The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl
Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Nieuw Topichttp://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675
makreel wijzigde dit bericht 09-09-2006 11:40 (25%)
Reg. datum: 06 februari 2005
quote:makreel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:25:
Jawel, digitenne kunnen ze met de huidige conax kaarten niet verder dichttimmeren.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675
Goed nieuws! Echter zie ik al dat KPN ajax tv en psv enz nu al heeft?! Mis ik iets, want ik zie het nergens op mn tv`tje
quote:Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, AJAX en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd” aldus Ludolf Rasterhoff, Directeur Televisie en Media van KPN.
DaannO wijzigde dit bericht 09-09-2006 21:45 (21%)
Reg. datum: 04 september 2006
quote:Shuriken schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:18:
[...]
Welke drivers heb je geinstalleerd? de BDA of het DTV pakketje? Bij mij werkt het beide goed op een officiele conax cam.
Als je de software installeerd bied hij ook de driver aan, die dus ;-)
Inmiddels heb ik het wel werkend op de beta3 van de officiele software, tenminste niet alle kanlen hebben geluid, maar dat is vast beta issues ;-)
Ik ben in iedergeval blij dat de hardware combinatie nu goed werkt.
Heeft iemand de 3030 mantis van twinhan al werkend onder mediaportal?
Hoewel, voor canal+ moest je destijds wel bijlappen.quote:makreel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:25:
Jawel, digitenne kunnen ze met de huidige conax kaarten niet verder dichttimmeren.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675
Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.
Het idee is dat die voetbalkanalen ook voor Digitale TV beschikbaar komt en daarbij is het niet mogelijk om uitbreidingen te kopen van het basispakket, of iets dergelijks. Je krijgt gewoon de zenders die er zijn. Dus het lijkt me dat je er niet voor hoeft bij te betalen, of KPN moet ineens een aanvullend pakket voor Digitale TV maken, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.quote:KroeT schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:15:
Ze gaan de bestaande klanten echt niet gratis voorzien van voetbalkanalen hoor. Het is een koud kunstje om enkele zenders gewoon dicht te zetten voor niet extra betalende klanten. Er staat dat ze bestaande klanten kunnen voorzien van voetbalkanalen, niet dat ze dat kostenloos gaan doen.
Mine wordt nog niet aangeboden via de Primafoon, dus dat lijkt me stug...quote:KroeT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:00:
Mja, goed punt. Maar als zelfs mensen van de Primafoon DVB-T gaan afraden... Alsof ze meer provisie krijgen op Mine-verkopen
Morgoth wijzigde dit bericht 10-09-2006 14:06 (16%)
"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley
Reg. datum: 02 januari 2006
Ik heb liever dat KPN de kwaliteit van het signaal omhoog gooit! Dit i.v.m. mijn 80 inch LCD scherm van Philips...
Naast KPN Digitale TV heb ik ook UPC Digitale TV. UPC Digitale TV is mooier en strakker als KPN Digitale TV. Al met al is met KPN Digitale TV nog steeds goed te kijken, al zijn met name de ondertiteling en logo's erg onduidelijk.quote:makreel schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
80 inch? Dat is 2 meter. Hoe ziet het dvb-t beeld er dan uit?
Gratis lijkt mij ook niet. Misschien wordt het onderdeel van het betaalde pakket zoals we dat nu kennen. Daarmee bedoel ik dat per november NL123 gratis verspreid worden. Misschien dat ze voetbal er nu bij stoppen ter compensatie hiervan voor de mensen die reeds een abonnement hebben ofzo.quote:Wao schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat KPN de voetbalzenders voor nop gaat aanbieden, daar is het gewoon te duur voor. Maar ik zal het opzich zeker overwegen om te kopen voor een schappelijk bedrag per maand. De vraag is, wat is schappelijk?
Ik heb nu een Samsung PVR en die bevalt opzicht prima, alleen geeft deze het formaat van de uitzending niet goed door. Hierdoor schakelt de TV (in mijn geval een LCD TV van Philips) niet automatish over naar het juiste formaat. Het gevolg is dus of altijd 4:3 (breedbeeld met zwarte balken) of 16:9 (vervormde 4:3 uitzendingen).
Ik heb hier ook UPC om uit te proberen, die box doet het wel goed namelijk.
Zou dit een beperking zijn van de Samsung PVR?
Zijn er voor de rest nog voor- en/of nadelen van de Topfield t.o.v. de Samsung?
Reg. datum: 10 september 2006
Heb de zender al op een boek gezet bij het raam.
Kwaliteit ontvangst 99% en kwaliteit sterkte 99%. NOT.
Nog even kijk ik dit aan en anders ga ik terug naar de kabel. Dan maar 8 euro meer per maand betalen.
quote:sioux1978 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:40:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Topfield PVR's die KPN aanbiedt?
Ja, Ik heb de 80GB versie en die bevalt me prima.
Het signaal voor 16:9 komt prima door op mijn tv maar wel alleen op de publieke omroepen, de commerciele zenden dit signaal niet mee denk ik. Je kan het ook in (tenminste mijn veronica) gids zien, alleen bij uitzendingen van de publieke zenders geven een breedbeeld logo.
Maar als dat logo in de gids er staat, snapt mijn tv het ook.
Ik snap er ook niets van ;-)
Het leuke van de Topfield is dat je zonder problemen 2 zenders kan opnemen en naar een 3de kan kijken, vind ik een erg fijna feature :-D
Ok, zo 1 op de 10 keer wil 1 van die twee opnames wel eens mislukken, dus geen blangrijke dingen zo opnemen, ook niet gebruiken maken van de timeshift e.d. als je dit doet dan wordt die kans hoger.
Het enige nadeel van dit apperaat vind ik zelf is dat als hij op een opgegeven opname tijd automatisch aangaat (vanaf standby) om te gaan opnemen, hij na die opname ook weer uit gaat.... ook als je inmiddels zelf ergens naar zat te kijken. Een beetje jammer ;-)
quote:hk69 schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:02:
Vooralsnog baal ik enorm van de digitale tv van kpn. Geluid valt heel vaak weg, erg "prettig" als je een programma probeert te volgen, en de kwaliteit van het beeld is "blokkerig'.
Heb de zender al op een boek gezet bij het raam.
Kwaliteit ontvangst 99% en kwaliteit sterkte 99%. NOT.
Dit soort problemen varieren heel erg per persoon merk ik.
Ik heb eigenlijk nooit klachten, zeer zelden een storing en top beeld en geluid (wel op een gewone breedbeeld) en sommige mensen hebben heel veel problemen.
quote:Wao schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat KPN de voetbalzenders voor nop gaat aanbieden, daar is het gewoon te duur voor. Maar ik zal het opzich zeker overwegen om te kopen voor een schappelijk bedrag per maand. De vraag is, wat is schappelijk?
Dit komt van het persbericht van kpn.com (http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675):
"Op basis van deze distributieovereenkomst gaat Tele2-Versatel een televisieproduct onder eigen merknaam aanbieden via het netwerk van Digitenne. Daarnaast maakt Tele2-Versatel gebruik van het Digitenne netwerk en het netwerk van Mine (interactieve televisie van KPN) voor distributie van haar voetbalgerelateerde betaalzenders. Tevens kunnen klanten van Mine en Digitennne van KPN, als gevolg van deze overeenkomst, voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen."
Het heeft er toch alle schijn van dat KPN dit gaat aanbieden binnen een Digitale TV abonnement van KPN (uiteraard moet je dat abonnement wel hebben).
"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley
quote:Kaoh schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:32:
[...]Heeft iemand de 3030 mantis van twinhan al werkend onder mediaportal?
Inmiddels heb ik hem ook deels werkend onder media portal
De cam wordt ondersteund en de kaart werkt.
Alleen kan ik niet full screen gaan en niet alle kanalen werken, ongeveer 30% van de payed channels werken.
kortom knap waardeloos dus. Gelukkig had ik hem nog niet besteld. Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me om een goed werkende kaart te maken.quote:Kaoh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:04:
[...]
Alleen kan ik niet full screen gaan en niet alle kanalen werken, ongeveer 30% van de payed channels werken.
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e
Ik heb KPN maar even gebeld. De helpdesk medewerker vertelde dat ze nog geen informatie had en dat het zeker dit weekend nog niet actief zal zijn. Ze hadden wel vandaag om 11:00 uur een voorlichting hoe alles gaat werken. Hopelijk vandaag dan meer informatie??quote:sioux1978 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:06:
Ik had gehoopt dit weekend wel live voetbal te kunnen kijken, maar helaas nog geen nieuws van KPN. Weet iemand al wat meer?
Er zijn twee verschillende driver pakketten, heb je beide geprobeerd? EEn paar pagina's terug vertelde iemand dat hij de twinham goed werkend onder MP had, alleen de stabiliteit liet nog wat te wensen over, maar dat was met drivers van voor februari 2006 en ondertussen zijn er nieuwe drivers (zowel voor XP als voor MCE) uitgekomen.quote:Kaoh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:04:
[...]
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!
quote:Kaoh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:59:
Daarbij heb je dan toch nog veel geld gestoken in een technologie die alleen kpn levert. Overstappen op de kabel (de enige concurent) is dan natuurlijk nog steeds een flinke keus.
De kabel hier is UPC, die gebruiken nagravision2 (oid) als codering, met als resultaat dat niemand anders dan UPC hier de apparatuur voor kan/mag leveren. Bij KPN heb je tenminste nog de keuze uit Samsung en Topfield voor je PVR vanwege het "open" encryptiesysteem. Bij UPC kun je niet eens een PVR kiezen, ook al zou iemand die aanbieden.
Ik vraag me ook af in hoeverre KPN verplicht is om die blokkering van hun devices af te halen na een bepaalde tijd. Het lijkt immers heel erg op het simlocked GSM principe en daar zijn de aanbieders ook verplicht om de lock te verwijderen na een jaar.
Gerco wijzigde dit bericht 15-09-2006 14:57 (4%)
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- All number systems are base 10!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.