Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 3 ... 164 Laatste
Acties:
  • 892.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GasNaald schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:26:
[...]
Traction control is achteraf in te bouwen als je ABS hebt. De traction control die bij de Supra's in Nederland het meest wordt gebruikt is van Race-Logic:
http://www.racelogic.co.uk/?show=Traction_Control

Dit systeem is programmeerbaar met een laptop waardoor de % slip is in te stellen. Ook zijn er systemen met een draaiknop voor de slip instelling op het dashboard.

Dit soort systemen werken heel simpel, op het moment dat de ABS sensoren van de aangedreven wielen een sneller signaal geven dan de ongedreven wielen, wordt de ontsteking onderbroken.

De prijs van dit systeem is iets van 1200 euro, en dat is zonder inbouw en afstelling.
vraag die me dan rest is; is abs ook achteraf in te bouwen...? :o

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Damian schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:50:
[...]

Hmm, ik heb dus hetzelfde gehad met mijn mr :(

Waar heb je die situatie schets mee gemaakt, gaat ik dat ook ff maken...

Ben je nog lid van 1 van de 2 MR2 clubs eigenlijk??
Heb het met Photoshop gemaakt, ik kan je de PSD wel sturen als je hem wil (mail me even dan).

Ik zit op het forum van The Wild Bunch ook, als Phuncz :) Heb daar ook topicje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
MikeyMan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:42:
[...]

vraag die me dan rest is; is abs ook achteraf in te bouwen...? :o
Kan niet bestaat niet echt, het is hoogstens financieel onverantwoord 8) . Als jouw type auto fabriek af ook met ABS is geleverd is het relatief makkelijk te doen, je moet alleen dan wel alle vier de wielnaven vervangen door wielnaven met ABS sensoren. Ik hou wel van dat soort klusjes.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GasNaald schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:59:
[...]
Kan niet bestaat niet echt, het is hoogstens financieel onverantwoord 8) . Als jouw type auto fabriek af ook met ABS is geleverd is het relatief makkelijk te doen, je moet alleen dan wel alle vier de wielnaven vervangen door wielnaven met ABS sensoren. Ik hou wel van dat soort klusjes.
Klinkt als iets waar ik iemand met ervaring bij kan gebruiken...

En inderdaad financieel niet verantwoord is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ok jij je zin ;)

[img]verwijderd[/img]

[img]verwijderd[/img]

[img]verwijderd[/img]

[img]verwijderd[/img]

De eerste ervaring is erg goed!! Het rij karakter van de twin tubo's is heel anders dan de single turbo van de originele motor. Ze spoolen veel sneller op, waardoor de powerband veel breeder is, de hele auto voelt daardoor veel sterker aan. De RSM gaf van de week al 295 PK op de wielen en dat was pas bij 4200 rpm (dit was bij het vorige blok 265 PK) _/-\o_ . Dat belooft wat dit blok draait standaard namelijk max 7250 rpm!

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 28-07-2012 10:02 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 14:23

johnwoo

3S-GTE

Zo'n RaceLogic TC setje staat bij mij ook op de verlanglijst :9
Gewoon gas erop door de bocht, het ding regelt dat je (achter)wielen niet slippen en de kont dus niet uitbreekt :) En, ook leuk: Launch Control >:)

Is overigens ook in te bouwen in auto's zonder ABS, dan moet je er 4 losse wiel-snelheid-sensoren bijkopen (staat op de RaceLogic site ergens als optie vermeld). Met die sensoren heb je nog steeds geen ABS, maar wel TC dus :)

[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 19-01-2006 13:36 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik wist niet dat RL losse speed sensors heeft, wat me trouwens niet verbaast.

Launch control is cool, volgend jaar wil ik kunnen Two-steppen als er een AEM in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pfff... 525 pond voor de TC, 250pond voor de speed sensors... Ik doe wel iets voorzichtiger met mn rechtervoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bij mijn Supra zou de schade al heel snel veel meer zijn dan die 525 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

MikeyMan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:10:
pfff... 525 pond voor de TC, 250pond voor de speed sensors... Ik doe wel iets voorzichtiger met mn rechtervoet...
Ik vraag me ten sterkste af of dit wel een echt goede TC is.... je kunt ook gewoon op gevoel rijden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Deze geld als een van de betere aftermarked TC's. De Supra Mk4 turbo is standaard met TC geleverd maar de meeste in Nederland hebben deze vervangen door bovenstaand systeem. En bij de "grote jongens" oftewel 500 PK plus is er niemand die zonder rijd.

Op gevoel rijden? Wel eens met de combinatie RWD + turbo gereden? Op droog wegdek is dat geen probleem maar met regen of nog erger sneeuw en ijzel is het een heel ander verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door SnowDude op 19-01-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GasNaald schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:25:
Deze geld als een van de betere aftermarked TC's. De Supra Mk4 turbo is standaard met TC geleverd maar de meeste in Nederland hebben deze vervangen door bovenstaand systeem. En bij de "grote jongens" oftewel 500 PK plus is er niemand die zonder rijd.

Op gevoel rijden? Wel eens met de combinatie RWD + turbo gereden? Op droog wegdek is dat geen probleem maar met regen of nog erger sneeuw en ijzel is het een heel ander verhaal.
Een normale auto voor op de weg met 500+ PK is niet te doen. Het gaat overigens om de PK-gewichtverhouding + Koppel natuurlijk en op welke plaats van de auto het zwaartepunt ligt (ja en daar ga je met een Supra aan de glij).

Ik rij dagelijks met een Turbo, wel FWD, maar heb wel ervaring met achterwiel aangedreven auto's.

Achterwiel aandrijving is altijd een probleem zoals je aangeeft met regen/sneeuw/ijzel.

Mijn visie is: Als je dan echt hard wil gaan pas hem dan zo aan dat hij licht is met lekker vermogen en ga de ZAC rijden op Zandvoort. Teveel PK's op nat wegdek is gewoon not done.... 3 graden negatief camber op FWD ook niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 19-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 20:25

MBV

Oh, is dat de reden dat BMW zijn M5 een power-limit heeft meegegeven in de gewone stand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:53:
Oh, is dat de reden dat BMW zijn M5 een power-limit heeft meegegeven in de gewone stand? :)
Wel eens met een nieuwe M3 waar bijna kale banden op zaten de auto getest met en zonder TC... miezerde toen.... ding ging altijd wel om, ook met TC :D

en dan heb je nog niet eens 400PK, wel genoeg als je het mij vraagt

Voordeel van een atmosferische motor is dat het vermogen heel linear is, de reden dat veel jonge mensen die voor het eerst in een auto met geblazen motor stappen en denken goed te kunnen rijden een ongeluk met dit soort auto's krijgen lijkt me nu voor een ieder dan wel duidelijk.

Schuivers kan iedereen maken, laten we dat even voorop stellen, maar niet weten wat je doet is ook een punt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 19-01-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Een normale auto voor op de weg met 500+ PK is niet te doen. Het gaat overigens om de PK-gewichtverhouding + Koppel natuurlijk en op welke plaats van de auto het zwaartepunt ligt (ja en daar ga je met een Supra aan de glij).

Ik rij dagelijks met een Turbo, wel FWD, maar heb wel ervaring met achterwiel aangedreven auto's.

Achterwiel aandrijving is altijd een probleem zoals je aangeeft met regen/sneeuw/ijzel.

Mijn visie is: Als je dan echt hard wil gaan pas hem dan zo aan dat hij licht is met lekker vermogen en ga de ZAC rijden op Zandvoort. Teveel PK's op nat wegdek is gewoon not done.... 3 graden negatief camber op FWD ook niet ;)
Mijn visie is iets anders, ik vind namelijk dat een streetlegal dragracer ook gewoon dagelijks gebruikt moet kunnen worden. En ja daarvoor zal je een paar concessies moeten doen. Als ik kijk naar Ryan Woon (http://www.store.yahoo.com/wotmstore/rywo98qu.html) die legt ruim 1400 pk neer, maar zijn vrouw doet gewoon af en toe de boodschappen met die auto. _/-\o_ Nou is dit wel een extreem voorbeeld, maar ook hij weigert een trailer te gebruiken als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Die WOTM Supra is errug vet ja :9

1600cc/min injectors, damn... Keer 6 cilinders, is gewoon 9.6 liter :D
Als we uitgaan van een duty cycle van 80% bij full throttle, gaat er f*cking 7.6 liter peut per minuut doorheen >:)
Zal hij wel een setje heel dikke pompen voor moeten hebben (3 Walbro's lees ik :P)

[ Voor 18% gewijzigd door johnwoo op 19-01-2006 16:15 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GasNaald schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:07:
[...]
Mijn visie is iets anders, ik vind namelijk dat een streetlegal dragracer ook gewoon dagelijks gebruikt moet kunnen worden. En ja daarvoor zal je een paar concessies moeten doen. Als ik kijk naar Ryan Woon (http://www.store.yahoo.com/wotmstore/rywo98qu.html) die legt ruim 1400 pk neer, maar zijn vrouw doet gewoon af en toe de boodschappen met die auto. _/-\o_ Nou is dit wel een extreem voorbeeld, maar ook hij weigert een trailer te gebruiken als het niet nodig is.
Ben ik wel met je eens, ik rij namelijk zelf ook iets waar je vriendin/vrouw niet eens mee boodschappen zou willen doen of je melk is thuis aangekomen direct al slagroom.

Mijn visie is echter wel dat je voor die manier van rijden moet kiezen en niet zeggen "dat doe ik wel even" en snel naar huis wil ;)

Amsterdam - Den Bosch en je bent vaak al bekaf.... It's a way of life indeed :)

edit:

Ik bedoel dus: Je hebt comfortabel vermogen en vermogen + wegligging waar je bij moet werken :)

Vergelijk het met een Lancia Delta Integrale als woon-werk verkeer te gebruiken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 19-01-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb dezelfde velg nog gevonden, met band erop te zetten, uitlijnen en extra moer een 85€. Nu nog de bumper, pinkers en achterlichtunit. De bumper kan ik krijgen voor 150€, weliswaar een rode. De pinkers kan ik voor 60€ excl. verzending krijgen. Alleen nog de achterlichtunit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Anoniem: 99022 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:42:
Zelf ben ik VW rijder, maar maat van me rijd wel toyota:
Toyota Starlet P7
1.6 16v MR-2 4A-GE blok
Afgedraaid vliegwiel
Kleine aanpassingen.

Voorgedeelte gedeeltelijk aangepast (wordt nog verder gedaan)
+/- 140 PK (testbank moet alles nog bewijzen)
Gewicht: 765kg.

Is een lopend project, nog niet af dus. Hij wil er nog een 5 bak ingooien, maar dat kost natuurlijk best was ;)
Pics volgen nog wel, maar aan het uiterlijk van de auto verwacht je niet dat t zon monster is. Dat is gewoon nog helemaal 100% standaard
Kerel heeft eerder genoemde auto nu te koop staan :D
Link op speurders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Never mind. Een 5bak kost trouwens niet zoveel hoor, gewoon ff bij Deijne eentje weghalen voor een 4AGE, dan ben je voor 250 echt wel klaar.

[ Voor 255% gewijzigd door JT op 19-01-2006 23:02 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Kewl, een Toyota topic.

Ik rij nu al mijn 3de Toyota. De eerste was een Camry 2.0 XLi uit 1987. Die heb ik gereden tot maart 2000. Uiteindelijk iets van 230.000 km op de teller. Daarna een Yaris 1.6 Linea Lina gekocht. Gereden tot eind 2003. Toen had ik iets nodig voor lange afstanden te rijden en dat werd een Avensis D4-D Liftback:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/temp/auto_small.jpg

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
He Homedisk gefeliciteerd man!
Ik las net "ergens" dat je Supra is goedgekeurd door de RDW. Dus over een week of drie kom je hem in Haarlem ff showen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
:P hehe ook niks kun je achterhouden :D
Ik kom binnenkort langs om te pimpen en om de 1jz te bekijken natuurlijk :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Wel, geloof het of niet, maar twee weken geleden heb ik toch een andere brandstofpomp laten monteren (ruilexemplaar), maar nu heeft de verdamper van de LPG-installatie de geest gegeven :( Nu kan ik alleen nog op benzine rijden en dat gaat niet van harte... In bochten naar links, krijgt de auto geen benzine en ga ik hortend en stotend door de bocht, terwijl ik in bochten naar rechts geen problemen heb... (en dat terwijl de benzinetank nog voor driekwart gevuld is)

Bovendien begint de koppeling/bak nogal nare bijgeluiden te produceren, dus het is duidelijk: hij gaat nu echt weg... Mijn CTI is nu gepromoveerd tot daily driver en de Rolla ga ik deze week leeghalen (audio eruit enzo) en laten afvoeren door zo'n exportboer :'( De Toyo verdient een waardiger afscheid, maar aan stilstand kost dat ding me al €160 per maand (verzekering + belasting), dus hoe eerder die weg is, hoe liever... Vaarwel Rolla.. :'(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 08-06 17:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer van je Rolla.
Hoeveel km heeft ie gelopen? Krijg je er nog iets voor weer?

Mijn corolla heeft nu 174k op de teller staan, loopt nog als een zonnetje.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

't Ding heeft nu 266.000 op de klok staan. Veel zal ik er niet voor krijgen, omdat ik deuken heb in de linker zijkant (vangrail meegepakt na een kop-staartje, twee jaar geleden). Ik hoop er tussen de 500 en 750 voor te vangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hate to pop your bubble, maar dat gaat je echt niet lukken, denk dat je al blij mag zijn met €300...

Of je moet hem in onderdelen willen verkopen...

[ Voor 21% gewijzigd door beschuitfluiter op 21-02-2006 15:58 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nog wat piccies van mijn MR2tje met witte knipperlichten/pinkers. Deze hadden standaard een oranje duplo (knipper/pinker en standlicht) maar nu heeft ie dankzij handige pappie wit standlicht :)

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC03458.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC03464.jpg

Als het weer wat fatsoenlijker is, komen er eens volledige pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Vrijdag komt onze Avensis Wagon 2.2 D4-D Executive binnen :) Kan niet wachten!
Weet iemand iets over de kwaliteit van de geluidsinstallatie van deze auto?
Ben 406 Break gewend (2002, met JBL-speakers) en hoop dat de Avensis minstens hetzelfde klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wok schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:01:
't Ding heeft nu 266.000 op de klok staan. Veel zal ik er niet voor krijgen, omdat ik deuken heb in de linker zijkant (vangrail meegepakt na een kop-staartje, twee jaar geleden). Ik hoop er tussen de 500 en 750 voor te vangen..
't Hok is vorige week verpatst voor €600 (inclusief gare versnellingsbak :X ) :D Dat ding rijdt inmiddels zijn rondjes in Ghana...

Voorlopig heb ik hier niet meer zoveel te zoeken, aangezien ik nu twee Peugeots :o in de garage heb staan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wok schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:04:
[...]
Voorlopig heb ik hier niet meer zoveel te zoeken, aangezien ik nu twee Peugeots :o in de garage heb staan.. :P
In dat geval willen we je hier nieteens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
TB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:39:
Vrijdag komt onze Avensis Wagon 2.2 D4-D Executive binnen :) Kan niet wachten!
Weet iemand iets over de kwaliteit van de geluidsinstallatie van deze auto?
Ben 406 Break gewend (2002, met JBL-speakers) en hoop dat de Avensis minstens hetzelfde klinkt...
We hebben op het werk ook een paar Wagon's, volgens mij ook 2.2 d4d's.

En de geluidsinstallatie, sja
spoiler:
Die is vet strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier is mijn toyota www.celicavvti.tk

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

damn gast; zorg voor een fatsoenlijk hostert!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Laatst online: 12:59

mulder

ik spuug op het trottoir

418O2 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:46:
[...]

We hebben op het werk ook een paar Wagon's, volgens mij ook 2.2 d4d's.

En de geluidsinstallatie, sja
spoiler:
Die is vet strak
En ik hoop ook in de Corolla's? Ik krijg een Anniversary D4D -deze week als het goed is, zit al een week tegen het plafond- en ik heb er een subwoofer bij besteld omdat ik bang was dat het geluid niet genoeg was :)

[ Voor 21% gewijzigd door mulder op 13-03-2006 14:29 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aankomende zondag zal de Starlet met 140pk waar ik eerder over schreef te bewonderen zijn op de stand van TwenteRacingScene op Automaxx (TT circuit assen)
En ook nog een MR2 :) qua toyota's dan he ;) Staan wel meer auto's bij ons op de stand maar geen toyota's :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 16-03-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik zal er zondag helaas niet bij kunnen zijn de planning was om te gaan sprinten, maar de auto is nog niet helemaal klaar.

Ten eerste heb ik nog steeds teveel turbo druk, waardoor ik de druk niet stabiel krijg.
Ten tweede liggen er momenteel nog een aantal onderdelen te wachten op inbouw (nieuwe electrische fans, en een Apex'i S-AFC fuel computer icm een 2JZ MAP-sensor).
En tenslotte heb ik momenteel al te veel vermogen om fatsoelijk op de weg te krijgen, met banden van 235. (Wheelspin in 1, 2 en 3 _/-\o_ ) Dus er moeten zeker achter wat bredere bandjes onder waarschijnlijk iets van 285 met een 18" velg.

[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 16-03-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Vanmiddag m'n nieuwe Corolla Anniversary ophalen! Zit tegen het plafond!
Afbeeldingslocatie: http://www.ohdattuh.nl/images/happy_dog.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Mijn vader gaat een tweedehands Toyota kopen; we hebben nu een Toyota Carina E 1.6 uit 1993 en dit wordt de "nieuwe":
Afbeeldingslocatie: http://beukers-gravenzande.toyota-dealers.nl/photos/99LRHLA.jpgAfbeeldingslocatie: http://beukers-gravenzande.toyota-dealers.nl/photos/99lrhl.jpgAfbeeldingslocatie: http://beukers-gravenzande.toyota-dealers.nl/photos/99LRHLB.jpg
Een Toyota Avensis 1.8 LINEA TERRA SDN uit 2003. Ditis schijnbaar het "oude model", maar de motor is z.g.a.n. want deze modellen hadden schijnbaar last van een fabrieksfout en dus olielekkage, en dus is de motor vernieuwd. Anyway, ik had er enkele vragen over:
-Hoe ruim is hijh t.o.v. de Carina E?
-Hij heeft "Automatic climate control". Betekent dit dat je persé van die gore aircolucht inademt of kun je dat "automatic" ook uitzetten?
-Hij heeft een boordcomputer. Wat houdt dit in? Een kleurenscherm? Komt uit het dashboard of altijd aanwezig? Andere functies?
-Hij heeft een navigatiesysteem. Is dit bruikbaar? Goed? Duidelijk? Begrijpbaar voor een techniekn00b als mijn vader?
-Hij heeft een radio CD speler. Kun je hier ook bandjes op spelen? Slikt 'ie mp3-CD's? Heeft die autoradio een line-in?
-Hoe zit het met de geluidsinstallatie? Die uit onze huidige Carina E is brak to say the least; twee speakertjes voorin, meer niet. Heeft deze Avensis bijv. speakers achterin?
-Hoe stil is de motor? (Relatief, maar goed :P )

Ik vraag dit allemaal omdat we de auto pas over twee weken krijgen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leokennis schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:20:
Een Toyota Avensis 1.8 LINEA TERRA SDN uit 2003. Ditis schijnbaar het "oude model", maar de motor is z.g.a.n. want deze modellen hadden schijnbaar last van een fabrieksfout en dus olielekkage, en dus is de motor vernieuwd. Anyway, ik had er enkele vragen over:
Nog nooit van dat probleem gehoord, eigenlijk... Vreemd verhaal... Bekend probleem is wel dat de injectoren van die motor wat minder lang meegaan... Maar olielekkage... :? Tis inderdaad het oude model... Maar wel één van de laatsten... Zal even proberen je vragen te beantwoorden, ik heb zelf een CarinaE Hatchback en een maat van me heeft een Avensis sedan...
-Hoe ruim is hijh t.o.v. de Carina E?
Voorin wat ruimer, achterin wat krapper, naar mijn mening...
-Hij heeft "Automatic climate control". Betekent dit dat je persé van die gore aircolucht inademt of kun je dat "automatic" ook uitzetten?
Dit zou ik niet weten, maar vaak kan dat dus inderdaad niet uit...
-Hij heeft een boordcomputer. Wat houdt dit in? Een kleurenscherm? Komt uit het dashboard of altijd aanwezig? Andere functies?
Houdt in dat er wat dingetjes over verbruik etc kunnen worden weergegeven, zeker geen kleurenscherm.
-Hij heeft een navigatiesysteem. Is dit bruikbaar? Goed? Duidelijk? Begrijpbaar voor een techniekn00b als mijn vader?
Tsjah, tis volgens mij een navigatiesysteem met knoppen ipv touch-screen, en daar ben ik zelf niet zo'n fan van... Opzich wel vrij simpel...
-Hij heeft een radio CD speler. Kun je hier ook bandjes op spelen? Slikt 'ie mp3-CD's? Heeft die autoradio een line-in?
Ligt eraan of het een af-fabriek speler of een aftermarket cdspeler is... In het eerste geval: Cassette en mp3 zal niet lukken... En line in standaard ook niet, maar daar kun je eventueel wel wat aan doen, kijk bijvoorbeeld eens op www.ice-link.nl
-Hoe zit het met de geluidsinstallatie? Die uit onze huidige Carina E is brak to say the least; twee speakertjes voorin, meer niet. Heeft deze Avensis bijv. speakers achterin?
Afhankelijk van wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan... Achterspeakers zijn voor zover ik weet wel standaard...
-Hoe stil is de motor? (Relatief, maar goed :P )
Vind zelf de motor niet overdreven stil, maargoed, das inderdaad relatief...
Ik vraag dit allemaal omdat we de auto pas over twee weken krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

MikeyMan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:33:
[...]

Nog nooit van dat probleem gehoord, eigenlijk... Vreemd verhaal... Bekend probleem is wel dat de injectoren van die motor wat minder lang meegaan... Maar olielekkage... :?
[...]
Dat zal het ongetwijfeld zijn...het was iets met veel olie gebruiken en dus een gedeeltelijk nieuwe motor :)

Dat van die airco: oei. Ik wordt altijd kostmisselijk van die gore lucht :X Maar wie weet... :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leokennis schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Dat zal het ongetwijfeld zijn...het was iets met veel olie gebruiken en dus een gedeeltelijk nieuwe motor :)

Dat van die airco: oei. Ik wordt altijd kostmisselijk van die gore lucht :X Maar wie weet... :P
kwestie van een filter vervangen en voordat je de auto wegzet de fan een tijdje op 0 zetten...
ik heb zelf meer last van de droge lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nja...maar we gaan er bijv. in de zomer mee naar Frankrijk rijden. Krijg je van die vieze koude ziek makende lucht vol bacteriën en stof over je heen geblazen ;(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik geniet van mijn Toyota avensis 2.0TD uit 1999 (station) die rijd zooooooooooooo heerlijk, helaas zit er niet genoeg gas onder het pendaal .. beetje meer pit had gemogen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

chippen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
leokennis schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:50:
Nja...maar we gaan er bijv. in de zomer mee naar Frankrijk rijden. Krijg je van die vieze koude ziek makende lucht vol bacteriën en stof over je heen geblazen ;(
Bull. De lucht uit de airco is gewoon buiten lucht die langs een koeler wordt geblazen. De lucht is dus net zo schoon (of smerig) als buiten. Ik rij al meer dan drie jaar dik 50.000 per jaar met airco aan, en ben toch nooit ziek. Gewoon zoals hierboven ook al staat de filters optijd (laten) vervangen. (Gebeurt bij mij om de 35.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GasNaald schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:32:
[...]

Bull. De lucht uit de airco is gewoon buiten lucht die langs een koeler wordt geblazen. De lucht is dus net zo schoon (of smerig) als buiten. Ik rij al meer dan drie jaar dik 50.000 per jaar met airco aan, en ben toch nooit ziek. Gewoon zoals hierboven ook al staat de filters optijd (laten) vervangen. (Gebeurt bij mij om de 35.000)
Ziek wordt men omdat men hem op vriezen zet.

Als het in Frankrijk 30 graden is zet je je airco maximaal 2-3 graden lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Don Facundo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:37:
Vanmiddag m'n nieuwe Corolla Anniversary ophalen! Zit tegen het plafond!
[...]
Eeuuh maandag :/ En de tijdelijk Corolla die ik daar in plaats van kreeg had een kapotte handrem. Nu rij ik in de nieuwste yaris (dat staat er met grote gekleurde letters op) ziet er niet verkeerd uit van binnen, strak design :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
We hebben op mijn werk dus een zooi toyota's.

Stel sedans van eind 2003 (vorig model), paar stations nieuw model van eind 2004 volgens mij en een paar nieuwe stations die nu een jaar er staan ofzo

Werken allemaal perfect. Nooit klachten en draaien netjes hun km's. Zelfs de oudste hebben nu 370.000 op de klok (90% stadskilometers, veel starten, optrekken etc.), worden nu wel wat minder maar rijden nog steeds oke.

Maar 1 auto van dat stel toyota's blijft bokken. De auto's uit die serie (de middelste) hebben gemiddeld 270.000 gelopen inmiddels, maar dat ding staat nog op 210.000km, omdat hij zo vaak bij de garage staat voor van alles en nog wat. Is nu net weer terug, want hij had de neiging om ineens naar 400 toeren terug te vallen en vervolgens niets meer te doen. Je moest dan de motor uitzetten en opnieuw starten..

heel apart.. Maar voor de rest, de nieuwe avensissen doen weinig onder voor de passat's (en ik ben VAG freak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren is de starlet met MR2 blok op de rollenbank geweest op automaxx, de kerel van de testbank kon zijn ogen niet geloven. Gemeten is 138,3pk! In een auto van 750kg haha, maarja, hij heeft meer vermogen maar de bandjes konden dit niet overbrengen op de bank, het spul begon erg lelijk te vervormen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is 138,3 pk niet een beetje weinig voor een gemiddeld mr2 blok...? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een oud mr2 blok, een 1.6 ;) Geen 2 liter :) En het is 138pk op de wielen he! Ik denk dat je dan op de krukas aan zon 15% meer zit..
Het gaat om een 1.6 16v MR-2 4A-GE blok

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 20-03-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De wagen weegt ook niet veel + achtewiel aandrijving en middenmotor krijg je een hele leuke wagen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

hehe, dat is mij bij de dealer ook al aangeboden: de 2.0 D4-D motor gaat dan van 112 naar 150 pk. Een chiptuning van Toyota zelf trouwens, dus met behoud van (eventuele) garantie.

Alleen hoeft het van mij niet zo, want motor is zo ook al sterk genoeg.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, das een aardige stap...

Ik zou het meteen doen, wordt ie vaak nog zuiniger van ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 99022 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:42:
Is een oud mr2 blok, een 1.6 ;) Geen 2 liter :) En het is 138pk op de wielen he! Ik denk dat je dan op de krukas aan zon 15% meer zit..
Het gaat om een 1.6 16v MR-2 4A-GE blok
Tijd voor een 20v kop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat te koop ;) De eigenaar heeft geen rijbewijs meer en geen andere auto, hij gebruikte dat monster voor dagelijks gebruik. Maar hij moet nu vaker verder rijden en dan word je niet blij met zon racemonster (kabaal enzo ;) ). Plus het ding eet een beetje veel rubber, gister stoplicht sprintje, 106 gti, golf 2 gti, en die starlet...starlet verloor dik omdat snel optrekken zonder wielspin met dat ding bijna onmogelijk is. Bandjes rookte best, en stonk ook best volgens de mensen die er achter reden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Logisch ook als je zo'n metalen hok met een MR2 motor voorziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die reactie van die kerel van de testbank was zo donders mooi :) Staat wel op video, zal 1 deze dagen wel gepost worden :) De freeflow uitlaat produceerde trouwens 117dB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:51:
Zo, das een aardige stap...

Ik zou het meteen doen, wordt ie vaak nog zuiniger van ook ;)
Erhm hoeveel koste dat chiptunen dan en zuiniger ??? lol,

wat zou allemaal kunnen doen om mijn auto zuiniger te laten lopen ?? (ja rare vraag als je ook veel pit wilt hebben )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kosten voor de chiptuning: pakweg 1500 euro. Dat vond ik dus te veel. Het verbruik zou ongeveer gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat kan goedkoper... Vanaf ongeveer 550 euro... Alleen garantie wordt dan wat lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2 pics van de 2JZGTE motor van toyota.

Het plaatje hieronder is de motor van een supra met 950pk op de wielen.

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/4035/supra1795164379181aq.th.jpg

Deze turbo is ook wel erg ziek :P

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/5223/10043981lc.th.jpg

En ja ik hou nogal van supra's, zou er zelf ook wel 1 willen kopen als ik het geld had alleen ben ik bang dat ik er met mijn 2 meter niet in zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
gewoon de kaalste racekuipjes kopen en wat modden, moet wel lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Nakebod

Nope.

Heeft er hier iemand ervaring met een Corolla G6, en als het even kan een G6-R?
Bij de dealer staat er nu 1 uit Jan '99, met 101k op de teller. Vraagprijs is niet laag, namelijk € 7950.
Maar kan mijn Swift uit '92 inruilen, dus er gaat wel wat af van de prijs. En misschien dat er nog wat extra te onderhandelen valt.
Velgen onbeschadigd, interieur ook vrijwel onbeschadigd, geen diepe/zichtbare krassen enzo. Lak ook erg goed, beetje steenslag voorop, maar dat kan je niet voorkomen.

Nu hebben we thuis eigenlijk al ruim 25 jaar Toyota gereden, en dat is altijd prima bevallen.
Maar toch ben ik benieuwd naar wat ervaringen over de G6-R specifiek.
Heb op autoweek.nl wel wat reviews gelezen over de G6, en dat ziet er ook allemaal prima uit. Zoals ik gewend ben van Toyota :)

Enige probleem wat ik tot nu toe bij iedere review die ik gelezen heb zie: Corrodatie van de velgen.
Nu weet ik niet of de velgen die er op zaten ook de standaard waren, maar ik zag geen corrodatie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zijn de verschillen tussen een R en een niet R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:18

Nakebod

Nope.

Precieze verschillen weet ik niet, alleen dat de R voor race zou staan (En nee, niet op de vernellingspook :P )
Het is een 1.6 met 81 kW, 110 pk, misschien wat extra luxe dingen erin, las wel iets over kuipstoelen, maar weet niet of de normale G6 dat ook al heeft.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, kuipstoelen heeft die wel ja... Wist ook helemaal niet van het bestaan van die R af...

Heb wel gevonden dat er ook een 1.3g6 bestaat...

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
PilatuS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:14:
2 pics van de 2JZGTE motor van toyota.

Het plaatje hieronder is de motor van een supra met 950pk op de wielen.

[afbeelding]

Deze turbo is ook wel erg ziek :P

[afbeelding]

En ja ik hou nogal van supra's, zou er zelf ook wel 1 willen kopen als ik het geld had alleen ben ik bang dat ik er met mijn 2 meter niet in zal passen.
Die bovenste is vet, alleen al die veilside gasklep en intake (dat grote glimmende ding aan de rechterkant van het blok) kost al een slordige 4000 dollar.

Maar 2 meter en niet passen in een Supra? Enig idee hoe groot een Supra is? Kijk achterin zal je niet passen (maar zelfs mijn neefje van 8 past amper achterin) maar voorin is ruimte genoeg. Mijn broer is bijna 2 meter en die pas met gemak. En als het niet past, het is een targa (zoals het over grote deel van alle Supras) en het dak kan er dus gewoon af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die bovenste supra is ook verkocht voor 84,500.00 dollar, vind het wel 1 van de mooiste supra's zowel van binnen als van buiten.

Ik heb de video Big Supra Video Ver 2 en daarin zie je hulk hogan rijden in een supra en die zit al zo'n beetje met zijn hoofd tegen het dak aan, die kerel is 193 ik ben dus nog 7cm langer dus vandaar dat ik dacht dat het niet zou passen.

Maar als je broer van bijna 2 meter er met gemak in past dan zal het met mijn lengte ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die supra van Hogan is erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.riderevolution.com/images/gallery/hogan/slide15_lg.jpg

De TRD body kit is IMHO een van de allermooiste Mk4 body kits. Jammer dat de spoiler volledig is mee gespoten. Ik vind het mooier als de vleugel zelf gewoon van carbon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toch maar ff de buitenkant laten zien van die 950pk supra, ook deze heeft een TRD bodykit.

De kleur is Skyline zilver, prachtige kleur voor een supra vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/4733/supra1795111666784zu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/6636/supra1795124387560qq.th.jpg

Metertjes kunnen wel leuk zijn maar overdrijven kan ook :P

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/4387/supra179771252762kn.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Je kan geen meters genoeg hebben, zeker niet als je 600pk extra uit een blok haalt. Je moet wel kunnen zien wat er allemaal onder de kap gebeurt.

Maar dit is idd wat overdreven.

Zo ziet het er bij mij nu uit:
[img]verwijderd[/img]

Ondertussen zijn er al weer twee bij gekomen deze liggen nu thuis te wachten totdat ze er in kunnen:

Wideband Oxygen sensor:
Afbeeldingslocatie: http://catalog.exileracing.com/images/30-4121.jpg

En een fuel computer
Afbeeldingslocatie: http://www.tozka.com/store/catalog/images/medium/apexi/safc.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 28-07-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 09:31

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Nakebod schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:23:
Precieze verschillen weet ik niet, alleen dat de R voor race zou staan (En nee, niet op de vernellingspook :P )
Het is een 1.6 met 81 kW, 110 pk, misschien wat extra luxe dingen erin, las wel iets over kuipstoelen, maar weet niet of de normale G6 dat ook al heeft.
De G6R modellen waren de eerste 500 Corolla"s G6 die in februari 1999 geleverd werden. De G6R heeft t.o.v. G6 een aluminium motorkap, 15 inch lichtmetaal met 195/55/v15 banden, zijskirts en badges met G6R achterop.

(is een quote van een autoweek review)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

GasNaald schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:08:
Je kan geen meters genoeg hebben, zeker niet als je 600pk extra uit een blok haalt. Je moet wel kunnen zien wat er allemaal onder de kap gebeurt.

Maar dit is idd wat overdreven.

Zo ziet het er bij mij nu uit:
[img]verwijderd[/img]

Ondertussen zijn er al weer twee bij gekomen deze liggen nu thuis te wachten totdat ze er in kunnen:

Wideband Oxygen sensor:
[afbeelding]

En een fuel computer
[afbeelding]
Enneh, wat heb je daaraan? Ga je tijdens het stoplichtsprintje al die metertjes in de gaten houden ipv de weg? Lijkt me niet slim met 300PK :P

Hoe ging het eigenlijk met jouw 'project'? Nog wat extra PK's in ontwikkeling?
En kan je me eens bij die 2 plaatjes uitleggen wat er nou wat is? Ik zie een turbo links en een luchtinlaat rechts. Lijkt me niet practisch :?

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 28-07-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Nakebod schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:55:
Heeft er hier iemand ervaring met een Corolla G6, en als het even kan een G6-R?
Bij de dealer staat er nu 1 uit Jan '99, met 101k op de teller. Vraagprijs is niet laag, namelijk € 7950.
Maar kan mijn Swift uit '92 inruilen, dus er gaat wel wat af van de prijs. En misschien dat er nog wat extra te onderhandelen valt.
Velgen onbeschadigd, interieur ook vrijwel onbeschadigd, geen diepe/zichtbare krassen enzo. Lak ook erg goed, beetje steenslag voorop, maar dat kan je niet voorkomen.

Nu hebben we thuis eigenlijk al ruim 25 jaar Toyota gereden, en dat is altijd prima bevallen.
Maar toch ben ik benieuwd naar wat ervaringen over de G6-R specifiek.
Heb op autoweek.nl wel wat reviews gelezen over de G6, en dat ziet er ook allemaal prima uit. Zoals ik gewend ben van Toyota :)

Enige probleem wat ik tot nu toe bij iedere review die ik gelezen heb zie: Corrodatie van de velgen.
Nu weet ik niet of de velgen die er op zaten ook de standaard waren, maar ik zag geen corrodatie.
www.corollaforum.nl ';)

G6 staat gewoon voor de 6-bak die er in zit. je hebt een 1.3 en de 1.6, bij een corolla zijn er maar 2 vermogens. de 4e-fe levert 75pk (bij de e10 iig) en de 4a-fe levert 116pk bij de e10 en 110 bij de e11. de overige type aanduidingen zijn luxepaketten.

De G6R heeft een lipje voor en achter dacht en skirtjes en wiite platen en dat soort spul... is iig een erg prettige auto om in te rijden, heb ook een tijdje over willen stappen op een e11 G6R maar ging me teveel geld kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door beschuitfluiter op 30-03-2006 08:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MBV schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:12:
[...]
Enneh, wat heb je daaraan? Ga je tijdens het stoplichtsprintje al die metertjes in de gaten houden ipv de weg? Lijkt me niet slim met 300PK :P

Hoe ging het eigenlijk met jouw 'project'? Nog wat extra PK's in ontwikkeling?
En kan je me eens bij die 2 plaatjes uitleggen wat er nou wat is? Ik zie een turbo links en een luchtinlaat rechts. Lijkt me niet practisch :?
Je kijkt natuurlijk niet vol continue naar alle meters maar vanuit nmijn ooghoeken houd ik ze wel in de gaten. Ik zal even kort uitleggen wat er allemaal in zit en waarvoor:

Ten eerste de originele tellers;
Dat zijn de standaard, Brandstof, toeren, km en watertemp meters.
Verder zit er standaard nog een oliedruk meter en een turbo druk meter in. Die laatste wordt vervangen door de spannings meter van de non turbo supra. Dit omdat deze meter maar tot 0,8 bar gaat terwijl ik rond de 1 bar wil draaien.

Dan krijgen we links in de A-stijl:

Exhaust Gas Temp. De temperatuur van de uitlaat gassen zijn belangrijk om de ontstekkings timing, en verbranding in de gaten te houden.
2 bar Boost meter
Olie temperatuur

Dan krijgen we de schermpjes rechts:

De bovenste is de AVC-R, deze regelt door een klep aan de turbo de turbo druk.
De onderste is de RSM met een losse G-sensor. Dit is grotendeels leuk speelgoed. Door de G-sensor kan hij ongeveer het vermogen en koppel van de auto berekenen. Ook zit er in mijn motor management doordat het een japans blok is een speed limiter op 180km/h. Deze wordt uitgeschakeld door de RSM.

De twee die erbij komen zijn nog wat belangrijker. De AEM wide-band is een sensor die in de uitlaat meet hoe de verhouding lucht/brandstof is. (Teveel brandstof kost vermogen en uiteraard benzine en te weinig kost je je motor). De tweede is een AFC, dit is een redelijk simpele brandstof computer maar nodig doordat ik meer druk draai dan standaard (1 bar ipv 0,65 bar ) kan de MAP sensor het niet meer bij houden. Hiervoor komt er een map sensor van een Mk4 supra, maar deze heeft een iets andere (lagere) output. Dit wordt gecorrigeerd door de AFC, en door de AFC kunnen we de boel ook nog wat beter af stellen.

De status:

Zoals hierboven al staat moeten de Map sensor, AFC en de wide-band sensor nog worden ingebouwd. Dit is een leuke uitdaging omdat dit een flinke dash-mod vergt.
Ook heb ik nog de wallbro brandstofpomp liggen maar dat is een rot klus waar ik echt even een brug bij nodig heb.
Verder moet ik nog steeds de fans inbouwen. (Ik rij nu nog zonder koelvin rond).
Wel heb ik 3 weken geleden de HKS Hypermax Coilovers gemonteerd en dat is echt een gigantisch verschil met de oude vering:

[img]verwijderd[/img]

Als dat is gedaan, moet ik nog een manier zien te vinden om mijn 3-weg composet in de deur te bouwen. Wordt nog een leuke uitdaging, een 2,5 cm tweeter, 10 cm mid, en 16cm low terwijl er maar ee 10cm speaker in de deur past.

En staan er nog een paar dingen op mijn verlanglijstje

Fuel pressure regulator
Grotere velgen (Ik kan het vermogen niet echt kwijt)
Traction Control
Line lock kit (om de voorwielen electronisch te blokkeren voor een burnout)

Als de fuel pressure regulator, pomp, fans, en fuel computer er in zitten en het zooitje is goed afgesteld gaat hij eindelijk de test bank op. Doel is met deze setup ongeveer 400 kruk-as pk's (330 - 340 op de wielen) te draaien.

Dat de turbo aan de andere kant van de inlaat zit is erg logisch en zeker niet onhandig. De turbo wordt aangedreven door de uitlaat gassen. De uitlaat gassen zijn aan het begin van de uitlaat zo'n 900 graden. Een meter verder op is dat al zo'n 100 graden minder. Aangezien lucht krimpt als het afkoeld snap je waarschijnlijk wel dat de turbo minder effectief wordt als hij verder van de motor af komt te staan.
verder zit er tussen de turbo en de inlaat nog zo'n ding:

[img]verwijderd[/img]

Idd de intercooler (hier nog zonder de aansluitingen naar turbo en inlaat). Hoe rechter deze is hoe beter de flow is. Ik zal vanavond wel eens met photoshop een paar dingen aanwijzen in bovenstaande plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 28-07-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

trouwens allemaal ff stemmen op autoweek.nl... ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

GasNaald schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:51:
[...]

(heel verhaal, leuke mods, verlanglijstje)
Goed bezig Herman :Y)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:08:
Metertjes kunnen wel leuk zijn maar overdrijven kan ook :P

[afbeelding]
WTF dude 8)7 Hij heeft twee RPM meters in z'n a-stijl 8)7

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

misschien is de andere van de fan van zijn car-pc

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Ik hoop dat hij nog tijd heeft om op de weg te kijken met al die meters >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 30-03-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
JT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Dat is er maar een, die bovenste is de EGT meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
[offopic] Ey dit is de parkeerplaats waar ik met me audi een beetje heb lopen driften :P (zoetermeer) >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeker weten dat het niet de parkeerplaats is waar je op de achterbank van je audi wat hebt liggen driften...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bedankt voor de uitleg. En hoe kon ik de intercooler vergeten, nogal dom :X Oh ja, waarom heb je een 2e RPM-meter nodig als je er ook een in je standaard dashboard hebt zitten :? Let me guess, die gaat niet hoog genoeg ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Nee nee nee, hij heeft er TWEE in z'n A stijl zitten dus in totaal 3 :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
JT schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:01:
Nee nee nee, hij heeft er TWEE in z'n A stijl zitten dus in totaal 3 :X
De bovenste van de twee is tocht echt geen toerenteller. Er staat echt EXT TEMP
Dit is de meter waar we het over hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.roadraceengineering.com/parts/greddy/greddyEGT60mmblack.gif

Dat er een extra rpm meter in zit is niet zo vreemd. Een beetje getuned supra blok kan makkelijk 9000 toeren draaien.

[ Voor 2% gewijzigd door SnowDude op 31-03-2006 16:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das wel een geinige temperatuurmeter trouwens...

Maar ext. temp...? Is dat exterior temperature? Of van de uitlaat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

GasNaald schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:29:
[...]

De bovenste van de twee is tocht echt geen toerenteller. Er staat echt EXT TEMP
Dit is de meter waar we he tover hebben:

[afbeelding]

Dat er een extra rpm meter in zit is niet zo vreemd. Een beetje getuned supra blok kan makkelijk 9000 toeren draaien.
Ah, k, zag 2 metertjes naar de 12 die er precies hetzelfde uitzagen dus ik dacht dat die mafkees 2 rpm meters had geinstalled :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
MikeyMan schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:07:
Zeker weten dat het niet de parkeerplaats is waar je op de achterbank van je audi wat hebt liggen driften...? :P
whahaha ja ook wellis ;)
Maareh jammer dat ze nu op de eerste pakeerplaats van die vage drempels hebben gelegd :(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
beschuitfluiter schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:22:
trouwens allemaal ff stemmen op autoweek.nl... ;)
Mijn stem ging naar een andere partij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KappeNou schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:17:
[...]

whahaha ja ook wellis ;)
Maareh jammer dat ze nu op de eerste pakeerplaats van die vage drempels hebben gelegd :(
Oh, zijn dat drempels... :|

Vroeg me al af waarom er boomstammen midden op de weg lagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jeej de Avensis uit 2003 (leokennis in "Het grote Toyota-topic") is er. Ziet er sjiek uit, en de ont/vergrendeling van de deuren via de autosleuteldoet het door 4 muren heen ;)

Ziet er sjiek uit van binnen, is redelijk stil. Alleen de airco, de navigatie en de radio zijn nog erg ingewikkeld :P Ze waren het boekje vergeten, die sturen ze nu met de post :X :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

leokennis schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:03:
Jeej de Avensis uit 2003 (leokennis in "Het grote Toyota-topic") is er. Ziet er sjiek uit, en de ont/vergrendeling van de deuren via de autosleuteldoet het door 4 muren heen ;)

Ziet er sjiek uit van binnen, is redelijk stil. Alleen de airco, de navigatie en de radio zijn nog erg ingewikkeld :P Ze waren het boekje vergeten, die sturen ze nu met de post :X :P
Mijn ouders hebben hetzelfde type gehad, vraag me alleen af wat er ingewikkeld is aan de airco :?
knopje indrukken en warm of koud zetten :P
correct me if I'm wrong.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 31-03-2006 01:10 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

GasNaald schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:51:
Ik zal vanavond wel eens met photoshop een paar dingen aanwijzen in bovenstaande plaatjes.
Heel aardig dat je het hebt aangewezen in photoshop. Zou je ze ook hier willen posten? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 31-03-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Gekkenhuis schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:09:
[...]

Mijn ouders hebben hetzelfde type gehad, vraag me alleen af wat er ingewikkeld is aan de airco :?
knopje indrukken en warm of koud zetten :P
correct me if I'm wrong.
Aha...ik heb er 10 minuutjes ingezeten en mij vader is niet bepaald technisch *understatement*. Voor als je het nog weet: welk knopje :P Er zit in ronde draaiknop in die je in 2 standen kunt gebruiken (ingedrukt en "uitgetrokken" :P ) maar die lijkt alleen voor het volume van de radio te zijn :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MBV schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:45:
[...]

Heel aardig dat je het hebt aangewezen in photoshop. Zou je ze ook hier willen posten? ;)
Jajaja, mijn laptop heeft gisteren helaas de geest gegeven, dus die moet ik eerst even recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

het is EGT meter, niet ext

Exhaust Gas Temperature

uitlaatgas temperatuur, mag niet boven 900 graden komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Al is EGT de meest gebruikte benaming, de Amerikanen noemen EGT soms toch echt EXT Temp staat voor EXhausT temp. En dit is dus gewoon het zelfde als EGT.

Pagina: 1 ... 3 ... 164 Laatste