Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://img58.imageshack.us/img58/5038/2dtopic6br.jpg
Part 10
Wat is de bedoeling van dit topic?

In dit topic kan je al 2d kunstwerken posten die jij gemaakt met een 2d bewerkingsprogramma. Anderen kunnen dan van je werk genieten of zich laten inspireren, maar ook opbouwende kritiek geven voor als niet nog niet zo goed bent.

Wat is NIET de bedoeling van dit topic?

Aangezien we graag naar mooie vakwerk willen kijken, willen we vragen om geen 'kunstwerken' te posten die hooguit uit een paar filters bestaan en/of binnen een minuut of 5 inelkaar geflanst is. Dat soort werk mag wat ons betreft gewoon voor jezelf houden. bijv.: Je mag wel een signature posten, mits je daar veel moeite voor gedaan hebt, zodat anderen hier weer inspiratie uit kunnen halen. Uit een 5-minuten-in-elkaar-flans-dingetje kunnen wij geen inspiratie uit halen en is daarom ook zinloos om te posten.

We verwachten dus werk op niveau!!!

Welke programma's kun je gebruiken?

Om al die mooie kunstwerken te kunnen maken heb je natuurlijk een goed programma nodig. Nu zijn er verschillende programma's op de markt. Hieronder de meest bekendste programma's.

http://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpghttp://img52.imageshack.us/img52/2240/line6kn.jpg
De programma's

Sommige van de onderstaande programma's zijn ook te vinden in een bundelpakket. Bekende bundelpakketten zijn:

Adobe Creative Suite 2
Photoshop CS2, Ilustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2, Acrobat 7.0 Professional, Version Cue CS2, Bridge en Stock Photos
Adobe Studio 8
Dreamweaver 8, Flash Professional 8, Fireworks 8, Contribute 3 en Flashpaper 2

Plaatje op imageshack (popups!)Photoshop CS 2

Adobe Photoshop is de bekendste in het rijtje bitmap editors. De editor is bedoeld voor professionele beeldbewerking. Door de speciale programma opbouw kun je zelfs je eigen filters/brushes/patterns toevoegen aan het programma waardoor je nog mooiere afbeeldingen kunt maken.
Voor de gebruikers die een eenvoudigere versie vereisen, is er photoshop elements.

download tryout | meer info »

Illustrator CS 2

De Adobe Illustrator CS2-software geeft u nieuwe creatieve vrijheid om uw ideeën snel en krachtig te verwezenlijken. Converteer bitmaps meteen naar vectorillustraties en verf intuïtiever. Bespaar tijd met intelligente paletten en geoptimaliseerde werkruimten. Bovendien kunt u door de nauwe integratie met andere software bijzondere afbeeldingen maken voor afdrukken, video, het web en mobiele apparatuur.

Fireworks 8 (voorheen van Macromedia)

Fireworks 8 laat u maximale beeldkwaliteit met minimale compressiegrootte in evenwicht brengen aangezien u met nauwkeurige controle creëert, uitgeeft en beelden voor het web optimaliseert.

Plaatje op imageshack (popups!)Paint Shop Pro X

Voor iedereen die goede foto's wil omzetten in ware kunstwerkjes is er nu Corel Paint Shop Pro X. Geef uw foto's het professionele uiterlijk dat ze verdienen met behulp van automatische fotocorrecties en nauwkeurige bewerkingstools voor de fijne details. Als u hulp nodig hebt, is er altijd het ingebouwde Studiecentrum om u verder te helpen.

Painter IX

In het engels:
Corel Painter IX adds a range of tools and features that increase performance, fuel creativity and further extend compatibility with other industry-standard tools and applications. With improved Help features, tutorials by world-class digital artists and free access to selected lynda.com training videos, getting started with Corel Painter IX is easier than ever.

http://img303.imageshack.us/img303/1320/gratis2gq.jpgGratis software

Gimp

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Gimp werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Krita

Deze gratis bitmap bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Photoshop mede door de gebruikersinterface die bijna gelijk is. Krita werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Inkscape

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Inkscape werkt alleen onder Linux, Windows en Mac OS X.

download | meer info »

Karbon14

Deze gratis vector bewerkingprogramma is het best vergelijkbaar met Illustrator. Karbon14 werkt alleen onder Linux.

download | meer info »

Eventuele verdere hulpmiddelen om je 2d stuff mee te bewerken zijn:
- een scanner (handig voor het inscannen van tekeningen, foto's etc..)
- een digitale camera (Maak zelf foto's en bewerk deze met een foto editprogramma)
- "stock" fotografie (Ook deze kun je gebruiken in je werkjes)
- wat 3d-software (met 3d software kun je ook hele leuke dingen doen om je 2d plaat nog mooier op te vullen)

Regeltjes in dit topic

Natuurlijk kan je je gemaakte kunstwerken posten om ze te laten zien (duh!)
Zorg wel dat je aan de volgende regels voldoet.

Plaatjes hosten:

Je kan plaatjes hosten via Imageshack.us.
Een andere of eigen host kan natuurlijk ook.

Gebruik onderstaande code om ze te posten in het topic:
code:
1
[img] url van afbeelding [/img]

Indien je plaatje groter dan 600 pixels breed is, maak dan een thumbnail aan en gebruik onderstaande code:
code:
1
[url=url van afbeelding (grote versie)][img] url van afbeelding (thumbnail) [/img][/url]

Websites:

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URL's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.

Houd je je hier niet aan, zal een waarschuwing in wat voor vorm dan ook op zijn plaats zijn.

Linkjes

Wacom tekeningen post je in het volgende topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only) - part 6

Vragen over fonts die in weer in je kunstwerken kunt gebruiken post je hier:
Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 6]

Voor fotografische zaken ga hier naartoe:
GoT catagorie: Fotografie

Voor 3d werkstukken kun je hier terecht:
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31

Als je logootjes van bekende bedrijven, organistatie etc.. wilt toevoegen in je werk, is onderstaande link een prima bron:
Brands of the world.com

Tutorials mogen ook niet ontbreken. Op de sites hieronder zijn veel goeie tutorials te vinden:
- www.tutorialoutpost.com
- www.pixel2life.com
- www.good-tutorials.com
- www.absolutecross.com

Mocht je moeite hebben met het kiezen van een kleurenschema, kun je een van deze 2 pagina gebruiken om je een duwtje in de goede richting te geven:
- http://traumwind.de/blog/trw_colormatch.html
- http://www.colormatch.dk (niet firefox-proof)

Voorgaande delen

[ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ][ 7 ][ 8 ][ 9 ]

Tot slot

Als we allemaal ontopic blijven en ons aan de aangegeven regels houden dan is ook dit topic weer gezellig.

Veel plezier en happy editing ;)

Rakkerzero wijzigde dit bericht 21-11-2006 17:29 (133%)

Bedankt voor de reacties op de cover mensen. Helaas zijn het bolletje met de jaargang en het gebruik van standaard fotoshop effecten een erfenis van degene die de huisstijl heeft geintroduceerd (en dus waarschijnlijk photoshop aan het ontdekken was). Wel kan ik deze effecten beperken en zodoende toch wat professionelers proberen te bewerkstelligen. Ik heb de 2006 in de 'speciale editie' regel verwijdert, zodat het er nog maar tweemaal op staat.
ik ben voor mijn faculteits blad bezig met layouten. En heb de al een aantal spreads.

spread 1
spread 2

we hebben helaas maar 1 steunkleur, wat aan de andere kant weer een goede uitdaging is.

This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.

quote:
zirus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:04:
ik ben voor mijn faculteits blad bezig met layouten. En heb de al een aantal spreads.

spread 1
spread 2

we hebben helaas maar 1 steunkleur, wat aan de andere kant weer een goede uitdaging is.

Spread 1 is de mooiste als ik mocht kiezen :)

Spread 2 ziet er een beetje saai uit vind ik.
3 fristie

quote:
Rakkerzero schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:08:
[...]

Spread 1 is de mooiste als ik mocht kiezen :)

Spread 2 ziet er een beetje saai uit vind ik.

je kunt niet kiezen ;)

maare @ zirus,
de 1ste ziet er idd (in mijn ogen) prettiger uit, zeker bij zo'n lap text is het fijn als je even wat afleidends hebt (niet overdreven natuurlijk), zoals een plaatje/foto.

Ik zou dan bij de 2de of nog een extra foto gebruiken of die kop in het roze/paars zetten.
Wel vind ik dat de 2de qua stijl (op de kleur na) toch erg verschilt ten opzichte van de 1ste, of juist andersom :P

Misschien dat het handig is om een vast of vaster stramien/lay-out te gebruiken, waardoor je een betere eenheid krijgt. (je zou bijv. bij de 2de, van die lijn van de kop aan de 'T' een zwart vlak kunnen maken en die naar boven doortrekken)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Een poster voor de avond van de awards.
klik

Hij was niet goed genoeg(het bier was tè), dus ben nu bezig met volgende versie, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

quote:

Bij mij ook. Alleen tijdens het laden van de PDF hier in FF met acrobat 6.0 pro plugin zag ik hem heel ff. na het laden was alles weg/leeg.

btw.
Is de topicstart zo goed of moet er nog wat veranderd/geadd worden?

Rakkerzero wijzigde dit bericht 29-01-2006 00:48 (15%)

Alles van waarde is weerloos

Over de topicstart: ziet er strak uit, maar ik denk dat de verhaaltjes niet zo bruikbaar zijn voor mensen die willen weten wat het programma doet, omdat er veel te veel fluff doorheen zit (=marketing). Zeg gewoon dat Illustrator vector doet, en daardoor geschikt is voor LOGOS, posters, flyers, illustraties, Photoshop bitmap en dus voor fotobewerking/retouche, tablet-tekenen etc. etc.
De verhaaltjes worden dan wat korter en algemener, en dan kun je ze per onderwerp betitelen in plaats van per applicatie/ontwikkelaar. Dat geeft dan meteen ruimte voor wat alternatieven, ik denk dat voor de thuisgebruiker bijvoorbeeld Xara een heel goed alternatief is voor Illustrator, pas nog met Scribus gewerkt om tot de conclusie te komen dat dat ook heel aardig mee kan komen voor DTP werk.

Zoals het er nu staat kan ik bijvoorbeeld geen enkele vergelijking maken tussen Paint Shop Pro en Photoshop, als je ze per onderwerp noemt is dat gemakkelijker.

Laatste puntje: Macromedia bestaat niet meer; is Adobe :)

misschien komt het omdat het pdf-je een aantal mb groot is, en je ff moet wachten tot die is gedownload. Njah, ik gooi wel ff een jpgje hier neer..

edit:

klikbaar:
http://85.145.113.19/Geert/avond%20van%20de%20awards/bierthumb.jpg

Geert.H wijzigde dit bericht 29-01-2006 13:48 (40%)
Reden: afbeelding

quote:
Mr_Kite schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:47:
..verhaal...

Laatste puntje: Macromedia bestaat niet meer; is Adobe :)

Ja zal nog eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. maar voorlopig is het wel ff goed nu.
Macromedia kan blijven staan. Het heet namelijk Adobe macromedia nu ;)
quote:
Ghoekzema schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:38:
misschien komt het omdat het pdf-je een aantal mb groot is, en je ff moet wachten tot die is gedownload. Njah, ik gooi wel ff een jpgje hier neer..

edit:

klikbaar:
[afbeelding]

Hmmm krijg dorst van dit plaatje :9~

Maar goed ff een serieuze opmerking het middelste biertje heeft rechts een vreemde kartel rand. Alsof er iets mis is met je anti aliasing.

Ik heb dit zelf vaak ook met psp ben benieuwd hoe dit op te lossen is :D

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

uh, geen psp gebruiken ;)
Ik heb zelf de poster gemaakt in illustrator; ok de afbeeldingen komen wel uit photoshop, maar de rest dus niet. Maar in illustrator zijn die kartelrandjes dus niet aanwezig. Ik heb de poster als pdf in photoshop geimporteerd en vervolgens opgeslagen als jpg... En toen kwamen die randjes.

Gekke ZBrush-verslaafde

@Ghoekzema:

Die dropschaduwen zijn imo veeeel te donker !!! !! :)

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

quote:
Ghoekzema schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:54:
uh, geen psp gebruiken ;)
Ik heb zelf de poster gemaakt in illustrator; ok de afbeeldingen komen wel uit photoshop, maar de rest dus niet. Maar in illustrator zijn die kartelrandjes dus niet aanwezig. Ik heb de poster als pdf in photoshop geimporteerd en vervolgens opgeslagen als jpg... En toen kwamen die randjes.

Ok duidelijk.

Ik gebruikt trouwens psp omdat deze maar een fractie kost van photoshop (en voor een n00b zoals ik is dat ook meer dan genoeg :D)

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
Ghoekzema schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:38:

edit:

klikbaar:
[afbeelding]

Misschien even "Aan de OUDE markt" er neer zetten.. ;)

Anyway, ziet er goed uit...
De waarschuwing in acht nemend post ik hier het ontwerp van de website van mijn broer. Hij heeft een bedrijf op het eiland Koh Chang in Thailand en verkoopt grond en dergelijke.

Anyway, het ontwerp (voor de afwisseling eens niet klikbaar ;))

http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/ontwerp_kci_600.gif

Commentaar is uiteraard zeer welkom :)

@Eswip, zal er aan denken bij het volgende ontwerp;deze was helaas afgekeurd.

@aarbei, moest eigenlijk wel, de achtergronden van de glazen waren nogal donker...

@Exigence; vind het ontwerp nogal zwart... En niet echt uitdagend, op zich is de header wel mooi maar die valt nogal weg in de zwarte balken. Kan je die balken niet een andere kleur geven? en ook het grijs misschien dan in een andere tint doen.

Ow en het valt me nu pas op, ik heb mijn scherm nu zo staan dat ik de bovenste zwarte balk niet meer zie, dan wordt het ontwerp al een stuk opener

Geert.H wijzigde dit bericht 29-01-2006 18:12 (9%)

quote:
Pendaco schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:22:
[...]

je kunt niet kiezen ;)

maare @ zirus,
de 1ste ziet er idd (in mijn ogen) prettiger uit, zeker bij zo'n lap text is het fijn als je even wat afleidends hebt (niet overdreven natuurlijk), zoals een plaatje/foto.

Ik zou dan bij de 2de of nog een extra foto gebruiken of die kop in het roze/paars zetten.
Wel vind ik dat de 2de qua stijl (op de kleur na) toch erg verschilt ten opzichte van de 1ste, of juist andersom :P

Misschien dat het handig is om een vast of vaster stramien/lay-out te gebruiken, waardoor je een betere eenheid krijgt. (je zou bijv. bij de 2de, van die lijn van de kop aan de 'T' een zwart vlak kunnen maken en die naar boven doortrekken)
we hebben enigzins een stramien, 2 kollomen, standaard lettertype voor de text enz. Maar om dat het blad 30 blz is en we met zijn 3en layouten, hebben we besloten elke keer spread op zich zelf te nemen. Zo krijg je toch een eenheid omdat elke spread anders is.

This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.

Bravia Commercial o//

Zo, ik heb weer 's zitten spelen met die visitekaartjes van me met dit als resultaat:

versie2 het grote L3D uit het midden een stuk verkleind
http://stevenp.nl/Steven/tmp/Kaartje_nieuw3.png

versie3 het grote L3D semi-transparant eronder geplakt, ik vond dit een stuk minder mooi maar wat vinden jullie ervan?
http://stevenp.nl/Steven/tmp/Kaartje_nieuw4.png
Gekke ZBrush-verslaafde

@stevenP:

Kan ik kort over zijn: versie 3 ziet er te rommelig uit.

Probeer 2 en 3 eens te combineren?

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Dit is toch een boventitel?

Ik vind versie 2 mooi, versie 3 is meteen zo 'druk' ... :P

Nog niet misschien

Bravia Commercial o//

Klopt, ik vind het semi-transparant ook niet echt geweldig..

Sdomburg, Wat bedoel je precies met "de tekst wat van de rand af" ?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws