Reg. datum: 06 december 2000
Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs
Forum » Fotografie » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last
Reageer Nieuw TopicIntel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs
Nog goedkoper opbergsysteem. Ja, die passen. Ik gebruik van alles in mijn flitsers, ook GP2700 mAh.quote:Sophietje schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:17:
hier zijn die losse hoesjes trouwens wel te koop! Handig voor de cameratas!
ik wil denk ik de GP Powerbank V600D voor bij een Canon 430EX, als ik deze flitser ga kopen. Passen die 2700 accu's wel?
Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII
met welke lader als ik vragen mag? hoe lang gaan die 2700 accus mee?quote:ajhaverkamp schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:33:
[...]
Nog goedkoper opbergsysteem. Ja, die passen. Ik gebruik van alles in mijn flitsers, ook GP2700 mAh.
Die hoesjes zijn wel handiger. Als je zo'n doosje laat vallen knalt hij open en liggen je batterijen overal op straat, met zo'n tasje van GP niet. Verder is het zachte kunstof / stof ook wat fijner voor in de fototas dan een hard kunstof doosje.quote:ajhaverkamp schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:33:
[...]
Nog goedkoper opbergsysteem. Ja, die passen. Ik gebruik van alles in mijn flitsers, ook GP2700 mAh.
Laten vallen is ongeveer het slechtste wat je kunt doen met accu's en batterijen. Volgens mij de voornaamste reden voor vroegtijdig disfunctioneren van die dingen. Als het dan toch gebeurt, heb ik meer vertrouwen in de schokdempende werking van plastic doosjes dan in die van een soft hoesje, al zal het ook geen wereld van verschil zijn.quote:jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:02:
[...]
Die hoesjes zijn wel handiger. Als je zo'n doosje laat vallen knalt hij open en liggen je batterijen overal op straat, met zo'n tasje van GP niet. Verder is het zachte kunstof / stof ook wat fijner voor in de fototas dan een hard kunstof doosje.
Over deze posting had ik even heen gekeken. Maar klopt het dat bovengenoemde verschillen ook echt aanwezig zijn? Kan iemand met een IPC-1 (zonder L) eens de specs van zijn adapter posten?quote:dodge_911 schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:51:
Nadat ik hier zoveel lovende woorden heb gelezen over de Volftcraft-laders, ben ik ook eens even gaan zoeken naar de verkrijgbaarheid ervan. Blijkt dat alleen Conrad 'm heeft voor België, maar ik kom 2 varianten tegen, nl de IPC-1 en de IPC-1L.
Specwise kan ik enkel verschillen vinden bij :Houden deze verschillen, buiten 'n verschil in (ont)laadtijd nog iets in?
- laadstroom voor penlites : 700 mA (IPC-1L) vs 1800mA (IPC-1)
- ontlaadstroom : 350 mA (IPC-1L) vs 500 mA (IPC-1)
- detectie volle batterijen : minus-delta-U-uitschakeling (IPC-1L) vs Peak Voltage Detection (IPC-1)
De IPC-1 komt mij over als een snelle, professionele lader, en de IPC-1L lijkt me meer het voor consumenten afgeleide broertje ervan, of ben ik dat nu alleen?
Mijn poweradapter : output 3.0V 4.0A. Input 100-240V 0.6A.quote:RedHead schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:06:
[...]
Over deze posting had ik even heen gekeken. Maar klopt het dat bovengenoemde verschillen ook echt aanwezig zijn? Kan iemand met een IPC-1 (zonder L) eens de specs van zijn adapter posten?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Kloptquote:RedHead schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:06:
[...]
Over deze posting had ik even heen gekeken. Maar klopt het dat bovengenoemde verschillen ook echt aanwezig zijn? Kan iemand met een IPC-1 (zonder L) eens de specs van zijn adapter posten?
Over de eindpuntdetectie: Volgens mij is dit twee keer een manier om hetzelfde te zeggen, namelijk een kleine spanningsdip (minus deltaU) na het bereiken van het maximum (peak Voltage)quote:detectie volle batterijen : minus-delta-U-uitschakeling (IPC-1L) vs Peak Voltage Detection (IPC-1)

Henk007 wijzigde dit bericht 24-07-2008 15:36 (33%)
Ik heb de MaHa PowerEx MH-C9000.quote:RedHead schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:56:
De MaHa lijkt de betere, maar ook veel mindere gebruiksvriendelijke.
In dit draadje vooral de ervaringen over de IPC-1(L) gezien, maar hoe is de ervaring met de MaHa PowerEx MH-C9000?
DutchVince wijzigde dit bericht 24-07-2008 23:50 (5%)
Honda Civic Type-R
Y'know those idiot teenagers who show up late on Halloween with no costume demanding free candy?
Yeah. That's pretty much the internet now. (Marlin Mann)
Nu vroeg ik me af of dit wel echt goed is voor de batterijen. Wat zijn de ervaringen hier mee?quote:"Altijd in het stopcontact, Altijd volle batterijen":
Hét PowerBankconcept! Simpelweg het ene setje gebruiken en het ander in de GP PowerBank laten zitten. Zodra het ene setje leeg is, wisselt u ze gewoon om. Op deze manier hoeft u nooit te wachten tot u batterijen vol zijn geladen, want ze staan altijd voor u paraat.
Dat hangt er een beetje vanaf met welke stroom dat druppelladen / (trickle charging) gebeurt. Normaal gesproken is volgens mij een stroom tot 5% van de nominale capaciteit voor moderne batterijen geen probleem. Als je op dit moment nieuwe batterijen wil kopen, adviseer ik om toch te kijken voor GP ReCyko, Sanyo Eneloop, Ansmann MaxE of een ander merk. Die hoef je niet in de lader te laten zitten.quote:The_Scarabial schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:27:
Ik ben ook beetje aan het kijken voor een setje batterijen erbij. Nu zat ik op de GP site te neuzen en kwam ik deze quote tegen:
[..verhaaltje over druppelladen...]
Nu vroeg ik me af of dit wel echt goed is voor de batterijen. Wat zijn de ervaringen hier mee?
Y'know those idiot teenagers who show up late on Halloween with no costume demanding free candy?
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met netjes ontladen en opladen, opladen is prima, maar ontladen is niet iets wat je te vaak moet willen doen als het om NiMH batterijen gaat. Zie ook de do's en don'ts specifiek voor je eigen type batterijen in deze grid, misschien kun je daar iets uit afleiden.quote:Deathchant schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:17:
jongens ik zit met een probleem. Ik heb 2 jaar geleden heb ik 4 GP 2700mAh batterijen gekocht die ik altijd netjes ontladen en geladen heb.
Veroudering van de prut in de accu's.quote:Deathchant schreef:
jongens ik zit met een probleem. Ik heb 2 jaar geleden heb ik 4 GP 2700mAh batterijen gekocht die ik altijd netjes ontladen en geladen heb...
...Is dat normaal? ik schiet nog geen 50 foto's ermee en het de batterijen zijn leeg...
Vreemd genoeg heb ik het ook met mijn HAMA 2500 mAh batterijen, die ook een soortgelijke lader heeft....
...Ik heb uit alle ellende maar een nieuw setje GP2700mAh gekocht met een lader die er 8 uur over doet.
...Maar het lijkt beter te zijn met deze nieuwe batterijen....
Ik gebruikte de oude GP en HAMA batterijen niet veel maar laat ze wel vaak genoeg helemaal leeglopen en weer opladen. wat kanhet nog meer zijn?
istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...
Volgens mij maakt dat geen reet uit.quote:Toff schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:22:
[...]
Laten vallen is ongeveer het slechtste wat je kunt doen met accu's en batterijen. Volgens mij de voornaamste reden voor vroegtijdig disfunctioneren van die dingen.
Je denkt niet dat door een val veroorzaakte (haar)scheurtjes in de materialen de werking negatief beinvloeden? "Gewone" niet oplaadbare batterijen heb ik na een lichte val wel volkomen dood gezien, waarschijnlijk door breuk in de koolstofstaaf. Wellicht zijn de metaallegeringen in NiMh's beter tegen schokken bestand, maar ik neem toch maar liever geen risico.quote:
Ja, da's om dezelfde reden niet best, dus daar heb je wel min-of-meer je antwoord. Uit die grid, onder het kopje "discharge":quote:Deathchant schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:24:
netjes ontladen, misschien zeg ik het verkeerd....ik laat ze altijd helemaal leeglopen, door ze bijvoorbeeld in mijn gameboy te doen en dan te spelen totdat de gameboy uitgaat.
Kortom: eigenlijk kun je ze juist beter niet elke keer helemaal netjes leeg gebruiken, voor een NiMH is dat niet nodig (die hebben geen/nauwelijks last van het memory-effect, terwijl de batterij er bepaald niet beter van wordt).quote:Avoid too many full cycles because of wear. Use 80% depth-of-discharge.
NiMH has higher energy density than NiCd at the expense of shorter cycle life.
Tja, dat zegt op zich niet zo veel. Een batterij kan veel langer meegaan, het aantal cycles is in principe bepalend. Als je ze elke dag, elke week oplaad of elke maand oplaad maakt dus nogal verschil.quote:Maar die NiMH oplaadbare batterijen heb ik ook al 3 jaar.....

...nu is nu ...en nu alweer voorbij... rimave.nl.
You took the bishop when the king was standing right in front of you.
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last