Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mijn naam is Martijn Verschuren.

Ik heb hier eerst een tijdje rondgekeken en inspiratie opgedaan voor de aanschaf van mijn DSLR. Ik heb nu sinds een week een Canon EOS 30D met de 18-55 kitt-lens. Waarom deze camera? Dit omdat ik fotograferen altijd leuk heb gevonden en een goede DSLR wilde kopen. Gecombineerd met grote handen werd dit of een instapmodel met een grip, of een duurder model zonder grip. Kon vervolgens deze kitt krijgen voor de prijs van een instapmodel met grip.

Ik hoop hier de komende tijd regelmatig rond te hangen. Moet nog even kijken hoe ik het posten van plaatjes kan regelen. Zodra dat rond is hoop ik wat plaatjes van in ieder geval vandaag te laten zien.

Sony NW-HD5 + RMMC40ELK & Dell Inspiron 1720 & IBM T61 & MDA Vario III & Canon EOS 30D + EF 24-105mm + EF-S 10-22mm + Speedlite 580 EXII

@tinusbalpol; Heeft je kitt-lens ook zo'n rood heen-en-weer-gaand lampje? Cool! En wat doet ie in turbo-mode? ;-)
Maar ook welkom tussen de fotografen :D

blog | flickr foto's | Party | D40 | Sigma 18-50 2.8 | SB-600 | Nikon 55-200

Ik ben Niels. Ik woon in rotterdam en ga de boel hier maar eens vol spammen, dus dacht; laat ik me maar voorstellen.

Ik ben vroeger ooit eens begonnen met een oud minolta spiegel reflexje. Vervolgens zelf in de doka fototjes ontwikkelen enzo. Daarna af en toe met een EOS 3000 aan de slag geweest maar niet echt serieus.

Ik heb nu een Canon EOS 400D gekocht met standaard 18-55mm kit lens. Begin 2008 moet daarvoor in de plaats een lens komen met een wat hogere lichtsterkte. Ik twijfel nu erg tussen de Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF en de Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC al denk ik dat ik wel voor de tamron ga. heb (o.a. van een collega) erg goede ervaringen gehoord en die 2.8 over het hele bereik is ook wel heeeel lekker. alleen hij is wat minder wijd.

Voorzover een beetje ik en me camera.

1e paar fototjes van me. nog met alles op auto aangezien ik de knopjes op dat moment nog niet wist en uit de hand geschoten. Is ongeveer 30 minuten geweest nadat ik me camera had gekocht ;)

http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0053.jpg
http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0057.jpg
http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0067.jpg

Toegepaste Kunst en Techniek.

Dag allen,

Ik ben Geechuen. Grafisch bezig zijn is niks nieuws voor me, fotografie echter wel. Ik heb me altijd bezig gehouden met animatie en video, maar een paar dagen terug, ging ik eens wat snapshots buiten maken:
quote:
pa: "Gee, we gaan morgen op 9 uur 's ochtends foto's maken!"
ik: "Ngh..vooruit."
pa: "Mooi! Ga ik op m'n analoog, mag jij m'n digitale camera"
ik: "Yay."
Tegen m'n verwachtingen in had ik er super veel plezier aan. GoT kennende, ben ik logischerwijs gelijk gaan speuren naar alles en nog wat in dit fotografie gedeelte. En het bevalt me hier prima.
Goed, to make a long story short, fotografie is m'n nieuwe hobby. (ja, stoppen met WoW maakt behoorlijk wat tijd vrij, don't ask.)

Ik dacht mezelf hier maar eerst even voor te stelen voordat ik ga posten, gezien ik me erg geneigd voel om me zo hier en daar eens in een thread te mengen na al het lurken tot nu toe ^_^.

Inmiddels hou ik mn fotos bij middels Adobe Lightroom en ik stop ze hier neer: http://geechuen.fhs73.com/gallery/ .

Kort samengevat: Hoi.

Redox wijzigde dit bericht 25-12-2007 02:30 (5%)

iPod junkie

Hallo mede fotografen,

Ik fotografeer al zo'n 30 jaar (alleen dias meestal Fujicrome) heb dan ook na zware selectie zo'n 4000 dias staan...
Onderwerpen meestal buitensport/bergen.

Camera's die ik heb gehad:
Olympus OM-2 met 24 mm vast, 50 mm vast en 70-210
Olympus OM-4
Canon EOS 10 (duurde maar kort, was geen geschikte buitensport camera)

Mijn laatste analoge camera: Nikon FE-2 de beste camera die ik ooit heb gehad.
Degelijk staal, is niet stuk te krijgen. 24 mm vast, 50 mm vast en 80-200 (allemaal uitgezocht op optische kwaliteit).

Mijn vorige digitale camera Nikon D70. Wat viel digitaal tegen na een dia met ca 1,7 miljard zilverkristallen. Ben er wel achter dat digitaal fotograferen anders is dan op dia.Verder had de Nikon zo'n last van CCD blooming dat ik nu maar een Canon 400D heb gekocht.

Aangezien ik me verder wil verdiepen in de 400D, monitor- en printcalibratie kom ik hier maar eens kijken.

Honda Civic Type-R

Reg. datum: 10 augustus 2007

Hallo allemaal,

Ik ben hier sinds kort wel eens te vinden, dat begon eigenlijk met het dslr adviestopic.
Ik heb sinds vandaag een nikon D80 met 18-70mm AF objectief, omdat ik actiever wil gaan fotograferen. De komende tijd zal ik veel gaan experimenteren met mijn camera om alle functies te verkennen die (digitale)reflexfotografie me bieden. Waarschijnlijk zal ik over een tijdje ook wel foto's gaan posten om mijn voortgang in de fotografiewereld te tonen..

Ik wou jullie ook graag (nogmaals) bedanken voor het geweldige advies dat ik totnogtoe heb ontvangen.

Groeten, Jelle

Hey, ik ben Jeroen en ik studeer in Utrecht en sinds een paar maandjes ben ik een beetje echt gaan experimenteren met fotograferen. Ik had eerst zelf een Sony Cybershotcameraatje (zonder optische zoom of whatever :D) en daarmee knipte ik wel eens vakantiefotootjes, maar met m'n vaders Olympus SP 510 UZ ben ik wat gaan klooien en na wat experimentele foto's hier in de buurt en recent in Parijs, heb ik een eigen apparaat gekocht dat toch iets meer kan dan m'n Sony: een Panasonic DMC-FZ8. Geen dSLR, want ik ben een sloeber, maar dat houd ik als upgrade-optie, als ik me echt wat meer heb verdiept in fotograferen.

Lijkt me leuk om aan de wekelijkse opdracht in het Showcase-subforum mee te doen en voor de rest over andere foto's wat kritiek/tips te ontvangenen natuurlijk ook te geven. :)

flickr | last·fm | Ad Astra...

Hoi,

Ik hang al een tijdje op Tweakers, zo een 6-7 jaar dacht ik. Nu toch maar eens voorstellen dan:
Mijn interesse in fotografie is gegroeid sinds de nood aan foto's van mijn kunstwerken op mijn commerciële site.

edit:
Even voor je opgezocht:
Inschrijfdatum 10-11-2001 16:25
Tijd geregistreerd -> 324 weken, 4 dagen, 1 uren, 24 minuten, 40 seconden

Het begon heel kansloos met een foto uit mijn 2mp mobieltje (!) en is gegroeid naar een sSLR, de Pentax K100d 6mp met 18-55 kitlens. Ik kies graag voor de underdog en financieel was de camera erg aantrekkelijk. De kitlens is wel goed te noemen.

Toch begin ik steeds meer te eisen aan de kwaliteit van mijn werk en wil ik uiteindelijk skilled genoeg zijn om kwalitatief hoge reproducties te maken van mijn schilderijen (120x80cm).
Langzaam maar zeker komen er studiospullen bij (parapluutjes, lampen, statieven, achtergronddoeken etc etc.)

De volgende stap voor scherpere foto's wordt de aankoop van een nieuwe lens: de Sigma AF 50mm F2.8 EX DG Macro. Deze is een stuk goedkoper dan die van Pentax zelf en heb niet gehoord dat de Pentax nou veel beter was dan de Sigma..
Vanwege de grootte van de schilderijen denk ik ook over te moeten stappen naar een Pentax K10d (10mp).

Tips voor het maken van art repro, van belichting tot lenzen en camera's, zijn altijd welkom!

Floor-is wijzigde dit bericht 30-01-2008 17:51 (5%)

Exclusive Artdesign

@ornathon. eerste upgrade die ik aan zou schaffen is een goed statief. zeker voor het maken van foto's van schilderijen enzo is dat echt enorm handig. dan kan je namelijk ook met wat minder belichting goed scherp schieten zonder verplicht flitser te gebruiken.

Hoi :)

Hoi, ik ben TaTankaT. (niet m'n echte naam natuurlijk :P ).

Ik hang hier wel veel rond, maar heb me eindelijk geregistreerd (goed voornemen ;) ).
Zelf maak ik weinig tot geen foto's echt, maar ik vind het mooi om rond te kijken.

Camera is een Samsung compact camera die ooit in de aanbieding was. Dus niet echt veel bijzonders, haha. Wat ik hier vooral doe? Gewoon lekker rondkijken naar andermans kiekjes. :)

groeten,
mij. DJ Tatanka fan :-)

Got a light?

Ook maar eens voorstellen, de naam is Marieke en ik ben sinds een half jaar geïnteresseerd in fotografie.
Ik heb al eens eerder foto's gepost, dat ga ik zeker nog meer doen :D
Mijn eerste camera was een Fuji A202 ( zonder optische zoom,etc) deze heb ik nu ingeruild voor een Fuji S6500 fd.
Aangezien ik mijn fotografische kennis graag verbreed, ben ik hier vaak te vinden.

gemanipuleerde werkelijkheid...

Welkom dames :w

Eigenlijk zou ik me hier ook eens moeten voorstellen.. Maar volgens mij is dat ook niet echt nodig O-)
Of dat positief is laat ik even in het midden.

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Reg. datum: 08 oktober 2003

Zal me ook maar eens voorstellen, aangezien ik recentelijk ook de digitale SLR wereld in ben gedoken en via dit forum een boel kennis tot me neem...

Nick: AJ1815
Eigenaar van: Canon EOS 350D (aanbieding MM) + kitlens en Sigma F4-5.6 70-300mm DG APO.

Moet in korte tijd een boel leren, want ga eind feb op Safari naar Tanzania en hoop hier met deze setup mooie plaatjes te kunnen schieten... Dus binnenkort maar eens oefenen met de verschillende instellingen en de + en - van beide objectieven gaan ontdekken...

Hallo, ik ben Hans, 27, programmeur en kleurenblind. ;-)

Mijn fotodebuut maakte ik rond mijn 8e ofzo met een afgedankte SLR van m'n vader, mijn beide ouders waren redelijk fotogek. Ik heb toen zelfs nog m'n eigen Z/W-filmpjes ontwikkeld en afgedrukt. Na enige tijd een oninteressante compact gekocht (Fuji dacht ik) en daar wat mee afgeschoten. Daarna heeft mijn fotografie een tijdje op z'n gat gelegen om met mijn eerste digicam, een Sony P8, in '03 ofzo weer een beetje wakker te worden. En nu, na me enkele jaren lang af en toe een ongeluk ge-ergerd te hebben aan het het gebrek aan controle over het ding, heb ik een D40x-kit aangeschaft met de intentie wat minder candid en wat meer artistiek te gaan fotograferen.

Ik zie fotografie vooral als een manier om dingen anders te laten zien dan je normaal zou doen of dingen te laten zien die je anders niet zou zien, om wat voor reden dan ook. Ik hoop hier wijzer te worden over met name het fotograferen met een SLR, want dat is wel heel erg lang geleden voor mij.

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hi allemaal.

Ik ben Dennis en ik hang de laatste weken erg veel rond op het fotogedeelte van GoT.

Over mijzelf:
Momenteel 23 jaar en werkzaam bij de Koninklijk Marine. Na 4,5 jaar in de officiersopleiding ga ik nu bijna weer de vloot op om te varen. Ik woon in Leiden en ik mag graag hardlopen.

Over fotograferen:
Ik heb pasgeleden een zoektocht gemaakt naar een leuke compact voor m'n vriendin, als kerstcadeau. Daarbij kwam ik erachter dat er heel veel aanbod is. Tot die tijd had ik een Sony DSC-W30 en daarvoor een Ixus V2. Van allebei veel plezier gehad, maar nu heb ik een Ricoh Caplio R6.
Camera's moeten voor mij vooral compact zijn, want anders neem ik 'm niet mee. Gewoon, zonder hoesje in de broekzak en mee de kroeg in. Daar zijn ze voor. En met de 7x zoom op de Caplio R6 was het toch een goede vooruitgang, met dezelfde handzaamheid. Hoewel ik er nog niet veel mee heb gefotografeerd, weet ik dat ik meer wil. Op het moment een klein beetje crap bij cash omdat ik een nieuwe auto heb gekocht, maar zodra ik weer wat heb gespaard, koop ik een (instap)dSLR. M'n Ricoh houd ik er natuurlijk lekker bij voor de kiekjes, maar voor het betere fotografeerwerk wil ik gewoon een 'echte'.

Ik heb van dit forum al veel geleerd, maar dat gaat nog een hoop meer worden. U hoort van mij. >:)

Kennis is macht, karakter is meer.

Stiekem een Nikonian

Hoi ik ben Adriaan, en ik woon in Groningen.

Over mijzelf
Ik zit nog op de middelbare school, en probeer mezelf een beetje te definieren zoals een lerares me ooit heeft verteld. Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met mezelf te definieren omdat ik vond dat ik niks deed. Lees: de hele tijd achter een computer te zitten. Ik begon met roeien, wedstrijdroeien welteverstaan. Dit doe ik nu minstens 5 keer per week, en als het echt een afstraffing moet zijn tot wel 9 keer. Naast school en roeien heb ik nu ook een beetje geld bij gespaard om een mooie spiegel reflex camera te betalen, deze heb ik nu. En ik probeer minstens een paar uur in de week eraan te besteden.

Fotografie en ik
Nou, fotografie is er bij mij eigenlijk met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft/had twee een paar hele mooie spiegelreflex camera's. waar ik het heerlijk vond om er gewoon mee 'te klikken'. Ik weet alleen niet meer waar ze precies zijn, maar mijn zus heeft er 1 meegenomen naar haar kamer in rotterdam, waardoor ik er veel minder mee kon spelen. Daarnaast heb ik ook nog een oom die fotgraaf is en waar ik het heerlijk vind om bij hem een beetje mee te lopen, en een mooie hasselblad in actie te zien ;)
Nu ik een Canon 20D en een tamron 55-200mm voor 500 euro heb aangeschaft ben ik helmaal in mijn nopjes en probeer ik ook echt een hobby van de fotografie te maken.

Beste Mensen,

ik ben absoluut nieuw hier, maar niet nieuw in de fotografie!

Mijn Bio:

5 jaar geleden als hobbie begonnen met fotografie in een club in Amsterdam (the Powerzone) met een finepix, drama maar wel lache!

Snel overgestapt op een SonyF828 (koning apparaat, top foto's, alleen erg traag). Ik fotografeerde toen voor meerdere clubs in Amsterdam (Sinners, Escape, Powerzone). Daarna ben ik begonnen als fotograaf voor partyscene.nl, samen met mijn eeneiige tweelingbroer. Bijna 4 jaar actief voor hun gefotografeerd.

2006 kwam ik op Ibiza mensen van tilllate.com tegen, we raakte aan de praat en vroegen of ik tilllate.com in Nederland wilde opzetten. In 2007 zijn we gelanceerd met tilllate.com NL.

Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met mensen die ook ervaring met de club fotografie hebben, soms lijkt het of iedereen foto's gaat maken in clubs. (Afgelopen weekend, 6 fotografen op één feest).... toch is het maken van een goede foto erg lastig in donkere clubs!

graag jullie ervaringen en reacties...

check http://nl.tilllate.com/me...urPage=10&uid=4334734 om te zien wat ik ongeveer doe :)

Ik ben een absolute Canon fan. Fotografeer met een 30D, 40D (uber fijne cam). Mijn favo objectief is de 24-70 2,8 L Serie!

cheers!

Even melden dat ik een NickChange ben ondergaan.

Aan de hand van mijn felgekleurde avatar denk ik dat men mij misshien nog wel herkent.

Voorheen MvdKelen, nu "M a r c o". Ik wilde liever gewoon mijn voornaam gebruiken

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 400D | grip BG-E3 | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8 | canon 18-55 f/3.5-5.6 | canon 55-200 f/4.5 - 5.6 USM II | Velbon Sherpa 600R

Aangezien ik steeds vaker begin te posten hier:

Op 1 september 1982 ben ik als kleine Klaasje ter wereld gekomen. Van dat kleine is tegenwoordig weinig meer over, maar Klaasje ben ik nog altijd. De eerste foto’s die ik maakte kwamen jaar of 7 later, eerst met de oude camera van mijn oom, maar al snel met de oude spiegelreflex van mijn vader. Welk kind van 12 vind het niet geweldig als hij met een plastic schijfje voor de lens opeens alles ineens 6 keer op de foto kan zetten? De jaren gingen voorbij, en de camera van mijn vader begon steeds meer met mij vergroeid te raken.
Tot het moment kwam dat ik mijn eigen spiegelreflex kocht. En wat vaker naar concerten ging. Met camera en al dus. Bandjes fotograferen werd mijn passie, en zal dat ook nog wel lang blijven. Intussen is daar natuurlijk wel het een en ander bij gekomen. De mogenlijkheden van een studio openen nieuwe werelden voor een fotograaf die alles nog aan het ontdekken is.
Tegenwoordig zit ik ik het bestuur van de Nijmeegse studentenfotografievereniging De Cycloop en maak ik mijn foto's met een D70, met een paar mooie lenzen (ik ben vooral verliefd op mijn tamron 28-75, hoewel ik groothoek dan vaak wat ga missen. iemand nog een sigma 15-30 met nikon vatting over? daar ben ik nog een beetje naar op zoek)

binnenkort komt er weer een zelfportretje; die staat nog in de planning.

http://www.klaasje.com

Goeiemiddag,

Mijn naam is Kevin Van Haesendonck, ben belg van nationaliteit, en bijna 18 jaar oud op dit moment.
Mijn intresse voor fotografie is er al langer maar ben de laatste 3-4 maanden er maar vrij intensief mee bezig.

Ik heb een schoolmaat wiens vader een Pentax k10d heeft, met 2 lenzen. Hiermee heb ik de laatste week in Tsjechië kunnen uitproberen, en ben zeer tevreden over het resultaat. Ik heb iets van een 3 gig volgeschoten, en na filteren en dubbeltjes eruit halen zijn er ongeveer 500 zeer goede foto's uitgekomen, van de steden tot mensen.

Ga dus binnen dit en 2 weken een d60 met kitlens halen om te beginnen, heb de d40x al eens vastgehad van een vriendin, en die lag me prettig in de handen, ik heb bewust niet voor de D40x versie gekozen omdat ik de handige features van de d60 leuk vind!
Vragen mogen altijd gesteld worden!

MVG Kevin

Kevinneke wijzigde dit bericht 25-03-2008 10:03 (4%)

Ik wilde mensen wat dingen laten zien die mij erg boeien waaronder mijn Fotografie hobby
Heb zelf nu een Nikon D200 binnenkort D300 :) Altijd op stap met mijn camera en altijd proberen om leuke kiekjes te maken.

www.vanierselfotografie.nl

(er zit nu op dit moment een kleine bug in de hoofd site *rode kaders*) Dus geliever hier geen notatie van te maken wordt aangewerkt.

Ik zou graag wat feedback erop krijgen positief negatief maakt niet uit alles is welkom.
En via deze manier probeer ook gelijk in contact te komen met mensen die ook graag fotografie doen en zo misschien wat fotografie kennis kunnen delen.

Mvg,
Edwin

Hallo,

Wou me toch even voorstellen omdfat ik van plan ben hier toch aardig wat rond te snuffelen.
Ik ben Peter, 33 uit Diest (Belgie).
Ben ook al een aantal jaren geobsedeert door kiekjes schieten.
Zoals de meesten, begonnen met een compactje. Een Canon A70 was de eerste. Door een ongelukkige val werd deze vervangen door een A570is. Prima toestelletje. Toch begonnen die DSLR's mijn aandacht te trekken. Vorige maand een Canon Eos 400D gekocht. Resultaat...niet tevreden. Heb dit toestel geruild voor een Nikon D40X. Resultaat: Wel tevreden!
De Nikon is voorzien van een Nikkor AF-S 18-55mm lens en een Nikkor AF-S 55-200mm VR lens

Heb hier al erg veel kunnen leren in de topics en heb me ook zojuist ingeschreven voor een cursus digitale fotografie.

Groetjes,

Peter

quote:
peterdeflem schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:
Hallo,

Wou me toch even voorstellen omdat ik van plan ben hier toch aardig wat rond te snuffelen.
Ik ben Peter, 33 uit Diest (Belgie).
Ben ook al een aantal jaren geobsedeerd door kiekjes schieten.
Zoals de meesten, begonnen met een compactje. Een Canon A70 was de eerste. Door een ongelukkige val werd deze vervangen door een A570is. Prima toestelletje. Toch begonnen die DSLR's mijn aandacht te trekken. Vorige maand een Canon Eos 400D gekocht. Resultaat...niet tevreden. Heb dit toestel geruild voor een Nikon D40X. Resultaat: Wel tevreden!
De Nikon is voorzien van een Nikkor AF-S 18-55mm lens en een Nikkor AF-S 55-200mm VR lens

Heb hier al erg veel kunnen leren in de topics en heb me ook zojuist ingeschreven voor een cursus digitale fotografie.

Groetjes,

Peter

ik neus al een hele tijd rond op GoT, en heb mij eigenlijk nog niet voorgesteld (schaam op mij!), bij deze:

Mijn naam is Bert, 23 lentes jong, en dit jaar zou ik (normaal gezien toch :D) afstuderen.
Ik ben al vrij lang begaan met fotografie, zij het eigenlijk niet héél serieus. Tis pas de laatste jaren dat ik er mij wat op toegelegd heb.
Ik had echter geen geld over voor een dure spiegelreflex, en een mens moet ergens beginnen, dus was het met de sony DSC-W1 compact. Toch best mooie momenten beleefd aan het toestel, er zat een vrij goede lens op, maartoch het miste iets. Ik had ook erg weinig aandacht voor compositie en dergelijke... het kwam er niet echt uit, geen sublieme foto's, wel 'leuke kiekjes'
maar op een gegeven moment ben je die compact meer dan beu, en dan wil je wel is investeren in een goede spiegelreflex.
Gelukkig heb ik van een medestudent een 400D kunnen testen met een 70-200 f4, en ik wist meteen wat ik wou :P. maar toen viel mijn oog op de 40D... na even vastgehouden te hebben in de winkel heb ik niet meer getwijfeld en is de 40D er gekomen (welliswaar zonder grip ;), maar dan was het even zoeken naar een 'all-rounder'. Qua bereik wist ik het wel ongeveer, maar twijfel tussen de 17-40 f4L of de 17-55 f2,8 IS.. uiteindelijk is het de lichtsterke 17-55 geworden. Prachtige lens, een échte aanrader !

Welk soort fotografie doe ik ?
het blijft zo-wie-zo een hobby. momenteel doe ik geen opdrachten voor mensen en dat wil ik best nog even zo houden, het is en blijft een lang leerproces (net zoals autorijden zeg maar ;))
De natuur inspireert mij wel enorm dus meestal vind je mij wel buiten met mijn camera. Verder probeer ik ook wel eens een portret te schieten, en ook mn vriendin is één van mn favoriete onderwerpen om te fotograferen (zowel portret/naakt/...)

Wat staat er zo nog op mijn verlanglijstje ?
voor portret ed is een grip érg handig, dus die schaf ik zeker nog eens aan. verder een goede flitser (al moet ik zeggen dat de aanwezige flitser op de 40D best goed is, want ik gebruik em momenteel echt zelden) à la 580EX II. en oja, een ultrawide angle 10-22 en 70-200 mag er ook gerust bij >:)

Ik koop geregeld boeken over fotografie, uiteindelijk moet je je inspiratie en kunde/kennis ergens uithalen. De boeken van John Freeman (te koop in elke standaard boekhandel) kan ik overigens érg aanraden (goed & goedkoop)

zo, bij deze kunnen we ook weer voort zie :9

groeten, Bert

xbake wijzigde dit bericht 03-04-2008 11:00 (3%)

EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII

If the river was whisky...

In Frankrijk zouden ze me Guillaume noemen. Hier gewoon Willem. Willem is van '72 (so, you do the math) :).

Fotografie is altijd al een onderdeel van mijn leven geweest. Op de leeftijd van 4 jaar hielp ik mijn vader al met het bouwen van een doka en heb daar flink wat uurtjes doorgebracht met hem. Vanaf de pubertijd is het een tijdje stil geweest.

Op de middelbare school ('85-'86) waren er lessen in fotografie en daar kwam ik eigenlijk voor het eerst serieus in aanraking met fotografie. Ik gebruikte toen een Ricoh 500G compact (uit 1972 kwam dat toestel). Dat met een 'eigen' doka was geweldig.

Door omstandigheden ben ik een beetje het gevoel kwijtgeraakt, maar in 2002 weer eens langzaam begonnen door een Canon Digital IXUS v2 aan te schaffen. Daarna kwam er een Canon IXUS V.
In die tijd kocht mijn vader een Nikon D100, die ik geruime tijd heb mogen lenen. Toen hij vervolgens een Nikon D2X kocht kreeg ik de D100 met een aantal stukken glas :). Vanaf dat moment ging het eigenlijk (te) snel. Nieuw en beter glas werd aangeschaft en in 2007 heb ik de D100 ingeruild voor een D200 (welke onlangs vervangen is voor een D300).

Qua fotografie ben ik gefocust op natuur en dieren en ben dan ook een frequent Afrika-ganger. Mensen (portetten) doen het voor mij niet zo. Daarnaast gebruik ik Adobe Lightroom om mijn foto's te beheren en probeer ik zo min mogelijk met Photoshop te doen qua bewerking.

Wishlist: Grip, handstrap, Nikon 70-200 2.8VR, TC 1.7 (tot nu toe :) )

BlaTieBla wijzigde dit bericht 28-03-2008 22:29 (5%)

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws