Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
DeFeCt schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:42:
Aan de andere kant was het eerste wat ze zei dat dat beeld van de digitenne zo lelijk was op onze nieuwe tv dus wie weet kan ik haar overtuigen...
Dit geeft wel een indicatie HOE SLECHT het digitenne beeld dus is >:)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

IR (baboon :P)
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
The_Doman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Dit geeft wel een indicatie HOE SLECHT het digitenne beeld dus is >:)

Haha idd.... de meeste vrouwen die ik ken zien het juist absoluut niet.

Tsja... zo 'n platte schotel lijkt me wel wat..... maar buiten aan de woning bevestigen zal nog steeds een lastig verhaal blijven (woon in soort tijdelijke containerwoning). En hij zou schuin ten op zichte van de woning moeten houden, dus ik geloof nooit dat ie voor een raam ook maar iets van de Astra zou zien ;)

What to do if you can't think of a cool signature? :{

Reg. datum: 01 augustus 2005

Heb al eens ff gezocht op tweakers/google/mailtje naar KPN maar krijg het nergens duidelijk;

Is de standaard samsung (single of twin) tuner die KPN levert ook geschikt voor de FTA zenders van België en Duitsland?

Woon namelijk in Zuid-Limburg en dan lijkt het me wel ideaal om geen kabels te hoeven trekken door het huis EN toch een groot aantal zenders in huis te hebben. In eerste instantie wil ik het eens gaan proberen op de 2e tv en daarna (als de kwaliteit een beetje goed is) in de huiskamer. Zelf vind ik het kostenaspect wel belangrijk/aantrekkelijk om voor KPN tv te kiezen.

een cassette bandje was genoeg

Vers van de pers;
quote:
Vergunning NOS voor digitale televisie uitgebreid
Agentschap Telecom heeft de vergunning van de NOS voor digitale televisie (DVB-T) voor de publieke omroep aangepast. Een aantal frequenties uit de zogenaamde ‘layer 6’, een van de beschikbare frequentiepakketten waarvan de indeling nagenoeg overeenkomt met de provinciegrenzen, is in de vergunning opgenomen.

Agentschap Telecom heeft van de NOS inmiddels een concept omroepzenderplan ontvangen. In dit plan geeft de NOS aan welke frequenties ze in welke regio gaan gebruiken. Ook blijkt dat de uitvoerder Nozema voor de uitrol op een aantal plaatsen tijdelijk een andere frequentie dan in layer 6 is opgenomen, wil gebruiken. Het concept omroepzenderplan wordt op dit moment beoordeeld door Agentschap Telecom.

Meer informatie hierover vindt u in de vergunning

Bron: http://www.at-ez.nl/infor...rchief/nieuwsbrief31.html

Wat het precies inhoud weet ik niet, maar het is meer bandbreedte -of- meer zenders -of- een van beide... lijkt me. :P

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

quote:
remco_k schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:57:
Vers van de pers;

[...]

Bron: http://www.at-ez.nl/infor...rchief/nieuwsbrief31.html

Wat het precies inhoud weet ik niet, maar het is meer bandbreedte -of- meer zenders -of- een van beide... lijkt me. :P
Heeft waarschijnlijk met de free to air zenders te maken. Na verdwijnen van de analoge uitzendingen moet het mogelijk worden ned1 2 en 3 ook zonder smartcard te ontvangen met DVB-T

Chaos is a higher form of arranging

Reg. datum: 20 juni 2005

quote:
pascalb schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:08:
Heb al eens ff gezocht op tweakers/google/mailtje naar KPN maar krijg het nergens duidelijk;

Is de standaard samsung (single of twin) tuner die KPN levert ook geschikt voor de FTA zenders van België en Duitsland?

Woon namelijk in Zuid-Limburg en dan lijkt het me wel ideaal om geen kabels te hoeven trekken door het huis EN toch een groot aantal zenders in huis te hebben. In eerste instantie wil ik het eens gaan proberen op de 2e tv en daarna (als de kwaliteit een beetje goed is) in de huiskamer. Zelf vind ik het kostenaspect wel belangrijk/aantrekkelijk om voor KPN tv te kiezen.
In principe zou dit gewoon moeten werken, vraag is wel hoeveel je met de kleine antenne binnen kunt ontvangen. In het KPN/Digitenne pakket is nederland 2 immers ook niet gecodeerd.

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Die Samsung is iig niet geschikt voor FTA zenders van Zwitserland. Zojuist geprobeerd in Wallis.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
tarcieturbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:41:
  • Twinhan DTV TER-CI (Mantis) digitale TVI PCI kaart (E140)
  • Technisat Technicam CX Conax CI module (E60)
  • Technisat Super DigiTenne (antenne) (E30) / DVB-T Power Inserter (E15)
  • Extra KPN smartcard (E15)
Heeft iemand ervaring met exact een gelijke configuratie?

Ik heb net vorige week deze exact lijst aangeschaft.

Tot mijn spijt werkt de conax module niet.
Volgens de leverancier is dit een (nu) bekend probleem en zijn ze het aan het oplossen.
Het ligt aan de software volgens de leverancier (Satshop.nl)

Dus ik wacht nu op bevestiging van Twinhan dat dit inderdaad zo is.

Ik kan dus nu alleen feedback geven over de kaart en en kwaliteit van ned 2 maar die is indrukwekkend. Ik heb nooit storing en die heb ik hier ook niet, de software lijkt goed te werken maar ik kijk niet zoveel naar alleen ned 2 ;-)
Mijn grote teleurstelling zit hem nu natuurlijk in dat ik nog steeds geen payed channels kan bekijken.
Ik heb hem verder ook nog niet getest in combinatie met media portal of iets dergelijks.

Een tweede probleem dat ik ervaar is dat de kaart nooit meer functioneerd nadat ik mijn computer uit heb gehad, ik moet dan altijd de kaart er fysiek uithalen en opnieuw insteken anders vindt hij dat hij geen signaal meer kan vinden.

Al met al dus nog niet tevreden.

(btw voor mensen die willen gaan advieseren, ik heb de smartcard ook in single tuners getest en daar functioneerd hij naar behoren. De softrware geeft aan dat er geen CI module aanwezig is, het enige waar ik bang voor ben is dat ik iets kapot heb gedrukt bij het erin duwen van de CI, maar dat zo toch ook niet mogen gebeuren.)

Reg. datum: 22 april 2006

quote:

Ik ontvang thuis wel de Duitse zenders, op de single tuner. (Arnhem)

Heb de smartcard er (nog) niet in zitten, omdat ik KPN toch nog niet kan ontvangen, dus ik kan je niet vertellen of het dan nog steeds werkt, of dat die smartcard iets dicht gooit.

@ noppes: Heb je deze tuner gewoon via KPN besteld dan?? en welke zenders ontvang je zoal??

Op zich hebben ze wel een leuke actie bij KPN;

Twin tuner voor 9,95 EUR (bij abonnement natuurlijk), weet eigenlijk niet of je de "borg" terugkrijgt en aanspraak maakt op het retourbedrag via de voucher als je de smartcard niet activeerd??!! EN of het dan allemaal WEL werkt voor FTA-zenders....... (waarom bieden ze anders losse apparatuur aan??)

Maar weer eens een mailtje naar KPN sturen.

Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
noppus schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:53:
[...]

Ik ontvang thuis wel de Duitse zenders, op de single tuner. (Arnhem)

Heb de smartcard er (nog) niet in zitten, omdat ik KPN toch nog niet kan ontvangen, dus ik kan je niet vertellen of het dan nog steeds werkt, of dat die smartcard iets dicht gooit.
Dat zal niet langer meer duren, ze zijn op dit moment o.a. bezig op de Electrabel energiecentrale in Nijmegen met het plaatsen van DVB-T antennes.

quote:
fulgore schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:00:
[...]

Dat zal niet langer meer duren, ze zijn op dit moment o.a. bezig op de Electrabel energiecentrale in Nijmegen met het plaatsen van DVB-T antennes.

Volgens de postcodecheck van KPN duurt het nog tot het tweede kwartaal van 2007. Of bedoel je het dichtgooien van de FTA-duitsers?

@degene die wilde weten hoe ik aan mijn kastje kom: Bij Primafoon kon je tot eind juli een compleet pakket kopen (tuner/antenne/kabels/AB/smartcard) voor ¤ 39.95. Zonder naam of adresgegevens op te geven. Hetzelfde pakket dat nu ¤ 84,95 kost.

(Edit: en dan moet je er ook nog een abonnement bij nemen)

noppus wijzigde dit bericht 04-09-2006 16:49 (4%)

Reg. datum: 03 november 2004

Weet iemand een goede goedkoper werkende A/B te koop?

Bv. een universele die ergens te koop is?

Voor een Samsung SM1000-T

poepoog wijzigde dit bericht 04-09-2006 18:37 (12%)

Professional Newbie

quote:
asmi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:35:
Je hebt helemaal niet de volle prijs voor je recorder betaald. De officiele prijs van een 80GB 5300d (voorzover nog leverbaar) bij een Digitenne-dealer is ¤679. De verwante satellietmodellen kosten ook al gauw zo'n ¤500.

Ok, stel dat dat ding als volledige prijs €679,- had. Dan heb ik dus €379,- subsidie van de KPN gekregen omdat zij me graag aan de DTV willen hebben. Deel die €379,- door de €7,95 die ik per maand betaal en dan komt eruit dat ze na 47 maanden die subsidie hebben terugverdiend en de 48e maand een paar euro aan me gaan overhouden.

Lijkt me een beetje sterk niet? KPN is geen filantropische instelling en zo'n subsidie is onrealistisch, zeker als KPN er niet zeker van kan zijn dat ik die 47 maanden ook mijn abo blijf betalen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!

quote:
Gerco schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:23:
[...]Lijkt me een beetje sterk niet? KPN is geen filantropische instelling en zo'n subsidie is onrealistisch, zeker als KPN er niet zeker van kan zijn dat ik die 47 maanden ook mijn abo blijf betalen.

De kpn 80GB topfield PVR kost in duitsland vanaf de 400 euro los.
Bij KPN kost hij met de kaart 280 euro.

Laat zo een apparaat dan 320 inkoop zijn of nog minder dan subsidieerd KPN de koper met 1 jaartje abo kosten, dit is een minimale contract lengte.

Daarbij heb je dan toch nog veel geld gestoken in een technologie die alleen kpn levert. Overstappen op de kabel (de enige concurent) is dan natuurlijk nog steeds een flinke keus.

quote:
pascalb schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:22:
@ noppes: Heb je deze tuner gewoon via KPN besteld dan?? en welke zenders ontvang je zoal??

@Pascalb

Hoe ik aan mijn tuner kom heb ik al hierboven gezegd.

http://www.lfm-nrw.de/fernsehen/digitalesfernsehen/

Hier kun je alle duitse zenders vinden, inclusief het bereik in Nederland.

Reg. datum: 08 juli 2002

@ poepoog.

Wat dacht je van de philips SRU9600/10. Vervangt gelijk alle andere ab mee.

Specs zijn te vinden op http://www.consumer.phili...H4XPJBJ0RMRCSHQNHKFSESI5P

Heb hem zelf al wel besteld maar nog niet binnen.

Carpe Diem

quote:

Zojuist antwoord gehad op mijn vraag aan KPN:

>>>>>>>
De Tuners van KPN zijn geschikt om "vrije uitzendingen" te ontvangen in het
buitenland.
>>>>>>>

Was gisteren in de buurt van de primafoon en dacht loop maar eens ff binnen en vragen naar KPN TV, ze verwachten dat DVB-t pas medio 2007 in Zuid-Limburg volledig actief wordt. Opvallend was daarna wel dat ze me adviseerden om te wachten totdat Mine (IP)TV rond diezelfde periode beschikbaar komt. Ik zei dus meteen dat het wel flink duurder was; antwoord was dat de kwaliteit veel beter was dan via de Ether en veel meer zenders kon ontvangen.

Die vele zenders interesseren me niet zo en dat was blijkbaar wel duidelijk toen werd verteld dat je met Mine je eigen pakket (met tv zenders) kon gaan samenstellen (vanaf 2007), mogelijk kom je zo toch goedkoper uit met betere kwaliteit en geen overbodige zenders.

Polifinario!

Volgens mij wil KPN eigenlijk af van het hele DVB-T geheel. Het levert te weinig op, en het is storingsgevoelig.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Life is all about priorities

quote:
KroeT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:30:
Volgens mij wil KPN eigenlijk af van het hele DVB-T geheel. Het levert te weinig op, en het is storingsgevoelig.
Ik kan me voorstellen dat ze liever Mine propageren omdat ze daar meer op verdienen. Het lijkt me niet dat de KPN van het DVB-T gebeuren af wil. Waarom zouden ze anders Nozema services hebben overgenomen?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Polifinario!

Mja, goed punt. Maar als zelfs mensen van de Primafoon DVB-T gaan afraden... Alsof ze meer provisie krijgen op Mine-verkopen :)

quote:
tarcieturbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:41:
Ik heb begrepen dat het aanschaffen van de volgende apparatuur voldoende moet zijn:
  • Twinhan DTV TER-CI (Mantis) digitale TVI PCI kaart (E140)
  • Technisat Technicam CX Conax CI module (E60)
  • Technisat Super DigiTenne (antenne) (E30) / DVB-T Power Inserter (E15)
  • Extra KPN smartcard (E15)
Heeft iemand ervaring met exact een gelijke configuratie? Welke software kan ik het beste gebruiken (MediaPortal, Welltonway)?
Inmiddels heb ik een officiele Conax 4.0 CAM aangeschaft ipv de Technisat conax cam en die werkt wel goed, tenminste met MyTheatre en al niet met de software die Twinhan levert met de kaart.

Life is all about priorities

quote:
Kaoh schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:29:
[...]

Inmiddels heb ik een officiele Conax 4.0 CAM aangeschaft ipv de Technisat conax cam en die werkt wel goed, tenminste met MyTheatre en al niet met de software die Twinhan levert met de kaart.
Welke drivers heb je geinstalleerd? de BDA of het DTV pakketje? Bij mij werkt het beide goed op een officiele conax cam.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Tele2 en KPN samen in digitale televisie

Uitgegeven: 8 september 2006 17:44
Laatst gewijzigd: 8 september 2006 18:09
AMSTERDAM - Het telecombedrijf Tele2-Versatel gaat live voetbalwedstrijden en andere voetbalprogramma's via het digitale netwerk van KPN uitzenden. Daartoe hebben de concurrenten een overeenkomst gesloten, zo meldden ze vrijdag.

De programma's worden uitgezonden via digitale televisie van KPN (Digitenne) en via internettelevisie genaamd Mine. Tele2-Versatel gebruikt daarvoor zijn eigen merknaam. "Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, Ajax en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd", zei directeur Televisie en Media van KPN, Ludolf Rasterhoff.

Tele2-Versatel denkt met de overeenkomst zijn marktpositie te kunnen versterken "omdat wij nu een laagdrempelig alternatief voor kabeltelevisie gaan aanbieden", zei Günther Vogelpoel, directeur Consumentenmarkt van het bedrijf.

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Reg. datum: 24 december 2004

Handig, als je bij de ene wedstrijd in het stadion zit, dan kan je de andere wedstrijd op je notebook in de gaten houden. *O*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: