Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
gday schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:16:
[...]

Als ik iets kut vind, is het wel een schoudertas met een laptop erin. Je schouder gaat er helemaal van naar de klote, omdat er opeens 3kilo extra aan je schouder hangt. Nee, doe mij maar een rugzak. :)

* gday heeft zelf een laptoprugzak uit de Eastpak Campus-reeks :)
Ook nog veel ruimer dan de gemiddelde laptopschoudertas, zodat je er wel iets meer in kwijt kunt dan een notebook en een schriftje van 2 vellen.

Waar heb je die ergens gekocht? en weet jij zo een paar niet internetwinkels waar die eastpak notebook rugtassen te koop zijn?

Heb hier nog wel een KipLing rugzak waar een speciaal laptopvak inzit maar ik ben echt op kipling uitgekeken :O

promo-1 wijzigde dit bericht 20-02-2006 22:10 (11%)

Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
Arie26 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:38:
Ik heb zelfs de drivers gekregen voor de verkeerde cam de Bison of zo iets :(
dat is deze effe flink balen, maar ik mail ze nu effe voor de juiste
--------------------------------------
Weet iemand hoe ik trouwens kan zien welke cam ik nu precies heb ??
want hij geeft alleen maar aan dat het een USB2.0 1.3M Web Cam
Enige wat ik weet is dat 'ie van het merk D-MAX is, is amper een driver voor te vinden.

quote:
W00fer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:31:
[...]

Samsonite Hockenheim, heb ik ook en dat ding is wel fijn !
In het voorvak achter de klep gaat je muis en je adapter goed in, net als eten en drinken voor op school.

Het achterste vak kan je nog gebruiken voor (school)boeken etc.
Ik heb juist de modellen die ik nu op het oog heb wel met een bepaalde reden gekozen, "they don't spell laptop". Als ik een standaard zwarte opzichtige laptoptas zou nemen, kan ik voorlopig ook wel met de meegeleverde Asus tas uit de voeten.
Reg. datum: 15 februari 2006

quote:
Arie26 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:38:
Ik heb zelfs de drivers gekregen voor de verkeerde cam de Bison of zo iets :(
dat is deze effe flink balen, maar ik mail ze nu effe voor de juiste
--------------------------------------
Weet iemand hoe ik trouwens kan zien welke cam ik nu precies heb ??
want hij geeft alleen maar aan dat het een USB2.0 1.3M Web Cam
Dat staat onderapparaat beheer... Die usb2.0 1.3 is wel een Bison cam... Succes ermee!

ondertitel ?
Reg. datum: 01 september 2005

Hallo,

De laatste paar dagen ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en na veel onderzoek en lezen ben ik o.a. bij de Asus A6V-serie uitgekomen.
Nu ben ik echter nogal geschrokken van de negatieve reacties in deze draad ... is dit kenmerkend voor de A6V of zijn het de uitzonderingen ? (veel uitzonderingen dan ? :X)

Het leek mij een hele mooie laptop voor een mooie prijs, maar ik twijfel nog over enkele punten, waaronder de grafische kaart.
De meeste gebruikers lijken voor de A6Va te hebben gekozen met een ati mobility kaart.
Zelf zat ik echter ook aan de A6Vc te denken met zijn Nvidia Go 6200 Turbocache, omdat ik van plan ben veel linux te draaien en de nvidia's werken over het algemeen toch beter.
Op zich ben ik geen gamer dus ik hoef geen zware grafische kaart, maar er moet wel hardware acceleratie aanwezig zijn en de kaart moet 100% opengl ondersteunen i.v.m. de studie.
Dit laatste kan de geintegreerde intel oplossing van het centrino platform volgens mij niet, dus vandaar het dillema of ik nu voor een ati of nvidia moet gaan.
Het is evt. ook een optie om een nvidia go 7300 turbocache te nemen, maar ik weet niet of deze van toegevoegde waarde is ?

