ik neus al een hele tijd rond op GoT, en heb mij eigenlijk nog niet voorgesteld (schaam op mij!), bij deze:
Mijn naam is Bert, 23 lentes jong, en dit jaar zou ik (normaal gezien toch

) afstuderen.
Ik ben al vrij lang begaan met fotografie, zij het eigenlijk niet héél serieus. Tis pas de laatste jaren dat ik er mij wat op toegelegd heb.
Ik had echter geen geld over voor een dure spiegelreflex, en een mens moet ergens beginnen, dus was het met de sony DSC-W1 compact. Toch best mooie momenten beleefd aan het toestel, er zat een vrij goede lens op, maartoch het miste iets. Ik had ook erg weinig aandacht voor compositie en dergelijke... het kwam er niet echt uit, geen sublieme foto's, wel 'leuke kiekjes'
maar op een gegeven moment ben je die compact meer dan beu, en dan wil je wel is investeren in een goede spiegelreflex.
Gelukkig heb ik van een medestudent een 400D kunnen testen met een 70-200 f4, en ik wist meteen wat ik wou

. maar toen viel mijn oog op de 40D... na even vastgehouden te hebben in de winkel heb ik niet meer getwijfeld en is de 40D er gekomen (welliswaar zonder grip

, maar dan was het even zoeken naar een 'all-rounder'. Qua bereik wist ik het wel ongeveer, maar twijfel tussen de 17-40 f4L of de 17-55 f2,8 IS.. uiteindelijk is het de lichtsterke 17-55 geworden. Prachtige lens, een échte aanrader !
Welk soort fotografie doe ik ?
het blijft zo-wie-zo een hobby. momenteel doe ik geen opdrachten voor mensen en dat wil ik best nog even zo houden, het is en blijft een lang leerproces (net zoals autorijden zeg maar

)
De natuur inspireert mij wel enorm dus meestal vind je mij wel buiten met mijn camera. Verder probeer ik ook wel eens een portret te schieten, en ook mn vriendin is één van mn favoriete onderwerpen om te fotograferen (zowel portret/naakt/...)
Wat staat er zo nog op mijn verlanglijstje ?
voor portret ed is een grip érg handig, dus die schaf ik zeker nog eens aan. verder een goede flitser (al moet ik zeggen dat de aanwezige flitser op de 40D best goed is, want ik gebruik em momenteel echt zelden) à la 580EX II. en oja, een ultrawide angle 10-22 en 70-200 mag er ook gerust bij
Ik koop geregeld boeken over fotografie, uiteindelijk moet je je inspiratie en kunde/kennis ergens uithalen. De boeken van John Freeman (te koop in elke standaard boekhandel) kan ik overigens érg aanraden (goed & goedkoop)
zo, bij deze kunnen we ook weer voort zie
groeten, Bert
xbake wijzigde dit bericht 03-04-2008 11:00 (3%)