Hoofdcategorieën
Topicacties

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 maart 2008

Ik ben Machiel, woon in Leipzig (Duitsland). Heb altijd gedacht dat fotografie iets voor mij zou zijn.
Na veel topics te hebben gelezen hier op tweakers en een mooi aanbod, heb ik ook eindelijk mijn dSLR gekocht.
Instapmodel natuurlijk: een Nikon D60 met 15-55mm lens en 2GB geheugenkaartje. Voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, namelijk ¤350 helemaal nieuw en met tas.
Gisteravond was de accu vol en heb inmiddels al meer als 250 fotos geknipt :). Hoop binnekort ook eens een showcase te kunnen laten zien.

Reg. datum: 22 augustus 2002

Ik ben Remko Woon en werkzaam in Zoetermeer fotograferen is een hobby (kom ik nog eens buiten) fotografeer graag flora,fauna,sport en wat ik tegen kom.Ik hang hier op FG regelmatig rond ik kan altijd wel wat leren.

Ik schiet me plaatjes met een Canon 50D lens EF 24-105 mm L IS
verlanglijstje de EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Groet Remko

Nou,

ik zal hier ook nog wel eens wat posten, ik ben Marcel, 32, en sinds een tijdje bezig met fotografie. Niet zoveel als ik zou willen door drukte op het werk, maar wel al in bezit van een Nikon D60, met een 18-200mm VR lens, en de 18-55mm kit-lens

Foto's zijn te bewonderen op http://www.flickr.com/murzeltje

edit: typo's

Murzeltje wijzigde dit bericht 22-04-2009 21:20 (3%)

Acties:

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Welkom wederom iedereen: maak er wat van binnen en buiten: het weer zit in ieder geval al mee :)
Reg. datum: 28 februari 2009

Ik ben Tjeerd ik woon middelburg, ik ben 17 jaar. Ik heb eergisteren mijn eerste foto camera aangeschaft. De
Sony a200 met 18-70mm kit-lens. En als ik mijn adapter binnen heb kan ik ook gebruik gaan maken van mijn vaders oude Konica Minolta lenzen: Konica Minolta 50mm f/1.7, Tokina 24mm f/2.8 en Tokina 70-210mm f/4-5.6. Dit zijn wel manual focus lenzen. Misschien dat jullie binnenkort al wat foto's van mij mogen aanschouwen maar ik ga eerst even spelen voordat ik jullie lastig ga vallen. Als je mijn foto's nu al wilt bekijken ga dan naar flickr.

Sony α200 Sony DT 18-70mm f/3,5-5,6 Tokina 28mm f/2,8 Minolta 50mm f/1,7 Tokina 70-210mm f/4-5,6 Minolta 70-210mm f/4 Flickr?

Look at me, I'm a Baloon!
Reg. datum: 28 februari 2003

Goeie dag! Aangezien ik al jaren eens wil gaan beginnen met fotografie, en ik deze maand een klein kapitaal over had, ben ik ook maar daadwerkelijk begonnen! Ben sinds gister de trotse bezitter van een Canon EOS 1000D + 18-55 kitlens. Aangezien ik eigenlijk het meest fan ben van macro foto's, komt er uiteraard nog een lens bij, je raadt het al, een macrolens ;). Maar zo groot was dat kapitaal niet, dus die lens laat nog even op zich wachten.

Verder, tja, toen ik 21 jaar geleden voor het eerst kwam kijken, was het al meteen retekoud, had ik maar niet op 26 september naar buiten moeten komen. Op het moment ben ik 4e jaars moleculaire celbiologie student te Leiden, en sinds kort ook een aspirant fotografie hobbyist :).

Bier :9

Reg. datum: 28 april 2009

Mijn naam is Steven en ik kom uit Apeldoorn. Hier werk ik ook en volg ik tevens de 4-jarige HBO Fotografische Vormgeving aan de Fotovakschool (1 dag in de week). Fotografie is er bij mij een jaar of 2,5 geleden ingekropen via een collega, en dat heeft tot deze "carriere" switch geleid. Het begon met een EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS welke inmiddels beide zijn vervangen door een EOS 40D + EF 70-200mm f/2.8 L IS + EF 50mm f/1.4 + 16-35mm f/2.8 L en de nodige accessoires.

Mijn passie in fotografie is erg breed geworden na de start van de studie. Lag mijn interesse in eerste instantie bij natuur en documentaire fotografie, is daar nu ook studio bijgekomen. Daarnaast heb ik fotografie gecombineerd met mijn andere hobby; astronomie (let op: geen astrologie).

Hmm, al wel actief (geweest) op tweakers maar nog niet op fotografiegedeelte. Dus hierbij!

Moi is Jesse, 21 jaar en al paar jaartjes actief met fotografie. Vanaf september ga ik fotovakschool in amsterdam doen. Doe af en toe opdrachten voor een makelaar, rijtesten.nl en autogetest.nl. Mijn site is www.Dizono.com. Ik maak -met liefde- gebruik van de volgende spullekes:

-Canon EOS 5D
-Canon 17-40L
-Canon 24-105L
-Canon 85 f1.8
-Canon Speedlite 580EX II

-Mamiya 645
-Mamiya 45 f2.8
-Mamiya 55 f2.8
-Mamiya 80 f2.8
-Mamiya 150 f4
-Mamiya TTL Prisma

-Gossen Sixtomat Digital

Geen telelens, dat komt een beetje door mijn manier van fotograferen. Ik zit wel eens te denken aan een cheap-ass ding (een oude 100-300L bijvoorbeeld) maar dat past beter in een ander topic. Tot zover "ik" dus!

DIZONO.com

Reg. datum: 08 mei 2009

Steffan // 25 // Onervaren hobbyfotograaf, wel altijd heel leuk gevonden.

Altijd al fantiek tweakers gelezen, en eindelijk eens de moeite genomen me te registreren. Dankzij jullie het afgelopen weekend weer een weloverwogen keus kunnen maken op basis van reeds gestelde vragen en gegeven antwoorden, waarvoor dank.

Ik zal zo mijn boodschappenlijstje in het andere topic posten :)

Ik verwacht hier zo nu en dan eens wat pics te posten enzo. Hopelijk een aantal mooi van mijn reisje naar Zuid-Afrika in Augustus!

/SiN out!

Reg. datum: 26 oktober 2008

Hoi allemaal,

Ik ben Vincent,35 jaar .woon in Almere buiten.Ben data,telefonie en beveiligingsmonteur van beroep.Enigste fotografie ervaring is met een ricoh digitale camera en simpele gewoon ouderwetse camera,en wil nu eens kijken naar een spiegelrefelxcamera.Zit al jaren op tweakers te kijken en sinds oktober 2008 heb ik mijzelf ook maar aangemeld.
Zojuiste mijn eerste post in een ander onderwerp neergezet,en kwam toen dit tegen.Dus vandaar dit berichtje.

Reg. datum: 02 augustus 2003

Al wat postings gedaan hier, dus tijd om mij even voor te stellen : Mike is de naam en ik woon in Duitsland. Altijd wel bezig geweest met fotografie maar nooit de tijd gehad om er echt een hobby van te maken, nu wel dus ik ga aan de slag de komende tijd. Toestel waar ik tevreden over ben is er nu, en binnenkort ga ik eens binnenlopen bij een fotoclub en hij gaat goed gebruikt worden op de aanstaande vakantie naar Noorwegen en spitsbergen.

In de loop van de tijd veel toestellen gehad, het is hier namelijk nogal makkelijk om je oude zaken voor een goede prijs te verkopen op ebay.

Begonnen met digicams in 2001 : Olympus C-2100UZ, erg leuk en scifi achtig geval zoek maar eens op als je belangstelling hebt.

De laatste weken erg aan het zoeken geweest naar iets kleins en goeds, dat ging niet erg samen dus nu dan toch maar weer iets met enige sjouwwaarde gekocht na lang zoeken. Via de sony a200, pentax k-m uiteindelijk terecht gekomen bij de Nikon D90+18-105vr. Ik helemaal happy nu qua apperatuur.

Om ook maar even te laten zien dat ik een opvoeding genoten heb,
zal ik me ook voorstellen! :)

Ik ben Maikel, 19 jaar en woon in een klein dorpje aan de linge genaamd Rumpt (gelderland)
Doe de opleiding ict en qua hobby's intreseren fotografie en auto's me veel.
Nog niet zo lang geleden begonnen met fotografie.
Redelijk onervaren.. lees me veel in over dingen nu en al doende leert men natuurlijk!

Mijn huidige set-up:
Canon EOS 1000D
Canon 18-55 std lens
Tamron 70-300 lens
Konig tripod statief

op het moment zou ik dit graag nog uitbreiden met een flitser en nog wat dingen.

Prettig kennis te maken :)

Reg. datum: 15 januari 2001

Hoi, ik ben Krusher en ben fotoverslaaft :+

Had ooit een Nikon D70 en een Tokina 28-70 f2.8 en Tamron 70-300, en wat later een D2x later, maar heb de boel moeten verkopen door persoonlijke ellende.

Heb nu een Olympus E-300 en zie sig. voor de rest. Een krijgert van mijn ouders met belachelijk weinig shuttermovements (iets van 4000 in 3 jaar oid), nieuw in de koopqueue is de Zuiko 70-300.
Volgende koop zal wel een snelle prime of macro worden (net zoals in de muziek ben ik erg breed in de fotografie)

Oh en de E-3, maar dat zal langer gaan duren.

Loop al wat langer rond in de fotografie, mijn eerste kennismaking was met een Praktica, de MTL3:

http://www.cameratim.com/photography/my-cameras/images/praktica-mtl3.jpeg

Verder veel Dcompacts gehad, tot aan superzoom aan toe, maar altijd vond ik het niets. Traag, geen controle, lelijke DOF, niet-lichtgevoeligheid, geen WYSIWYG, gewoon bah.

Nikon D70 | Nikkor 18-70

Schopt keet met Nikon D40
Reg. datum: 10 november 2008

Hallo iedereen, ik zal me dan ook maar even voorstellen ;)

Ik ben Tim en doe eigenlijk sinds pas twee weken wat intensiever een hobby fotografie, zo lang heb ik namelijk mijn Nikon D40! Tot deze keuze ben ik gekomen door onder andere op GoT veel te lezen, en omdat Ken Rockwell zo enthousiast was :P
http://farm4.static.flickr.com/3623/3603389092_e5e0dbe7da_m.jpg

Ik heb natuurlijk altijd al foto's gemaakt, maar nu dus iets serieuzer. Ik trek er veel op uit bij mij in de buurt om foto's te maken. Ik woon wat dat betreft wel gunstig, dicht bij het strand en in een bosrijke omgeving, dus zat om te fotografen! Ook mij kat fotografeer ik graag.
Neem maar even een kijkje op mijn Flickr als je benieuwd bent ;)

Neem eens een kijkje op mijn Flickr.

ok vooruit ik ook dan maar, ik loop al effies rond hier. Ik ben Kay in t Veen en wat voor fotograaf ik ben, ben ik nog niet helemaal over uit ;-) ik vindt dat er wel iets moet gebeuren in een foto, actie of het fotograferen van een model/persoon. landschappen e.d. vindt ik erg saai en suf terwijl architectuur me wel erg aantrekt maar nog nooit wat mee gedaan.

zo'n 2,5/3 jaar geleden begonnen met een 20D + 17-55 kit later daar een XX-105mm bijgekocht allemaal mega low budget dus. daarna ruim 1,5 jaar niets mee gedaan en zojuist enkele weken geleden alles weer opgepakt.
heb inmiddels een 40d, 430ex, 17-40 F/4 L, 70-200 F/2.8 L IS en een 50mm F/1.8 en wat klein rotzooi zoals tripod, monopod, filtertjes e.d.

wat ik momenteel veel doe of probeer te doen is sportfotografie, iets met personen en wil toch wel wat gaan doen met partyfotografie.

Canon 1D mark III == Portfolio | Flickr ===> Sports Photography blog <===

Oke hier ook mijn bijdrage aan het voorstel rondje.

Ik ben John woon in Lelystad. Mijn hobby's: Duiken, Aquarium's, Vissen en sinds kort ook fotografie. Na jaren getwijfeld te hebben over of wel een DSLr waardig was. Toch de stap gemaakt. Ik ben sinds kort dus de eigenaar van een Nikon D60 met de standaard kitlens. De lens dient uiteraard nog vervangen te worden, maar ben er nog niet helemaal overuit wat voor lens dit gaat worden. Een macro lens of toch een goede alround lens.

Verwacht van mij niet veel inhoudelijke bijdrage aangezien ik een echte beginner ben.

Reg. datum: 31 mei 2009

Zal ik mezelf ook even voorstellen hier,

Ik ben Boyd, 15 jaar en woonachtig in Soest. Al sinds nog jonger geïnteresseerd in fotografie. Het fotograferen en iets zo mooi mogelijk op een foto te zetten is 4 jaar geleden echt begonnen met de aanschaf van een Minolta Z10, een beetje een kruising tussen een Compact en een spiegelreflex. Nu ik hier al heel veel clips mee gemaakt te hebben, en alles onder de knie te hebben gekregen van witbalans sluitertijd en diafragma. En natuurlijk het gevoel om zo goed mogelijk te kaderen, loop ik tegen de beperkingen van deze camera aan. Daarom ben ik van plan binnenkort een Canon 40D aan te schaffen, met eerst een 18-55IS lens om vervolgens naar wat beters up te graden.

Verder heb ik hier nog een oude Praktika MTL3 liggen die het nog prima doet :P

Semi-Langharig Werkschuw Tuig

Ook ik zal mezelf dan maar even voorstellen:

Mijn naam is Jasper, ik kom uit een gehucht in de buurt van Zutphen en studeer momenteel Kunst en Techniek in Enschede. Sinds de geweldige vakantiegeldactie van de Mediamarkt ben ik trotsche eigenaar van een Sony A300 met 18-70mm kitlens. Hier zal binnenkort nog wel een x-200mm lens bij komen, een grip etc etc, ik heb al door dat zo'n lijstje nooit ophoudt ;)

"Democratic societies are unfit for the publication of such thunderous revelations as I am in the habit of making." - Salvador Dalí -*- Nu ook bloggende @ Tweakblogs

Even voorstellen dan.
Heet dus vincent 34 jaar altijd erg in fotografie geïntresseerd vanaf heel lang geleden.
Sinds 2 maanden in het bezit van:
Canon 50D|EF 100-400 F4.5-5.6L IS USM | EF 70-200mm f/2,8L IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro.

Sinds drie jaar een eigen catering bedrijf maar door omstandigheden daar mee moeten stoppen.
Nu weer werkzaam als kok in een eetcafe te Amsterdam.
Heb nu plannen om een carriere switch te maken en naar de fotovak school te gaan.

http://www.amsterdam-hotspots.nl

aka Stronkop
Reg. datum: 09 oktober 2000

Holy shit, dat is een aanslag geweest op je bankrekening. Dat in combinatie met je mogelijke carriere switch wens ik je van harte het beste :)

SPECS | Nikon D300 + grip, Tamron 17-50mm SP AF f/2.8 xr, Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6 AF-S VR, Sigma 100-300 f/4, Sigma 1,4 TC

Tja, na lange tijd vele foto's hier te hebben bewonderd, is het dan toch tijd geworden om mijzelf even voor te stellen.

Mijn naam is Herwin, ik ben een student Technische Informatica aan de TUDelft, part-time IT'er bij een klein bedrijf dat zich richt op software/hardware ondersteuning en alles wat hierbij komt kijken.

Heel grappig om te lezen in deze topic is dat de meesten onder ons al vanaf kleins af aan iets heeft met fotografie; nu zal het je niet verbazen dat het hier precies hetzelfde is ;). Begonnen met een klein IXUS 430je (ingeruild voor) een Powershot G5, een IXUS 75 voor de gezellige feestjes e.d.

Na een hoop apparatuur dat destijds een hogere prioriteit had (laptop, PC, auto), heb ik nu mede door extra vakantiegeld + teruggave van de belastingdienst al een paar weekjes een Canon 50D + EF-S 17-55 IS USM f/2.8 met uitzonderlijk veel plezier in mijn bezit!

Uiteraard zoals dat ook bij PC's gaat, staan er alweer een aantal dingetjes op mijn verlanglijstje: de EF-S 10-22 f3.5-4.5, de Speedlite 430 EX II + toebehoren en wat lager op de lijst een betere statief (Manfrotto e.d.) dan mijn huidige Vanguard MX-1.

Een aantal series foto's staan al op mijn Photo Gallery.

Canon 50D, 17-55 IS USM f/2.8, 580 EX II, Website, Photo Gallery, FB, Hyves

Reg. datum: 14 februari 2001

Ook maar even voorstellen:
Ik ben Ronald, 42 jaar, getrouwd twee kinderen en volg het fotografie forum al weer een jaar. Medio 1982 kocht ik een Praktica B200 en begon mijn liefde voor fotografie. Na ongeveer 6 jaar ben ik gezwicht voor een compact omdat mijn toenmalige partner de B200 te groot en ingewikkeld vond. Vervolgens ben ik altijd met die compact's in de weer gebleven (als laatste een Canon Power Shot SX100is).

Nu is het zo ver, vorige week een Canon EOS 450D aangeschaft, wat een verademing en wat loop ik achter met de techniek. In al die jaren ben ik zo ontzettend lui geworden wat betreft instellingen. De juiste combi's van sluitertijden, diafragma en belichting ben ik 'helemaal' kwijt. Mijn voorkeur: portret en landschap.

Ik ben wel blij dat ik niet steeds een rolletje moet volschieten voor dat ik mijn resultaten kan bekijken en geen kladblokje meer nodig heb om de door mij gebruikte instellingen op te schijven.

In ieder geval zal ik voorlopig alleen nog meekijken en wie weet komt er in de toekomst nog wel iets van mij in het "om van te leren" topic.

EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - Speedlite 430EX II

Hallo allen,

Kon m'n oude tweakers login niet meer vinden en heb dus maar even een nieuwe aangemaakt. Ik ben Gary, 34 jaar en sinds een maand of twee in het bezit van een 450D. De laatste keer keer dat ik een SLR had is 20 jaar geleden, dus ik moet weer even inkomen. Was helemaal vergeten hoe fijn het fotograferen is met een SLR. Ik maak voornamelijk portretten van m'n vriendin. Ook heb ik iets met architectuur en maak dus graag plaatjes van bruggen, gebouwen enzovoort.

Vorige week heb ik ter aanvulling van de kitlens een Sigma 70-200 2,8 APO EX II aangeschaft en ben daar erg blij mee. Eergisteren heb ik daar nog een Ansmann batterijgrip en een Sigma 20-40 2,8 EX bijgekocht bij digitalstreet.nl. Helaas pakte dat iets minder fijn uit; de grip werkt alleen als er een papierte tussen geklemd wordt en de lens heeft een nare vlek aan de binnenkant. Toen ik de lens uitpakte zag ik al dat 'ie niet nieuw was. Beetje jammer dus. Geen goede kennismaking met digitalstreet. Zeker omdat ik uitging van de shopsurvey hier. Binnenkort zelf maar eens een review schrijven dus...

Wat staat er nog op mn verlanglijstje? Nou, ik ben een heel eind op weg. De eerder genoemde 20-40 moet nog even worden vervangen door een gelijkwaardig iets en hetzelfde geldt voor de grip. Verder wil ik over een paar weekjes (als het loon er weer is ;-) ) de Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM en de Canon 430EX II nog aanschaffen. Dan nog een tas om al die kilo's glas in te stoppen en dan ben ik voorlopig klaar...denk ik

Canon 450D + BG-E5, Sigma EX 50 1.4HSM II & EX 70-200 2.8HSM II, Canon Speedlite 580EX II

Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
GaryWhite schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:59:
De laatste keer keer dat ik een SLR had is 20 jaar geleden, dus ik moet weer even inkomen. Was helemaal vergeten hoe fijn het fotograferen is met een SLR.
Ha gelukkig, een 'lotgenoot' ;)

EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - Speedlite 430EX II

Yup, en ook ik had een praktica vroeger. Als pikkie van twaalf liep ik met dat ding en een Metz 45CT1 door Amsterdam om foto's te maken van vanalles en nog wat.

Nu loop ik als ouwe lul van 34 met een eos door de stad om foto's van vanalles en nog wat te maken..weinig veranderd dus ;-)

Canon 450D + BG-E5, Sigma EX 50 1.4HSM II & EX 70-200 2.8HSM II, Canon Speedlite 580EX II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: