Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ikbenwouter schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:19:
[...]

Klonk als een super aanbieding dus ik naar de Xenos maar deze aanbieding was 2 weken geleden kwam ik achter. Dus ik denk dat ik maar een pak Recyko+'s ga halen bij DX.
? Zie folder online op xenos.nl.. aanbiedingen geldig van 9 juni t/m 29 juni. (pagina 12)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

! w t R

quote:
WVL_KsZeN schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:28:
[...]

? Zie folder online op xenos.nl.. aanbiedingen geldig van 9 juni t/m 29 juni. (pagina 12)
Heel vreemd, ik heb ze zien hangen bij de kassa en ze vertelden me dat die actie al lang voorbij was maar bedankt voor het meedenken ;) Heb ze nu voor 8,13 per 4 stuks besteld op dealextreme.com inclusief verzendkosten dus dat is nog goedkoper dan 4 voor 9 euro in de aanbieding bij Xenos.

........................................................................................................................................................

quote:
ikbenwouter schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:04:
[...]

Heel vreemd, ik heb ze zien hangen bij de kassa en ze vertelden me dat die actie al lang voorbij was maar bedankt voor het meedenken ;) Heb ze nu voor 8,13 per 4 stuks besteld op dealextreme.com inclusief verzendkosten dus dat is nog goedkoper dan 4 voor 9 euro in de aanbieding bij Xenos.
Tja :) de kassamiepjes zijn niet altijd goed op de hoogte :) Hadden ze zelf geen foldertje liggen?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

(Pentax SLR sinds 1988)

Op DealExtreme hebben ze nu ook Eneloop's:
http ://www .dealextreme.com/details.dx/sku.6807 voor $16,50 = +/- EUR 11...
Da's nog goedkoper dan bij Conrad... Daar gaan ze voor EUR 13,95...
En GP Recycko's gaan voor EUR 13,99.

PvH18 wijzigde dit bericht 26-06-2008 21:06 (11%)

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

Heilig boontje

quote:
PvH18 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:02:
Op DealExtreme hebben ze nu ook Eneloop's:
http ://www .dealextreme.com/details.dx/sku.6807 voor $16,50 = +/- EUR 11...
Da's nog goedkoper dan bij Conrad... Daar gaan ze voor EUR 13,95...
En GP Recycko's gaan voor EUR 13,99.
10,50 euro zelfs...Link

40D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L - Speedlite 430EX

(Pentax SLR sinds 1988)

Tss, het wordt steeds leuker om spullen uit Hong Kong e.o. te bestellen... Ze hebben de mooiste producten voor de beste prijzen!

istDL (+ Split Focus Screen), Eneloop's + glas: van 18 tot 300mm... tot 1200mm als ik de TC's meereken...

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Google rekent nu eenmaal niet met de Paypal koers die atm iets van 1,50 -1,51 is. ;)

Ik heb een tijdje geleden voor EUR 38,52, ofwel 40 euro bij Paypal (grofweg) 8 Eneloops en 8 Recyko's gekocht plus natuurlijk vier van de gebruikelijke doosjes.

De isolatie van de Recyko's is slecht :r :r . De recyko's zijn overigens ook langer en dikker. De Eneloops passen per vier in de ruimte van een D cell in een niet uitgefreesde recente D size MagLite. De Recyko's niet. De Recyko's passen gelukkig nog wel net in de AA MagLite's en gaan daar luchtgeveerd in en vallen er flink afgeremd uit. :+

EDIT: Nog even twee foto'tjes van m'n nieuwe Maha 808m lader showen :P :

http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/DSC_4816.jpg?t=1214522258

http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/DSC_4820.jpg?t=1214522418

Ter referentie er een Voltcraft IPC-1 bijgedaan >:)

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 27-06-2008 01:20 (15%)

|{ing Øf ßlitz
Reg. datum: 24 januari 2003

ik ook dan maar een reyco lader+4 batterijen meegenomen uit de stad (20 euro)

gelijk ook weer 4 extra reyco's besteld bij DX, hoe lang duurt het ong voor die er zijn?
Ik zal na een maand ong pas een nuttige ervaring kunnen posten ermee

Denko wijzigde dit bericht 27-06-2008 01:08 (0%)
Reden: note to self: do not post after 1 am...

"I'm sweating like R. Kelly at a girl scout meeting" | PSN:Denkoyugo

! w t R

quote:
Denko schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 01:08:
gelijk ook weer 4 extra reyco's besteld bij DX, hoe lang duurt het ong voor die er zijn?
Ik geloof dat ze bij hun in de backorder stonden voor een paar dagen, bij mij duurt het meestal ongeveer 2 weken voor ik iets van DX binnen heb dus dan zit je op 2 weken plus een paar dagen ;)

........................................................................................................................................................

? QuestioN ? EverythinG ?

Heeft iemand ervaring met batterijen die een hoge impedantie hebben? Ik heb zo'n Maha Powerex lader gekocht, maar veel batterijen (van Hapé) geven "HIGH" aan bij de impedantie-check. Dit betekent denk ik dat de batterij een hoge impedantie heeft. Iemand enig idee hoe je dit probleem wegkrijgt, of kan dat niet? Want de lader wil geen batterijen opladen die "HIGH" aangeven.

"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.

quote:
Jack Walsh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:23:
Heeft iemand ervaring met batterijen die een hoge impedantie hebben? Ik heb zo'n Maha Powerex lader gekocht, maar veel batterijen (van Hapé) geven "HIGH" aan bij de impedantie-check. Dit betekent denk ik dat de batterij een hoge impedantie heeft. Iemand enig idee hoe je dit probleem wegkrijgt, of kan dat niet? Want de lader wil geen batterijen opladen die "HIGH" aangeven.
Weestandje van xx(k)Ohm ervoor (eroverheen) hangen, ff nadenken, is lang geleden,
parallel 1/x+1/x

"Impedantie
Eigenschap van een elektrisch component of circuit.
Als de (wissel) stroom in een circuit niet in fase is met de spanning spreken we van impedantie in plaats van weerstand. Fase verschuiving treedt op als er capaciteiten en/of zelfinducties in het spel zijn.
De impedantie duiden we aan met de leter Z en ze is altijd afhankelijk van de frequentie. De waarde van Z is altijd een complex getal, of er wordt aangeduid hoe groot de Ohmse weerstand en de capaciteit of zelfinductie zijn."

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

Om een lang verhaal kort te maken... Deze batterijen zijn niet goed meer en kunnen zelfs met de breakin mode niet meer gered worden. Ik zou zeker geen trucjes gaan uithalen om ze toch nog te kunnen laden, de lader is slim genoeg en geeft het niet voor niks aan. Ik hoop dat ze nog niet al te oud zijn anders zou ik iig geen Hapé batterijen meer kopen :P

quote:
Elektronicanet schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:19:
Om een lang verhaal kort te maken... Deze batterijen zijn niet goed meer en kunnen zelfs met de breakin mode niet meer gered worden. Ik zou zeker geen trucjes gaan uithalen om ze toch nog te kunnen laden, de lader is slim genoeg en geeft het niet voor niks aan. Ik hoop dat ze nog niet al te oud zijn anders zou ik iig geen Hapé batterijen meer kopen :P
Klopt, ik dacht eerst dat de batterijen last hadden van voltage depression, maar de break-in mode werkt niet, dus er zou toch iets anders aan de hand moeten zijn. De impedantie is dus in feite een soort interne weerstand begrijp ik. Kan wel kloppen, want de batterijen doen het goed wanneer er weinig ampere wordt gevraagd (minidisc-speler), maar in een fotocamera doen ze het niet.
De batterijen zijn 2 tot 5 jaar oud en zijn van Hapé. Wel jammer want het gaat toch om iets van 6 tot 10 batterijen, die niet echt veel gebruikt zijn. Dus voortaan zal ik maar geen Hapé meer kopen lijkt me zo.

Jack Walsh wijzigde dit bericht 30-06-2008 22:49 (4%)

"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.

Nog een vraag over de Maha Powerex MH-C9000. Als je er een battterij in doet, dan kapt hij soms het programma af, en vervolgens knippert het woord "mode" de hele tijd, en het driehoekje wijst "charge" aan.
Ontladen doet hij dan trouwens ook niet; het apparaat zegt vrijwel meteen "done", bij een volle batterij.

Weet iemand wat dit inhoudt, want dit staat niet in de handleiding?

Jack Walsh wijzigde dit bericht 30-06-2008 22:55 (16%)

Je stelt het programma voor iedere batterij apart in. Dus als je een batterij er in doet, knippert mode, om te vragen wat je er mee wilt doen. De andere programma's moeten gewoon doorlopen...

over het ontladen: probeer eens een kleinere stroom. Mogelijk zijn de batterijen in dermate slechte conditie dat ze de gewenste stroom niet kunnen leveren en het apparaat dus denkt dat de batterij leeg is.

Elektronicanet wijzigde dit bericht 30-06-2008 22:57 (35%)

quote:
Elektronicanet schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:55:
Je stelt het programma voor iedere batterij apart in. Dus als je een batterij er in doet, knippert mode, om te vragen wat je er mee wilt doen. De andere programma's moeten gewoon doorlopen...
Het probleem is dus dat na het instellen van het programma (bijv. charge/break-in/refresh) de lader even wacht, en dan terugkeert naar het instellen. Hij voert het programma dus niet uit.

Het gaat als volgt:
batterij erin => "mode" knippert => het programma charge kiezen met 1000 mA => lader begint aan het programma => na circa 2 secondes houdt hij er mee op en knippert "mode" weer.
quote:
over het ontladen: probeer eens een kleinere stroom. Mogelijk zijn de batterijen in dermate slechte conditie dat ze de gewenste stroom niet kunnen leveren en het apparaat dus denkt dat de batterij leeg is.
Hij ontlaadt de batterijen zelfs niet bij een ontlaadstroom van 100 mA.

Doet de lader dit ook met nieuwe batterijen? Als de lader terugkeert naar het hoofdscherm lijkt dit een soort van beveiliging te zijn, net als wanneer deze "HIGH" aangeeft. Ik heb dit ook een aantal keer zien gebeuren, maar steeds met batterijen van 3 jaar oud waar ik al mijn twijfels bij had. Dit waren ook goedkope merken die de laatste tijd al steeds slechter presteerden. Qua dat betreft is het ook geen wondermiddel, als de cellen echt dood zijn is het afgelopen.

Met nieuwe batterijen zou het in geen geval mogen gebeuren. Hetzelfde geldt voor het ontlaad verhaal...

quote:
Elektronicanet schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:29:
Doet de lader dit ook met nieuwe batterijen? Als de lader terugkeert naar het hoofdscherm lijkt dit een soort van beveiliging te zijn, net als wanneer deze "HIGH" aangeeft. Ik heb dit ook een aantal keer zien gebeuren, maar steeds met batterijen van 3 jaar oud waar ik al mijn twijfels bij had. Dit waren ook goedkope merken die de laatste tijd al steeds slechter presteerden. Qua dat betreft is het ook geen wondermiddel, als de cellen echt dood zijn is het afgelopen.

Met nieuwe batterijen zou het in geen geval mogen gebeuren. Hetzelfde geldt voor het ontlaad verhaal...
Zo te zien doen nieuwe batterijen het goed. De batterijen waarmee de lader dit probleem geeft zijn al een paar jaar oud. Ik denk dat deze batterijen misschien ook een te hoge impedantie hebben, maar net niet hoog genoeg om "HIGH" te triggeren. Dat zou in elk geval wel verklaren waarom ze niet willen ontladen, want bij een hoge interne weerstand kunnen die batterijen geen hoge stroom leveren denk ik.

quote:
Jack Walsh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:47:
[...]

De batterijen zijn 2 tot 5 jaar oud en zijn van Hapé. Wel jammer want het gaat toch om iets van 6 tot 10 batterijen, die niet echt veel gebruikt zijn. Dus voortaan zal ik maar geen Hapé meer kopen lijkt me zo.
Het knipperen geeft doorgaan aan dat de cellen niet OK meer zijn. Dan kun je ont en opladen. Ze zullen nooit meer vol worden.

Doorgaans drop ik dit soort oude batterijen op de plaats waar dat moet. Of ik gebruik ze in a.b's of in app. die weinig stroom vragen.
Je mag van batterijen van 2-5 jaar oud niet meer verwachten dat ze nog perfect werken. En zo duur is een setje nieuwe ook weer niet. Zelfs de preloaded zoals Sanyo Eneloops niet.

Zijn het wel NiMh of gewoon cadmium houdende Nicads?

Dutchphoto wijzigde dit bericht 01-07-2008 04:03 (7%)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

quote:
Dutchphoto schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 04:01:
Je mag van batterijen van 2-5 jaar oud niet meer verwachten dat ze nog perfect werken. En zo duur is een setje nieuwe ook weer niet. Zelfs de preloaded zoals Sanyo Eneloops niet.
Nou, ik mag hopen dat batterijen van een paar jaar oud het nog prima moeten doen. Het zou anders wel erg triest zijn.
quote:
Zijn het wel NiMh of gewoon cadmium houdende Nicads?
NiMH- batterijen, de Nicads doen het zelfs na 5-10 jaar nog zo te zien.

quote:
Jack Walsh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:42:
[...]
Nou, ik mag hopen dat batterijen van een paar jaar oud het nog prima moeten doen. Het zou anders wel erg triest zijn.
Er zijn de laatste jaren anders veel slechte NiMh's gemaakt (en nu nog) :( . NiCd's houden het inderdaad vaak langer uit... Ik houd als vuistregel zo'n 3 jaar aan, daarna gaat de capaciteit vaak hard achteruit.

Hoe moet je eigenlijk je batterijen bewaren? Kun je die gewoon in de kast leggen of is het beter om ze in de koelkast te bewaren? Op bepaalde sites wordt afgeraden om NiMH-batterijen in de koelkast te leggen, maar ik zie nergens een onderbouwing. Je zou verwachten dat het afbraakproces van batterijen langzamer gaat bij lagere temperaturen en dat ze dus een langere levensduur hebben wanneer je ze in de koelkast bewaart, net als bij Li-ion-accu's.

Sinds een jaartje ongeveer heb ik een 8 tal (2x4) GP 2600 mAh batterijen uit de 270AAHC serie.

Deze laadt ik op met ee GP PowerBank V600D (GPPB60)

De laatste tijd is het zo dat ik na een stuk of 10 fotoos met mijn Canon PowerShot 570IS (met/zonder flits gemengd) de batterijen al kan vervangen terwijl ze net uit de lader komen die aangeeft dat ze vol zijn.

Ze zijn niet overmatig veel gebruikt ofzo. Ook nadat ze een dag of 4 naast de lader gelegen hebben en ik plaats ze in de lader, dan geeft de camera al direct aan dat de batterijen vervangen moeten worden.

Heeft iemand een idee waarom ze nu al niet meer fatsoenlijk functioneren? In het begin heb ik er toch wel een heleboel meer fotoos mee kunnen maken. De terugval in capaciteit is overigens wel merkbaar meer geworden. In November vorig jaar zijn we naar de Efteling geweest en daar heb ik na de 8 GP's gewone penlites moeten bij kopen om nog meer fotoos te kunnen maken. Uiteindelijk heb ik zo'n 150 fotoos gemaakt die dag, waarschijnlijk ook nog minder doordat ik me zo zat te ergeren aan het wisselen van de batterijen.

Is misschien de camera te zeer power hungry of zou het kunnen komen dat de flitser dermate veel juice van de batterijen vraagt dat deze zo snel leeg zijn?

Is er ook nog een manier om de capaciteit te "vernieuwen" door wellicht opnieuw te conditioneren van de batterijen? Het zijn NiHM dus ik ben er bang voor.

Iemand die raad weet hoor ik graag aan.

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

(Pentax SLR sinds 1988)

Tja, gewone HiMH's met een hoog vermogen hebben nou eenmaal nadelen:
- (zeer) hoge zelfontlading (na 1 dag 10%, daarna 1 - 3% per dag).
- spanningsval onder belasting (zakken onder de 1.15V).
Door ouderdom/slijtage wordt dit erger.

De meeste moderne apparatuur heeft accu bescherming: deze schakelt dan uit als de spanning te laag wordt.
Meestal zijn apparaten die op oplaadbare batterijen willen werken, zo afgesteld dat ze minimaal 1.15V nodig hebben.

Probeer eens de nieuwe hybride oplaadbaren (eneloop's en co): die hebben de volgende voordelen:
- lage zelfontlading ( 15% per jaar)
- spanningsvast (blijven boven de 1.2V tot 85% van de energie op is)
- kunnen hoge vermogens leveren (hoge ontlaad curve)
- kunnen in de 1 uurs lader (hoge laadstroom)
Ze zijn slechts 2100mAh, maar effectief gaan ze VEEL langer mee.

In mijn istDL (een camera met energie honger) schiet ik 500 foto's, en geen lege batterijen meer.
'Vroeger', met gewone NiMH's max 100, en bijna altijd lege batterijen.

quote:
redfoxert schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:29:
Heeft iemand een idee waarom ze nu al niet meer fatsoenlijk functioneren?
Dit kan komen door 2 zaken:
- voltage depression (soort geheugeneffect). Hierbij wordt het voltage van de batterijen lager: Wikipedia: Memory effect
- te hoge interne weerstand (impedantie).
quote:
Is er ook nog een manier om de capaciteit te "vernieuwen" door wellicht opnieuw te conditioneren van de batterijen? Het zijn NiHM dus ik ben er bang voor.
In het geval van Voltage Depression kun je de NiMH-batterijen een paar keer veel ontladen en dan weer opladen. Dan schijnen de batterijen het weer goed te doen. Dit kan door de batterijen bijv. in een zaklamp te doen, of te ontladen in een lader die ontlaad-functionaliteit heeft. Misschien moet je erop letten dat de batterijen niet te diep worden ontladen.

In het geval van een hoge interne weerstand (te hoge impedantie) valt er denk ik niets meer aan te doen. Als de oplader een impedantie-check heeft dan wil die oplader batterijen met een te hoge impedantie niet opladen, maar als de oplader die check niet heeft, laadt hij de batterijen wel op, maar dan kunnen die batterijen geen hoge stroom geven en doen ze het niet goed in bijv. fotocamera's.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws