Hoofdcategorieën
Topicacties

[Verzamel] Macro foto's deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
In de volle zon probeer ik juist vaak te vermijden, vaak zijn van die plekjes onder een boom of in de schaduw veel mooier qua lichtval :)
nu mét gave digicam

Ik had een vraagje over zo'n super macro voorzetlens (de Raynox 250 bv). Is deze ook geschikt om op een Canon A700 te zetten (als je die lens adapter gebruikt)? De lens adapter van de camera zelf is 58mm, die bij de Raynox zit van 52 tot 67, dus dat lukt wel... Maar heeft het ook het gewenste effect? Ziet er namelijk allemaal wel errug gaaf uit hoor!

Fiat Power wijzigde dit bericht 21-08-2006 15:18 (25%)

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Olympus C310 | Canon Powershot A700 | Canon EOS 350D | Canon 17-85 iS USM | Canon 50mm F/1.8 | Sigma 70-300 APO | Speedlite 430EX

Nou, na wat experimenteren kreeg ik het eindelijk een beetje door, en ja hoor, batterijen leeg!
Toch wel 1 redelijke foto gevonden, ik vind hem wel grappig, maar vergeleken met al het geweld hier is het 3x niks :9

Toch plaats ik hem even omdat ik de camera pas anderhalve dag heb :D
Plaatje op imageshack (popups!)

Hij is alleen niet geheel scherp... ik tril echt erg veel :S zeker als ik zo'n 9/10x in-zoom...
Deze foto is helaas genomen met de + 10 macro lens, waar weer een +2 op zat, daarom krijg je dat rare verkleur effect.

Wat heb ik geleerd vanmiddag? Macro foto's zijn gaaf! :o Erg spannend en leuk om te maken ook!
Inderdaad vol zoomen, (of bijna vol) en niet proberen met de lens het beestje te pletten :+
En ook moet ik niet meer de +2 op de +10 zetten, maar gewoon met de +10 blijven schieten.

Wel denk ik dat ik een Raynox ga aanschaffen, zeker omdat de prijs zeer beurs-vriendelijk is.

:)

#Edit:
Nog wel een redelijke gevonden, ik durf hem nog net te posten!

(Natuurlijk allemaal (zwaar) gecropt)

NeOpHyTe-NL wijzigde dit bericht 21-08-2006 16:29 (10%)

Beginning to realize the power...

Reg. datum: 25 november 2002

quote:
NeOpHyTe-NL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:22:
Nou, na wat experimenteren kreeg ik het eindelijk een beetje door, en ja hoor, batterijen leeg!
Toch wel 1 redelijke foto gevonden, ik vind hem wel grappig, maar vergeleken met al het geweld hier is het 3x niks :9

Toch plaats ik hem even omdat ik de camera pas anderhalve dag heb :D
[afbeelding]

Hij is alleen niet geheel scherp... ik tril echt erg veel :S zeker als ik zo'n 9/10x in-zoom...
Deze foto is helaas genomen met de + 10 macro lens, waar weer een +2 op zat, daarom krijg je dat rare verkleur effect.

Wat heb ik geleerd vanmiddag? Macro foto's zijn gaaf! :o Erg spannend en leuk om te maken ook!
Inderdaad vol zoomen, (of bijna vol) en niet proberen met de lens het beestje te pletten :+
En ook moet ik niet meer de +2 op de +10 zetten, maar gewoon met de +10 blijven schieten.

Wel denk ik dat ik een Raynox ga aanschaffen, zeker omdat de prijs zeer beurs-vriendelijk is.

:)

#Edit:
Nog wel een redelijke gevonden, ik durf hem nog net te posten!
[afbeelding]

(Natuurlijk allemaal (zwaar) gecropt)
Ik had dat ook dat onscherpe. Komt door de goedkopere voorzet lenzen. Die raynox is gewoon van superieure kwaliteit. Trouwens juist NIET de macrostand gebruiken! Zeker niet op volle zoom!

Frank wijzigde dit bericht 23-08-2006 16:09 (6%)

Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/

Ik ben inderdaad van plan om de raynox te kopen, zeker omdat hij niet duur is!
bedankt voor de tip! Ik dacht echt dat de macro functie aan moest!
Waar ik het meest 'last' van heb, is dat het scherpe moment, bij de minste of geringste beweging weer wazig is :D Erg lastig om hem scherp, en helder te krijgen!

Beginning to realize the power...

Paar foto's van vandaag.
http://www.justawitte.nl/internet/6699.jpg

http://www.justawitte.nl/internet/6710.jpg

http://www.justawitte.nl/internet/6708.jpg
Helaas niet helemaal scherp op de ogen. Zat wel in het scherpte gebied, maar het was wat bewogen.

http://www.justawitte.nl/internet/6746.jpg

http://www.justawitte.nl/internet/6695.jpg
Reg. datum: 24 februari 2005

quote:
justawitte schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:49:
Paar foto's van vandaag.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Helaas niet helemaal scherp op de ogen. Zat wel in het scherpte gebied, maar het was wat bewogen.

[afbeelding]

[afbeelding]
justawitte, prachtig die kolibrievlinder, ik heb ze hier in het oosten nog niet gezien wat voor deel in het land zit je?

^^^ volgens zijn website woont Justawitte in Friesland. :Y)

Ik heb ze bij ons in de duinen ook gespot (Noord-Holland), die krengen zijn echt snel. Ik kreeg ze niet knap op de foto in ieder geval. Dus _/-\o_ voor Jusawitte :)

Koeien Snoeien Loeiend!

Justawitte, welk deel van Friesland woon je? Mijn vriendin (in Sexbierum) heeft er dagelijks een of soms tot wel vier tegelijk in de tuin.

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

quote:
SnoeiKoei schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:41:
Justawitte, welk deel van Friesland woon je? Mijn vriendin (in Sexbierum) heeft er dagelijks een of soms tot wel vier tegelijk in de tuin.
Ik zo'n 10 km bij Leeuwarden vandaan. Ik heb hier toevallig gisteren ook 3 kolibrivlinders gezien, waarvan er 1 zo'n 3 minuten in de tuin aan het rondhangen was en de rest nog geen 20 seconde. Verder heb ik de rest van de zomer er pas 1 gezien.

quote:
justawitte schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:53:
[...]

Ik zo'n 10 km bij Leeuwarden vandaan. Ik heb hier toevallig gisteren ook 3 kolibrivlinders gezien, waarvan er 1 zo'n 3 minuten in de tuin aan het rondhangen was en de rest nog geen 20 seconde. Verder heb ik de rest van de zomer er pas 1 gezien.
dan schijnen ze dus in het noordelijke deel van nederland toch meer voor te komen dan de rest van nederland, ik heb ze tot nu toe ook een keer in onze vakantie aan het lauwersmeer gezien.

a.k.a. Martijn

erg netjes justawitte :), zeker die laatste is uitstekend door zijn timing.

Is er binnenkort niks leuks te doen in het noorden wat leuk genoeg is om een kleine tweakers meeting voor te houden? (gronings ontzet misschien? 28 augustus)

Lijkt me leuk om zoiets een beetje in het noorden te doen. Misschien dat volgende week het weer ook beter is?
quote:
koekoek2003nl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:46:
offtopic:
(kunnen jullie ook wat anders schieten dan insecten en bloemen?)
ik kijk regelmatig hier omdat ik het erg mooie foto's vind, alleen er worden zoveel insecten en planten gepost, en als je al 20 keer dezelfde vlinder of bloem heb geplaatst lijkt het me vrij moeilijk om een oordeel over te geven.
anyway keep on shooting :)

Ik denk dat levende onderwerpen wel het leukste zijn om met macro te fotograferen, juist op die kleinere schaal zie je allerlei haartjes, structuurtjes, schubjes etc. Er zijn nog wel een hoop leuke onderwerpen te vinden in de natuur, maar de meeste mensen komen niet veel verder dan hun achtertuin. Veel beesten zijn ook erg moeilijk te fotograferen vanwege hun gedrag, als een insect overal maar één of twee seconden blijft zitten (sluipwespen, graafwespen) dan wordt het geduld van de fotograaf wel flink op de proef gesteld.
Anyway, mijn foto's staan op blogspot en daar zitten niet zoveel dubbele onderwerpen bij (op de adders na dan). Zelf vind ik de pansterjuffers echt heel erg mooi om te zien en die zijn nu nog makkelijk te fotograferen ook.

Reg. datum: 25 april 2004

M'n eerste macro foto's ;) :P Gister gemaakt met een Nikon Coolpix 995.

http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/DSCN7277_S.jpg

http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/DSCN7291_S.jpg

http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/DSCN7298_S.jpg

Wat vinden jullie ervan? :>

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

quote:
-DG- schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:57:
M'n eerste macro foto's ;) :P Gister gemaakt met een Nikon Coolpix 995.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan? :>

nr 1 is mooi ook kwa kleur
nr 2 is mi wat te druk, had je de foto iets meer van onderen genomen en wat meer de nadruk op de zaden gelegd was het naar mijn mening mooier geweest
nr 3 ook weer iets te druk je had beter een bloemetje kunnen fotograferen brengt wat meer rust in de foto en leid niet zo af. ;)

wat vinden jullie hier van deze foto is niet van mij zelf maar uit maandfoto van steves digicam.
ook een kolibrievlinder. ;)Plaatje op imageshack (popups!)

opname van bessen van de kamperfoeliePlaatje op imageshack (popups!)

------?--------

Hmm niet bijzonder, doe mij die van justawitte maar. Deze is te veel verscherpt, heeft flink wat ruis en is keihard ingeflitst.
Mag ik vragen waarom je hem eigenlijk plaatst als je hem zelf niet gemaakt hebt?

website - Flickr - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -

quote:
djengizz schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:26:
Hmm niet bijzonder, doe mij die van justawitte maar. Deze is te veel verscherpt, heeft flink wat ruis en is keihard ingeflitst.
Mag ik vragen waarom je hem eigenlijk plaatst als je hem zelf niet gemaakt hebt?

als die niet bijzonder is waarom zou die dan tot de foto van de maand gekozen worden?
in ieder geval heb ik hem gekozen omdat ik hem ook bijzonder mooi vind.

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
tonysettanta schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:20:
[...]
als die niet bijzonder is waarom zou die dan tot de foto van de maand gekozen worden?
in ieder geval heb ik hem gekozen omdat ik hem ook bijzonder mooi vind.
En toch haalde djengizz me hier de woorden uit de mond. Het beestje kan bijzonder zijn, de foto lijkt dat niet te zijn (ik zou hem weggooien, als ik dit resultaat overhield). Zou het kunnen dat het origineel beter was, maar dat er in de compressie iets verloren is gegaan?

a.k.a. Martijn

De keiharde flits is voor mij afbreuk genoeg in ieder geval. De bloem is niet mooi (en veel teveel voorkomend), compositie downright lelijk en dan mag het nog zo'n leuk beestje zijn, de foto wordt er niet beter op.

quote:
Toff schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:50:
[...]
En toch haalde djengizz me hier de woorden uit de mond. Het beestje kan bijzonder zijn, de foto lijkt dat niet te zijn (ik zou hem weggooien, als ik dit resultaat overhield). Zou het kunnen dat het origineel beter was, maar dat er in de compressie iets verloren is gegaan?
kan zijn dat er in de compressie wat fout gegaan is, kijk zelf maar eens bij de fotos van de maand in steves digicam augustus daar staat de foto bij.

quote:
tonysettanta schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:52:
[...]

kan zijn dat er in de compressie wat fout gegaan is, kijk zelf maar eens bij de fotos van de maand in steves digicam augustus daar staat de foto bij.

Heb je geen linkje dan? Ik kan hem namelijk niet vinden.

Vind het overigens ook (zoals de rest) niet echt een mooie, speciale foto.
Reg. datum: 17 juni 2000

Hier een paar waardeloze foto's van de Kolibrevlinder :) Als ze hier komen, is het rond 8 a 9 uur. Mijn Sony T30 vind het dan niet meer zo fijn buiten, zeker niet met deze vlinder die maximaal een seconde opdezelfde plek zit en soweiso altijd in de lucht blijft(dit is echt de moelijkste). Ik had helaas geen tijd om de intensiteit van mijn flitser ff bij te stellen :( Ik heb veel meer foto's, sommige ietsje beter, maar dan is de kolibrievlinder een spook :)

Die oogjes zijn echt evil, zo lijkt het echt totaal geen insect meer.

Carel wijzigde dit bericht 26-08-2006 11:14 (74%)

Hierbij de eerste foto die ik in dit onderwerp post. Normaal hou ik het hier bij lezen en kijken, omdat ik mijn macro's niet postwaardig vind, een bloemetje zonder insect etc.

Deze keer kan ik mij echter niet inhouden, een foto van een dier die je niet zo snel in macro verwacht.
Mijn definitie van macro is het is macro indien de foto het onderwerp even groot of groter laat zien dan het in werkelijkheid was.
En het orgineel (klik op foto) van deze foto van de kreeft voldoet hier wel aan. Gebruik als referentie de tegels die zijn in werkelijkheid maar ongeveer 1/3 van de grote op de foto. Als ik het goed heb is de tumbnail eigenlijk even groot als dat hij werkelijk was.

Camera Fujifim S5500, iso 64, 1/60 sec, f4.0, zoom gebruikt, flits gebruikt.
http://home.tiscali.nl/zegersblom/got/klein/DSCF6266klein.jpg

Commentaar is welkom.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: