Hoofdcategorieën
Topicacties

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
High speed addict!
Reg. datum: 24 juni 2002

Ik zal me dan ook eens even voorstellen, mijn echte naam is Jeroen en ik ben 31.

Na lang te hebben gewacht heb ik nu eindelijk maar eens een digitale SLR gehaald.
Ik speelde vroeger al met een analoge Pentax en heb daar lang over gedaan om echt eens goeie fotos te kunnen schieten, de laaste maakte ik echter in 1999 van niemand minder dan Christina Aguilera toen konden we als klein groepje fans mooie shots maken toen ze even naar buiten kwam om eens te praten met ons :)
De Pentax was helaas door mijn toedoen toch iets gesloopt waar mijn vader niet blij mee was.
Toen heb ik nog even met analoge compact camera's geshot en daarna digitaal, meestal met de A60 van mijn zus.

Vandaag was ik het zat en ben ik maar eens voorzichtig ingestapt in de SLR wereld met de D40 kit van Nikon, ik wou afhankelijk gelijk voor de grotere D300 gaan, maar de prijs houdt me nog wat tegen i.c.m. de 18-200 VR lens.
Gezien de prijs hiervan, 340 euro, kon ik het niet laten.

Ik wil uiteindelijk toch meer in landschap fotografie gaan doen, maar ook stedelijke shots, de Golden Gate bridge staat bijvoorbeeld hoog op het verlangelijstje.
Maar ook spotten, ik kijk af en toe naar de shots van mensen die bij Schiphol staan.
Toch zou ik liever militaire toestellen fotograferen en daarvoor natuurlijk weer naar open dagen gaan zoals mijn vader en ik vroeger deden.
Dit ga ik met mijn D40 niet redden en zeker niet met de lens die ik nu heb (18-55 AF-S), dus ik hoop langzaam naar een D300 te groeien met groothoek voor de landschap en steden fotografie en super telezoom lens voor het spotten, maar ook voor closeups van gebouwen of landschappen.

Mijn pc'tje | Amiga 1200 + Phase 5 Blizzard 1230 @ 50Mhz 64MB

TFB Fotovakschool R'dam
Reg. datum: 04 april 2007

Ik doe ook wel ff mee in het voorstelrondje.

Mijn naam is Jan, niet JaapJanWillem, dat was omdat mijn toneelnaam lang geleden zo ongeveer luidde: Jaap Jan Willem Jan Peter. Ik speelde toen een kakker, vandaar de naam. Volledig heet ik Jan van Doornik. Ik ben intussen 22 jaar. Ik ben woonachtig in Zwolle zolang het geld niet aanwezig is om in de Randstad te gaan wonen.

Ik hang hier al een flink tijdje rond en ik heb al een lange tijd interesse voor fotografie. Na mijn heerlijke vakantie met mijn vrouw en kind in het zonnige Zuid-Frankrijk wil ik volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gaan beginnen met de basisopleiding van de fotovakschool in Apeldoorn. Ik heb nog geen idee wat ik eigenlijk allemaal wil fotograferen, want ik wil eigenlijk alles fotograferen. Ik denk dat ik dus nog maar ff wacht met mij te specificeren. Ik hoop wel zeer zeker talent genoeg te hebben om later mijn geld te kunnen verdienen met fotografie, dus daar ga ik hard aan werken.

Mijn gear dat ik momenteel bezit:
  • 30D (occasion)
  • 17-50 f2.8 (Tamron)
  • 70-210 USM (Canon)
  • 430 EX
  • + filters, schoonmaak stuff, rugtas, monopod, tripod e.d
Ik zal langzamerhand mij meer op het forum laten zien, ter zijne tijd zal je mij ook tegenkomen in wat testcases.

Geen gear hier, de fotograaf maakt de foto's!

Reg. datum: 05 juli 2008

Who am I
Christopher “Flits”, 24 jaartjes jong en student .
Vandaag (technisch gezien gister) eindelijk geregistreerd, maar sinds 2004 een trouwe lezer van GoT en dan met name FG. Waarom nu pas geregistreerd? Dat zal duidelijk worden las je doorleest maar ik wil deelnemen aan de discussies en hoop zo nog veel meer te kunnen leren!

Fotografie
Door het mogen fotograferen met de camera van familie op feestjes kwam ik erachter dat ik het best leuk vond om momenten te vereeuwigen. Maar tja een digitale camera koop je nu ook weer 1-2-3.

Na heel wat research op het net en wikken en wegen heb ik in november 2005, mede dankzij een prijzenoorlog door de komst van Media Markt, mijn allereerste digitale camera gekocht; een Canon PowerShot A520. Ik heb gekozen voor de A520 omdat ik o.a. een camera wilde waar ik alles (sluitertijd, diafragma) zelf kon instellen.

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe een Japans gedrag vertoon; alles dat los en vast zit vastleggen :P Dat heeft mij bij de studievereniging de bijnaam Chris Flits opgeleverd. 8) Fotografie is voor mij een hobby waarin ik mij de komende tijd meer in (wil) ga(an) verdiepen.

Na een hele poos dik tevreden te zijn geweest met mijn camera begonnen de minpunten aan de camera (traag opstarten, trage flits) mij lichtelijk te irriteren. Door het bijhouden van de topics hier en het af en toe mogen "spelen" met DSLR's begon ik mij te realiseren dat mijn A520 niet meer in alle gevallen voldoet aan mijn wensen. Daarom wilde ik vorig jaar een EOS 400D kopen maar daar is niets meer van gekomen.

Aangezien ik binnenkort voor een maand naar Brazilie ga en er bij de Media Markt een mooie aanbieding is voor de EOS 450D kit ( ¤ 599,-) hoop ik over een paar uur de trotse eigenaar te zijn van een 450D.

Nou, ik wilde het kort houden (heb echt mijn best gedaan :) ) dus stop ik nu maar.

CyberBomb wijzigde dit bericht 06-07-2008 01:20 (3%)
Reden: Tekstuele fout verwijderd

Reg. datum: 07 juli 2002

Hey, ik ben Niels, 23 jaar en student fiscaal recht.

Ben al enige jaren geinterreseerd in fotografie en wil me deze zomer verder gaan verdiepen.

Heb enkele dagen geleden mijn eerste d-slr gekocht, en hoop middels dit forum ietwat meer info te kunnen inwinnen.

Camera

Canon Digital Ixus 950IS

Canon EOS 450D + 15-55 mm kitlens

Geheugenkaarten

2 x Sandisk SD 2 gig Ultra II
1 x Sandisk SDHC 8 gig Extreme III

Filter

B+W 58ES CLEAR UV HAZE MRC (010M)

Canon EOS 450D + EF-S 18-55 mm kitlens, Sandisk 8 gig SD Extreme III, B+W 58 010 UV - Haze 1x MRC Canon Digital Ixus 950 IS + Sandisk SDHC 4 gig Ultra II

Ik zal mezelf ook maar even voorstellen.

Ik ben (ook) Niels en ben 22 jaar en ga in september starten met de opleiding Media & Entertainment Management. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in fotografie maar kon met mijn oude compactcamera niet bereiken wat ik wilde. Daarom heb ik van de week mijn eerste DSLR gekocht, een Sony DSLR-A200 met standaardzoomlens (DT 18-70 mm F3.5-5.6).

Ik heb al veel gelezen op dit forum en hoop zo nog veel te leren om uiteindelijk voorzichtig wat resultaten te laten zien ;)

Sony DSLR-A200 || Sony VG-B30AM Battery Grip || Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 || Minolta AF 70-210 f/4 Beercan || Sony HVL-F42AM

1.710 Wp op m'n dak

Nou ook maar even hier formeel introduceren:
Niels, 33 jaar, en enthousiast hobby-fotograaf.
Begonnen in mijn vroege levensjaren met o.a. analoge camera's van Voigtlander, Kodak etc.
Daarna nog eens sporadisch een analoge DSLR (Canon ...<model even niet helder voor mn beeld>),
en na aanschaf van een FujiFilm Finepix5600 (door ouders) deze veel gebruikt.
Sinds vorig jaar een Nikon D80 in bezit, en sinds mei dit jaar een Nikon D300. (beiden in bezit nog steeds)

Glas-verzameling is redelijk all-round:
  • 50 mm/1.8
  • 85 mm/1.8
  • Nikkor 17-55/2.8
  • Nikkor 70-300 VR 4.5-5.6
  • Nikkor 12-24/4.0
In de tussentijd (vanaf D80) 2 lange foto-cursussen gevolgd, om mijn kennis bij te spijkeren en veel ervaring op te (gaan) doen met oa compositie en de invloed van diafragma/ISO/sluitertijd.
Nog steeds erg leuk, minder leuk van de hobby is 't prijskaart :+

Komend event wordt mijn zomervakantie, 3 weken Oostkust van Amerika. Verwacht veel foto's te maken en heeeeeeeeeerlijk te gaan genieten.

Dagelijks leven: IT-er bij Nederlands grootste IT-bedrijf als (medior) testanalist.
Ik zal me even voorstellen,
Maarten, 16 jaar, die-hard amateurfotograaf. Ik fotografeer sinds mijn 7e levensjaar. Een paar weken geleden heb ik de overstap gemaakt van Nikon F-50 naar de EOS 450D. Ik lees veel over fotografie, en het GoT forum lijkt me een goede plaats om mezelf helemaal onder te dompelen in de informatie, en zo hopelijk veel te leren!

450D, Tamron 17-50, 50 1.8 mkII, Flickrr

Reg. datum: 26 januari 2005

erg off-topic; is er niet nog een niels die zichzelf kan voorstellen? ;)

3 op een rij!

* -Emiel- was hier al (A)

Pentax K10D | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

the dutch_paki
Reg. datum: 13 juni 2006

Moet er ook maar aangeloven :)

Athar, 26 jaar, amateur fotograaf. Studeerde L&R maar daarmee gestopt en doe nu technische bedrijfskunde in Amsterdam. Was ooit begonnen met een Olympus c210 digitale camera. Kompleet waardeloos ding :p maar wakkerde wel de fotograaf in mij aan. Van hier door naar de Konica Minolta Z2 --> KN Dimage A200--> Welke ik na enkele weken kwijt was. Na een flinke tijd sparen maar een Samsung GX10 gekocht (pentax K10d rebranded) met kitlens 18-55. Heb er een nu ook 70-300 bij. ben nog steeds amateur fotograaf en de leegte tussen 55-70 stoort mij niet. :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

www.vimo.be
Reg. datum: 07 augustus 2008

Hallo

Ben ook nieuw hier, en zal me ook eens voorstellen.
Mijn naam is Bjorn de Clercq en ben 22 jaartjes jong.

Ik werk als operator bij Electrabel...
Mijn grootste hobby is natuurlijk fotografie, al valt dat soms moeilijk samen met mijn ploegwerk.
Het is begonnen toen ik eens foto's moest trekken in het Feestpaleis, dat was met een Sony.
Leuk toestel, tot ik mijn eerste spiegelreflex kocht. De Canon 350d
Een nieuwe wereld ging open.
Kort nadien de 55-200mm aangeschaft. Hier heb ik niet echt veel foto's met genomen en is reeds verkocht.
Aangezien ik me meer verdiepte in de partyfotografie, kwam er al vlug een externe flits bij en een lichtsterke lens.
Iets meer als een jaar later, heb ik dan een 40d gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Gebruik nu de 350d als back-up
Partyfotografie ben ik beetje beu, dus heb ik eindelijk eens wat tijd gevonden om algemene foto's te nemen.
Heb nu de 100mm macro gekocht (wat een verslaving, hehe).
Mijn volgende lens wordt een degelijk zoom-lens, maar eerst nog wat sparen.
Mijn website staat ook online: http://www.vimo.be

Ga hier nog veel komen kijken, want kende dit forum nog niet

Tot de volgende

www.vimo.be --- 5Dmk2 - 40D en wat (L-)glas

*blanked-out*
Reg. datum: 12 december 2001

Ik zal me ook voorstellen:

Ik ben Klaas Pieter, net 30 jaar en altijd al een soort fascinatie voor fotografie gehad, alleen er nooit echt wat mee gedaan.
Tot op heden. Ik heb voor mijn verjaardag een Canon 400D kit gekocht, met een filter en een CF kaart (wel handig leek me).
Ik ga nog opzoek naar een 2e hands 50 mm f/1.8 lens en een batterygrip, waarmee ik het een jaartje moet gaan doen. :)

Ik ben nog een compleet leek en ik lees hier om wat op te steken. ;)

quote:
-Emiel- schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:40:
erg off-topic; is er niet nog een niels die zichzelf kan voorstellen? ;)

3 op een rij!

* -Emiel- was hier al (A)
nou vooruit ik zal u een plezier doen ;)

niels dus , 27 jaar jong werkzaam als vrachtwagenchauffeur

zelf zal ik wat buiten de boot vallen ten opzichte van de meeste newbees hier.
ik heb namelijk 0,0 ervaring in de fotografie ( rommelen met een mobieltje of zeer simpel toestel niet meegekend )
mijn interesse in fotografie is eigenlijk pas het afgelopen jaar gewekt. ik was op zoek naar wat mooie platen voor aan de muur en werd zodoende getroffen door de schoonheid van sommige 'fotokunstwerken' van landschappen , mensen etc etc. die ik oa op het internet tegenkwam.
sindsdien heb ik de enorme drang om dit soort foto's zelf te gaan maken.
tot nu toe ben ik me aan het orienteren welke camera voor mij het meest geschikt zal zijn.
ik hoop dat dit forum mij hierbij enigzins kan helpen

ciao!

Reg. datum: 18 november 2005

*Newbie meldt zich!

Ik ben Colin, 17 jaar, woon sinds kort in Enkhuizen.
Al meer dan een jaar de wil gehad om meer met fotografie te doen. Ik was het zat om alleen maar ISO waarden en witbalans op compactjes te kunnen instellen. Daarbij zat je vast aan een bepaalde zoom. Veel rondgekeken, paar keer mogen spelen met een 20D van een vriend en een 400D van een andere. Toch echt verliefd geworden op het gevoel van het fotograferen met een echte body, lenzen wisselen, totale vrijheid in de instellingen, kwaliteit etc. etc. etc.
Na een hele tijd eindelijk de knoop doorgehakt en een leuke tweedehands 400D met grip, kitlens, sigma 55-200 lens en wat accu's gescoord. Kaartje erbij gekocht en schieten maar.
Ik wil vooral foto's gaan maken van vliegend tuig (al van kleins af aan is luchtvaart een passie van me) en raceauto's. Eens kijken of ik binnenkort wat ervaring kan op doen met mijn eigen setje :D

Set is leuk om mee te beginnen, maar eigenlijk ben ik al een beetje verwend met kwaliteitsspul (Canon 70-200 op de 20D en 100-400 op de 400D) dus een upgrade gaat er komen. Plannen: mooi tasje, Sigma 70-300 APO DG (misschien doorsparen voor Canon 70-300), statiefje. Kortom: ambitieus. Jullie gaan meer van me horen want ik ga er me goed in verdiepen!

Leegte

Reg. datum: 29 augustus 2008

ik zou me dan ok maar eventjes voorstellen

ik ben Jordi 15jaar en ik woon in zwolle.
ik heb zelf een nieuwe nikon D80 gekocht deze zomerakantie met 18-55.
heb ook nog een 55-200 lens en een statief en tas.
verder nog wat extra's zoals schoonmaakdingetjes en B&W uv flters.
Nog een punt erbij dit is niet van mijn ouders ook niet door hun betaald alles zelf verdient.

ik hou van portret en natuurfotografie en heb daar nu ook al een aardige collectie van

Jullie horen meer van mij

Reg. datum: 20 juli 2007

Nou ik vind foto's maken leuk ook astrofotografie (sterrenbeelden, etc met gebruikmaking van B tot een paar minuten), verder natuur, landschap, feesten.
Voor 'casual' gebruik ik een Canon Powershot G9 kan ik ook mee filmen, geen sclechte kwaliteit.
Verder de EOS 40 met Sigma 10-20mm groothoek en Tamron 18-250mm (13x dus) superzoom en binnenkort origineel Canon 1.8/85 (voornamelijk astrofotografie).
Heb die eos 40 net een half jaar en nu alweer de eos 50 maar zijn voor mij niet echt grote wijzigingen.
De reden dat ik een SLR heb ik : grotere (alhoewel nog geen FF) sensor, dus veel fijnere korrel ook bij ISO 1600, mogelijkheid van groothoeklenzen en tijdopnamen.