[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 333.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432919

op de simyo website staat bij de sim only 50 van 2.99 per maand , eronder staat 6 cent per min / sms
en buiten bundel is het 30 cent. dus als ik het goed begrijp zijn de 50 min niet gratis. je betaalt 6 cent voor elke minuut binnen de bundel van 50 min en ga je daaroverheen betaal je 30 cent. of is dit verkeerd?

en is deze abbo met internet 1 gb / maand geschikt voor 3g functionalieit op de iphone 4?
of is de internet alleeen toegankelijk op edge? ik zie namelijk bij de FAQ dat je bij iphones edge moet intype ofzoeits
dus ik vroeg me af of je op de iphone 4 wel snel internet hebt via 3g ?

en is de 0800 nummer van simyo vanaf mobiel bellen gratis of moet ik betalen als ik naar hun nummer bel?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 432919 op 18-11-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:23
ja internet is prima op iphone 4 merk geen verschil met vodafone terwijl die zogenaamd een veel hogere snelheid hebben. Volgens mij zijn die minuten inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 432919 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:48:
op de simyo website staat bij de sim only 50 van 2.99 per maand , eronder staat 6 cent per min / sms
en buiten bundel is het 30 cent. dus als ik het goed begrijp zijn de 50 min niet gratis. je betaalt 6 cent voor elke minuut binnen de bundel van 50 min en ga je daaroverheen betaal je 30 cent. of is dit verkeerd?

en is deze abbo met internet 1 gb / maand geschikt voor 3g functionalieit op de iphone 4?
of is de internet alleeen toegankelijk op edge? ik zie namelijk bij de FAQ dat je bij iphones edge moet intype ofzoeits
dus ik vroeg me af of je op de iphone 4 wel snel internet hebt via 3g ?

en is de 0800 nummer van simyo vanaf mobiel bellen gratis of moet ik betalen als ik naar hun nummer bel?
Dat zie je verkeerd. 2,99 euro gedeeld door 50 is 6 cent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432919

Mediacj schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:06:
ja internet is prima op iphone 4 merk geen verschil met vodafone terwijl die zogenaamd een veel hogere snelheid hebben. Volgens mij zijn die minuten inclusief.
Marzman schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:58:
[...]

Dat zie je verkeerd. 2,99 euro gedeeld door 50 is 6 cent.
ok dan is deze sim only per maand afzegbaar wel een mooie prijs vergeleken met alle andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48
Waarom kan ik in het buitenland niet internetten met mijn mobiel? Ik heb een nokia E51 met prepaid simyo. En ik kan nooit op internet in het buitenland. Ik dacht dat je het handmatig aan moest zetten op de inlog pagina, maar daar kan ik ook niks op vinden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 22:02
Nee klopt, dat vind ik inderdaad wel een nadeel (je kan het ook als een voordeel zien: nooit onverwacht hoge kosten in het buitenland).

Maar deze zomer ben ik nog met mijn T-Mobile abo in het buitenland geweest, en het Surf&Travel beviel me goed, netjes geregeld. Dus als ik nu weer (langer) op vakantie ga, haal ik gewoon een prepaid van T-Mobile met Travel&Surf, en gebruik de simyo abo wel voor bel/sms in de oude nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Untouchablezz20 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:20:
[...]

ik heb van simyo een micro simkaart geleverd gekregen, nadat ik de eerste kaart niet goed had geknipt. Misschien was het handig geweest als je dit kon aangeven op het aanvraagformulier, maar het is zeer netjes van hun dat ze me een gratis micro simkaart hebben opgestuurd.
Dat is appart! Blijkbaar bewaren ze de microsims voor de mensen die misknippen? :)

Ik heb expliciet nagevraagd of ik niet een nieuwe abo overgezet kon krijgen op de simkaart (prepaid) die ik reeds heb, omdat deze is geknipt en werkt, zodat ik niet weer opnieuw moet knippen. Dat kon niet en er is niet aangeboden direct een micro te sturen. Ze dachten blijkbaar: die kan het dus gaat maar mooi zelf knippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 22:27
Haha, ja ik heb het wel via twitter webcare geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dcl! schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:54:
Nee klopt, dat vind ik inderdaad wel een nadeel (je kan het ook als een voordeel zien: nooit onverwacht hoge kosten in het buitenland).

Maar deze zomer ben ik nog met mijn T-Mobile abo in het buitenland geweest, en het Surf&Travel beviel me goed, netjes geregeld. Dus als ik nu weer (langer) op vakantie ga, haal ik gewoon een prepaid van T-Mobile met Travel&Surf, en gebruik de simyo abo wel voor bel/sms in de oude nokia :)
Waarom haal je daar lokaal op je vakantiebestemming geen prepaid kaartje met een databundel? In veel gevallen is dat goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ja klopt! Maar soms ben ik een 4-5 dagen weg (geen "vakantie"), en zijn alle dagen volgepland met van alles - geen tijd dus om even een winkel in te lopen voor een kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 13:40
Als ik 't goed lees... kan ik bij simyo Micro simkaart aanvragen alhoewel op de site staat dat ze 't niet leveren,

Ondersteunen ze ook duel sim?

( 2 simkaarten met de zelfde nummer, 1 KAART moet zowieso altijd uitstaan, bijvb als ik in de auto instap dat ik me mob in me broekzak uit zet en bereikbaar ben op de phone van de auto ?

Ondersteunen ze ook 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Als ik 't goed lees... kan ik bij simyo Micro simkaart aanvragen alhoewel op de site staat dat ze 't niet leveren. Je kunt ook lezen hoe je aan een micro sim kunt komen!

Ondersteunen ze ook duel sim? Nee, Simyo is maar een low budget provider.

Ondersteunen ze ook 3g? De internetsnelheden bij Simyo zijn:
1 MBit download- en 384 kbps uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

dcl! schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:54:

Fijne is dat die travel&surf hetzelfde tarief kent bij het prepaid buitenland tariefplan (waar je bij 10 euro opwaarderen 10 euro erbij krijgt).. zo kost een 100mb weekbundel maar 7,50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Anoniem: 247292 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:27:
Als ik 't goed lees... kan ik bij simyo Micro simkaart aanvragen alhoewel op de site staat dat ze 't niet leveren. Je kunt ook lezen hoe je aan een micro sim kunt komen!

Dankjewel,
maar over dat 3g gedoe... Heeft simyo dat of niet?, en is dat snel dat 1mbit download?
En hollandsnieuwe heeft hij wel 3g ? Of hoe zit da nou?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is het KPN netwerk, tuurlijk hebben ze 3G (en Hollandse Nieuwe is Vodafone, die hebben ook 3G). En T-Mobile heeft ook 3G. Er zijn in Nederland geen mobiele netwerken die geen 3G hebben.

Of je 3G ontvangst hebt op jouw locaties daar kan niemand wat over zeggen maar KPN en Vodafone hebben over het algemeen een wat betere dekking en netwerk als T-Mobile.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Ik maak gebruik van het Simyo geregeld + het internet bundel dit alles voor €11.94.
Helaas geven ze mij die korting al maanden niet meer terwijl ik daar een jaar recht op zou hebben.

Heb ze daarop geschreven via mail en Simyo antwoorden:
De korting op de internetbundel is per abuis komen te vervallen. Excuses
hiervoor.

We hebben het zojuist gecorrigeerd. De korting op de internetbundel is weer
geactiveerd en zal op uw volgende factuur alsnog worden berekend.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Maar een maand later heb ik nog niet die korting ontvangen en geen teruggave gehad van het teveel betaalde geld.
Beetje jammer dit.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 08:25
HaveHam schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:49:
Ik maak gebruik van het Simyo geregeld + het internet bundel dit alles voor €11.94.
Helaas geven ze mij die korting al maanden niet meer terwijl ik daar een jaar recht op zou hebben.

Heb ze daarop geschreven via mail en Simyo antwoorden:

[...]

Maar een maand later heb ik nog niet die korting ontvangen en geen teruggave gehad van het teveel betaalde geld.
Beetje jammer dit.
Zelfde verhaal ik heb er ook 3 keer om moeten bellen.
Deze maand is het pas goed gegaan na 3 maanden dus ik wens je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb ik met SimYo inzicht in mijn belstatus? Ik kan dat op hun website niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:42:
Heb ik met SimYo inzicht in mijn belstatus? Ik kan dat op hun website niet vinden.
yep, je hebt zelfs belstatus apps ervoor, beltegoed sinopia op zowel iOS appstore als android market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:39
Sjit.. zat te denken om naar Simyo over te stappen.. hebben ze het datapakket aangepast. Niet meer 10 euro voor 1 gig, maar 2 pakketten waar je uit kan kiezen:

5,99 voor 200mb en 7,99 voor 500mb. En vanmorgen stond er nog 1 pakket met 1 gig.. sjit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Beetje jammer dit ja...

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 04:07

Flappiewappie

Hier nog meer

aobh schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:38:
Sjit.. zat te denken om naar Simyo over te stappen.. hebben ze het datapakket aangepast. Niet meer 10 euro voor 1 gig, maar 2 pakketten waar je uit kan kiezen:

5,99 voor 200mb en 7,99 voor 500mb. En vanmorgen stond er nog 1 pakket met 1 gig.. sjit..
500mb voor 8 euro is voor mij aantrekkelijker. Ik kom nooit over de 400 heen met push email/agenda/facebook en nieuwsites lezen. Thuis wel de wifi instellen uiteraard.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

aobh schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:38:

Ze hebben het rond 16.30 gewijzigd.. ik zat het bestelformulier al zo wat in te vullen toen de bulden wijzigde. Maarja, er stond wel duidelijk dat de actie t/m de 22ste zou duren. Vandaag was dus al een extratje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dat ze meewillen met de anderen en zodoende hun internetbundels aanpassen, valt te snappen. Maar hou dan iig 1000MB voor 9,95 erin, naast 200/500MB varianten. Hoeveel moeite is dat nu hmm? Gewoon drie bundels aanbieden :? Daarnaast hebben ze de afsluitkosten omhoog gegooid van 10 naar 15 euro. Knieperts. :/ Dan wacht ik rustig af en stap ik niet zo snel over. Ik hoef niet meteen over, zat alleen mij te oriënteren. Zodoende valt Simyo wat mij betreft af voor nu. Ik acht de kans klein dat ze ooit nog die 1000MB terug online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Het was te verwachten helaas. Laat wel weer zeer duidelijk zien dat er 0,0 concurrentie is in Nederland met slechts 3 providers die de netwerken beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maar wat nu als je al een abo hebt afgesloten, en die na een jaar afloopt, heb je dan alsnog "gewoon" 1GB voor 9,99?

Elect a clown, expect a circus.

Joosie200 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:04:
(...)
Ik acht de kans klein dat ze ooit nog die 1000MB terug online gooien.
En zouden ze dat doen, zullen ze met een hogere prijs komen...
Slasher schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:47:
Maar wat nu als je al een abo hebt afgesloten, en die na een jaar afloopt, heb je dan alsnog "gewoon" 1GB voor 9,99?
Ja, dat heb je afgesproken toen je je contract afsloot.
Als je wel meer moet betalen, houdt Simyo zich niet aan het contract en dan mag je kosteloos per direct opzeggen.

Nu wordt Hollands Nieuwe interessant, want daar mag je je bundel meenemen naar de volgende maand. In die bundel zitten ook de MB's. Met mijn belgedrag kan dat voor mij ook wel uit. De aansluitkosten zijn daar (nog?) 10 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 24-11-2011 11:22 . Reden: Aanvulling Hollands Nieuwe ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog even een goede ervaring: gister moest ik Apple support hebben via een betaald servicenummer, maar die had ik geblokkeerd. Dat omschakelen van nee naar ja duurde echt 2 minuten. Best wel fijn als je het vrijwel meteen toch ff nodig hebt :) Pluspunten.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:25
Ik heb op het moment een Simyo abbonement met internet.
En ik ga zaterdag een dagje naar antwerpen, kan ik dan gewoon mijn telefoon meenemen zonder een torenhoge rekening te ontvangen ?

Internet van Simyo werkt niet in het buitenland, dus kost het je ook niks. Alleen bellen en sms'en zal je geld gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Anoniem: 247292 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:28:
Internet van Simyo werkt niet in het buitenland, dus kost het je ook niks. Alleen bellen en sms'en zal je geld gaan kosten.
Joosie200 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:04:
Dat ze meewillen met de anderen en zodoende hun internetbundels aanpassen, valt te snappen. Maar hou dan iig 1000MB voor 9,95 erin, naast 200/500MB varianten. Hoeveel moeite is dat nu hmm? Gewoon drie bundels aanbieden :? Daarnaast hebben ze de afsluitkosten omhoog gegooid van 10 naar 15 euro. Knieperts. :/ Dan wacht ik rustig af en stap ik niet zo snel over. Ik hoef niet meteen over, zat alleen mij te oriënteren. Zodoende valt Simyo wat mij betreft af voor nu. Ik acht de kans klein dat ze ooit nog die 1000MB terug online gooien.
Anoniem: 247292 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:27:

Maar hoe zit dat nou precies?,

Ooh dit word zo moeilijk voor mij, wil graag simonly afsluiten, maar weet me god niet welke, Heb al gekeken op Ben.nl, maar daar zit je ook aan vast...

Weet ook niet welke provider ( dekmantel) moet nemen tussen Vodafone & Kpn, Een vriendin van mij heeft HI,bij haar is 't zo dat HI echt zuigt.. qua bereik ect ect, Maar een maat van mij heeft gewoon kpn, op de zelfde plek, en zijn bereik ( dekmantel ) is top!,

Zou t echt nief weten welke ik moet nemen Kpn( simyo denk ik dan aan), of Vodafone ( hollandsnieuwe) Hoor t graag van jlulie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dekmantel :?

Misschien eens duidelijk aangeven voor jezelf wat jij belangrijk vind voor je provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probook8979 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:17:(...)

Zou t echt nief weten welke ik moet nemen Kpn( simyo denk ik dan aan), of Vodafone ( hollandsnieuwe) Hoor t graag van jlulie!
Neem anders eerst eens een Simyo prepaidkaartje. Dan kun je voor weinig geld Simyo uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 26-11-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
troftnom schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:21:
Dekmantel :?

Misschien eens duidelijk aangeven voor jezelf wat jij belangrijk vind voor je provider...
Dekmantel bedeol ik ermee bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Anoniem: 247292 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:53:
[...]

Neem anders eerst eens een Simyo prepaidkaartje. Dan kun je voor weinig geld Simyo uitproberen.
Welke provider heb jij eigelijk? ja hi heeft slechte bereik van kpn, t-mobile heeft zowieso slecht bereik hier bij mij in de buurt, dus word vodafone of kpn, aan vodafone (hollandsenieuwe ) zit je aan vast.. contract.. dus denk da 't simyo word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Simyo volgt Ben tot nu toe altijd.
Prijzen en acties zijn met vertraging hetzelfde.
En 10 cent per MB buiten de bundel is natuurlijk absurd.
Ik kan niet wachten tot er een nieuwe provider komt die stunt.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 26-11-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak gebruik van Simyo prepaid en Vodafone abonnement. In april wordt het Vodafone abonnement vervangen door Simyo abonnement (simonly) of Hollands Nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Nou ja, wat zijn die internetbundels schandalig gewijzigd (zie dit nu pas). Gelukkig op tijd aangevraagd, ik krijg nog de "oude" aanbieding, 19 december wordt mijn nummer overgezet.

Door de discussie hier dacht ik eerst nog dat de 7,99 het standaard bedrag was geworden voor de 500mb bundel, maar ik zie dat dit dan nog een aanbieding is, en het eigenlijk 9,99 voor 500mb wordt! Ze prijzen zich wel uit de markt op die manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:05
dcl! schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:31:
Nou ja, wat zijn die internetbundels schandalig gewijzigd (zie dit nu pas). Gelukkig op tijd aangevraagd, ik krijg nog de "oude" aanbieding, 19 december wordt mijn nummer overgezet.

Door de discussie hier dacht ik eerst nog dat de 7,99 het standaard bedrag was geworden voor de 500mb bundel, maar ik zie dat dit dan nog een aanbieding is, en het eigenlijk 9,99 voor 500mb wordt! Ze prijzen zich wel uit de markt op die manier...
Uit de markt? Het is nog steeds acceptabeler volgens mij dan elk andere provider. Welke provider bied voor een 10tje 500mb aan. Zonder dat je meteen aan een 2 jarig abonnement zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Xaero op 26-11-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
bij hollandsnieuwe nog steeds 1gb voor een tientje.
En bij de duurdere abo's heb je dan soms weer andere extra's. Bij TMobile had ik wel visual voicemail gratis (dat is nu ook al afgeschaft) en internet in het buitenland en gebruik navigon app en mocht ik wel voip gebruiken. Dus veel geld maar ook veel extra's.
Bij Simyo is dan wel weer netjes dat je voicemail uit de bundel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb sinds een week nu ook simyo sim only (nog gelukkig de actie met 1024 mb internet).

Werkt allemaal perfect, internet supersnel, nummerbehoud zonder problemen.

Alleen het volgende ik kijk nu op simyo website naar mijnsimyo en zie dat er op de dag van overzettting een sms is gestuurd naar een nummer in het verenigd koninkrijk :| :| ten eerste ken ik niemand in het VK en ten tweede sms ik vrijwel nooit.

Nu zie ik ook dat er geld in rekening wordt gebracht voor het internet verbruik :/

Snappen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:23
Dat nummer in de uk komt waarschijnlijk van je Iphone omdat hij een sms stuurt naar de uk voor de FaceTime registratie en dat doet hij bij iedere sim opnieuw en dat ligt niet aan Simyo maar aan Apple :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
ah bedankt, dan is dat duidelijk.

Is er nog een verklaarbare reden dat het internet gebruik in rekening wordt gebracht?

Rekent simyo apart voor streaming diensten, kan daar eigenlijk niets over terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee, Simyo rekent niet apart voor streamdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Krijg je wel in beeld dat je internetbundel aanstaat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mediacj schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:27:
Dat nummer in de uk komt waarschijnlijk van je Iphone omdat hij een sms stuurt naar de uk voor de FaceTime registratie en dat doet hij bij iedere sim opnieuw en dat ligt niet aan Simyo maar aan Apple :-)
Dat Simyo het in rekening brengt niet. Maar zij zijn natuurlijk ook geen officiele Apple provider. Maar de afspraak is dat de sms'jes naar Apple gratis moeten zijn voor de klant, alleen T-Mobile doet dit in Nederland.

Het is overigens wel irritant inderdaad, want bij mij worden er altijd 2 of 3 verstuurd (waarom??) dus als ik zometeen naar mijn nieuwe Simyo kaartje ga gaan er weer een paar nodeloos weg. Het uitschakelen van FaceTime helpt hier ook niet tegen, de sms'jes worden toch verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Het heeft te maken met iMessage en het activeren daarvan, zet je hem uit, en dan weer aan dan berekent hij 0.25 cent.

Jammer dat Simyo het doorberekend maar het is natuurlijk niet voor niets een budget provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/6257/naamloosqf.jpg

zie de afbeelding met instellingen en de in rekening gebrachte kosten.

heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

troftnom schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:50:
Krijg je wel in beeld dat je internetbundel aanstaat dan?
Dat lijkt me ook een belangrijke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
bundel staat aan, deze heb ik ook aangevraagd bij het aanmelden van mijn abonnement

het rare is dat binnen mijn simyo niets wordt afgeschreven van mijn internetbundel, alles lijkt er buiten te gaan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Buitenbundel tarief want laag, je databundel is dus niet actief, contact opnemen met klantenservice dus: troftnom in "Ervaringen met Simyo - telecomaanbieder via KPN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Slasher schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:07:
Het heeft te maken met iMessage en het activeren daarvan, zet je hem uit, en dan weer aan dan berekent hij 0.25 cent.

Jammer dat Simyo het doorberekend maar het is natuurlijk niet voor niets een budget provider.
activeren van iMessage?? Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik ken alleen het activeren van FaceTime (sinds invoering iPhone 4) en dat kost bij Simyo 50 cent per sms (buitenland). Over een sms van 0,25 cent (een kwart cent) zou ik me niet druk maken :)

Maar serieus, als je de telefoon uitschakelt en weer aan zet gaat er dus ook nog eens standaard 25 cent af voor iMessage? Dat is wel een hele rare gang van zaken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dcl! schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:54:
[...]

activeren van iMessage?? Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik ken alleen het activeren van FaceTime (sinds invoering iPhone 4) en dat kost bij Simyo 50 cent per sms (buitenland). Over een sms van 0,25 cent (een kwart cent) zou ik me niet druk maken :)

Maar serieus, als je de telefoon uitschakelt en weer aan zet gaat er dus ook nog eens standaard 25 cent af voor iMessage? Dat is wel een hele rare gang van zaken dan.
Uitschakelen niet vanaf flightmode, maar als je een iPhone moet activeren na herstel, of je zet de knop iMessage aan- of uit (zie plaatje hieronder) dan moet je dus die 25 cent betalen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JmM3ZQyf9aAIjPrjaOt9kdjU/medium.png

Helaas heb ik dus al een aantal keer die 25 cent moeten betalen bij installeren van iOS en softwarematig herstellen van iphone

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 27-11-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mm. bedankt voor de toelichting. Weer een minpunt ontdekt dus. Maar goed, T-Mobile abo was flink duurder, dus daar kan een paar keer 25 cent wel weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
Probleem van het buiten de bundel internetten is trouwens opgelost na een belletje met de klantenservice.
Internet bundel bleek toch niet geactiveerd te zijn, krijg het buiten de bundel betaalde bedrag netjes terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Mooi, netjes opgelost. En bedankt voor de waarschuwing, want dat is wel het eerste wat ik ga checken als mijn nummer straks geporteerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik overweeg ook een Simyo abonnement voor mijn iPhone 3G als overbrugging naar de iPhone 5. Ik heb nu nog het oude T-mobile 3G abonnement en ik vraag me even af wat ik ga verliezen hiermee. Het is een 150 abonnement en ik wil de 250 + 200Mb van Simyo nemen. Ik denk dat 200mb voldoende is, maar is het b.v. mogelijk om de bundel uit te breiden naar 500mb als ik dat later wil? Dit is me niet duidelijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wisten jullie al dat Simyo sinds kort 2MBit internet levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ja, daar kwam ik ook gisteren achter :) leuke verrassing. Ben er helemaal klaar voor nu om over te gaan.

@Dr.Strangelove, je verliest oa mogelijk tot internet buitenland, visual voicemail (maar Simyo heeft dan wel weer netjes de gewone voicemail in de bundel zitten en niet standaard buiten de bundel) en hou er rekening mee dat je maandelijks wel kan switchen naar een andere vorm (gratis) maar dan ben je je aanbieding van 12 maanden natuurlijk wel kwijt denk ik, die zal gewoon eenmalig gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok duidelijk. Er is absoluut geen enkele manier om internet in het buitenland aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 14:30

KVanL

Alles is relatief

Ik heb een paar weken geleden ook een Simyo abonnement afgesloten. Het is nog even afwachten hoe het bereik en het gebruik in de praktijk is, want mijn nummer wordt pas 15 december overgezet. Toch was het bestellen en de levering allemaal prima geregeld.

Ik dacht altijd dat je zelf de boel moest ondertekenen als een telefoonabbonement werd bezorgd, maar het bleek genoeg te zijn om een paspoort- of rijbewijsnummer te geven bij de bestelling, waarna de simkaart gewoon per 'brievenbuspost' werd bezorgd. Dat scheelt toch een hoop gezeur met wachten op een koerier. De verzending was ook snel geregeld. Ik heb de simkaart op zondagmiddag besteld, en hij werd de volgende dinsdag al bezorgd.

Ik ben ook blij dat ik nog een internetbundel van 1GB heb, want dan hoef je toch een stuk minder op je verbruik te letten.

Ik zie dat Hollands Nieuwe hier vaak als alternatief voor Simyo wordt genoemd. Ik heb er zelf ook even naar gekeken, maar ik haakte af toen ik zag dat ze daar op 100kB afronden. Als ik op de rekening van mijn huidige Vodafone-abonnement kijk, zie ik vrij veel kleine sessies van 20 á 30 kB en soms ook maar iets in een orde van grootte van 4kB. Als ik het goed heb begrepen worden al deze sessies bij Hollands nieuwe afgerond naar 100kB. Misschien zit ik helemaal fout, maar op deze manier kun je, (in een erg onrealistich, maar theoretisch wel mogelijk geval) bij Hollands Nieuwe 1000MB verbruiken met dezelfde data die bij Simyo goed is voor 10MB. Weet iemend hier of dat echt zo werkt? Het lijkt me iig iets om rekening mee te houden voor het afsluiten van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook reden voor mij om HN links te laten liggen, ik volgde dezelfde gedachtengang. En je zit er een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

KVanL schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:25:
Ik zie dat Hollands Nieuwe hier vaak als alternatief voor Simyo wordt genoemd. Ik heb er zelf ook even naar gekeken, maar ik haakte af toen ik zag dat ze daar op 100kB afronden. Als ik op de rekening van mijn huidige Vodafone-abonnement kijk, zie ik vrij veel kleine sessies van 20 á 30 kB en soms ook maar iets in een orde van grootte van 4kB. Als ik het goed heb begrepen worden al deze sessies bij Hollands nieuwe afgerond naar 100kB. Misschien zit ik helemaal fout, maar op deze manier kun je, (in een erg onrealistich, maar theoretisch wel mogelijk geval) bij Hollands Nieuwe 1000MB verbruiken met dezelfde data die bij Simyo goed is voor 10MB. Weet iemend hier of dat echt zo werkt? Het lijkt me iig iets om rekening mee te houden voor het afsluiten van een abonnement.
Dat klopt als een bus! Je weet alleen niet hoe lang een sessie duurt, maar in theorie zou het kunnen dat 1 whatapp berichtje 100k kost terwijl dit dus eigenlijk 1kb ofzo kost..

Ik ben om die reden ook niet naar HN gegaan, ben blij dat ik dat toen gezien heb, want je doet alles daar uit 1 bundel dus dan kan het snel gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 30-11-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:18:
[...]

Dat klopt als een bus! Je weet alleen niet hoe lang een sessie duurt, maar in theorie zou het kunnen dat 1 whatapp berichtje 100k kost terwijl dit dus eigenlijk 1kb ofzo kost..

Ik ben om die reden ook niet naar HN gegaan, ben blij dat ik dat toen gezien heb, want je doet alles daar uit 1 bundel dus dan kan het snel gaan.
Op de site van HN staat info over de sessie.
Hoe wordt een datasessie beëindigd?

Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Ik heb zitten rekenen dat met me huidige email sycn settings ik 90mb per maand kwijt ben. Dan sync ik elk half uur tussen 8 uur en 23 uur. Uitgaande dat de sessie elke keer wordt verbroken.
Ene kant klinkt dat veel maar vermoed ik daar genoeg over te houden van de 275 units.

Ik moet deze maanden eens na gaan bij kpn wat me huidige verbruik is van het internet. Helaas staat dat zo niet op internet. Ik mag in Feb 2012 een nieuw abotje uit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Slasher schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:21:
Wisten jullie al dat Simyo sinds kort 2MBit internet levert?
Ik zie het. Ik heb echter 1mbps abbo met 1GB, maar behaal gewoon 2mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:20
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:56:
Ok duidelijk. Er is absoluut geen enkele manier om internet in het buitenland aan te zetten?
Voorlopig niet, zie ook:
http://www.simyo.nl/klant...bde%2bInternetbundel%253f

Maar wat niet is kan nog komen uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door rclahsen op 30-11-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb Simyo al 15x gebeld (serieus) en heb ze nooit aan de lijn gekregen... het is altijd "Momenteel is het heel druk", heb gewacht variërend van 10 tot 30 minuten.

Zijn hier mensen die wel ooit iemand aan de lijn gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

chronoz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:57:
Ik heb Simyo al 15x gebeld (serieus) en heb ze nooit aan de lijn gekregen... het is altijd "Momenteel is het heel druk", heb gewacht variërend van 10 tot 30 minuten.

Zijn hier mensen die wel ooit iemand aan de lijn gehad hebben?
Ja meestal na een minuut of 5.
Overigens ga ik vandaag over en ben eigenlijk wel blij dat internet standaard niet werkt in het buitenland.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 11:45
Ik heb ongeveer een maand geleden een abonnement bij Simyo besteld, gelukkig nog tegen het 'oude' tarief van een tientje voor 1GB internet. Over drie dagen wordt mijn nummer overgezet. Ik heb mijn simkaart echter nog niet geactiveerd, dit wilde ik zo laat mogelijk doen.

Mijn vraag is of ik na het activeren nog een contract of iets dergelijks zal ontvangen? Ik heb nu namelijk alleen maar een bestelbevestiging gekregen en de simkaart thuis ontvangen. Ik heb nog niets ondertekend en ook geen contract per e-mail ontvangen.

Kan ik mijn simkaart gewoon over drie dagen activeren en hem dan meteen gebruiken, en er vanuit gaan dat er gewoon netjes een 1GB databundel op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Je kan 'm gewoon nu gelijk activeren (dan weet je tenminste zeker dat 'ie het doet!) en zolang je verder maar niets doet ermee, maak je ook geen buitenbundel kosten. Na activatie kan je gelijk inloggen op Simyo om je gegevens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:05
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik vorige week nog overgegaan ben naar Simyo voor het oude tarief.
Dat was internet 1GB voor €4,95 en 250 belminuten voor €6,99. Dat is voor 12 maanden. Ik las dat sommige mensen na een jaar de aanbieidng kregen om voor hetzelfde tarief door te blijven bellen, maar ik denk dat ze dat met de tarieven voor mobiel internet niet meer zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
icecreamfarmer schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:35:
[...]

Ja meestal na een minuut of 5.
Overigens ga ik vandaag over en ben eigenlijk wel blij dat internet standaard niet werkt in het buitenland.
Ik heb na 8 dagen antwoord op mijn e-mail...

En heb deze week al 75 minuten in de wacht gestaan bij hun telefoonnummer.

Het is wel te zien waarop ze besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Maar tegenwoordig kan je het beste iedereen via twitter benaderen: veel sneller reactie tov mail en geen telefoonkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Maar hoe rekent simyo nou je data? per sesie en afronden ofwa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Per sessie afgerond in kb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Voordeel is wel dat Simyo het verbruik aardig vaak bijwerkt. Bij Vodafone was dit 1x per dag...

Maar goed, ik zie wat vreemds bij mijn verbruik. Ik heb een 250 belminuten/sms abonnement + 1 GB aan data. 1 GB ben ik overgegaan van Vodafone naar Simyo en zo ziet mijn verbruik eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/simyo.jpg

Ik snap er niks van maar ik moet betalen voor mijn internetverbruik terwijl ik het er wel bij afgesloten heb! Ook klopt het niet echt, stel dat ik buiten mijn bundel internet dan is dat €0,10 per MB maar dan had ik al een veel hoger bedrag moeten hebben.

Heb al geprobeerd te bellen met Simyo maar moet wel erg lang in de wacht staan telkens en nog steeds niet te pakken gekregen...
Iemand die ook gehad heeft dat hij ineens moet betalen voor internet terwijl hij/zij een internetbundel heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 06-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:58:
Heb al geprobeerd te bellen met Simyo maar moet wel erg lang in de wacht staan telkens en nog steeds niet te pakken gekregen... iemand die dit ook heeft gehad?
Bekijk even onderstaande quote. Volgens mij is dat hetzelfde probleem:
joekoe schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:35:
Probleem van het buiten de bundel internetten is trouwens opgelost na een belletje met de klantenservice.
Internet bundel bleek toch niet geactiveerd te zijn, krijg het buiten de bundel betaalde bedrag netjes terug :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 06-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had de vraag even verduidelijkt, maar mijn bundel is wel geactiveerd op Mijn Simyo. Zal eens bij mijn vriendin kijken die is ook overgehaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Binnetie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:05:
Ik had de vraag even verduidelijkt, maar mijn bundel is wel geactiveerd op Mijn Simyo. Zal eens bij mijn vriendin kijken die is ook overgehaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij echt actief is, daar zijn eerder meldingen over geweest hier. Zie o.a. hier:
troftnom schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:01:
Buitenbundel tarief want laag, je databundel is dus niet actief, contact opnemen met klantenservice dus: troftnom in "Ervaringen met Simyo - telecomaanbieder via KPN"
Buitenbundel tarief was trouwens 0,5 cent per 100kb als je een databundel hebt, niet 10 cent (dit is bij de huidige/nieuwe abonnement inmiddels 1 cent geworden trouwens), dan kloppen de bedragen al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Kan iemand mij de verschillende APN's van Simyo / KPN hier overzichtelijk laten zien,

zowel voor de iphone als voor de smartphone's ( htc ect ect )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Naar aanleiding van mijn eerder bericht over het moeten betalen voor dataverkeer terwijl ik een budel heb, heb ik contact gehad met Simyo. Het eerste telefoontje kreeg ik de melding dat het erg druk was. Toen ik 10 min later belde kreeg ik direct iemand aan de lijn! De medewerker moest even wat dingen uitzoeken en na 3 minuutjes in de wachtstand kreeg ik te horen dat alles correct ingesteld was en dat ik het bedrag gecrediteerd krijg.

Goede service van Simyo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat is netjes, goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
westergas schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:19:
Zojuist is mijn nr over gezet neer Simyo. Net even een speedtest gedaan:

ping 56ms
down 232.5 kB/s
up 39.9

Nu is met simyo (1mb) de snelheid net zo snel als met vodafone (3.7mb) dus die snelheid blijkt puur theoretisch. Ik ben tevreden :) helemaal voor €4.95/maand
Kan iemand mij de verschillende APN's van Simyo / KPN hier overzichtelijk laten zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:18
Probook8979 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:22:
[...]

Waarom wil je dat heb je al die toestellen?
Ga naar de site van Simyou kijk onder klantenservice, bij abonnementen kies onderaan bekijk alle vragen in de "Quicklist"kies "Mobiel internet en MMS"en de Iphone en HTC toestellen en ook Androit kom je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Klopt helaas niks van die APN instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

greatgonzo

schit-te-rend!

zit nog altijd te twijfelen of het straks HN of Simyo moet worden. 3G dekking op het platteland is best belangrijk voor me (woon in de Achterhoek). Zijn er ergens overzichtskaartjes van het dekkingsgebied van KPN of Vodafone te vinden? Via google vind ik alleen oude kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kaarten zijn ook niet altijd betrouwbaar, maar je zou een prepaidkaart van Simyo en/of HN kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
;) Die kaartjes zeggen ook niet alles. Vraag het aan bekenden in je gebied wat hun ervaringen zijn. Een andere goede optie is om een prepaid kaartje te scoren van de betreffende netwerken en zelf naar de dekking te kijken in de omgeving die (het meest) van belang is voor je.

[ Voor 0% gewijzigd door troftnom op 14-12-2011 11:11 . Reden: Edit: Oops, late reactie, eerst een refresh mogen doen. ]

• DoubleYouPee
Zou iemand mij het volgende kunnen vertellen.
Ik zie op de site van simyo dit staan:
• Controleer of de optie ‘Bellen in en naar het Buitenland’ geactiveerd is. Je kunt dit doen via Mijn Simyo. Let op: Bij Simyo staat de optie Bellen in en naar het Buitenland niet standaard aan. Na het succesvol betalen van 2 facturen kan deze optie worden geactiveerd.
Ik ga in de kerstvakantie naar zuidfrankrijk.. ik heb echter pas 1 factuur betaald (heb sinds november 2011).. kan ik straks nou gewoon niet bellen/smsen?!?! :S

Ik snap uberhaubt niet waarom er hier een optie voor is? Het is niet alsof je niet weet dat je in het buitenland bent en onnodig kosten maakt... :?

[ Voor 12% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-12-2011 11:59 ]

• troftnom
Je moet het andersom zien, Simyo (en andere providers doen dit ook wel) willen eerst wel eens zien of je echt geld hebt en dus een paar rekeningen laten betalen. Anders kan je een abo aanvragen, direct naar het buitenland gaan en hoge belkosten maken, en vervolgens nooit betalen. Dat zou dus ook het geval kunnen zijn als iemand anders op jouw naam etc, een abo afsluit....

Waarschijnlijk kan je met de hulp van de klantenservice wel iets regelen om er zeker van te zijn dat je toch kan bellen.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:58:
Zou iemand mij het volgende kunnen vertellen.
Ik zie op de site van simyo dit staan:

[...]

Ik ga in de kerstvakantie naar zuidfrankrijk.. ik heb echter pas 1 factuur betaald (heb sinds november 2011).. kan ik straks nou gewoon niet bellen/smsen?!?! :S

Ik snap uberhaubt niet waarom er hier een optie voor is? Het is niet alsof je niet weet dat je in het buitenland bent en onnodig kosten maakt... :?
Vreemd, hebben ze dat recent gewijzigd? Ik kon het meteen activeren. Ik heb 30 oktober geactiveerd en heb op 6 november bellen buitenland geactiveerd. Is de optie niet te activeren als je inlogt op Mijn Simyo? Anders even met de helpdesk bellen zou ik zeggen. Misschien dat er dan iets te regelen is met een borg.

Verder wil je niet weten hoe verbaasd mensen kunnen zijn dat bellen naar/in het buitenland zo duur kan zijn en dat de operator dan fijn de melding "onvoldoende saldo" krijgt wanneer ze de factuur willen afschrijven. Kijk, dat jij het prima snapt wil nog niet zeggen dat de rest van NL net zo slim als jij.

• DoubleYouPee
Ik heb het zojuist geprobeerd en volgens de site en de mail die ik kreeg is het gewoon gelukt.. :| ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:55
Wat is de "beste" APN instelling bij Simyo en maakt dit nog uit voor de snelheid? Ben vandaag gewisseld van Hi naar Simyo en de verbinding is.... teleurstellend traag! (Dikke stront door een trechter....)

Heb een aantal APN settings van de Simyo site geprobeerd op mijn HTC Desire Z (autoconfig via 1300 werkt niet) en voorlopig lijkt de "HTC" instelling de enige te zijn die werkt (basicinternet).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heeft HTC daar geen app voor op Android? Dat is wat ik bij WP7 gebruik en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn simkaart gaf direct de juiste instellingen met het internet van Simyo. Kon direct internetten. Bij mijn vriendin was het even zoeken naar de instellingen. Terwijl we beide een HTC Desire hebben. Zij ging 1 maand voor mij over. Gebruikten voor haar de instellingen van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Vanmorgen ben ik overgezet. Prima en snel verlopen. Zag dat mijn telefoon even op geen bereik ging, en kort daarna kon ik inloggen op mijn simyo met mijn eigen nummer. Telefoon bleef geen service geven dus maar even opnieuw opgestart en prima ontvangst.

Ik werk in een afgelegen pand in natuurgebied en had bij TMobile nooit 3g, zelfs niet buiten. Met Simyo wel 3g en zelfs binnen in het pad nog 1 (soms 2) streepjes 3g. Email ophalen gaat flink sneller nu!

Zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
troftnom schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:34:
[...]
Buitenbundel tarief was trouwens 0,5 cent per 100kb als je een databundel hebt, niet 10 cent (dit is bij de huidige/nieuwe abonnement inmiddels 1 cent geworden trouwens), dan kloppen de bedragen al beter.
Op de site staat 1 euro per MB buitenbundel, wat klopt nu dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Waar dan? Heb je het niet toevallig over prepaid. De tarieven die ik noem zijn voor een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
troftnom schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:26:
Waar dan? Heb je het niet toevallig over prepaid. De tarieven die ik noem zijn voor een abonnement.
Hier: http://www.simyo.nl/sim-only/zelden

Heb ook een abo, dat Zelden abo dus..

Ik internet helemaal zonder bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Oke, dat klopt dan, de tarieven die ik noemde waren buitenbundel tarieven nadat je databundel op zou zijn. Dus je moet inderdaad wel een databundel afnemen, anders betaal je de hoofdprijs zoals je aangeeft.
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo