Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
IR (baboon :P)
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
sioux1978 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:13:
...

Oh ja, vergeet ik helemaal te melden dat DVB-H er ook nog aankomt of al is. Das Digitenne via de lucht zeg maar....

Digitenne via de lucht?..... :? . Wat denk je dat Digitenne is?

DVB-T is zo 'lucht' als maar zijn kan :P . DVB-H is voor zover ik weet gewoon weer een vorm van DVB, speciaal bedoeld voor op mobiele telefoons. Wat het medium is weet ik niet (of course, ook via de lucht, maar het transport zal wrs toch via een laag als UMTS oid. plaats moeten vinden).

What to do if you can't think of a cool signature? :{

IR (baboon :P)
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
sioux1978 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:39:
[...]

Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.

p.s. Ik heb wel goede vergulden scart kabels gebruikt.
Ik ken de single- en dualtuners van KPN niet, maar dat Topfield ontvangers over het algemeen kwalitatief erg goed zijn kan ik zeker beämen> ik heb zelf gewoon de NON-PVR Topfield COT3000-T bij mijn Digitenne abonnement... en over de scherpte van de scart uitgangen, decoder en de helderheid van de kleuren heb ik inderdaad niks aan te merken.

What to do if you can't think of a cool signature? :{

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Eymey schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:23:
[...]

Digitenne via de lucht?..... :? . Wat denk je dat Digitenne is?

DVB-T is zo 'lucht' als maar zijn kan :P . DVB-H is voor zover ik weet gewoon weer een vorm van DVB, speciaal bedoeld voor op mobiele telefoons. Wat het medium is weet ik niet (of course, ook via de lucht, maar het transport zal wrs toch via een laag als UMTS oid. plaats moeten vinden).
Foutje bedankt. Bedoelde idd wat jij nu beschrijft! :)

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
deGuzman schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:43:
Hey,

Ik heb dus al iets van twee jaar Digitale TV van KPN, nooit problemen gehad ofzo.
Maargoed, sinds iets van twee weken doet het raar.
Zappen naar een andere zender duurt iets van 7 seconden(voorheen 3 seconden) en het menu van KPN is verdwenen. Bijvoorbeeld, als ik het volume harder zet, komt er normaal een balkje waar je kan zien hoe hard het al staat, dat is er nu dus niet meer.
Datzelfde geldt voor het switchen van zender, normaal komt er dan zown blauw balkje met de Zender + het programma dat nu draait. Voorderest kan ik zo vaak ik wil op mijn afstandsbediening drukken op bijvoorbeeld Teletekst, maar er gebeurt niets.. geldt ook voor de MEESTE andere knopjes op volume en zender veranderen na..

Het zou dus aan de afstandsbediening kunnen liggen, maar als ik op bijv. teletekst knopje drukt, dan verschijnt er wel zo'n rood stipje op de Samsung recorder, wat betekent dat er wel contact is..

Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank.
Klinkt toch als of een afstandsbediening die stuk is of de tuner die niet helemaal meer in order is. Ik zou KPN gewoon even bellen, die kunnen je zo aan een nieuwe helpen. Bij mij was de afstandsbediening van een single tuner stuk. Na bellen met KPN had ik binnen 2 dagen zowel een nieuwe single tuner al afstandsbediening in huis.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.

p.s. Ik heb wel goede vergulden scart kabels gebruikt.

Kun je die Topfield gewoon ook kopen als je -zoals ik- al TV na KPN hebt? Ik zit namelijk al heel lang te dubben of ik zal overstappen naar de schotel maar als ik dit lees (dat de beeldkwaliteit véél beter is met die Topfield) dan ben ik daar goedkoper mee uit en het is nog eens makkelijker ook.

Zit er ook component uit op?

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
Ferret schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:17:
[...]

Kun je die Topfield gewoon ook kopen als je -zoals ik- al TV na KPN hebt? Ik zit namelijk al heel lang te dubben of ik zal overstappen naar de schotel maar als ik dit lees (dat de beeldkwaliteit véél beter is met die Topfield) dan ben ik daar goedkoper mee uit en het is nog eens makkelijker ook.

Zit er ook component uit op?
Ja, je kan hem kopen, maar dan betaal je de volle mep. Ik heb vorige week 139 bij Mediamarkt Den Haag betaald. Ik gellof dat KPN ze nu voor 149 heeft. Beeldkwaliteit is idd veel beter dan Samsung. Zit ook YUV op via scart 1. Nadeel: macrovision-beveliging op alle uitgangen. Heeft Topfield al vorig jaar geüpdatet in de firmware, maar KPN nog steeds niet.

Reg. datum: 30 maart 2006

ff een vraagje ik heb een lcd tv aangeschaft (samsung) waarbij ook een multifunctionele ab bij zit. Nu dacht ik dat ik mijn samsung decodertje van kpn daar ook mee kan aansturen maar helaas. Ik heb 74 codes geprobeerd om de decoder mee aan te sturen. Weet iemand of de Samsung SMT 1000T ook onder een andere naam bestaat. Ik kan deze decoder sowieso niet vinden op de samsung site.

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

Net een brief in de bus van KPN dat Digitenne en TV van KPN per 1 oktober verder gaan als 1 dienst met de naam "Digitenne van KPN" :)

Vanaf 18 september loopt er ook een actie:

-1 maand op proef
-1 jaar TV-film gratis t.w.v. ¤40.10
-Topfield 80 voor ¤99.- ( i.c.m. nieuwe abbonement )
-Topfield 160 voor ¤149.- ( i.c.m. nieuwe abbonement )

Yourcamera.nl
Reg. datum: 05 mei 2005

quote:
Alfisti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:
Net een brief in de bus van KPN dat Digitenne en TV van KPN per 1 oktober verder gaan als 1 dienst met de naam "Digitenne van KPN" :)

-1 maand op proef
Geld het 1 jaar TV-Films gratis ook voor mensne die al abbonnee zijn?
The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
koentjek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:36:
[...]

Zal wel weer niet, eenmaal binnen krijg je niet zo snel meer kadootjes.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Hageneis schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:20:
[...]

Ja, je kan hem kopen, maar dan betaal je de volle mep. Ik heb vorige week 139 bij Mediamarkt Den Haag betaald. Ik gellof dat KPN ze nu voor 149 heeft. Beeldkwaliteit is idd veel beter dan Samsung. Zit ook YUV op via scart 1. Nadeel: macrovision-beveliging op alle uitgangen. Heeft Topfield al vorig jaar geüpdatet in de firmware, maar KPN nog steeds niet.
Hageneis, (of iemand anders) kun jij me even doorgeven om welk type het gaat? Ik dan maar eens snuffelen of ik hem ook elders goedkoper kan krijgen. De MM in Amsterdam heeft hem niet.... mooi balen want ik werk er om de hoek. Alvast bedankt!

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
koentjek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:36:
[...]

Staat er niet bij. zal morgen wel ff bellen naar onze leverancier.

quote:
Ferret schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:57:
[...]

Hageneis, (of iemand anders) kun jij me even doorgeven om welk type het gaat? Ik dan maar eens snuffelen of ik hem ook elders goedkoper kan krijgen. De MM in Amsterdam heeft hem niet.... mooi balen want ik werk er om de hoek. Alvast bedankt!

Het is de TF5300K, dat is dus de speciale KPN-Topfield. Staat op KPN.com voor ¤ 149 (¤ 99 voor nieuwe klanten na 50 retour).

Actieprijs voor MM lijkt inderdaad voorbij...

Waarom ? Daarom !
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
Alfisti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:

-1 maand op proef

Staat ook op de site.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1123501

En voor Koentjek:
quote:
Een jaar lang gratis TVFilm na activatie van uw abonnement. Stuur de bijgeleverde voucher op en krijg deze dikke filmgids t.w.v. ¤ 40,10 een jaar lang gratis in de bus.

fulgore wijzigde dit bericht 26-09-2006 22:21 (15%)

Waarom ? Daarom !

Oud nieuws maar toch grappig gezien in het kader van de Topfield actie van dit moment:
quote:
In de toekomst alleen KPN ontvangers voor DVB-T
Artikel geplaatst door Jarco Kriek
De overname van Digitenne door KPN is een feit meldt het electronicabedrijf Nedis op haar website. Het was eigenlijk al langer bekend dat een overname van Digitenne door KPN zou geschieden nadat KPN Telecom het bedrijf Nozema had overgenomen van de Nederlandse Staat. Nozema was ook grootaandeelhouder van het zelfstandig bedrijf Digitenne. KPN was al langer DVB-T provider in de vorm van het product KPN-TV. KPN zal nu beide providers samenvoegen en als één grote landelijke DVB-T provider verder gaan onder de naam "Digitenne van KPN". Overigens meldt Nedis op haar website wel dat de plannen nog onder enig voorbehoud zijn.

Het abonnementsgeld van "Digitenne van KPN" zal worden bepaald op ¤8,95 per maand. De abonnee krijgt voor dit bedrag de beschikking over drie smartcards. Eén en ander zal wel gevolgen hebben voor leveranciers van gecerticeerde Digitenne ontvangers. KPN zal bij het product "Digitenne van KPN" alleen nog maar gebruik gaan maken van de eigen DVB-T ontvangers. De importeurs Rebox en Clark Electronics, die met de merken Finepass, Topfield en Rebox Digitenne gecertificeerde ontvangers leveren, zullen in de toekomst dan ook geen ontvangers leveren voor het product "Digitenne van KPN". Tot eind augustus kunnen deze bedrijven nog Digitenne gecertificeerde ontvangers uitleveren. Na deze tijd zal KPN de nog resterende voorraad van deze importeurs voorzien van KPN smartcards en kunnen ze meelopen met acties die KPN heeft ingepland. Wanneer deze voorraad echter verkocht is zal KPN alleen nog maar de eigen ontvanger aan de consument aanbieden.
Waarom ? Daarom !

En dit is natuurlijk goed (ook al wat ouder) nieuws:
quote:
Nederlands DVB-T netwerk wordt gemoderniseerd
Artikel geplaatst door Jarco Kriek
Nozema, onlangs overgenomen door KPN Telecom, heeft met Amerikaanse Harmonic een overeenkomst gesloten met betrekking tot het leveren van Harmonic DiviCom multi-service encoders en Harmonic DiviTrack multiplexing solutions voor het DVB-T netwerk in Nederland. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf gisteren bekend gemaakt. Nederland zal het eerste land worden in Europa dat analoge terrestoriale televisieverspreiding staakt. Eind oktober 2006 zal deze analoge verspreiding stoppen. De vrijgekomen ruimte zal dan worden gebruikt het verder uitbreiden van de dekking van het digitaal terrestoriale netwerk, ook wel DVB-T genoemd. De levering van de Harmonic High Performance producten staat dan ook gepland voor het 4e kwartaal 2006.

Mede door het gebruik van de nieuwe Harmonic producten zal men efficiënter kunnen omgaan met de beschikbare bandbreedte waardoor men meer content via de beschikbare bandbreedte kan aanbieden aan de consument. De keuze voor Harmonic is mede gevallen doordat de aangekochte encoders toekomstgericht zijn. Zo is migratie van MPEG2 naar MPEG4 AVC (H.264) op elk gewenst moment mogelijk. Door de overschakeling naar MPEG4 kan men meer zenders op een zender plaatsen. Dit wordt bijvoorbeeld op dit moment al gebruikt bij digitale HDTV verspreiding via de kabel (DVB-C) en satelliet (DVB-S). De upgrade zal overigens niet alleen voor nieuwe DVB-T zenders gelden maar ook de inmiddels in gebruik zijnde landelijke DVB-T zenders binnen het Nozema zenderpark zullen worden geüpgrade. Harmonic zal het Nozema DVB-T zenderpark is samenwerking met het Nederlandse bedrijf Simac Broadcasting uitvoeren.
Reg. datum: 15 november 2001

En tochhh ben ik een twijfelaar om over te gaan naar een door
KPN aangeboden topfield.

149 euro voor een topfield 80 als bestaande klant is natuurlijk geen geld. Een aantal vragen waar jullie misschien antwoord op hebben:

- Zijn er meer mensen die een echte verbetering hebben gemerkt wat betreft beeldkwaliteit tussen de normale single tuner van samsung en een topfield? ( op LCD)

- Wat nou als KPN van andere compressie e.d gebruik gaat maken? Stel dit zou met een firmware update kunnen lees ik een paar berichten hierboven dat KPN de topfields niet meer gaat supporten. Een firmware update gaat er (over het netwerk) dus nooit komen.

- Praktische vraag: Is de ontvanger ook gewoon te halen bij de primafoon voor die prijs?

Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil :)
Qua updates vertrouw ik er wel op dat ze bestaande apparaten blijven ondersteunen. De prijs van de primafoon weet ik niet.

Reg. datum: 25 december 2003

quote:
Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:05:
Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil :)

Gezien de Topfield PVR aanbieding zit ik ernstig te twijfelen om over te stappen van analoge kabel naar 'TV van KPN'.
Ik heb (ook) een 32" LCD; hierop ziet de analoge kabel er niet zo fraai uit. Is de beeldkwaliteit van 'TV van KPN' met de Topfield beter dan analoge kabel?

quote:
jurk schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:24:
[...]

Gezien de Topfield PVR aanbieding zit ik ernstig te twijfelen om over te stappen van analoge kabel naar 'TV van KPN'.
Ik heb (ook) een 32" LCD; hierop ziet de analoge kabel er niet zo fraai uit. Is de beeldkwaliteit van 'TV van KPN' met de Topfield beter dan analoge kabel?

De Samsung lijkt lichtjes te downscalen (misschien 10 beeldlijnen) waardoor het beeld waziger is. Dit kan best een (mislukte) manier zijn om MPEG-artefacten te maskeren. Bij de Topfield zien met name de titels er beter uit.

Een ander voordeel is dat de Topfield alleen in 16/9-signaal meegeeft als er ook daadwerkeljk anamorf beeld is. Dat geeft je in ieder geval weer de vrijheid om zelf handmatig op de tv in te zoomen bij letterbox (de commercielen zijn blijkbaar te stom om anamorf uit te zenden).

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:45:
[...]

De Samsung lijkt lichtjes te downscalen (misschien 10 beeldlijnen) waardoor het beeld waziger is. Dit kan best een (mislukte) manier zijn om MPEG-artefacten te maskeren. Bij de Topfield zien met name de titels er beter uit.

Een ander voordeel is dat de Topfield alleen in 16/9-signaal meegeeft als er ook daadwerkeljk anamorf beeld is. Dat geeft je in ieder geval weer de vrijheid om zelf handmatig op de tv in te zoomen bij letterbox (de commercielen zijn blijkbaar te stom om anamorf uit te zenden).
Uit Usenet:
quote:
Sommigen onder jullie zullen je herinneren dat ik vorig jaar schreef dat de onscherpte van Digitenne voor een belangrijk deel veroorzaakt werd door het feit dat het beeld vertikaal ca. 1% verkleind werd.

Wat blijkt nu: dat lag dus aan de Samsung van KPN, want met de Finepass is het beeld precies even groot als wat er analoog via de kabel binnenkomt. En dus ook nagenoeg even scherp.

Als ik ergens nog eens een keer een stukje testbeeld kan vinden kan ik hier misschien iets definitievers over zeggen, maar op het oog ziet het er hetzelfde uit qua scherpte. Er is echter wel een belangrijk verschil: sinds de dood van PAL+ zijn breedbeelduitzendingen op de publieke zenders een stuk waziger geworden. Bij Digitenne worden deze echter anamorf uitgezonden.
In deze gevallen is Digitenne duidelijk scherper dan analoog!
Stuk is van december 2005; misschien dat het met een van de updates is verholpen?
Reg. datum: 06 februari 2005

quote:
- Praktische vraag: Is de ontvanger ook gewoon te halen bij de primafoon voor die prijs?

Ja, daar heb ik 'm ook gehaald voor die prijs. Prima apparaat! Ben er zeer tevreden over!

Anton

woutersa wijzigde dit bericht 27-09-2006 20:29 (4%)

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
woutersa schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:29:
[...]

Ja, daar heb ik 'm ook gehaald voor die prijs. Prima apparaat! Ben er zeer tevreden over!

Anton
Toch bijzonder..vanmiddag even bij de primafoon geweest en daar hadden ze alleen de Samsung recorder staan...topfield? nee meneer die hebben we niet

quote:
Icelus schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:00:
[...]
Uit Usenet:
[...]
Stuk is van december 2005; misschien dat het met een van de updates is verholpen?

Nope, heb nu 1.30 op de single tuner in de slaapkamer op een 37 cm tv, dus niet zo relevant qua scherpte; heb mijn bril toch niet op in bed ;)

Voor de Topfield had ik een twin met firmware 1.32 (psst, kopen?) op de LCD in de woonkamer. De utdate heeft niets aan scherpte teogevoegd.

Back in business

quote:
Hageneis schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:20:
[...]

Wat houdt dat in... dat YUV. Ik heb mijn Topfield 160 ook via scart aan mn tv hangen maar vind het beeld nog steeds niet goed genoeg.

Andere kabels gebruiken ?

http://www.firebox.com/pic/p1202ex1.jpg

Pauluz wijzigde dit bericht 27-09-2006 23:41 (3%)

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: