Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2005

quote:
Hoedje schreef op maandag 09 januari 2006 @ 23:45:
[...]

Dit is wel heel leuk, dit is eigenlijk het eerste antwoord op de UE10. Maar toch niet, want de prijs klopt voor geen meter. Toch is het gezien de drie drivers een waardig alternatief, immers het is pas de tweede in ear koptelefoon die dat heeft. Daarnaast is de naam ook heel vreemd. Toch om aan te geven dat het wat speciaals is. Maar wat gaat er met de E5 gebeuren, vragen vragen...

De push-to-talk accessoire lijkt mij overigens ideaal! Maar het is wel een beetje duur.
Nou, er zijn al wat meer IEM's met drie drivers: UE-10 Pro, UE-7 Pro en de Westone ES3 hadden het ook al.

The Kids Want Minimal
Reg. datum: 29 december 2005

ik overweeg om nieuwe oordopjes te kopen, namelijk de in-ear Creative EP-630. Alleen nog wat vraagjes over die oortjes, hoeveel setjes sleeves krijg je erbij en kan je er andere bij kopen? En hoe zit het met de bass met deze oortjes. Mijn vader heeft de in-ear Sony 71 (ofzo, die witte) en daarop vind ik de bass een beetje te hard. Als ik te lang naar veel bass luister krijg ik hoofdpijn dus dat vind ik niet echt prettig.

En kan je de sleeves van de Sony 71 ook op de EP-630 plaatsen of gaat dat niet?

Twitter - YouTube - Xbox Gamertag - Soepoog.nl - iPod Classic 80 Gb - Nokia E71 - Xbox 360 Pro

Reg. datum: 19 januari 2003

Zo ik heb vandaag m'n Creative's EP-630 ontvangen !
Na een tijdje naar de oordopjes te hebben geluisterd moet ik zeggen dat ze me erg goed bevallen !
De samenhang van high / mid en low vind ik perfect. Je hoort erg zuiver geluid ! Voor de bassliefhebbers, de bass wat erin zit is erg lekker ! Niet te erg aanwezig, maar het knalt goed door en het is voornamelijk aangenaam om naar te luisteren ! ( Zo klonk The Prophet @ QrimeTime erg lekker :D ) Soms klinkt het geluid nog een beetje schel ( bij gezang ) maar dit zal vast wel veranderen wanneer ze volledig zijn ingespeeld :) Voorlopig ben ik dus erg tevreden !
Het enigste nadeel vind ik zelf dat het pootje van rubber is, hier moet je even aan wennen wanneer je de dopjes in wil doen !

@ Monnick : je krijgt 3 sleeves erbij ! Zie hierboven hoe het zit met de bass :)
Ik heb zelf geen idee of je de sleeves van de EX-71 er ook op kunt plaatsen !

KeNYaR wijzigde dit bericht 11-01-2006 12:42 (11%)

Reg. datum: 11 januari 2006

Hey allemaal...

Ik heb een vraagje... Ik ben op zoek (zoals velen hier) naar DE perfecte oordopjes voor mij...
Ben een 20-jarige studente met een Creative Zen Micro (hopelijk binnenkort een nieuwe Apple iPod); waar ik elke dag enkele uren naar luister op de trein. Typische pendelaar dus! Wat belangrijk is voor mij: goeie bass (niet al te kil geluid), makkelijk draagbaar en goede 'isolatie' (m.a.w.: ik vind het behoorlijk genant als ik merk dat mijn medereizigers kunnen 'meegenieten' van mijn muziek). Momenteel heb ik budget-oordopjes om 't zo te zeggen; kostten amper 10 euro denk ik.
Ik ben dan wel studente, maar bereid om voor 'mijn' muziek wat meer euro's neer te tellen. (lees: ik wil niet meer dan 100 à 130 euro betalen, minder is natuurlijk beter!)

Wie kan me helpen bij mijn zoektocht?

Mijn oog was gevallen op de Shure E2, maar had ergens al gelezen dat de E3's een pak beter klinken. Of zijn er nog vergelijkbare varianten? Nu heb ik ook geen idee hoeveel beter die E3's zijn...

Help please?

Alvast bedankt...

Je kan je reacties altijd mailen naar fientje_grasmachientje@hotmail.com

quote:
TanteFien schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:45:
Wie kan me helpen bij mijn zoektocht?

Mijn oog was gevallen op de Shure E2, maar had ergens al gelezen dat de E3's een pak beter klinken. Of zijn er nog vergelijkbare varianten? Nu heb ik ook geen idee hoeveel beter die E3's zijn...

Help please?
Met de startpost kom je al een heel eind. gezien je budget, raad ik je sowieso de Shure E3 aan. Die kan je via een inkoopactie voor precies 130 euro krijgen.
De Shure E2 zou ik ien ieder geval overslaan. Wat geluidskwaliteit schijnen de Sharp MD33/Creative EP-630 heel dicht in de buurt te komen. In ieder geval zo dicht dat de E2 geen 30 euro meerwaarde hebben. Of je moet isolatie enorm belangrijk vinden; die is bij de E2 namelijk wel beter.
quote:
Je kan je reacties altijd mailen naar fientje_grasmachientje@hotmail.com
Mag niet iedereen het advies weten? :+

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Tuurlijk mag iedereen de reacties weten :D
was gewoon ff ter informatie...

Ja idd, de beginpost hielp enorm (ook die van deel 6), maar 'k had gewoon nog graag even m'n situatie voorgelegd :)

enneuh... klinkt waarschijnlijk enorm stom... wat is een inkoopactie precies?! :s en waarin verschilt E3c van E3? gewoon kleur? (EDIT: never mind, net de FAQ gelezen :) )

En is de E3 even goed geïsoleerd als de E2 ?

TanteFien wijzigde dit bericht 11-01-2006 15:49 (27%)

Zo stom is het niet, maar als je het weet klinkt het eigenlijk heel logisch. Inkoopactie.net heeft zelf al een redelijke uitleg gegeven...
quote:
TanteFien schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:42:
En is de E3 even goed geïsoleerd als de E2 ?
Het gaat om de isolatie van jou voor de buitenwereld... ;) Met vergelijkbare sleeves zullen de E2 en de E3 elkaar niet veel onlopen.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 11-01-2006 15:52 (45%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

OK in orde ;-) dacht wel zoiets hoor, maar had er nog nooit van gehoord!

Als iemand anders nog advies heeft; laat maar komen!

Reg. datum: 14 oktober 2005

yo, ik heb een vraagje:
zijn de creative ep-630 ook in een bepaalde winkel te koop en hoe duur? Want ik wil ze graag in een winkel kopen en ik heb ze nog niet echt in een winkel gezien.

Reg. datum: 11 mei 2005

quote:
TanteFien schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:04:
...
Als iemand anders nog advies heeft; laat maar komen!

Als je budget het toelaat en je MP3-speler over een goede EQ (is wel het geval bij de Zen Micro) beschikt zal ik ook voor de Shure E3 gaan. Waarom een goede EQ dan? (zal je misschien roepen :o ) Simpelweg omdat bij de Shure E3 de middentonen een beetje nadrukkelijk aanwezig zijn en hoge tonen hebben te maken met een sterk roll-off waardoor deze oordopjes een beetje “zwanger” klinken zonder EQ (dus geen compensatie). Met een goed werkende EQ kan je dit heel goed compenseren :)
(zonder ellendige vervorming zoals bij sommige "trendy spelers" het geval is).

Ik heb de Shure E3 al een tijdje en heb ze op mijn beide spelers uitgeprobeerd (Rio Carbon en Kenwood HD20GA7, uiteraard met uitstekende EQ), deze oordopjes zullen je oren flink gaan verwennen en zijn zeker waard voor het geld! :9

Echter wanneer deze oordopjes op een speler zonder een goed werkende EQ aangesloten worden, kan het geluid behoorlijk tegen vallen. In het vorige deel van dit topic is deze ellende regelmatig aan de orde geweest.

Aspa wijzigde dit bericht 11-01-2006 20:16 (4%)

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
Da Ni-LXL schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:26:
yo, ik heb een vraagje:
zijn de creative ep-630 ook in een bepaalde winkel te koop en hoe duur? Want ik wil ze graag in een winkel kopen en ik heb ze nog niet echt in een winkel gezien.
pricewatch: Creative EP-630

En hier, die een winkel in Rotterdam hebben. Verder zijn ze geloof ik niet verkrijgbaar in gewone winkels.

Reg. datum: 23 april 2004

Ik heb vanmiddag mijn Shure E2G's mogen ontvangen. :)
Via eBay besteld in Amerika, en binnen 5 dagen in huis (voor de helft van de prijs van wat ze hier kosten).
Ik had eerst de Apple earbuds (in-ear), maar als ik daarmee mijn hoofd bewoog dan viel de bass gelijk weg.
Deze dopjes blijven perfect zitten, en je hoort helemaal geen omgevingsgeluid meer.
De E2G heeft meer bass dan de E2C, dus als er mensen zijn die de E2C's te weinig bass vinden hebben, dan is dit mischien een optie.
En ze zijn een stuk mooier, want deze zijn gewoon zwart.

Reg. datum: 11 september 2003

Ik heb de Logitechs, en ze worden nu al kaal na 3 weken. Wel jammer. Verder pas sinds eergisteren ontdekt dat er toch wél aanduidingen op de dopjes voor links en rechts staan :P.

Reg. datum: 07 november 2001

Ik sta op het punt om nieuwe oordopjes te kopen omdat mijniPod voor m'n shuffle dopjes kapot aan het gaan zijn. Naast de iPod dopjes heb ik ook nog een uitvoering van Sony, en ik moet eerlijk zeggen dat ze veel beter en voller klinken. Maar er zit toch wel een enorm nadeel aan, de snoertjes raken altijd in de knoop en ben dan altijd even bezig om het uit elkaar te halen.

De iPod dopjes hebben zo'n handig schuif dingetje die er voor zorgt dat het nooit in de war raakt! Zijn er nog andere merken die ook zo'n systeem hebben?

Aspa, heel erg bedankt voor je uitleg en je raad!!!
Het was heel 'verhelderend', dankjewel...
En DeeD2k2, jij natuurlijk ook heel erg bedankt!
Toch zijn nieuwe reacties nog steeds enorm welkom...

quote:
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:39:
Ik heb vanmiddag mijn Shure E2G's mogen ontvangen. :)
Via eBay besteld in Amerika, en binnen 5 dagen in huis (voor de helft van de prijs van wat ze hier kosten).
Ik had eerst de Apple earbuds (in-ear), maar als ik daarmee mijn hoofd bewoog dan viel de bass gelijk weg.
Deze dopjes blijven perfect zitten, en je hoort helemaal geen omgevingsgeluid meer.
De E2G heeft meer bass dan de E2C, dus als er mensen zijn die de E2C's te weinig bass vinden hebben, dan is dit mischien een optie.
En ze zijn een stuk mooier, want deze zijn gewoon zwart.
Meer bass? Ik dacht altijd dat alle E2* technisch hetzelfde waren.

Reg. datum: 10 oktober 2004

Om even een loze opmerking te maken, wat ik hier niet heb kunnen vinden een tijd geleden, toen ik er naar aan het zoeken was.

Stel je hebt Apple In-ear's en ze vallen steeds uit je oren (bij mij het geval, geprobeerd bij setje van een vriend) en je vraagt je af of er ook andere sleeves op de Apple's passen. Heel toevallig ;) was dat bij mij ook het geval en had ik dus een setje gemodde Sony EX-71SL's bij me.

Hier het resultaat van een kleine wisseltruc (excuses voor de slechte kwaliteit v/d foto's):

http://x12.putfile.com/1/1013141429.jpg

http://x12.putfile.com/1/1013135521.jpg

Zoals goed, of minder :Y) goed, zichtbaar is, is dat de sleeves er goed op blijven zitten. Ze passen hierdoor nu wel in mijn oren. Het enige nadeel van dit alles is dat de dopjes niet zo mooi eruit zien aan de bovenkant, omdat de originele Apple sleeves veel groter zijn aan de achterkant.

Veel succes met kiezen :)

P4 540J, Asus P5GD1 PRO, 1024mb Twinmos PC3500 Speed Premium BH-5, XFX GeForce 6600GT 256MB DDR3 (PCI-E)

quote:
Boris Jeltsin schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:03:
[...]

Meer bass? Ik dacht altijd dat alle E2* technisch hetzelfde waren.
Nee, want de E2G is de 'gamers edition', en die heeft meer bass.
En als alle types hetzelfde zouden zijn, dan heeft het ook geen zin om meerdere types te maken. ;)

Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
VampireSlayer schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:48:
Ik sta op het punt om nieuwe oordopjes te kopen omdat mijniPod voor m'n shuffle dopjes kapot aan het gaan zijn. Naast de iPod dopjes heb ik ook nog een uitvoering van Sony, en ik moet eerlijk zeggen dat ze veel beter en voller klinken. Maar er zit toch wel een enorm nadeel aan, de snoertjes raken altijd in de knoop en ben dan altijd even bezig om het uit elkaar te halen.

De iPod dopjes hebben zo'n handig schuif dingetje die er voor zorgt dat het nooit in de war raakt! Zijn er nog andere merken die ook zo'n systeem hebben?
Zo ver ik weet uit eigen ervaring(Shure E4C), heeft Shure zo'n schuifplasticje.

aka MrShoarmabroodje
Reg. datum: 25 mei 2003

quote:
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:25:
[...]

En als alle types hetzelfde zouden zijn, dan heeft het ook geen zin om meerdere types te maken. ;)

Alle E2's zijn gelijk aan elkaar, net als alle E3's gelijk aan elkaar zijn, en alle E4's zijn ook gelijk aan elkaar. Maakt niets uit of het nou geen achterhangsel heeft, of een "c", of een "g" voor geluid. Het enigste verschil is de kleur. (C = wit, G = zwart, geen = grijs/zwart). Ook een verschil is de iets kortere kabel, wat het wat makkelijker maakt in gebruik met een psp/gameboy. :)

Alle types zijn dus hetzelfde, de "zin" is het stijl gevoel, C voor de iPod gebruikers, G voor de gamers, en de andere voor de rest.

edit:
tikfauden

digitalmind wijzigde dit bericht 11-01-2006 22:57 (19%)

Rik

quote:
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:25:
[...]

Wat digitalmind hierboven zegt dacht ik ook ja. Extra bass voor gamers kan ik ook niet logisch verklaren. Alleen de "g" voor gamers, de "c" voor consumenten en zonder een letter voor professionele doeleinden..

quote:
digitalmind schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:43:
Het enigste verschil is de kleur. (C = wit, G = zwart, geen = grijs/zwart). Ook een verschil is de iets kortere kabel, wat het wat makkelijker maakt in gebruik met een psp/gameboy. :)

Niet helemaal, want de C is tegenwoordig ook in het zwart verkrijgbaar. :?
En de E2C is niet wit, maar bruin/doorzichtig..

Marco wijzigde dit bericht 11-01-2006 23:45 (7%)

aka MrShoarmabroodje

quote:
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:43:
[...]

Niet helemaal, want de C is tegenwoordig ook in het zwart verkrijgbaar. :?
En de E2C is niet wit, maar bruin/doorzichtig..
Ja, gek genoeg heet de zwarte versie soms ook weer "c", echter op meeste sites word deze dan toch aangeduid als E3 of E4 wanneer het de zwarte versie betreft. Klopt, de E2c is inderdaad niet wit, weer een vreemd iets, misschien omdat C dan voor Consumer staat, en kleur er niet van afhankelijk is?

Rik

Wij willen bochten!!
Reg. datum: 25 april 2003

Even een tip voor Sony EX71 eigenaars:

Ik heb een truukje om meer en beter hoog uit de doppen te krijgen!

Nadat ik de rubbertjes van de shure 2c had gemonteerd (via een IA, want ik was 1 sony-rubbertje kwijt) viel me op dat door de nieuwe rubbertjes de dopjes nog iets doffer werden :'(
Dit komt omdat het kanaaltje door het rubbertje van de 2c iets dunner en langer is dan bij de originele rubbers.. ook zijn de shure rubbers van een iets dikker rubber.
Ik had eerder al gelezen dat je iets uit het tuutje moest halen van de doppen en dat het hoog dan beter zou worden..

Omdat de doppen me nu al helemaal tegenstonden heb ik het dus gedurfd en het vliesje met het hele kleine gaatje dat op het tuutje zit (zie je pas als je het rubbertje eraftrekt) met een passer weggehaald.

Gevolg: het hoog kan nu veel makkelijker uit het dopje, mn oren in 8) _/-\o_
De doppen klinken een stuk helderder.. waardoor de losse bassen minder opvallen.

credits gaan uit naar degene die dit eerder al meldde ergens in een eerder deeltje van dit topic

Edit: let wel op! Doordat het vliesje weg is, is de weg vrij voor vuil om het dopje in te gaan. Je zal dus extra voorzichtig hiermee om moeten springen.
Voor mij maakt het iets minder uit, omdat de shure-rubbertjes al een iets lastigere doorgang bieden voor vuil dan de originele.

Smiling Pitbull wijzigde dit bericht 12-01-2006 00:47 (13%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

aka MrShoarmabroodje

quote:
Smiling Pitbull schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:45:
Even een tip voor Sony EX71 eigenaars:

Ik heb een truukje om meer en beter hoog uit de doppen te krijgen!

Heb hier even hetzelfde gedaan, aangezien ik morgen of overmorgen me E4's verwacht. Hoge tonen zijn minder schel, wat zeker een verbetering is. Bij zang is het echter nogsteeds te schel. :( Omdat de hoge tonen iets losser komen door deze "mod" valt de bas inderdaad ook wat minder op, wat ook wel een verbetering is. Waarom Sony nooit een meer doorlatend filter heeft gebruikt snap ik echt niet, dat kleine gaatje raakte altijd verstopt.

Volgend plan:
Kleine gaatjes aan de buitenkant van de doppen dichtmaken in de hoop om de bas wat minder modderig te maken.

Rik

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: