Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

LDD anyone?

Gewoon even op photozone.de kijken voor reviews van de verschillende objectieven. Daarnaast schijnen zo links en rechts nog sites te zijn waar je fullsize voorbeelden kunt vinden. Ik vind L glas voor het meerendeel van de consumenten volslagen overbodig. Hoeveel meer scherpte ga je krijgen op een standaard 10x15 afdrukje? Hoeveel beter zijn de kleuren als je gewoon JPEGjes print met alle autocorrecties aan. Laat iemand lekker beginnen met een budget lens om eerst een te ontdekken wat echt belangrijk is (ik ben zelf nb teruggegaan in lichtsterkte, ook heb ik de 50/1.8 teruggebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:51
En als aanvulling, hij gaat van een compact naar een dSLR, kortom hij zal waarschijnlijk nog niet veel ervaring hebben met dergelijke camera's en heb zelf ervaren dat een canon 28-105 3.5-4.5 (€250,- nieuw) al veel scherper is dan menig compact cameraatje, ook de kit lens is al beter dan een compact camera. Hij zal er in het begin dus erg tevreden mee zijn, evenals zijn portemonnee. Sparen voor L kan later nog als hij ook met zijn camera kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151013

martijn_tje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:31:
[...]

L lenzen zijn helemaal niet voor iedereen ideaal (en anders wel voor lang niet voor een ieders geldbuidel). En wil je echt kwaliteit kijk dan naar Minolta / Sony G lenzen.

En de rest van je reactie staat dus helemaal nergens op.voor een hobbyist is het in veel gevallen helemaal niet nodig (anders wel helemaal niet te verantwoorden of op te brengen) om een 400+ euro flitser en een 1100 euro lens te hebben. Ook is de hele schreeuwerigheid met dikgedrukte tekst en veel uitroeprekens helemaal nergens voor nodig. Zonder al die tamtam en laagdunkendheid over alles wat geen rode randje heeft snappen we ook wel dat je blij ben met je lens.

Het is in de meeste gevallen het verstandigst om gewoon te beginnen met de kit. Of het nou een 350D, een 400D of een heel andere cam is maakt daar bij niks uit. De kitlens weegt en kost geen drol heeft op digitaal best een prettig bereik en kan altijd nog vervangen worden. Ook kan je met de kitlens nog best erg leuke resultaten halen, in iedergeval meer als leuk zat om bijvoorbeeld het eerste jaar mee vooruit te kunnen. Je merkt vanzelf tegen welke beperkingen je het meeste aan loopt. Daar leer je cam alleen maar beter van kennen.
8<
Ik heb in drie jaar tijd al heel wat camera's gehad. Van een 1,0 Mp kodak, via een ixus II naar een powershot g6 en nu de eos 350D.

Eerst de eos als kit met een 18-125 sigma (destijds voor een meerprijs van nog geen 200 euro).

Door wat werk wat bekende van me te zien kregen raakte ik in de bruidsreportage wereld en wordt vaak gevraagd voor dat soort werk. Ja met een eos 350D (wordt wel tijd voor een andere). Eerst deed ik dat met de sigma lens (18-125). En met alle respect onder omstandigheden met veel licht en tijd om scherp te stellen is het best een aardige lens. Moet je "snelle"foto's maken dan speelt de diafragma waarde wel degenlijk een rol. Het verschil tussen 2.8 en 5.6 aan diafragma waarde is groot. Het Bokeh, de sluitertijd bij f2.8 en bij gelijke isowaarde in omstandigheden waar het licht gering is merk je heel goed (Scheelt toch een paar stops). Een hobbyfotograaf val ik ook onder, die het geduld op kan brengen om te sparen zal me denk ik later gelijk geven. Tenminste mijn ervaring vanuit een ander die me dezelfde tip gaf

Overigens heb ik nooit gesuggereerd dat iemand hier geen mooie foto's maakt of er geen verstand van heeft, wel dat het kwaliteitsverschil er is. De L lens doet het gewoon prima onder alle omstandigheden.

Destijds kreeg ik de tip om de lens te kopen via een bekende. Spaar door tipte hij me. In zijn bezit 13 canon lensen varierend van een 50 mm prime 1.4 tot de duurste L lens. Uit zijn ervaring en na een aantal keren proberen en testen ( ik heb bijna alle lensen in het bereik geprobeerd) blijkt dit toch de fijnste lens te zijn. Ik heb niet gesuggereerd dat alle L lensen zo perfect zijn, alleen uit mijn ervaring de 24-70 2.8 L. De duurzaamste en tot nu toe erg prijsvaste lens denk ik ook.

Tweedehands in goed staat vind je de lenzen zelden onder de 900 euro.

Wat betreft het Bokeh van een 50mm 1.8 is mijn ervaring erg goed. Een aantal bruidsreportage mee gedaan totdat ik een 50mm 1.4 tweedehands (twee weken oud) kon kopen van iemand die hem ingeruild had omdat hij geld nodig had. de 50mm 1.8 nog bijna voor hetzelfde bedrag mogen inruilen.

.

[ Voor 0% gewijzigd door Floor-is op 27-02-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:53

Floor-is

5.2

Okay, schoon schip gemaakt.

1. Discussies over glas doen we in het topic over glas
2. Grapjes maken is echt wel ok, maar gebruik even een smiley of de verwijzing naar IRC/MSN/ICQ/Waar de grap aan relateert
3. Let's go!! Lekker babbelen over de 350D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 19:33
Na veel rondkijken toch maar besloten dat ik ga beginnen met deze DSLR. Maar goed, het geld groeit me niet op de rug, dus ben ik wat gaan struinen op marktplaats en consorten.
Daar kwam ik de volgende advertentie tegen:

Canon EOS 350D Digital

Canon & Sigma objectieven

*Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO

*Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

*Canon 350D Kitlens 17-55mm f/3.5-5.6

Fototas en geheugenkaart

*Crumpler Ben's Pizza XXL
*Sandisk 1GB Compact Flash

Deze set kan ik voor 745 euro overnemen. Als ik nu alles nieuw zou kopen kom ik uit op dit:
Canon EOS350D kit = 559,-
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO = 309,-
Sigma 55-200mm F4-5.6 DC = 99,-
CF Sandisk 1GB = 17,-
Crumpler Ben's Pizza XXL = rond de zestig euro

Dat is totaal zo'n 1050,- euro.
Is er iets dat ik over het hoofd zie, of is dit een goede deal?
Dingen waar ik op moet letten zoals hotpixels en dergelijke, daarvoor moet je dus gewoon even met de camera gaan fotograferen. Nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Lijkt me een mooie set en een behoorlijke goede prijs. Zoals je in het canonmount topic kunt lezen is die 17-70 best populair, en die 55-200 een aardige starterslens. Die kitlens (ik neem aan dat het een 18-55 moet zijn) kun je zo weer op marktplaats zetten en 40-50 euro voor krijgen ;)

Verder zou ik gewoon om voorbeeldfoto's vragen, liefst RAW, dan kun je wel zien of er iets mis mee is of niet, en natuurlijk het apparaat bekijken voordat je het koopt, maar da's logisch [/cruijff]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je nieuw zou kopen, zou je de camera zonder kitlens moeten nemen, aangezien deze met een SIgma 17-70 totaal overbodig is, dus 350D body only 499 euro. Of inderdaad als je deze set neemt de kitlens verpatsen.

Waar je verder op moet letten is aantal sluiterbewegingen (gemaakte foto's).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:45

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hi!

Ik ben nieuw op dit topic, sowieso ook nieuw met een SLR camera. Heb voorheen een Olypus Camedia C720 zoom gehad, opzich een prima camera maar wel beroerd dat er Smartmedia geheugen in gaat wat nergens meer te krijgen is.

Dus heb sinds kort een EOS 350 met de kitlens en een losse Tamron 28-300mm lens erbij. Ik heb me al aardig verdiept in aperture, shuttertime, ISO etc en wat dat voor effect heeft. Ik heb ook al wat sample foto's op internet gezien en daar staat dan altijd netjes de aperture, shuttertime en ISO bij, maar niet welk programma ze daarvoor gebruiken.
Als ik de manual moet geloven dan gebruik je de M optie enkel wanneer je bij Av en Tv niet het juiste resultaat krijgt. Ik heb wat getest met wat landschappen te fotograferen (geen bewegende objecten) op een ISO tussen de 100 en de 400 (was behoorlijk bewolkt) en in mijn beleving zou ik dat op Av kunnen doen zodat ik nog een beetje met het field of depth kan spelen. Maar ik krijg het gewoon niet scherp met Av! Welke aperture ik ook probeer, statief of geen statief.
Wanneer ik Tv probeer gaat het wel goed, maar is dat wel het juiste programma hiervoor?

Is er sowieso een handige pagina met allemaal sample foto's waar alle settings (dus ook het programma) bij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Ik denk dat het wat lastig is wat de instellingen zijn. Elke situatie is namelijk weer anders. Ook ik ben pas een paar maandjes geleden met fotograferen begonnen ook een 350D en heb van het begin af aan alles op Manual gedaan. Het is ff uitvogelen wat waarvoor is, in het begin mislukt 99% en de rest is wel aardig, maar je leert er wel veel van.

Maar die onscherpte, heb je dat als je vol staat ingezoomt met je lens, wat voor sluitertijd gebruik je dan? Je moet met een 300mm toch wel denken aan 1/300e of nog sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door silencedead op 19-03-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Dit is niet een specifiek 350D probleem, maar goed. Ongeacht welke mode je gebruikt, je ziet altijd op het extra CD-schermpje en in de zoeker welke sluitertijd en welk diafragma gebruikt gaat worden. Die combinatie moet gewoon kloppen en dan maakt het niet uit of je eerst de sluitertijd kiest of eerst het diafragma. In het algemeen zal de sluitertijd snel genoeg moeten zijn om bewegingsonscherpte uit te sluiten en het diafragma bepaalt de scherptediepte. De combinatie van beide zal voldoende licht op moeten leren om je sensor te belichten. In Av en Tv wordt een wijziging van de een automatisch gecompenseerd door aanpassing van de ander. Tenzij je heel speciale dingen wil doen of eigenwijs wil gaan flitsen is de M-stand redelijk overbodig. Sterker nog, als beginner zal je met de P-stand of dat groene vierkantje best redelijke foto's moeten kunnen maken. Pas als je weet wat je anders wil, kan je gaan experimenteren!

Het scherpteprobleem kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde AF-mode. Af-fabriek kiest een 350D automatisch een of meer scherpstelpunten, gebaseerd op contrastverschillen. Die punten zie je even rood oplichten als je de ontspanknop gedeeltelijk indrukt. Vaak zijn dit net niet de punten waarop jij wilt scherpstellen. Ik gebruik zelf meestal het middelste scherpstelpunt als enige. Pas als dat echt niet gaat kwa compositie, kies ik een (1) ander punt. Die automagie werkt voor mij niet iig.

Kijk ook eens in de topics onder de tag [fotocursus].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Op manual gaat het inderdaad ook behoorlijk goed, ik snap alleen niet waarom ze je in de manual leren met Av en Tv te werken en enkel M te gebruiken als je niet anders kan zeg maar. Een simpel landschap zoals ik dat geprobeerd heb lijkt me nou geen mega lastig object.

Ik heb het zonder zoom geprobeerd, met zoom, mocht niet echt baten. Hoe dan ook blijf ik wel lekker prutsen en leer inderdaad steeds meer :) Maar ik vond het gewoon vreemd dat het niet werkte met Av en ik was benieuwd wat jullie voor settings gebruiken.

Ik begreep inderdaad ook al dat er een regel is dat je (met vaste hand) bij 10mm zoom 1/10 sec shutter of sneller en bij 300mm 1/300 sec shutter moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Daylights schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:51:
Op manual gaat het inderdaad ook behoorlijk goed, ik snap alleen niet waarom ze je in de manual leren met Av en Tv te werken en enkel M te gebruiken als je niet anders kan zeg maar.
Als je echt "M" werkt, stel je alles met de hand in, zonder de geavanceerde door-de-lens lichtmeting van je cam te gebruiken. Vroeger moest dat zo - aan de hand van een tabelletje op het doosje van je filmroletje met symbooltjes als zon en wolk - of had je op zijn best een losse belichtingsmeter (nog altijd spijt dat ik die ooit voor een habbekrats heb ingeruild). Superprofessionele studiofotografen gebruiken nog wel eens een losse belichtingsmeter voor spot- of opvallend lichtmeting, maar voor "ons" is dat zelden nodig ;).

offtopic:
Als je "manual" gebruikt voor "met-de-handstand" en in dezelfde zin voor "gebruiksaanwijzing" schept dat wat verwarring bij het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Maar goed, als je dezelfde diafragma als die je in M gebruikte in Av instelt, levert dezelfde belichting gewoonweg dezelfde sluitertijd op. Je zal toch echt meer moeten zeggen dan 'Av wil niet, M wel', want voor deze situatie biedt M geen magische voordelen. ;) Het komt, bepaalde moeilijke lichtsituaties daargelaten, gewoon aan op de voorkeur van de gebruiker. Mij maakt het niet uit als je P gebruikt, en ik vind iemand die alleen M gebruikt ook zeker niet stoerder.

Je bent goed op weg, je wil leren wat alles inhoudt en je probeert blijkbaar wat. Dat is veel belangrijker dan instellingen voor bepaalde situaties uit je hoofd leren. Vergeet dat je dat vroeg, over enige tijd als het allemaal vanzelfsprekend voor je is, zal je het ook een minder nuttige vraag vinden. :P

Av mode olé olé :+
ik snap alleen niet waarom ze je in de manual leren met Av en Tv te werken en enkel M te gebruiken als je niet anders kan zeg maar.
De manual is er niet alleen voor de complete uitleg, maar ook (of juist?) om je op gang te helpen. En dan is het wellicht wel handig om mensen met een (half)-automatisch programma aan het werk te zetten, dat voorkomt teleurstelling bij de eerste stapjes. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Ik begreep inderdaad ook al dat er een regel is dat je (met vaste hand) bij 10mm zoom 1/10 sec shutter of sneller en bij 300mm 1/300 sec shutter moest gebruiken.
voor crop wel 1/(300*1.6) doen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Laatst online: 12-05 22:06

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Vorig weekend doffe ellende gehad met mijn 350d. (in combie met de grip en een Sigma 18-50 f2.8)
Tijdens een opdracht liep mn body vast, was nix meer mee te beginnen, aan/uit knop werkte niet meer, alle andere knoppen ook niet. Accu's uit de grip gehaald en de geheugenkaart er uit gehaald en alles der weer in gestoken, nog nix. Weer alles der uit gehaald, lens der ook af, minuut gewacht en de boel weer in elkaar gezet en het werkte gelukkig weer. Nu blijkt ook nog dat een fors aantal van de foto's voor dit gebeuren niet perfect scherp zijn (tot op de pixel is normaal geen probleem met deze lens). Dus de autofocus heeft gefaald, maar waarom is me nog een raadsel. Ik denk dat er software matig iets is mis gelopen.
Meteen met die middag met Konijnenberg gebeld, maar zij waren ook niet op de hoogte van dit probleem. Ook op internet kon ik er ook niets over vinden. Als het probleem nog een keer optreed kan ik hem gelukkig gewoon omwisselen bij konijn.
Ik heb de laatste firmware er in zitten, en mn body is van juni vorig jaar met 15k foto's op de klok ongeveer.
Dit weekend tijdens Nederlands studenten turn kampioenschap 1100 foto's geschoten met mijn Canon 70-200 f4 L lens en geen problemen gehad.
Dus wat hier nu is mis gegaan ? ik heb iig geen idee. Nu heeft de 20d wel grip-issues gehad, maar van de 350d had ik daar nog niet van gehoord. Iemand anders wel?

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De grip nog een keertje goed aandraaien? De mijne zit soms na een tijdje een beetje los. De camera flipt dan en het duurde de eerste keer een tijdje voordat ik doorhad waardoor het kwam. Geen AF en zo, waren de symptonen omdat de spaning steeds even wegviel.

Ik wissel vaak tussen vertikaal/horizontaal en bij vertikaal houden van de camera, hangt er best veel gewicht aan de grip. Vooral als ik de telelens gebruik en dan even de lens niet steun.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Bedankt voor je reactie Voutloos :)

Ik heb trouwens iets vreemds ontdekt bij mijn foto's. Wanneer ik de foto's op ware grootte bekijk zie ik er een paar 'dode pixels' in zitten, althans zo lijkt het. Net als bij een LCD scherm waar je wel eens een dode pixel in hebt. Meestal zijn ze blauw/groen van kleur:

Afbeeldingslocatie: http://www.daylights.nl/pictures/Temp/Pixel.jpg

Het is moeilijk te zien, maar ze zijn er wel! :( Ik had het vermoeden dat het vuil op de sensor is, heb al voorzichtig met wat lucht de sensor schoon gemaakt. Heb het idee dat het wel minder is, maar dat kan verbeelding zijn. Ze zitten wel telkens op dezelfde plek overigens.

Wat denken jullie, toch stofdeeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:06
Als het precies 1 pixel is en altijd dezelfde dan kun je er donder op zeggen dat het een dead-pixel is. Wel even in de raw files kijken, anders kan de JPEG compressie je nog foppen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Daylights schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:13:
Bedankt voor je reactie Voutloos :)

Ik heb trouwens iets vreemds ontdekt bij mijn foto's. Wanneer ik de foto's op ware grootte bekijk zie ik er een paar 'dode pixels' in zitten, althans zo lijkt het. Net als bij een LCD scherm waar je wel eens een dode pixel in hebt. Meestal zijn ze blauw/groen van kleur:

[afbeelding]

Het is moeilijk te zien, maar ze zijn er wel! :( Ik had het vermoeden dat het vuil op de sensor is, heb al voorzichtig met wat lucht de sensor schoon gemaakt. Heb het idee dat het wel minder is, maar dat kan verbeelding zijn. Ze zitten wel telkens op dezelfde plek overigens.

Wat denken jullie, toch stofdeeltjes?
Een TFT met een miljoen pixels heeft nog wel eens een dode pixel, een CMOS met 8 miljoen pixels ook.
Vooral bij langere exposures worden zogenaamde 'hot' pixels zichtbaar. Als je je camera omruilt voor een nieuwe, krijg je ook nieuwe hotpixels. Canon kan wel de hotpixels 'remappen' naar een nabijgelegen pixel. Hierdoor zal in de RAW/JPEG ipv de hotpixel een pixel die ernaast ligt gebruikt worden.
Maar maak je er geen zorgen over, dit soort hotpixels ga je normaal gesproken niet terugvinden in foto's met normale sluitertijden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Ohw ok! Dit was inderdaad een foto met een sluitertijd van 3 sec. Ik vind het ook niet mega storend, het viel me zo ineens op omdat de foto ook erg donker was. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Iedere sensor heeft inderdaad wel wat dode of hete pixels. Maak met je lensdop erop en je oculairdop (ja, dat rare dingetje aan je originele neckstrap :)) maar eens een foto op 30 sec. @ ISO-1600, dan slaap je niet meer...
Hoe langer de sluitertijd, hoe hoger de ISO, hoe hoger de temperatuur en hoe donkerder je foto, hoe meer hot pixels je vindt.
Zelf ben ik weer gaan slapen toen ik bij 1 sec @ ISO-400 bij kamertemperatuur geen fouten meer zag. @ 1/10 sec. ISO-800 is het bij mij, tegen de lensdop, nauwelijks waarneembaar.
Die hot pixel van Daylights lijkt wel heel erg groot trouwens. Is dit het hele plaatje verkleind of heb je 1:1 gecropt hier? Als het een groep pixels is, zou ik zeker overwegen om de camera om te ruilen. Een enkele pixels zal je bij normale fotografie niet terugvinden.
Wat wel zeker is: het is geen stof, dat is donker op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daylights

Daylights

Toff schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:48:
Iedere sensor heeft inderdaad wel wat dode of hete pixels. Maak met je lensdop erop en je oculairdop (ja, dat rare dingetje aan je originele neckstrap :)) maar eens een foto op 30 sec. @ ISO-1600, dan slaap je niet meer...
Hoe langer de sluitertijd, hoe hoger de ISO, hoe hoger de temperatuur en hoe donkerder je foto, hoe meer hot pixels je vindt.
Zelf ben ik weer gaan slapen toen ik bij 1 sec @ ISO-400 bij kamertemperatuur geen fouten meer zag. @ 1/10 sec. ISO-800 is het bij mij, tegen de lensdop, nauwelijks waarneembaar.
Die hot pixel van Daylights lijkt wel heel erg groot trouwens. Is dit het hele plaatje verkleind of heb je 1:1 gecropt hier? Als het een groep pixels is, zou ik zeker overwegen om de camera om te ruilen. Een enkele pixels zal je bij normale fotografie niet terugvinden.
Wat wel zeker is: het is geen stof, dat is donker op de foto.
Ik heb tot nu toe 4 dode pixels gevonden. Wat ik hier als voorbeeld heb geplaatst is de foto 1:1 (8 Mpixel) waar ik het stukje met 1 van de dode pixels uit heb geknipt (gecropt?) en hier geplaatst.
Ik heb de camera van een vriend van me overgekocht, is al wel meer dan een jaar oud dus ik betwijfel of daar nog garantie op zit. Maar wat ik nu van jullie begrijp is dit eigenlijk vrij normaal, dus ik zou de camera ook niet hoeven ruilen.

Zoals al eerder opgemerkt ben ik inderdaad gewoon lekker bezig met allemaal verschillende instellingen en composities te fotograferen en dan bekijk ik altijd vrij secuur het resultaat. En zo vielen me die pixels na een langs sluitingstijd ineens op.

Thanks for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Zo, vandaag maar eens begonnen aan mijn verlanglijstje voor mijn 18e verjaardag. Dit komt er in ieder geval op te staan:

- Canon BG-E3
- Handstrap
- 1 GB geheugenkaartje

Nu kan ik ook nog de Speedlite 430EX of de 50mm f/1.8 II op dit lijstje zetten, maar ik weet niet welke. Natuurlijk kan ik ze allebei op mijn lijstje zetten, maar dat lijkt mij iets teveel van het goede.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 24-03-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Ik zou de Speedlite 430EX op de lijst zetten. De 50mm is veel goedkoper, en kun je makkelijker uit eigen zak betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169455

Kleine kans maar vraag 't toch maar even;

Heeft iemand hier toevallig een kant en klaar 'exposure-profile' van de 350d ? (voor m'n sekonic lichtmeter). Op de site van sekonic staan alleen de profielen van de 30d/5d/1d etc.

Anders moet ik em zelf calibreren met zo'n testkaart wat ook weer eens 100e kost.

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:59:
Ik zou de Speedlite 430EX op de lijst zetten. De 50mm is veel goedkoper, en kun je makkelijker uit eigen zak betalen. ;)
Ondertussen heb ik mijn lijstje flink aangepast. Een flitser kan ik alsnog huren/lenen/aanschaffen mocht ik die nodig hebben.

- grip
- 70-210 f/3.5-4.5 USM
- 28-105 f/3.5-4.5 USM
- kaartlezer

Afbeeldingslocatie: http://www.robertlambrix.nl/wp-content/uploads/70-210lens_in.jpg
350D met de 70-210 f/3.5-4.5 USM

Afbeeldingslocatie: http://www.robertlambrix.nl/wp-content/uploads/lens28_105.jpg
350D met de 28-105 f/3.5-4.5 USM

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 27-04-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217377

Hoi Luitjes,

Ben sinds vandaag in het bezit van een eos 350d.
Bij de nieuwe mediamarkt in bergen op zoom lag hij voor 500 euro en voor die prijs kon ik hem niet laten liggen. Het is mijn eerste digitale spiegelreflex en hoop dat hij gaat bevallen.
Ik heb nog veel te leren maar dat komt vast goed.
Ik heb alvast dit boek besteld
Hopelijk heb ik hier wat aan en kan mijn Sony dsc-p150 camera naar mijn vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Voor degene die dat interresant vinden:

De 350D ligt nu bij alle Belgische Media-markten voor 555,-
(ivm 5 jaar MM in Belgie)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

Even een schopje.

Ik heb een tweedehands Canon 350D body gekocht. Pracht van een camera. Ik ook meteen een Sigma lens gekocht.

heel mooi, maarre, mag ik je even wijzen op het volgende:

Nieuwe apperatuur aangeschaft?

We snappen natuurlijk dat je erg blij bent met je nieuwe body, lens, flitser, tas, etc. Het heeft alleen niet zo veel zin om dit in een corresponderend topic rond te gaan bazuinen zonder verdere toevoeging. Replies als "Jeej, ik heb eindelijk een D200 gekocht!" kan je dus beter achterwege laten ;)

We nodigen je natuurlijk wel van harte uit om je ervaringen te posten, of een productsurvey te plaatsen!

[ Voor 66% gewijzigd door een moderator op 16-05-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

En welke Sigma lens is dat dan ?
En heb je al een beetje plezier van je cam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219498

Hallo allemaal,

Ik ben ook al bijna een jaar in het bezit van een Canon EOS 350D. Heb tevens een "gewone" lens en een Canon ET-62 II (70-210).
Nu wil ik wat meer binnen doen en vraag me af wat een goede flitser daarvoor is.
Ik zag op marktplaats een 430 EZ staan, is dit wat? Ik ben (nog!) niet professioneel dus hoef geen dure prof flitser...
Wat buitenfoto's (paarden) van mij staan op www.mblomfotografie.nl (LET OP, site is gister pas online gegaan en nog lang niet af! ;) )

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik ben gevraagt om zaterdag foto's/probeersels van een band te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 219498 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:27:
Hallo allemaal,

Ik ben ook al bijna een jaar in het bezit van een Canon EOS 350D. Heb tevens een "gewone" lens en een Canon ET-62 II (70-210).
Nu wil ik wat meer binnen doen en vraag me af wat een goede flitser daarvoor is.
Ik zag op marktplaats een 430 EZ staan, is dit wat? Ik ben (nog!) niet professioneel dus hoef geen dure prof flitser...
Zie het Centraal Canon-dedicated Flits-topic :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 17:20
Je gebruikt een zonnekap als lens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah kijk, dankje!
Ik zoek via google steeds naar dit forum want ik snap werkelijk nog niets van deze site :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Fantoom schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:48:
Je gebruikt een zonnekap als lens? :)
Och nee he, zo kom ik wel erg onprofessioneel over :+
Tuurlijk er zit inderdaad nog een zonnekap overheen
Poging 2: *O*
Canon Zoom lens EF 70-210 :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 219498 op 16-05-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

De 350D body heb ik tweedehands gekocht van een man die al een aantal publicaties op zijn naam heeft staan. Dus ik kon met redelijk vertrouwen de body overnemen. De body zag er nog vrij nieuw uit, behoudens een aantal kleine krassen. Maar ik kan dat wel over mijn hart strijken.

Ik heb meteen een Sigma 17-70mm gekocht bij Digicamshop. (FYI, ik heb geen melding gemaakt dat ik blij ben met dit objectief op de canonmount draad :p)

Het is mijn eerste (digitale) spiegelreflex camera. De 350D biedt inderdaad een legio aan opties opdat je de juiste foto wil hebben. Ik ben dan ook flink aan het experimenteren. Deze camera is inderdaad perfect voor de prosumer.

Ik moet wel zeggen dat de handvat wat aan de kleine kant is. De draaiknop en de aan/uit knop zitten op de juiste positie. De plastic body voelt degelijk aan en is denk ik tot op een zekere hoogte krasbestendig. Wat ik jammer vind, is dat het lcd scherm wat aan de kleine kant is, maar ja, je kan niet alles hebben.

Tot zover mijn eerste ervaringen.

PS. Het is een dure hobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Sinds eergistern ook een 350d aangeschaft.

Nu een paar aannames en ben benieuwd of dezen kloppen na aanleiding van deze website http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html de beginners site voor digtale spiegelreflex.

De standaard lens die erbij zit de 18-55 met 3.5-5.6f is niet geschikt voor snelle shutter shots van 1000?

Als ik dan bv deze lens Canon 50mm F/1.8 aanschaf dan kan ik toch al veel snellere shutter times maken?

Als laatste aanname als ik nu bv een portret shot wil maken en ik doe dit met de huidige lens dan is het toch vrij onmogelijk om de persoon helemaal in focus te brengen en de achtergrond compleet wazig?

Hiervoor zou ik dan toch ook de Canon 50mm F/1.8 kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:42:
Sinds eergistern ook een 350d aangeschaft.

Nu een paar aannames en ben benieuwd of dezen kloppen na aanleiding van deze website http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html de beginners site voor digtale spiegelreflex.

De standaard lens die erbij zit de 18-55 met 3.5-5.6f is niet geschikt voor snelle shutter shots van 1000?
Mits er genoeg licht is, wel. Probeer anders de ISO-waarde iets hoger te zetten.
Als ik dan bv deze lens Canon 50mm F/1.8 aanschaf dan kan ik toch al veel snellere shutter times maken?
Ja, relatief snellere sluitertijd in donkere omgevingen.
Als laatste aanname als ik nu bv een portret shot wil maken en ik doe dit met de huidige lens dan is het toch vrij onmogelijk om de persoon helemaal in focus te brengen en de achtergrond compleet wazig?
Onmogelijk is het niet...
Hiervoor zou ik dan toch ook de Canon 50mm F/1.8 kunnen gebruiken.
Dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Anoniem: 112352 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:19:
[...]

Mits er genoeg licht is, wel. Probeer anders de ISO-waarde iets hoger te zetten.

[...]

Ja, relatief snellere sluitertijd in donkere omgevingen.

[...]

Onmogelijk is het niet...

[...]

Dat kan :)
bedankt.

Nog een vraagje als je nu in m modus een plaatje schiet waarin hij al aangeeft dat hij -2 onderbelichting heeft.

Kan je dit dan oplossen door:

deze handigmatig op 0 te zetten.
deze handigmatig op +2 te zetten.
in raw mode te schieten en dan +2 erbij doen.

Als dit zo is moet je toch snelle actieshoots kunnen maken op de 55mm met een 5.6 focus en isowaarde op 400, of krijg je dan weer overbelichting na de correctie?

Maar goed wat je in een week er weer niet bij leert binnenkort een middag foto's schieten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Ediejo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 06:35:[..]
Mijn advies bedenk je 3 keer voordat je een Canon koopt!!!!! :S
Nog een geluk dat je er tijdig bij was. Naar mijn mening is dit een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Mijn 350d is mijn tweede Canon-body, en daarvoor gebruikte ik de Canon van mijn vader. Nooit wat mis mee, en zo zullen er meer zijn.
Erg jammer hoe Canon zelf reageert hierop; dat nodigt uit om reacties zoals de jouwe op internet te zetten, en daarin heb je ook wel gelijk. Maar ik denk wel dat je een ongelukkige uitzondering bent.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 09:12
Idd al 20 jaar canon in huis, nooit een probleem.Vervelend dat het zo is gelopen, het tast toch t plezier in je hobby aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik had zaterdag een heel vaag probleem, me camera gaf aan dat me accu's vol waren, maar na 5 minuten viel die uit. Nou ik reserve batterijen in de grip gegooid (6 GP bat's) en na 5 min. weer leeg. Ondertussen zaten de accu's in de oplader, gewacht tot ze vol zaten en jawel hoor na 5 minuten waren ze weer leeg. Toen haalde ik 1 accu uit de grip, en bleef hij werken :? zondag werkte alles weer zoals het hoort, ik snap er niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Ediejo op 30-05-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Jammer, dood gebloed :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 23:02
Even een kleine tip voor de beginnende 350D gebruikers.

Afbeeldingslocatie: http://www.easycomputing.com/images/product/w94px/4087.gif<-- Klikbaar

http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=4087

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73319

Ik heb net gemerkt dat Windows XP de camera niet vanzelf herkent. Je moet vrij veel installeren van de cd. Maar stel nu, ik fotografeer op een congres en iemand anders wil zijn laptop beschikbaar stellen als 'fototank', kan ik dan bv iets van de cd overzetten op een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Anoniem: 73319 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:45:
Ik heb net gemerkt dat Windows XP de camera niet vanzelf herkent. Je moet vrij veel installeren van de cd. Maar stel nu, ik fotografeer op een congres en iemand anders wil zijn laptop beschikbaar stellen als 'fototank', kan ik dan bv iets van de cd overzetten op een usb stick?
cardreader is toch veel makkelijker?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cardreader zou ik nog moeten aanschaffen, usb kabel en usb stick heb ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tranzy schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:30:
Even een kleine tip voor de beginnende 350D gebruikers.
Zo, dat is een stevige prijs (€ 39,95)! Heb jij dit boek zelf gekocht en gebruikt? Als ik in de "meer info" onder "cameratechniek" lees, dat ik het fijnstellen van de Nikon D50 wordt behandeld bijvoorbeeld, krijg ik toch een beetje twijfels, hoe specifiek dit voor de 350D is gemaakt. Niet dat ik een voorstander ben van zulke specifieke boeken, want apparatuur komt en gaat, het gaat om algemeen geldende fotografische principes. Welke menuoptie daar precies bijhoort kan iedereen met de handleiding zelf wel vinden. Just my 2 cents.

@Arakrys: Cardreaders zijn te koop vanaf € 8,50. Niet tobben, maar halen zo'n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Ik vond laatst dit programma en daarmee heb ik het voor elkaar gekregen om de RAW files via de usb kabel uit de cam te krijgen.
downloader pro
Het is een 30 dagen trail, maar goed als je het maar 1x gebruikt op een laptop oid, lijkt het me geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamahuhu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 12:49
Ik heb ooit dit boek, Digital Rebel Field guide (met XT edit) gekocht. Wel interessant, alle menu-functies worden aan de hand van voorbeelden nog eens uitgelegd. Maar zoek eens op amazon of bol naar boeken en digital rebel. Er zijn heel veel boeken, bijna allemaal goedkoper dan bovenstaand boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee je hebt helemaal gelijk, ik heb meteen een cardreader aangeschaft.

Tegelijkertijd ontdekte ik de CanonCam plugin versie 1.5 (hogere versies mogen geen EOS meer ondersteunen van Canon begrijp ik) voor TotalCommander (http://www.ghisler.com/plugins.htm).
[edit: heel logisch voor mij maar niet voor iedereen: Total Commander is de ideale vervanger van WIndows Explorer, voor filebeheer dus, en deze plugin maakt de kaart leesbaar als ware het een netwerkschijf]

Installeren staat uitgelegd, alleen niet dat de camera tussen je Network Neighbourhood in komt te staan.

Dat zal ik thuis gaan gebruiken.

PS ik vind 'Kiss' en 'Rebel XT' veel leukere namen dan dat stomme 350D!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 73319 op 14-06-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 12:34
Je kan de camera ook in 'usb schijf' modus (dus niet de PTP modus) zetten. Dan kan je via usb ook alle bestanden eraf plukken. En dan niet via de scanner en camera wizzard van windows, maar met explorer de foto's over halen naar je pc.

Ik vind de 350D een betere benaming dan Kiss en Rebel Xti. Dit sluit beter aan bij de professionele lijn en neigt niet naar BrEzAh benamingen. Iemand behoefte aan een roze Rebel Kiss GTi?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 23:02
Toff schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:56:
[...]
Zo, dat is een stevige prijs (€ 39,95)! Heb jij dit boek zelf gekocht en gebruikt? Als ik in de "meer info" onder "cameratechniek" lees, dat ik het fijnstellen van de Nikon D50 wordt behandeld bijvoorbeeld, krijg ik toch een beetje twijfels, hoe specifiek dit voor de 350D is gemaakt. Niet dat ik een voorstander ben van zulke specifieke boeken, want apparatuur komt en gaat, het gaat om algemeen geldende fotografische principes. Welke menuoptie daar precies bijhoort kan iedereen met de handleiding zelf wel vinden. Just my 2 cents.

@Arakrys: Cardreaders zijn te koop vanaf € 8,50. Niet tobben, maar halen zo'n ding!
Ik denk zelf dat het om een typfout gaat ...Want er is ook een versie voor de Nikon D50. Dit boek (wat ik in mijn bezit heb) is een boek wat op een mooiere/makkelijkere manier de functies van de 350D beschrijft. Ben het met je eens dat je het ook in de handleiding kan vinden, maar dit leest prettiger.

Er zijn dus echt foto's gemaakt van de menu's en de instellingen. De daarbij behorende foto's staan er ook zodat je meteen het verschil kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 14-06-2007 12:21 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Ik heb zojuist een defect ipod mini gedemonteerd en de harddisk blijkt gewoon een Hitachi 6GB microdrive te zijn. De drive werkt perfect in mijn cardreader (geformatteerd FAT32 clustergrootte standaard en 4kb geprobeerd) maar op mijn camera wil die het niet doen. Geeft eerst aan dat er geen CF in zit en als ik hem in de camera wil formateren komt die met een err 99. Weet iemand dit op te lossen? Het lijkt mij namelijk een goedkope opslag, wel wat langzaam, maar ga hem maar zelden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165930

Poeh, ERR99 is bij Canon een verzamelnaam voor alles wat geen eigen ERRnummer heeft.. Misschien dat je Canon of ETB zelf kunt proberen, maar denk dat die zullen zeggen: Prop er maar gewoon CF materiaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, waar kan je de informatie van jouw camera vinden zoals; Aantal genomen foto's en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet, afaik houdt alleen de 1D dat in z'n EXIF bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

neographikal schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:43:
Niet, afaik houdt alleen de 1D dat in z'n EXIF bij...
Euh, oh, aangezien ik las dat ( weet niet naam meer ) de sluiter van zijn 20D had vervangen na 58.000 nogwat clicks, ben ik wel benieuwd hoe hij aan dat totaal komt. Is dat gewoon goed bijhouden van álle foto's die je er ooit mee hebt gemaakt, of eeh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik weet hoevaak m'n 30D het klokje rond is gegaan, vandaar dat ik ook weet dat ik rond de 43K zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

neographikal schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:40:
Ik weet hoevaak m'n 30D het klokje rond is gegaan, vandaar dat ik ook weet dat ik rond de 43K zit :P
Lijkt me dus gewoon een kwestie van alle foto's die je geschoten heb met de camera in één map stoppen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:06
RBH schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:34:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, waar kan je de informatie van jouw camera vinden zoals; Aantal genomen foto's en dergelijke?
code:
1
select count(*) from photos where camera='EOS 350D'

okee, als je meerdere 350d's hebt (gehad) dan worden deze bij elkaar opgeteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Anoniem: 165930 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:48:
Poeh, ERR99 is bij Canon een verzamelnaam voor alles wat geen eigen ERRnummer heeft.. Misschien dat je Canon of ETB zelf kunt proberen, maar denk dat die zullen zeggen: Prop er maar gewoon CF materiaal in.
Weet iemand wat de max. grootte is van de CF-kaartjes in de 350D? 4GB, of kan er nog meer in?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09

ThunderNet

Flits!

Arjan A schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:28:
[...]

Weet iemand wat de max. grootte is van de CF-kaartjes in de 350D? 4GB, of kan er nog meer in?
Geen idee. maar ik zou niet zo snel groter dan 2GB kopen. Verspreiding van risico dat je foto's verliest door diefstal van je camera of defect van je geheugenkaartje etc. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Nu online

RBH

PhilipsFan schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:59:
[...]

code:
1
select count(*) from photos where camera='EOS 350D'

okee, als je meerdere 350d's hebt (gehad) dan worden deze bij elkaar opgeteld ;)
Klinkt leuk, maar waar moet ik dat invoeren? :P Sorry ik ben niet écht een computerheld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet, tenzij je al je foto's in een database hebt zitten :P Lightroom *kuch*, ik ga zo weer lekker verder prutsen aan me databasedinges :)

[ Voor 43% gewijzigd door neographikal op 20-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 13:18
silencedead schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:55:
Ik heb zojuist een defect ipod mini gedemonteerd en de harddisk blijkt gewoon een Hitachi 6GB microdrive te zijn. De drive werkt perfect in mijn cardreader (geformatteerd FAT32 clustergrootte standaard en 4kb geprobeerd) maar op mijn camera wil die het niet doen. Geeft eerst aan dat er geen CF in zit en als ik hem in de camera wil formateren komt die met een err 99. Weet iemand dit op te lossen? Het lijkt mij namelijk een goedkope opslag, wel wat langzaam, maar ga hem maar zelden gebruiken.
formatteer 'm eens in je camera...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RBH schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:33:
[...]
Euh, oh, aangezien ik las dat ( weet niet naam meer ) de sluiter van zijn 20D had vervangen na 58.000 nogwat clicks, ben ik wel benieuwd hoe hij aan dat totaal komt. Is dat gewoon goed bijhouden van álle foto's die je er ooit mee hebt gemaakt, of eeh?
Dat was ik dus. Foto's op mijn webserver krijgen de naam: datum.tijd.orginelenaam.jpg. Zodat de foto gesorteerd op naam, toch op chronologische volgorde blijven staan. Dus bij de foto's van bv de gorilla's zie je dat hij steeds ouder wordt. Zonder deze naamaanpassing, kan het zo zijn dat foto IMG_7500.jpg ouder is dan IMG_0100.jpg, omdat IMG_0100.jpg eigenlijk foto IMG_20100.jpg is. Door de datum ervoor te plaatsen sorteren ze wel goed. Wil ik dus het aantal foto's weten, dan volstaat een simpele windows zoekactie in mijn Artis folder naar alle JPG's, deze sorteren op naam. Daarna gewoon kijken hoevaak je een 9999 (of iets dergelijks) voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Simon schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:57:
[...]

formatteer 'm eens in je camera...
Geeft eerst aan dat er geen CF in zit en als ik hem in de camera wil formateren komt die met een err 99.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Toff schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:56:
[...]
Grote kans dat het boek voor een legio aan camera's is uitgebracht. Zelf heb ik het niet zo op dat soort boeken. Meestal is het niet meer dan zeer basis of zelfs een min of meer copy (met voorbeelden) van de manual van de camera.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Beter lezen Simon :+, Maar er is dus niemand die het weet op te lossen? Jammer, moet ik toch een extra kaartje gaan kopen.

[ Voor 70% gewijzigd door silencedead op 20-06-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
silencedead schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:19:
Maar er is dus niemand die het weet op te lossen? Jammer, moet ik toch een extra kaartje gaan kopen.
Ach de kosten zijn het niet, 6GB kan ook te groot zijn voor de camera? als je een partitie maakt van 4GB en 2GB lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 52% gewijzigd door Ediejo op 22-06-2007 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Ediejo:
Misschien kan je jouw eerdere reactie aanvullen met je verdere bevindingen?
En nu maar hopen dat je net zo veel plezier van je gear gaat hebben als de meesten van ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 20-05 06:29

Nik

Ik heb nu 2 Canon bodies, maar nergens problemen mee. Behalve dat de 350D af fabriek vol met dode- en hotpixels zat, en dat mijn 30D er ééntje heeft, en last heeft van banding. Even naar ETB rijden en het is zo gepiept :)

Trouwens, hoeveel eigenaren van een Canon klagen? Hoeveel van deze gevallen zijn er bekend? iet zo veel lijkt me, anders had Canon al lang niet meer bestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 22-06-2007 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
proller schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:21:
Ik heb nu 2 Canon bodies, maar nergens problemen mee. Behalve dat de 350D af fabriek vol met dode- en hotpixels zat, en dat mijn 30D er ééntje heeft, en last heeft van banding. Even naar ETB rijden en het is zo gepiept :)
Je zou bijna gaan denken dat het aan de gebruiker ligt ;)
Trouwens, hoeveel eigenaren van een Canon klagen? Hoeveel van deze gevallen zijn er bekend? iet zo veel lijkt me, anders had Canon al lang niet meer bestaan.
Pas hier een beetje mee op, dit zijn gevaarlijke aannames. Ik zeg niet dat canon slechte producten maakt, maar als jouw 30D banding heeft en dat een probleem is van die batch, dan is de kans dat alle camera's terugkomen met jouw probleem nihil. Veel mensen die een camera kopen hebben geen idee van wat 'banding' is, en zeker niet omdat de 30D de laatste tijd nogal als een 'budget-dSLR' á la nikon D80 over de toonbank is gegaan. En daarvan zijn er zat mensen die dat soort dingen gewoon accepteren of niet eens zíen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je gaat zoeken naar een bepaald probleem dat je zelf hebt, wordt je overstelpt met mensen die hetzelfde probleem hebben. Zegt dat wat? Nee, want de mensen die geen problemen hebben, zeggen niks op het internet.
Zoek maar eens naar "20D shutter assembly" en google overstelpt je met hits. Dan denk je dat het een algemeen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:36

Xenan

Tree-of-life

ajhaverkamp schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:59:
[...]

Dat was ik dus. Foto's op mijn webserver krijgen de naam: datum.tijd.orginelenaam.jpg. Zodat de foto gesorteerd op naam, toch op chronologische volgorde blijven staan. Dus bij de foto's van bv de gorilla's zie je dat hij steeds ouder wordt. Zonder deze naamaanpassing, kan het zo zijn dat foto IMG_7500.jpg ouder is dan IMG_0100.jpg, omdat IMG_0100.jpg eigenlijk foto IMG_20100.jpg is. Door de datum ervoor te plaatsen sorteren ze wel goed. Wil ik dus het aantal foto's weten, dan volstaat een simpele windows zoekactie in mijn Artis folder naar alle JPG's, deze sorteren op naam. Daarna gewoon kijken hoevaak je een 9999 (of iets dergelijks) voorbij ziet komen.
Voorheen zat ik ook zo te prutsen om nog enig overzicht te houden. Maar nu durf ik je schaamteloos Adbobe Lightroom aanbevelen. Voor bewaren, sorteren en vooral terugvinden van foto's is het ideaal.
En met de metadatabrowser zie je in één oogopslag hoeveel foto's je met welke camera hebt gemaakt. Zelfs oude analoge door een fotolab ingescande foto's wordt herkend als een "camera" (de naam van de scanner).

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

We gaan zo wel een beetje off-topic hier.

Bedankt voor je advies, ik heb al eens een poging gewaagd met LR. Is niet mijn ding. Ik ben niet heel handig met nabewerken. Wat dingetjes heb ik ondertussen onder de knie met Photoshop. Werken vanuit RAW geeft mij nog steeds slechtere resultaten dan werken vanuit JPG. RAW gebruik ik enkel bij sneeuw/avondlicht/ect als ik weet dat de WB een probleem gaat worden. Voor de rest gewoon JPG, al zo'n 70k foto's lang in de afgelopen 4 jaar. Foto's gaan na uitzoeken de webserver op en op Flickr. Flickr wordt voorzien van alle tags, verder doe ik daar niks mee. Mijn eigen webservertjes is voorzien van DAlbum, lekker simpel gewoon een folderstructuur, geen database. Die draait ook enkel voor vrienden/familie/collega's/verdwaalde bezoeker. Gewoon thuis met een ADSL lijntje.
Dus biedt LR op tag gebied voor mij ook niet veel meerwaarde. Misschien word ik gewoon te oud, spelen met dat soort dingen trekt me ondertussen niet meer. Fotografie is gewoon een hobby, beetje dure wel. (Ik maakte van de week weer de fout om even op te tellen wat ik de afgelopen 2 jaar in de hobby gestopt heb........iets met een 7 of 8 vooraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ajhaverkamp schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:16:
We gaan zo wel een beetje off-topic hier.

Bedankt voor je advies, ik heb al eens een poging gewaagd met LR. Is niet mijn ding. Ik ben niet heel handig met nabewerken. Wat dingetjes heb ik ondertussen onder de knie met Photoshop. Werken vanuit RAW geeft mij nog steeds slechtere resultaten dan werken vanuit JPG. RAW gebruik ik enkel bij sneeuw/avondlicht/ect als ik weet dat de WB een probleem gaat worden. Voor de rest gewoon JPG, al zo'n 70k foto's lang in de afgelopen 4 jaar. Foto's gaan na uitzoeken de webserver op en op Flickr. Flickr wordt voorzien van alle tags, verder doe ik daar niks mee. Mijn eigen webservertjes is voorzien van DAlbum, lekker simpel gewoon een folderstructuur, geen database. Die draait ook enkel voor vrienden/familie/collega's/verdwaalde bezoeker. Gewoon thuis met een ADSL lijntje.
Dus biedt LR op tag gebied voor mij ook niet veel meerwaarde. Misschien word ik gewoon te oud, spelen met dat soort dingen trekt me ondertussen niet meer. Fotografie is gewoon een hobby, beetje dure wel. (Ik maakte van de week weer de fout om even op te tellen wat ik de afgelopen 2 jaar in de hobby gestopt heb........iets met een 7 of 8 vooraan)
Als je gewoon DPP gebruikt is het raw resultaat zonder bewerking practisch identiek aan die van de JPG's uit de camera, maar dan ongecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

600 euro + 4gig kaartje erbij:

http://dagactie.biedmeer.nl/website/index.php

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 164470 op 24-06-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Hallo iedereen =)
Ik heb sinds kort een Canon 350D. Nu zou ik graag de "Digitale fotografie Canon EOS 350D" boek willen bestuderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.boekensoft.com/afbeeldingen/normal/129/129343.jpg

Maar 40 euro voor zo'n boek vind ik toch best duur. Mijn vraag is of er iemand dit boek al heeft gelezen en nu graag zou willen verkopen? Ik heb al rondgekeken op bijv. marktplaats, maar helaas geen resultaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 214956 op 01-07-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 214956 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:26:
Hallo iedereen =)
Ik heb sinds kort een Canon 350D. Nu zou ik graag de "Digitale fotografie Canon EOS 350D" boek willen bestuderen.

[afbeelding]

Maar 40 euro voor zo'n boek vind ik toch best duur. Mijn vraag is of er iemand dit boek al heeft gelezen en nu graag zou willen verkopen? Ik heb al rondgekeken op bijv. marktplaats, maar helaas geen resultaat...
Dit soort vragen mag je hier: http://tweakers.net/aanbod/ plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214956

Oh oké =) Dankjewel Fairy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

ik was net eens de review op dpreview van deze cam aan het lezen en toen zag ik bij de cons dit puntje staan:

Flash must be raised for AF assist

is dit dan zoals bv een rood lampje als AF assist, maar dat ie dan hier helemaal begint te flashen om zo je AF te helpen scherpstellen op je onderwerp?

zoiets vind ik wel serieus irritant (de olympus e500 van de ouders van men vriendin heeft dat ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup, mede daarom gewoon 220 euro reserveren voor een 430EX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213673

ik wil mijn eerste Dslr gaan kopen en mijn keuze is gevallen op canon omdat ik er achter kwam dat mn stiefvader een mooie macro lens van 20 jaar oud heeft en die is van canon.
ik zit alleen te twijfelen tussen de 350d en de 400d. ik kan de 400d voor 50 euro meer krijgen en hij heeft wel een groter scherm en 3 megapixels meer en een antistof systeem.
mijn vraag is of dat stofsysteem wel goed werkt en wat adviseren jullie mij? de 350d of de 400d kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Als het maar €50 scheelt, dan zou ik voor de 400D gaan :) Dat anti-stof systeem schijnt niet zo heel goed te werken, maar de 400D heeft wel andere voordelen. Zo is het AF systeem beter dan die van de 350D. En en 2.5" scherm is best lekker om de exposure te kunnen controleren na het nemen van een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De vraag is of die 20 jaar oude macrolens genoeg reden is om alleen bij Canon te shoppen :) Ik gok nl. dat dat een FD-lens is en die gaat niet passen zonder converter

Hoewel je je er geen buil aan kunt vallen, zo'n beetje alles wat je je zou kunnen wensen is bij Canon verkrijgbaar, zou je je horizon kunnen verbreden afhankelijk van je budget. Voor de rest: de 400D all the way, die AF-unit is een verschil van dag en nacht.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 15-07-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Maar even in dit topic ;)

Ik heb sinds 1.5 jaar een 350D, en vind het een prettig toestel, zit tegen de 10.000 foto's inmiddels. Nu kan ik tweedehands voor een mooie prijs een 20D kopen (iets jonger dan 2 jaar, nov 2005), en verwacht dat ik voor +- 150 euro kan upgraden. Vind het wel een aantrekkelijke optie, want de 20D is toch een wat degelijker toestel, met een betere AF, meer custom functions, en ik verwacht dat het gewoon prettiger werken (hobbyen) is...

Maar ja, voor 150 euro kun je ook lekker een keer uit eten (of meerdere keren, zelfs!)

Dus... Graag jullie advies: Doen, of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 10:06
Dannr schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:50:
Maar even in dit topic ;)

Ik heb sinds 1.5 jaar een 350D, en vind het een prettig toestel, zit tegen de 10.000 foto's inmiddels. Nu kan ik tweedehands voor een mooie prijs een 20D kopen (iets jonger dan 2 jaar, nov 2005), en verwacht dat ik voor +- 150 euro kan upgraden. Vind het wel een aantrekkelijke optie, want de 20D is toch een wat degelijker toestel, met een betere AF, meer custom functions, en ik verwacht dat het gewoon prettiger werken (hobbyen) is...

Maar ja, voor 150 euro kun je ook lekker een keer uit eten (of meerdere keren, zelfs!)

Dus... Graag jullie advies: Doen, of niet doen?
Doen... Ik ben van 350D naar 30D gegaan (verschilt maar weinig van de 20D) en het is een veel fijnere camera. AF is sneller en accuraat (dat Servo AF is eindelijk bruikbaar), de ergonomie is beter (dat wieltje is geweldig), zoeker is fijner, minder ruis. Ik heb met de 30D echt minder gemiste shots dan met de 350D en ik vind het ook nog eens een prettiger ding om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Thanks. Ik heb inmiddels ook op DPZ flink zitten lezen, en ik geloof dat de consensus wel is dat deze camera te verkiezen is boven de 350D. We zullen zien hoe de camera eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Dannr: Ik kan niet in je bankrekening kijken, maar is een 30D geen optie? De 20D schijnt nog wel eens problemen met de sluiter te hebben linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Omdat één iemand een nieuwe sluiter nodig heeft is de sluiter van de 20D rot? Kan ook zijn dat er gewoon veel mee gewerkt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, ik had er natuurlijk bij moeten zetten "en lees even door in die draad" ofzo. Even googelen met het door Arjan gegeven linkje geeft echt wel een behoorlijke hoeveelheid sluiterproblemen met de 20D. Je zal maar net zo'n ding kopen, waar de eerste "err99"'s, de voorboden van het einde, al op zijn verschenen, of een die tegen de 50K clicks zit. Kan je die 200 euro ipv aan een reparatie beter extra uitgeven voor een nieuwe 30D imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
Tja, daar heb je wel gelijk in Toff, ik had het verhaal van ajhaverkamp ook al gelezen. En het verschil is inderdaad ongeveer 200 euro. Maar ik kan 150 euro wel weer een stuk gemakkelijker naar mezelf verantwoorden dan 350 euro ;) En deze heeft pas 11k kliks gehad, dus dat valt redelijk mee...

Lastig hoor, het ene moment denk je best tevreden te zijn met je 350D en het na aankoop van een 10-22 wel weer even gehad te hebben, het volgende moment ben je opeens over een 30D aan het nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:04
[slowchat]Maar Dannr je hebt die 20D nu toch al (zo goed als) gekocht?[/slowchat]

Persoonlijk denk ik dat die 20D niet zo'n rare koop is. 11k valt mee voor een sluiter die 100k mee zou moeten kunnen. Via google vind je bovendien IMHO altijd wel problemen voor welk produkt dan ook. Tuurlijk kan het geen kwaad om even nader onderzoek te verrichten, maar je moet niet overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

relonky schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:17:
[slowchat]Maar Dannr je hebt die 20D nu toch al (zo goed als) gekocht?[/slowchat]

Persoonlijk denk ik dat die 20D niet zo'n rare koop is. 11k valt mee voor een sluiter die 100k mee zou moeten kunnen. Via google vind je bovendien IMHO altijd wel problemen voor welk produkt dan ook. Tuurlijk kan het geen kwaad om even nader onderzoek te verrichten, maar je moet niet overdrijven.
20D sluiterlevensduur is niet gespecificeerd, echter is 50K aannemelijk als ik afga op mijn eigen ervaring en die van anderen.
30D sluiterlevensduur is gespecificeerd op 100K. (Deze klinkt ook anders dan de 20D sluiter, zal dus vrijwel 100% zeker niet hetzelfde zijn).

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste