[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 333.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18
troftnom schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:46:
Oke, dat klopt dan, de tarieven die ik noemde waren buitenbundel tarieven nadat je databundel op zou zijn. Dus je moet inderdaad wel een databundel afnemen, anders betaal je de hoofdprijs zoals je aangeeft.
Ik heb geen bundel maar betaal toch buiten bundel tarief.. :? Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
Je hebt dus geen databundel maar betaalt (veel) minder dan 1 euro per Mb? Daar zou ik verder niet moeilijk over doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 15:36
NA twee dagen lijkt mijn internetsnelheid nu best wel prima te zijn, zonder iets te veranderen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 21:36
Wat bevalt Simyo me toch goed. De online overzichten van het verbruik worden, net zoals ik al van prepaid gewend was, lekker vlot bijgewerkt en zijn betrouwbaar.
Hoewel ik verder geen klachten over T-Mobile had, was best tevreden, vond ik die overzichten altijd waardeloos: liep meestal dagen achter, had ik niets aan.

Overigens ben ik er wel verbaasd over dat ik nog niets vooruit heb hoeven betalen? Ik ben nu dus sinds maandag aan het bellen, sms'jes en internet, zonder een factuur vooruit te hebben betaald (alleen die 1 cent controle bij aanvragen). Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
pennywiser schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen bundel maar betaal toch buiten bundel tarief.. :? Hebben meer mensen dat?
Ik heb hetzelfde inderdaad. Ik dacht ik hou het even stil anders komt Simyo er misschien achter :+
Betaal nu 5 cent per MB ipv 1 euro. Zolang dit zo blijft zal ik bij Simyo zitten >:)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 19:43
Hebben jullie iets gedaan wat die 'bug' zou kunnen veroorzaken (tijdelijk een bundel genomen??)

Er is nu overigens een actie waarmee je €5/€10 krijgt die je in 10 dagen kan besteden wanneer je nu opwaardeert. Ben benieuwd of je van dat bedrag ook een internetbundel kan kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 22-12-2011 15:38 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik wilde stemmen bij de toh door zo'n 0909 nummer te bellen, toen kreeg ik te horen dat dit nummer voor mij niet beschikbaar was? Kan iemand of misschien Simyo zelf dit toelichten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:38

franssie

Save the albatross

op simyo.nl kan je "Bellen informatie nummers " aan of uit zetten, misschien heeft dat er iets mee te maken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Staat aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Crescendo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:24:
Ik wilde stemmen bij de toh door zo'n 0909 nummer te bellen, toen kreeg ik te horen dat dit nummer voor mij niet beschikbaar was? Kan iemand of misschien Simyo zelf dit toelichten.?
Het kan zijn dat je eerst een paar rekeningen moet betalen, voordat je betaalnummers kunt bellen.

• Crescendo
Oke, bedankt dat zal het zijn. Is eigenlijk de internetsnelheid bij Simyo gelijk aan die van Vodafone 3'7mbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
40 minuten aan de telefoon en nog niemand aan de lijn. Ik snap echt niet dat jullie hier nog klant worden en niet gewoon voor www.simpel.nl o.i.d. kiezen. De laatste 10 keer dat ik ze gebeld heb, heb ik altijd 20 minuten of meer moeten wachten en altijd te horen gekregen aan het begin van de band: "Het is momenteel erg druk.". Ik ben blij dat ik er volgende maand weg ben! Moest zelfs opnieuw aansluitingskosten betalen bij wisselen van abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Simpel is iets duurder en heeft het belabberde t-mobile netwerk, ik denk dat de keuze gauw gemaakt is.

Overigens heb ik helemaal geen support nodig gehad?

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:05

Ankh

|true

Ik heb een paar keer support nodig gehad, niet dringend dus per mail gedaan. Binnen het uur had ik antwoord. :-)
Voor de rest gaat het hier allemaal perfect.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Durfde eigenlijk de factuur niet te bekijken (voor m'n vriendin met Apple support 0900 moeten bellen) maar viel mee..precies 25 euro extra, aka ruim 2 keer m'n normale maandbedrag :X Is dan wel weer knap :+

Toch wel prettig dat de gefactureerde termijn/bundel van 1 tmt einde maand loopt. Lekker makkelijk, maar hoef me geen zorgen te maken dat ik er qua bellen/sms/internet overheenga zoals vroegah ;)

Wel jammer dat de facturen van die nietszeggende namen hebben als je ze downloadt. Misschien een keer een suggestie aan ze doen, alhoewel ik zelf ook prima kan renamen hoor :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bellen naar een telecom provider? Moet je niet meer doen, zoals Ankh al zegt gewoon mailen, en twitter werkt ook prima tegenwoordig, razendsnel een simunlock code voor mijn vader (nog bij T-Mobile) kunnen regelen op die manier. Simyo zit ook op twitter dus dat lijkt me echt de snelste manier van communiceren zonder je te hoeven ergeren omdat je in de wacht staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438601

Ik heb een iPhone 3GS en wil graag een Simyo abonnement. Ik heb er niet veel verstand van, maar zijn die abonnementen 1 of 2 jaar? Zie het nergens op de site staan. En 500 MB internet is wel genoeg toch als je veel twittert, facebookt, nieuws leest, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ze zijn per maand opzegbaar. Dus geen 1 of 2 jaar. Maar een maand. Of 500MB genoeg is hangt er vanaf HOEVEEL je twittert, facebookt, nieuws leest etc, en of je dat met plaatjes laden doet etc, of text-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb 20 december verhuizing naar Vodafone aangevraagd. Ik heb vorige week bevestiging gehad dat dit per 6 januari gaat gebeuren. Betaal ik dan alleen nog januari of ook nog februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
Ik ben ook al ruim 7 maanden abonnee bij Simyo ( 250 min/sms + 1 GB data in de maand) betaal nu 11.95 per maand hiervoor.. daarvoor krijg ik echt een goede en betrouwbare dienst :)! super dat simyo

had mooi de data korting ( 1e jaar 1 GB voor 5 euro per maand ipv 10 euro)...

Echter als straks mijn eerste jaar voorbij is, zie ik het somber in.. heb inmiddels gekeken naar de data bundels en die zijn momenteel 200 MB voor 5 euro.. 500 MB voor 10 euro in de maand.. niet echt iets om heel vrolijk van te worden.. straks betaal ik z'n €17,00 voor alleen een simonly abbo + internet, voor een paar euro per maand meer krijg ik bij de grotere providers 1 GB en mag ik er nog een Telefoon bij uitzoeken ook..

200 is gewoon net te weinig..:( hadden ze maar het oude systeem behouden, 1 GB voor 10 euro , en dan een nieuw pakket van 500 MB voor 5 euro. dan was de keuze snel gemaakt. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Downstar2 op 01-01-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:05
Waarom hou je niet gewoon dat abbo? En dan betaal je gewoon 10EUR voor 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Downstar2 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:31:
Ik ben ook al ruim 7 maanden abonnee bij Simyo ( 250 min/sms + 1 GB data in de maand) betaal nu 11.95 per maand hiervoor.. daarvoor krijg ik echt een goede en betrouwbare dienst :)! super dat simyo

had mooi de data korting ( 1e jaar 1 GB voor 5 euro per maand ipv 10 euro)...

Echter als straks mijn eerste jaar voorbij is, zie ik het somber in.. heb inmiddels gekeken naar de data bundels en die zijn momenteel 200 MB voor 5 euro.. 500 MB voor 10 euro in de maand.. niet echt iets om heel vrolijk van te worden.. straks betaal ik z'n €17,00 voor alleen een simonly abbo + internet, voor een paar euro per maand meer krijg ik bij de grotere providers 1 GB en mag ik er nog een Telefoon bij uitzoeken ook..

200 is gewoon net te weinig..:( hadden ze maar het oude systeem behouden, 1 GB voor 10 euro , en dan een nieuw pakket van 500 MB voor 5 euro. dan was de keuze snel gemaakt. :/
Ik neem aan dat je op T-mobile doelt. Daar is het echt nog wel wat duurder dan die 17 euro, en heb je wel een veel slechter netwerk...

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

q
Downstar2 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:31:
Als je heel weinig data gebruikt is het sowieso de vraag of je een bundel moet nemen. Die 10 ct per MB is goed te doen als je maar heel af en toe wat op wilt zoeken en verder vooral Gmail gebruikt. Ik ben meestal minder dan een euro kwijt voor data.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:11:
q
[...]

Als je heel weinig data gebruikt is het sowieso de vraag of je een bundel moet nemen. Die 10 ct per MB is goed te doen als je maar heel af en toe wat op wilt zoeken en verder vooral Gmail gebruikt. Ik ben meestal minder dan een euro kwijt voor data.
Is die €0,10 per MB een actie oid? Op de site van Simyo vind ik tariven van €1,00 per MB. Voor €0,10 per MB ben ik wel bereid alleen Whatsapp en Facebook over 3G te gebruiken en dan per MB af te rekenen.

Volgens Simyo ronden ze af op KB's. Ronden ze aan het eind van de maand af of iedere dag, ieder uur? Dat maakt nog al een verschil natuurlijk. Staat Simyo tethering op de iPhone toe?

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 02-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

exelletor schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:50:
Waarom hou je niet gewoon dat abbo? En dan betaal je gewoon 10EUR voor 1GB?
Na dat jaar hou je inderdaad toch gewoon 1GB voor 10 euro? daar heb je toch voor getekend?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Na dat jaar hou je inderdaad toch gewoon 1GB voor 10 euro? daar heb je toch voor getekend?
Vaak is het zo dat een actietarief of X geldig is en anders heeft Simyo gewoon het recht om na de contractperiode te ontbinden, net zoals jij dat hebt na de contractperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bartjeee schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:48:
[...]

Vaak is het zo dat een actietarief of X geldig is en anders heeft Simyo gewoon het recht om na de contractperiode te ontbinden, net zoals jij dat hebt na de contractperiode.
Dat zal niet zo snel gebeuren denk ik want velen zullen dat actietarief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben overgestapt van Telfort naar Simyo ongeveer een weekje terug. Ik heb gisteren (2 jan) een mail gehad waarin stond dat de nummerportering is goedgekeurd door Telfort. De datum waarop mijn nummer wordt overgezet/ de datum waarop mijn bundel in gaat is 30 januari O.O

Is het gebruikelijk dat het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:37

DancePlaza

ninja

weet iemand of doorschakelen naar een andere nummer binnen of buiten de bundel wordt gerekend?

want bij Vodafone wordt het buiten de bundel gerekend :(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 02:12:

Is het gebruikelijk dat het zo lang duurt?
Dat lijkt me niet vreemd, standaard is een maand/30 dagen en nu met kerst/oudjaar werkdagen die uitvallen is het vlot genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

dcl! schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:33:
[...]

Dat lijkt me niet vreemd, standaard is een maand/30 dagen en nu met kerst/oudjaar werkdagen die uitvallen is het vlot genoeg toch?
Weet ik niet, blijkbaar wel :p Dit is voor het eerst dat ik mijn nummer laat overzetten. Wel jammer dat mijn sim een maand lang waardeloos is. Als ik nu ga bellen betaal ik 'buiten de bundel' tarieven. Ik denk dat ik een goedkope prepaid ergens moet vinden tot mijn nummer wordt overgezet. Ik vond het gewoon vreemd dat het zo lang duurt voordat mijn nummer wordt overgezet want het nummer is niet meer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je nummer blijft dan toch zo lang nog actief bij de "oude" provider neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij vertellen hoe jullie data verbinding is, net even buiten Groningen? Ik woon zelf in Haren dat ligt +- 4km van Groningen maar heb helemaal 0,0 bereik. Geen G geen 3g of H.

Nu ik er over na denk zal ik wel iets in moeten stellen want ik heb helemaal niks...

Bij de instellingen op mijn Simyo staat onder:
Gegevens & Instellingen --> Instellingen
Internet op je mobiel / MMS

Service staat uit

Je kunt deze service hier aanzetten.
Ik neem aan dat ik dit op AAN moet zetten?
Wat mij meteen op de volgende vraag brengt, het staat dus UIT maar als ik kijk wat mijn data verbruik is:
Internet plus
467 MB resterend t/m 31-01-2012

Ik heb dus mijn internet nog niet aan staan, maar er is 33MB van mijn data bundel gesnoept, wie heeft dit gebruikt? Ik niet, aangezien mijn internet niet aan staan toch?

[ Voor 51% gewijzigd door kaasaanfiets op 05-01-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:42
Ik heb een aantal dagen geleden een sim-only abonnement genomen. In mijn contract die ik toegestuurd kreeg staat dat de aansluitkosten 10 euro zijn, terwijl op de site 15 euro staat. Kan ik dan verwachten dat ik maar 10 euro hoef te betalen voor de aansluitkosten? (Ik weet dat die kosten op mijn eerste factuur komen te staan, maar stel dat het 15 euro is. Kan ik dan tegen hen zeggen dat er 10 euro staat in mijn contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:47:
[...]

Wel jammer dat mijn sim een maand lang waardeloos is. Als ik nu ga bellen betaal ik 'buiten de bundel' tarieven.
Ik ging er van uit dat je bij een andere provider met abo vandaan komt. Standaard heb je dan 30 dagen termijn (opzeggen) tot die tijd zou je gewoon je abo tarieven van die andere provider nog moeten hebben. Als je al met de Simyo sim gaat bellen bel je met een ander (tijdelijk) telefoonnummer en inderdaad buiten de bundel tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

dcl! schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Ik ging er van uit dat je bij een andere provider met abo vandaan komt. Standaard heb je dan 30 dagen termijn (opzeggen) tot die tijd zou je gewoon je abo tarieven van die andere provider nog moeten hebben. Als je al met de Simyo sim gaat bellen bel je met een ander (tijdelijk) telefoonnummer en inderdaad buiten de bundel tarieven.
Ik kom inderdaad van een andere provider met abo (Telfort). Echter is de abo van die provider op 24 december verlopen. Ik kan dus met mijn 'oude' abo niet meer bellen of gebeld worden want hij is buiten gebruik. Dit is de reden dat ik het zo raar vond dat ik op de 30ste pas mijn Simyo abo kon gebruiken.
troftnom schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:00:
Je nummer blijft dan toch zo lang nog actief bij de "oude" provider neem ik aan?
Als de abo nog niet verlopen was wel ja, maar mijn abo is dus al verlopen. Ik heb nu dus helemaal geen abo en kan alleen bellen met de 'buiten de bundel' tarieven van Simyo.

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-01-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb altijd begrepen dat je nummer (en abo) actief (doorloopt in feite) blijft bij de oude provider tot de nieuwe het overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ah, nu begrijp ik het. Je hebt dus ook geen gebruik kunnen maken van nummerbehoud. Of heb je dat per ongeluk wel aangevraagd, want dan krijg je het standaard 30 dagen verhaal.
Als je abo verlopen is is je nummer ook weg denk ik en dan zou je meteen met Simyo nieuw nummer moeten kunnen bellen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

troftnom schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:19:
Heb altijd begrepen dat je nummer (en abo) actief (doorloopt in feite) blijft bij de oude provider tot de nieuwe het overneemt?
Dat is inderdaad zo. Maar het nummer bij de oude provider loopt niet meer. De abo is verlopen. Ik kan niet meer bellen en gebeld worden want het nummer is niet in gebruik.
dcl! schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:09:
Ah, nu begrijp ik het. Je hebt dus ook geen gebruik kunnen maken van nummerbehoud. Of heb je dat per ongeluk wel aangevraagd, want dan krijg je het standaard 30 dagen verhaal.
Als je abo verlopen is is je nummer ook weg denk ik en dan zou je meteen met Simyo nieuw nummer moeten kunnen bellen lijkt me.
Haha ik ben echt waardeloos in uitleggen :P Ik zat het ff stap voor stap uitleggen.

- Ik had een Telfort abo, afgesloten op 24 december 2009
- Ik heb die abo opgezegd op 24 november 2011 (1 maand opzegtermijn)
Dit heb ik gedaan omdat ik destijds geen goede aanbiedingen/ goedkope providers had kunnen vinden. Dus in plaats van mijn abonnement over te laten sluiten, heb ik dat abonnement geannuleerd/ contract verbroken, bij Telfort zelf. Dit gaf mij een maand tijd, tot 24 december 2011, om een passende provider te vinden.
- Rond 22 december 2011 had ik gekozen voor Simyo. Ik had een sim only aagevraagd, MET nummerbehoud.
- Op 24 december is mijn Telfort abo verlopen. Ik heb daarna niets meer te maken met Telfort. Mijn nummer is niet meer in gebruik. Nummerbehoud van Simyo zou dit nummer over moeten nemen van Telfort. Ik heb bericht gehad van Simyo dat dit nummer op 30 januari overgezet wordt naar Simyo. M.a.w. nummerbehoud gaat pas in op 30 januari 2012, wat mij brengt in deze topic, want ik vond dat een beetje lang duren en vroeg mij af of dat gebruikelijk was :P

Het nummer dat ik bij telfort had is mijns inzienziens niet meer verbonden aan verplichtingen want het abonnement waar het nummer aan verbonden was bestaat niet meer. Het nummer 'zweeft' als het ware en wordt door niemand gebruikt nu. Het lijkt mij dat Simyo hem dan eerder kan overzetten, en mij niet een maand hoeft te laten wachten.

Sorry voor de slechte uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Positief bekeken: ik zou bij jou verhaal verwachten dat je je nummer echt kwijt bent. Blijkbaar is het voor Simyo toch mogelijk dit nummer weer van Telfort los te peuteren.

Het ligt niet aan je uitleg hoor, het is gewoon een ingewikkelde geschiedenis zie ik :)
Sterkte met wachten dan maar ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zo had ik het nog niet bekeken, ik mag blij zijn dat ik überhaupt mijn nummer kan behouden.

Btw kennen jullie de app 'Beltegoed Sinopia' (Android Market)? Ik wilde weten hoe recent/ betrouwbaar de abo status van deze app is. Hij heeft een paar handige widgets die ik graag zou willen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.staztic.com/screenshots/nldcentralizebeltegoedsimyo-75-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als je nummerbehoud op 30 december werd overgezet dan zie ik niet in waarom je nog tot eind januari moet wachten. Zeker omdat je zoals je aangeeft niets meer met Telfort te maken hebt.

Normaliter laat je je nieuwe provider het porteren regelen, dus zeg je zelf niet op, op die manier blijf je bereikbaar en is er minder kans dat er iets mis gaat waardoor je je nummer kwijtraakt. In dit geval heb je denk ik net mazzel gehad. 10 dagen voor je nummer inactief wordt dien je bij mijn weten nummerbehoud geregeld te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door troftnom op 06-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

troftnom schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:02:
Als je nummerbehoud op 30 december werd overgezet dan zie ik niet in waarom je nog tot eind januari moet wachten. Zeker omdat je zoals je aangeeft niets meer met Telfort te maken hebt.

Normaliter laat je je nieuwe provider het porteren regelen, dus zeg je zelf niet op, op die manier blijf je bereikbaar en is er minder kans dat er iets mis gaat waardoor je je nummer kwijtraakt. In dit geval heb je denk ik net mazzel gehad. 10 dagen voor je nummer inactief wordt dien je bij mijn weten nummerbehoud geregeld te hebben.
Ik heb idd mazzel gehad. Ik heb twee dagen voor, of zelfs op de dag dat mijn abo verliep Simyo aangevraagd. En 30 december = 30 januari, sneltyplaatindeavondfoutje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Aha, nu begrijp ik waarom het nummer nog rondzweeft, toch vreemd. Hoop maar dat het allemaal goed komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Was het nou wel of niet nodig om een sms te sturen om je internet te activeren?

Ik heb het gedaan zoals dit: https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default
En via my simyo heb ik internet/mms aangezet.

Hij doet het nu wel en springt gewoon naar 3G en H. Dus ik neem aan dat het nu goed ingesteld is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:17:
Zo had ik het nog niet bekeken, ik mag blij zijn dat ik überhaupt mijn nummer kan behouden.

Btw kennen jullie de app 'Beltegoed Sinopia' (Android Market)? Ik wilde weten hoe recent/ betrouwbaar de abo status van deze app is. Hij heeft een paar handige widgets die ik graag zou willen gebruiken:

[afbeelding]
Heb hem zelf. De app logt in op je account dus de gegevens zijn voor zo ver ik weet gelijk met MySimyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440361

Dit zijn mijn ervaringen met SIMYO en de klantenservice (tot nu toe):

Onderstaand bericht plaatste ik op 10 januari op het -forum van Mijn Simyo onder het kopje "Abonnementen....Problemen en problemen".

==============================================================================

Eind november heb ik een abo (2,99 per maand) aangevraagd voor mijn dochter. Ik ontving de ontvangstbevestiging met het tijdelijke nummer 0653411504. Omdat bij de aanvraag het rekeningnummer van het bankincasso afweek van het rekeningnummer dat ik gebruikte voor de verificatie (0,01) via Ideal ontving ik een mail dat de aanvraag toch was afgewezen.Via mail werd mij verzocht een nieuwe aanvraag te doen. Zo geadviseerd zo gedaan; bij deze aanvraag werd tweemaal 0,01 via Ideal afgeschreven. Ik ontving wederom een ontvangstbevestiging per mail met het tijdelijke nummer, 0651446487. Op zowel de eerste aanvraag als de tweede (ervanuit gaande dat de eerste was geannuleerd) heb ik nummerbehoud aangevraagd voor het oude prepaid-nummer van mijn dochter. Ongevraagd ontving ik wederom een ontvangstbevestiging met een tijdelijk nummer 0651014184. Ik was het spoor inmiddels bijster. Via de post ontving ik ik 2 pakketten met verschillende sim-kaartjes met de nummers: 0651446487 en 0651014184. Op 6/12 ontving een mail van Simyo porteringen dat mijn oude prepaidnummer was overgezet naar mjn Simyo-nummer, naar welk nummer stond niet in de mail. Het prepaidnummer was vanaf dat moment niet meer bereikbaar. Op mijn email d.d. 6/12 welke SIM ik nu moest activeren kreeg ik een antwoord: 065101418. Dit heb ik gedaan. Vanaf dat moment kon mijn dochter bellen en SMS'en met haar toestel met nummer 065101418 en was ook bereikbaar op dit nummer. Haar oude prepaidnummer bleek echter niet overgezet en was onbereikbaar. Al de gegevens van het abonnement 065101418 waren en zijn nog steeds te zien op "Mijn Simyo" . Wonderlijk is echter dat mijn rekening nooit is belast voor de kosten van het abonnement (2,99) en de aansluitkosten (14,99). Het verbruik in december was op "Mijn Simyo' goed te volgen, alleen de facturen niet. Er werd alleen een factuur over de maand november getoond van 0,01. Helaas, sinds januari kan mijn dochter niet meer bellen en SmS'en met haar nummer 065101418 en kan ook niet meer gebeld worden. Er is dus opnieuw een probleem.

Ik heb vanaf de aanvraag tientallen mailjes gestuurd naar de klantenservice van Simyo, maar kreeg op bijna ieder mailtje een onzinnig, niet terzake doende, antwoord. Hoe moeilijk kan een simpele aanvraag voor een SIM-abonnement van 2,99 per maand zijn. Ik kan me voorstellen dat Simyo met dit soort tarieven niet een proffesionele klantenservice-organisatie kan neerzetten, maar aan de andere kant weet ik als ervaren ICT'er dat dit soort simpele zaken makkelijk te beheren zijn en dat ook simpel kan worden nagegaan waar het fout is gegaan.

Mijn dochter is teleurgesteld; het oude prepaidnummer is niet meer bereikbaar; haar nieuwe Simyo-nummer 065101418 is sinds januari het zelfde lot ondergaan. Voor wie bij Simyo dit relaas niet gelooft; ik heb alle mailtjes en correspondentie nog beschikbaar. Ik hoop dat iemand binnen Simyo, ook een klant van 2,99 per maand, kan uitleggen waar het fout is gegaan en hoe dit alsnog kan worden opgelost.

Ik hoor graag van jullie, dit vooral namens een teleurgestelde dochter.

xxxxxxxxx

=============================================================================

Op het forum kreeg ik het volgende antwoord van Bibi, Community Manager.

============================================================================

Hi Ruud,
Ik heb zojuist geprobeert om voor je na te gaan wat er mis is. Uit onze gegevens blijkt dat het te behouden nummer van je dochter en het tijdelijk nummer welke ze in gebruik heeft genomen actief zijn. Op het netwerk staan alle instellingen juist, dus is het niet duidelijk waarom zij niet kan bellen. Graag verneem ik een nummer waarop ik je kan bereiken zodat wij samen alle instellingen etc kunnen controleren. Wij zullen nu het te behouden nummer koppelen aan de simkaart waarvan je dochter gebruik maakt, dit houdt in dat zij op het moment dat haar simkaart het weer doet met haar eigen prepaid nummer kan bellen. Excuses voor het ongemak.
Groet,
Bibi
============================================================================================

Mijn reactie hierop per email naar de klantenservice:
==============================================================================
Ik heel blij met deze serieuze reactie en antwoord op mijn probleem. Helaas kan ik echter niet meer inloggen op "Mijn Simyo", omdat of het 06-nummer dat ik opgeef of het wachtwoord niet meer juist is. Tot op gisteren kon ik dit nog wel. Ik kan dus niet meer op het forum reageren, hetgeen misschien wel goed is, zodat ik niet meer 'lastig' wordt gevallen door een zekere "Aren", dit terzijde. Ik kan dus niet meer op het forum reageren op het antwoord van Bibi. Vandaar nog maar eens per mail. Ik zou het op prijs stellen als Bibi deze mail ontvangt, zodat de problemen voor mijn dochter alsnog kunnen worden opgelost.

Vandaag ontving ik een mail van Simyo Porteringen waarop werd aangegeven dat 'mijn aanvraag' in behandeling was genomen. Deze mail zal ongetwijfeld het gevolg zijn van het goede initiatief van Bibi om de zaken op te lossen, hulde hiervoor. Mij is echter nog steeds niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren. Zojuist nog even een testje gedaan met:

- bereikbaarheid oude prepaid-nummer dat behouden had moeten blijven, 06-47034121, nummer is niet bereikbaar en gaat naar voicemail
- bereikbaarheid van het geactiveerde, tijdelijke SIMYO-nummer 06-51014184, nummer is niet bereikbaar
- met het geactiveerde, tijdelijke SIMYO-nummer 06-510141184 kan niet worden gebeld of ge-sms-ed. (in december werkte dit nog wel)

Omdat ik nu ook niet meer kan inloggen op "mijn Simyo" en de problemen al ruim 2 maanden duren zonder dat er oplossing komt, doe ik het volgende voorstel:

SIMYO stuurt mij op basis van de orginele aanvraag een nieuwe SIM.
Alle oude gegevens worden in de systemen van SIMYO gewist, zodat nooit meer verwarring kan ontstaan op welk nummer ik klant van SIMYO.
De nieuwe SIM zal door mij worden geactiveerd.
Het aan de SIM gekoppelde nummer, zal het definitieve nummer worden dat zal worden gebruikt.
Er wordt geen nummerbehoud gerealiseerd, eerder gedane aanvragen of lopende aanvragen worden door SIMYO geannulleerd.
Ik kan met het nummer en wachtwoord inloggen op "Mijn SIMYO"

Als SIMYO dan ook nog mij als nieuwe klant na alle problemen tegemoet komt door geen 'aansluitkosten' (14,99) in rekening te brengen, zou ik echt een nieuwe (tevreden) klant worden.
Tenslotte heeft het mij (maar ook alle medewerkers van SIMYO die mijn mails hebben beantwoord) enorm veel tijd, energie maar vooral geduld gekost.

Ik benieuwd naar de reactie van SIMYO op dit voorstel.

Overigens ben ik bereikbaar op het opgegeven emailadres en op mijn KPN-numer xxxxxxxxxx en natuurlijk ook op het volgens SIMYO actieve en bereikbare nummer van mijn dochter,
zijnde 06-51014184.

Met vriendelijke groeten,
xxxxxxxxx
====================================================================

Tot zover mijn relaas en laatste correspondentie met SIMYO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440361

N.a.v. mijn voorgaande bericht over mijn ervaringen met Simyo, kan ik zeggen dat er nu eindelijk na 2 maanden een einde is gekomen aan de soap. Een serieuze medewerkster bij Simyo, Bibi, heeft via het forum gereageerd, en zelfs telefonisch met mij contact gezocht. De problemen zijn op dit moment opgelost, waarbij BiBi, namens Simyo zelfs heeft ingestemd met een tegemoetkoming in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Goed om te horen :) Wel een aparte situatie heb je meegemaakt.

Ik heb trouwens contact opgenomen met Simyo twitter en ze hebben mijn porteendatum met 11 dagen kunnen vervroegen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441005

wij hebben een slechte ervaring met simyo. na een nieuwe telefoon aangeschaft te hebben, daar via simyo een bundel bij afgesloten. dit bestaat uit belminuten en een data bundel voor 10 euro per maand. thuis met de telefoon gewoon op het lokale netwerk van de PC dus dat moet geen extrakosten opleveren. echter bij simyo moet je wel het internet aanzetten; niets nieuws. Wel is het heel vervelend dat je dan alsnog bij een volgend schermpje, het internet voor thuisnetwerk moet activeren. Dit komt niet automatisch in beeld en moet dus wel fout gaan. Gevolg een vette rekening van 116 euro (terwijl je een bundel koopt van 10 euro). Niet erg netjes van Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 441005 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:47:
wij hebben een slechte ervaring met simyo. na een nieuwe telefoon aangeschaft te hebben, daar via simyo een bundel bij afgesloten. dit bestaat uit belminuten en een data bundel voor 10 euro per maand. thuis met de telefoon gewoon op het lokale netwerk van de PC dus dat moet geen extrakosten opleveren. echter bij simyo moet je wel het internet aanzetten; niets nieuws. Wel is het heel vervelend dat je dan alsnog bij een volgend schermpje, het internet voor thuisnetwerk moet activeren. Dit komt niet automatisch in beeld en moet dus wel fout gaan. Gevolg een vette rekening van 116 euro (terwijl je een bundel koopt van 10 euro). Niet erg netjes van Simyo.
Als ik het zo lees lijkt het me toch een gebruikersfout en daar kan Simyo volgens mij niet zoveel aan doen. Ik heb nog nooit gehoord van "lokale netwerk van de pc" (of bedoel je een wireless router) en een scherm "internet voor thuisnetwerk" wat je moet activeren.

Als je wireless thuis hebt hoef je daar alleen maar op in te loggen met je telefoon dan gaat het buiten simyo om.

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 16-01-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441005 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:47:
Nee, hier kan Simyo niks aan doen. Je moet er zelf voor zorgen dat je telefoon is aangemeld bij je netwerk en niet Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:55
Heeft iemand wel eens problemen gehad met zijn actievatiecode(automatisch betalen)? Ik krijg hem niet herkend op de website..

De code is bijvoorbeeld: AX&YP*&2 (nee, dit is niet de echte). Ik heb het idee dat de bank de code een beetje heeft aangepast. Iemand enig idee?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mensen ik heb een vraag. Vandaag is mijn oide nummer eindelijk overgezet. Ik wilde gelijk mijn internet testen. Heb de APN instellingen ingevoerd en ik wilde mobiel internet aanzetten. Tot mijn verbazing kan ik deze optnie nergens vinden :S Ik heb een HD2 met Android 2.3.4 (wordt geïdentificeerd als een Nexus One). De optie om mobiel internet aan te zetten zou moeten luiden "Gegevensverbinding [ ]". Deze optie bestaat niet meer op mijn telefoon, toen ik bij telfort zat nog wel. Om te illustreren waar ik heb over heb:

Afbeeldingslocatie: https://admin.kuleuven.be/icts/services/wifi/images/clip-image006-0000.jpg

De optie onderaan deze afbeelding (Gegevensverbinding) is foetsie! Zou dat door Simyo komen of komt het door Android? Ik heb mobiel internet al geactiveerd op mijn simyo. Als ik 'Ja' sms naar 1300 krijg ik
Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support. /Simyo
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 19:39
HollovVpo1nt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:10:
.......

De optie onderaan deze afbeelding (Gegevensverbinding) is foetsie! Zou dat door Simyo komen of komt het door Android? Ik heb mobiel internet al geactiveerd op mijn simyo. Als ik 'Ja' sms naar 1300 krijg ik

[...]

Iemand enig idee?
Onder Gegevensverbinding zou '"Mobiele netwerken" moeten staan. Als je die aanklikt kun je namen toegangspunten aanklikken (APN) en hier een nieuwe toevoegen.

Edit: de gegevens voor het nieuw toe te voegen APN is volgens mij in dit topic te vinden en anders op het forum van Simyo.

[ Voor 10% gewijzigd door bruudx op 20-01-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12
HollovVpo1nt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:10:
Heb de APN instellingen ingevoerd en ik wilde mobiel internet aanzetten.

[...]

Iemand enig idee?
Ja ik vraag me af waar je dan de APN instellingen gedaan hebt, gegevens verbinding heet op andere toestellen Mobiele Netwerken daarop klikken brengt je naar Gegevenstoegang AAN (daar kun je je vinkje invoeren) maar daar onderaan staat Namen Toegangspunten en daar kun je je APN invoeren of een nieuwe APN maken.

Hier staan de APN settings ik zou de onderste kiezen bij APN Type voor default en niet internet.

https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb de APN Instellingen naar mijn weten correct ingevoerd. Maar ik kan niet testen of de instellingen die ik heb ingevoerd correct zijn, omdat ik mijn internet verbinding niet aan kan zetten! Dat is het probleem, ik heb als het ware geen 3g switch meer :S

Zoals je in dit plaatje kunt zien heb ik niet de optie op Gegevensverbinding aan te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/b6an8h.jpg

Ik heb verder alles naar mijn weet correct ingevoerd:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2mq92s4.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35n4itz.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2818z0m.jpg

Dus nogmaals, ik wil mijn 3g gewoon aan kunnen zetten. Die optie heb ik niet :S
Bes wel maf :P

Oh en onder 'Screenshot succesfully taken' staat APN, waar ik 'internet' heb ingevoerd.

Dus ik zoek:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ush1lh.jpg

:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12
Ja ik snap wat je zoekt maar ik heb die optie niet is het soms een Telfort toestel die ze op deze manier gelockt hebben check dan even met je oude simkaart of hij het dan wel doet.
Zover ik kan zien staat alles goed ingevuld alleen "Gegevensroaming"kun je uitvinken is niet nodig bij Simyou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het ligt volgens mij aan Android. Ik ben ff Windows Mobile weer geboot en daar deed de 'gegevensverbinding' (mobiel internet het wel) en kon op internet. Toen ik nog Telfort had had ik trouwens wél de Gegevensverbinding optie in Android. Ik ga denk ik maar een contact opnemen met Simyo, heel maf dit.

Edit: Hmm net ff een Hi sim-kaart geprobeerd van een klasgenoot, daar zag ik de Gegevensverbinding optie ook niet.

Hebben jullie hem wel trouwens? Anders ligt het aan mijn Android build. Ik zal het wel ff in de Android forums vragen anders.

Edit2: Ik weet niet hoe, maar ik heb het voor elkaar gekregen :P Hij doet het.

[ Voor 35% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn tijd en datum op de iPhone is opeens gesprongen naar 22 jan 19:19, de tijd en datum staat op automatisch instellen. Meerdere gebruikers die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:01
Ik zit sinds twee december bij simyo, en helaas moet ik bekennen daar nu al spijt van te hebben. Ik heb nog het oude abonnement van 11,94 pm voor 1gb en 250 belminuten/smsjes. Toen het abonnement net inging kreeg ik door dat simyo toch kosten rekende voor het internetgebruik. Vervolgens heb ik ze opgebeld, toen ik na 25 minuten iemand aan de lijn vertelde hij mij dat het het zou worden opgelost en dat het met mijn factuur zou worden gecompenseerd. De kosten liepen niet verder op dus ik nam aan dat de zaak hiermee zou zijn opgelost.

Tot ik vanavond inlogde op mijn simyo. Hier trof ik een factuur aan van €33,15. Ik ben niet over het abonnement heen gegaan, en de enige extra kosten die ik heb gehad waren een smsje naar apple.

Als ik het goed begrijp zou de factuur afgelopen donderdag via automatische incasso van mijn rekening afgeschreven moeten zijn, dit is niet gebeurt ondanks dat ik voldoende geld op mijn rekening had.

Hieronder volgen twee screenshots van mijn factuur:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4677310/Schermafbeelding%202012-01-22%20om%2021.37.38.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4677310/Schermafbeelding%202012-01-22%20om%2021.38.33.png

De komende paar dagen heb ik ivm mijn werk geen tijd om ze te bellen. Wat lijkt jullie de beste manier om dit z.s.m. op te lossen, zonder ze te bellen en zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaapieln schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:58:
De komende paar dagen heb ik ivm mijn werk geen tijd om ze te bellen. Wat lijkt jullie de beste manier om dit z.s.m. op te lossen, zonder ze te bellen en zo min mogelijk tijd eraan kwijt te zijn?
O, nu mogen wij het dus oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapieln
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:01
Anoniem: 247292 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:47:
[...]

O, nu mogen wij het dus oplossen...
Dit is een openbaar forum waar je vragen mag stellen. Het is niet verplicht hier antwoord op te geven. Het enige wat ik vraag is op welke manier ik het beste contact kan opnemen met simyo (behalve per telefoon) om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik kan ze niet bellen omdat het nogal lang duurt voordat je iemand van simyo aan de lijn hebt, en ik daar op het moment geen tijd voor heb op de tijdstippen dat het telefoonnummer is geopend. Dus ik vraag zeker niet aan jullie om dit probleem in zijn geheel op te lossen. Slechts op welke manier ik het beste contact kan opnemen met simyo in dit geval.

Daarnaast zit er een klein informatief stukje in mijn post. Ik geef namelijk aan dat ik spijt heb van mijn keuze voor simyo tot nu toe ivm alle problemen die ik tot nu toe met ze heb gehad.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het is ook een forum waar je verplicht bent zelf moeite te doen voor je een vraag stelt.

Tip: simyo is ook via twitter te bereiken. Misschien reageren ze daar wel sneller.

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 23-01-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik zou eerst controleren of het wel correct in je contract staat dat je korting op internet krijgt (tenminste, ik neem maar aan dat het ook daar om gaat, of alleen om die 57 cent?).

Als dat klopt zou ik emailen/webformulier, twitter en hun forum gebruiken om het aan te kaarten, kost je relatief weinig tijd met copy/paste. Kan je later altijd nog bellen als je wel tijd hebt en nog geen reacties.
Wil je er de minste tijd in steken dan stuur je een klachtenbrief met kopie van je contract en een redelijke periode waarin je vraagt dat ze het corrigeren, de meeste providers reageren daar nog het beste op. De respons tijd zal wel het laagst zijn, maar je hoeft er het minste voor te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 23-01-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ik zie op je factuur dat de internetbundel op 6 december is ingegaan, terwijl je Simyo geregeld al op 3 december is ingegaan. Is dat geen fout of heb je inderdaad internet er later bijbesteld. Het bedragje kan dan op internet kosten tussen 3-6 december slaan (die nog buiten je internet bundel vallen dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ontvang vandaag een nieuwe telefoon en ga een internetbundel aanzetten. Geloof dat ik daarvoor even moet bellen met de klantenservice toch?
Wel jammer dat die bundels zo klein zijn geworden. Vraag me af of 200mb wel voldoende is, maar denk toch dat ik daar maar eens mee ga beginnen. En dan wel ff een app zoeken die de dataverbinding blokkeert als ik aan de 200mb zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zou per Twitter of e-mail om opheldering vragen. Sowieso 2 maanden op 1 factuur, zover ik zelf zie is dat alleen de eerste keer. Maar de missende korting internet en toch nog kosten voor internet mobiel internet moet wel gecorrigeerd worden. Altijd zsm achteraangaan, ze reageren vrij vlot op mails heb ik gemerkt.

-aanvulling-
zelf kreeg ik een factuur die hoger was dan verwacht: hebben ze mijn internetkorting (ingaande 12 sept dus aflopend 12 dec) op de vorige factuur eerst volledig berekend..en nu gecorrigeerd. Moest zelf ff goed kijken :+

[ Voor 77% gewijzigd door 2Dutch op 24-01-2012 23:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Krijg de laatste dagen een melding op mijn telefoon of ik de carrierinstellingen wil bijwerken. Hebben meerdere mensen dit gehad? Heb het tot nu toe genegeerd, weet niet wat de nadelige gevolgen kunnen zijn (blokkeren personal hotspot ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
OS? Als het iOS is dan heb je daar wel kans van, geen idee of Simyo zich daar druk overmaakt, staat eigenlijk niets over in de voorwaarden bij mijn weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 11-05 21:46
Ik zit sinds twee december bij simyo, en helaas moet ik bekennen daar nu al spijt van te hebben. Ik heb nog het oude abonnement van 11,94 pm voor 1gb en 250 belminuten/smsjes. Toen het abonnement net inging kreeg ik door dat simyo toch kosten rekende voor het internetgebruik. Vervolgens heb ik ze opgebeld, toen ik na 25 minuten iemand aan de lijn vertelde hij mij dat het het zou worden opgelost en dat het met mijn factuur zou worden gecompenseerd. De kosten liepen niet verder op dus ik nam aan dat de zaak hiermee zou zijn opgelost.

Tot ik vanavond inlogde op mijn simyo. Hier trof ik een factuur aan van €33,15. Ik ben niet over het abonnement heen gegaan, en de enige extra kosten die ik heb gehad waren een smsje naar apple.

Als ik het goed begrijp zou de factuur afgelopen donderdag via automatische incasso van mijn rekening afgeschreven moeten zijn, dit is niet gebeurt ondanks dat ik voldoende geld op mijn rekening had.

Hieronder volgen twee screenshots van mijn factuur:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zag dit eergister bij mij ook al langs komen.
Je aansluitkosten zitten hier bij in, en hij rekent eerste keer voor 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

troftnom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:06:
OS? Als het iOS is dan heb je daar wel kans van, geen idee of Simyo zich daar druk overmaakt, staat eigenlijk niets over in de voorwaarden bij mijn weten...
iOS inderdaad. Maar goed op android kan je toch ook tetheren en is hetzelde dus ik weet niet of ik ivm mijn OS een update moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb al een tijdje Simyo en draaide op mijn oude telefoon (Nokia N82) altijd met mijn netwerkinstelling op GSM (2G) aangezien ik toch niet internette. Altijd prima bereik.

Heb nu een Xperia Mini Pro en heb de netwerkvoorkeur dus op UMTS/GSM staan, waarbij ik merk dat (in ieder geval thuis) mijn 3G bereik niet erg hoog is en behoorlijk fluctueert. Vaak maar zo'n 10-25%, waarbij ie vaak ook zo ineens wegvalt.

Daardoor krijg ik dus gemiste oproepen terwijl ik geen telefoon heb horen overgaan.

Heb hem nu op GSM gezet en dan zit mijn bereik vrijwel constant rond de 75 tot 80%. Maar ik dacht toch dat Simyo (KPN dus) een van de best dekkende netwerken heeft? Of heb ik pech en heb ik gewoon weinig UMTS masten rondom mijn huis staan?

EDIT: Heb gekeken op http://145.7.218.175/covcheck/
Ik zit nog net in een gedeelte waar ik UMTS binnenshuis heb. Maar ben wel omringd door gebieden waar binnen 3 maanden UMTS is en stukken waar buitenshuis dekking is.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 27-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Misschien is je huis van beton? Ik heb ook last van een slecht 3G bereik in huis, als ik naar buiten loop (of naar zolder) is het bereik wel weer oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

PatrickH89 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:15:
Misschien is je huis van beton? Ik heb ook last van een slecht 3G bereik in huis, als ik naar buiten loop (of naar zolder) is het bereik wel weer oké.
Gedeeltelijk is mijn huis zeker van beton.. huis is 10 jaar oud en een groot gedeelte zijn betonnen platen volgens mij.
Misschien ligt het gedeeltelijk ook aan de Xperia Mini Pro hoor, want de Nokia N82 heeft een iets stabielere verbinding lijkt het. Ook niet heel hoog op UMTS instelling, maar wel wat stabieler.

[EDIT] Net in een andere plaats (dus niet m'n woonplaats) even buiten geweest en had bijna vol bereik op de UMTS instelling. Het zal dus misschien toch aan m'n huis en omgeving liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 27-01-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 11:37
Sinds vandaag ook officieel simyo. Abbonement met het 500 mb internet ding er bij.
Was nog even een moeite om het internet werkende te krijgen op mijn iphone 3gs.
Wat uiteindelijk werkte hierbij was het internet zelf nog aan vinken op de simyo website. (ondanks dat ik internet in mijn abonnement heb zitten stond dit nog uit)
Vervolgens de instellingen invoeren:
APN: basicinternet
naam: KPN
wachtwoord: gprs

Voor de mensen bij wie het niet meteen werkt: Kennelijk helpt een beetje door blijven prutsen en na het maken van instellingen de telefoon herstarten.

Ik kom van een t-mobile abonnement met onbeperkt internet dus ik ben benieuwd hoe die 500 mb limiet mij gaat "bevallen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bij mij was het voldoende de telefoon uit- en aanzetten. Wel iPhone 4 en geen 3gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Andere mensen ook die af en toe met enorme vertragingen whatsapp berichten binnen krijgen? Het is niet altijd zo, vaak als hij standby staat krijg ik ze pas binnen als ik het scherm even aan zet.

Mijn vorige provider (t-mobile) had hier (bijna) helemaal geen last van

@Mildwild V2.9
@Android
@Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 14:06
Simyo heeft ergens in de tijd de rinkeltijden veranderd. Ik heb dat ooit handmatig ingesteld op 30 seconden. NU heb je een rinkeltijd van 15/20 seconden en dit is niet in te stellen. Dit kon ooit met een code, die ik ben vergeten. Ik heb Simyo hierover gemaild. Hun reactie:

Beste heer/mevrouw,

Het instellen van de tijd tot overschakeling naar uw voicemail is niet
mogelijk. Deze wordt automatisch ingesteld op 15 tot 20 seconden.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

De instructie is gewoon van de site gehaald (staat nog wel op de .be site, maar is anders). Dat vind ik wel naatje. Als ik nu iemand probeer te bereiken krijg ik dus te horen dat deze persoon onbereikbaar is na 15 seconden. Ik vraag me af of dat belminuten kost. Zo ja, heel hinderlijk en irritant. 15 seconden vind ik persoonlijk wel erg kort.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Die Bruine schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:18:
Simyo heeft ergens in de tijd de rinkeltijden veranderd. Ik heb dat ooit handmatig ingesteld op 30 seconden. NU heb je een rinkeltijd van 15/20 seconden en dit is niet in te stellen. Dit kon ooit met een code, die ik ben vergeten. Ik heb Simyo hierover gemaild. Hun reactie:

Beste heer/mevrouw,

Het instellen van de tijd tot overschakeling naar uw voicemail is niet
mogelijk. Deze wordt automatisch ingesteld op 15 tot 20 seconden.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

De instructie is gewoon van de site gehaald (staat nog wel op de .be site, maar is anders). Dat vind ik wel naatje. Als ik nu iemand probeer te bereiken krijg ik dus te horen dat deze persoon onbereikbaar is na 15 seconden. Ik vraag me af of dat belminuten kost. Zo ja, heel hinderlijk en irritant. 15 seconden vind ik persoonlijk wel erg kort.
Ja dat zou ik ook niet erg leuk vinden, ik heb regelmatig dat ik mijn mobiel pas na een paar keer overgaan hoor en dan zou ik met 15 seconden denk ik wel vaak tekort komen.
Thuis leg ik hem vaak op tafel neer en als ik dan aan de andere kant van mijn huisje ben wordt 15 seconden rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja dat kost belminuten. Dat is de hele truuk, afronden op hele minuten en naar 15 seconden doorschakelen naar de voicemail. Ook leuk dat zo veel mensen een voicemail hebben met iets als "spreek maar niks in want ik bel toch niet terug". Zet hem dan gewoon uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat is het 'm juist. Ik heb het uit staan. Maar toch krijg je een bericht te horen. Ik ga zo eens proberen of dat van mijn belminuten afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Die Bruine schreef op maandag 06 februari 2012 @ 07:36:
Dat is het 'm juist. Ik heb het uit staan. Maar toch krijg je een bericht te horen. Ik ga zo eens proberen of dat van mijn belminuten afgaat.
Heb geen voicemail aan staan, maar krijg soms wel een smsje met daarin de melding dat ik een gesprek van <nr> heb gemist. Dat vond ik nogal raar, aangezien ik dat ook wel zie op mijn telefoon zelf. Het is niet altijd en de laatste tijd niet meer, maar wat het nu precies was/is? Zie geen gekke dingen op mijn rekeningen dus het zal wel loslopen :)

-aanvulling-
Krijg een mail binnen over dat ze een forum hebben opgezet en daarbij actieve input van klanten waarderen. Goede zet: een goed gemodereerd en gecontroleerd (op onjuistheden dan :P ) forum is een waardevolle aanvulling van service :)

[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 06-02-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zijn er op dit moment meer mensen die last hebben van storing op het data netwerk van Simyo/KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, ik. Alhoewel push berichten wel zo nu en dan binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:42
Ik zie vandaag dat Simyo nieuwe internetbundels (de laatste 2 zijn nieuw) heeft:

Internetbundel Basis: 200 MB voor € 6,99 p/m
Internetbundel Regelmatig: 500 MB voor € 7,99 p/m
Internetbundel Vaak: 1000 MB voor € 9,99 p/m
Internetbundel Altijd: 1500 MB voor € 13,99 p/m

Dezelfde bundels kun je bij Ben vinden, alleen zijn de prijzen bij Ben voor de 1e 6 maanden geldig. Wat mij opvalt, is dat Simyo en Ben meestal elkaar acties volgen. De prijzen en belminuten van de sim-only abonnementen van Ben zijn identiek aan de prijzen en belminuten van de sim-only abonnementen van Simyo.
Groot verschil is dat ieder een ander netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gsus86 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:38:
Dezelfde bundels kun je bij Ben vinden, alleen zijn de prijzen bij Ben voor de 1e 6 maanden geldig.
Bij Simyo ook:
De actieprijzen van de internetbundels zijn geldig tijdens de eerste zes maanden van je abonnement. Daarna betaal je de reguliere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ouch, die prijzen vielen me nog mee, maar zonder korting natuurlijk weer bizar hoog aan het worden....

Per maand Inclusief
Internetbundel basis € 6,99 200MB
Internetbundel regelmatig € 9,99 500MB
Internetbundel vaak € 16,99 1000MB
Internetbundel altijd € 21,99 1500MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Precies, deze prijzen (met korting dus) zouden eigenlijk de standaard moeten zijn. In elk geval nog steeds blij dat ik net voor de veranderingen nog mijn 1000MB voor 9,99 heb afgesloten. Hoewel ik aan een kleinere bundel prima genoeg zou hebben, is het prijsverschil zo weinig dat ik dat voorlopig niet ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dcl! schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:23:
Precies, deze prijzen (met korting dus) zouden eigenlijk de standaard moeten zijn. In elk geval nog steeds blij dat ik net voor de veranderingen nog mijn 1000MB voor 9,99 heb afgesloten. Hoewel ik aan een kleinere bundel prima genoeg zou hebben, is het prijsverschil zo weinig dat ik dat voorlopig niet ga doen.
Ik heb ook voor dat bedrag een bundel van 1000MB, maar wat gebeurt er dan na die actieperiode, blijf je dan 10 euro per maand betalen voor die hoeveelheid data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ja, tenzij Simyo de voorwaarden voor je verandert, oftewel je dwingt over te stappen andere ongustigere voorwaarden, in dat geval kan je opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Als die bundels duurder worden, stap ik gewoon terug qua belminuten/sms abo, dan heft het elkaar weer op qua kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een maandje of twee terug ook een SimOnly abonnement afgesloten bij SimYo met 500mb internet voor 9.99 euro. Ik heb sinds 1 februari maar 28mb verbruikt. Dit is de eerste keer dat ik een internet abonnement heb en ik had totaal geen inzicht in gebruik in verhouding tot aantal mb verbruik. Een beetje surfen en whatappen is maar een paar mb per dag. Wil ik mijn bundel helemaal verbruiken dan moet ik circa 17mb data per dag verbruiken. Ik kom daar bij lange na niet aan. Gemiddeld 3mb per dag.

En wat betreft de kortingsactie op mobiel internet, is het op de een of andere manier mogelijk voor mij om ook gebruik te maken van het actietarief? Zoals internetbundel eerst verlagen, daarna weer verhogen naar 500mb?

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-02-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn simyo simkaartje binnen gekregen, 17de wordt als het goed is mijn nummer overgezet en vanaf dan gaat ook het abbo in. Ik kreeg nog een waarschuwing dat als ik de simkaart nu al ging gebruiken ik ook buiten de bundel zou bellen sms-en dus lijkt me handiger om dat nog even af te wachten?

Ik heb gekozen voor regelmatig, 250 minuten bellen voor 7e, daar kan ik met prepay (wat ik tot nu toe altijd nog gebruikte) echt niet tegenop. Drie keer de voicemail ervoor en ik was alweer >1 euro kwijt, echt te skunnig voor woorden eigenlijk.

Internet heb ik er voor alsnog niet bij, heb ook niet de behoefte om te gaan internetten op mijn sony ericsson c905. Als ik eerst maar cheap ass kan bellen ben ik al lang blij. Internet doe ik wel op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
En waarom zeg je dan niet gewoon na 6 maanden je abbo op? Je mag maandelijks opzeggen bij Simyo. Beetje vreemde actie dan van ze. Vraag je vervolgens een nieuw abbo aan dan heb je weer de actie van dan. Ik denk alleen niet dat je dan je oude nummer kunt meenemen. Ik ken geen provider die een eigen nummer porteert naar een nieuw abbo.

Uit de voorwaarden:

Bij overstap naar een andere abonnementsvorm ontvang je de korting van de abonnementsvorm waar je op dat moment op overstapt, onder voorwaarde dat je nog recht hebt op korting (tijdens de eerste 12 maanden na activatiedatum).

Bij overstap naar een andere internetbundel ontvang je de korting van de internetbundel waar je op dat moment op overstapt, onder voorwaarde dat je nog recht hebt op korting (tijdens de eerste 6 maanden na activatiedatum).

Dus als ik het goed begrijp kan ik aan het einde van mijn abbo gebruik maken van een nieuwe actie. Want zowel mijn internet als beltegoed zijn dan al 12 maanden actief.

EDIT 2:

Welkom op het forum Tourtoise,

Na 12 maanden kun je inderdaad een nieuw abonnement afsluiten. Je kunt dan echter geen gebruik maken van intern nummerbehoud (van Simyo abonnement naar Simyo abonnement). Je krijgt dus altijd een nieuw nummer.

Groetjes,

Alex

EDIT 3:

Dit is dan echt helemaal te gek:

Hi wichard,

De korting loopt 12 maanden vanaf het moment dat je het abonnement activeert. Als je tussentijds de bundel wijzigt zal de kortingsperiode dus niet worden verlengd. Er wordt momenteel over nagedacht hoe we de klanten een mooi alternatief kunnen bieden. Echter is nog niet bekend wanneer en op welke manier dit zal gebeuren.

Groetjes,

Arie

Resumerend:

Je hebt een actie van 6 maanden gekozen. Na 4 maanden zie je een betere actie die 12 maanden geldig is en je wijzigt je abbo. Die nieuwe voorwaarden gaan na 4 maanden in maar zijn nog maar 8 maanden geldig. Want alle acties gaan in vanaf begin contractdagum. Zo moet je dus ook opletten dat je niet van een 12 maanden actie naar een 6 maanden actie gaat. Grote kans dat je er niets mee opschiet.

Zit je al bijna 12 maanden aan een abbo bij Simyo? Mooi pech voor je. Simyo heeft nog niets om klanten vast te houden. Je kunt wel een nieuw abbo afsluiten, maar je kunt niet je oude Simyo nummer behouden! Verlengen heeft dus geen nut bij Simyo omdat er nog geen programma voor is. Bovendien worden alle nieuwe abbo's per minuut afgerekend en naar boven afgerond.

Vergeleken met een jaar geleden word je dus flink genaaid door Simyo. Typisch gevalletje teveel succes. Ik betaal momenteel nog 4 maanden € 11,94 voor 1000MB en 250 minuten per seconde afgerekend. Ik begrijp best dat internet duurder wordt. Maar dat ik dan meteen flink genaaid wordt met mijn SMS/minuten slaat echt nergens op. Ik geniet nog wel van de komende 4 maanden. Daarna? Als het even kan geen Simyo/KPN/Hi meer. Stelletje lutsers.

[ Voor 101% gewijzigd door Die Bruine op 13-02-2012 18:37 . Reden: voorwaarden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar je abbo gewoon door laten lopen en niet "verlengen" kan dat niet gewoon?

Ik betaal nu 16,94 per maand voor 250minuten en 1000mb internet. Na 12 maanden is dit 19,95. Ook geen onverkomelijk bedrag voor wat je krijgt toch?

[ Voor 87% gewijzigd door Slasher op 13-02-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Slasher schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:04:
Maar je abbo gewoon door laten lopen en niet "verlengen" kan dat niet gewoon?

Ik betaal nu 16,94 per maand voor 250minuten en 1000mb internet. Na 12 maanden is dit 19,95. Ook geen onverkomelijk bedrag voor wat je krijgt toch?
Lijkt mij niet. Als je kijkt dat bij veel providers 500mb internet 9.99 euro is en 1GB internet 14.99, dat zou je dus een abonnement van 14.99 voor internet en dus 5.95 voor 250 minuten hebben. Lijkt me een doorsnee abonnement.

Ik ben trouwens overgestapt naar de actietarieven van mobiel internet. Ik heb in december 2011 mijn SimYo abonnement afgesloten met 9.99 euro voor mobiel internet en 6.99 voor 300 minuten/sms. Die 9.99 was geen actietarief. Bij 'Mijn SimYo' zag ik de optie om 500mb internet voor 7.99 te activeren en heb dat ook gedaan.

Met ingang van 1 maar 2012 heb ik 500mb internet voor 7.99 euro. Kijkend naar de voorwaarden zie ik dit:
  • De actieprijzen van de abonnementskosten zijn de eerste 12 maanden van je abonnement geldig en de actieprijzen van de internetbundels tijdens de eerste 6 maanden. Lees hier alle actievoorwaarden.
  • De actieprijzen van de internetbundels zijn geldig tijdens de eerste zes maanden van je abonnement. Daarna betaal je de reguliere tarieven.
  • Bij overstap naar een andere internetbundel ontvang je de korting van de internetbundel waar je op dat moment op overstapt, onder voorwaarde dat je nog recht hebt op korting (tijdens de eerste 6 maanden na activatiedatum).
Dus als mijn abonnement op 19 januari is geactiveerd, heb ik recht op de korting tot 19 juli 2012. Mijn vraag: betaal ik na 19 juli weer mijn oude internetprijs (€9.99) of de op dat moment geldende internetprijs, wat in princiepe hoger zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

HollovVpo1nt schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:25:
[...]

Lijkt mij niet. Als je kijkt dat bij veel providers 500mb internet 9.99 euro is en 1GB internet 14.99, dat zou je dus een abonnement van 14.99 voor internet en dus 5.95 voor 250 minuten hebben. Lijkt me een doorsnee abonnement.
Lijkt mij wel. Als je bij je bij Vodafone bijvoorbeeld je oude abbo met de goede voorwaarden niet verlengd hou je nog steeds bijvoorbeeld de FUP die voorheen gehanteerd werd. Als je verlengde moest je een bundel kiezen.
[...]

Dus als mijn abonnement op 19 januari is geactiveerd, heb ik recht op de korting tot 19 juli 2012. Mijn vraag: betaal ik na 19 juli weer mijn oude internetprijs (€9.99) of de op dat moment geldende internetprijs, wat in principe hoger zou kunnen zijn?
Ik denk de oude internetprijs van 9.99. Daar heb je toch voor getekend? Dat je korting kreeg het 1e jaar is wat anders.

Dit is mijn contract, na de 12 maanden ga ik 9.99 voor het abonnement betalen, maar mijn internetbundel blijft altijd 9,95. Daar heb ik toch voor getekend?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U6lDtveKX2eS9jppGHe6U7c2/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 13-02-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
[...]

Ik ben trouwens overgestapt naar de actietarieven van mobiel internet. Ik heb in december 2011 mijn SimYo abonnement afgesloten met 9.99 euro voor mobiel internet en 6.99 voor 300 minuten/sms. Die 9.99 was geen actietarief. Bij 'Mijn SimYo' zag ik de optie om 500mb internet voor 7.99 te activeren en heb dat ook gedaan.

Met ingang van 1 maar 2012 heb ik 500mb internet voor 7.99 euro. Kijkend naar de voorwaarden zie ik dit:

Dus als mijn abonnement op 19 januari is geactiveerd, heb ik recht op de korting tot 19 juli 2012. Mijn vraag: betaal ik na 19 juli weer mijn oude internetprijs (€9.99) of de op dat moment geldende internetprijs, wat in princiepe hoger zou kunnen zijn?
Wat bedoel je met je oude internetprijs? Zoals ik het zie ben je over gestapt naar de 500 Mb bundel, je zou dan na afloopt van het actietarief de "nieuwe" afgesproken pijs van 9,99 voor 500Mb gaan betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

troftnom schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Wat bedoel je met je oude internetprijs? Zoals ik het zie ben je over gestapt naar de 500 Mb bundel, je zou dan na afloopt van het actietarief de "nieuwe" afgesproken pijs van 9,99 voor 500Mb gaan betalen toch?
Ik heb momenteel al een internetbundel van 500mb, voor 9.99. Deze bundel is een standaard bundel, dus geen actie. Ik ben overgestapt op de 500mb bundel van 7.99, wat wel een actie is en dus maar 6 maanden geldig is. Na die 6 maanden betaal ik toch weer 9.99 zoals ik betaalde voordat ik gebruik maakte van de actie? Of moet ik na 6 maanden het op dat moment geldende bedrag voor 500 mb betalen? Dit is wat ik bedoelde :p

@slahser, waar op Mijn Simyo vind ik die productomschrijving die jij hebt gepost?

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-02-2012 01:24 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo