Sta op het punt om een Pentax Optio s6 te kopen. Heb een tijdje lopen zoeken en kijken naar een camera die ik vaak bij me wil hebben, dus klein moet zijn, snel foto's kan afdrukken, en ook redelijke foto's kan maken in beetje donkere rokerige (kroeg) ruimtes. standaard eisen so far, al is het me duidelijk geworden dat de compact camera's sowieso een te kleine flitser hebben voor echt goeie foto's in 'kroeg-ruimtes'.
verder zou ik erg blij zijn met:
-een goede video-optie
-een redelijke batterijduur. (zou minpuntje zijn bij de s6)
-genoeg instellingsmogelijkheden om in verschillende omgevingen een passende instelling te kunnen vinden. (niet handmatig instellen diafragma geen probleem)
-en in de herhaling: vooral snel zijn. camera pakken, klikken, daar zal ik de camera denk ik vooral voor gebruiken.
Iemand een goede reden om de camera NIET te kopen, en mij een betere kan voorschotelen?
p.s.
# Candlelight mode allows high-sensitivity shooting at Standard Output Sensitivity of 800
# Built-in AF spotbeam (on/off switching possible)
gaan deze specs zorgen dat ik in een een licht rokerige kroeg op een metertje of 4 een goeie foto kan maken?
-edit:
*planning is om hem te halen bij de MM voor de service. wel iets duurder uit dan internetkoop, en wou eigenlijk niet veel boven de 300 E uitkomen, maar heb die extra paar tientjes wel over voor goede service om de hoek.
*Van horen zeggen zijn de SD, of iig memorycards bij de MM nogal duur, is het echt de moeite die ergens anders te gaan halen? (of zou die er bij te praten zijn?)
skatepuk wijzigde dit bericht 16-03-2006 13:48 (16%)