| Canon EOS 350D |
![]() |
| Quickspecs |
|
| Prijzen |
| Reviews |
|
| Goede tutorials om mee te beginnen |
| Vorige delen & credits |
Canon EOS 350D deel 1, 2, 3, 4 en Canon EOS 350D - Deel 5. Credits & cudos gaan uit naar de topistarters van de vorige delen, van wie ik de informatie klakkeloos heb overgenomen Als er nog nuttige dingen zijn om toe te voegen aan het topic, laat het me dan weten (bijvoorbeeld via een TR). Ik heb het topic te weinig gevolgd om te weten of er nog wat mist in de topicstart |
Canon EOS 350D - Deel 6
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicIemand die een leverancier in nederland weet?quote:Tarin schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:00:
Ik heb ook een Brando screenprotector, gekocht via een reseller in Engeland (via eBay). Kostte me iets meer dan een tientje, en ik ben er blij mee. Voor m'n gevoel hoef ik gewoon net iets minder voorzichtig te zijn waar ik m'n cam neerleg.
konijnenberg heeft screenprotectors. Of wil je precies hetzelfde merk?quote:Bor de Wollef schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:32:
[...]
Iemand die een leverancier in nederland weet?
Fairy wijzigde dit bericht 09-07-2006 21:01 (11%)
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
Precies hetzelfde merk zal niet nodig zijn denk ik. Ik ga als een speer naar de konijnenberg websitequote:Fairy schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:01:
[...]
konijnenberg heeft screenprotectors. Of wil je precies hetzelfde merk?
Reg. datum: 26 april 2004
Reg. datum: 26 april 2004
Kamera express heeft ze ook maar dan van DigiCover, kosten 10.95 eur
p.s. staat ook iemand op marktplaats die complete covers verkoopt dan zit er een deksel over het scherm
p.s. staat ook iemand op marktplaats die complete covers verkoopt dan zit er een deksel over het scherm
spike_2000 wijzigde dit bericht 10-07-2006 09:53 (45%)
Ik heb afgelopen donderdag deze geweldige camera gekocht, na jaren EOS analoog geschoten te hebben. Alleen nu komt het heel vaak voor dat wanneer ik een foto maak dat de onderkant van de foto zwart is. Ik vermoed dat dit komt doordat het sluitergordijn (ik neem aan dat dat er nog gewoon in zit) niet helemaal goed opengaat. Is dit iets waar ik invloed op heb of zal ik straks maar gewoon terug naar de winkel gaan en een nieuwe vragen?
Verder een supercamera
Verder een supercamera
Reg. datum: 30 december 2005
Reg. datum: 30 december 2005
quote:Mfpower schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:59:
Ik heb afgelopen donderdag deze geweldige camera gekocht, na jaren EOS analoog geschoten te hebben. Alleen nu komt het heel vaak voor dat wanneer ik een foto maak dat de onderkant van de foto zwart is. Ik vermoed dat dit komt doordat het sluitergordijn (ik neem aan dat dat er nog gewoon in zit) niet helemaal goed opengaat. Is dit iets waar ik invloed op heb of zal ik straks maar gewoon terug naar de winkel gaan en een nieuwe vragen?
Verder een supercamera
raar, dat zou volgens mij niet mogen gebeuren.
je kan het beste teruggaan naar de winkel ermee.
AMD Athlon 64 4000+ @2,7ghz; XFX 7800GT; Olympus E500 & Zuiko Digital 14-45mm & 40-150mm
quote:Mfpower schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:59:
Verder een supercamera
Je kunt dat even testen door de optie "Sensor clean" te kiezen in het menu.
Lens er af halen, en naar de sensor koekeloeren. Het kan zijn dat je sluiter niet goed functioneert, maar dat mag eigenlijk niet voorkomen bij een nieuw examplaar (Quality Control?).
En sowieso een nieuw exemplaar gaan halen.
Kanarie wijzigde dit bericht 10-07-2006 12:11 (4%)
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Ter informatie : Ik heb ontdekt dat ze bij digi2u.nl de bg-e3 grip verkopen (originele canon, niet de delta) voor 79 euro. Ik zet het hier maar even neer omdat deze _niet_ op hun site staat! Zelfde prijs dus als de Delta-grip op marktplaats (tenzijn je de delta via ebay in polen koopt, maar ikzelf koop liever niets uit Polen..)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ik heb alleen het laatste gedaan. Ze deden gelukkig niet moeilijk en ik heb een nieuwe. De eerste shots zijn goed, maar dat was bij m'n vorige ook. En nu voor de mooie foto'squote:THW Arie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:11:
[...]
Je kunt dat even testen door de optie "Sensor clean" te kiezen in het menu.
Lens er af halen, en naar de sensor koekeloeren. Het kan zijn dat je sluiter niet goed functioneert, maar dat mag eigenlijk niet voorkomen bij een nieuw examplaar (Quality Control?).
En sowieso een nieuw exemplaar gaan halen.
quote:WVL_KsZeN schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:11:
Ter informatie : Ik heb ontdekt dat ze bij digi2u.nl de bg-e3 grip verkopen (originele canon, niet de delta) voor 79 euro. Ik zet het hier maar even neer omdat deze _niet_ op hun site staat! Zelfde prijs dus als de Delta-grip op marktplaats (tenzijn je de delta via ebay in polen koopt, maar ikzelf koop liever niets uit Polen..)
Hoe zie je trouwens dat 1 van de accu's leeg is, en welke wordt als eerste leeggetrokken? Ik neem aan dat je ook foto's kan maken met maar 1 accu in de grip, terwijl de andere op aan het laden is?
Ik was pas wat foto's aan het maken bij een concert, en merkte dat ik daar de portretstand toch wel flink miste..
Beide accu's worden (kennelijk) tegelijkertijd leeg getrokken. Ze worden domweg parallel geschakeld. Althans dat begreep ik uit posts van anderen. Ik heb zelf nog geen grip.quote:Tarin schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:14:
[...]
Hoe zie je trouwens dat 1 van de accu's leeg is, en welke wordt als eerste leeggetrokken? Ik neem aan dat je ook foto's kan maken met maar 1 accu in de grip, terwijl de andere op aan het laden is?
Ik was pas wat foto's aan het maken bij een concert, en merkte dat ik daar de portretstand toch wel flink miste..
Have a wheelie good weekend!
Dat lijkt me wel; als je ze serieel zou schakelen zou er volgens mij twee keer zoveel spanning op komen te staan als normaal, en dat vindt de camera vast niet leukquote:FragDaddy schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:02:
Beide accu's worden (kennelijk) tegelijkertijd leeg getrokken. Ze worden domweg parallel geschakeld. Althans dat begreep ik uit posts van anderen. Ik heb zelf nog geen grip.
Haal je wel 1/8000ste en 6 fps.quote:Dannr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:20:
[...]
Dat lijkt me wel; als je ze serieel zou schakelen zou er volgens mij twee keer zoveel spanning op komen te staan als normaal, en dat vindt de camera vast niet leuk
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Er kon natuurlijk ook een circuitje in zitten dat eerst de ene accu leegtrekt en dan aan de volgende begint.quote:Dannr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:20:
[...]
Dat lijkt me wel; als je ze serieel zou schakelen zou er volgens mij twee keer zoveel spanning op komen te staan als normaal, en dat vindt de camera vast niet leuk
FragDaddy wijzigde dit bericht 11-07-2006 13:28 (12%)
Have a wheelie good weekend!
Yup, ook met 1 batterij in de grip werkt je camera.quote:Tarin schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:14:
[...]
Ik neem aan dat je ook foto's kan maken met maar 1 accu in de grip, terwijl de andere op aan het laden is?
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
quote:FragDaddy schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:27:
[...]
Er kon natuurlijk ook een circuitje in zitten dat eerst de ene accu leegtrekt en dan aan de volgende begint.
Ze worden simultaan leeggetrokken.
Stel je hebt een accu van 3.4 volt 1000mAh. Zet je die parallel dan krijg je 3.4 volt 2000mAh.
Zet je ze in serie dan krijg je 6.8 volt 1000mAh.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
Ik val maar meteen met de deur in huis.
Ik heb een vraagje over de parameters bij de M-Av-Tv-P functies.
Wat doen jullie zelf instellen bij situaties als:
- Macro
- Natuur
- Portretten
- Alround
Ik heb op dit moment zelf na enig gepiel voor deze settings gekozen:
- Contrast: +2
- Scherpte:+2
- Verzadiging: +1
- Kleurtoon: +2
Wat vinden jullie ongeveer goede waarden?
Ik heb een vraagje over de parameters bij de M-Av-Tv-P functies.
Wat doen jullie zelf instellen bij situaties als:
- Macro
- Natuur
- Portretten
- Alround
Ik heb op dit moment zelf na enig gepiel voor deze settings gekozen:
- Contrast: +2
- Scherpte:+2
- Verzadiging: +1
- Kleurtoon: +2
Wat vinden jullie ongeveer goede waarden?
www.njbe.nl/njfo
hoi..
mijn instellingen hangen er vanaf waarvoor ik de foto's maak en of ik nog zelf post processing wil doen.
als ik nog zelf ga postprocessen dan gaat alles naar minimaal: in de fotoworkflow kan heel veel en foto's die verscherpt zijn kun je bijvoorbeeld heel makkelijk over verscherpen...
mocht het zo zijn dat ik de plaatjes direct als JPG gebruiken wil staat het ongeveer als +1 in de definities die ik gebruik..
groets!
mijn instellingen hangen er vanaf waarvoor ik de foto's maak en of ik nog zelf post processing wil doen.
als ik nog zelf ga postprocessen dan gaat alles naar minimaal: in de fotoworkflow kan heel veel en foto's die verscherpt zijn kun je bijvoorbeeld heel makkelijk over verscherpen...
mocht het zo zijn dat ik de plaatjes direct als JPG gebruiken wil staat het ongeveer als +1 in de definities die ik gebruik..
groets!
EOS 350D,Speedlite 430EX, Tamron 28-75 2.8, Canon 70-200 F4
Reg. datum: 02 april 2004
Reg. datum: 02 april 2004
Na 6000 foto's met alles op nul heb ik onlangs de scherpte op +1 gezet, omdat ik in de praktijk toch altijd een beetje bleek te willen verscherpen. Nadeel is wel dat extra verscherpen nu heel snel teveel wordt.
Ik geloof eigenlijk niet dat er "goede waarden" bestaan. Veel zal afhangen van wel/niet nabewerken, maar nog meer van je eigen voorkeur.
Ik geloof eigenlijk niet dat er "goede waarden" bestaan. Veel zal afhangen van wel/niet nabewerken, maar nog meer van je eigen voorkeur.
Ik zit er toch sterk aan te denken om deze topcamera te gaan kopen, weet iemand nog een leuke deal?
Ik las al in Deel 5 van dit topic dat hij bij de MediaMarkt voor minder dan 700 te krijgen is met wat onderhandelen. Heeft iemand recentere informatie?
Het liefst in de omgeving Den Haag
Ik las al in Deel 5 van dit topic dat hij bij de MediaMarkt voor minder dan 700 te krijgen is met wat onderhandelen. Heeft iemand recentere informatie?
Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel
Reg. datum: 26 januari 2005
Reg. datum: 26 januari 2005
Hehe, benieuwd hoe je onderhandelt..
Maar het zal vast kunnen, momenteel kost ie er 749 (kit)
Wil hem misschien ook kopen, maar twijfel nog tussen deze en Nikon D50.
Trouwens, misschien een idee, om in de pricewatch een verschil te maken tussen de zwarte en zilvere kit. En de zwarte (en zilvere?) body.
Mijn vraag daarbij is ook gelijk, is de zilveren versie wel los als body te krijgen? Heb een hoop van de goedkopere pricewatchlinks bekeken, maar ik vind eigenlijk nergens de zilveren body los te koop. Altijd als kit.
Weet nog niet of ik die wil trouwens, maar het zou voor diegene die hem perse wel in het zilver willen, het zoeken wel gemakkelijk maken.
Hoe staat ie in het zilver met een wat grotere (zwarte) lens van Sigma, Tamron of Canon zelf trouwens, lijkt me wel een vreemd gezicht, daarom neig ik toch meer naar een zwarte als ik de 350D neem.
En hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse en internationale (duitse/engelse/franse) versies van de camera (en handleiding) bieden de goedkopere aanbieders vooral de duitse/engelse versie aan, of ook wel de nederlandse? Heb dat bij de meeste goedkope shops niet zo 1,2,3 na kunnen gaan. Maar een aantal keer wel Duitse zien langskomen.
Maar het zal vast kunnen, momenteel kost ie er 749 (kit)
Wil hem misschien ook kopen, maar twijfel nog tussen deze en Nikon D50.
Trouwens, misschien een idee, om in de pricewatch een verschil te maken tussen de zwarte en zilvere kit. En de zwarte (en zilvere?) body.
Mijn vraag daarbij is ook gelijk, is de zilveren versie wel los als body te krijgen? Heb een hoop van de goedkopere pricewatchlinks bekeken, maar ik vind eigenlijk nergens de zilveren body los te koop. Altijd als kit.
Weet nog niet of ik die wil trouwens, maar het zou voor diegene die hem perse wel in het zilver willen, het zoeken wel gemakkelijk maken.
Hoe staat ie in het zilver met een wat grotere (zwarte) lens van Sigma, Tamron of Canon zelf trouwens, lijkt me wel een vreemd gezicht, daarom neig ik toch meer naar een zwarte als ik de 350D neem.
En hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse en internationale (duitse/engelse/franse) versies van de camera (en handleiding) bieden de goedkopere aanbieders vooral de duitse/engelse versie aan, of ook wel de nederlandse? Heb dat bij de meeste goedkope shops niet zo 1,2,3 na kunnen gaan. Maar een aantal keer wel Duitse zien langskomen.
Pentax K10D | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters
Reg. datum: 04 april 2006
Reg. datum: 04 april 2006
quote:jhu schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:50:
Ik zit er toch sterk aan te denken om deze topcamera te gaan kopen, weet iemand nog een leuke deal?
Als je nog een vriend of kennis in Alkmaar hebt kan die even langs de MM in Alkmaar (goedkoopste MM basisprijs momenteel voor kit Euro 667) even meegekeken in hun computer
Als je dan zegt dat Cameraland.nl (ook in Alkmaar) de NL editie voor 650 hebben staan op voorraad dan gaan ze mee naar 650.
Cameraland.nl verkoopt alleen de gestripte duitse versie, dus daar moet je niet door laten lokken.
Deze mogelijkheid is alleen vandaag want vanaf maandag is de prijs weer 750 euro MM en 695 euro cameraland
Ik heb de 350d sinds gisteren en heel blij mee
stryfe895 wijzigde dit bericht 15-07-2006 10:42 (7%)
Reg. datum: 12 januari 2004
Reg. datum: 12 januari 2004
Vraagje: Ik wil graag een HDR-panorama foto maken. Om nou te voorkomen dat ik met elke richting telkens weer dat AV-knopje moet indrukken om de belichtingscompensatie aan te passen, is er iets van een mode of costum functie om automatisch een belichtingstrapje te maken van +/- 2-stoppen? Anders moet ik dat bij elke foto handmatig instellen, kost gewoon veel tijd. Dit zou heel veel tijd schelen...
Exposure Bracketing is de term die jij zoekt, en dat kan de 350D inderdaad. Zie verder de manual 
Dannr wijzigde dit bericht 15-07-2006 11:14 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 31 32 33 last