Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ook ik moet er maar eens aan geloven om hier wat te typen. Ben nog niet zo heel lang aanwezig op dit forum, dus hier voor de mensen die me nog helemaal niet gezien hebben, hier een productbeschrijving :P.

Ik ben Sjoerd Keizer, 20 jaar en woonachtig te Beverwijk. Studeren doe ik aan de TU Delft -wat ik daar doe? - werktuigbouwkunde 8) . Verder zijn de clichés van wat ik allemaal doe van toepassing...sporten...fotografie etc

Hoe is deze voorliefde voor fotografie nou ontstaan bij mij? Nou ik ben begin 2006 in Australië geweest om daar rond te trekken. Toen ik daar was kwam ik uiteraard veel prachtige natuur tegen en het was dan ook toen dat ik het ene na het andere foto wilde maken. Ik had echter een goedkope camera bij me, een standaard compact camera van Sony. Toch een beetje jammer vond ik, dat als je het naderhand op de pc ging bekijken, dat alle foto's toch wel veel last van ruis hadden. Verder miste ik ook de mogelijkheid om de camera handmatig in te stellen.

Inmiddels een jaar later, heb ik besloten om een nieuwe camera aan te schaffen, een Canon 400D + 17-85 lens. Hiermee wil ik de komende tijd in ieder geval de weekopdrachten proberen te volgen en verder ook wat testcases te plaatsen. Wat voor richting ik uiteindelijk op wil gaan, weet ik nog niet zeker. Concertfotografie lijkt me echt fantastisch om te doen, maar ik mis de connecties op het moment. Natuur lijkt me een leuk begin, maar kan snel wat saaier worden imho (tenzij je veel reist oid). Ik hoop snel in kwaliteit vooruit te gaan en hoop jullie niet teveel teleur te stellen aan het begin :+

ps. Mochten er nog mensen in de buurt wonen met goede ideeën voor een case, PM me of reageer hier ;)

P4 540J, Asus P5GD1 PRO, 1024mb Twinmos PC3500 Speed Premium BH-5, XFX GeForce 6600GT 256MB DDR3 (PCI-E)

Acties: [view][quote]

Door: Floor-is AM Pricewatch / Moderator FG
* Floor-is is Floris

Heb nickchange gehad, meer niet. Welkom Globkulletje!

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

quote:
Floor-is schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:13:
* Floor-is is Floris

Heb nickchange gehad, meer niet. Welkom Globkulletje!
Ik dacht dat je al van Floor-is naar Floris was gechanged, nu toch weer terug? of zie ik gewoon spoken? :P

Ik ben Bob Ketting en woon in Rotterdam. Sinds zondag ben ik eigenaar van een D40. De camera heb ik voornamelijk aangeschaft omdat ik erachter ben gekomen dat mijn compact Ixus 850 gewoon niet kon wat ik wilde. Per ongeluk ben ik vandaag op de Flicker van strobist geweest en me ogen vielen zowat uit mijn hoofd :P Ik denk dat ik een nieuwe hobby heb gevonden.

You only have one shot a life, why waste it on sleep?

quote:
Henk schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:07:
[...]

Ik dacht dat je al van Floor-is naar Floris was gechanged, nu toch weer terug? of zie ik gewoon spoken? :P
Floor-was en Floor-niet-is bestaan ook volgens de index :)

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

Dag allen,

Sinds enige tijd ben ik me wat meer in fotografie gaan verdiepen, en zit veel in dit forum te lurken.

IRL kennen de meeste mij als Joost de Meij, op internet ben ik meestal te vinden als theezeefje, Cornholio of TiNUZ. (Don't ask why).
In het dagelijks leven werk ik als IP Operator op het NOC van Casema, en als ik vrij ben zit ik OF achter de computer, of ben foto's aant schieten.

Ik ben ooit eens met fotografie begonnen met een oude Praktica MTL 5B,
http://survival.strefa.pl/z/foto_praktica.jpg
een camera welke ik overal mee naar toe sleepte, ding was/is niet stuk te krijgen.

Na een paar 'gewone' digitale camera's gehad te hebben, ben ik overgestapt naar een Canon EOS 350D.
Tot op heden ben ik ERG tevreden over deze camera.

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in mijn prutswerk, kijk dan even op mijn site:
http://www.demeij.net/album

Mijn nieuwe project is het schieten van IR foto's.
Ik hoop morgen mijn Hoya R72 te hebben. De resultaten krijgen jullie zeker te zien !

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Omdat het hier veel te leuk is en het mij hier wel bevalt zal ik me toch wel even voorstellen.

Ik ben Denzeltje a.k.a Denzel, 19 jaar oud en woonachtig in venlo.

Ben ooit begonnen met wat oudere analoge slr camera's van mijn vader, die had vroeger namelijk zijn eigen fotozaak en zodoende ben ik verslaafd geraakt aan fotografie.

Heb onlangs mijn eerste digitale slr gekocht, een nikon D80 met kitlens (18-135) en wat andere accesoires (zie sig).

Ga binnenkort een eigen foto website opzetten voor mijn eigen werk daar zullen jullie vast nog wel iets over zien.

Nikon D80 - Nikon F601 - Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G - Nikkor 50mm f/1.8 - Metz Mecablitz 45 CL-4 - Tenba Prodigital 2.0 PD-17C - Velbon CX 480 - (filtertjes, kabeltjes, zonnekapjes, gaffa tape the usual)

Reg. datum: 11 juli 2007

Mijn eerste post heb ik al gedaan maar vond het toch wel even netjes om me even voor te stellen komt ie.

Ik ben Huib Koehoorn 17 jaar en woon in Burgum voor de duidelijkheid dat is in Friesland. Ik heb sinds kort een Pentax K110D gekocht samen met twee Sigma lenzen een 18-50 en een 70-300 die laatste laat op zich wachten maar foto's kan ik in iedergeval maken.
Waarom deze combinatie simpelweg omdat ik nog geen top fotograaf ben nog veel moet leren en dit vond ik een leuke combinatie voor een leuk prijsje.

Verder ga ik na de vakantie, 3 september begint het weer geloof ik, HBO CMD doen op de NHL. Ook vanwege deze opleiding nu een Dslr gekocht. Ik hoop hier veel te leren en mijn foto skills flink te verbeteren.

Canon 40D | 17-85 4.0-5.6 IS | 430EX

Folding extremist

En nog een extra persoon die sinds een tijdje op FG rond hangt en vooral veel leest :)

Ik ben Tom, 25 jaar, een jaartje afgestudeerd, werkzaam als ontwikklaar en wonend in Tilburg. Ja mensen, alweer Tilburg :)

Tot aan een tijd (anderhalf jaar of zo) vond ik fotos maken altijd wel leuk, maar niet super. Toen kocht een vriend van me de EOS 350D en begon ik langzaam in te zien wat voor ontzettend mooie mogelijkheden fotografie biedt. Ik had zelf eerst een Panasonic Lumix FZ27 gekocht, om toch niet gelijk teveel geld uit te geven. Maar er bleef wat knagen, zodat ik na een avondje stappen internet op ben gegaan en gelijk de EOS400D gekocht heb.

Nu is het assortiment ook uitgebreid met een 70-200 F4 lens van Canon en een Sigma 50mm F2.8 lens. Ik ben ook nog wel veel lerend en blijf dus ook veel oefenen :)
Laat ik mezelf eens quoten om te laten zien dat ik niet geheel nieuweling ben.
quote:
samo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:24:
Een paar weken geleden heb ik mijzelf verbleidt met een Finepix S5600, en ik vindt het een heerlijk apparaat. Lekker handzaam, goed mee te nemen. Sinds dien ook weer actiever hier, inspiratie opdoen en veel lezen. Ik hoop binnenkort zelf ook wat te kunnen posten.
Alleen moet ik mijzelf nog even over de drempel krijgen, om foto's te durven nemen. Van het weekend in de kroeg ging in ieder geval al vast goed!
Jaartje geleden dus. Sindsdien wat rondgespeeld met mn FinePix en er een fijn aantal pix mee geschoten. Maar het was toch niet je van het. Er mistte iets. Dus, zo'n 2 maanden geleden de overstap gemaakt naar spiegelreflex. Mn FinePix heeft een nieuwe eigenaar gevonden (ik hoop dat ie bevalt) en ik ben nu de trotse eigenaar van een Nikon D40. Met natuurlijk heel wat speelgoed erbij: Velbon Sherpa statiefje, SB-600 flitsunit, extra batterij en een originiele nikon ir-remote. Dat in combinatie met een flickr pro account en wat vrije tijd (en toch niks anders te doen) zorgt inmiddels voor een flinke verzameling leuke foto's. Owja, en ik heb meteen een MacBook om de bewerking beter te laten gaan. (Ik was toch al toe aan vervanging van mn IBM R51).

De gene waar ik in het begin van sprak is wat minder geworden. Gelukkig! Ik heb nog wel wat van de gene als ik mn camera bovenhaal, maar eenmaal boven en als ik de resultaten deel, is dat snel verdwenen. Het is leuk, en ook het bewerken komt er nu bij kijken. Natuurlijk is het het leukst als de foto recht uit de camera leuk is, maar met het rechtrekken van kleuren maak je het vaak toch net wat mooier.
In het begin ben ik wel aan het over-bewerken, maar ik heb het idee dat dat nu beter wordt, en mijn bewerkingen minder over the top zijn.

Met andere woorden, we komen er wel.

Ik durf nu vaker te posten in de topics en zal dat ook zeker blijven doen. Me likes!

Mocht iemand nog zin hebben om op fotojacht te gaan in de buurt van Amsterdam, hoor ik het graag. :-)

blog | flickr foto's | Party | D40 | Sigma 18-50 2.8 | SB-600 | Nikon 55-200

Zag nu pas dit topic, en ik had mij nog niet echt voorgesteld. Bij deze dus. :)

Ik ben Hendrik Schokker, 20 jaar en volg een opleiding HBO werktuigbouwkunde in Leeuwarden. (zelfde school als een paar posts hierboven, Huba)
Woonplaats is Eastermar. (ook alweer friesland)
Zelf ben ik pas sinds een paar maanden echt bezig met fotografie.
Zat al tijden na te denken over de aanschaf van een fatsoenlijke (d)SLR camera, maar de prijzen lagen mij te hoog. (ben helaas de rijkste niet)
Toen kwam ik op het idee om voor analoog te gaan. Idee erachter was dat ik een goede uitrusting kon kopen 2ehands voor enkele honderden euro's, en daarmee toch nog "fatsoenlijke" fotos zou kunnen maken. Eventueel een dia/negatieven scanner erbij kopen om afdruk kosten te besparen, en vanuit de familie kon ik nog doka uitrusting krijgen. (een leuke scanner ben ik nog naar op zoek)
Zo dus voor een Nikon f80 gegaan die ik in de omgeving voor 95 euro kon komen ophalen. Zat een standaard nikkor groothoek lensje bij en nog wat leuke uv/polarisatie filters bij. (en een hoop van die cokin filter gevallen.)
Na een maand nog 4 lensen erbij gekocht voor nog geen 40 euro.
Ben na deze paar maanden nog niet echt veel verder in de fotografie, maar ik heb er wel veel plezier in, en wie weet kan ik met veel oefening ooit ook nog eens een leuke foto schieten.
De nodige literatuur ben ik ook al wat aan het bij elkaar scharrelen. (grotendeels ook weer vanuit familie)
Ik keek al sinds lange tijd hier in FG, en de meeste test/show cases ging ik ook bijlangs. (nooit echt veel reactie's gegeven met name omdat ik zelf nog wat een beginner ben)
Misschien dat zodra ik een fatsoenlijke scanner heb ik wel eens een testcase kan aanmaken.

Homo sapiens, 1.86 m lengte, 69.5 kg, donkerblauwe ogen, vaak te vinden achter een computer.

Oeh, een voorstel topic! *O* :P

Ik kom nu wat meer hier in de fotografie subfora, gezien mijn recente aanschaf van een Canon 30D.
Op het moment doe ik het meest aan partyfotografie, maar dat was de meesten hier al opgevallen denk :P

Ik ben nog lerende, maar begin de hardware nu redelijk onder controle te krijgen. Het is iig een leuke hobby erbij weer zo (helaas alleen weer een redelijk kostbare :X :P )
Ik ga vaak met Floor-is en GerardHenninger (en af en toe Dodge) mee op stap en daar leer je gewoon enorm veel van O+

Ik moet alleen nog eens beginnen aan een portfolio site en de bewerkingen van foto's (alhoewel ik die zo weinig mogelijk wil doen) nog goed onder de knie krijgen.

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

Gezien dat ik al een behoorlijk tijdje hier de boel aan het meelezen ben en ook veel tijd hier wil gaan vertoeven zal ik mij ook even voorstellen. :)

Mijn naam is Edward de Smit zoals aangegeven in mijn username. Ik ben 20 jaar en woon in Middelburg, Zeeland. Studeren doe ik momenteel niet maar ik ben wel ingeschreven voor de KLM Flight Academy selectie, uiteraard in de hoop later piloot te worden.

Momenteel ben ik werkzaam bij Office Centre waar ik mij voornamelijk bezig houdt met het helpen van zakelijke klanten aan hun kantoorapparatuur zoals workstations, printers en ook camera's.

Interesse voor fotografie heb ik al langer en sinds begin van de zomer ben ik uitgerust met een Canon EOS 400D met BG-E3, EF-S 18-55 en een Carl Zeiss Jena Flektogon 35mm f/2.4. Deze ietwat kleine collectie probeer ik binnenkort uit te breiden met een EF 70-200 f/2.8 IS USM en een vervangend objectief voor de 18-55. Hiernaast misschien nog een los objectief voor portretten mocht de 70-200 daar niet op volstaan.

Ik hoop hier in eerste instantie veel te gaan leren en in een later stadium ook dingen te gaan laten zien zodra het toonbaar is voor publiek. :)

Canon EOS 40D | Canon EF 50mm f/1,8 | Canon EF 17-40mm f/4L USM | Canon EF 70-200mm f/2,8L IS USM | Carl Zeiss Flektogon Jena DDR 35mm f/2,4 | Canon Pixma IP5300 | Canon Digital Ixus 60

Ah, ik ben hier al een tijdje, mischien al langer dan een paar jaar aan het lezen, soms wat posten.

Ik ben Gerben, 25 jaar uit Wageningen.

Mijn geschiedenis van camera's begon met een lekker simpel rolletjes apparaat met fixed focus. Na een tijdje mocht ik toch wel de Spiegel Reflex zonder autofocus van mn vader lenen. Dit was een Minolta van rond 1970 met 2 lenzen erbij. Hier heb ik me prima mee vermaakt, tot het begin van het digitale tijdperk. Al snel na de presentatie kwam ik in het bezit van een Canon A70 en heb me daar helemaal op uitgeleefd en alle functies van uitgeprobeerd. Het mooie van die camera is, dat veel instelfuncties die hij had bijna volledige functies waren die nu op al die huidige Spiegelreflexen zit. Zo zat ik regelmatig met de Manual instellingen te spelen en ook de Manual Focus stond regelmatig aan op die camera.
Toen die camera vanwege het bekende sensor issue overleed, ben ik rond gaan kijken. Een tijdje zonder camera geweest.
Uiteindelijk een overstap gemaakt naar een 10D met 1 lens. Dit beviel zo goed dat ik op dit moment ben overgestapt op een 30D en in het bezit ben van een 17-40L een 28-135 IS en een 70-300 IS lens en me daar voorlopig wel mee vermaak.

Tot schietze

Gerben

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII

Net zoals Floor-is heb ik een nickchange gehad. Ik was bekend als relonky en nu dus als Herrick.

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

hier ook regelmatig rond! Ik post af en toe wat maar ik vond het wel nuttig om me even voor te stellen.

Ik ben Marien den Besten en ben erg geïnteresseerd in fotografie. Ik heb al aardig wat boekwerken verslonden om mijn kennis bij te spijkeren. Het is als een virus, het begint klein en word steeds groter. Op dit moment bezit ik een Canon EOS 400d met kitlens. Als accesoires heb ik een polarisatie filter, extra accus, 3gb aan geheugen kaartjes enz. Ik hoop dat ik snel zal groeien in mijn hobby. Jullie zien mijn fotos wel verschijnen :D

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt!

Reg. datum: 03 januari 2007

Hoi aan allen. Even bijwerken hier. Ben roy11, en die 11 is gewoon omdat ik als roy niet kon inloggen.
Ik zit het hier al een tijdje mee te volgen zonder veel op te vallen, want als belgje ben ik hier sterk in de minderheid, en hopelijk wel gewenst :-) Mijn toestel is al enkele jaartjes oud een Canon 300D met 105mmF2.8, 17-70mm, 70-300mm, allen van Sigma, ook nog tussenringen en een hoekzoeker voor de macro en afstandsbediening, en nu op zoek naar een altijdmeetenemencompactje.

is geen rooie rakker

Zal mezelf ook maar een keer voorstellen...

Mijn naam is Remko en ben op dit moment 33 jaar (02-11-1973).

Ik ben van oorsprong Amsterdammer, maar daar heb ik maar 4 jaar gewoond. Ben nu woonachtig in Bovenkarspel, waar ik al weer bijna 10 jaar samenwoon met mijn vriendin Diana, met wie ik al weer 14 jaar een relatie heb. En met wie ik sinds 27 juli 2006 ook een pracht van een dochter heb, Dione Aymé genaamd.

Ben werkzaam in de ICT, waar ik eigenlijk een jaar of wat terug zo ingerolt ben. Eigenlijk is dit niet het werk waar ik voor opgeleid ben. Ik heb nlm eerst de Mavo gedaan en daarna de MBO detailhandel, en daar mijn middenstandsdiploma gehaald.

Ben dan ook eerst wel een tijdje werkzaam geweest in de detailhandel, maar dat had ik op een gegeven moment wel gezien, dus op zoek naar wat anders. En zoals al eerder vermeld ben dus eigenlijk de ICT ingerolt... mijn oom werkte voor een detacheringsbureau waar ze nog mensen zochten. En daar werd ik aangenomen, zonder ook maar enige ervaring... was precies de goede tijd. Heb veel interne cursussen gedaan en ook veel praktijk ervaring.

Buiten mijn werk heb ik natuurlijk ook diverse vrijetijds bestedingen.

1 Ervan is mijn voetbalcluppie uit onze hoofdstad. Hiervan heb ik een seizoenskaart + voorrangsuitkaart en bezoek dan ook waar mogelijk zoveel mogelijk wedstrijden nationaal en af en toe ook nog wat internationaal.

Daarnaast ben ik ook helemaal gek van auto's in het algemeen, met alles wat daarbij komt kijken. En ben zeer gecharmeert van het mooie verschijnsel Tuning.

Ook spelen met mijn digitale camera neemt aardig wat tijd in beslag. Voorgaande was een Olympus 4000-Z, maar heb dus sinds begin dec 2006 een digi spiegel reflex. Wil me gewoon meer verdiepen in het fenomeen fotografie. Zijn dus druk in learning mode om het zo maar te zeggen. ;)

Wat foto's van me kan je Hier vinden.

Zodoende ben ik op het Eos forum terecht gekomen, want de aaschaf betrof een canon eos350d + 50/1.8 II, kitlens heb ik over genomen van een vriend van me.

Uitrusting is ondertussen uitgebreid en bestaat uit :

| Eos350d Body Zwart | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringensets | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter |

Daar ik energie genoeg blijk te hebben, doe ik ook nog wat aan de lichamelijke verzorging en ben dan ook gemiddeld 2x per week in de sportschool te vinden, waar ik ongeveer 1,5 uur á 2 uur bezig ben met fitness.

En in de uurtjes dat ik dan thuis ben, wil ik ook nog wel regelmatig achter te pc zitten, om een beetje te internetten, games te spelen, en natuurlijk te chatten.

Tijdens het internetten staat natuurlijk altijd de radio aan met mijn favo muziek, dit is echt een uitgebreid scala. Gaat van pop tot raggae, van rock tot dance (house ed). Mijn favorite Dj is absoluut Tom Harding. En favoriete band is buiten kijf Queen.

Zo nu weten jullie een klein beetje wie ik ben ...

Cya

Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Veelzijdig stukje vlees ;)

* Wok stelt zich dan ook maar even voor :)

Mijn personalia: Wiljan Muller, 27 jaar, woonachtig in het mooie Zwolle, alleenstaand en werkzaam in de detachering als consutant/ontwikkelaar voor een klein bedrijf in Eindhoven.

Mijn eerste foto maakte ik op 8-jarige leeftijd op vakantie in Luxemburg met een simpel Ricoh toestelletje dat ik van mijn oudere broer had gekregen, omdat hij van zijn zuurverdiende centjes een ander toestel had gekocht. Veel foto's heb ik nadien niet gemaakt, aangezien ik als 8-jarige toch meer geïnteresseerd was in Lego Technic, hoewel ik mijn Lego-bouwsels wel eens op de foto heb gezet :P

Een paar jaar later wilde ik toch wel vaker foto's maken en na lang zakgeld oppotten, kocht ik op mijn 14e dan toch een nieuw fototoestel (een Samsung). Daarmee heb ik de nodige filmrolletjes volgeschoten, maar het niveau van vakantiekiekjes ontstegen de foto's niet. Dat was dan ook mijn instelling niet: het ging me er gewoon om om mooie momenten vast te leggen 'voor later' ;)

Dat fototoestel heeft tot mijn 22e dienst gedaan. Eind mei 2002 kreeg ik als afscheid bij mijn afstudeerstage een Canon S40 cadeau. Eindelijk digitaal! Geen verspilling van (dure) rolletjes meer, want f*ck-ups kon ik meteen wissen. De trouwe Samsung ging naar mijn moeder en ik ging verder mijn geliefde Canon.

Ik had nog totaal geen kaas gegeten van (goede) fotografie dus mijn foto's bleven van het kaliber snapshots. Totdat de eerste fotografie-topics verschenen op GoT. Ik verslond de topics en probeerde de technieken en tips uit die topics ook toe te passen op mijn foto's. Niet veel later verschenen de contests en daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan met wisselend succes :P

Zo heb ik de laatste vijf jaar zitten stoeien met mijn S40, totdat het apparaat me tegen begon te staan. De batterijduur van de accu's (had een extra accu aangeschaft) was te kort, het zoomknopje reageerde niet altijd even goed en het aanpassen van instellingen was heel erg omslachtig. In april van dit jaar heb ik daarom de knoop doorgehakt: er moest een dSLR komen. Bij toeval liep ik in de MediaMarkt (ik wilde eigenlijk alleen maar een CD-tje kopen) tegen een aanbieding aan: de Nikon D40-kit voor ¤479,-. Dat heb ik even onthouden en ben die avond even onderzoek gaan doen naar de D40.

Een paar maanden eerder had ik al het genoegen gehad om een weekend met een D50 met 18-70 lens rond te mogen lopen, dus ik was inmiddels bekend met de bediening van Nikon. Dat was me goed bevallen en toen ik in de pricewatch keek, bleek de prijs voor de D40 ook nog eens heel scherp te zijn. Een dag later stond ik dus weer in de MediaMarkt en niet veel later was ik de trotse eigenaar van een D40 met 18-55 kitlens :)

Sindsdien heb ik de smaak te pakken. Ben nu volop aan het experimenteren en een eigen stijl aan het zoeken. Ik ben van jongs af aan al helemaal gek van auto's en het laat zich raden wat ik dus veelvuldig op de foto zet ;)

In mijn vrije tijd ben ik dan ook veel bezig met auto's. Naast mijn leaseauto heb ik een Peugeot 205 CTI als hobby-auto. Deze ben ik stukje bij beetje aan het opknappen en daarnaast probeer ik mijn fotografiehobby te verenigen met auto's door waar mogelijk testritten te maken met (nieuwe) auto's en hiervan een verslag te maken voor AutoFans.nl. Ik ben overigens ook secretaris van die vereniging.

Mijn fotogear is op dit moment nog bescheiden:
- Nikon D40
- 18-55 kitlens
- Hama polarisatiefilter
- 2GB SD-kaartje
- tasje voor bovenstaande
- tafelstatiefje
- Metz 44 AF-4i externe flitser (sinds twee dagen)

Op mijn wensenlijstje staan nog een goede telelens (70-300VR wellicht) voor o.m. de Nürburgring en een mooie groothoeklens en/of een goede vervanger voor de kitlens.

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Hallo,

Nadat ik alweer jaren op tweakers.net rondhang, en sinds een jaartje ofzo m'n oude hobby, fotografie weer opgepakt heb is het misschien tijd om mezelf ook eens voor te stellen, zeker gezien het feit dat ik ook wel eens wat foto's wil gaan posten.

Ik ben 35 jaar oud, beroepsmilitair bij de infanterie, zit voor m'n werk veel in het buitenland, en interesseer me in techniek algemeen, en fotografie en computers in het bijzonder. Ik heb in mijn studententijd veel gefotografeerd, was toen in het bezit van een Canon EOS 5 die nu nog steeds ergens ligt weg te stoffen. Ik deed veel aan zwart-wit fotografie, inclusief het zelf opspoelen van filmrolletjes (was uiteindelijk toch een stuk goedkoper om Ilford HP5 per 100 meter te kopen dan per rolletje) en het ontwikkelen en afdrukken.

Nadat ik opgeroepen werd voor de dienstplicht en aansluitend de beslissing genomen heb beroeps te worden is de fotografie langzamerhand een beetje in het slop geraakt. Sinds 2 jaar echter ben ik weer aan de slag, nadat ik met een fuji S5600 de lol er weer een beetje in terug kreeg. Snel alweer tegen de beperkingen van compact aangelopen, dus veel gaan lezen over digitale spiegelreflexfotografie en toch weer de overstap gemaakt.

Met het prettige verschijnsel wat geld achter de hand te hebben heb ik besloten eerst eens een niet al te dure body aan te schaffen, maar wel meteen flink in glas te investeren, een beslissing waar ik tot nu toe geen spijt van heb. Imho zie je gewoon echt meteen het verschil, daarnaast neem ik mijn spul ook mee op missies en oefeningen en dan moet het wel het een en ander kunnen hebben.

Zoals het er nu voorstaat vertrek ik volgend jaar weer voor een missie, nu naar Afghanistan, waar ik ook een mooie/indrukwekkende serie foto's hoop te schieten. Voor die tijd schaf ik wel nog een andere body aan, die, net als mijn glas ook weathersealed moet zijn. Ik ken mensen die hun reflex meenamen en na de missie weg konden gooien vanwege het ultrafijne stof dat daar overal aanwezig is.

Naast foto's binnen mijn werk fotografeer ik ook veel optredens van een rockbandje, genaamd Zeus. Frontman van die band is Jeroen van Koningsbrugge, bekend van de Lama's en de citroenreclames (Dennis van de Ven?!?!?). Ik ken hem, samen met de drummer die een hele goeie vriend van me is, alweer een jaar of 15 en dat maakt dat het prettig fotograferen is.

Je kunt wat van mijn werk zien op hun site: www.zeusrock.com. Bijna alle livepics zijn van mijn hand, verder is ook de coverfoto van de nieuwe cd door mij geschoten. Hoop dat je het wat vind!!! Overigens staan er ook wat foto's van een rare gast in een kilt, dat ben ik 8)

Lieutenant C. wijzigde dit bericht 27-10-2007 15:12 (0%)
Reden: typo

EOS 400D + Grip, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Dell Latitude D820

@hierboven: Die foto's (met name die cover ook) zijn zeer mooi. :)
Als je er de mogelijkheid/vrijheid in hebt zou ik graag die cover ook wel in iets meer high-res zien. (eventueel in het solo showcase topic, of een nieuwe case als je meer foto's in die serie hebt)

Homo sapiens, 1.86 m lengte, 69.5 kg, donkerblauwe ogen, vaak te vinden achter een computer.

quote:
warcow schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:20:
@hierboven: Die foto's (met name die cover ook) zijn zeer mooi. :)
Als je er de mogelijkheid/vrijheid in hebt zou ik graag die cover ook wel in iets meer high-res zien. (eventueel in het solo showcase topic, of een nieuwe case als je meer foto's in die serie hebt)
Will do!!! Afgelopen nacht nog met de band bij Giel Beelen in de de 3fm studio geweest voor "nachtegiel". Heb daar ook nog wat geschoten, ga ik na bewerking ook posten! Enne, thx voor het compliment _/-\o_

EOS 400D + Grip, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Dell Latitude D820

Ik zal dan ook maar even een korte introductie geven.

Mijn naam is Gijs Tromp, woonachtig in het Zuid-Hollandse Lisse (bekend van Keukenhof) en ben 20 jaar, heb ICT opleiding gedaan en op dit moment als systeembeheerder aan het werk in Amsterdam.

Vroeger toen ik klein was had ik altijd al van die weggooi camera'tjes waarmee ik foto's maakte en later op een rommelmarkt zelfs een camera gekocht voor 5 gulden, vond het toen helemaal geweldig, hierna heel wat jaren niks aan fotografie gedaan (los van fototjes maken met telefoon wat iedereen wel eens doet\heeft gedaan :P) totdat ik werd aangestoken door een vriend van me. hierna heb ik even zitten twijfelen en als soort van impuls-aankoop een EOS 350D gekocht.

Nu, bijna één jaar na aankoop van m'n 350D ben ik ondertussen sinds kort in het bezit van een EOS 5D, ben nog steeds hard aan het leren en gelukkig zit er wel vooruitgang in m'n foto's wat uiteraard ook weer motiveerd om door te blijven gaan.

Jullie zullen vanzelf soms wel eens wat foto's hier van me voorbij zien komen ;)

Canon EOS 5D met wat prutsels. fotografie | website

quote:
Ravenna schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:28:
[...]

:w
Leuk. :)

Dat is altijd handig! (Wie weet kom je nog een keer van pas. ;))
Nog vrijgezel O-)

* Pascal Saul zwaait vanuit Klarendal >:)

Goed, een deel hier zal me waarschijnlijk wel kennen vanuit de besloten fora of crew. Ik zal nu voor iedereen maar eens wat over mijzelf posten. Inmiddels loop ik hier geregistreerd rond vanaf het jaar 2001. Inmiddels de leeftijd van 24 bereikt en nog bezig met mijn laatste jaar Informatica op de HAN. In de tussentijd ook nog werkzaam bij Getronics PinkRoccade op het gebied van virtualisatie, storage en back-up.

Ik denk dat mijn eerste contact met DSLR's begonnen is bij Remy en zijn fotogallery's. Later heb ik neographikal ontmoet en mocht ik wel eens spelen met zijn ding. Dat vond ik maar al te leuk, diegene die ik soms op de foto zette iets minder 8)7 Voor een van mijn grote reizen heb ik destijds een compact camera gekocht, de Canon Ixus 500. Al snel was ik ontevreden over de aankoop omdat ik niet kon wat ik zo graag wilde. Voor overzichtfoto's is het een mooi ding, wil je meer dan houdt het snel op. Door de jaren heen heb ik steeds meer fotodudes ontmoet en werd ik steeds jaloerser. Op een gegeven moment tegen mezelf gezegd om ervoor te gaan sparen en te wachten op het eerst volgende nieuwe Canon model en dat is de 40D geworden. Het geld was er, alleen de keuze aan lenzen was moeilijk. Na veel afwegingen gemaakt te hebben gekozen voor de volgende setup: 40D + grip + EX 580 II + 24-105L + 8GB waar ik tijdelijk wel mee vooruit kan. In het verschiet ligt natuurlijk nog een 10-22 en 70-200 (eventueel fish-eye) om het compleet te maken.

Wat ik ga fotograferen zal zeer divers zijn. Ik heb niet een kant waar ik op wil. Moeilijk he, keuzes maken :o Goede sportfoto's kunnen maken trekt mij zeker wel, beetje actie is niet verkeerd. Mijn fotolog is nog niet klaar, domein wel. Die verklap ik nog niet, deze moet eerst nog ontwikkeld worden als ik de tijd daarvoor vrij wil en kan maken.

Iemand nog vragen, stel ze, anders tot de volgende meet!

VMWare VCP/VSP/VTSP | SSE/STS Veritas NetBackup 6.x | Canon 40D, Canon BG-E2N, Canon 580 EX II, Canon EF 24-105L, SanDisk 8GB IV | HTC Touch Cruise

Nou ik ben dus Carlo van Meel, 20 jaar jong wonend in Goirle wat ligt onder Tilburg.

Ik hang ondertussen al 5.5 jaar lang rond op GoT en ben sinds 2004 een beetje bezig met fotograferen. Voornamelijk was dit point en click en af en toe een beetje spelen met de diafragma en sluitertijd. Sinds enige tijd ben ik meer geinteresseerd geraakt in fotograferen. Dit kwam voornamelijk doordat mijn neefje sinds kort een Dslr heeft en ik vond dit allemaal erg interessant.

Ik had op dat moment een canon powershot a60 welke echter stervende was. Dus heb ik mezelf eergister een nieuwe digicam kado gedaan. Ik heb express niet gekozen voor een Dslr vanwege 2 redenen: mijn budget laat het gewoonweg niet toe en ik wil eerst doorkrijgen hoe alles werkt voordat ik daadwerkelijk mijn geld ga uitgeven aan beter materiaal.

Ik zal in het begin voornamelijk gaan experimenteren en posten in het topic "Solo testcasefoto's - om van te leren" en in het begin hier zeer veel commentaar gaan krijgen :+

De foto's die ik zal gaan maken zullen zeer divers zijn maar ik denk dat het grootste gedeelte zal bestaan uit foto's van evenementen en voetbal/vuurwerk (studie en hobby).

check me blog mensen: Sarlo's everyday life

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws