Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Ik begin er toch steeds meer voor te voelen om zo'n Topfield te halen. Het blijkt dat ze hem hier bij de MM wel degelijk hebben en ook voor 149 euro.
Echter, ik voel me nog steeds een beetje bekocht door KPN dus ik heb vanochtend een klachtbrief gestuurd dat ik het oneerlijk vind dat je als bestaande abonnee geen recht hebt op die extra korting van 50 euro en dat ik met zo'n belabberde Samsung ontvanger blijf zitten.

Ben benieuwd naar de reactie 8)

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
Pauluz schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:40:
[...]

Wat houdt dat in... dat YUV. Ik heb mijn Topfield 160 ook via scart aan mn tv hangen maar vind het beeld nog steeds niet goed genoeg.

Andere kabels gebruiken ?

[afbeelding]

YUV = component. Flatscreen tv's hebben meestal wel een ansluiting met een rode, blauwe en groene cinch (=tulpstekker). De Topfields kunnen dat signaal over de SCART1 sturen. Als je een scart>componentkabeltje erop zet ben je klaar.

Zelfs heb ik er RGB op staat omdat de Topfield tussen mijn dvd-recorder en de tv in zit.

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

jammer dat het zender aanbod zo goed als niet wordt uitgebreid maakt het voor mij oninteressant. Topfield PVR verhaal wil ik wel hebben maar blijf door ontbreken van o.a. BBC 1-4 bij UPC Digital hangen en wachten tot ik de UPC PVR ontvang voor 50 euro (in bruikleen) staat gepland voor 'najaar 06' .

Back in business

quote:
Hageneis schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:54:
[...]

YUV = component. Flatscreen tv's hebben meestal wel een ansluiting met een rode, blauwe en groene cinch (=tulpstekker). De Topfields kunnen dat signaal over de SCART1 sturen. Als je een scart>componentkabeltje erop zet ben je klaar.

Zelfs heb ik er RGB op staat omdat de Topfield tussen mijn dvd-recorder en de tv in zit.

Ok dus met zo'n kabel:

http://www.kabeleurope.nl/overzicht.php?ids=24

kan ik de klus klaren. Alleen is het dan jammer dat ik steeds kabels moet wisselen als ik van xbox360 > tv wil kijken en andersom :X

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

quote:
Pauluz schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:01:
[...]

Ok dus met zo'n kabel:

http://www.kabeleurope.nl/overzicht.php?ids=24

kan ik de klus klaren. Alleen is het dan jammer dat ik steeds kabels moet wisselen als ik van xbox360 > tv wil kijken en andersom :X

Kan op zich ook wel met de 'el cheapo'-kabels van elektronica online.. :o
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=8154
(4.80 incl verzending!)

Reg. datum: 02 januari 2006

Ik heb nog UPC Digitale TV op proef en daarnaast KPN met de Topfield PVR.

Wat mij opvalt is dat ik soms minder goed beeld heb. Maar, als ik dan overschakel naar UPC is het verschil klein. UPC is vaak net iets beter. Vaak is het de opnamekwaliteit gewoon slecht. Tja, dan krijg je nergens mooi beeld. Zo irriteer ik me vaak ook mateloos aan de kwaliteit van voetbalwedstrijden tegenwoordig. Op de Nederlandse zenders gewoon geen mooi beeld. Niet met UPC, KPN of wat dan ook. Kijk ik via ZDF bijvoorbeeld, strak beeld.

Kortom; KPN DVB-T blijft minder van kwaliteit als digitaal via de kabel en al helemaal via de satelliet. Maar, het is echt niet slecht. Met kwalitatief goed apparatuur (kabels, Topfield PVR en goede antenne) kun je gewoon goed beeld hebben. De prijs kwaliteits verhouding is dan ook erg hoog. Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld UPC! :-)

Enne, in de toekomst komt alles goed! :-)

Reg. datum: 22 juni 2003

Ik heb ook Tv via KPN en ben aan het rondkijken voor het opnemen van programma's (voor weinig geld). De topfield harddisk oplossing is volgens mij niet veel geld ( ook al vind ik het aso dat we als bestaande kpn klanten de 50 euro korting mislopen).ik heb alleen een vraag over die EPG mogelijkheid. ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.

amd 2400+,asus a7n8x,kingston hyper-x 2x256mb ddr 2700,ati radeon 9800 pro,etc,etc

quote:
Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
Ik heb ook Tv via KPN en ben aan het rondkijken voor het opnemen van programma's (voor weinig geld). De topfield harddisk oplossing is volgens mij niet veel geld ( ook al vind ik het aso dat we als bestaande kpn klanten de 50 euro korting mislopen).ik heb alleen een vraag over die EPG mogelijkheid. ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
Als je nu een opname wilt inprogammeren van een serie die bijvoorbeeld over 3 dagen op tv is. Dan zul je die opname handmatig moeten invoeren, dus niet via de EPG. Gaat prima!

quote:
sioux1978 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:38:
[...]

Als je nu een opname wilt inprogammeren van een serie die bijvoorbeeld over 3 dagen op tv is. Dan zul je die opname handmatig moeten invoeren, dus niet via de EPG. Gaat prima!
ok, en dat kan ook voor de komende 10 weken?

amd 2400+,asus a7n8x,kingston hyper-x 2x256mb ddr 2700,ati radeon 9800 pro,etc,etc

Yourcamera.nl
Reg. datum: 05 mei 2005

Bij mij loopt de EPG vaak achter met wat ik gisteren zat te kijken.. duurt soms wel een half uur voordat het actueele erin staat... Is dit te verhelpen?

quote:
koentjek schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:55:
Bij mij loopt de EPG vaak achter met wat ik gisteren zat te kijken.. duurt soms wel een half uur voordat het actueele erin staat... Is dit te verhelpen?

Dit heb ik zelf ook bijna altijd (met de standaard samsung box) .Op een of andere manier onthoudt hij de tijd van afsluiten en als je hem bijv de volgende dag aanzet dan staat de tijd en het programma nog op gisteren op het moment van afsluiten. na 5 minuten klopt het weer. een half uur lijkt me wel heel irritant. Je kunt natuurlijk ook je box aan laten staan. dan is hij altijd actueel :P hebben meerdere mensen dit?

Is dit fenomeen ook met de harddisk varianten?

Jeronimusius wijzigde dit bericht 03-10-2006 14:09 (6%)

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
[...]

Dit heb ik zelf ook bijna altijd (met de standaard samsung box) .Op een of andere manier onthoudt hij de tijd van afsluiten en als je hem bijv de volgende dag aanzet dan staat de tijd en het programma nog op gisteren op het moment van afsluiten. na 5 minuten klopt het weer. een half uur lijkt me wel heel irritant. Je kunt natuurlijk ook je box aan laten staan. dan is hij altijd actueel :P hebben meerdere mensen dit?

Mijn drie Samsung decoders hebben dit ook. Onthouden de tijd en EPG van de dag ervoor, en synct pas na 5 tot 15 minuten. Soms sneller, ligt aan het weer ofzo :+

The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl

Yourcamera.nl
Reg. datum: 05 mei 2005

quote:
Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
[...]

Waar kan ik informatie vinden over andere varianten?
Tjah....
Reg. datum: 23 oktober 2001

Heb vandaag ook een Topfield gehaald bij de Primafoon. Alleen konden ze door een storing het abo nog niet activeren, de medewerker zei wel dat het gewoon ging werken. Ik heb nu wel de smartcard telefonsich geactiveerd, maar zenders buiten Ned 2 heb ik nog niet. Meer mensen met deze ervaring?

Alleen dwazen en doden veranderen nooit van mening. James R. Lowell
Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital. Aaron Levenstein

quote:
Exorcist schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Mijn drie Samsung decoders hebben dit ook. Onthouden de tijd en EPG van de dag ervoor, en synct pas na 5 tot 15 minuten. Soms sneller, ligt aan het weer ofzo :+
Zijn dat Single tuners met firmware 1.30? Twin tuner horen 1.32 te hebben, daar is deze bug uit verwijderd (wel handig voor een twin tuner die vanuit stand-by op tij d aan moet).

quote:
peetman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:19:
Heb vandaag ook een Topfield gehaald bij de Primafoon. Alleen konden ze door een storing het abo nog niet activeren, de medewerker zei wel dat het gewoon ging werken. Ik heb nu wel de smartcard telefonsich geactiveerd, maar zenders buiten Ned 2 heb ik nog niet. Meer mensen met deze ervaring?
Heb ik ook een keer gehad, even bellen met de helpdesk en ze lossen 't op. Maar, als er een storing is. Dat verklaart natuurlijk meteen een hoop! :)

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.

Met de EPG kun je ongeveer anderhalf à twee dagen vooruit programmeren, anders moet het handmatig.
Bij het programmeren kun je aangeven of het een eenmalige, dagelijkse, ieder-weekend, iedere-werkdag of wekelijkse opname moet worden. Werkt uiteraard alleen voor programma's die telkens netjes op hetzelfde tijdstip wordt uitgezonden.

Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:05:
Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil :)
Qua updates vertrouw ik er wel op dat ze bestaande apparaten blijven ondersteunen. De prijs van de primafoon weet ik niet.

Hoe doen jullie dat dan?
Esoterische scart-kabels wellicht.
Ik heb ook een Topfield PVR, en op mijn Sharp 32" LCD ziet het er nou echt niet zo geweldig uit.

Sharp maakt trouwens ook LCD schermen met ingebouwde DVB-T tuner. Het zou dus wel moeten kunnen om een beetje knap beeld te krijgen, anders verkopen ze die dingen niet.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Esoterische scartkabels? :?

Reg. datum: 22 april 2006

Lijkt me dat je daar juist erg wazige, zweverige, beelden van krijgt.

Reg. datum: 30 september 2005

Weet iemand trouwens of die Topfield met harddisk ook aansluitbaar is op de pc? Ik wil namelijk weten of je sommige programma's die je reeds hebt opgenomen op de Topfield HD ook kunt overzetten op DVD op de één of andere manier.....

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

De KPN versie heeft iig geen USB, dus die optie kan je laten schieten. Eventueel een (andere) digitale uitgang? Geen idee of die er op zit namelijk.

KroeT wijzigde dit bericht 05-10-2006 19:37 (3%)

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

quote:
8)7 Die wil ik ook....~als aanvulling op mijn Ambilight!

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
Nez_O_Poz schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:42:
Weet iemand trouwens of die Topfield met harddisk ook aansluitbaar is op de pc?
Nee, is-ie niet.
quote:
Ik wil namelijk weten of je sommige programma's die je reeds hebt opgenomen op de Topfield HD ook kunt overzetten op DVD op de één of andere manier.....
Dat kan relatief simpel door de harddisk uit de recorder te halen en in je PC te zetten. Andere manieren zijn opnemen vanaf de SCART-uitgang met een capture-kaart (met kwaliteitsverlies) of zelf een uitgang op de recorder maken (bereid je voor op veel knutselwerk)

Reg. datum: 24 november 2004

ik heb tegenwoordig 3 info kanalen erbij die nu nog zwart beeld hebben......enig idee of dit een voorbode is op 3 extra zenders?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: