Er komt bij mij binnenkort een 580EXII toe, en ben van plan nog een Vivitar manuele flitser te kopen ook. Ik heb dus nood aan een nette verzameling AA's om dit moois te kunnen poweren.
Spijtig genoeg heeft die 580EXII mijn buidel dan ook geplundert, en nu zoek ik natuurlijk het beste waard voor mijn geld. Ik heb al een GP Charger dat in 18 uur mijn 2100mAh GP's oplaad, dus het liefst zou ik die blijven gebruiken.
Op eBay vind ik bijvoorbeeld deze:
http://cgi.benl.ebay.be/2...7QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Nu, ik weet ook dat dit een goedkoop merk is, en dat die "3000 mAh" waarschijnlijk slechts 2000 mAh zullen zijn, maar dat is "goed genoeg" voor mij. Het voordeel is dat ik meer zo'n goedkope batterijen kan kopen, en dus altijd verschillende setjes reserve kan hebben, dus dat de capaciteit iets minder is deert niet zo.
Wat ik me wel afvroeg is of ik bang moet zijn dat deze opeens beginnen te lekken, of erger, ontploffen, tijdens gebruik in de 580EXII. Blijkbaar zijn ze van het merk "Strength", maar ik heb daar nog geen ervaringen over gelezen.
En kan ik NiMH's van elk merk opladen in mijn GP charger? GP praat zegt natuurlijk van niet, maar dat is marketing zoals we allemaal wel weten

.