Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
never run from a sniper!
Reg. datum: 18 juni 2002

Ik heb een asus x1900xt crossfire edition goedkoop op de kop kunnen tikken en heb daarom maar besloten om mijn systeempje maar gelijk pci express ready te maken.
Ik ga het volgende kopen:
moederbord: asrock dual sata 2(goedkoop en schijnt best een prima bord te zijn)
cpu: amd athlon x2 3800+

dit heb ik allemaal al:
enhance 400 watt voeding met 18A op de 12v
3x maxtor diamnond max 9 sata schijven
9 case fans
cd rom en dvd rom drive
ccfl en nog wat van dat soort spullen
thermaltake aquarius 2 waterkoeling
corsair gehuegen 1GB(2x 512MB)

Mijn voeding trekt het bovenstaande + p4 northwood @ 3,4GHz en een asus p4p800 Se+ asus v9999GT/TD 256MB prima, ik vrees alleen dat ie mijn nieuwe systeempje niet gaat trekken. Ik wil een goede voeding die dat systeem gaat trekken maar voor een budget van ongeveer 50 euro. Ik had al een cooler master voeding op het oog van 430Watt die 29A kan leveren, asus zegt dat er 30A nodig is voor de videokaart. Gaat dit gewoon werken? Het mooiste zou zijn dat et werkt met mijn enhance voeding, maar ik vrees van niet :(
Reg. datum: 28 januari 2006

quote:
MFMD schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:24:
Op dit moment ben ik bezig om een nieuwe pc te bouwen en is vraag mij af of de voeding het wel gaat redden. Zie hieronder mijn geplande aankopen:

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) (reeds aangeschaft daarom geen AM2)

AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo (S939, 2,4GHz, 2x1MB, Boxed)

2x1GB PC3200 DDR (TwinMos)

Arctic Cooling Silentium T3 (ATX, 350W, Zwart/Zilver)

Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT

Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Zalman CNPS9500 AM2 (ook voor S939)

Zalman VF700-Cu

Interne cardreader

DVD-speler

DVD-brander

Ik heb geprobeerd om met eXtreme PSU Calculator v1.3 het totale verbruik van deze configuratie te bepalen maar geen idee of ik dit correct heb ingevuld. Ik kwam hier rond de 430 W maar met CPU Utilization en PSU Utilization op 100%. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Thnx!!

Ik ben niet heel erg bekend in de wereld van voedingen, maar ik denk dat je toch zeker een voeding moet nemen met meer dan 350 Watt. Heb gister mijn B merk voeding (300Watt) vervangen door een Zalman 360 Watt (mijn hd's deden nogal raar) en nu doet hij het verder prima. Mijn systeem is denk toch wat minder eisend qua voeding betreft.
Huisgenoot van mij heeft ongeveer zelfde configuratie als jij maar die heeft er toch echt een Tagan 480 of 580 Watt in zitten. Dus zou toch kijken of je iets meer in die richting kan aanschaffen

Reg. datum: 25 mei 2004

Ik heb een amd 64 3000 winchester gewoon op stock speed staan,
- asus a8n sli deluxe moederbord
- 4x 512mb pc 3200 geheugen
- 1x sata harddrive
- 1x dvd brander
- 1x 120mm casefan
- 360w chieftec voeding
- 1x connect3d ati x1900 crossfire videokaart.

momenteel kan ik deze videokaart niet aansluiten omdat de pci express aansluiting niet op mijn voeding zit maar volgens http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp hoef ik geen nieuwe voeding te kopen en kan deze voeding mijn systeem aan.

natuurlijk is het altijd slimmer een zwaardere voeding te nemen maar is dit ook nodig voor mijn systeem? ik ga hier geen 2 videokaarten op gebruiken enz.

zijn er trouwens van die pci express power connectors die je gewoon op een molex stekkertje kan doen?

b00n
Reg. datum: 28 juli 2006

Het zou wel verstandig zijn om over te schakelen naar een hogere voeding als je PCI-ex of SLI wilt gaan draaien, met 360w maak je er een beetje linke soep van als je het mij vraagt, ik ben zelf laatst ook al naar een hogere voeding toegegaan, en ik draai nog niet eens PCI-ex of SLI, en ik had al last van kuurtjes qua volts en krachtstroom.

Tevens lossen veel huidige voedingen ook problemen op doormiddel van gesleavede kabels en
plug/unpluggde kabels, dus kan je zelf kiezen wat je gebruikt en niet, dit verbeterd dus de airflow
waardoor je performance ook nog kan stijgen, verder zijn veel huidige voeding best heel erg stil
en dus een goede reden om een nieuwe voeding aan te schaffen.

Mijn voeding;

Antec NeoHE 430w High Efficiency, Ik heb hem zelf voor 63 Euro gekocht, maar hij kost nu 83.

http://www.laptops4me.com/images/pict/PS-NEOHE43_LG.gif

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/11/0,1425,sz=1&i=113571,00.jpg

een heel leuke voeding eigenlijk precies wat ik zoek maar helaas zit er hier geen computerboer in de buurt die zo'n voeding te koop heeft.

in de regio kan ik alleen een asus 450w psu vinden en ik denk dat ik die morgen ga kopen :) heb helaas geen geduld om te wachten.

b00n

Dat is opzich vrij jammer, ooit gedacht aan een internet winkel? Als het op voorraad is, heb je het binnen twee dagen binnen (aangezien je dan morgen bestelt), en ik zou je ook willen aanraden om eerst even te googlen en te tweaken(dus hier zoeken) naar reviews voor die Asus voeding.

Je weet maar nooit wat er uit komt, van zelfde geld is het een flop lijn van Asus, je weet maar nooit, ik heb ook een aardig tijdje gezocht en gelezen voordat ik mijn voeding ging bestellen, en deze Antec PSU scoort erg hoog in de testen en reviews die ik heb gelezen.

Verder weet ik nog dat hij problemen kan veroorzaken met een ASUS mamakaartje, maar dat is
larie koek, dat waren eerdere uitgebrachte versies, hedendaags is alles spik en span, dus denk er maar eens over na.

Vooral geen overhaaste beslissingen nemen in de PC wereld ;) Daarom wacht ik ook nog met mijn upgrade tot volgend jaar maart :D (Socket F, AM3, DDR3, PPU en etc)

ja dat is inderdaad zo maar ik heb die videokaart voor erg weinig op de kop kunnen tikken en zou het geld eigenlijk wel uit kunnen geven aan een goeie voeding maarjah.. aangezien ik via coolermaster misschien ook nog wel wat kan regelen zou ik persoonlijk gaan voor de 550w sli voeding van coolermaster, met die voeding testen wij een hoop op het werk.

maar ik wil de videokaart morgen gebruiken dus ga morgen gewoon voeding kopen :)

EDIT EDIT EDIT EDIT

Ik heb zojuist de asus 450w voeding gekocht en alles draait super, ik heb meteen wat games enz getest en alles draait echt super met de x1900xt cross fire ed. :) vette kaart.

Ict-sale wijzigde dit bericht 29-07-2006 16:55 (19%)

Reg. datum: 09 juni 2005

hi

ik heb 'n asus A7N8X-Deluxe moederbord en wil daar 1 zalman CNPS7000B-AlCu cpufan opzetten boven mn amd xp 3000+
en ik wil ook mijn oude voeding gaan vervangen met n maximaal 350 watt stille voeding

de vraag is dus welke voeding is stil/goed en past met deze combinatie..

edit: past alleen n 8cm fan bij deze case bij de power
ps

niet te duur :)

silverfaustx wijzigde dit bericht 30-07-2006 21:57 (11%)

Php counter foetsie

quote:
silverfaustx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:16:
hi

ik heb 'n asus A7N8X-Deluxe moederbord en wil daar 1 zalman CNPS7000B-AlCu cpufan opzetten boven mn amd xp 3000+
en ik wil ook mijn oude voeding gaan vervangen met n maximaal 350 watt stille voeding

de vraag is dus welke voeding is stil/goed en past met deze combinatie..

edit: past alleen n 8cm fan bij deze case bij de power
ps

niet te duur :)

De Antec Smartpower

Review: http://www.silentpcreview.com/article260-page1.html

Prijs: Antec SmartPower 2.0 SP-350, 350W ¤ 48.43
Prijs: Antec SmartPower 2.0 SP-400, 400W ¤ 54.96

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

hm dit is wel iets alleen beetje aan de duurdere kant :)
max 30-40 ¤

btw ik heb n atx niet n atx v2 :>

edit dit is teverhelpen met n 24> 20 pin converter van n paar euro

silverfaustx wijzigde dit bericht 07-08-2006 02:02 (130%)

b00n

Ik als ik jou was zou ik niet zo snel voor een Smartpower gaan, na mijn weten heb ik er hele erge slechte reviews overgelezen, verder vind je niet zo snel een kwaliteit voeding tussen de 30-40 euro,
je zou dan meer op reclame aanbiedingen moeten afgaan, zoals de;

Chieftec GPS-350EB-101A, 350 Watt, tenkoste van 32 Euro,

Maar ik zou je sterk aanraden om toch een schaal hoger te gaan zitten en je bedrag
naar 60-80 te bevorderen, om zo later geen of minder problemen te krijgen met een slechte voeding.

Wellicht een zware investering, maar je haalt er wel een lange tijd van genot en gemak uit.

heeft het wel nut om n hele stille voeding tehalen als al het andere meer lawaai maakt (deze nu is heel stabiel )
ik hoor de 26db casefans boven alles

ja die Chieftec GPS-350EB-101A had ik al bekeken en daar staat 27db (nog meer lawaai dan nu?)

ik denk dat ik nu ga rond kijken voor betere fans, en als mn budget het toe laat n veel betere case en voeding

silverfaustx wijzigde dit bericht 31-07-2006 01:51 (45%)

AFX Ghey Edition by HlpDsk
Reg. datum: 05 februari 2002

Het scheelt wel extra geluid natuurlijk, ook al zal je de rest meer horen. Ik noem het maar een samenhoping van geluid dat je namelijk hoort en dat zal dan afnemen waardoor je een kleinere dosis geluid krijgt toegediend.

quote:
Outerspace schreef op maandag 31 juli 2006 @ 01:51:
Het scheelt wel extra geluid natuurlijk, ook al zal je de rest meer horen. Ik noem het maar een samenhoping van geluid dat je namelijk hoort en dat zal dan afnemen waardoor je een kleinere dosis geluid krijgt toegediend.

elke ding dat geluid maakt is er 1 teveel ,maar het belangrijkste nu is de gene die het meeste daar van maakt :D

edit deze lijkt me ook wel iets Zalman ZM300B-APS, 300W (ATX)

silverfaustx wijzigde dit bericht 31-07-2006 02:01 (7%)

b00n

Als je voeding aardig stil is, zou ik eerst de andere bronnen van geluid vervangen

tja wat is stil, ik hoor hem wel dus niet stil genoeg 8)7

b00n

Naja, en niet iriteerende overheersende zoem is okay, bedoel, als jij gewoon in je kamer zit, beetje rustig wat te doen, met een andere geluids bron die niet overheersend is, en je je PC niet hoort, dan is hij stil, en als je savonds gaat slapen je laat je pc aanstaan, dat je hem haast niet hoort, je krijgt hem nooit 100% stil

als de tv ernaast aan staat of ik zit tegamen merk ik het bijna niet meer (totdat ik de pc uitzet dan is het wel n groot verschil)

als ik probeer te slapen ja dan mag die wel n stuk stiller, zeker 10db eraf

b00n

Dan ga je kijken waar het meeste geluid vandaan komt, gewoon je ff je vinger op het midden van de fan zetten om hem te stoppen, dan hoor je wel als het minder wordt of niet

de pin er snel uit trekken werkt beter, denk toch dat ik betere casefans ga halen

heb nu coolermaster mss vervangen door n zalman , papst is me te duur voor n fan

Reg. datum: 15 september 2003

Eigenlijk is het vanwege de Seasonics niet meer interessant om over voedingen te discussieren. De Seasonic S12-430/500/600 zijn stuk voor stuk de beste in hun klasse, qua stilte, stabiliteit en efficiency. Dus als je simpelweg de beste voeding zoekt, moet je een van die drie nemen. Als je geilt op bling bling, dan kun je nog kijken naar andere voedingen.

edit nvm

silverfaustx wijzigde dit bericht 07-08-2006 02:04 (79%)

Debian abuser

Ik heb op internet (google efficient psu) en dankzij dit topic een aardig inzicht gekregen in efficientie van verschillende PSU's, maar is er ook ergens een overzicht van efficientie van PSU's in categorieen, bijv. tot 300/400/500/600 W en welke in die klasse dan het meest efficient is?

Daarnaast, neem bijv. de Seasonics, het 600W model is efficicenter dan het 330W model. Is het met het oog op efficientie dan beter de 600W te kopen? De voeding an sich vebruikt natuurlijk ook stroom, wellicht dat de 600W versie daarom juist weer minder aantrekkelijk is :?

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Reg. datum: 14 juli 2002

Ik heb thuis nog een Pentium IV 1.7Ghz staan, die op zich prima werkt, maar de voeding maakt behoorlijk veel herrie. Nu wil ik een stillere voeding, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb hier op het forum en op andere webpagina's veel informatie gevonden, maar daaruit word ik niet veel wijzer. Welke voeding kan ik concreet het beste kopen? Hij moet vooral stiller zijn en ik ben best bereid om 50-80 euro voor uit te geven.

Ik dank jullie hartelijk voor de tips! :-)

b00n

Ik heb het al eerder gepost, De Antec NeoHE 430w, een zeer goede en stille voeding :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: