Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] partyfotografie deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik pruts maar wat

Zo zo... aan de Canon Julius ....... goede zaak.....

Zullen we het topic binnenkort hernoemen naar [Ervaringen] Canon Partyfotografie deel 4 ? :P
Reg. datum: 21 mei 2006

Zo vanavond mijn eerste avond fotograferen in de plaatselijke breezahdiscotheek. De sigma 24-70 is wel goed om hier wat schieten he? Of de 50mm?

Vast wel.
quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:36:

Zullen we het topic binnenkort hernoemen naar [Ervaringen] Canon Partyfotografie deel 4 ? :P
Meeste loopt zo langzamerhand wel met Canon rond ja :P
Ik pruts maar wat

quote:
Igorr schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:47:
Zo vanavond mijn eerste avond fotograferen in de plaatselijke breezahdiscotheek. De sigma 24-70 is wel goed om hier wat schieten he? Of de 50mm?
Breezahdiscotheek? Veel jonge chickies? In dat geval is iets meer groothoek wel fijn. 24mm is misschien net te weinig als ze met z'n vieren op de foto willen. Ik denk dat je die 50mm wel thuis kan laten.

quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:59:
[...]

Breezahdiscotheek? Veel jonge chickies? In dat geval is iets meer groothoek wel fijn. 24mm is misschien net te weinig als ze met z'n vieren op de foto willen. Ik denk dat je die 50mm wel thuis kan laten.
Het is niet zo'n geweldige discotheek en inderdaad af en toe best veel jonge meisjes enzo. :') 24mm is het 'grootste' wat ik heb dus dan zal ik het daar maar mee moeten doen. En ik moet dit overtreffen dus dat gaat wel lukken. :P

Ik pruts maar wat

quote:
Igorr schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:03:
[...]
Het is niet zo'n geweldige discotheek en inderdaad af en toe best veel jonge meisjes enzo. :') 24mm is het 'grootste' wat ik heb dus dan zal ik het daar maar mee moeten doen. En ik moet dit overtreffen dus dat gaat wel lukken. :P
Niet arrogant doen heh ! "gaat wel lukken" :P

quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:10:
[...]

Niet arrogant doen heh ! "gaat wel lukken" :P
:+ Ik post deze week wel het resultaat. :)

Reg. datum: 29 januari 2006

zo vanavond zou ik eigenlijk naar een strandfeesie in den haag gaan totdat een smsje binnenkwam over een feest in de meest gave underground lokatie die amsterdam rijk is. aangezien ik geen breedbeeld heb ook nog maar weer eens een fotorolletje aangeschaft. ben benieuwd of ik nog weet hoe ik zo'n rolletje in mijn camera moet krijgen :p ook maar meteen voor de 400VC gegaan. wel jammer dat dit het allerlaatste feest wordt aldaar :'(

Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced

Acties: [view]

Door: Blerf
Accountmanager Pricewatch
Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!
Reg. datum: 13 september 2004

Zo net terug van lieffestival. Best een leuk festival geweest moet ik zeggen.
Foto's ben ik nu aan het downloaden richting pc dus zal er morgen weer eens 1tje posten.
Zo maar eens de stad in ff naar borrellen.

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

mooie foto, maar wat is er aan gefotosoeped ??

size matters
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
hos2 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:58:
Het kadertje er omheen? :+

P R N D

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
Floris schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:28:
Sjuultje, je mag wel een tijdje wat van mijn lenzengallerij lenen. Mijn body liever niet, maar lensjes en een flitser is de nada probleem. :)

Haha, heb je me zo graag aan de Canon dat je me wel wat wilt uitlenen? Woei :D
Basis set word like een 30D met iets vervangends van wat ik nu met m'n 18-70 heb. 't Ding is te prettig kwa bereik en kwa ED glas om zomaar ff een vervanger te vinden. Ik geloof dat er een 17/18-55 IS L is. Die is dan ook naise.

Verder uiteraard beginnend met 1 580 EX. Als Canon daadwerkelijk zo energie slurpend is, zal ik verplicht aan een grip moeten. Maar als ik gewichts besparend wil doen (muisarm zuigt kamelen ballen!), bespaar ik me liever die. Doe momenteel namelijk met gemak een festival op 1 accu. En dan laat ik alle mensjes hun gemaakte portret zien. Ben benieuwd hoe Canon daar in is!

M'n Tokina 12-24 F4 met Nikon vatting zal waarschijnlijk het enige stuk glas zijn wat ik in de verkoop zal gooien. M'n oude body blijf ik er lekker naast houden :P. Die 10.5 MM is gewoon te bruut :Y)

quote:
GerardHenninger schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:36:

Yeah, nog meer eenheidsworst. Maar dat had ik je in Scheveningen toch al verteld? Ben benieuwd of er in die 30D curves ingeladen kunnen worden net zoals de D70. Alleen hopen dat dat wat beter ondersteund word :D

quote:
Igorr schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:47:

Oh, vandaar dat ik er nog nooit geweest ben. Misschien aankomend weekend ff kijken... ;) Beetje concurrentie bieden :P

quote:
hos2 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:58:

Volgens mij alleen een dik denoise filter, huid is nl wel erg gladjes. Heb zelf een hekel om en-masse foto's te bewerken. Gewoon lekker meteen in één keer goed knallen :P

Oh, en trouwens, een festival waar je iedereen kent en like 3 stages moet vastleggen tegelijkertijd werkt niet. Iedere 5 m lopen kom je weer een nieuwe bekende tegen :X

jules wijzigde dit bericht 10-09-2006 00:30 (3%)

SE W800i powered

en jules met de 350d kan ik zo'n 400 fotos maken voordat de accu helemaal leeg is :)
dat is me met de nikon d70 nooit gelukt, daar moest ik altijd de oplader van meezeulen :(

De 30D energieslurpend? Ik zit aan de 7K foto's vanaf eind mei: 5de setje accu's in m'n grip :) Maar ik zou een keuze maken, óf naar Canon óf bij Nikon blijven: niet twee systemen naast elkaar houden, je gaat je dan toch ergeren en het kost echt bakken geld. Je kunt sowieso goed van je Nikonglas af met de prijsstijgingen van het Nikonglas nu :)

Curves ondersteunt hij helaas niet, wel picture presets. Misschien dat daar wat zelfgemaakts in is te laden :)

neographikal wijzigde dit bericht 10-09-2006 10:55 (14%)

Kiss the Moonlight

quote:
Ralph, you really don't need the 'digital frog' tag on this one, this shot just oozes your style _o_
quote:
julius schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:09:
[...]

Verder uiteraard beginnend met 1 580 EX. Als Canon daadwerkelijk zo energie slurpend is, zal ik verplicht aan een grip moeten. Maar als ik gewichts besparend wil doen (muisarm zuigt kamelen ballen!), bespaar ik me liever die. Doe momenteel namelijk met gemak een festival op 1 accu. En dan laat ik alle mensjes hun gemaakte portret zien. Ben benieuwd hoe Canon daar in is!
Ik zou zeggen: raadpleeg uw huisarts eens. Heb je muisarm/carpaal tunnel syndroom vanwege de massa van de camera, of heb je de overlaste pezen of pees-scheden vanwege het vele knijpen om je camera vast te houden? Als het laatste het geval is, dan is de verbeterde ergonomie van een grip + strap juist een must, geen last.
quote:

[...] Ben benieuwd of er in die 30D curves ingeladen kunnen worden net zoals de D70. Alleen hopen dat dat wat beter ondersteund word :D

[...]

Zie
http://web.canon.jp/Imaging/picturestyle/about/index.html
http://photoworkshop.com/...estyle/viewers/index.html

Het is beperkt curve-werk. De presets kennen zelf namelijk al iets aan non-lineair verloop, maar daar kan je als eindgebruiker helaas (nog) niet aan veranderen.

"Consider how clunky the term "the F-word" is. The authentic article, by contrast, explodes into space from a gate formed by the upper incisors and the lower lip. Then it slams to a dramatic glottal cough."

leend3rs.nl

quote:
hos2 schreef op zondag 10 september 2006 @ 06:22:
en jules met de 350d kan ik zo'n 400 fotos maken voordat de accu helemaal leeg is :)
dat is me met de nikon d70 nooit gelukt, daar moest ik altijd de oplader van meezeulen :(

Uhmz, ok :?. Ik heb met m'n D70 vaker 800+ foto's kunnen maken?

quote:
neographikal schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:54:
De 30D energieslurpend? Ik zit aan de 7K foto's vanaf eind mei: 5de setje accu's in m'n grip :) Maar ik zou een keuze maken, óf naar Canon óf bij Nikon blijven: niet twee systemen naast elkaar houden, je gaat je dan toch ergeren en het kost echt bakken geld. Je kunt sowieso goed van je Nikonglas af met de prijsstijgingen van het Nikonglas nu :)

Hoezo bakken met geld kosten? Ik heb het je een tijdje geleden al eens uitgelegd. Het hoogwaardige glas dat ik heb is ofwel benodigd omdat het een "kitlens" is, danwel omdat Canon het niet heeft. En verder is het zo cheap dat het niks bijzonders meer opbrengt én kan ik het nog op m'n ana body gebruiken. Dus I don't get your point.

quote:
Curves ondersteunt hij helaas niet, wel picture presets. Misschien dat daar wat zelfgemaakts in is te laden :)

ook @ Jst: Hmz, niks nieuws dus. Word wel een stapje achteruit. Niet dat ik die curves gebruikte uberhaubt :P.

Wel een wat specifieker vraagje; in hoeveel stappen kun je gaan bij de 30D? Niet de 3 zoals in die demo modus beschikbaar is toch? Want dan ga ik daar zelfs ook nog op achteruit. Kan ik me die Canon eenheidsworst idd goed voorstellen. Word dus dik actions aanmaken in PS :(

SE W800i powered

Daftpunk Ownz Ya!
Reg. datum: 23 oktober 2001

Ik maak zo'n 700/800 foto's met 1 set batterijen.
Je lcd op 2seconden zetten helpt ook al een eind. Ipv de 8s standaard. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Kiss the Moonlight

Joh, rustig Jules, ga je nou niet druk maken om iets dat wellicht geen probleem is. ;)

Bij een 30D is het 9 stappen, van -4 naar +4:
http://web.canon.jp/Imaging/picturestyle/about/images/ind-img03.gif

"Consider how clunky the term "the F-word" is. The authentic article, by contrast, explodes into space from a gate formed by the upper incisors and the lower lip. Then it slams to a dramatic glottal cough."

leend3rs.nl

quote:
JumpStart schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:16:
[...]

Ik zou zeggen: raadpleeg uw huisarts eens. Heb je muisarm/carpaal tunnel syndroom vanwege de massa van de camera, of heb je de overlaste pezen of pees-scheden vanwege het vele knijpen om je camera vast te houden? Als het laatste het geval is, dan is de verbeterde ergonomie van een grip + strap juist een must, geen last.
2bspecific; waarschijnlijk een spiertje dat ik wél aantrek dat ik niet hoor aan te trekken, omdat ik iets in m'n hand vast houd. Een gewoonte dat vele mensen schijnen te hebben. En bij mij uit zich dat met momenten in een muisarm. Nu weet ik er de laatste tijd gelukkig een stuk beter mee om te gaan. Overigens geeft mij een body zónder grip op bepaalde momenten andere mogelijkheden. Dus zo gigantisch verlang ik nu ook weer niet naar een grip ;)
quote:
multipasser schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:26:
Ik maak zo'n 700/800 foto's met 1 set batterijen.
Je lcd op 2seconden zetten helpt ook al een eind. Ipv de 8s standaard. :)

tsk, dan is het dus toch nog een energie slurper ;). 800 pica's met de lcd op 10 secs :P

quote:
JumpStart schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:30:
Joh, rustig Jules, ga je nou niet druk maken om iets dat wellicht geen probleem is.

Bij een 30D is het 9 stappen, van -4 naar +4:
[afbeelding]
rielekst :Y) Beter dan een D70 die maar 5 stappen heeft :). Al vind ik de hoeveelheid standaard settings ook aan de magere kant; Landschap, portrait, neutral, faithful, monochrome (die mist zelfs op m'n D70, maar nog heeft ie meer... ) Tevens bereik je met die standaard settings andere dingen dan dat wat je zelf in kan stellen. Is dat bij een 30D hetzelfde?

jules wijzigde dit bericht 10-09-2006 15:00 (8%)

SE W800i powered

ik heb ook een kort tijdje een d70 gehad totdat die werd gestolen. ook al heb ik er wel een paar leuke plaatjes meegemaakt kreeg ik toch wel sterk het idee dat de canon lichtgevoeliger was dan de D70 . weet niet of dat nog op onwetendheid berust qua instellingen ?? maar waarom zouden anders veel partyfotografen met canon schieten ?

hier nog 1 van mijn weinige d70 partypictures :'(
http://thehospages.com/pictures/parties/2004-06-13-yip/

Kiss the Moonlight

quote:
hos2 schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:10:
ik heb ook een kort tijdje een d70 gehad totdat die werd gestolen. ook al heb ik er wel een paar leuke plaatjes meegemaakt kreeg ik toch wel sterk het idee dat de canon lichtgevoeliger was dan de D70 . weet niet of dat nog op onwetendheid berust qua instellingen ?? maar waarom zouden anders veel partyfotografen met canon schieten ?

[...]
Canon is lichtgevoelliger: De 30D en 5D zijn ongeveer 1/3e stop gevoelliger dan hun ISO waarde. Zie bijvoorbeeld http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page20.asp

Tsja, en verder: Canon doet het beter op hoge ISO waarden, Nikon past meer noise reduction toe om ruis binnen de perken te houden, waardoor er detail verloren gaat. Dit is echter deels subjectief, dus de meningen zijn hierover verdeeld.

leend3rs.nl

quote:
grmbl grmbl, ik herken hier toch wel meteen die lekkere Nikon kleuren... Nooit geweten dat ik het uberhaubt zou herkennen. Overigens moet ik erbij zeggen dat dit hoogst waarschijnlijk ook nog met ED glas geschoten is. Kan anders haast niet missen...

SE W800i powered

quote:
julius schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:03:
[...]

grmbl grmbl, ik herken hier toch wel meteen die lekkere Nikon kleuren... Nooit geweten dat ik het uberhaubt zou herkennen. Overigens moet ik erbij zeggen dat dit hoogst waarschijnlijk ook nog met ED glas geschoten is. Kan anders haast niet missen...

het is geschoten met de AF nikkor 35mm 1:2 D , de lens lag ergens anders tijdens de inbraak en heb ik dus gelukkig nog. Die gebruik ik nog bij speciale gelegenheden op een Nikon F301 die ik voor een zacht prijsje heb kunnen kopen. het geeft toch nog wel een ander moeilijk te omschrijven effect het analoog gebeuren dat ik nog niet met digitaal heb kunnen bereiken (met digitaal daarentegen kan je makkelijker en goedkoper ook heel andere zaken op een bepaalde manier vastleggen daar niet van maar het is toch anders om de een of andere reden)

ps schieten jullie nog wel eens analoog ???

Kiss the Moonlight

quote:
hos2 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:50:
[...]

ps schieten jullie nog wel eens analoog ???
* JumpStart is al tijden van plan om de oude Canon AE-1 Program (full MF!) cam van z'n pa te regelen!

Maar daarmee ga ik géén partyfotografie mee doen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: