Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben zelf al een tijdje actief in FG maar had me nog niet echt voorgesteld hier :)
Mijn (echte) naam is Djuri, en ik baal ervan dat ik een paar jaar terug een nickchange ondergaan ben naar Gangsteroo omdat ik het nu een kutnick vind :').

Ik ben 5 jaar geleden op 13-jarige leeftijd begonnen met het foto's maken op de schoolfeesten van mijn eigen school. Dit begon met een goedkope 3.2 megapixel compactcamera, daarna kwam er een iets duurdere compactcamera en sinds oktober '07 heb ik, omdat ik het geld ervoor had en de instelmogelijkheden van de compactjes kut en irritant vond, een tweedehands dSLR gekocht. Een Canon EOS 350D. Aangezien ik wist dat ik veel schoolfeesten schoot ben ik ook meteen voor een lichtsterke Tamron 28-75 f/2.8 gegaan waar ik totaal geen spijt van heb.
Ook heb ik meteen een Canon Speedlite 430EX aangeschaft omdat ik heel even met die opklapflitser had gewerkt nadat ik een speedlite had geleend van een vriend, en ik vond zo'n losse flitser echt geweldig, zeker met een omnibounce erbij gaf het veel natuurlijker belichte gezichten...
Verder heb ik ook nog de kitlens en een 50mm prime bij de 2dehands 350D gekregen maar die gebruik ik echt amper omdat ik vooral feestjes schiet.

Naast schoolfeesten van mijn eigen school ben ik ook steeds vaker te vinden bij feesten buiten school zoals sommigen misschien al in [Ervaringen] Partyfotografie deel 9 hebben gezien ;)

Dat was het wel zo'n beetje :w

Canon EOS 350D+BG-E3 | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8 | MC Zenitar K-2.8 16mm FishEye | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 17-40L USM f/4 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce | Apple MacBook CD 2 Ghz Black |Dell 2408WFPb

Over mezelf:
John Vermeer, 27 jaar, IT-er (momenteel in de MES-business, SimaticIT, industriële automatisering)

Over fotografie:
Tot 2001 heb ik weinig met fotografie gedaan omdat ik geen budget had en analoge fotografie (voor mij in ieder geval) teveel kosten met zich meebracht.

In april 2001 heb ik een HP 715 digitale camera gekocht, zoeen:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51VAYDDM5EL._AA280_.jpg

Aangezien ik toen studeerde en pas afgelopen september ben afgestudeerd is dit tot een paar weken terug mijn enige dedicated camera geweest. Drie weken geleden heb ik een 400D kit gekocht (body, 18-55 IS lens en BG-3 grip, wou sowieso de grip vanwege m'n grote handen, dus dat kwam mooi uit)

De keuze is voor mij op de 400D gevallen puur op prijs-gebruik. De komende 2-3 jaar zal ik er denk ik nog prima mee uit de voeten kunnen, daarna kijken we wel voor een eventuele professionelere opvolger.

De komende maanden wil ik in ieder geval een (tele-)zoomlens gaan aanschaffen (heb nu een wat oudere EF 80-200 geleend van m'n zwager), denk zelf richting de welbekende goedkoopste lens uit de Canon L serie. Aan de andere kant van het spectrum wil ik ook wat met macro-fotografie gaan doen, dus een leuke 1:1 lens komt er denk ik voor het einde van het jaar ook nog wel. Wat betreft de zoomlens twijfel ik nog tussen mét of zónder IS, maar dat is meer een verantwoording tegenover mezelf of ik meer wil betalen dan een afweging tussen "is het nuttig of niet". Punt is dat ik die lens waarschijnlijk nog jaren zal gebruiken, dus denk dat de extra investering het wel waard zal zijn.

vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

Reg. datum: 16 oktober 2007

Ik had mezelf ook niet voorgesteld.

Ik ben Martine.

Over fotografie, ik ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen met een analoog pentax toestel. Je kent het wel, foto's maken op feestjes enzo. Ongeveer 5 jaar geleden kwam het eerste digitale toestel binnen, een canon powershot. Deze had geen lekkere grip en teveel functies waar ik niet uit kwam.
Sinds vorig jaar is er weer een canon in huis, een ixus 70. Geen poes pas, gewoon point en shoot.

Waar ik me de laatste tijd echter aan erger is dat ik echt alleen maar point en shoot doe. Ik kan niet echt scherpstellen op hetgeen wat ik wil. Nu wil ik graag aan het echte werk beginnen en een digitale relfex kopen. Ik denk dat ik weer een canon pak, omdat ik die indeling ken, maar ik sta open voor andere opties.

Ook maar ff een berichtje achterlaten dan :)

Naam Theo Klos, 27 jaar en student mediatechnologie in Amersfoort. Fotografie heeft me al geboeid zolang ik me kan herinneren, maar pas met de komst van digitale camera’s ben ik zelf actief gaan fotograferen, eerst met compact, later met een spiegelreflex.

Ik hang vanaf eind 2003 al op dpz rond en kijk af en toe eens wat verder. De laatste tijd ben ik bezig mijn (nog oudere) account hier eens wat leven in te blazen.

Qua fotografie gaat mijn voorkeur nog steeds naar natuur en landschap uit, maar ben zo ondertussen wel wat aan het verbreden. Voorbeelden van mijn foto's staan op mijn website en flickr, waarbij op laatstgenoemde de meest recente foto’s staan.

Dat was het wel even weer in een notendop, ik zal jullie verder wel weer tegenkomen in dit subforum.

Omdat ik binnenkort vast ook eens wat ga posten, stel ik mezelf ook maar even voor!
Mijn naam is Michel Geluk en ik woon in Utrecht, verder studeer ik daar ook commerciele economie. Ik ben al vanaf 2003 intensief met foto's bezig. Eerst met een trust 3mp camera, maar toen ik mijn pa's Nikon FG ontdekte, ben ik daar verder mee gaan spelen. Vervolgens kocht mijn vader in 2005 een D70, en zo ben ik nog meer gaan fotograferen.

Afgelopen vrijdag heb ik een Nikon D80 gekocht samen met een 18-70DX lens en een UV en Pola filter van Hoya.

Hello,

ik kreeg deze link in een fototopic en vond t wel zo netjes om mezelf nog even voor te stellen.

Ik ben Petra, 20 jaar en fotografeer al een paar jaar. Sinds anderhalf jaar werk ik met een spiegelreflex camera. Ik heb een Canon 30D en wat objectieven, externe flitser enz.
Ik studeer op dit moment ook al sinds 2006 fotografie. Ik kijk al een tijdje mee op dit forum, heb mij hier aangemeld om buiten de standaard opmerkingen van leraren ook nog eens wat andere meningen te horen over mijn foto's.

Hallohallo,

Sinds januari in het bezit van een Canon 40D, trots! Zie signature voor overige gear.

Ook sinds kort een fotoblog opgezet, zie dit als work-in-progress, voor nu. Zie signature voor link.

Ik ben een spons, leergierig, ik wil altijd van de hoed en de rand weten, ik wil leren en zal veel vragen, voor sommigen te veel! Ik vraag me altijd af waarom. :P Maargoed, daar is dit toch een geschikt podium voor lijkt me.

Aangenaam kennis te maken en tot in een thread! :)

Bekijk hier mijn Fotoblog| Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX (in bestelling) | Lowepro Slingshot 200 AW

Ben Kevin de Bie, kom mezelf ook maar even mengen hier denk ik.
Ik heb net als TS niets met fotografie als baan, sterker nog ik zie mezelf niet eens als porfessional gezien mijn kennis van camera's niet verder gaat dan de bare essentials.
Niettemin vind ik het zwaar vermakelijk tijdverdrijf. Doe het de laatste tijd steeds vaker sinds in mezelf een degelijke camera heb gekocht (S6500FD Hybride).
Ik combineer het met mijn andere hobby en dat is gewoon geheel willekeurig een behoorlijk eind lopen.

Ik upload stelselmatig mijn fotowerk naar flick (/photos/kdebie) en het is zowel mijn "portfolio" als überhaupt mijn foto opslag. (de discipline om steeds backups te maken heb ik niet echt :X )

Maargoed, van mij gaan jullie wellicht meer zien.
Ik ben trouwens stapelgek op constructieve techniek die mijn foto ervaringen beter kunnen maken. Dus schroom niet je ongezouten mening te geven op het moment dat ik iets post. ;)

Where i come from we have no bunghole....

Hoi, ik ben Savale, 26 jaar en heb me de afgelopen vakantie eens flink verdiept in de verschillende standen op mijn compactcameratje.
Omdat ik en mijn vriendin graag foto's maken van onze hobbies en vakanties (zij paardrijden & ik gitaar spelen in een band) hebben we besloten een goede camera te kopen.
Sinds vandaag ben ik in het bezig van een EOS D400 met 18-55mm kitlens en daar hoop ik dan nog betere foto's mee te maken.
Ik ben nog echt een beginner hier, dus ik zal voorlopig vooral als spons zoveel mogelijk informatie gaan opnemen.
Oja en ik ben een macro foto liefhebber :P

savale wijzigde dit bericht 22-04-2008 20:23 (3%)

::: I like it loud :::

Hallo mijn naam is Michael Knockaert . Sinds een korte tijd ben ik bezig met fotografie .De camera die ik gebruik is de fuji s5800 http://www.electrostore.hu/data/images/645e34a0e4a13adc317ebb7c14297c7d/fujifilm-finepix-s5800.jpg

Veel ken ik er niet van en hoop hierbij geholpen te worden door jullie :)
Mijn grootste passie is de karpervisserij ik hou ervan om aan het water te zitten in de blakende natuur. Vandaar mijn plotse intresse tot "een beetje" geavanceerdere fotografie . Ik heb al veel macrofoto's gezien van insecten,bloemen,enz... . Dit zou ik ook gaan willen uittesten ook het landschap de fauna en flora van aan de waterkant de karpers die gevangen worden .iedereen die van de natuur houd snapt me wel :) .

Dit is wat ik tot nu toe al bereikt heb met experimenteren en een heel stuk in het forum te hebben doorlezen .
Graag had ik jullie commentaar :)

http://img170.imageshack.us/img170/1287/dscf4015bn2.jpg

groetjes, Smokerpolo

quote:
smokerpolo schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:36:
Dit is wat ik tot nu toe al bereikt heb met experimenteren en een heel stuk in het forum te hebben doorlezen .
Graag had ik jullie commentaar :)

[afbeelding]

groetjes, Smokerpolo
Welkom, voor je laatste vraag hebben we Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
jij liever dan ik 8)7

maar welkom :)

Beetje eng allemaal maar het moet maar!

Ik post sinds een bepaalde tijd hier ook al een beetje, zoals jullie wel gemerkt hebben.

Maar even over mij (Mattias Wieles)
Ik ben dus echt nog een stuk jonger dan de meesten hier (15 jaar >_>).
Ik zit in 3 VWO op de Middelbare school in Rotterdam Alexander. Zelf woon ik (natuurlijk bij mn ouders) in Rotterdam Centrum (Delfshaven voor de liefhebber).

Mn Vader heeft zelf een analoge spiegelreflex camera waar ik regelmatig foto's mee maakte. Maar aangezien ik jong en arm ben heb ik geen geld voor die eindeloze foto rolletjes. Dus vond ik het in Februarie toch echt maar tijd worden voor een Digitale Spiegelreflex camera.

Ivm. met mn budget heb ik de Nikon d40+Kitlens (18-55 mm) gekocht. Met de nodige accesoires.
Ik gebruik ook regelmatig de telelens van mn pa (70-300mm), alleen jammer dat die geen autofocus motor in de lens heeft zitten zodat ik dus lekker zelf mag gaan focussen.
Dan is er ook nog een oude externe flitser die ik alleen met de d40 kan gebruiken als ik alles handmatig instel.
Zoals je ziet ben ik dus maar een beetje aan het aan klooien, maarja: beter iets dan niets denk ik dan maar.

En lekker standaart:
Verder hoop ik nog veel te leren, dus jullie zullen nog wel van me zien/horen.
(Dat ik 15 ben wil niet zeggen dat ik niet zit te wachten op 'ongezoute kritiek'^_^)

ps. En om maar met de startpost mee te gaan:
Ik heb dus ook een stinkende hekel aan grafische smileys.

Voor foto's: mijn Fotoalbums
Hoi, ik ben Bennie en nieuw op got.

Over mijzelf
Ben inmiddels bijna 38 jaar, heb een technische IT achtergrond, ooit in '82 begonnen bij een Apple dealer met programmeren en repareren. Uiteindelijk als AS400 systeemontwerper verder gegaan, maar al snel in de educatieve software sferen terecht gekomen. Vervolgens bij BSO binnengerolled, alwaar ik me veel met nieuwe mediatechnologie heb beziggehouden en breed ben doorgegroeid met realisatie, advisering en management als werkzaamheden. In 2000 ben ik een eigen bedrijf begonnen en sinds twee jaar bezig om een deel van mijn werkzaamheden in te richten met opdrachtfotografie.

Over fotografie
Ik ben al een paar jaar serieus bezig, doe momenteel met name opdrachten voor bedrijfsfeesten, website illustraties en fotografeer grootschalige evenementen. Eigen stijl wordt nog hard aan gewerkt, kenmerken zijn een glamorous accent, buiten en lage standpunten.
Om dit alles te realiseren maak ik gebruik van een Canon 5D met 24-70L en de 135L en de 200L. Voor het licht heb ik een grote Bowens Octobox met Gemini 750+ flitskop en bijbehorende accu. Daarnaast gebruik ik een grote Sunbounce als reflectiescherm. Deze set belichting is pas onlangs compleet en ik heb al heel wat buitenplannen in mijn hoofd die ik uit wil gaan voeren.
Een selectie van mijn foto's tot nog is te vinden op http://hebjelief.nl

Ik zal waarschijnlijk eerst de kat uit de boom kijken, en daarna zullen er vanzelf meer post van mij verschijnen.

..bennie wijzigde dit bericht 30-04-2008 10:16 (3%)

Mijn camera's:

Ik heb de Canon 400D binnen, met de 18-55 IS, de 70-300 f4-5.6 APO Macro en de 50mm f1.8. Hier kan ik dus eerst wel even mee vooruit dacht ik zo.

ML Scala wijzigde dit bericht 10-05-2008 13:40 (77%)

Hallo,

Ik ben Jos, 42 jaar en van het mannelijke geslacht.

Ik fotografeer nu zo'n 6 jaar echt, daarvoor was het alleen maar standaard vakantiekiekjes maken.
In de laatste 6 jaar heb ik de volgende camera's versleten: Praktika ML5 analoog spiegel reflex, Fuji S602Zoom, Panasonic FZ20, Panasonic FZ50 (heb ik nog) en mijn laatste aanwinst sinds een week is de Nikon D200.

Ik maak voornamelijk sport foto's van auto rally's (alhoewel ik wegens omstandigheden de laatste anderhalf jaar daa niets mee gedaan heb) en natuur fotografie. Ik ga veel naar dierentuinen. Vooral de vlindertuin in Emmen is zeer mooi.

Ik hoop hier de nodige informatie te vinden over mijn camera en lenzen, en natuurlijk over fotografie in het algemeen.

De groenten

Hoi,
Ik ben Tink, ik hang hier via meekijken met mijn vriend al ietsje langer rond op het forum. Ondanks dat ik verknocht ben aan mijn laptop ben ik niet zo technisch maar het fotografie gedeelte vind ik altijd leuk om rond te kijken.
Ooit heb ik zelf fotograaf willen worden, daar is niks van gekomen, in plaats daarvan ben ik aan de andere kant van de camera gaan staan sinds een jaar. Oftewel ik ben hobby (alternatief) model.

Dus geen camera, of je moet een 4 jaar oude sony cybershot meetellen, wel mac gebruiker, model, sieraden maakster en buikdanseres.

Oh mijn vriend is RubenJ, voor wie 'm kent.

Twee borsten maken nog geen seks, wel kunst

Ik wil met fotografie beginnen. Heb al het een en ander gedaan (bv. plaatjes maken voor op ebay) maar dat was een en al gestuntel. Met moeite kreeg ik mooie scherpe en goedbelichte plaatjes voor mekaar. Ik verdwaal ook in de wereld van de cameras' Moet ik een compact-camera kopen of toch een wat duurdere semi-pro? Mijn vorige cameras waren een compacte konica/minolta x31. En die was waardeloos als de belichting niet voldoende was. Een goedkope Fujitsu die ik kreeg met een internet-abbo deed het al een stuk beter. Ik doe vnl. macro-fotografie, portretten, en bewegende objecten (sport, dieren, mensen, voertuigen, spulletjes). Mijn zoektocht naar een een camera kan beginnen. Maar die vrees voor weer een miskoop. o-o-o..

I'm confused. No wait.. Maybe I'm not.

Hoi Fotoguru's,

Ik ben Enrico Lopez, 37 jaar en woonachtig in Heerhugowaard.
Ik werk in de IT en dan in de netwerken.

Over Fotografie:
Nou daar kan ik kort over wezen ... ben een behoorlijke n00b, maar ben me al lekker aan het inlezen en oefenen. Ik ben begonnen met de digitale fotografie een tijd terug met een Canon 300D en was meestal gewoon vrolijk aan het klikken ... Nu heb ik in April een 450D gekocht met de Kit lens 18-55 IS en een 55-250 IS lens erbij, maar ben van plan om toch iets serieuser foto's te gaan schieten. Gewoon als leuke extra hobby. Ik lees vooral gezellig mee in de topics en probeer zodoende genoeg kennis op te pikken. Af en toe zal ik ook wel eens een foto opladen en dan mogen jullie je opbouwende kritiek leveren :-)
Reg. datum: 14 april 2007

Helloowwwww

Sinds een paar uurtjes een trotse bezitten van de Canon 400D. Tot nu toe alleen maar genieten van het mooie apparaatje.

Ben 24 jaar jong en woonachtig in Noord-Holland. Fotos maken is altijd een hobby van me geweest waar ik nooit tijd voor heb vrijgemaakt maar daar gaat nu verandering in komen.

Ik hoop veel te kunnen leren en te kunnen bijdragen binnen dit forum!

Ciaooooooo

Reg. datum: 25 januari 2007

Het zou onbeleefd zijn mezelf niet even voor te stellen, bij deze:

Ik ben Tim, net klaar met mijn middelbare school opleiding (VWO) en al enige jaren actief in de fotografie.
Een korte (foto)biografie dan: op mijn 12e kreeg ik een Olympus c-310. Achteraf beschouwd zo'nbeetje de meest beroerde camera die ik ooit in handen heb gehad (op ISO 200 al onbruikbaar door ruis en onscherpte) maar dat heeft mij wel de wereld van fotografie in gezogen. Omdat de automatische programma's vrijwel in geen enkele situatie hun taak goed deden, ben ik de camera zelf in gaan stellen. Omdat de Olympus daar vrijwel geen mogelijkheden voor heeft was ik er na 2 jaar uitgegroeid.
Op mijn 14e bemachtigde ik dankzij veel bij elkaar gespaarde centjes en een goed rapport (lees, hulp van ouders) de Canon eos 300d. Ik heb me verder verdiept in de wereld van fotografie, en het heeft me sindsdien niet meer los gelaten. Nadat de 20.000 op de sluiter bereikt was, heb ik de Canon eos 30d ingeslagen. Ondertussen met een mooie Tamron 18-200 mm lens. Binnenkort zal ik de canon 17-55 is usm aanschaffen, voor het serieuze werk.

Er is niet specifiek één onderwerp wat ik fotografeer. Mijn streven is om nét iets anders te kijken om spannende foto's te maken. Ik ga volgend jaar naar Amerika, en zal daar als substudie fotografie doen. Jullie horen nog wel van me.
=)

Even voorstellen......

Ben 29 jaar en al jaren fanatiek foto's aan het maken. Op een heeeel laag hobby nivo vind ik zelf. Heb altijd een Olympus mju gehad. Afgelopen zomer een Panasonic DMC FZ50 aangeschaft.

Achteraf wel eens gedacht: misschien had ik beter een spiegelreflex kunnen kopen. Een EOS350 ofzo.

Maar deze camera bevalt me prima. Ik hoop op deze site wat nuttige tips te vinden over de basis beginselen van fotografie.. Diafragma, Sluitertijd, iso, belichting, compositie. Al dat soort dingen.

Heb kort geleden een fotocursus voor beginners gevolgd bij een plaatselijke fotograaf. Enkele avonden.Wel erg nuttig, dus ik ben in een klein stapje dichter bij de betekenis van alle vaktermen ;)

Die kennis hierover hoop ik op deze site op te doen..

Groet,

Mijn naam is John Toet,uit Den Haag.
30 jaar en heb een Nikon d50 als plaatjes-maker.......de meeste hebben hier Canon bespeur ik.

Mijn ding is Panorama foto's, HDR foto grafie & Party-pics, dat laatste ben ik pas maar mee begonnen,aangezien party pics hier hot zijn volg ik het dus redelijk op de voet hier.

Veel leren & lezen moet ik nog, maar heb er vertrouwen in.

Nikon D 50/Manfrotto 055DB+141RC kop/lenzen:TOKINA 12-24 F4.0 AT-X PRO DX/28-300mm Sigma Aspherical IF + uv-filter/28-80mm Sigma + macro-functie/SB-800.

Waizzit?

Ik loop al een aardige tijd rond op GoT en sinds enkele maanden neus ik ook vrolijk rond in Fotografie. Nu mijn eerste dSLR, Canon 40D, onderweg is leek het mij een goed moment om mezelf maar eens voor te stellen.

De m in de nick staat voor Mark. 23 jaar, over een weekje afgestudeerd (MER) en 11 juli mijn diploma in ontvangst nemen! Dan verhuizen en op naar een baan die per 1 september start.
Fotografie heeft altijd wel mijn interesse getrokken en twee jaar geleden had ik nog niet het budget om een dSLR aan te schaffen. Toen een Sony H2 aangeschaft omdat de (oude) compactcamera niet meer voldeed. Tijdens die aanschaf met een schuin oog gekeken naar Pentax (toen de goedkoopste dSLR), maar toch laten staan.

Na twee jaar schieten met de H2, loop ik ook daar een beetje tegen de beperkingen aan. Gebruiksvriendelijkheid van instellingen, snelheid (vooral als je snel meerdere platen wil schieten), enz. Er moest dus een dSLR komen. Daarvoor natuurlijk hier rondgeneusd in het starterstopic. Mijn interesse lag bij een Nikon D80, maar een niet nader te noemen Canonlobbyist heeft de 40D in de spotlight gezet. Na wat vergelijken is hier dan ook de voorkeur naar uit gegaan.

Interesses liggen erg breed. Landschap, architectuur, maar toch vooral mensen. Het partytopic volg ik ook altijd aandachtig en wie weet dat ik me daar ook wel eens in wil wagen. Maar daaraan vooraf zal nog veel oefening gaan! :z

Flickr komt eraan en de foto’s zullen zo nu en dan ook wel eens binnen gaan druppelen. So tot posts! :Y)

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Ook maar even voorstellen hier, aangezien ik nu steeds meer en meer met fotografie bezig ga houden.

Mijzelf

Ik ben Marc, 25 jaar jong nu. Ben werkzaam als BI Consultant in verschillende projecten en bedrijven en daar verdien ik dan als het meezit in economische tijden mijn geld en brood mee. Heb in het verleden als puber (lees 15/16 jaar) samen met mijn vader tijdelijk een bedrijf opgericht wat gespecialiseerd was in fotografie op bouwwerken. Mijn vader is werkzaam als projectleider bij een groot bouwbedrijf, en heeft dit er altijd naast gedaan. Hierdoor is mijn interesse in fotografie uiteindelijk gaan groeien.

Fotografie

Aangezien wij dat bedrijfje gestart zijn ben ik mij bezig gaan houden met fotografie en ook meegedaan aan wat project fotoshoots. Toen was de wereld van Dslr nog duur en schoten mijn vader en ik met Olympus OM materiaal. De body's die we hanteerde waren:

Olympus OM4-Ti
Olympus OM-10
Olympus OM3-Ti

Qua glaswerk is volgens mij alles uit de OM reeks wel eens de revu gepasseerd. Heb geen idee meer waaruit de collectie bestond maar het was veel.... heel veel. Uiteindelijk is het bedrijf opgeheven aangezien project was afgerond en we er gen nieuwe projecten bijkregen (mede door ook tijdgebrek). En ach voor een uit de hand gelopen hobby niet verkeerd natuurlijk.

De spullen zijn grotendeels verkocht op uitzondering van de OM4-ti en de OM-10. Qua glaswerk is er nog wel wat over heb geen idee meer wat. Nu zal je denken van huh weet je dat niet meer, nee is op zolder beland. Na de verkoop van veel glas en de body en alle andere dingen er om heen is er gekozen door mijn vader om naar DSLR te gaan.

En aangezien die een grote fan van Olympus is, kwam hiervoor de Olympus E-1 Body. En tja toen raakte ik dus ook verkocht aan DSLR. Ik vond alleen de E-1 te zwaar, en heb uiteindelijk zelf voor de E-500 gekozen als Body. Qua glaswerk hanteer ik de volgende 2:

- Olympus Zuiko ED- 14-42mm
- Olympus Zuiko ED- 18-180mm

Hier wil ik nog bij aanschaffen:

- Macrolens
- Fisheye
- Opzetadapter voor de OM lenzen
- Mogelijk de E-3 Body (Nog niet in mijn handen gehad, maar reviews zijn lovend)

Doelen:

Fotografie is voor mij puur een hobby, dat het nu een keer voorgekomen is dat ik er professioneel mee bezig ben geweest is leuk. Wat ik wel veel meer wil gaan doen is met portret fotografie, landschappen en onderwerp fotografie. Moet zeggen dat dit forum veel informatie oplevert, en ik vind het een genot om naar de showcases te kijken. Sommige die daar posten maken werkelijk waar geweldige foto's.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws