Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Theimon wijzigde dit bericht 11-01-2007 19:10 (94%)
He would insult the universe.
Volgensmij weinig bijzonders. Het is meer een tussen release. Xorg 7.3 word wel leuk. Dan word alles hotpluggable. Als je dus een nieuwe monitor aan je pc hangt, doet hij het meteen. Geen xorg.conf meerquote:Dutchmega schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:
Iemand een idee wat de veranderingen zijn van X.org 7.2 tegenover 7.1? De X.org website is een zooitje...
Did the trick, thx.quote:Super_ik schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:58:
zet dit in je ~/.bash_profile:
code:
1 source .bashrc
works for me
Had ook nog niet echt door wanneer het wordt uitgevoerd maar dat is dus meteen als je inlogged. Daardoor maakte ik ook wat fouten
Dat valt tegenwoordig toch nog wel mee. Heb het idee dat het steeds sneller gaat met ze, sinds de fork. Misschien is het ook wel verbeelding.quote:E-jey schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:12:
[...]
Volgensmij weinig bijzonders. Het is meer een tussen release. Xorg 7.3 word wel leuk. Dan word alles hotpluggable. Als je dus een nieuwe monitor aan je pc hangt, doet hij het meteen. Geen xorg.conf meerJe kan instelligen wijzigen zonder xorg opnieuw op te starten. Kortom, ik kijk erg uit naar deze release. Nadeel is alleen dat het pas in feisty+1 zal zitten. Kortom, duurt allemaal veel te lang.
7.3 wordt inderdaad mooi!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Mjah dat is ook de reden geweest voor de fork he, wat ook IMO een goede zet was is dat ze alles modulair hebben gemaakt. dat maakt het devven aan 1 apart ding veel makkelijker. en natuurlijk het updaten ook.quote:Arx schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:50:
[...]
Dat valt tegenwoordig toch nog wel mee. Heb het idee dat het steeds sneller gaat met ze, sinds de fork. Misschien is het ook wel verbeelding.
Alle sletjes aan de jabber :P
Ik lees juist dat het trager gaat. 7.2 zou al in december gereleased moeten worden en het is al 2x uitgesteld. Ze komen mankracht tekort ofzo?quote:Arx schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:50:
[...]
Dat valt tegenwoordig toch nog wel mee. Heb het idee dat het steeds sneller gaat met ze, sinds de fork. Misschien is het ook wel verbeelding.
*Barman: schenk maar dubbele wodka in.
edit: X.org 7.3 lijkt me ook wel tof
edit2: maak er toch maar een biertje van, 3D doet het wel met deze drivers
mserver wijzigde dit bericht 11-01-2007 21:34 (21%)
Reg. datum: 23 december 2001
Wel vaker met nesemulators gespeelt alleen dit is de eerste keer onder linux.
Dus ik d8 ff in synaptic kijken of er nog een leuk emulatortje in zit, zie ik nestra, draait, maar een piep kleine resolutie die niet te zoomen is.
Dus ik d8 zal wel ff een andere emulator proberen want om er nou bovenop te zitten is ook niks.
Dus ff sharpnes geinstalleerd sdl devlibary's geinstalleerd en draaien maar. WEER die fucking kleine resolutie.
Denk ik verkeerd ofzo of werden die emulators zonder x gedraaid dus dat je niet aan zo'n hoge resolutie vast zat. fb ofzo
And this !! Is to go even further beyond!!!
Haha, met dat ik hieraan zit te denken krijg ik een screenshot van een vriend van me, een windows gebruiker (al heb ik hem wel al zover gekregen om een keertje te gaan debian'en^^). IK hoop alleen niet dat hij een van die terroristen is die die bom moet gaan voorbereiden, want als er dan dit soort praktijken gebeuren zijn ze nog niet jarigquote:TRRoads schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?
[...]

Je kunt ook de Xorg ati-driver gebruiken. Werkt altijd + goede 3D-performance.quote:Lupare schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:20:edit2: maak er toch maar een biertje van, 3D doet het wel met deze driverssinds Ati is overgenomen door AMD gaat het wel beter met ze
[edit]
lol @ screenshot hierboven
Jungian wijzigde dit bericht 11-01-2007 21:54 (6%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Ook al werkt het alweer: in /var/log/dpkg.log kun je voortaan zien wat er als laatste veranderd is. ;-)quote:mithras schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:31:
Heeft _iemand_ een idee welke pakketjes het waren?
True, dat werkt ook om door de login heen te komen. Echter op de e.o.a. manier gebruiken ze in die webpagina dergelijk smerige javascriptcode die dus alleen maar op IE werkt.quote:Grote prutser schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Daar kun je in veel gevallen toch ook een user-agent switcher voor gebruiken? Of ze moeten conditional comments ofzo gebruikt hebben...
[...]
(Het enabelen van een submit button na een wijziging in een form
Dus met de user agentswitcher kwma ik wel in de website, maar kon ik niets aanpassen.
ben nu bezig met backup dvd'tjes te branden, en dan gaat tie er binnenkort af. Tot zo ver het slechte nieuws, want: ik ga dan proberen of ik ubuntu op mijn laptop aan de praat krijg. De vorige keer lag Tux dwars, maar hij moet maar wennen aan zn nieuwe nestje, over een paar jaar kan tie op de noordpool toch ook niet meer terecht.
Mijn motivatie: gnome werkt lekker, maar the gimp zuigt tov photoshop. Ik neem doordeweeks mn laptop mee naar mn kamer, en dan kan ik die pc gebruiken om fotos te bewerken. Beter dan de huidige situatie, waar alles op mn laptop wel werkt, maar je door het scherm er niet zoveel aan heb
Probeer es KDE met Krita.quote:killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:34:
na inmiddels meer dan een half jaar ubuntu te hebben gedraaid op mijn pc, denk ik dat het tijd wordt voor ubuntu om het veld te ruimen voor windows xp.
ben nu bezig met backup dvd'tjes te branden, en dan gaat tie er binnenkort af. Tot zo ver het slechte nieuws, want: ik ga dan proberen of ik ubuntu op mijn laptop aan de praat krijg. De vorige keer lag Tux dwars, maar hij moet maar wennen aan zn nieuwe nestje, over een paar jaar kan tie op de noordpool toch ook niet meer terecht.
Mijn motivatie: gnome werkt lekker, maar the gimp zuigt tov photoshop. Ik neem doordeweeks mn laptop mee naar mn kamer, en dan kan ik die pc gebruiken om fotos te bewerken. Beter dan de huidige situatie, waar alles op mn laptop wel werkt, maar je door het scherm er niet zoveel aan heb
http://www.koffice.org/krita/
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Zal er zeker een keer naar kijken, maar zo slecht is windows toch ook weer nietquote:DeMoN schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:13:
[...]
Probeer es KDE met Krita.
http://www.koffice.org/krita/
Neem anders een licentie op Pixel,quote:killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:21:
[...]
Zal er zeker een keer naar kijken, maar zo slecht is windows toch ook weer nietga op mijn laptop lekker experimenteren.
Das een redelijk nette photoshop kloon welke ook onder windows, mac en nog wat zut werkt, hoef je daar in ieder geval niet meer aan te wennen als je over gaat stappen.
killercow wijzigde dit bericht 12-01-2007 10:36 (5%)
Ook zin in een outdoor geek-fest? ETH-0.nl
Mij valt het nml op dat er een hele hoop handige kleine progjes zijn, maar dat ze moeilijk te vinden zijn.
quote:killercow schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:35:
[...]
Neem anders een licentie op Pixel,
Das een redelijk nette photoshop kloon welke ook onder windows, mac en nog wat zut werkt, hoef je daar in ieder geval niet meer aan te wennen als je over gaat stappen.
quote:You are granted the right to evaluate the program for an unlimited time period before paying the author
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
Dat ziet er idd goed uitquote:killercow schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:35:
[...]
Ik zit eraan te denken om mee te helpen aan een open-source product, maar ik weet nog niet goed welke. Wine lijkt me wel aardig, of heeft iemand misschien nog betere ideeen? Ik kan desnoods ook wel zelf een project beginnen als ergens vraag naar is, maar het meeste bestaat al wel denk ik.
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Dat ziet er op het eerste gezicht best leuk uitquote:killercow schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:35:
[...]
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Reg. datum: 09 november 2006
Dat lijkt me inderdaad een tof ideequote:killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:
ik zat te searchen hierzo, en ik vroeg me af of er nog animo voor was om een opsomtopic voor handige software zoals dit topic nieuw leven in te blazen. Eventueel met een handige database site zodat je niet het hele forum door hoef te spitten.
Mij valt het nml op dat er een hele hoop handige kleine progjes zijn, maar dat ze moeilijk te vinden zijn.
Ik wil wel wat schrijven, maar dan moet er wel animo voor zijn. En ik moet me nu ook een beetje richten op m'n toetsenweek.
Ik heb die gedachte ook al een tijdje, maar ik zou echt niet weten wat. (bovenstaand idee?) Wine ligt ver boven mijn kunnen, maar wat ik wel wil/kan weet ik ook niet. En zoals je zegt de meeste dingen zijn er wel, alhoewel er wel dingen zijn die ik toch wel op een andere manier geïmplementeerd zou hebben. Maar dat zal natuurlijk altijd zo blijvenquote:Grote prutser schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:47:
[...]
Ik zit eraan te denken om mee te helpen aan een open-source product, maar ik weet nog niet goed welke. Wine lijkt me wel aardig, of heeft iemand misschien nog betere ideeen? Ik kan desnoods ook wel zelf een project beginnen als ergens vraag naar is, maar het meeste bestaat al wel denk ik.
quote:killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:
ik zat te searchen hierzo, en ik vroeg me af of er nog animo voor was om een opsomtopic voor handige software zoals dit topic nieuw leven in te blazen. Eventueel met een handige database site zodat je niet het hele forum door hoef te spitten.
*edit
Nu weer een beetje on topic
Ik ben sinds enkele maanden een ubuntu gebruiker en heb 2dagen geleden even beryl geinstalleerd
MDtje wijzigde dit bericht 12-01-2007 19:16 (18%)
Een lijstje met:quote:MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:08:
[...]
lijkt me ook een leuk idee. Zeker voor nieuwkomers in de Linux wereld is het erg handig om alle programmatjes een beetje op een rijtje te hebben. Een heel systeem met database en alles hoeft voor mij weer niet. Een topic met een goed onderhouden startpost (genoemde [belangrijkste] programma's toevoegen aan startpost) lijkt me wel genoeg. Zo hoef je als je iets zoekt alleen de startpost maar door te lezen en om wat te discussieren over programma's kan het forum systeem gewoon gebruikt worden.
• Naam
• Licentie (eventueel kosten in het geval het geen vrije of gratis software is)
• Voor welk (Windows)-programma het een alternatief is
• Website
in de startpost lijkt me inderdaad een goed idee. Eventueel opdelen in categorieën. Een systeem met database enzo is natuurlijk leuk als iemand zin heeft om dat te maken (en hosten)....
Ik ben wel benieuwd wat vind jij nou zoveel beter aan Beryl vergeleken met Compiz?quote:MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:08:
Ik ben sinds enkele maanden een ubuntu gebruiker en heb 2dagen geleden even beryl geinstalleerdman wat is dat fantastisch. Hiervoor had ik xgl/compiz te draaien, maar als ik nu naar mijn beryl kijk wil ik niet meer terug naar compiz.
Ik heb overigens alleen Beryl gedraaid en nog nooit Compiz, vandaar mijn vraag.
robbert wijzigde dit bericht 12-01-2007 19:20 (22%)
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.