Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
peetman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad gewoon de bedoeling, aangezien ze in november de analoge tv gaan stoppen. De ruimte die dan beschikbaar komt wordt gebruikt voor digitale tv.
Is dat al zeker, dat de vrijgekomen bandbreedte door KPN gebruikt mag worden?
Misschien dat deze bandbreedte weer verkocht wordt?

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

freak!
Reg. datum: 07 oktober 2003

Heb al zitten zoeken, maar is het mogelijk om de afstandbediening van de topfield recorder zo te in te stellen dat hijhet volume van de tv aanpast ipv de recorder?
En kan je instellen dat ook je tv aangaat als je op de power button drukt? Of zou je der een personal remote voor moeten kopen?

3210 | 8210 | 8310 | T630 | 6230 | K750i | D900 | e51

quote:
dinow schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:29:
Heb al zitten zoeken, maar is het mogelijk om de afstandbediening van de topfield recorder zo te in te stellen dat hijhet volume van de tv aanpast ipv de recorder?
En kan je instellen dat ook je tv aangaat als je op de power button drukt? Of zou je der een personal remote voor moeten kopen?
helaas is mij dat niet gelukt > ik heb een cheap ass remote waarmee ik mijn samsung en sony tv inde slaapkamer wel kan bedienen, voor de topfield PVR en sony in de woonkamer heb ik een sony programmeerbaar geval gekocht (ook twee DVDs, een video, audio versterker en nog wat randspul).

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

I've been in between....

quote:
dinow schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:29:

Nee. De Topfield AB is niet programmeerbaar. Ook heeft de Topfield geen geschakelde power outlet, dus de TV moet apart bediend worden.
Daarnaast is het nog zo dat het volume van de AV ingang van de Topfield onaangetast (nouja) wordt doorgegeven, dus als je je TV hard zet en het volume regelt met de pvr dan kan je DVD spelertje wel eens een ernstig hoog volume teweeg brengen ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!

Reg. datum: 04 september 2006

Nog terugkomend op de TwinHan DVB-T Mantis (3030) pci kaart:
De laatst SVN build van Mediaportal ondersteund nu volledig de payed channels via deze pc kaart.
In combinatie met een conax CI module kan je dus perfect HD ready (ja deze kaart is al HD ready) alle kanalen van Digitenne van KPN bekijken en opnemen in semi-normale avi files :D

Er zijn nog wat bugs (geen teletekst op gecodeerde kanalen, en geen radio stations) maar het is wel een heel mooi beeld zo op je pc schermpje.

quote:
Icelus schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Is dat al zeker, dat de vrijgekomen bandbreedte door KPN gebruikt mag worden?
Misschien dat deze bandbreedte weer verkocht wordt?
Dat was de deal, KPN bied gratis ned 1-2-3- aan inruil voor de extra bandbreedte.

quote:
Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.

Je kan gewoon dingen in programmeren als: elke zaterdag van 21:35 met een lengte van 1h40 op die zender
Werkt allemaal prima, alleen de EPG bevat maar twee dagen met informatie, dus een programma selecteren om op te nemen via de EPG kan maar voor maximaal twee dagen

quote:
sioux1978 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:39:
[...]

Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.

p.s. Ik heb wel goede vergulden scart kabels gebruikt.

Dit was mij ook opgevallen toen ik van mijn twin over stapte op de topfield, al heb ik geen LCD tv.
Met mijn pc DVB-T kaart kan ik hier ook goed mee rommelen, verschillende codecs leveren bijzonder verschillend resultaat mag ik wel zeggen. Dus beeld kwaliteit is ook met dit soort hardware gewoon weer bij elke doos anders.

I've been in between....

quote:
Kaoh schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:11:
Nog terugkomend op de TwinHan DVB-T Mantis (3030) pci kaart:
De laatst SVN build van Mediaportal ondersteund nu volledig de payed channels via deze pc kaart.
In combinatie met een conax CI module kan je dus perfect HD ready (ja deze kaart is al HD ready) alle kanalen van Digitenne van KPN bekijken en opnemen in semi-normale avi files :D

Er zijn nog wat bugs (geen teletekst op gecodeerde kanalen, en geen radio stations) maar het is wel een heel mooi beeld zo op je pc schermpje.
Kijk. Dat is mooi om te horen. Teletext gebruik ik niet en voor radio heb ik een prachtige meridian 504 staan, dus dat heb ik ook niet nodig, maar als mijn ouwe TV met buts in de tube echt dood gaat is het toch prettig om te weten dat ik van mijn workstation een goede mediaportal kan gaan maken :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!

Reg. datum: 15 november 2001

Ook ik heb inmiddels voor nog geen 150 euro een 80 gig topfield recorder gehaald. Ik kan alleen maar zeggen....TOP

Ik zie een serieuze kwaliteitsverbetering met mijn oude standaard samsung ontvanger. Ook kan je net even wat meer in de menu's om te experimenteren tot het optimale.

Overigens zitten in de doos de bonnetjes om nog eens 50 euro eraf te krijgen als je nog geen klant bent en dus nog moet activeren. Denk niet dat ze erin trappen als ik hem opstuur ;)

quote:
xon schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:12:
Ook ik heb inmiddels voor nog geen 150 euro een 80 gig topfield recorder gehaald. Ik kan alleen maar zeggen....TOP

Ik zie een serieuze kwaliteitsverbetering met mijn oude standaard samsung ontvanger. Ook kan je net even wat meer in de menu's om te experimenteren tot het optimale.

Overigens zitten in de doos de bonnetjes om nog eens 50 euro eraf te krijgen als je nog geen klant bent en dus nog moet activeren. Denk niet dat ze erin trappen als ik hem opstuur ;)

Ik begrijp dat jij al TV via KPN hebt, weet iemand of je ook gebruik kan maken van dit aanbod als je buiten het verzorgingsgebied woont?? en nog geen KPN TV hebt??

Binnen wat voor termijn moeten die bonnetjes om 50 EUR terug te krijgen zijn opgestuurd??

Ik hoop eigenlijk NU die Topfield te kunnen aanschaffen en te gebruiken voor FTA zenders uit België en Duitsland, vanaf 11 december dan nederland 1, 2, 3 en zodra het beschikbaar wordt in mijn regio helemaal over te stappen (en dan eigenlijk nog die 50 EUR terug te krijgen).....

quote:
pascalb schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:43:
[...]

Ik begrijp dat jij al TV via KPN hebt, weet iemand of je ook gebruik kan maken van dit aanbod als je buiten het verzorgingsgebied woont?? en nog geen KPN TV hebt??

Binnen wat voor termijn moeten die bonnetjes om 50 EUR terug te krijgen zijn opgestuurd??

Ik hoop eigenlijk NU die Topfield te kunnen aanschaffen en te gebruiken voor FTA zenders uit België en Duitsland, vanaf 11 december dan nederland 1, 2, 3 en zodra het beschikbaar wordt in mijn regio helemaal over te stappen (en dan eigenlijk nog die 50 EUR terug te krijgen).....
Je kan de Topfield aanschaffen voor de prijs van 149 euro, de redeem-voucher moet je binnen 2 weken "na activatie van een nieuw abonnement" naar KPN sturen. Tegen de tijd dat je DVB-T in jouw regio wordt uitgerold geld de actie misschien niet meer (destemeer aangezien KPN in de toekomst vooral Samsung ontvangers aan gaat bieden). Ik denk dat het het veiligst is om gewoon even met de klantenservice te bellen, ik weet wel dat ze met de single en twin-tuners van samsung een actie hebben dat je als je nu hun "publieke omroep"-pakket koopt, en later een abonnement op het hele zenderpakket neemt, je alsnog wat geld van de aanschafprijs van je tuner terugkrijgt. Misschien willen ze ook wel zoiets voor je regelen bij aanschaf van een topfield?

Wat ik mij afvroeg; zijn er andere aanbieders van DVB-T dan kpn... Vind het zenderaanbod namelijk nogal karig in vergelijking met casema dvb-c.

www.carina-avensisclub.nl

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:40:
Wat ik mij afvroeg; zijn er andere aanbieders van DVB-T dan kpn... Vind het zenderaanbod namelijk nogal karig in vergelijking met casema dvb-c.
Nee :)

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
Nee. Het 'kleine' zenderaanbod heeft te maken met de beperkte capaciteit op DVB-T.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Nee.
Eind jaren '90 zijn de frequenties geveild waarbij er maar één partij geïnteresseerd was: Digitenne, dat later is overgenomen door KPN. Misschien dat er in de toekomst nog frequenties geveild worden waarbij andere aanbieders mogelijk worden.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Ander punt is natuurlijk dat hoe meer aanbieders er komen, hoe kleiner de bandbreedte per aanbieder wordt... Dus of het er beter van wordt... :?

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 10 januari 2001

Wel interessant om te weten voor iedereen die "klaagt" over slechte ontvangst en blokkken in beeld enzo.. Zoek eens uit in welke eegio je zit en in hoeverre je ontvangst hebt op meerdere masten. Bij Digitenne (etc) is het namelijk zo dat je eigenlijk aan één mast niet voldoende hebt. Ontvangen gaat wel maar het wordt pas beter als er vanuit 3 hoeken signalen ontvangen kunnen worden.
Neem even als voorbeeld ikzelf: Ik woon in Hilversum en ondanks dat er hier een mast staat is de ontvangst niet 100% ok. Dit komt omdat er eigenlijk nog een grote mast in Amersfoort gebouwd moet worden maar daar zijn ze nog niet klaar met de bouwvergunningen.
Kom ik meteen aan op een probleem dat te maken heeft met het uitrollen van het DVB-T signaal door heel Nederland. Technici die zeer nauw betrokken zijn hebben gemeld dat er nog veel probleemgebeiden zijn o.a.door het nog niet in de lucht hebben van masten. Ik heb ook al data gehoord waarop het allemaal zou moeten werken, ergens eind Februari waarschijnlijk. Afwachten dus!

Ik zelf zou graag mijn MediaCenter voorzien van DVB-T (C gaat niet ivm UPC, en Satelliet mag ik hier niet ophangen (appartement)). FireDTV is geloof ik de enige die op dit moment een werkende oplossing heeft binnen MCE, maar eigenlijk is het nog wel een beetje een dure oplossing. Per tuner toch al gauw 220 euro (incl Cam). Iemand die weet of het binnen Vista makkelijker kan en of Hauppauge bijvoorbeeld met Cam ondersteunende kaarten gaat komen?

uitrusting: Sony DSC-F717 met B&W polarisatiefilter, B&W UV-filter en Raynox DCR-720 0,7x Wide Lens

Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

Hoi mensen,

ik en mijn ouders zitten er over na te denken om TV van KPN te nemen.
Maar ik heb een vraag erover:

Wij hebben 6 TV's thuis staan, maar gebruiken ze nooit tegelijk. Is het mogelijk om gewoon 6 kastjes te bestellen en dan één abo. met 3 kaartjes (zodat we het kaartje insteken in het kastje waar we dan TV willen kijken)?

Zo niet, moeten we dan twee abo's bestellen voor die 6 TV's (want 1 abo. mag max. 3 TV's)?

En verder als ik zo lees is de ervaring met TV van KPN goed, dus het is geen miskoop? :)

Alvast bedankt!

(Moet ik even kwijt: K*t KPN vraagt 10 c/pm en ik was ruim 8min aan het wachten, hoezo ik wil geen nieuwe klanten?)
Xbox'r !!!

Al koop je 188 kastjes, die kaarten kun je er altijd insteken.

Ik heb zelf 2 kastjes, 1 nog van Digitenne en de andere van KPN. Ik heb maar 1 kaart. Deze kan ik gewoon in het andere kastje stoppen en heb dan ontvangst.
En wat mag en wat kan qua toegestane aantallen ..... KPN hoeft niet alles te weten 8)
Je krijgt echter per abbo maximaal maar 3 kaarten dus kun je officieel nooit op meer dan 3 toestellen tegelijk kijken.

Wat de kwaliteit betreft, dat is zeer afhankelijk van je woonomgeving. Woon je in een betrekkelijk bebouwde wijk zul je eerder de kans hebben op een slecht ontvangst dan wanneer je ergens bovenin een appartement woont met vrij uitzicht. (eigen ervaring)

Je hebt geloof ik 8 dagen bedenktijd dus bevalt het niet dan lever je de spullen weer in.

fulgore wijzigde dit bericht 11-10-2006 19:49 (15%)

quote:
Camiel schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:48:
Ik zelf zou graag mijn MediaCenter voorzien van DVB-T (C gaat niet ivm UPC, en Satelliet mag ik hier niet ophangen (appartement)). FireDTV is geloof ik de enige die op dit moment een werkende oplossing heeft binnen MCE, maar eigenlijk is het nog wel een beetje een dure oplossing. Per tuner toch al gauw 220 euro (incl Cam). Iemand die weet of het binnen Vista makkelijker kan en of Hauppauge bijvoorbeeld met Cam ondersteunende kaarten gaat komen?

De twinhan DVBT-T CI mantis 3030 is ook zeker een optie, op de site wordt geclaimed dat die het doet met de nieuwe media center (vista versie?) dus het onderzoeken waard.
Wel een officiele conax 4 cam kopen want de andere die ik eerst had werkte niet. De kaart werkt inmiddels ook onder Mediaportal en MyTheatre.
Wel dezelfde prijs klasse als je alle onderdelen pakt, actieve antenne, cam en kaart...

quote:
fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:
Wat de kwaliteit betreft, dat is zeer afhankelijk van je woonomgeving. Woon je in een betrekkelijk bebouwde wijk zul je eerder de kans hebben op een slecht ontvangst dan wanneer je ergens bovenin een appartement woont met vrij uitzicht. (eigen ervaring)

Al woon ik in een zeer dicht bebouwd gebied (rotterdam zuid) en heb geen enkele klacht, maar dat komt vast ook wel weer omdat de dekking hier beter is dan elders.
De constructie van je woning telt ook flink mee hoor, veel staal en beton is slechter dan baksteen en hout bouw. Primafoon zuidplein hier kan kpn tv niet demonstreren in de winkel omdat het signaal te slecht is terwijl er een mast vlakbij staat, zij hebben nu een buiten antenne neergezet. Dit is maar een paar honderd meter bij mij vandaan en ik heb perfect ontvangst met de simpele binen antenne.

Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

quote:
fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:
Al koop je 188 kastjes, die kaarten kun je er altijd insteken.

Ik heb zelf 2 kastjes, 1 nog van Digitenne en de andere van KPN. Ik heb maar 1 kaart. Deze kan ik gewoon in het andere kastje stoppen en heb dan ontvangst.
En wat mag en wat kan qua toegestane aantallen ..... KPN hoeft niet alles te weten 8)
Je krijgt echter per abbo maximaal maar 3 kaarten dus kun je officieel nooit op meer dan 3 toestellen tegelijk kijken.

Je hebt geloof ik 8 dagen bedenktijd dus bevalt het niet dan lever je de spullen weer in.
Oké bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. Ik woon niet tussen allemaal huizen, dus dat is wel beter.

Dan ga ik binnenkort maar eens 3 kastjes + kaartjes bestellen bij KPN en testen. Ow ja hoe kan je opgeven hoeveel kaartjes je wilt? Of krijg je er gewoon standaard 3 opgestuurd? :)

Is het ook niet mogelijk om op een speciale manier 6 kaartjes te komen? Dat ik niet steeds elke keer kaartje eruit moet halen en erin steken? Maar dat ze er gewoon standaard in zitten en max. 3 TV's tegelijk aan staan?

nlboy wijzigde dit bericht 11-10-2006 20:26 (8%)

Bij een compleet startpakket zit één smartcard.

Losse smartcards kosten 12,95. Zie KPN.com.

Je kunt laten registreren dat ze bij jouw abonnement horen, zodat je maar één keer die 7,95 hoeft te betalen.

En max drie dus, in totaal.

Xbox'r !!!

quote:
nlboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:
[...]
Oké bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. Ik woon niet tussen allemaal huizen, dus dat is wel beter.

Dan ga ik binnenkort maar eens 3 kastjes + kaartjes bestellen bij KPN en testen. Ow ja hoe kan je opgeven hoeveel kaartjes je wilt? Of krijg je er gewoon standaard 3 opgestuurd? :)

Je moet opgeven hoeveel kaartjes je wilt. Standaard krijg je er maar 1.

quote:
Is het ook niet mogelijk om op een speciale manier 6 kaartjes te komen? Dat ik niet steeds elke keer kaartje eruit moet halen en erin steken? Maar dat ze er gewoon standaard in zitten en max. 3 TV's tegelijk aan staan?

Als jij iemand anders weet met een abbo die maar 1 kastje heeft kun je aan die persoon vragen om 2 extra kaartjes te vragen voor jou ! Dan heb je nog maar 1 kaartje nodig.
Zo kijk ik via het abbo van een ander helemaal gratis ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws