Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 februari 2002

Vandaag gebeld met XS4All omdat ik benieuwd was naar de stand van zake rond de overstapservice en of je bij hen je eigen router kan gebruiken.

Blijkt dat de overstapservice (minimale downtime, alleen als monteur ter plekke) binnen ~2 weken in zal moeten zijn gegaan (oftewel: is weer wat vertraagd) en deze zou moeten gelden voor alle glasvezelboeren. Hopelijk wordt het leven voor overstappers dan wat beter :-)

Gelukkig is het bij hen ook geen probleem om je eigen router te gebruiken. Ik zie wel dat je van PPPoE gebruik moet maken, maar dat overleven we dan ook wel weer.

En volgens mij garanderen ze als enige glasvezelboer een écht vast IP-adres. Dat blijkt behoorlijk uniek te zijn, tegenwoordig. Bij InterNL heb ik nog wel een vaste (overigens niet gegarandeerd), maar bij de andere aanbieders zie ik een lease van 2 uur of korter. Dat vind ik dan toch wel erg spannend worden, aangezien een vast IP vrij noodzakelijk is voor mij.

Wie weet wordt het dan toch xs4all, ook al kost 50mbit internet bij hen ¤ 45 i.pv. ~¤ 40.
AmsterdamVideo

Zijn er inmiddels eigenlijk alweer eens ontwikkelingen om wat nieuwe wijken te ontsluiten?
Of is hier ergens informatie over te vinden?

Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is.. Ondanks dat er naar mijn idee genoeg mensen staan te trappellen om eens een keuze te hebben (immers, adsl is geen echte keus meer als je snelheid voorop stelt)

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

Senior .NET trainer bij bo

quote:
carnager schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:39:
Zijn er inmiddels eigenlijk alweer eens ontwikkelingen om wat nieuwe wijken te ontsluiten?
...
Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is
Ik kan nergens iets qua planning vnden wat recentelijk is bijgewerkt.

Waar Glasvezel Amsterdam een ambitie leek te hebben een soort glasvezel hoofdstad te worden, is weinig terecht gekomen, en elke maand stagnatie maakt het aantal potentiele klanten kleiner.

Ik heb de moed opgegeven, en hou het voorlopig op kabel + ADSL.

http://wiert.wordpress.com

Reg. datum: 08 september 2011

Elke twee weken bel ik XS4ALL om te vragen hoe het gaat met de 'overstapservice', elke keer zeggen ze: belt u over twee weken nog maar eens terug, haha! Dat schiet dus niet erg op, maar dat hadden anderen hier al voorspeld. Mocht het ooit zover komen laat ik het hier weten.

Parttime Prutser
Reg. datum: 01 december 2007

Je hebt in Amsterdam UPC en die hebben nu hele scherpe prijzen op de kabel. 45 euro all in en dan ook nog 50 mbit internet

Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.

AmsterdamVideo

quote:
brilsmurfffje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:54:
Je hebt in Amsterdam UPC en die hebben nu hele scherpe prijzen op de kabel. 45 euro all in en dan ook nog 50 mbit internet
Waar het download snelheid betreft is UPC zeker een alternatief echter blijft bij hen de upload snelheid nog altijd steken op niveau dat maar enkele malen sneller is dan het prehistorische ADSL.. Nee, als de upload snelheid nou ook eens minimaal 25mbit wordt (of liever nog, gewoon idem aan de download snelheid) dan pas komen ze wat mij betreft echt weer in beeld. Momenteel gebruik ik ook UPC met een 60x6 verbinding, maar dat blijft behelpen als je dagelijks eigen HD materiaal te versturen hebt van enkele GB's.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

quote:
carnager schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Waar het download snelheid betreft is UPC zeker een alternatief echter blijft bij hen de upload snelheid nog altijd steken op niveau dat maar enkele malen sneller is dan het prehistorische ADSL.. Nee, als de upload snelheid nou ook eens minimaal 25mbit wordt (of liever nog, gewoon idem aan de download snelheid) dan pas komen ze wat mij betreft echt weer in beeld. Momenteel gebruik ik ook UPC met een 60x6 verbinding, maar dat blijft behelpen als je dagelijks eigen HD materiaal te versturen hebt van enkele GB's.
Hier ook ex UPC klant van 60/6 MB de upload was echt slecht daar vaak onder de 6MB en bij upload viel vaak de modem uit.

Nee nooit meer kabel voor mij ;w de upload bij glasvezel is echt top.

Netgear WNR3500L

Senior .NET trainer bij bo

quote:
fiberdordrecht schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:23:
[...]
Hier ook ex UPC klant van 60/6 MB de upload was echt slecht daar vaak onder de 6MB en bij upload viel vaak de modem uit.

Nee nooit meer kabel voor mij ;w de upload bij glasvezel is echt top.
Dit is precies de reden dat ik graag fiber wil, maar ik verwacht het de eerst komende 5 jaar niet hier in Osdorp de Aker.
Dus hou ik het voorlopig op xs4all ADSL (stabiliteit/privacy) + UPC kabel (snelheid) en ga met elke kabel snelheidsverhoging mee.

http://wiert.wordpress.com

Phone Addicted

quote:
fatost schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:
Elke twee weken bel ik XS4ALL om te vragen hoe het gaat met de 'overstapservice', elke keer zeggen ze: belt u over twee weken nog maar eens terug, haha! Dat schiet dus niet erg op, maar dat hadden anderen hier al voorspeld. Mocht het ooit zover komen laat ik het hier weten.
Ik heb precies het zelfde probleem, jammer genoeg :X De ene keer zeggen ze via twitter dat het kan, en via de telefoon weer niet. Bizar dat ze dit niet rond kunnen krijgen :X Willen zakelijke glas aansluiting 100mbit. Nog steeds onduidelijk wanneer het wel mogelijk wordt.
Reg. datum: 22 april 2009

Ik zit nu een maand bij KPN, en ben tevreden. 100/100 haal ik prima, en ook Interactieve TV ziet er prima uit hier.
Al met al was de overstap van InterNL naar KPN niet geheel vlekkeloos, maar uiteindelijk is het prima nu. Dat ik 6 maanden niks hoef te betalen helpt natuurlijk ook mee :)

Reg. datum: 27 januari 2008

Had het maar even gegokt en een mailtje te sturen. Ik heb best wel een redelijk positieve mail teruggekregen. Nu de geduld nog!

"Op dit moment ligt er nog geen glasvezel in Amsterdam Zuid-Oost.
Wij zijn bezig in dit gebied een start te maken. De verwachting is dat dit langer dan een jaar gaat duren.
Als wij gaan aanleggen, communiceren wij dat met de bewoners van het betreffende gebied."

Reg. datum: 05 december 2001

quote:
carnager schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:39:
Of is hier ergens informatie over te vinden?

Krijg de indruk dat het na de oplevering van de laatste buurten in Osdorp door het oude gva er niets meer bij gekomen is.. Ondanks dat er naar mijn idee genoeg mensen staan te trappellen om eens een keuze te hebben (immers, adsl is geen echte keus meer als je snelheid voorop stelt)
Denk het niet. De kosten om alles open te leggen en huis aan huis aan te sluiten lijkt me sec interessant voor nieuwbouw. Tevens gaf dat proefproject in de kansrijke buurt zeeburg-oost niet meer dan 3000 aansluitingen.
De rest hobbelt vrolijk naar upc, wat voor het merendeel toch meer oplevert.

ook hier even een kijkje in de ''lijn vrijgeven'' keuken.
internlnet opgezegd vanaf 29-02, XS heeft geen contact met internl, dus dit is de enige route.
Goed, internet ligt er nu dus uit, maar dan moet die lijn dus vrijgegeven worden.
XS kan er niet op, internlnet heeft het braaf doorgegeven, nu dus afwachten op de nettbeheerder die met z'n laptopje ergens even iets aan, of uit moet vinken ?

Reg. datum: 05 maart 2012

ik heb lijbrandt in IJburg Amsterdam met het glashartmedia pakket (amino 140 STB).
De glashart media kanalen worden door KPN doorgegeven en zijn versleuteld , wba dus. Geen mogelijkheid tot eigen HTPC, helaas.
Dus voor diegenen die overstappen van UPC bijvoorbeeld, denk eerstens maar twee keer na...
Inmiddels is crappy KPN de boel aan het overnemen.

Reg. datum: 25 augustus 2011

Vandaag maar weer eens telefonisch bij Lijbrandt geïnformeerd of men al wat verder is met de versnelling van het overstaptraject van InterNLnet naar Lijbrandt. Helaas is dit niet het geval. Men wist mij te melden dat moet worden uitgegaan van een periode van 2 tot 8 weken geen Internet bij zo'n overstap.

Pas wel op met overstappen van bv internl naar xs. Je oude router werkt niet meer, tenzij het een VLAN 6 op de wan heeft. Dat heeft de mijne dus niet, dus nu zit ik met een fritzbox opgescheept. Werkt wel, daar niet van, maar dat u het iig even weet :)

Reg. datum: 12 februari 2002

Gisteren gebeld met XS4all om te vragen naar de overstapservice. Deze is er nog niet en gaat er ook niet komen voor 'kleine providers', waaronder InterNL.net.
Als je dus overstapt van InterNL, zit je dus altijd een paar weken (zelf hadden ze het over 2 maanden!) zonder internet.

quote:
Mr_Big schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:36:
Gisteren gebeld met XS4all om te vragen naar de overstapservice. Deze is er nog niet en gaat er ook niet komen voor 'kleine providers', waaronder InterNL.net.
Als je dus overstapt van InterNL, zit je dus altijd een paar weken (zelf hadden ze het over 2 maanden!) zonder internet.
Als je niet hoeft over te stappen zou ik het niet doen. Hier duurde het weliswaar ( maar ) een maand van inter naar xs, maar die verbinding van inter is een stuk eenvoudiger. DHCP op je aanwezige routertje en klaar.
Want die fritzbox wordt je ook niet vrolijk van, als je een beetje met VPN ed gaat rommelen. Wat een onding.

Reg. datum: 22 april 2009

Nogmaals, mijn overstap van InterNL naar KPN ging vrij rap. Een kleine week zonder internet (en tv) gezeten, door een fout bij KPN, maar uiteindelijk alles in orde.

Reg. datum: 05 november 2007

Toen ik gisterochtend naar mijn werk ging stonden opeens alle meterkasten in het trappenhuis open.
Buiten stond een mannetje van ik geloof Glasvezel Amsterdam oid. Hij zei dat ze de glasvezel tot in de meterkast door zouden trekken.
Vond het wel heel vreemd dat hier niets over gecommuniceerd is door welke partij dan ook, maar goed.

's Avonds zag ik inderdaad een nieuwe kabel in de meterkast lopen en daarnaast lag nog een soort van kastje / afdekkapje met wat van die verzegelringetjes en nog een zakje met twee hele dunne kabeltjes erin. Geloof een groene en een paarse.
Iemand een idee waar die voor dienen?

Wat ik me nou ook nog afvroeg: stel ik neem op een gegeven moment glasvezel, hoe gaat het dan met het modem, de telefoon en de televisie?
Momenteel zit ik bij UPC, de aansluiting hiervan komt gewoon in een kamer mijn huis binnen. Vandaar uit ga ik naar mijn router, telefoons en televisie.

Zou dit dan allemaal in de meterkast geplaatst worden? En hoe komt dat dan mijn huis binnen en hoe zit het met de stroomvoorziening?
Als je vanuit de meterkast een gat naar binnen zou boren kom je in de wc uit, niet echt een plek om je router te plaatsen natuurlijk.

AmsterdamVideo

In welke buurt is dat TimmieN, nabij het al verglaasde deel van Amsterdam of totaal ergens anders? Hier in Slotermeer nog altijd niets >:(

Dat in in Amsterdam Oost, Indische buurt.

waar een sar is,is een Baco
Reg. datum: 02 september 2000

quote:
carnager schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:52:
In welke buurt is dat TimmieN, nabij het al verglaasde deel van Amsterdam of totaal ergens anders? Hier in Slotermeer nog altijd niets >:(
geuzenveld hier :) verwacht ik ook niets,terwijl het zoveel logischer zou zijn met al die nieuwbouw die hier grond uit geramd wordt.

ik weet niets hier te plaatsen :(

AmsterdamVideo

quote:
TimmieN schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:50:
Dat in in Amsterdam Oost, Indische buurt.
Ah okay, de vlek van het bestaande gebied wordt dus langzaamaan groter.. :)
quote:
mrsar schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:34:
[...]

geuzenveld hier :) verwacht ik ook niets,terwijl het zoveel logischer zou zijn met al die nieuwbouw die hier grond uit geramd wordt.
Ja, tegen de tijd dat heel Amsterdam verglaasd is zijn we, vrees ik, weer heel wat jaren verder :/
Zeker wat je zegt over de nieuwbouw, totaal onlogisch dat het daar niet direkt wordt meegenomen net als de andere infrastructuur. Al is het alleen maar het gedeelte van de straat naar de meterkasten in de woningen, als ze de straat zelf al niet meer in mogen, dan kan in een later stadium met het grootste gemak iedereen alsnog worden aangesloten.. Vaak zijn het de laatste meters die veel moeite kosten, vanwege mensen niet thuis, het laten passeren van kabels via andere woningen in het geval van hoogbouw en zo voorts. Dat kan in nieuwbouw in 1 klap allemaal voorkomen worden. Maarja, wie ben ik.. 8)7

quote:
carnager schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:39:
Ah okay, de vlek van het bestaande gebied wordt dus langzaamaan groter.. :)
De Indische Buurt is al jaren bevlekt. Ik werd zelf in juni 2008 aangesloten:
Jan-E in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"

Jan-E wijzigde dit bericht 10-05-2012 22:27 (13%)
Reden: linkje toegevoegd

AmsterdamVideo

quote:
Jan-E schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:23:
[...]
De Indische Buurt is al jaren bevlekt. Ik werd zelf in juni 2008 aangesloten:
Jan-E in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"
Maar -blijkbaar- nog niet waar TimmieN woont.. ;)

De kabel lag al wel een behoorlijke tijd hier in de straat. Weet het niet meer precies, maar ik denk toch al gauw een jaartje of twee geleden dat de straat daarvoor openging. Maar het doortrekken naar de woningen was nog niet gebeurd. Nu dus wel.

Heb toen de kabel hier de straat in ging ook wel eens gekeken naar de beschikbaarheid van glasvezel en volgens de postcode-checks op de pagina's van de aanbieders kon ik toen ook al glasvezel afnemen.

Weet niet of één van mijn buren glasvezel heeft afgenomen en dat ze daarom maar naar iedereen doortrekken of dat het gewoon op de planning stond.
Denk eigenlijk het laatste omdat die monteur dus ook op de een of andere manier aan de sleutels van de meterkasten, hier in het trappenhuis gekomen is.

TimmieN wijzigde dit bericht 11-05-2012 11:33 (15%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011