Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 5 ... 167 Laatste
Acties:
  • 918.350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
MikeyMan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:30:
Mjah, voorlampen lijken me teveel op een 6serie/ Z4...
hmmm als ik nou door een vergrootglas op me kop hangend kijk zie ik de gelijkenis :o
Voor de rest vind ik het enorm meevallen :+

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
even een opmerking mijnerzijds

wij hebben op het werk het oude en het nieuwe type Avensis. De nieuwe houden het een stuk beter dan de oude moet ik zeggen. Ik heb nu een Avensis (nw type) met 331k km op de klok en die rijdt echt 10x beter dan de oude types toen ze met die stand reden. Met name de versnellingsbak voelt nog een heel stuk beter aan..

Terwijl ze ongeveer hetzelfde worden gereden

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je bedoelt het model vanaf 2003? Lekker doorgereden dan :P

Ik meende juist gehoord te hebben dat de oude types Avensis kwalitatief beter waren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 20:01

johnwoo

3S-GTE

Ach, betrouwbaarheidsonderzoeken zijn gemiddeldes, je houdt altijd uitschieters (zowel in positieve als negatieve zin). Koop je een auto die als "betrouwbaar" te boek staat, dan heb je meer kans dat je probleemloos rijdt, maar je kan het nooit zeker weten. Eigen ervaringen van bekenden zeggen daarom niet zoveel, of je moet wel heel erg veel bekenden hebben die de auto in kwestie rijden :+

Verder ken ik de betrouwbaarheidsonderzoeken naar de Avensis niet, dus ik zou echt niet kunnen zeggen welke gemiddeld beter is :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Inderdaad, aangezien Toyota bekend staat (met terechte reden) als een leverancier van betrouwbaardere voertuigen, kan je ervan uitgaan dat de kans dat je problemen hebt ermee lager zijn. Mijn vader rijdt al 30 jaar met Toyota en heeft op een waterpomp na nog nooit een defect gehad aan zijn 4-5 Toyota's.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Phuncz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:52:
Inderdaad, aangezien Toyota bekend staat (met terechte reden) als een leverancier van betrouwbaardere voertuigen, kan je ervan uitgaan dat de kans dat je problemen hebt ermee lager zijn. Mijn vader rijdt al 30 jaar met Toyota en heeft op een waterpomp na nog nooit een defect gehad aan zijn 4-5 Toyota's.
Tsjah, en bij de picnic van m'n ouderds kwam de versnellingsbak eronder vandaan donderen...

Voor mij geen reden om geen toyota te kopen... Het zijn allemaal gemiddelden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:12:

Ik meende juist gehoord te hebben dat de oude types Avensis kwalitatief beter waren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn :)
taxi ;)

we hebben er 3 van dat type rijden en 1 van die drie staat vaak stil, de andere 2 kachelen wel lekker door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier thuis hebben we diverse toyota's gereden. Een Corolla uit 1996, een Starlet uit 1989 en een Corolla uit 1990. Die dingen zijn gewoon niet kapot te krijgen. Mijn ouders vielen recent voor een Peugeot 206 en ik heb toch het gevoel dat die auto gewoon 'minder' rijdt. Zelf had ik liever gezien dat ze een nieuwe Yaris hadden aangeschaft. Ze vonden de 206 prettiger. Zelf denk ik erover om de laatste generatie Toyota Starlet aan te schaffen (met het ronde design) of de eerste serie Yaris (maar ik vind het design niet helemaal geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Wij hebben thuis een Toyota Avensis 2.0TD uit 1999, met inmiddels ongeveer 230k op de teller.

Wat ik de laatste tijd merk, is dat de motor niet altijd op hetzelfde toerental zit tijdens stationair draaien. Normaal zou hij 900rpm moeten doen, maar soms is het 1200rpm, 1100rpm of 1000rpm. Het typische is dat het toerental soms ook tijdens het stationair draaien niet constant is, maar tussen de 900rpm en 1200rpm beweegt. Hij draait dat een paar seconden op 900rpm, en schiet vervolgens naar 1200rpm, om weer naar 1000rpm terug te zakken.

Een patroon zit er niet echt in, warm of koud maakt ook niet uit. Hij is laatst nog voor een grote beurt geweest, maar daar zijn de alleen de routine handelingen gedaan (probleem niet gemeld overigens). Iemand een idee wat het kan zijn?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:12:

Mja, dat valt erg mee. Hoewel toyota wel redelijk netjes is met garantie en coulance. De oude Avensis van mn schoonouders (uit 2000 dacht ik) heeft pas een nieuwe motor gehad. Onder garantie :X Ding verbruikte olie bij het leven, liep op een gegeven moment niet meer lekker etc.

Het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage heb gelopen had een aantal toyota's met vrij extreme km-standen. Een Corolla station uit 98 met 430k, een Camry V6 uit 97 met 500k :X Een paar Yarissen uit 2001 met beide 210k en 2 stuks Corolla sedan met 360 en 380k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Tom Paris schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:05:
Wij hebben thuis een Toyota Avensis 2.0TD uit 1999, met inmiddels ongeveer 230k op de teller.

Wat ik de laatste tijd merk, is dat de motor niet altijd op hetzelfde toerental zit tijdens stationair draaien. Normaal zou hij 900rpm moeten doen, maar soms is het 1200rpm, 1100rpm of 1000rpm. Het typische is dat het toerental soms ook tijdens het stationair draaien niet constant is, maar tussen de 900rpm en 1200rpm beweegt. Hij draait dat een paar seconden op 900rpm, en schiet vervolgens naar 1200rpm, om weer naar 1000rpm terug te zakken.

Een patroon zit er niet echt in, warm of koud maakt ook niet uit. Hij is laatst nog voor een grote beurt geweest, maar daar zijn de alleen de routine handelingen gedaan (probleem niet gemeld overigens). Iemand een idee wat het kan zijn?
Waarschijnlijk de lambdasensor, en anders de stappenmotor.

Het kan ook nog een versleten ontsteking zijn (bougies/kabels/verdeelkap/rotor) maar die zouden bij normaal onderhoud al tijdig door de garage moeten zijn vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door johnwoo op 05-11-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
johnwoo schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:54:
[...]

Waarschijnlijk de lambdasensor, en anders de stappenmotor.

Het kan ook nog een versleten ontsteking zijn (bougies/kabels/verdeelkap/rotor) maar die zouden bij normaal onderhoud al tijdig door de garage moeten zijn vervangen.
De lambdasensor dacht ik ook al aan met mijn beperkte autokennis ;) Moet 'ie daarvoor speciaal naar de garage, of is het niet erg om op de volgende onderhoudsbeurt te wachten?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Tom Paris schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:51:
[...]

De lambdasensor dacht ik ook al aan met mijn beperkte autokennis ;) Moet 'ie daarvoor speciaal naar de garage, of is het niet erg om op de volgende onderhoudsbeurt te wachten?
Zolang er geen storingslampje op het dashboard brandt kan je gewoon doorrijden met een lambdasensor die niet meer 100% is. En zelfs al is 'ie helemaal kapot en brandt er een lampje dan kan je er nog mee rijden; de ECU schiet dan in noodloop en zal een veilige, rijke base fuelmap gebruiken. Alleen zal je auto dan wel (veel) meer brandstof gaan verbruiken en waarschijnlijk niet meer door een emissietest komen ;)

Mocht het de stappenmotor zijn dan is het ergste wat er kan gebeuren dat de motor afslaat wanneer hij stationair loopt, of juist veel toeren gaat draaien, maar ook hiervan zal de motor niet in de soep draaien.

Kortom, als het toerental nog niet irritant laag (afslaan) of hoog (herrie) komt kan je best ff wachten tot de volgende beurt.
Als je een beetje handig bent is een lambdasensor ook wel zelf te vervangen als je er een beetje bij kan en weet dat het daaraan ligt (ff code uitlezen; da's bij mijn Toyota een kwestie van twee terminals in de diagnosestekker kortsluiten met een paperclip, contact aanzetten en tellen hoe vaak het storingslampje knippert :P).
Vervangen is vijf minuten werk (2 moertjes losdraaien, sensor eruit, nieuwe sensor aan het stekkertje, erin stoppen met nieuwe pakking, en twee moertjes vast), alleen is een nieuwe lambdasensor wel best prijzig (al gauw 150 euro).

[ Voor 6% gewijzigd door johnwoo op 05-11-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06
Klopt het dat die laatste Verso's geen distributieriem meer hebben maar een ketting oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Klopt, alle toyota's werken nu met kettingen (sinds alle vvti motoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Zoiets had ik dus ook gehoord, maar word die ketting gesmeerd door je motorolie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
woei... een toyota topic ... * KeRsTmAnNeKe meld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:12:
woei... een toyota topic ... * KeRsTmAnNeKe meld!
Met een alfa? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
MR2... alfa is al ff verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
vrijdag heeft mijn oma haar gloednieuwe toyota yaris 5 deurs 1.3 16v linea luna M/MT binnengekregen. Fijn wagentje, te verwachten van toyota. Het is de meest luxe versie dus alles zit erop en eraan. Als optie zitten er nog wel 4 parkeer sensoren en mettalic lak bij.
Toch beter zo'n "klein" autotje met automaat en hoge instap, inplaats van een 2001 model avensis station 1.8VVTI handgeschakeld.
wel grappig dit is haar 12e toyota en de 11e op rij bij de zelfde dealer. Erg te spreken dus over het merk ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:31
De prijsstelling van de nieuwe Yaris T-Sport is inmiddels ook bekend :).

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5532&cache=no

Mijn ouders hebben een Corolla Verso met 1.8 benzinemotor, een klein half jaartje oud inmiddels. Ik vind 't een erg prettige auto, ik vind 'm ook veel fijner rijden dan onze vorige Peugeot 307SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wouter! schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:00:
De prijsstelling van de nieuwe Yaris T-Sport is inmiddels ook bekend :).

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5532&cache=no

Mijn ouders hebben een Corolla Verso met 1.8 benzinemotor, een klein half jaartje oud inmiddels. Ik vind 't een erg prettige auto, ik vind 'm ook veel fijner rijden dan onze vorige Peugeot 307SW.
ik ben benieuwd of er nog een RS komt zoals de vorige yaris (volgens mij nooit uitgekomen in NL, 1.5L turbo)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
KappeNou schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:54:
[...]

ik ben benieuwd of er nog een RS komt zoals de vorige yaris (volgens mij nooit uitgekomen in NL, 1.5L turbo)
Anders komt er vast wel een TTE turbokit beschikbaar :) (die is er voor het vorige model ook, met behoud van garantie ... wordt ingebouwd bij Toyota motorsport in Duitsland).

Volgens mij was er bij de eerste concepten van de nieuwe Yaris destijds ook sprake van een 1.8 turbo (althans, dat werd gesuggereerd).

Of voor de dieselaars een versie met de D-CAT 2.2 diesel met 177pk :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 06-11-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Toyota doet het goed :P Geschatte winst dit jaar is 15miljard, met een omzet van 200miljard. Meer dan 600.000 priusén verkocht.

Gaaf is dat ze echt op brandstof verbruik en milieu marketen. Tenminste een bedrijf met idealen, die niet gigantische, smerige en verbruikende motorblokken in grote zware SUV's promoot. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er zijn maar een paar mooie Toyota's, hoe goed ze ook zijn.

Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.milkmandan.org/dev/null/archives/1971_toyota_celica_gt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ander voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://utopia.duth.gr/~nm4434/Toyota%20Supra%20BLACK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 18:57
* MewBie meld zich ook als Toyota eigenaar :9
Ik rij sinds een paar maanden een Starlet 5 deurs als eerste auto :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Wekkel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:18:
Er zijn maar een paar mooie Toyota's, hoe goed ze ook zijn.
Er zijn zoveel mooie Toyota's, alleen is 90% van al dat moois niet of slechts zeer beperkt in Nederland (c.q. West-Europa) geleverd... ;(

Helaas staat Nederland bekend als land bij uitstek om hatchbacks met kleine motorisering op de markt te brengen, waardoor vele mooie sedans en coupé's hier überhaupt niet op de markt gezet zijn.
En ook van de meeste hatchbacks die we hier dan weliswaar kennen, zijn elders (lees: in Japan) veel interessantere versies (lees: turbo :9) te vinden.

Paar voorbeelden:

Toyota Chaser
Afbeeldingslocatie: http://car-wallpapers.boom.ru/_toyota/chaser-800x600_2.JPG
Topmodel met RWD, 280 PK 1JZ-GTE 2.5L twin-turbo VVT-i motor.

Toyota Caldina GT
Afbeeldingslocatie: http://car-wallpapers.boom.ru/_toyota/caldina-800x600_2.jpg
AWD, 265 PK 3S-GTE 2.0L turbo motor - de "opvolger" van de Celica GT-Four.
(Ik ken iemand die bezig is het AWD onderstel van zo'n Caldina, plus een 300 PK 3S-GTE, in een vorig model Avensis te bouwen :9 >:) )

Toyota Levin
Afbeeldingslocatie: http://images.carzone.ie/images/442632_20061027091057_1.jpg
FWD, aanvankelijk met 170 PK 4A-GZE 1.6L supercharged motor, later met 165 PK 4A-GE-20v 1.6L motor.

En nog een nieuw model (2006):
Toyota Mark X
Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/wp-content/uploads/2006/04/toyotamarkx_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/wp-content/uploads/2006/04/toyotamarkx_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/wp-content/uploads/2006/04/toyotamarkx_4.jpg

Mogen ze wat mij betreft zo naar Europa brengen :)
Conclusie: leuke Toyota's genoeg, jammer dat we hier voornamelijk de grijze muizen types en motoriseringen krijgen...

[ Voor 85% gewijzigd door johnwoo op 07-11-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Die Caldina GT lijkt gewoon 'n dikke Avensis Stationwagon van het vorige model :).

Ik ben 't inderdaad ook niet eens met de opmerking dat er "slechts een paar mooie Toyota's" zijn. Ik moet wel toegeven dat ze ook heel wat saaie/anonieme auto's hebben gebouwd (die altijd wel prima presteerden en betrouwbaar bleken) maar er zijn genoeg mooie Toyota's gebouwd.

[ Voor 63% gewijzigd door Wouter! op 07-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnwoo schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:01:
[...]

(Ik ken iemand die bezig is het AWD onderstel van zo'n Caldina, plus een 300 PK 3S-GTE, in een vorig model Avensis te bouwen :9 >:) )
Sander!

Motor zit er overigens al in... :

http://www.svlreclame.nl/3sgte/3sgte.htm

[ Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 07-11-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Of de toyota camry, vind ik best een stoere auto op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Klopt, hehe :)
Ik heb z'n Avensis nog niet in het echt gezien (wel z'n Transam :)), maar hij heeft een draadtapsetje van me geleend omdat er een draadeind was dolgedraaid van het uitlaatspruitstuk van z'n 3S-GTE (zelfde wat ook bij mij gebeurde en waarom ik dat setje destijds had gekocht :+)

Ook mooi om het verschil te zien tussen de ultieme burgerbak Avensis 1.6 die het eerst was, en het turbo monster wat het nu is :+

Afbeeldingslocatie: http://www.svlreclame.nl/3sgte/avensis_standaard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.svlreclame.nl/3sgte/motorkap.jpg

(Inmiddels heeft hij ook alweer een nieuwe paintjob)

[ Voor 34% gewijzigd door johnwoo op 07-11-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, nu met flakes...

[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 07-11-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zijn dit goede auto's?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/c/231cd7f9c65febcb2c74d24ad84e3a1c.jpg

Zo'n 1.6 XLI lijkt me wel leuk als eerste auto ergens volgend jaar. Tot hoeveel KM's is zo'n ding het aanschaffen nog waard? 250k?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ja hoor, maar 250k is wel veel voor elke benzinemotor, dus controleer hem iig wel ff :) . Maar ze kunnen het wel aan ja.

Dat is een Corolla E10 gemaakt van 92t/m97. Zijn veel reserve-onderdelen ook van te koop. :) Mocht je wat nodig hebben mail me(geld voor alle Toyota's).

[ Voor 39% gewijzigd door heracles op 08-11-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
Heb het geld helaas nog niet, maargoed flink sparen he, hoop dat ik tegen zomer '07 2k heb

Zat ook nog te denken aan een eerste type Nissan Primera met 2liter of een Honda Civic 1.5DXI, maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heracles schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:07:
Ja hoor, maar 250k is wel veel voor elke benzinemotor, dus controleer hem iig wel ff :) . Maar ze kunnen het wel aan ja.

Dat is een Corolla E10 gemaakt van 92t/m97. Zijn veel reserve-onderdelen ook van te koop. :) Mocht je wat nodig hebben mail me(geld voor alle Toyota's).
5 ton lopen ze -bij goed onderhoud- ook makkelijk... Alleen zijn goed onderhouden toyota's erg duur... Dus dat wordt diep in de buidel tasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
MikeyMan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:26:
[...]

5 ton lopen ze -bij goed onderhoud- ook makkelijk... Alleen zijn goed onderhouden toyota's erg duur... Dus dat wordt diep in de buidel tasten...
Bij goed onderhoud kan een auto bijna onbeperkt doorlopen ;). Onder goed onderhoud versta ik namelijk ook reviseren ed van de motor na xxx.xxx aantal km.

De diesel die in de Corolla E10 is ook erg fijn, heeft me toch een trekkracht. Hij schudde het uit bij een aanhanger vol met boomstammen, maar rijden deed hij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
je snapt dat voor een student een piekfijn supergoed onderhouden half gereviseerd vehikel er niet in zit. Ik ga uit van €2000 voor een eerste auto, volgens mij heb je daar wel een redelijke auto voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heracles schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:21:
[...]

Bij goed onderhoud kan een auto bijna onbeperkt doorlopen ;). Onder goed onderhoud versta ik namelijk ook reviseren ed van de motor na xxx.xxx aantal km.

De diesel die in de Corolla E10 is ook erg fijn, heeft me toch een trekkracht. Hij schudde het uit bij een aanhanger vol met boomstammen, maar rijden deed hij :P .
Revisie noem ik wat anders dan onderhoud als je het niet erg vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
MikeyMan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:08:
[...]

Revisie noem ik wat anders dan onderhoud als je het niet erg vind...
Waarom ? :) Ik heb het niet over groot of klein onderhoud gehad, en het is toch wel het onderhouden van de motor, want zonder delen die vervangen worden als dat nodig is of dat in de toekomst nodig is zal hij het vroeg of laat het opgeven.

Verder heb je idd aan 2000euro wel genoeg om een leuke auto te kopen om mee te beginnen. :)
Als je het niet veel uitmaakt waarin je rijd zou ik ook kijken naar een Toyota Starlet ep8(bj.90/96).
Ze kosten weinig in onderhoud, wegenbelasting en er zijn zat onderdelen voor te verkrijgen . Het nieuwere type Starlet (ep9 (bj.96/99)) is moeilijk te vinden onder de 2000.

Zoiets bedoel ik dus bijvoorbeeld, zelfs nog stuurbekrachtiging en electrische ramen.

[ Voor 43% gewijzigd door heracles op 08-11-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n Corolla E10 uit 1993 (december). Inmiddels zijn we 5000km verder na aanschaf en nog altijd geen grote problemen. De kosten qua onderhoud zijn in 5000km onder de 40 euro gebleven, en dan reken ik een halve liter motorolie dus gewoon mee ;)

Wat wil je erover weten? Ik heb een 1.3 trouwens, lekker zuinig. kijk ook 's op www.corollaforum.nl om wat meer info te krijgen van wat er tekoop is.

Overigens is een Honda Civic ook een erg mooie auto, maar volgens mij wat populairder onder het volk waar je geen 2e hands auto van wil kopen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 08-11-2006 18:09 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
Mjah ik heb al eens gekeken en de meesten worden al verkocht (ook bij dealers) met mooie lichtmetalen velgen, stoere spoiler, sport uitlaat, etc etc en dan weet ik dus al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Kijk dit is pas een topic ;)

mijn bakkie :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~liefa023//images/toyo.JPG

Een corolla 1.6 16v XLi uit 1990

3 cm. verlaagd H&R , green openlucht fliter, brandstofdruk regelaar, LM velgen 15"
sinds een tijdje een andere rolla, namelijk een E11 G6 :*)
16" lichtmetaal,
beetje creatief met de spuitbus hier en daar,
green openluchtfilter,

plaetje

Afbeeldingslocatie: http://corolla.tinus-online.nl/carmods/rainshoot/foto1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tinus op 04-04-2010 12:41 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Nu online
Geinige bak. Zijn die Corolla's van het type die jij eerst had nog een beetje rap? Zijn zo getuned ook wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 20:36
Heb dezelfde Corolla als Tinus eerst had...
Zelfde model, zelfde kleur, ook 1.6 16v XLi, maar dan uit 1992

4,5 jaar terug met 68k op de teller gekocht, inmiddels meer dan het dubbele erop gezet

Ik vind 'm zeker wel rap, weinig over te klagen hoor.
180 haalt ie zonder probleem, 200 met moeite
Dus met de nieuwere, luxere wagens meerijden op de snelweg is geen probleem.
(behalve dan dat ik wat meer last heb van zijwind :/ )
Ik rijd standaard 140/150

En bij stoplichten kan ik vaak ook nog goed vlotjes wegkomen...
Heb al wel een aantal keer gasten in een standaard "patserbak" vreemd zien kijken wanneer ze eerst stoer staan te brommen bij rood, maar dat er dan toch zo'n ouder bakkie een stukkie eerder weg is dan zij :P

Hiervoor had ik een Toyota Starlet uit '90, 1.3
En dan is dit zeker een verbetering...
(alhoewel die ook al best vlot te noemen was, maar dan meer in het stadsverkeer, snelwegen minder)

[ Voor 20% gewijzigd door Chillz op 20-11-2006 14:24 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joh, ik kan met een 1.3 Corolla al prima meekomen in het verkeer, alleen tijdens warmrijden merk je dat het een toeren-hongerige motor is: 100km/u met zo'n 3500rpm in de 5 is geen doen, duurt ff tot je 120 rijdt. Terugschakelen naar de 4e versnelling is dan geen optie omdat je dan wel heel veel toeren maakt met een koude motor ;)

Maar ze zijn wel lekker betrouwbaar en daar gaat het me momenteel om. Zuinig en betrouwbaar, dus lage kosten om te rijden.

En tunen? Op corollaforum zijn er die er een 1.6 20v met zo'n 160pk in hangen of een 1.6 supercharger. Ook leuk is iemand die er een Supra motor in gelepeld heeft, geen idee wat die qua PK's heeft, maar flink meer dan 200 iig :X

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 21-11-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou echt niet van sjonniebakken, maar dit blijft style !!!

Hebben !!! Hebben !! Hebben !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 20:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen rijd ook alweer 2,5 jaar in een Corolla 1.6 XLi
Prima auto, ben er echt tevreden over. Enige defect wat hij heeft gehad is een nieuwe waterpomp.
Kocht hem met 140k op de teller, inmiddels zit ik op de 186k.
Volgende auto wordt weer een Toyota, wil gewoon een betrouwbare auto. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Grrrrrene schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:52:
Joh, ik kan met een 1.3 Corolla al prima meekomen in het verkeer, alleen tijdens warmrijden merk je dat het een toeren-hongerige motor is: 100km/u met zo'n 3500rpm in de 5 is geen doen, duurt ff tot je 120 rijdt. Terugschakelen naar de 4e versnelling is dan geen optie omdat je dan wel heel veel toeren maakt met een koude motor ;)

Maar ze zijn wel lekker betrouwbaar en daar gaat het me momenteel om. Zuinig en betrouwbaar, dus lage kosten om te rijden.

En tunen? Op corollaforum zijn er die er een 1.6 20v met zo'n 160pk in hangen of een 1.6 supercharger. Ook leuk is iemand die er een Supra motor in gelepeld heeft, geen idee wat die qua PK's heeft, maar flink meer dan 200 iig :X
Heb ook een 1.3 E10, pre-facelift, dus met 88pk; erg hoogtoerig karakter, maar gaat goed vooruit.
Zelfs met mijn zware rechtervoet en erg veel stadsverkeer haal ik meestal 1:13, goed te doen dus.

Zijn echt degelijke bakken; alleem waterpomp heeft het begeven gehad bij mij...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik rijd 1:16 gemiddeld, alleen nu ik 90% van de tijd op de autosnelweg rijd, zakt het een beetje af naar 1:15 gemiddeld. Komt vooral omdat het veel optrekken/afremmen is en filerijden rond Almelo. Met normaal doorrijdend verkeer is 1:16 goed te doen, zelfs met hard optrekken :D

Maar er schijnt nogal een groot verschil te zitten tussen het verbruik van anderen en mij, dus ik ben benieuwd wat er verstaan wordt onder "zware rechtervoet", want ik rijd echt niet kinderachtig en "modern" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ik meld me dan ook maar als toyota rijder, met volle tevredenheid :)

Ik rij een gifgroene Toyota Starlet (EP9) uit 1998 :)

Rijd als een tierelier en denk dat ik m ook op rijd.

De volgende zal een avensis of corolla worden denk.

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Grrrrrene schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:04:
Ik rijd 1:16 gemiddeld, alleen nu ik 90% van de tijd op de autosnelweg rijd, zakt het een beetje af naar 1:15 gemiddeld. Komt vooral omdat het veel optrekken/afremmen is en filerijden rond Almelo. Met normaal doorrijdend verkeer is 1:16 goed te doen, zelfs met hard optrekken :D

Maar er schijnt nogal een groot verschil te zitten tussen het verbruik van anderen en mij, dus ik ben benieuwd wat er verstaan wordt onder "zware rechtervoet", want ik rijd echt niet kinderachtig en "modern" ;)
Zware voet wil zeggen dat de mijne vaker de rechterhelft van de toerenteller ziet dan de linker ;)
met warm blok that is.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 12:38
wat vind men van deze mr2s ?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/Mr2s-Veilside.JPG
Ikzelf vind em erg fraai, maar goed de kit zelf is ook vrij duur. Helaas heb ik het geld nog niet hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

erg mooi ding, het bewijs dat 'extreem' tunen (in de zin erg andere bodykits etc.) ook erg mooi kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Een van de zeer weinige mooie Veilside kits :P
Zoiets met een compressor- of liever nog turbokitje erop, staat toch wel hoog op m'n verlanglijstje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Idem dito, zeker in het rood zoals ie daar staat !! Heb al eens in die nieuwe reeks gezeten en ze zitten echt heerlijk laag, nog lager dan de MR2 '91-'99 die johnwoo en ik hebben. Met een veel beter uitgebalanceerde wegligging en een leuk VVT-i motortje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

ravenger schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:06:
wat vind men van deze mr2s ?
[afbeelding]
Ikzelf vind em erg fraai, maar goed de kit zelf is ook vrij duur. Helaas heb ik het geld nog niet hehe.
Gaaf, maar lijkt wel erg op een Carrera GT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan kijk toch nog maar eens langs andere hoeken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Phuncz schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:12:
Dan kijk toch nog maar eens langs andere hoeken hoor :)
Hoewel ik je opmerkingen niet helemaal begrijp denk ik te begrijpen dat je het niet met me eens bent. Als ik bijvoorbeeld naar het volgende plaatje kijk vind ik de gelijkenis toch treffend. Zeker met die velgen op die MR2

Afbeeldingslocatie: http://www.lsrpca.com/misc_events/msrh%20open%20house/photos/stop%20carrera%20GT.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ojjorz op 26-11-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

De Carrera GT lijkt inderdaad wel redelijk op deze bodykit (die er overigens 3 jaar eerder was dan de CGT ;) ). Zelf zie ik daar het probleem niet van; het is zeker geen "wannabe" aangezien de CGT toen nog niet bestond...
Alleen de velgen zijn Porsche (of iig Porsche-design), maar als die nou goed staan onder die kit (en dat doen ze :9), waarom niet?

[ Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 26-11-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
zit wat in ... :p

die mr2 ziet er best wel tof uit... alleen beetje buiten budget ;p

merk wel dat zon 18 jaar oude mr2 op meer plekken dan alleen plaatwerk wil roesten...
heb verschillende doorgerotte schroeven, niet echt handig :/

[ Voor 46% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-11-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WTF, ik heb in een keer 1:17.4 gereden terwijl ik op de vorige tank 1:15 heb gereden, hoe kan dat nou? Ik rijd dagelijks naar m'n werk en terug, vele meer hebben we niet gereden (hoogstens 1 of 2 ritjes binnen Enschede naar een supermarkt, paar km dus). Zitten er zulke grote verschillen tussen bezinesoorten, hoewel... Beide keren bij dezelfde pomp getankt en beide keren was het euro95...

Edit: En nee, ik heb geen rekenfoutje gemaakt: 529 km op 30,45 liter

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 27-11-2006 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Da's erg netjes! Verschil in benzine kan er best zijn maar dit is wel een redelijk verschil, lijkt me dat het iig niet alleen daaraan kan liggen :o
Misschien ben je dit keer onbewust voorzichtiger met het gaspedaal geweest?
Ik haal op die hoeveelheid super 98 nog geen 300km :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Grrrrrene schreef op maandag 27 november 2006 @ 07:17:
WTF, ik heb in een keer 1:17.4 gereden terwijl ik op de vorige tank 1:15 heb gereden, hoe kan dat
Als je komende tankbeurt aangeeft dat je ineens 1:13 of 1:14 hebt gereden, dan is de kans aanwezig dat bij je tankbeurt de pomp te vroeg afsloeg, terwijl hij niet helemaal vol was?
Dat merk ik wel met de verschillende benzinepompstations. Sommige slaan na 2 liter al af :X Moet ik dat ding er helemaal scheef in steken, dan kan'k fatsoenlijk tanken..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je weet toch hoeveel liter erin gegaan is...? Als er ineens een stuk minder in gaat, zit ie niet vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
leuke MR2. Die bodykit maakt hem toch iets minder vrouwen autotje. Alleen beetje jammer van de porsche velgen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

MikeyMan schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:40:
Je weet toch hoeveel liter erin gegaan is...? Als er ineens een stuk minder in gaat, zit ie niet vol...
.. of was hij niet leeg, wat meestal het geval is.

Behalve bij mij afgelopen week. In dat geval houdt mn trouwe Toyotaatje dr midden op de snelweg ineens mee op :X Niet fijn, vooral niet in de avondspits terwijl het al donker is en de regen met bakken uit de hemel valt..

Elke keer als ik nu een sputtertje of hakkeltje van de motor voel (gebeurt nog al eens met die leanburnmotor), schrik ik weer :(

Voordeel: Ik weet nu dat ik 800km kan rijden op een tank benzine :')

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HaaZ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:18:
[...]

.. of was hij niet leeg, wat meestal het geval is.

Behalve bij mij afgelopen week. In dat geval houdt mn trouwe Toyotaatje dr midden op de snelweg ineens mee op :X Niet fijn, vooral niet in de avondspits terwijl het al donker is en de regen met bakken uit de hemel valt..

Elke keer als ik nu een sputtertje of hakkeltje van de motor voel (gebeurt nog al eens met die leanburnmotor), schrik ik weer :(

Voordeel: Ik weet nu dat ik 800km kan rijden op een tank benzine :')
Mjah, dan nog... Vol is vol...

Maar waarom zou je in godsnaam het risico nemen om met een lege tank te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Kwestie van verkeerd inschatten en niet bij de snelwegpomp willen tanken...
Bij vertrek leek de meter aan te geven dat ie nog lang niet leeg was. Magoed, die dingen zijn ook niet gemaakt om heel precies te zijn, blijkt wel weer. Voortaan tank ik wel voor of zodra t lampje gaat branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kijk altijd ff hoe ver de slang erin gaat, als hij er ver in gaat en onder een hoek naar beneden wil dat inderdaad nogal wat schelen, dus ik trek hem dan vaak wat terug om de tank voller te krijgen. Inmiddels is het zo dat als de benzine zegmaar omhoog borrelt, ik dan stop. Dat is een redelijk betrouwbare manier van consequent tanken, volgens mij.

Hoe dan ook: als ik de volgende keer 1:13 heb gereden, zal ik dat wel ff melden hier :P Voor 1:17.5 teken ik, maar ik vind het iets te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

NoepZor schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:09:
Geinige bak. Zijn die Corolla's van het type die jij eerst had nog een beetje rap? Zijn zo getuned ook wel geinig.
ja hoor, als je hem een beetje doortrekt dan loopt het als een jekko, die 1.6 16v haalde de 200 wel, wel met een beetje moeite, maar het lukt wel :*)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

die 4a-fe'tjes doen 0-100 in 10s, best netjes voor een 1.6 :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
zon aw11 zonder spoiler vind ik maar niks...

Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/mr2/spoilerloos1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/mr2/spoilerloos2.jpg

ding zit er ondertussen weer op, kreeg steeds water in kofferbak(je), ding losgehaald, rubber in midden schoongemaakt en met rubberspray ingespoten en weer terug...

klaplampen doen het ook weer, ander motortje ingezet, en me na 3 dagen gejatte embleem is terug, nouja.. een andere (minder mooie...) maar het is iets :p

Zie wel dat vorige eigenaar ook een knutselaar geweest is, kom overal dingetjes tegen die niet bepaald origineel zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg gebruikt Toyota voor de nieuwe Yaris nog steeds een PSA diesel motor?? Ik weet dat dit bij het vorige model wel het geval is. Ik bedoel dus niet de 2.2 d-cat maar de 1.4 diesel motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een 2.2 D-cat in een Yaris? Als ik bij Carbase kijk is er nooit iets anders dan een 1.4 D4-D geleverd en dat zou een toyota motor moeten zijn, toch?

Om nog ff terug te komen op hte plotselinge extreem zuinig rijden van m'n Corolla, dat was idd de tankbeurt. Achteraf ook logisch: m'n schoonvader had getankt, die heeft hem dus niet 100% volgegooid. Ik had iets van 1:14 gereden de vorige keer, opzich samen nog steeds netjes met bijna alleen maar autosnelwegwerk (130-140km/u), maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik begrijp dat de Yaris nooit met wat anders is geleverd.. ik doelde daarbij meer op toyota in het algemeen.

Maar is de D4-D in de nieuwe yaris anders dan die in de oude? Want die oude yaris had volgens mij toch echt een PSA motor.

Hij heeft nog wel dezelfde boring en slag, dus dat doet vermoeden dat ze nog steeds geen eigen dieselmotor gebruiken voor de yaris.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

As far as I know is er maar een heel beperkte tijd een PSA dieselmotor gebruikt geweest in enkel de Corolla. In de Yaris is altijd een 1.4D geweest van Toyota zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik weet ook niet beter of de D4-D motoren zijn van Toyota zelf. In de Corolla heeft idd een PSA diesel gezeten, dat was de 1.9 die later door een Toyota 2.0 en later de Toyota D4-D zelf vervangen is. Dat was in de Corolla E11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou goed kunnen dat jullie gelijk hebben hoor :) Ik las een tijdje terug zoiets.. en ik heb een paar dagen terug een proefrit gedaan in de nieuwe Yaris. Ik vind het persoonlijk helemaal niks. De stoelen zijn super gaar, die drukken constant in je rug ipv steun te bieden aan de zijkant. En de motor vind ik ook uiterst tam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb een weekje in de nieuwe Yaris rondgereden en ik vond hem erg prettig en relaxed rijden. Het was eentje met een 1.4 D-4D die toch wel best pittig is voor een "lichtjes geblazen" 1.4. De stoelen zijn inderdaad niet echt steunend maar van "drukken" had ik geen last. Had gewoon gebrek aan steun, maar het is dan ook geen snelle rakkers bak zoals mijn MR2 of de T-Sport :) Die komt er dus wel aan. Maar idd. er zou heus een 1.8 D-4D in mogen met als optie sportievere stoelen, dat zou het gebied tussen de T-Sport nogal verkleinen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 08-12-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Heeft iedereen opeens zijn Toyota de deur uitgezet ofzo? :)

Maar ja ik geef maar even een kick, ik volg al heel lang het toyota-topic e.d. maar eindelijk heb ik mijn eigen bolide:

Afbeeldingslocatie: http://stuff.sierix.nl/auto/yaris.jpg

Yaris 1.0 16vuit 1999 met 159.000 km op de teller, maar hij ziet er als nieuw uit en rijd heerlijk ;) Ik ben er trots op :) Zit dan ook wel alles op en aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Vrij extreem kleurtje is het wel :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met Fietsbel, leuk wagentje! alleen die kleur :X maargoed je kunt niet alles hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Mijn vader heeft een Toyota Carina E uit '96. Mijn buurman aan de overkant heeft een Toyota RAV4 en aan de einde van de straat heeft iemand die schattige Aygo. Wanneer ik mijn eerste auto ga halen (volg momenteel rijlessen) wordt het zeker weten een Toyota, voornamelijk om zijn bijna legendarische betrouwbaarheid status maar vind de nieuwe Corolla en Verso erg mooie auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De Carina E zou zomaar m'n volgende auto kunnen zijn O-) Momenteel woon ik samen met m'n vriendin en heb ik de Corolla (E10) om me naar m'n stage te brengen en straks naar m'n afstudeerbedrijf, maar als we allebei afgestudeerd zijn zal er wel een 2e auto moeten komen, iets wat net wat vlotter en ruimer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
GoldenSample schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:18:
met Fietsbel, leuk wagentje! alleen die kleur :X maargoed je kunt niet alles hebben ;)
Het kon erger, maar aan de kleur is het even wennen, voor de rest geen problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ach je vind hem tenminste makkelijk op de parking he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Dat is zeker, het heeft dan ook wel weer het nadeel dat ik op een "eiland" woon, en ik ben de enige met dit kleurtje zo'n beetje dus ze weten direct wie er te hard rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 21:35

Wok

Dakloos...

Om toch nog even in te haken op de dieselmotoren.

De 1.4 D-4D is wel degelijk een blok van PSA. Het is feitelijk de 1.4 HDI die ook in de Peugeot 206 is/werd gebruikt. :) De 2-liter en 2,2-liter varianten zijn echter wel weer een eigen ontwikkeling van Toyota. De 1.4 D-4D wordt momenteel nog geleverd in de Corolla en de Yaris.

Verder heeft Grrrrrene gelijk voor wat betreft de oude diesels: de E11 Corolla is kort leverbaar geweest met het 1.9-liter dieselblok van Peugeot.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Die aankomende Auris (een model naast de Corolla) vind ik een hele mooie auto. Zijn uiterlijk tussen een Corolla en een Corolla Verso een beetje naar mijn mening. Ze ziet er jong uit en toch erg degelijk. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.easypics.us/pics/1_1164.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easypics.us/pics/2_984.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easypics.us/pics/3_850.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easypics.us/pics/4_776.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.easypics.us/pics/5_671.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch wel érg veel op de corolla lijken. Als ik er 1 langs zie rijden, zou ik wel 2x moeten kijken welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 25-09 14:33
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 23:29:
Ik vind het toch wel érg veel op de corolla lijken. Als ik er 1 langs zie rijden, zou ik wel 2x moeten kijken welke het is.
Eigenlijk lijkt het meer op een kruising tussen een corolla en een 307 :X (vooral van de zijkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Oh dat kan best. :P Vind de zijkant zelf een beetje trekjes hebben van de Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

De hele naam Corolla gaat toch ook verdwijnen dacht ik?
Dus volgens mij komt die Auris niet naast, maar ipv de Corolla.

Dat meen ik iig ergens gelezen te hebben, en ik dacht zelf in de laatste Toyota Magazine, welke ik uiteraard momenteel weer niet kan vinden :+
Zou wel zonde zijn, want de naam Corolla leeft toch al weer sinds 1966.

* Nakebod zou later wel eens graag een 2e (of 3e) generatie Corolla E20 (of E30) voor erbij willen hebben.
Mooi model. Maar goed, dat is misschien iets voor later... :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 21:35

Wok

Dakloos...

Nakebod schreef op maandag 01 januari 2007 @ 02:36:
De hele naam Corolla gaat toch ook verdwijnen dacht ik?
Dus volgens mij komt die Auris niet naast, maar ipv de Corolla.

Dat meen ik iig ergens gelezen te hebben, en ik dacht zelf in de laatste Toyota Magazine, welke ik uiteraard momenteel weer niet kan vinden :+
Zou wel zonde zijn, want de naam Corolla leeft toch al weer sinds 1966.

* Nakebod zou later wel eens graag een 2e (of 3e) generatie Corolla E20 (of E30) voor erbij willen hebben.
Mooi model. Maar goed, dat is misschien iets voor later... :+
Niet helemaal ;)

'Officieel' wordt de Auris een model dat _naast_ de Corolla gepositioneerd zal worden. In de praktijk komt het erop neer dat de huidige hatchback varianten van de Corolla, straks als Auris door het leven zullen gaan. De nog te introduceren sedan zal de naam Corolla blijven houden :) Wat er met de stationwagon gaat gebeuren, is nog niet bekend.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, de Auris is groter dan de Corolla, dus hij komt naast de Corolla, tenminste, dat is wat Toyota zelf verklaart. http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5373&cache=no Het is echter wel heel verdacht dat in Japan alleen een sedan en station uitvoering van de nieuwe Corolla gepresenteerd zijn :X

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17451819_1_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17451819_3_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17451819_4_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17451819_5_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17432967_1_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images2.carview.co.jp/news/car/images/img3_20061221_17382720_5_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/16_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/01_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/21_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/11_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/13_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/02_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/18_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/08_l.jpg]

Afbeeldingslocatie: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2006/toyota_blade/images/07_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ssl.durasite.net/www.autobytel-japan.com/special/blade/spec/07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ssl.durasite.net/www.autobytel-japan.com/special/blade/spec/10.jpg
Ik vind het interieur iig erg mooi om te zien :)

[ Voor 91% gewijzigd door Grrrrrene op 01-01-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Maar daar laat je de Blade zien, een, zoals ik nu lees is dat een "extremere" versie van de Auris.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h76/ahura929/blade1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h76/ahura929/blade3.jpg

Hoop alleen niet dat wij dat logo aan de voorkant hier gaan krijgen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik weet dat het de "getunede" Auris is, maar ik vind hem zo wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Klopt, interieur is mooi, maar de buitenkand is ook niet verkeerd.
Het is even wennen, maar toch prima in orde wat mij betreft.

Wel jammer is standaard overal die donkere interieur kleuren. Die laatste 2 die je gepost had vind ik veel vriendelijker, warmer en veel uitnodigender ogen dan dat donkere.
Dat zal dus wel weer het nodige extra kosten :+

Pagina: 1 ... 5 ... 167 Laatste