervaringen hiermee? Of kan ik beter voor een ander modem kiezen.
Heb zelf de 2600 getest; 2900 in gebruik en dit werkt probleemloos.
VoIP, VPN en WiFi. Alles is bruikbaar. Voor Wi-Fi ondersteund'ie ook WDS, dus je kan met een extra accesspoint een groter bereik realiseren.
Er is ook nog een duits merk, wat ook niet verkeerd is; ik kom alleen even niet op de naam.
Van de Zyxel 2300 is de HWUDL-G uitvoering beschikbaar als router (dect/wifi/router) op de markt; van dat zelfde model komt ook de 2600 serie beschikbaar als ADSL-2 modem (medio september/oktober).
[ Voor 10% gewijzigd door Ghandi op 24-08-2007 15:11 ]
Verwijderd
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik heb recent mijn computer opnieuw moeten installeren, en nu krijg ik mijn mail client (Evolution) niet meer juist ingesteld. Ik gebruik pop.tweakdsl.nl en smpt.tweakdsl.nl als ingaande en uitgaand mail server. De hoofdgebruiker gebruik ik als user om op deze server de mail op te laten halen. Alleen wordt er nu geen mail opgehaald die naar de tweede user is gestuurd.
Ik heb ook al geprobeerd door inplaats van pop.tweakdsl.nl <default user>.tweakdsl.nl te gebruiken, zonder goed gevolg.
Kan iemand me vertellen wat ik over het hoofd zie?
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Ik heb een 2700 icm TweakDSL (BBNed), en ik ben er ook helemaal tevreden over, Draytek is naar mijn mening echt een aanrader. Ik woon vrij dicht bij de centrale, en hij traint in rond de 21/22 megabit, nooit problemen gehad, en geen wegvallende verbindingen, crashes of andere ellende.Ghandi schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:10:
[...]
Vigor 2800: absoluut helemaal super.
Heb zelf de 2600 getest; 2900 in gebruik en dit werkt probleemloos.
VoIP, VPN en WiFi. Alles is bruikbaar. Voor Wi-Fi ondersteund'ie ook WDS, dus je kan met een extra accesspoint een groter bereik realiseren.
[ Voor 8% gewijzigd door RVW op 24-08-2007 22:00 ]
Vaste kosten zijn 8 euro lager per maand (je gaat van belbasis naar belbudget). Als je KPN helemaal opzegt zijn je vaste kosten nog eens 5 cent lager per maand. Maar dan heb je dus geen backup lijntje achter de hand. De beltikken zijn ongeveer de helft ten opzichte van KPN belbasis. In mijn geval ben ik ongeveer 18 euro per maand goekoper uit, 10 euro voor de beltikken en 8 euro vaste kosten.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:52:
Bij dat verduiveld aanbod zit ook voip. maar wat betaal je daar nu voor, ook qua belkosten als je er gebruik van gaat maken?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Hij gaat ervan uit dat je van BelBasis naar BelBudget gaat. En dat scheelt ~8 euro de maand.
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 25-08-2007 21:56 ]

Zie die disconnects erg vaak terugkomen?26-8-2007 15:12:09 Bot(3) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:12:09 Bot(2) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:12:10 Bot(1) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:12:10 Bot(4) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:13:09 Bot(4) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:13:09 Downloaded Article (KNIP)_
26-8-2007 15:13:09 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
26-8-2007 15:13:09 * Extracting and saving attachment (KNIP)
26-8-2007 15:13:09 Bot(2) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:14:09 Bot(4) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:14:09 Bot(3) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:14:09 Bot(1) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
26-8-2007 15:14:09 Bot(2) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Edit: Da's apart / toevallig
[ Voor 14% gewijzigd door VanRoyal op 27-08-2007 16:12 ]
Dus nu maar belbudget aangevraagd, en over 2-3 dagen weet ik dan welk telefoonnr daar bijhoort. Dan kan ik pas TweakDSL aanvragen. De lijn wordt pas over 10 dagen geactiveerd, dus ik hoop dat TweakDSL niet te snel de lijn gaat proberen te checken, anders ketst het misschien af en val ik buiten de actie. *crosses fingers*
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Je kunt overigens aangeven op welke datum je je lijn opgeleverd wilt zien bij het bestellen, dus waarschijnlijk kun je het nu al aanvragen. Ik zou gewoon even bellen om dit na te vragen als ik jou was, want dit verduiveld aanbod van TweakDSL wil je echt niet missen! (lees: gratis nieuwsgroepen)
De snelheid van aansluiten was bij mij erg goed. Heeft 2 weken geduurd en alles loopt perfect.iFlow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:05:
Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid van aansluiten? Ik heb vorige week zaterdag een getekend contract opgestuurd voor een migratie van XS4ALL naar Tweak, maar daarna niets meer van Tweak vernomen. De helpdesk 'dacht' dat het contract goed was aangekomen omdat ik het systeem voorkwam. Op mijn vraag of men wist of en wanneer de telco-telco migratie zou plaatsvinden kreeg ik geen reactie. Had eerlijk gezegd gehoopt dat e.e.a. sneller zou gaan, of dat ik in iedergeval een automatische bevestiging kreeg dat het contract was ontvangen en het migratietraject gestart zou worden.
Edit: Da's apart / toevalligWerd zojuist gebeld door Tweak, schijnt dat ik een verkeerd contract opgestuurd had gekregen. Ze misten dus wat informatie. Volgens mij gaan ze er nu mee aan de slag.
Het afsluiten bij XS4all is een heel ander verhaal. Dat duurt nu bijna 4 weken en het einde is nog niet inzicht.
XS4all houdt vol dat het abonnement alleen na een migratie bevestiging opgezegd kan worden. TweakDsl zegt dat dit bericht verstuurd is, maar XS4all weet van niets
Ik hoor meer dat dit niet lekker loopt bij XS4all.L_Jinx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:03:
[...]
De snelheid van aansluiten was bij mij erg goed. Heeft 2 weken geduurd en alles loopt perfect.
Het afsluiten bij XS4all is een heel ander verhaal. Dat duurt nu bijna 4 weken en het einde is nog niet inzicht.
XS4all houdt vol dat het abonnement alleen na een migratie bevestiging opgezegd kan worden. TweakDsl zegt dat dit bericht verstuurd is, maar XS4all weet van niets
Overigens is het ook niet zo dat de nieuwe ISP (TweakDSL) aan XS4all moet melden dat het overgezet is. Dat zijn berichten tussen telco's onderling die dat weer naar de (juiste) partner (ISP) doorzetten door een aansluiting op te heffen ook administratief bijvoorbeeld.
Dus stel je bestelt TweakDSL via Tiscali en je stapt over vanaf XS4all via KPN.
Dan stuurt Tiscali naar KPN 2x een bericht. Eerst dat ze de lijn gaan overnemen per xx-xx-xxxx en later (binnen 24 uur na de werkelijke omzetting) een bevestiging dat het is voltrokken per xx-xx-xxxx. Vanaf dan weet de latende telco (in dit geval KPN als latende partij) dat de lijn van hun niet meer bestaat en kunnen de aansluiting afsluiten administratief ook. En ze kunnen dan hun ISP van wie de lijn is berichten, in dit geval dan XS4all (of Planet of andere KPN partner).
Als TweakDSL aangeeft dat de telco (BBned of Tiscali dus bij TweakDSL) het bericht netjes heeft verzonden is het aan XS4all om bij KPN na te vragen waarom die iets niet heeft verwerkt (nog) of niets heeft door verzonden.
Eigenlijk al raar dat je als consument dus in het midden wordt gezet alsof het jouw probleem is. Je hebt opgezegd en daarmee is de kous af. Dat administratief het nog niet is afgehandeld of iemand nog op een bericht van iemand wacht is helemaal niet jouw probleem.
Verwijderd
Nu mijn vraag
You are NIJL-ed!
Verwijderd
yep ik heb er ook last van!!!Nijl schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:33:
zijn er mensen die niet kunnen connectrn met 1van de niews serves
Verwijderd
Nee, je kan wel pietjepuk.tweakdsl.nl aan je IP laten koppelen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:28:
Ik ben bezig met eerste pogingen een website te maken, ik heb een testje / eerste opzet gemaakt in mijn tweak subdomeinnaam , zowaar dat is gelukt!
Nu mijn vraag, kan ik bij tweak ook een domeinnaam aanvragen als www.mijnnaam.nl (dus als raar voorbeeld www.pietjepuk.nl) ?
Verwijderd
De hele dag lag mijn internet in Amsterdam er uit (centrale Amsterdam-Kadoelen ) en nu kan mijn newsserver geen verbinding maken.Nijl schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:33:
zijn er mensen die niet kunnen connectrn met 1van de niews serves
Internet werkte gelukkig net onder GTST weer en kon toen al wel een DVD ophalen, maar nu dus geen verbinding met de server.
You are NIJL-ed!
Ja dat kan en tevens kan je vragen of de rDNS van je home ip (mits een vast ip) kan worden gewijzigd (naar bv home.jouwdomein.nl)Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:46:
[...]
Nee, je kan wel pietjepuk.tweakdsl.nl aan je IP laten koppelen.
Amsterdam-Kadoelen was inderdaad een nare storing van 11 uur lang, iets met de fysieke glas verbinding volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:47:
[...]
De hele dag lag mijn internet in Amsterdam er uit (centrale Amsterdam-Kadoelen ) en nu kan mijn newsserver geen verbinding maken.
Internet werkte gelukkig net onder GTST weer en kon toen al wel een DVD ophalen, maar nu dus geen verbinding met de server.
Dit topic is gesloten.