Dus :

- Is de A6V werkelijk zo'n probleemgeval ? (asus hanteerd toch een goede garantie / service had ik begrepen ?)
- Welke grafische chip verdient de voorkeur in mijn geval ?

Misschien dat iemand me wat kan helpen met deze vragen of wat praktijkervaring wil delen (met linux) ?

Alvast bedankt ! :)

Zo ... eindelijk dan toch de stap naar GoT gemaakt

Reg. datum: 02 maart 2003

Er komt ook steeds meer ondersteuning voor ati onder linux. Een probleem waar ik tegenaan liep met Linux was de Realtek HD-Audio oplossing, daarop loopt hij vast bij runlevel 3. Om dit op te lossen moet je het geluid uit schakelen in de BIOS, ik weet niet in hoeverre jou favo distro hier mee om zal gaan, ik heb het geprobeerd met Ubuntu. En wat betreft de probleem gevallen, je zult in zo'n topic voornamelijk problemen tegen komen. Over het algemeen bevalt mijn laptop prima, en in jou geval zou ik gewoon voor de Nvidia gaan, als gamen je toch niet boeit.

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
yohanman schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:30:

Nu ben ik echter nogal geschrokken van de negatieve reacties in deze draad ... is dit kenmerkend voor de A6V of zijn het de uitzonderingen ? (veel uitzonderingen dan ? :X)

Het zal denk ik niet meer zijn dan de andere fabriekkanten. Lees voor de grap eens door het Ervaringen topic van ander notebooks als Acer en MSI. Bij Acer komen er scheuren in de behuizing bij de scharnieren van het scherm :X.

Het is gewoon dat veel mensen met problemen of ervaringen vaak eerst forums raadplegen alvorens ze naar de fabrikant/verkooppunt toe stappen (denk ik).

Reg. datum: 13 maart 2001

de problemen die ik heb/had waren slechts van kleine aard. Laat je hierdoor niet van de koop weerhouden. Mensen komen hier vooral om problemen te melden, niet om te melden dat de laptop zo geweldig is.

Reg. datum: 27 augustus 2005

Ook mijn reacties kom je niet tegen omdat ik geen problemen heb...uitstekende laptop! Veel plezier van.

quote:
matt99 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:27:
[...]

Dat staat onderapparaat beheer... Die usb2.0 1.3 is wel een Bison cam... Succes ermee!
Raar... de Bison drivers werken bij mij niet?

ondertitel ?

Bedankt voor de vlotte reacties !

Eigenlijk heb ik m'n keus momenteel beperkt tussen Asus en IBM ...
De asus laptops zijn over het algemeen gunstiger geprijst met betere specificaties.
Asus schijnt goede garantie en support te hebben en dat is ook belangrijk, maar ik schrok toch wel even van de vele negatieve reacties ;)
Veel andere merken heb ik al afgestreept i.v.m. de mindere service en problemen.

quote:
Eddos schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:47:
... en in jou geval zou ik gewoon voor de Nvidia gaan, als gamen je toch niet boeit.

Gamen doe ik idd niet aan, maar de grafische kaart moet wel hardware acceleratie en volledig opengl ondersteunen i.v.m. de studie en het 3d programmeren etc.
Mijn voorkeur ging dan uit naar de nvidia, ondanks dat de ati ongetwijfeld beter zal zijn, omdat deze betere linux ondersteuning heeft. (tenzij er belangrijke argumenten voor ati zijn aan te voeren zoals zuiniger / warmteproductie etc.)
Volgens mij zal een Nvidia Go 7300 T.C. ook niet van toegevoegde waarde zijn t.o.v. een Nvidia Go 6200 T.C. in mijn geval ...

Bedankt voor de reacties en het meedenken ...

yohanman wijzigde dit bericht 20-02-2006 23:41 (4%)

Reg. datum: 13 maart 2001

burton heeft trouwens veel mooie rugzakken die ook voor laptops geschikt zijn.
Alleen tot welke maat is de grote vraag...
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=370

Live sound engineer

Mijn A6VA draait zonder problemen, stabiel, alle games, Win XP Pro, apps, name it. Geen problemen en daarom ook hier geen reacties elke dag. Op een forum lees je vaak zaken die te maken hebben met een probleem van een desbetreffend product, dus logisch dat het wellicht negatief overkomt. Het is echt een stevige solide laptop met goede specificaties etc.

Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, M2N-32-SLI Deluxe, AMD Athlon 64 6000+ X2, Zalman 9500AM2, 4x 1GB DDR2 800 Geil Ultra, Asus 8800GTS 640MB, WD 250 GB 16MB, WD 200GB 8MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 30" 3007WFP-HC

PIIEEEERRREEE

quote:
matt99 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:27:
[...]

Alleen de drivers voor dat ding werken niet :(
maar ben benieuwd of ik reactie krijg van asus vandaag, want heb ze wederom gemaild.

NAC Breda

Round en around again
Reg. datum: 19 december 2002

Ik heb absoluut geen problemen met die van mij meer (moet wel toegeven dat ik wel een DOA heb gehad), op dit moment draait alles super. Geen enkel probleem met drivers nog tegengekomen. (originele Windows installatie met alleen nieuwere Ati drivers en wat Asus programma's verwijderd)

Wel even een andere vraag: ik mis in de bijgeleverde Windows XP Home de Windows Moviemaker... Dit zou toch standaard bij Windows moeten zitten of niet? Ik heb het nl. nodig... Heeft iemand een idee? Ik kon het niet alsnog installeren in Windows en ik kan het ook nergens los downloaden volgens mij.

djeejdjeej wijzigde dit bericht 21-02-2006 13:57 (18%)

Asus A6Va

quote:
yohanman schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:30:
Hallo,

De laatste paar dagen ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en na veel onderzoek en lezen ben ik o.a. bij de Asus A6V-serie uitgekomen.

Het leek mij een hele mooie laptop voor een mooie prijs, maar ik twijfel nog over enkele punten, waaronder de grafische kaart.
De meeste gebruikers lijken voor de A6Va te hebben gekozen met een ati mobility kaart.
Zelf zat ik echter ook aan de A6Vc te denken met zijn Nvidia Go 6200 Turbocache, omdat ik van plan ben veel linux te draaien en de nvidia's werken over het algemeen toch beter.
Op zich ben ik geen gamer dus ik hoef geen zware grafische kaart, maar er moet wel hardware acceleratie aanwezig zijn en de kaart moet 100% opengl ondersteunen i.v.m. de studie.
Dit laatste kan de geintegreerde intel oplossing van het centrino platform volgens mij niet, dus vandaar het dillema of ik nu voor een ati of nvidia moet gaan.
Het is evt. ook een optie om een nvidia go 7300 turbocache te nemen, maar ik weet niet of deze van toegevoegde waarde is ?

Dus :

- Is de A6V werkelijk zo'n probleemgeval ? (asus hanteerd toch een goede garantie / service had ik begrepen ?)
- Welke grafische chip verdient de voorkeur in mijn geval ?

Misschien dat iemand me wat kan helpen met deze vragen of wat praktijkervaring wil delen (met linux) ?

Alvast bedankt ! :)

Over het algemeen ben ik ook een tevreden gebruiker, alleen wat kleine probleempjes gehad. Maar na eigen installatie xp alles opgelost. Enige minpunt van a6va is zelf vrij trage hd (4200 rpm), maar wel 80 GB (ruimte kon ik zeker gebruiken voor films :+ )

Ik zou geen turbochache kaart nemen, omdat ie die extra geheugen voor de kaart afhaald van het werkgeheugen van de laptop (dus 128 van 265 mb). Ik heb zelf dus ook een ati x700 128mb... is prima kaartje... succes met de keuze

Als je nu een A6VA koopt, heb je grote kans dat BIOS 210 daarop staat voorgeprogrammeerd, betekent dat de X700 HyperMemory gebruikt = 128MB Dedicated + 128MB systeemgeheugen.

W00fer, hoe bevalt BIOS 205 voor de rest bij jou?

Frietsaus wijzigde dit bericht 22-02-2006 15:17 (16%)

ondertitel ?

quote:
matt99 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:07:
[...]
Over het algemeen ben ik ook een tevreden gebruiker, alleen wat kleine probleempjes gehad. Maar na eigen installatie xp alles opgelost. Enige minpunt van a6va is zelf vrij trage hd (4200 rpm), maar wel 80 GB (ruimte kon ik zeker gebruiken voor films :+ )

Mooi dat je er tevreden mee bent ... het is ook zeker een leuke laptop.
Persoonlijk zou ik voor een iets kleinere en snellere hd gaan dan, een 60gb 5400 denk ik.
Je kunt er altijd nog een snelle externe schijf aanhangen ...
quote:
Ik zou geen turbochache kaart nemen, omdat ie die extra geheugen voor de kaart afhaald van het werkgeheugen van de laptop (dus 128 van 265 mb). Ik heb zelf dus ook een ati x700 128mb... is prima kaartje... succes met de keuze

Hé, nu zeg je iets wat ik tot nu toe niet ben tegengekomen ... die 6200 turbocache heeft dus 128mb eigen geheugen en de rest komt van het interne geheugen ?

Tot voor kort had ik begrepen dat die turbocache namelijk slechts 16 of 32 mb geheugen onboard had en voor de overige 112 of 249 mb het interne geheugen gebruikte !

Als die nvidia go 6200 turbocache kaart werkelijk 128mb onboard heeft, kun je de turbocache dan niet simpel uitschakelen ?
De 128mb zou toch voldoende moeten zijn nietwaar ?

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
Eddos schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:30:
Ik zou hem gewoon als externe schijf gaan gebruiken, dat ga ik wel doen tenminste na mijn overstap naar 7200 toeren.

Trouwens, als ik FN+F2 gebruik werkt dit wel voor Bluetooth, maar niet voor WLAN.
Heb laatst een recovery uitgevoerd met de originele Asus cd, dus vind het lichtelijk vaag dat het ene wel werkt, en het andere niet.
Zijn er meer mensen met deze vreemde "bug"?
Iemand die dit ook heeft gehad?Vind het maar een vreemd iets..

quote:
Hé, nu zeg je iets wat ik tot nu toe niet ben tegengekomen ... die 6200 turbocache heeft dus 128mb eigen geheugen en de rest komt van het interne geheugen ?

Tot voor kort had ik begrepen dat die turbocache namelijk slechts 16 of 32 mb geheugen onboard had en voor de overige 112 of 249 mb het interne geheugen gebruikte !

Als die nvidia go 6200 turbocache kaart werkelijk 128mb onboard heeft, kun je de turbocache dan niet simpel uitschakelen ?
De 128mb zou toch voldoende moeten zijn nietwaar ?

http://www.nvidia.com/page/geforce6200_pci
het ligt er dus net aan over welke kaart versie we het hebben... maar inderdaad de 6200 met totaal dus 128 mb onboard haalt de rest van het geheugen (is dus model a6vc)... Ik durf niet te zeggen of je het uit kan schakelen... En inderdaad dan is die 128 mb voldoende.

Nog een tip: koop er direct geheugenreepje bij dat kan deze laptop zeker gebruiken.

quote:
Nokko schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:15:
Als je nu een A6VA koopt, heb je grote kans dat BIOS 210 daarop staat voorgeprogrammeerd, betekent dat de X700 HyperMemory gebruikt = 128MB Dedicated + 128MB systeemgeheugen.

W00fer, hoe bevalt BIOS 205 voor de rest bij jou?

Meer bugs dan 208 of 209 maar wel wat stiller (tzal een graadje of 2 schelen wanneer de fan aangaat)

Zo als ik al eerder postte loopt de bak af en toe vast na een standby, heb ik knipperschermen bij lage batterijspanning etc etc.

Mja maar verder draait het ok, Ik heb al zoveel getweaked aan de bak dat hij op batterij nooit meer de fan aan durft te doen, anders krijgt hij een rotklap ;) O.a. undervolten, downclocken van zowel de cpu als de grafische kaart (en dan bedoel ik drastisch 600 mhz cpu op 0.700 volt en 286/205 GPU clocks undergeclocked) Het helpt een stuk maar nog niet veel genoeg.

Kga binnenkort nog eens bios 210 uitproberen, misschien dat het dan NOG wat beter is.
Hoe draait die bios bij jou ?

Ik hoop dat er een bios komt die dat USB power leakage probleem oplost, want dat kost me ongeveer 20 minuten batterij.

Volgende week vakantie, dan maar weer eens een battery calibration doen. Wear staat alweer op 12%

BIOS 210 draait prima hier, er was eerst echt geen verschil in fan speeds etc. Maar ik vermoed dat mijn harde schijf de boosdoener is van de hitte in mijn laptop, de Toshiba schijf waarmee de laptop is geleverd staat soms op 55C (idle!), ik denk dat dit de rest van de laptop opwarmt en vervolgens de fan aanslaat.

Ik krijg zodra ik de laptop terug heb van de RMA een nieuwe Hitachi 5K100 disk, ik ga dan kijken of de fan nog zoveel aanstaat bij mij.

Op het HyperMemory gebeuren na, fixed BIOS 210 niet zo heel erg veel denk ik. (Ik zoek BIOS 208 nog eigenlijk, maar die is spoorloos verdwenen :? )

Hierbij ook een oproep, als iemand A6VAAS.208 of A6VAAS.207 heeft, graag! :)

Frietsaus wijzigde dit bericht 23-02-2006 10:20 (8%)

ondertitel ?

Hmmm, het is heel lastig om er achter te komen, want er gaan enkele tegenstrijdige beweringen rond betreffende de Go 6200 TurboCache, maar volgens nvidia is TurboCache niet uit te schakelen.
Dat is erg jammer ....

@Nokko en Woofer :
Worden de A6V's werkelijk zo warm ?
Wat is dan de reden om terug te gaan in biosversie ?

Heeft dat te maken met het hypermemory van jullie ati kaartjes die in de oudere biosversies nog niet worden ondersteund ?
Hypermemory is de tegenhanger van Nvidia's turbocache geloof ik hé ... kunnen jullie dat ook niet uitschakelen ?

HyperMemory kan ik uitschakelen door middel van het installeren van oudere drivers. De reden dat ik weer terug wil naar BIOS 208 is omdat mijn laptop geleverd werd met 208, helaas was ik vergeten om een backup te maken. :'(

Ik denk toch dat mijn 'fan-probleem' door mijn harde schijf komt, het is namelijk zo sinds de harde schijf erg warm wordt wegens een of ander defect (luidruchtig, erg warm, bad sectors).

Van zichzelf wordt de A6VA absoluut niet warm, tenminste, die van mij eerst niet.

ondertitel ?

Heb je er een andere HD in laten zetten dan ?
Er moet toch een aanwijsbare oorzaak zijn voor het warmte probleem ...

Voelt de laptop fysiek ook warmer aan of is het een bug in het uitlezen van de sensors o.i.d. ?

Wat het turbocache verhaal betreft :
quote:
Because TurboCache is integral to the Quadro NVS 285 GPU, it can not be turned off.

Erg jammer dus ...

edit :

Weet iemand of de A6 ook met een normaal 15" beeldscherm verkrijgbaar is ?
Volgens de Asus website wel (15"/15.4" XGA / WXGA), maar dat zou dan 1024x768 betekenen, een 1400 x 1050 resolutie (sxga+) is dus niet mogelijk blijkbaar ?

Persoonlijk hoeft breedbeeld voor mij namelijk niet en je hoort nog wel van problemen met vertekening en ook beamer problemen etc.
Een 1024x768 resolutie is echter aan de lage kant lijkt me ...

yohanman wijzigde dit bericht 23-02-2006 13:38 (37%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: