Tja, ik kon uiteraard niet achterblijven en heb CoD-II maar eventjes aangeschaft voor een kleine 45 euro bij de lokale computerboer
Ik kan eigenlijk het hele spel omschrijven met : Wat een verschrikkelijk goede verbetering ten opzichte van de eerste Call of Duty.
Voor mensen die CoD spelen is dit dus echt een vooruitgang, okay, om met een beetje resolutie te kunnen spelen in een acceptabele kwaliteit heb je wel een redelijk beest van een PC nodig, maar dit is het dus echt voor de volle 100% waard.
Geluid van de wapens is zo verschrikkelijk veel verbeterd, met name de granaten. Als je nu een granaat gooit is het niet meteen alsof de wereld vergaat. Gooi een granaat een gebouw in en het geluid wordt gedempt. Smoke grenades hebben veel meer effect, zelfs de shotgun die er nu bij is gekomen is een erg grappig en handig wapen voor man-to-man combat
Bashen is helaas nog steeds hetzelfde gebleven en de bajonet voor op de rifle is nog steeds niet ingevoerd. 1 minpunt wel, maar waarschijnlijk ligt dit aan mij, als je inlogt op de meeste online servers, ookal zijn ze in de buurt, je ping lijkt hoog, maar in realiteit is dit niet het geval. Volgens de stats zit ik op gemiddeld een ping van 80, alleen in het spel zelf merk je hier helemaal niets van.
Een ander minpuntje is de variatie in prijs, bij de ene zaak kost CoD2 60 euro, maar bij een zaak 3 kilometer verderop betaal je 50 euro