[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Zal wel komen omdat het nog maar een frame + wat losse platen isquote:PsYkOfOoL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:31:
Vind het niet echt "WOW" als ik eerlijk ben...
Het was mijn bedoeling om te zeggen: En hier begonnen de ''WOW'' reacties voor mijzelf te komen. Want toen pas zag ik hoe groot het ding wel niet is en hoe zwaar hij toch wel gaat worden. Zal het zo ff aanpassenquote:The_Zeroorez schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:34:
[...]
Zou wel tof zijn als je het kon onderbouwen
Ik moet zeggen dat vanaf dat plaatje de verandering, en vordering zeer duidelijk zichtbaar is. Echt 'WOW" is het niet, maar zeker een groot verschil, zegmaar..
Chromen imbusjesquote:floriske.nl schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:22:
[...]
inderdaad, commentaar mag best, zolang het niet TE is en je het maar onderbouwd, zonder onderbouwing trap je mensen alleen maar tegen hun schenen
* floriske.nl is erg benieuwd hoe je het alu aan het frame gaat bevestigen (geen dopmoertjes he, je weet het)
Het is nog moeilijk een inschatting te maken van het eindresultaat, maar je bent zeer zeker op de goede weg (had ook niet anders verwacht!)
Bedankt voor alle commentaar
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
oftopic: zie ik daar een cybot naast je bureau nock heeft hier een laten vallen en er zijn onderdelen kapot
Fan van lism's icon!!!!
maar het ziet er wel goed uit
Ga ik toch 1 vraagje stellen, waar heb je die mooie plaatjes vandaan
Wat is er mis met dopmoertjesquote:* floriske.nl is erg benieuwd hoe je het alu aan het frame gaat bevestigen (geen dopmoertjes he, je weet het)
Ziet er goed uit, ben benieuwd wat het allemaal gaat worden, blijft het mogelijk door het mobo/psu gedeelte heen te kijken?
Jaja! Dure dingetjes maar toch wel leuk. Doe er alleen niks meer mee. Casemodden is toch leukerquote:Nock372 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:18:
prachtig vakmanschap echt WOW
oftopic: zie ik daar een cybot naast je bureau nock heeft hier een laten vallen en er zijn onderdelen kapot
En zo zeg je het precies goedquote:Fr!st! schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:24:
is wel mooi, nog niet echt wow maar het is gewoon omdat het een "simpel" frame is, waar alles nog aan moet komen...
maar het ziet er wel goed uit
Die heb ik gekregen van een vriend. Hij heeft mijn oude hardware overgenomen voor een zacht prijsje+ dat ik alles inbouw en dergelijke. En daarvoor heeft hij gezorgd dat ik die leuke plaatjes heb gekregen.quote:Cablekevin schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:40:
Gaat er al strak uitzien, ik houd wel van plane (zoals het er nu uitziet dan).
Ga ik toch 1 vraagje stellen, waar heb je die mooie plaatjes vandaan?
Naar de andere kant niet. Want aan de andere kant komt ''het bewegende gedeeltequote:Godric schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:55:
[...]
Wat is er mis met dopmoertjes
Ziet er goed uit, ben benieuwd wat het allemaal gaat worden, blijft het mogelijk door het mobo/psu gedeelte heen te kijken?
Ohw en dopmoertjes vallen teveel op
Edit: Voordat ik weer bij de hand te reacties krijg: Bij Alumaxx is het de rechterkant want dat is een inversed ATX-kast
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 31-01-2007 15:41 (3%)
2 ALU plaatjes klaar voor gebruik.

Even tegen het frame.

Ziet er wat raar uit hé? Ook niet gek want ik moet hem nog bewerken. Hij is namelijk te hoog.

Dit is het nu.

En deze vorm gaat erin komen. Dat was te ingewikkeld om te knippen dus dat moet even worden gedaan met de decoupeerzaag.

Wel heb ik al door dat er wieltjes gaan onder komen want al die platen samen zijn echt niet te tillen.
Morgen het laatste stukje: De bovenkant.
Begint er al wel strak uit te zien
E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
2 x 1GB D9GTR @ 969 Mhz Cas 7 2.05V @ P35
255% Edit club!
ik mis poesje ook wel. echt strak!quote:
respect.
Nock372 wijzigde dit bericht 31-01-2007 20:46 (0%)
Reden: typfout
Fan van lism's icon!!!!
quote:Maarten-NForce schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:33:
HéIk mis karel
![]()
Begint er al wel strak uit te zien
Hij was er wel hoorquote:Nock372 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:46:
[...]
ik mis poesje ook wel. echt strak!
respect.
Er zijn weer goodies binnen
Ik zag vanuit het raam al dat er een auto stopte en de man bracht dit voor mij.

Waarin dit zat. Bamboe!?

Welnee. Mooie fans

Samen met de andere 2

En zo staan ze te wachten voor gebruik. In totaal 7 stuks.

Het zijn allemaal Noctua NF S-12-800 fans. Je hebt ook een NF S-12-1200 maar die draait weer 400 RPM sneller en heeft wat meer herrie. Die 800 bevallen wel dus heb ik die maar besteld. Met 2 radiatoren heb je toch bijna geen CFM nodig
Als de bovenkant er is zal ik even van de laatste 3 ''updates'' 1 maken.
Ps ben benieuwd naar een mod update
GO TEAMIKKE
Gaat er supertof uitzien
E6750@3,2GHz | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair 2 x 1GB PC6400 CL4 | Sapphire X1950XT 256MB | Thermaltake BigTyphoon | Samsung 320GB T166 | Antec NeoHE 500W | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro
quote:Faried112 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:06:
Wat ben je vanplan te koelen de noordpool? Zijn die fans echt zo stil dat je er 7 in wilt?
Ps ben benieuwd naar een mod updateGa iig wel zo door
Lijkt me genoeg antwoord hé. En idd. ik wilde luisteren hoe stil ze waren en kreeg me oor in die fan omdat ik em niet hoordequote:Lord Bossink schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:33:
Nou en of dat ze stil zijn... (oor in de fan hè)
GO TEAMIKKEGO
Gaat er supertof uitzien
Van het weekend meer modwerk (platen bewerken) en morgen de bovenkant
Hij is belachelijk groot. Ik heb alleen die ruimte wel nodig. Zeker de diepte.quote:Faried112 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:00:
Oke, ben benieuwd hoe groot die eruit ziet met platen erop. Dacht altijd dat ik een grote kast had hihi maar ik was de kleinste volgens mij lol
De 800 dusquote:TEAMIKKE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:54:
Het zijn allemaal Noctua NF S-12-800 fans. Je hebt ook een NF S-12-1200 maar die draait weer 400 RPM sneller en heeft wat meer herrie. Die 800 bevallen wel dus heb ik die maar besteld. Met 2 radiatoren heb je toch bijna geen CFM nodig![]()
Als de bovenkant er is zal ik even van de laatste 3 ''updates'' 1 maken.
Daar gaan we weer
Barst maar los!
Alvorens mijn mooi plaatjes te bewerken had ik goed gereedschap nodig. Dus eerst een goede metaalzaagjes opgehaald+ wat beugels voor de HD rekken.

Toen we daar toch waren ook maar direct deze dingen gekocht. Is wel handig met een loodzware kast. Ze kunnen elk 15 kilo dragen x 4 = 60 maar omdat het gewicht verdeeld wordt zal het iets minder zijn. Maar ze zijn iig sterk genoeg

We zijn begonnen met de 5.25'' bays. Eerst wat materiaal halen uit afval stukken van het ALU.

En gezaagd.

Dan aftekenen. Omdat ik met TKC steeds verkeerd zat met de gaatjes boren (bij de ene speler zitten ze net wat anders dan bij de andere) hebben we het hier handiger aangepakt. Gewoon een flinke sleuf erin en dan kan ik daar mooi mee schuiven zodat het altijd goed zit

En gezaagd. Die hoekjes eruit zijn om te zorgen dat ie over de beugels heen valt.

Zonder afdekking.

En met

Toen verder met de wieltjes. Eerst eens kijken waar ze komen.

Op de hoeken dus. Vrij gebruikelijk. Toen aftekenen. Helaas ging dat niet in 1 keer goed maar ik ontdekte het al optijd.

En gezaagd. De onderkant bovenop

Waarom het de 1ste keer niet goed ging verklaart de volgende foto. De wieltjes worden namelijk niet vast gezet op de bodem. Ze zijn een centimeter of 2.5 hoog en dan zou je een ruimte van 2.5cm onder je kast hebben. Niet echt mooi. Dus ik ga ze een soort van verzinken. Alleen dan moest het gat groter omdat het wieltje anders niet mooi rond kan draaien (zwenkwieltjes). Toen we dat klaar hadden ging ik verder met het plaatjes waar de wieltjes dan wel aan vast komen.

Aftekenen

En geboord.

Hier zie je hoe dat gaat komen. De onderplaat komt onder tegen de profieltjes en dat andere plaatje erop.

Hier zie je het gat nog weer onder het plaatje.

Hier zijn we alweer wat verder. Ik ga niet elk gaatje op de foto zetten dus soms gaan we even wat overslaan. Nu zitten er meer bevestigingsgaten in en de hoekjes voor de beugels zijn eruit.

Toen moesten die plaatjes vast in het hoofdframe. Dus die moest ook op de operatietafel.

De gereedschappen die worden gebruikt: Boormachine,Dremel (als schuurmachine, sneller dan vijlen) en de decoupeerzaag.

De bloempot-tot-afvalbak-gepromoveerde-geïmproviseerde-afvalbak.

Leuk die schuurbandjes. Jammer dat je er zo kort mee doet. Ong. een meter of 2 en dan kan je ze vervangen.

Nadat ik nu genoeg ''feel'' heb gekregen met het bewerken van ALU ben ik overgegaan tot een wat belangrijker onderdeel: De zijkant(en). Daar moest immers nog een stuk af dat ze niet konden knippen. Eerst aftekenen en afplakken.

Beide kanten

En gezaagd

En zo gaat dat er dan komen uit te zien.

Een flinke update
Tot de volgende keer
nice
Fan van lism's icon!!!!
Ik had gedacht dat het onmogelijk was maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit: 2 updates op 1 dag! En deze is nog best leuk om te zien ook
Eerst moest ik een hulpstuk maken. Want ik heb geen passer of ander iets dat een perfecte cirkel kan maken van 60 cm diameter. Daarom een stukkie MDF met een benzinestift erin+ een centerpoint. Met de centerpoint een deukje slaan in het midden van de cirkel en dan vrolijk rond trekken met dit als resultaat.

Mooi strak é

Dan naar buiten om te zagen. Eerst de belangrijke stukken afplakken en gaten boren waar de zaag door kan.

Dan zagen. Hier schiet het al op.

En van de andere kant (de kant die je gaat zien) is het mooi strak

Weer een stukkie verder

TADA! Na een uurtje zagen,schuren en licht polijsten krijg je zoiets. Eerst is de ruwe vorm gedaan en daarna met schuren en voorzichtig zagen de rest zodat het mooi rond en strak is.

Vorige foto was ie nog niet klaar maar hier is alles geschuurd. Zie je echter niks van omdat het maar om kleine hoeveelheden gaat.

Geeft best een hoop zooi

Toen moest ie onder de douche om de tape en braampjes te verwijderen.

Daarna met thinner de strepen weghalen.

Weg

En op de kast

Om een idee te geven van de grootte heb ik em ff naast een midi-tower gezet.

Paps vond het nodig om een foto van mij na het zagen te maken.

En Karel was deze keer buiten maar onze andere poes (Katootje

Weer een hoop gedaan en ook eindelijk een resultaat. Het window is nog lang niet klaar maar je weet nu de vorm. Al met al was het een productief weekend en het resultaat mag er zijn
Doet me heel erg denken aan de Vitruvian Manquote:TEAMIKKE schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:31:
Mooi strak éEn na een paar minuutjes tekenen krijg je de vorm die het moet zijn. Deze vorm (teken) ga je nog wel een keer of 7 tegenkomen
![]()
En nu weer aan een spin.. Wat zijn we toch crea vandaagquote:TADA! Na een uurtje zagen,schuren en licht polijsten krijg je zoiets. Eerst is de ruwe vorm gedaan en daarna met schuren en voorzichtig zagen de rest zodat het mooi rond en strak is.
TKC verkocht zie ik?quote:Om een idee te geven van de grootte heb ik em ff naast een midi-tower gezet.
En jij zet hem nog op het internet ookquote:Paps vond het nodig om een foto van mij na het zagen te maken.
Verder: Ga zo door!
qed
The power of the XplodingForce is bigger then any other power.
"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Offtopic:

Is dat trouwens een Britse Korthaar? Lijkt nl er veel op mijn kittykat
Intel® Core™ 2 Quad Q9450, Asus Striker II Extreme, Corsair TWIN3X 2GB DDR3 PC3-10666, 1333MHz, Asus EN9800GX2, Enermax MODU82+ 625 Watt, HP w2408h, Logitech Z-680, WD VelociRaptor, Silverstone TJ09, XP Pro - Vista Ultimate Dual boot
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last