Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
quote:
jimbim schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:48:
Mijn MacBook is een van de allereerste en hij werkt prima, maar de randjes laten los. Bij het scherm zit het niet allemaal even strak meer en ook aan de zijkanten laat het los.

Ik kan hem nu retour sturen of pas tegen het einde van de garantieperiode. Nu krijg ik waarschijnlijk een nieuwe, maar mei volgend jaar wellicht een sneller maar refurbished model. Heeft iemand hier ervaring mee?
binnen de 6maand na aankoop best terugsturen, anders is het aan jou om te bewijzen dat de fout al van in de kiem aanwezig was.

Reg. datum: 14 december 2005

Ik las op thinksecret het volgende:
quote:
MacBook shut-off addresed

A vocal minority of MacBook owners experiencing intermittent shut down issues with their systems for the last two months will be pleased to hear that Apple is acknowledging and addressing the issue.

Apple recently notified service providers that customers who report experiencing the random shut-down problem should submit their systems for evaluation and that Apple will replace the faulty parts in systems deemed affected by the flaw. Parts affected by the issue are said to include the logic board and heatsink.

Affected MacBooks span the serial number range 4H617-4H635. Apple expects repairs on affected MacBooks to begin early next week

Hierdoor werd ik nieuwgiereg omdat ik reeds een week 36 MacBook heb ontvangen.

Ik dus Ryan Katz van Thinksecret mailen (senior editor). Ik ging ervan uit dat ik geen danwel een afwijzend antwoord kreeg toegestuurd. Zowaar kreeg ik vandaag een maitje terug met het volgende:

quote:
Hi Gerben,

Apple learned of and identified the problem with the random shut down issue,
and adjusted its manufacturing accordingly. Therefore, the problem that
affected a small % of week 17-35 MacBooks was totally eliminated with week
36 and onward systems.

That's how they know what the affected systems are, and you should be fine
with your MacBook. :)

Thanks for reading,

Ryan

On 9/24/06 12:40 PM, gerben vermeer wrote:

> Hi Mr. Katz.
>
> First off, I Read your site every day with much pleasure. According to this
> article: http://thinksecret.com/news/0908macmini.html i have a urgent
> question. I have a MacBook, week 36 production. A really awesome machine,
> BUT. I read very much about de Random Shutdown Problem and i became
> provised. Then i read the article i mentioned above. In the article i read
> the following: "Affected MacBooks span the serial number range 4H617-4H635.
> Apple expects repairs on affected MacBooks to begin early next week."
>
> I was happy in first place. Then i thought: "How do/can they know that?"
> Apple hasn't released any details about the problem except a one sentence
> article on the site.
>
>
> So, i know you want to keep your sources secret, but what i want to know the
> following: How reliable is the information you placed on your site?
>
> Thanks in advance, Gerben Vermeer.
>
> Btw. Sorry for my bad english, i'm from Holland.
Wat denken jullie hiervan?

Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

Ik heb vanmiddag alles geregeld met Card-services en Apple, ik heb de jongens van Card-services ff gevraagd, en elke MacBook wat wordt gerepareerd wordt met de 2e Revisie gedaan :)

Dat zeggen zij dus...

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

Mijn macbook ligt nog steeds bij cardservices, moederbord kapot, nieuwe besteld daar getest ook kapot, dus weer een nieuwe besteld. ik vraag me af als de moederborden wel getest worden vanaf de fabriek... iig ben mijn macbook al 1 maand kwijt..

Gamebytes wijzigde dit bericht 25-09-2006 16:42 (6%)

Freude am Tanzen

quote:
Gabliboeba schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:57:
Ik las op thinksecret het volgende:

[...]

Hierdoor werd ik nieuwgiereg omdat ik reeds een week 36 MacBook heb ontvangen.

Ik dus Ryan Katz van Thinksecret mailen (senior editor). Ik ging ervan uit dat ik geen danwel een afwijzend antwoord kreeg toegestuurd. Zowaar kreeg ik vandaag een maitje terug met het volgende:

[...]

Wat denken jullie hiervan?

Think Secret heeft verschillende bronnen binnen Apple, zo komen ze vrijwel altijd aan hun info. Verder is het bericht niet bepaald speculatief ofzo, gewoon een notificatie voor mensen die last hebben van de random shutdown issue.

offtopic:
"Ik" in het engels wordt geschreven als "I", met een hoofdletter dus ;). "Provised" is geen woord. Verder is je engels best goed hoor, afgezien van de dubbele zinnen en vele punten (op veel plekken voldoet een komma).

WE HAVE MADE IT WITH TYPING AND MOUSE CLICKS - LAST.FM - FLICKR - IMDB

Reg. datum: 08 januari 2000

Het is alleen jammer dat die Rev. 2 logicboard kits (dus met sensor, koeling en mobo) nog steeds niet leverbaar zijn en ook nog onbekend wanneer deze wel uitgeleverd gaan worden :(
Pas sinds 10 dagen is het bestelnummer voor ASP'ers bekend...

ACSP, ACTC & ACSA certified

duck!

aldus een medewerker bij MacHouse Woerden zijn de rev2 logicboard kits naar verwachting a.s. woensdag op voorraad... en dat zou heel fijn zijn, want ik wil onderhand weer gewoon mijn Mac kunnen gebruiken.

Why do I have a duck sitting on my face?

Welke muis en welke speakers zouden jullie me aanraden?

Ik wil graag een bluetooth muis hebben maar vind de BT Mighty Mouse ietwat te prijzig. Zelf neig ik naar de Logitech V270. Is dit een goede keus? Iemand anders nog suggesties?

Voor de speakers wil ik 40-60 euro uitgeven. Het liefst zonder subwoofer maar toch een goed geluid. Tips?

Ook krig ik de laatste tijd steeds vaker last van m'n nek als ik aan m'n bureau zit te werken. De iCurve lijkt me hiervoor de beste oplossing. Zijn er nog andere opties?

Reg. datum: 29 november 2005

quote:
Gabliboeba schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:28:
Welke muis en welke speakers zouden jullie me aanraden?

Ik wil graag een bluetooth muis hebben maar vind de BT Mighty Mouse ietwat te prijzig. Zelf neig ik naar de Logitech V270. Is dit een goede keus? Iemand anders nog suggesties?

Voor de speakers wil ik 40-60 euro uitgeven. Het liefst zonder subwoofer maar toch een goed geluid. Tips?

Ook krig ik de laatste tijd steeds vaker last van m'n nek als ik aan m'n bureau zit te werken. De iCurve lijkt me hiervoor de beste oplossing. Zijn er nog andere opties?
Betreffende de iCurve, doen! Mijn beste aankoop aan accesoires ever! Ik krijg verschrikkelijk kramp.. en liep dagen met spierpijn van het naar beneden turen (misschien is mn bureau ook iets te laag...) met die iCurve gaat het super! *O*

Get in!

Toen ik een paar minuten geleden mijn Macbook stroom-adapter aansloot om de batterij op te laden zei de adapter poef. Er zitten nu twee zwarte (brand?) sporen op de plek waar je de verlengkabel op de adapter aansluit en het ding ruikt branderig. Opladen deed 'ie vanaf dat moment niet meer en ik heb niet zo'n behoefte om hem nu opnieuw aan te sluiten.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad, of weet iemand of er meer informatie over te vinden is? Ik heb mijn Macbook hard nodig om werk te kunnen verrichten en mijn batterij is momenteel helemaal leeg.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
raoulduke schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:18:
Toen ik een paar minuten geleden mijn Macbook stroom-adapter aansloot om de batterij op te laden zei de adapter poef.
[...]
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad, of weet iemand of er meer informatie over te vinden is? Ik heb mijn Macbook hard nodig om werk te kunnen verrichten en mijn batterij is momenteel helemaal leeg.
Ik had het onlangs met de voeding van m'n ouwe iBook. Aangezien de garantie al dik verlopen is gelijk een nieuwe besteld via de Apple webshop. Over 4 weken wordt 'ie geleverd.

Keyboard mepper
Reg. datum: 18 november 2004

Dat klinkt eigenlijk helemaal niet goed. Maak er voor de herinnering snel een paar foto's van en ga naar een Apple dealer, met een beetje geluk krijg je meteen een nieuwe.

'Bewijs maar eens dat je bestaat!' zei de vis tot de oceaan.

Ik snap geen kont van die kortingsformulieren die je moet invullen om de korting te krijgen van de iPod en van de printer.

Allereerst over het formulier van de iPod korting: Het adres van de bank: de Postbank. Die is in geen velden of wegen te bekennen op de postbank site. Is dit het juist adres?:
Postbank NV
Haarlemmerweg 520
1014BL Amsterdam

Dan het grootste probleem: het printer formulier. Allereerst de volgende 2 onderdelen: Winkel waar de producten zij aangekocht en adres van de winkel. Moet dit zijn: Apple Store voor consumenten.
Apple Computer Benelux BV
Kosterijland 42
3981 AJ
Bunnik

Dan staat er: Sort-Code. Wat de neuk is dat? (dit staat bij de bankgegevens)

Alsjeblieft, iemand. Help me.

Het lijkt verdomme wel of je dat geld van de maan moet halen

Gabliboeba wijzigde dit bericht 25-09-2006 19:45 (4%)

quote:
raoulduke schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:18:
Toen ik een paar minuten geleden mijn Macbook stroom-adapter aansloot om de batterij op te laden zei de adapter poef. Er zitten nu twee zwarte (brand?) sporen op de plek waar je de verlengkabel op de adapter aansluit en het ding ruikt branderig. Opladen deed 'ie vanaf dat moment niet meer en ik heb niet zo'n behoefte om hem nu opnieuw aan te sluiten.

Eventjes naar de dichtstbijzijnde Apple winkel rennen met je bon en vragen of je een nieuwe mag?

quote:
Whieee schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:27:
aldus een medewerker bij MacHouse Woerden zijn de rev2 logicboard kits naar verwachting a.s. woensdag op voorraad... en dat zou heel fijn zijn, want ik wil onderhand weer gewoon mijn Mac kunnen gebruiken.
Vindt ik heel knap, als ik nu kijk staat er nog steeds "unknown date"

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
Plenty. Ik heb een losse 24" monitor en een Logitech DiNovo (de klassieke Bluetooth-uitvoering) en met dat is het gewoon een comfortabele desktop, totdat ik de macbook lostrek en wegren.

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
Ballebek schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:51:
[...]

Vindt ik heel knap, als ik nu kijk staat er nog steeds "unknown date"

Maar het is dus vrij normaal dat je een product van ¤1100 koopt en het gaat kapot, dat je dan gewoon 6 weken (op z'n minst waarschijnlijk) zonder MacBook zit. Ik vind dit echt belachelijk eigenlijk.

Toen mijn iBook kapot ging kwam UPS een doos brengen. Ik mocht dan op mijn dooie gemakkie de iBook verpakken. Belletje geven, UPS komt hem ophalen en een week later heb ik hem weer terug. Tegenwoordig is de service van Apple dus zwaar achter uit gegaan.

Ik heb net een Macbook 2.0 besteld met een 30gb ipod en een WMM.
Nu heb ik de bestelling geplaats en toen dacht ik ineens aan die keyboard layouts toen ik in mijn factuur "WHITE-NLD" zag staan.

Kan iemand mij nog een keer vertellen wat het exacte verschil is tussen Toetsenbord & Mac OS of Toetsenbord (lokaal) & Mac OS (int'l English). Ik weet dat het al eerder is vermeld in dit topik maar kwam er met de zoek functie niet (snel genoeg) uit.

B.v.d :>

Macbook :D

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:

Dat is er niet, denk ik. In het ene geval krijg je Engelstalige boekjes, in het andere geval Nederlandtalige. De computer is niet anders, en het er op geinstalleerde OS ook niet. Dat is meertalig, en het eerste wat je doet bij het aanzetten is de taal zelf kiezen.

quote:
Wannapuf schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:02:
Maar het is dus vrij normaal dat je een product van ¤1100 koopt en het gaat kapot, dat je dan gewoon 6 weken (op z'n minst waarschijnlijk) zonder MacBook zit. Ik vind dit echt belachelijk eigenlijk.

Tja. Ik ken iemand met een splinternieuwe Maserati die 3 maanden in de garage heeft gestaan. Klein onderdeeltje stuk, de productielijn loopt al, hij was er snel bij dus had als een van de eersten z'n auto, maar het dealer-circuit heeft nog helemaal niets en kan dus de simpelste defecten niet repareren.

Apple zit met een vergelijkbaar probleem. Defect vastgesteld, oplossing uitgewerkt. Alleen moet het nog even gemaakt worden en naar de dealers en reparateurs verscheept worden. Een container uit Hong Kong is twee weken onderweg. Op 11 september heeft Apple het probleem op de website gezet, en we zijn nu 14 dagen verder. Die container vol logicboards, koelplaten en kabeltjes is onderweg, maar nog niet aangekomen.

duck!

quote:
[...]

Toen mijn iBook kapot ging kwam UPS een doos brengen. Ik mocht dan op mijn dooie gemakkie de iBook verpakken. Belletje geven, UPS komt hem ophalen en een week later heb ik hem weer terug. Tegenwoordig is de service van Apple dus zwaar achter uit gegaan.

Wat ik vooral een beetje jammer vind is dat de replacement logicboards dus kennelijk niet te krijgen zijn, maar er wel rustig nieuwe MacBooks uitgeleverd worden voor verkoop. Ik mag als early adopter dus eindeloos wachten omdat Apple het verkopen van nieuwe units belangrijker vindt dan het leveren van replacement parts voor brakke early units...

Het is dat ik OSX het beste OS op de planeet vind en niet meer wil prutsen... anders ging ik toch echt naar een ander merk notebook zoeken...

quote:
Burne schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:34:
[...]

Dat is er niet, denk ik. In het ene geval krijg je Engelstalige boekjes, in het andere geval Nederlandtalige. De computer is niet anders, en het er op geinstalleerde OS ook niet. Dat is meertalig, en het eerste wat je doet bij het aanzetten is de taal zelf kiezen.

[...]
Ooow het is dus niet zo dat de "start" knop op het toetsenbord dan ineens "begin" heet. >:)

Macbook :D

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
KeaveXL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:02:
[...]

Ooow het is dus niet zo dat de "start" knop op het toetsenbord dan ineens "begin" heet. >:)
Bij gebrek aan start-knop idd niet, nee. Om precies te zijn heet 'Num-lock' opeens 'num-vergr' en staat er een euroteken op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

quote:
[...]

Ga naar je ASP, meldt computer aan, neem terug mee naar huis en wacht op een belletje dat ze hem binnen hebben.
Ik stuur iedereen weer weg met zijn computer terwijl zijn kit in bestelling staat, kan die computer wel op de plank zetten maar een beetje jammer terwijl ie eigenlijk gewoon nog werkt!

btw: Ik heb hetzelfde probleem met mijn MacBook...

duck!

quote:
Ballebek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:37:
[...]

Ga naar je ASP, meldt computer aan, neem terug mee naar huis en wacht op een belletje dat ze hem binnen hebben.
Ik stuur iedereen weer weg met zijn computer terwijl zijn kit in bestelling staat, kan die computer wel op de plank zetten maar een beetje jammer terwijl ie eigenlijk gewoon nog werkt!

btw: Ik heb hetzelfde probleem met mijn MacBook...

een beetje ASP doet dat inderdaad, maar desalniettemin zit je met een niet echt werkbare MacBook. Zolang ik op accu werk en het laat bij simpel internetten/mailen/iTunes valt het mee met de shutdowns, maar zodra ik de lader eraan hang (en de laptop dus vaker naar 1.83GHz/2GHz gaat) en/of ik mijn MacBook zwaarder ga belasten (iPhoto, Google Earth, even gamen) dan is het binnen no-time afgelopen met de pret. :/

En je koopt een machine met een Core Duo 2GHz erin niet voor enkel internet en email. Dan had ik beter mijn PB kunnen houden. Dus wat dat betreft mag Apple wel eens prioriteit geven aan die repair kits. Ik heb tenslotte betaald voor mijn unit, dus nu wil ik er ook mee kunnen werken...

quote:
Whieee schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:41:
[...]

een beetje ASP doet dat inderdaad, maar desalniettemin zit je met een niet echt werkbare MacBook. Zolang ik op accu werk en het laat bij simpel internetten/mailen/iTunes valt het mee met de shutdowns, maar zodra ik de lader eraan hang (en de laptop dus vaker naar 1.83GHz/2GHz gaat) en/of ik mijn MacBook zwaarder ga belasten (iPhoto, Google Earth, even gamen) dan is het binnen no-time afgelopen met de pret. :/

En je koopt een machine met een Core Duo 2GHz erin niet voor enkel internet en email. Dan had ik beter mijn PB kunnen houden. Dus wat dat betreft mag Apple wel eens prioriteit geven aan die repair kits. Ik heb tenslotte betaald voor mijn unit, dus nu wil ik er ook mee kunnen werken...
Jammergenoeg worden de vervangde onderdelen niet door Apple geregeld maar door een externe partij...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: