Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 4 ... 164 Laatste
Acties:
  • 893.027 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Na wat rondzoeken, en bekijken, heb voor vandaag voor mezelf een leuk verjaardagscadeau aangeschaft, helaas kan ik hem morgen op mijn verjaardag nog niet hebben, maar goed :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/Corolla_1.6.jpg
Betere foto heb ik momenteel even niet, maar zullen vast en zeker spoedig volgen :)

Ik dacht dat het een gewone Corolla 1.6 Linea Terra was, maar tijdens het vergelijken van online verzekeringen zie ik dat het een 1.6 HB GTSI / 1.6-16v S is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 14:23

johnwoo

3S-GTE

Het is iig geen GTSi, die hebben de trim en spiegels in kleur, en ik meen ook lichtmetaal standaard.
(plaatje)

[ Voor 28% gewijzigd door johnwoo op 15-04-2006 15:53 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:53

MBV

GasNaald schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:17:
[...]

Jajaja, mijn laptop heeft gisteren helaas de geest gegeven, dus die moet ik eerst even recoveren.
Heb je intussen al tijd gehad om te fotoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

johnwoo, dat dacht ik zelf dus ook al.
Maar vaag dat meerdere verzekeraars zeggen dat het een gtsi danwel een 1.6-16v S is.
Het is wel een sport uitvoering geloof ik, met "sportstoelen", want het Linea Terra/Luna plaatje achterop is een rood S-je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Nog 2 dagen dan is mijn volgende auto gereed om de buurt onveilig te maken 8)
Een MR2 GTI 2.0 16V uit 1990 (SW20 dus)
Nog helemaal origineel en met allerlei mankementen maar dat gaan we natuurlijk fixen. Hij staat nu in overijsel (in 1 of ander dorpje) waar de koppelingsplaten vervangen worden en er een lek wordt gefixed.
Dinsdagmiddag ga ik hem samen met een maat ophalen en dan kom ik er waarschijnlijk pas woensdag ochtend weer uit als ik op m'n werk aan kom :P

Heb al wel even uurtje in gereden onderweg naar overijsel, en alleen als ik er aan denk komt er al een lach op m'n gezicht, dat ding trekt zo snel...en zon lekker geluidje bij 7000 rpm _/-\o_
Ik moet nu nog paar dagen met m'n eerste autotje, een nissan sunny 1.4 16v uit '92 rond rijden maar daarna gaat hij de deur uit en wordt er alleen nog maar in de mr2 gereden.

Moet er zelf nog wel allerlei dingen aan fixen maar dat houd het een beetje leuk, zo kan de kachel alleen maar op de koudste stand, mist de antenne, werken de electrische spiegels niet, de dashboard verlichting doet niks, de airco werkt niet en zit de snelheidsmeter er zon 10km/h naast..

Waarom heb ik hem dan: simpel, kon hem voor een hele leuke prijs overnemen, ken iemand die de koppeling en lek kan fixen voor nog geen 350 euro, en kan de andere problemen (waarschijnlijk) met enige hulp van wat vrienden zelf wel oplossen..En volgens mijn berekeningen ben ik dan toch een stuk voordeliger uit als dat ik de 5000 euro neerleg voor een goeie 2ehands mr2.

De body van deze bak is daarintegen nog wel helemaal goed, paar kleine dingetjes in de lak maar nergens roest, niet onder de deuren en ook niet bij de wielkasten. Hij heeft 168K gelopen en de historie is tot 1992 bekend, daarna is hij naar een 2e eigenaar gegaan die geen papieren heeft bewaard en via een garage in zaamdam bij mij terecht gekomen.

Foto's van mijn projectje volgen natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door intuliegend op 17-04-2006 02:25 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gefeliciteerd met de MR2, het zal heel wat plezier geven vooral in de zomer !
Ik raad je als mede-MR2-gebruiker wel aan eerst dit te lezen: http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=231 (effe registreren)
Ook al is het niet je eerste auto, de ervaringen hierin zijn goud waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Phuncz schreef op maandag 17 april 2006 @ 08:47:
Gefeliciteerd met de MR2, het zal heel wat plezier geven vooral in de zomer !
Ik raad je als mede-MR2-gebruiker wel aan eerst dit te lezen: http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=231 (effe registreren)
Ook al is het niet je eerste auto, de ervaringen hierin zijn goud waard :)
Had dit al gelezen, ben al weekje lid van dat forum, maar idd wel belangrijk om even door te lezen.
Al moet ik zeggen dat er bij mij nog niet echt angst ofzo in zit, rij wel eens als een idioot, maar ben meer fan van de rechte stukken en de stoplicht wedstrijdjes als het bochtenwerk.
Ben met m'n sunny wel eens een beetje te hard een rotonde op gereden met een nat wegdek en gladde banden..gelukkig niks aan de hand want kon hem nog net op tijd corrigeren maar scheelde voor 1 van mij medeweggebruikers niet veel of hij had een bezoekje van mij gekregen in het ziekenhuis..En daar leer je wel van..

Al met al ben ik een vrij rustige rijder.. maak me niet zo vaak kwaad en rij alleen hard waar het kan (rechte stukken, als er geen ander verkeer is)) dus denk dat het met m'n nieuwe 2 ook wel goed gaat komen. Zit nog wel even te kijken wat die rijvaardigheids cursussen kosten en waar ze zitten, want dat lijkt me niet alleen leerzaam maar ook dikke fun 8)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben al eens gaan tollen op rechtdoor bij stoplicht. Schakel maar eens op 7000rpm met nat wegdek :) Het is een leuke auto maar het is een beestje dat moeilijk te temmen is als je hem wild maakt. Hij heeft enorm veel power op de achterwielen en totaal geen tractiecontrole dus je bent hem snel kwijt als je het niet al meegemaakt hebt. Ik raad je echt aan om die cursussen te gaan doen en om daarna op een circuit er eens mee te gaan. Dan zie je hoe het snel erg fout gaat :) Niet om je af te schrikken maar ik wil de mensen die met een MR2 beginnen waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

een MR2 vergelijken met een sunny gaat nie.

Als je bij die sunny al uitbreekprobleempjes gehad hebt, zou ik maar rustig doen met die MR idd.

desalnietemin een absolute rijdersauto!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Idd kun je een MR2 niet vergelijken met een Sunny, en daarom zal er ook niet op dezelfde manier mee gereden worden.. Op de MR2 zullen nooit gladde banden komen, en er zal ook niet meer getest worden op de openbare weg, iets wat ik met de Sunny nog wel eens deed omdat ik diep van binn eigelijk al een hekel had aan die auto.. hij is lelijk, langzaam en totaal onbestuurbaar in een bocht..een en al glijwerk en 0 tractie..

Ik heb iig net een mailtje de deur uit gedaan naar WC_Adventure, waar ik een 5 uur durende rijvaardigheidscursus ga volgen eind deze maand.

Morgenmiddag lekker vrij genomen om de MR2 te gaan halen, kennis kon er vandaag pas aan beginnen dus moet morgen klaar zijn. Tot nu toe nog niks raars tegen gekomen dus ziet er goed uit.
Zit alleen nog een beetje te twijfelen wat ik met de velgen doe.. Er zitten nu 17 inch BBS velgen onder die best goed bij de auto passen maar behoorlijk beschadigd zijn, veel stoepschade en bij het linkervoorwiel zit er in de rand van de velg een gaatje, mist gewoon een stukje van 1x0.5cm. Het snijdt niet in de band ofzo maar lijkt me toch niet helemaal tof..

Dus of ze moeten allemaal gerepareerd worden of er moet ene nieuw setje op.. er zitten iig nog goeie banden op..Weet iemand wat het opknappen van velgen ongeveer kost?

Heb wel paar foto's op mn pda staan dus die zet ik er alvast even op, echte foto's volgen deze week nog:
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/4476/image000145ju.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5589/image000151kv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5586/image000165xh.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door intuliegend op 18-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

He een two-tone :P :D

Een MR2 heeft eigenlijk veel grip, ook in bochten. Maar dan moet je niet over zijn limiet gaan. Waar een auto voorspelbaar en corrigeerbaar is, is een MR2 dat niet. Maar je kan er leuke dingen mee doen. Op het industrieterreintje eens gaan uitlaten enzo :D

Maar let wel op dat ie eerst een tiental minuten tot een kwartier warmgereden wordt (niet boven de 3000rpm best), voor je hem gaat trappen. Hierdoor gaan er spulletjes kapot en schiet je olieverbruik de lucht in. Heb het ook gehad, gelukkig viel het onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Phuncz schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:57:
He een two-tone :P :D

Een MR2 heeft eigenlijk veel grip, ook in bochten. Maar dan moet je niet over zijn limiet gaan. Waar een auto voorspelbaar en corrigeerbaar is, is een MR2 dat niet. Maar je kan er leuke dingen mee doen. Op het industrieterreintje eens gaan uitlaten enzo :D

Maar let wel op dat ie eerst een tiental minuten tot een kwartier warmgereden wordt (niet boven de 3000rpm best), voor je hem gaat trappen. Hierdoor gaan er spulletjes kapot en schiet je olieverbruik de lucht in. Heb het ook gehad, gelukkig viel het onder garantie.
Hihi aftrappen met een koude motor valt bij jouw garage onder de garantie?? waar zie die, ga ik ook een auto kopen :9 B)

En het industrieterrein gaat zeker kennis maken met mijn nieuwe speeltje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blijft dat zo, dat zwart met rode...? :?

Kijk voor velgreparaties eens op velgendokter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

MikeyMan schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:05:
Blijft dat zo, dat zwart met rode...? :?

Kijk voor velgreparaties eens op velgendokter.nl
Moet zeggen dat die 2 kleuren combinatie me helemaal niet tegenvalt, toen ik de foto's zag dacht is..wtf
Maar in het eggie ziet het er best cool uit, en het is weer eens wat anders..rijden er al genoeg rond die helemaal egaal zijn dus.. ((als ik de poen had zou ik hem gelijk zwart of oranje laten spuiten maarja eerst maar even velgen fixen, reparaties uitvoeren en in-car-pc inbouwen (je blijft toch tweaker he 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/marksmr2_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/marksmr2_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/marksmr2_03.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC01248.jpg

In mijn ogen de vetste two-tone MR2. Later wil ik hem ook zo (volledig rood, dak zwart) laten spuiten. Ook spoilerloos lijkt me nice :) Een rode MR2 staat echt goed en het zwart dak geeft het iets moderns vind ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 18-04-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

intuliegend mooi wagentje :D
En vind de velgen ook zeer prima staan, als je ze kan laten opknappen bij de velgendokter :+ zou ik dat zeker doen!

@ Phuncz, kweenie.. spoilerloos. Ik mis dan toch iets, voel me een beetje naakt.
En dat met mijn naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind het de MR2 wel iets coupe-achtigs geven. Ook vind ik de oplopende lijn van voor naar achter dan minder doorbroken. Zowiezo vind ik de eerste generatie spoiler niet denderend. Het was mooier denk ik als ie zoals de NSX meeloopt in de carrosserie:

Afbeeldingslocatie: http://www.ocf.berkeley.edu/~herbs/nsx-t.jpg

Edit: nog een leuke two-tone jap:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/nsx_type_r_04.jpg
Honda NSX Type-R 2004

[ Voor 40% gewijzigd door Phuncz op 18-04-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Nakebod schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:30:
intuliegend mooi wagentje :D
En vind de velgen ook zeer prima staan, als je ze kan laten opknappen bij de velgendokter :+ zou ik dat zeker doen!

@ Phuncz, kweenie.. spoilerloos. Ik mis dan toch iets, voel me een beetje naakt.
En dat met mijn naam :+
Tnx, nog 1 dagje wachten, ben nu al f**king zenuwachtig :X
En keek net even bij de velgendokter maar als ik daar naar de prijzen kijk dan is het in princiepe niet duur, maar tel ik de boel bij elkaar op, dus reparatie, voorwerk, stralen en spuiten voor 4 velgen dan kan ik beter even doorsparen en dan nieuwe kopen ben ik bang..

Wil eigelijk toch een dunne 5 spaaks, en dan in black chrome met een zilver gepolijste rand en zwarte inbusjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

1 dag, ik mag nog een week, nouwja, 6 dagen dan, wachten op mijn Corolla :)

Zit ook een beetje rond te kijken naar simpele velgen, niet te duur, dus 90% zeker niet nieuw.
Als ik die prijzen op online shops zie, zijn dat vast geen prijzen per 4 stuks :D
Vind zelf de standaard? Toyota velgen, de dikke 5 spaaks wel netjes, niet zeer bijzonder, gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

sja ik heb hiervoor nooit omgekeken naar velgen omdat ik er ook de auto niet voor heb, maar nu ik een auto heb die ik ook echt graag wil hebben moeten er ook wel aparte velgen onder 8)
Maar ga denk ik zodra ik weer centjes heb gewoon wat winkels langs want kan op internet niet echt vinden wat ik zoek.. lijkt er allemaal wel op maar...net niet weet je wel... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De standaard velgen raad ik af om de reden dat het 195/60R14 voor en 205/60R14 achter is. Vind daar maar eens een goed bandje voor. Heb alleen Firestone gevonden, 85€ per band voor die rommel. En de kans is nog groot dat het oud rubber is. Zelf heb ik er 16" onder gezet, keuze genoeg op dat gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

intuliegend schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:52:
Wil eigelijk toch een dunne 5 spaaks, en dan in black chrome met een zilver gepolijste rand en zwarte inbusjes :9~
Dit vraagt om 5zigen FN01R-C :D

Afbeeldingslocatie: http://www.importparts.com/shop/images/wheels/5z_fn01rc_brz.jpg

In Amerika zo'n beetje de populairste velg voor onder de MR2 (kijk maar eens rond in de Wheels/Tires en Show&Shine secties op mr2oc.com). Ze hebben een groot voordeel: hun lage gewicht. Voor een niet-gesmede velg zijn ze erg licht.
Plaatje onder een MR2: klik (wel andere kleur)

[ Voor 39% gewijzigd door johnwoo op 18-04-2006 22:33 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ben er zelf ook nog niet uit hoor :P
Eerst maar eens de auto, en daarna, lange termijn, andere velgen.
Maar de stijl van de 5 spaaks Toyota velgen spreekt mij wel aan, is vast wel wat meer voor te krijgen, dus per se Toyota hoeft niet van mij.

intuliegend, www.siba.nl, is denk ik qua afstand nog wel te doen voor je, die hebben echt veel.
Kwam er op zoektocht naar mijn auto ook langs, en die showroom is best groot. Denk dat ik daar als ik voor nieuwe velgen ga, ook eens ga snuffelen.
Ken geen ander bedrijf in mijn omgeving met zo een ruime showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je een auto hebt die zulke grote dwarskrachten kan produceren, werkt dat dan wel goed samen met van die dunne spaakjes? 't Schijnt dat (iig goedkope velgen) zo nu en dan gesloopt worden met teveel krachten erop. Naja, als het in de USA het populairste is voor onder een MR2 zal je er niet zo snel last van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31
die (two tone)mr2 stond op marktplaats voor een behoorlijk scherpe prijs ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Ik heb een week of twee geleden flinke pech gehad met de lichtmetalen velgen op mijn Avensis. Ik rij door een plas water, zit er een flink gat in het wegdek. Pats boem, met 40 km/u met de rechterwielen er doorheen. De voorband/velg overleefden het, maar de achterband aan gort en een slag in de velg :(

Volgens de dealer kan de velg door een speciaal bedrijf gereviseerd worden, dat zou rond de 60 euro kosten.

Daar kon ik niet op wachten; ik heb de auto altijd snel weer nodig, dus heb ik de velgen laten vervangen door normale stalen exemplaren.

De lichtmetalen velgen liggen nu in de garage; ik denk dat ik ze maar op marktplaats zet. Voor mij geen lichtmetalen velgen meer.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alsof dat met stalen velgen niet gebeurd was...

Ik zou ze gewoon naar de velgendokter brengen... Ziet er toch niet uit, met wieldoppen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Natuurlijk was dat met een stalen velg ook gebeurt, maar die dingen hebben ze meestal op voorraad en kunnen direct vervangen worden. Ik heb gewoon niet de gelegenheid om de auto een paar dagen stil te zetten omdat een velg gereviseerd moet worden. Dan maar stalen velgen met wieldoppen. Niet zo fraai, maar wel onderhoudsvriendelijker.

edit:
Dus wie nog 4 lichtmetalen velgen wil hebben tegen een zacht prijsje kan zich bij mij melden :P

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 19-04-2006 13:50 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je hebt nu toch stalen velgen, kun je je alu-velgen toch mooi laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

en waarom zou je niet tijdelijk met 1 (of 2, voor de veiligheid) stalen velgen rond kunnen rijden, terwijl de velgendokter ermee bezig is :? Ik volg je niet helemaal, zeker omdat je aangeeft dat het met staal ook was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat had ook gekund, maar ik ben nou eenmaal radicaal in dit soort dingen. Ik kan nu inderdaad die ene beschadigde velg laten repareren, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in :P. (gemakzucht dus). Het probleem met de servicevriendelijkheid blijft. Heb je een probleem, dan ben je met stalen velgen direct geholpen. Dat vind ik op dit moment gewoon belangrijker. (hehe, alweer gemakzucht).

Ik heb nou eenmaal een gruwelijke hekel aan problemen met de auto. Dat ding moet rijden en voor de rest geen gedonder. Dus rij ik Toyota.

Voor zich iemand afvraagt: waarom koop je dan in godsnaam alu-velgen? Nou, ze zaten erop toen ik de auto kocht. Dan heb je weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
MBV schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:34:
Als je een auto hebt die zulke grote dwarskrachten kan produceren, werkt dat dan wel goed samen met van die dunne spaakjes? 't Schijnt dat (iig goedkope velgen) zo nu en dan gesloopt worden met teveel krachten erop. Naja, als het in de USA het populairste is voor onder een MR2 zal je er niet zo snel last van hebben :)
Ik weet dat er een groot aantal 500pk plus Supra's ook met de FN01R rondrijden, en ik heb nog nooit gehoord dat ze kapot gingen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EXX schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:02:
Dat had ook gekund, maar ik ben nou eenmaal radicaal in dit soort dingen. Ik kan nu inderdaad die ene beschadigde velg laten repareren, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in :P. (gemakzucht dus). Het probleem met de servicevriendelijkheid blijft. Heb je een probleem, dan ben je met stalen velgen direct geholpen. Dat vind ik op dit moment gewoon belangrijker. (hehe, alweer gemakzucht).

Ik heb nou eenmaal een gruwelijke hekel aan problemen met de auto. Dat ding moet rijden en voor de rest geen gedonder. Dus rij ik Toyota.

Voor zich iemand afvraagt: waarom koop je dan in godsnaam alu-velgen? Nou, ze zaten erop toen ik de auto kocht. Dan heb je weinig keus.
Er zit toch een stalen velg in je achterbak... ? Net zo goed meteen geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, trouwens... Nog een vraagje... Weet iemand waarom er nogsteeds geen (v)6 cilinder in de Avensis ligt...? En waarom er geen D-Cat automaat is...? Beetje rare strategie van Toyota :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

MikeyMan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:26:
[...]

Er zit toch een stalen velg in je achterbak... ? Net zo goed meteen geholpen...
Ja leuk, honderden km over de snelweg jakkeren met het reservewiel erop. Mij niet gezien: niet zo best voor het weggedrag van de auto en je rijdt dan zonder reservewiel rond. Niet grappig als je om 11 uur 's avonds van Rotterdam naar huis rijdt en en halverwege tussen Den Bosch en Eindhoven een lekke band krijgt. Zul je net zien dat je jaren zonder problemen rijdt en net dan lek rijdt (murphy).

Ik heb natuurlijk de dealer gevraagd of ze een reservewiel voor mij te leen hadden, maar dat was op dat moment niet het geval. Het hele akkavietje gebeurt natuurlijk op vrijdag en maandagmorgen moet je weer de baan op met die auto.
MikeyMan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
Zeg, trouwens... Nog een vraagje... Weet iemand waarom er nogsteeds geen (v)6 cilinder in de Avensis ligt...? En waarom er geen D-Cat automaat is...? Beetje rare strategie van Toyota :?
Van dat laatste baal ik ook een beetje. Ik zou graag een automaat willen rijden, maar Toyota levert geen combinatie van automaat en diesel. Misschien dat de dieselmotoren teveel koppel hebben voor de door hun gebruikte automatische bak :?

[ Voor 26% gewijzigd door EXX op 19-04-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

MBV schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:34:
Heb gehoord dat er idd heel wat velgen van oosterse makelij nog wel eens overbreken bij de spaken. Duitse velgen zouden dit niet hebben, evenals andere kwaliteits Europese velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Drake schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:31:
die (two tone)mr2 stond op marktplaats voor een behoorlijk scherpe prijs ;)
Idd, maarja het is dan ook een opknappertje, hij zweet een beetje olie, koppelingsplaten helemaal versleten, verwarming kan niet meer op warm, electrische spiegels werken niet, lekje in de achterbak doordat ze de antenne eruit hebben gesloopt en gat niet afgedicht...
Maar gelukkig ook goeie punten: Bijna geen roest, ook niet bij wielkasten, radio cdspeler en 10 cd wisselaar, interieur is 100%, alles leer (en niet versleten), redelijke (en realistische km stand, 168K)

Grootste nadeel vind ik dat hij een x overgespoten is (waarschijnlijk schade gahad, al hebben we met monteur en mr2 eigenaar niet meer kunnen vinden dan 2 vervangen paneeltjes). En dat spuiten is niet echt netjes gedaan..Maarja als ik een x geld over heb wordt hij metallic oranje met zwart gaas en zwarte velgen:P
johnwoo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:26:
[...]

Dit vraagt om 5zigen FN01R-C :D

[afbeelding]

In Amerika zo'n beetje de populairste velg voor onder de MR2 (kijk maar eens rond in de Wheels/Tires en Show&Shine secties op mr2oc.com). Ze hebben een groot voordeel: hun lage gewicht. Voor een niet-gesmede velg zijn ze erg licht.
Plaatje onder een MR2: klik (wel andere kleur)
OMG precies wat ik zoek!! Tnx man, ff wat meer info over zoeken :D
Nakebod schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:27:
Ben er zelf ook nog niet uit hoor :P
Eerst maar eens de auto, en daarna, lange termijn, andere velgen.
Maar de stijl van de 5 spaaks Toyota velgen spreekt mij wel aan, is vast wel wat meer voor te krijgen, dus per se Toyota hoeft niet van mij.

intuliegend, www.siba.nl, is denk ik qua afstand nog wel te doen voor je, die hebben echt veel.
Kwam er op zoektocht naar mijn auto ook langs, en die showroom is best groot. Denk dat ik daar als ik voor nieuwe velgen ga, ook eens ga snuffelen.
Ken geen ander bedrijf in mijn omgeving met zo een ruime showroom.
Zal daar zeker eens gaan kijken, maar wordt pas over paar maandjes, eerst maar even geld voor de verzekering ophoesten. met m'n 20 jaartjes is die niet echt gering :) Daarna gaan we daar zeker eens shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Kickje, en vraagje :)

Vandaag was het een zeer mooie dag. En dan ook nog eens mijn auto ophalen _O_
Sommigen die het Show je auto topic volgen, hebben de pics misschien al gezien, anderen nog niet, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/Toyota/2006_04_25_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/Toyota/2006_04_25_06.jpg
En meer fotos @ mijn foto album

Alleen ik heb een vraag, of eigenlijk meerdere, maar ze hebben allemaal te maken met audio in dit geval :P

Radio inbouwen was zo gedaan.
Het vinden van de juiste plaats voor de stroomkabel van de versterker, ging al wat lastiger. Kon eerst geen geschikt gat vinden, uiteindelijk toch gevonden, door het rubber gestoken en de kabel lag in de auto. :P
Wegwerken van de kabel, ook prima, stukje onder het dashbord door, daarna onder de bekleding/beschermkappen.
De stroomkabel loopt nu door tot achter de voorstoel. En daar zit ik even klem.
Ik wil die kabel via een gat in het chassis naar de kofferbak laten lopen. via dit gat lopen al wat kabels, o.a. kofferbak/tankklep en waarschijnlijk de verlichting.

Nu heb ik zitten kijken met een trekveer, maar volgens mij rolt die zich op/loopt ergens op vast.
Nu ben ik "bang" dat het zijpaneel eraf moet, en dat ik er dan wel bij kan. Iemand die dit weet?

En, nog steeds met de audio, een versterker heeft ook l+r en een remote kabeltje nodig.
Die wil ik op dezelfde manier als de stroomkabel laten lopen, alleen nu aan de rechterkant.
Dus daar zit ik met hetzelfde probleem.
Echter heb ik nog een probleem. Ik krijg de kabel niet omhoog door het dashboard!
In mijn Swift was het zo open, dat was geen enkel probleem (En de radio zat laag..) Bij de Toyota heb je veel meer kabels en weet ik veel wat lopen achter het dashboard.
Dus nu heb ik weer het slimme idee, om het handschoenen kastje eruit te halen, zodat ik hopelijk dan wel zie waar ik de kabels doorheen kan halen.
Tenzei iemand een beter idee heeft? :)

Dus samengevat:
- Hoe trek ik de kabels door het chassis heen?
- Hoe trek ik de audiokabels door het dashbord naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijpaneel eraf? Je bedoelt het buitenpaneel naast de achterbank? Die zit volgens mij vast aan de a stijl en het dak... Die krijg je er niet zomaar vanaf, lijkt mij.

Als je een signaalkabel koopt (cinch) zit daar vaak al een remote bij.
Door het dashboard lijkt me ook niet zo'n probleem, als je even een foto van het dashboard post, kan ik misschien zien waar je moet beginnen. Bij vrijwel alle toyota's kan het midden van het dashboard eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Nee, binnen paneel naast de achterbank :) Buitenkant lijkt me een beetje overdreven om eraf te halen ;-)
Als ik maar bij eventuele gaten kan, om de kabel doorheen te leggen.
Zal anders vanmiddag eens proberen een foto maken tot het punt waar ik de kabel nu heb lopen, denk dat het dan een stukje duidelijker wordt.

En de cinch/remote kabel heb ik al, uit mijn Swift meegenomen. Kabel was nog geen jaar oud, dus die laat ik niet zomaar liggen.
Dashboard, heb ik 2 fotos van. Ze staan in mijn fotoboek
Achter de middenconsole zit volgens mij een gedeelte van de airco ofzo, een vrij groot wit plastic iets.
Dat gedeelte lijkt het momenteel een stukje lastiger om de kabel erdoor te trekken naar de radio.
En ik hoef natuurlijk niet letterlijk door het dashboard, maar wel binnendoor, maar dat begrijpt iedereen hopelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Bij mijn Celica heb ik destijds wel de panelen even los gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54066/thumb.jpg
Zoveel moeite was dat niet; bij de Corolla zal dat toch ook wel meevallen :?

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nakebod schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:37:
Nee, binnen paneel naast de achterbank :) Buitenkant lijkt me een beetje overdreven om eraf te halen ;-)
Als ik maar bij eventuele gaten kan, om de kabel doorheen te leggen.
Zal anders vanmiddag eens proberen een foto maken tot het punt waar ik de kabel nu heb lopen, denk dat het dan een stukje duidelijker wordt.

En de cinch/remote kabel heb ik al, uit mijn Swift meegenomen. Kabel was nog geen jaar oud, dus die laat ik niet zomaar liggen.
Dashboard, heb ik 2 fotos van. Ze staan in mijn fotoboek
Achter de middenconsole zit volgens mij een gedeelte van de airco ofzo, een vrij groot wit plastic iets.
Dat gedeelte lijkt het momenteel een stukje lastiger om de kabel erdoor te trekken naar de radio.
En ik hoef natuurlijk niet letterlijk door het dashboard, maar wel binnendoor, maar dat begrijpt iedereen hopelijk wel :)
Midden console eruit trekken, en je zou als het goed is overal bij moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

johnwoo, ik verwacht ook niet dat het al te moeilijk is, als ik overal goed bijkan :P
Gisteravond leek het er nog een beetje op dat het paneel met 1 schroef vast zit onder bij de bank. Nu hopen dat die schroef niet echt onder de bank zit (Zou vreemd zijn?) anders moet zometeen nog de hele bank eruit.

MikeyMan, als dat alles is :+
Dan heb ik wel bijna alle panelen al uit de auto gehad die erin zitten :D
En dat met een auto die ik nu nog geen dag heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan moet het toch ondertussen wel eens een keer lukken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Nakebod schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:56:
johnwoo, ik verwacht ook niet dat het al te moeilijk is, als ik overal goed bijkan :P
Gisteravond leek het er nog een beetje op dat het paneel met 1 schroef vast zit onder bij de bank. Nu hopen dat die schroef niet echt onder de bank zit (Zou vreemd zijn?) anders moet zometeen nog de hele bank eruit.

MikeyMan, als dat alles is :+
Dan heb ik wel bijna alle panelen al uit de auto gehad die erin zitten :D
En dat met een auto die ik nu nog geen dag heb :P
Toyota kennende zit het paneel met enkele schroeven en 45276 van die plastic klikdingen, die altijd kapot gaan, vast :+

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
haha ja die klikdingen gaan 9 van de 10 keer stuk, hoe voorzichtig je ook bezig bent haha

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of van die metalen klemmetjes die altijd alle kanten opschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een ding dat een feit is en blijft: toyota's zijn niet bedoeld om aan te prutsen :) Doorgaans is dat ook niet nodig aangezien ze erg betrouwbaar zijn, maar als je iets wilt doen, ben je lang bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Een toyota topic. _/-\o_ (spuit 11)

Ik ben ook toyota fan. Gewoon rijden, geen gezeur!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

MikeyMan schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:12:
Dan moet het toch ondertussen wel eens een keer lukken :|
Hoe bedoel je? Ben nog niet eens begonnen aan het moeilijkere gedeelte van de kabels leggen :P

En die plastic pinnetjes en die klemmetjes zijn altijd wel lastig ja, tot nu toe is alles nog goed gegaan, maar ze zijn zo kapot. Gelukkig zijn ze wel te vervangen, maar toch blijft het lastig :)

En Phuncz, ik pruts niet (Hoewel... :+ ) heb alleen een nette afwerking van de audio nodig, en dan ben ik "uitgeprutst". Dat het veel tijd gaat kosten, dat denk ik ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Heb vanavond toch maar wat verder gekeken, en middenconsole eruit leek mij wat veel werk.
Heb de antenne kabel gevolgd, en zag dat die ook wel mooi liep, in de richting waar ik ook heen moest.
En dat was achter/boven het dashbord kastje heen. En met het kastje erin is het best lastig werken. Dus kastje eruit, en we hebben lekker veel ruimte ineens om de kabel weg te werken.

Dus de cinch/remote kabel heb ik nu ook liggen. Echter, net zoals de accu kabel, tot iets achter de voorstoel. Ik ben nog niet aan het achterpaneel toe gekomen, die zit gecombineerd met klik en schroef verbindingen vast zover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.

Fotos van het hele gebeuren zijn weer te vinden in mijn fotoboek van een paar posts van mij terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Phuncz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:22:
Een ding dat een feit is en blijft: toyota's zijn niet bedoeld om aan te prutsen :) Doorgaans is dat ook niet nodig aangezien ze erg betrouwbaar zijn, maar als je iets wilt doen, ben je lang bezig.
Ervaring is de sleutel.

3 jaar geleden wist ik niets van supra's af, en ik had nog nooit echt aan auto's gesleuteld. Maar zoals je in dit topic kan lezen heb ik ondertussen al een hoop aangepast en afgelopen winter zelfs de motor vervangen. Ook heb ik al een stuk of 15 - 20 kleine storinkjes oplost.

Als je eenmaal weet hoe alles in elkaar zit is alles vrij simpel. Maar er zijn bij elk type auto altijd die kleine klusjes die giga veel tijd kosten. Ik heb nu bv last van een rotte bout van mijn uitlaat. Daarvoor moeten de turbo's er af, en dat kost me al snel een dag werk. Maar omdat alles dan toch al los ligt komt er waarschijnlijk wel een veel betere downpipe die een pk of 30 winst moet gaan geven :).

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nakebod schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:35:
En Phuncz, ik pruts niet (Hoewel... :+ ) heb alleen een nette afwerking van de audio nodig, en dan ben ik "uitgeprutst". Dat het veel tijd gaat kosten, dat denk ik ook ja.
Ik bedoelde dan ook niet dat je een prutser bent, maar dat het blijkbaar een sinecure zaak is om iets te veranderen aan de Toyota. Zo heeft het afnemen en terug monteren van de voorbumper van mijn MR2 ongeveer 3 uur gekost, omdat het zoveel schroeven en moeren op de meest onmogelijke plaatsen heeft.

GasNaald: ik ken zowat alles wat er te weten valt aan PC hardware maar een auto lijkt me toch veel ingewikkelder. Heb ook niet bepaald de voorzieningen om te knutselen aan mijn auto :) Een PC schroef je gemakkelijk open en dan is het maar effe checken "wat et stickertje zegt" :D Gelukkig is pappie al sinds zijn 15de bezig met auto's als carrossier en mechanieker, dus ik kan in ieder geval wel iets bijleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Inderdaad :) Hetgeen ik nu weet, heb ik ook door zelf doen geleerd. Wat dat betreft kent het interieur van een auto haast geen geheimen meer voor me :P Heb zowel mijn E10 station als mijn Peugeot al meermaals compleet leeggehaald van binnen..Een E10 Rolla zou ik qua interieur in grofweg drie uur compleet kunnen strippen en weer opbouwen :P

Binnenkort volgt mijn vuurdoop op sleutelen aan de techniek zelf. De cabrio gaat dan voor service naar een bekende van me, welke monteur is en dan gaan we het blok uitgebreid sevicen... Dat wordt dan voor het eerst dat ik een motorblok te lijf gaan met mijn doppenset :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Vertel mij wat dat Toyota's ingewikkeld in elkaar zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:33:
[...]
omdat het zoveel schroeven en moeren op de meest onmogelijke plaatsen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Meer moeren equals meer degelijkheid :Y)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, persoonlijk vind ik een auto echt niet veel moeilijker dan een computer...

Gereedschap is het belangrijkst... En goed kijken waar je alles vandaan haalt...

En die 40 schroeven die je dan achteraf overhoudt... Ach, scheelt weer gewicht hé...
Soort van tuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

johnwoo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:06:
[...]

Meer moeren equals meer degelijkheid :Y)
Das een feit als een geit !!!
Leuke avatar trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb een probleem in m'n starlet, als ik de blazers aan zet, waaien er allemaal blaadjes en zo in m'n gezicht. iemand enig idee waar dat vandaan komt, en belangrijker hoe ik er voor zorg dat niet meer voor gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Mr_x007 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:48:
Ik heb een probleem in m'n starlet, als ik de blazers aan zet, waaien er allemaal blaadjes en zo in m'n gezicht. iemand enig idee waar dat vandaan komt,
Van buiten :+
en belangrijker hoe ik er voor zorg dat niet meer voor gaat komen?
Blijkbaar ontbreekt er ergens een filter of rooster wat die dingen moet tegenhouden, of is er ergens een slang los. Dat laatste kan je zelf controleren onder de kap en evt achter je dash, maar wat betreft het eerste: ik heb geen idee hoe het ventilatiesysteem van een Starlet in elkaar steekt, en waar je zo'n rooster zou moeten zoeken :o

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mediacj schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:45:
[...]
Ik heb zelf een Prius en ben toch wel heel benieuwd wat er technisch niet goed zou zijn :?

De Prius is gewoon een geweldige auto _/-\o_
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk... wij hebben er al 20.000 opzitten, en nog helemaal niets geen problemen. Zelfs niet een superklein nietszeggend probleempje. Naar mijn ogen is het een heel betrouwbare auto, waar toyota bekend om staat :)

Volgens mij zijn er zeer weinig auto's ter wereld die technisch zo goed/slim in elkaar zit als de prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr_x007 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:48:
Ik heb een probleem in m'n starlet, als ik de blazers aan zet, waaien er allemaal blaadjes en zo in m'n gezicht. iemand enig idee waar dat vandaan komt, en belangrijker hoe ik er voor zorg dat niet meer voor gaat komen?
Zit gewoon geen interieurfilter in... Is alleen op te lossen door er wel een filter in te zetten, maar die is waarschijnlijk niet beschikbaar voor die auto... Tenminste, ik neem aan dat je een P8 hebt?

Heb hetzelfde probleem in mijn carina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 16:30
het is een P9, een beetje jammer dan, dat wordt dus afentoe bladhappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ben vandaag ook weer goed bezig geweest :+
Eigenlijk was het gister de bedoeling dat ik ging klussen met een maat, alleen het weer zat een beetje tegen, en in onze garage heb je totaal geen ruimte om te klussen als er ook een auto instaat.

Gelukkig was het weer vandaag een stuk beter, en ben ik dan ook aan de slag gegaan om de audio kabels nu definiteif weg te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/2006_04_30_08.jpg
De hele achterbank eruit, en de zijpanelen eraf gehaald.
Ziet er best wel leeg uit :)
Heb nu de kabels aan alle twee de kanten tot precies achter de bank liggen, daar komen ze pas weer de kofferbak in.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nakebod/2006_04_30_19.jpg
De cinch kabel was net niet lang genoeg om hem nog helemaal naar rechts te leggen, zoals ik op 1 van de fotos in het fotoboek wel heb, en dan weer een stukje terug te leggen om hem op de versterker aan te sluiten.
Die kabel komt nu ongeveer halverwege de bank naar boven, langs de matten op. Maar, je ziet er niets van :)

Kan wel meer pics hier posten, maar de thumbs zijn soms te klein om het goed te zien.
Dus we hebben het fotoboek van 30 april 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mr_x007 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:08:
het is een P9, een beetje jammer dan, dat wordt dus afentoe bladhappen
Nergens voor nodig. Gewoon een stuk horgaas halen bij de bouwmarkt en over de inlaat van de ventilatie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mijn droomauto is eindelijk uit :9~ :9~ Nu het geld nog :'(

http://www.lexus.nl/lexus_cars/gs/gs450h/showcase/index.asp

Afbeeldingslocatie: http://images.163car.com/downloadImages/20051219165236.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.163car.com/downloadImages/20051219165552.jpg

lexus = toyota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

Reinier

\o/

Sowieso een mooie bak, zo'n GS. Alleen de achterkant oogt wat log vind ik :)

Hij was een paar dagen terug nog bij zo'n slecht Nederlands autoprogramma en ze waren aardig positief.

In Top Gear magazine is een niet-hybride GS ook een van de beste Lifers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Reinier schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:26:
Sowieso een mooie bak, zo'n GS. Alleen de achterkant oogt wat log vind ik :)

Hij was een paar dagen terug nog bij zo'n slecht Nederlands autoprogramma en ze waren aardig positief.

In Top Gear magazine is een niet-hybride GS ook een van de beste Lifers 8)
Was dat de hybride GS (gs450h) of de niet-hybride die ze daar reviewden ? :) En welk programma was dat dan?

De gs450h gaat in 5,9 sec naar de 100 :D en heeft echt een vet geil kw-metertje ipv toerenteller :D man, moet maar snel wat geld winnen in de loterij ;) of wat harder gaan studeren en volgend jaar toch maar wel naar de uni gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doe dan toch maar liever een LS600h...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MikeyMan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:48:
Doe dan toch maar liever een LS600h...
true :P maar dat duurt nog wel ff voordat hij uit is denk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/lexus_ls600h_achterkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.vroom.be/news/16/jpg/2006416175611985_01.jpg

Die is ook gewoon te ziek voor woorden, hybride 5liter v8, wat voor koppel zou daaruit komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

Reinier

\o/

Bartjuh schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:31:
[...]

Was dat de hybride GS (gs450h) of de niet-hybride die ze daar reviewden ? :) En welk programma was dat dan?
De hybride :)
En ik heb even gezocht, het was bij Gek op wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Reinier schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:54:
[...]

De hybride :)
En ik heb even gezocht, het was bij Gek op wielen :)
Thnx _/-\o_

Voor de (mede)geïnteresseerden (als die er zijn?) ; vanavond om 12 uur is dat programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
en volgende week is die lexus sport hybride bij the fifth gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:55

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik zit te kijken voor een nieuwe auto en de Avensis vind ik wel een erg mooie optie. Ik ben echter op zoek naar een diesel en een automaat. Klopt het nou dat ik zie dat er bij de diesels geen automaten zijn te verkrijgen? Ik krijg die indruk als ik de Toyota-site bekijk.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Klopt, Toyota heeft (nog?) geen automaat bij de nieuwe CleanPower diesel. Ook de Lexus IS220d (met dezelfde motor) is alleen met handbak te krijgen. Ik weet niet of, en zo ja wanneer, er een automaat beschikbaar komt voor deze motor, maar gezien het succes ervan zal die nog wel komen.

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:55

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hmm, dat vind ik redelijk teleurstellend. Ik ga 1 oktober ongeveer mijn auto bestellen, dus hopelijk is er hierover voor deze datum duidelijkheid. Anders valt hij toch wel af. Beetje uit de tijd dat ze geen automaten hebben.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

't Heeft niet zozeer te maken met het 'uit de tijd zijn', maar meer met het feit dat Toyota pas relatief laat is overgestapt op directe inspuiting voor hun dieselmotoren. Zij zijn nu bezig met een inhaalslag op dat gebied en hebben nu eigen nog maar 'net' zo'n sterke diesel in hun gamma zitten.

Probleem met dergelijke diesels is dat ze veel koppel hebben en daarvoor moet ook een degelijke automaat ontwikkeld worden. Toyota acht hun huidige automaten blijkbaar niet in staat om die hoeveelheid koppel betrouwbaar te kunnen verwerken. Vandaar dat voorlopig alleen een handbak leverbaar is. Die automaat gaat er echt wel komen (in de klasse van de Lexus is een automaat haast verplicht), alleen kost het tijd om een bak te ontwikkelen die met die krachten overweg kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat is goed nieuws. Ik zou graag een automaat rijden, maar nu kan dat niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Wok schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:16:
Die automaat gaat er echt wel komen (in de klasse van de Lexus is een automaat haast verplicht), alleen kost het tijd om een bak te ontwikkelen die met die krachten overweg kan :)
Alleen zou het feit dat de IS een automaat zou krijgen, niet automatisch betekenen dat de Avensis er ook een krijgt. De IS is namelijk achterwielaangedreven, met motor in de lengterichting, waardoor deze een hele andere vorm bak nodig heeft (al zou het loopwerk waarschijnlijk wel hergebruikt kunnen worden voor FWD). De Avensis heeft met z'n FWD en dwarsgeplaatse motor een transaxle nodig, terwijl de IS een traditionele bak nodig heeft, met het diff op de achteras.

Neemt niet weg dat ik denk dat Toyota ze beide wel een automaat zal geven, maar dat zijn dus wel twee compleet verschillende :)

[ Voor 14% gewijzigd door johnwoo op 19-06-2006 09:47 ]

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Laatst online: 19:24

mulder

ik spuug op het trottoir

MrScratch schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:00:
Hmm, dat vind ik redelijk teleurstellend. Ik ga 1 oktober ongeveer mijn auto bestellen, dus hopelijk is er hierover voor deze datum duidelijkheid. Anders valt hij toch wel af. Beetje uit de tijd dat ze geen automaten hebben.
Mijn Corolla rijd heerlijk met D4D Automaat ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 13:51

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie Toyota Celica T20 1.8 STi te koop zien staan, waar dien ik specifiek op te letten als ik deze auto zou gaan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oeh, een Toyota topic, ik moet nog steeds 's foto's maken van onze nieuwe aankoop. Een Toyota Corolla 1.3 XLi uit december 1993. Kleur rood (naja, roze, maar met wat commandant 4 weer mooi rood).

Ik heb wel een vraagje: in de spoiler heeft iemand ooit 's een mes gezet ofzo, er zitten twee snedes in waarnaast de verf is afgebladderd. Zoiets is zeker niet mooi te repareren he? Herspuiten vind ik nogal prijzig (100 euro minimaal :X) en hem eraf halen is ook geen optie, dan heb ik twee gaatjes in m'n achterklep zitten die ik weer moet dichten. Bovendien vind ik hem zonder spoiler nogal saai qua model :)

Foto's komen nog als het weer wat meer meezit :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

The_Scarabial schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:01:
Mooie Toyota Celica T20 1.8 STi te koop zien staan, waar dien ik specifiek op te letten als ik deze auto zou gaan bekijken?
Behalve op de dingen waar je bij elke auto naar kijkt kan ik weinig verzinnen qua specifieke kwaaltjes van deze auto. Ik heb zelf ook een T20 1.8 gehad, en het zijn gewoon superbetrouwbare en degelijke auto's. Roest kennen ze niet (of het moet een schadebak zijn). De 2.0 GTi versie met de 3S-GE motor heeft nog wel eens last van olieverbruik, maar op de 1.8 7A-FE valt eigenlijk niks aan te merken (behalve dat hij wat weinig power heeft voor zo'n sportwagen - de reden dat ik de mijne destijds heb verkocht).

Het is gewoon een mooie sportief uitziende wagen zonder de typische sportwagenproblemen (maar ook zonder het bijbehorende vermogen, het is dat het beestje nog geen 1100 kg weegt maar 116 PK is eigenlijk te weinig voor zo'n wagen).

Gewoon de normale checks op doen dus (remmen en kijken of het stuur trekt; koppeling aangrijppunt checken, kijken of die niet versleten is; schokdempers checken; datum/km.stand van distributieriem controleren; plaatwerk checken op schade/overspuiten; dat soort dingen).

Oh, toch één puntje trouwens: check even of de achterklep open blijft staan. Toyota heeft deze auto namelijk zowel met als zonder spoiler geleverd, en op de modellen zonder spoiler zijn de gasveren van de achterklep zwakker vanwege het lagere gewicht. Vaak zakt de klep dicht bij auto's waar later alsnog een spoiler op is gezet (ook al is het een stock Toyota spoiler). Die gasveren voor de uitvoering met spoiler waren destijds (3,5 jaar geleden) best prijzig bij Toyota, ik meen 170 euro per kant, vandaar dat je nogal eens Celica's ziet met dichtvallende achterkleppen :+
De mijne had er overigens alleen last van bij temperaturen onder de ~10 graden; daarboven was de druk in de gasveren nog genoeg om de klep inclusief spoiler overeind te houden.

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grrrrrene schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:11:
Oeh, een Toyota topic, ik moet nog steeds 's foto's maken van onze nieuwe aankoop. Een Toyota Corolla 1.3 XLi uit december 1993. Kleur rood (naja, roze, maar met wat commandant 4 weer mooi rood).

Ik heb wel een vraagje: in de spoiler heeft iemand ooit 's een mes gezet ofzo, er zitten twee snedes in waarnaast de verf is afgebladderd. Zoiets is zeker niet mooi te repareren he? Herspuiten vind ik nogal prijzig (100 euro minimaal :X) en hem eraf halen is ook geen optie, dan heb ik twee gaatjes in m'n achterklep zitten die ik weer moet dichten. Bovendien vind ik hem zonder spoiler nogal saai qua model :)

Foto's komen nog als het weer wat meer meezit :)
Ik zou zeggen probeer het eens bij de sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Of op het Corolla forum :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Grrrrrene
  • Niet online
Corolla forum heb ik al gevonden :P Daar heb ik al heel wat info vandaan gehaald, ben daar ook geregd onder de naam "Grrrrrene" overigens.

Vandaag is m'n Haynes reparatie handleiding binnengekomen, dus wat basic spul kan ik nu vast ook wel zelf doen. Het linker knipperlicht zit nml niet helemaal netjes op z'n plaats en is lelijk met zwarte kit afgedicht :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 06-06 16:43
Waarom zie ik nu pas dat er een Toyota topic is...

* Chillz trotse eigenaar van een grijze Corolla 1.6XLi 16v uit '92
kijk voor het idee even naar deze van Tinus op pagina 1 :)
(maar dan zonder folie op de achterruiten, mét wieldoppen en met Toyota-logo voorop)

3,5 jaar terug gekocht met 78k op de teller toen 12, dus da's nog geen 7k per jaar :P en dat in de tussentijd opgewerkt naar bijna 130k >:)
Rijdt al die tijd al als een zonnetje en het enige wat ik er in de tussentijd aan heb moeten doen aan grote uitgaven is 2 nieuwe setjes banden (1x canvas gescheurd door de 'drempels' in de N3, 1x een spijker in m'n band) en een nieuwe einddemper voor m'n uitlaat, da's alles...

Hiervoor had ik een witte Starlet... zie het plaatje in de TS... precies zoëen :)

Die heb ik helaas aan z'n neusje een paar decimeter ingekort bij een botsing op de snelweg... nog altijd zonde...
Die Starlet was wel het bewijs dat Toyota's motorisch goed zijn!
Het beestje had (toen ik 'm kapot reed) ongeveer 279.500 km's op de teller. Mijn enige uitgave eraan in de tijd dat ik 'm had was wederom een stuk uitlaat en het gebruikelijke aan olie en bougies...
En na de APK keuringen en beurten (Toyota dealer) werd mij altijd verteld dat hij zo goed leek dat er makkelijk nog een rondje opkon ;)

Naast deze 2 van mijzelf heb ik al een hoop verschillende (types) Toyota's onder m'n kont gehad en bestuurd. Het begon al bij de rijlessen in een Corolla...
Bij een maat van me zijn ze een tijdje nogal vervent Toyota gebruikers geweest, dus daar heb ik onder andere MR2, Celica en Supra gereden...
Daarnaast zijn hun dan weer familie van de plaatselijke Toyota-dealer, dus daar ook al een paar leuke ritjes gedaan... :)

Momenteel (eigenlijk al sinds dat er een opvolger kwam voor de FunCruiser) toch behoorlijk weg van de RAV4. Daar zie ik ooit nog wel een opvolger in voor m'n autootje...
Of gewoon een Corolla... modelletje '92-'98 blijft een mooie auto. Zo ook de anderen (behalve dan die kikker...)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

The_Scarabial schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:01:
Op Toyota Celica Forum ( via tccn.nl) staat een hele goeie te koop met gereviseerd blok.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid204/p984080bd2b30d3d1ce1fba45dce1fcd3/ef4fa68c.jpg

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Svenergy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:43:
[...]

Op Toyota Celica Forum ( via tccn.nl) staat een hele goeie te koop met gereviseerd blok.

[afbeelding]
Ah, da's die van krammetje. Zijn nieuwe wagen is pas een dikke Celica (GT-Four WRC) :9

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 13:51

The_Scarabial

MTB for life!

Svenergy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:43:
[...]

[afbeelding]
dat was hem ook ;), maar hij stond op ons shoarma forum :P, maar ik zie er toch maar van af ivm met mijn centen ;( (ben maar een arme student ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

* Timmert heeft zojuist gesolliciteerd bij een Toyotadealer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Welke dealer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Compier Amstelveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Haha iedereen kent hier iedereen en op de meeste fora;s kom je dezelfde mensen weer tegen :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De Corolla 2007/2008 in zijn meest vermoedelijke vorm:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_2007_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_2007_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/corolla_2007_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, voorlampen lijken me teveel op een 6serie/ Z4... Naar mijn idee wordt het nooit wat met die corolla/auris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Laatst online: 19:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Man ik heb net een Corolla geleased en het is een top bak. En ze gaan er steeds vlotter uitzien, ik zie nu nog steeds alleen bejaarden rond rijden in de (nieuwere) Corolla's :D
Naar mijn idee wordt het nooit wat met die corolla/auris...
Corolla is al 40 jaar wat ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het zal altijd wel op iets lijken. Persoonlijk zie ik er geen Duits kenmerk in, in mijn ogen onderscheid het zich toch wel wat meer van dat. Persoonlijk staat dit ontwerp me wel aan, de vorige reeksen vond ik echt mondaan en saai aandoen, alsof ze stiekem gericht waren op 50+'ers. Vooral de "cockpit" ziet er erg mooi en origineel uit. Het straalt degelijkheid en doordacht ontwerp uit. En vooral veel ergonomie. Alle bedieningsinstrumenten staan een pak dichter bij elkaar en dat zie ik wel graag. In de oudere Corolla's is de versnellingspook veel verder te zoeken, nu staat hij op dezelfde lijn als het stuur en enkele centimeters verder steken je bedieningsknoppen. Ik vermoed dat dit wel erg plezant is. De achterlichten vind ik geslaagd, ze lijken in tegenstelling tot de vorige modellen perfect de achterkant smaak te geven ipv. afstandelijk een ander design te hebben. Ook de oplopende deurlijn is een erg mooi accent en ik ben enorm benieuwd naar de 2-deurs ! Al bij al is dit de eerste keer sinds lang dat ik een Corolla zou overwegen om te kopen (wanneer ik er behoefte aan heb :))
Pagina: 1 ... 4 ... 164 Laatste