Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 02 december 1999

quote:
Lolhozer schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:30:
[...]

Lijkt mij dat andersom juist makkelijker is. Die paar woorden die in het menu staan, die snap je ook wel als ze in het Engels zijn.

Maar kijk, een NL Manual (in PDF) lijkt me makkelijker op internet te krijgen dan een NL Menutaal :)

Ik ben geen engels leek en ik ga ook niet 100 euro meer betalen voor een NL menutaal toestel :)
Dan is het gewoon niet anders, en schaf ik er gewoon 1 aan, dan zien we wel wat er voor talen opzitten.

Hoyden wijzigde dit bericht 06-02-2006 11:47 (12%)

Zit zelf te twijfelen tussen een Canon powershot S70 en de IXUS 55. kan biede voor bijna identieke prijs krijgen.

Beide hebben zijn voordelen en nadelen, maar welke is de betere aanrader?

edit: ik lees hier op het forum dat de panasonic fx9 ook erg in smaak valt

Chillmeister wijzigde dit bericht 06-02-2006 18:17 (18%)

Reg. datum: 02 december 1999

quote:
Chillmeister schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:15:
Zit zelf te twijfelen tussen een Canon powershot S70 en de IXUS 55. kan biede voor bijna identieke prijs krijgen.

Beide hebben zijn voordelen en nadelen, maar welke is de betere aanrader?

edit: ik lees hier op het forum dat de panasonic fx9 ook erg in smaak valt

Die beeldstabilisator ofzo schijnt erg handig te zijn.

Op kieskeurig (voor wat het waard is) is de fx9 ook erg goed qua beoordeling etc..
Ik denk dat ik maar zo'n fx9 bestel..

Is er iemand die ergens een handleiding heeft weten te downloaden van de Panasonic fx9 ?
EDIT : Inmiddels gevonden:
http://support.panasonic....igitalstill/DMCFX9_NL.pdf

8)7

Hoyden wijzigde dit bericht 06-02-2006 21:39 (18%)

ik zit nu te twijfelen tussen de a620 of de e900 van fuji: ik heb het idee dat de canon wat meer gadgets heeft als de e900, of zie ik dat verkeerd
Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Welke gadgets zou je eventueel bedoelen? Naar mijn mening heeft Fuji als belangrijkste voordeel een gevoeligere chip met daardoor minder ruis (fotokwaliteit).

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

nou ja, van die extreem breedbeeld fotos, bruin/zwarte fotos etc
kan ik in die reviews niet terug vinden

en een nadeel van die E900 is denk ik dat die geen lowlight focus assist lampje heeft

sander817 wijzigde dit bericht 09-02-2006 21:59 (30%)

schit-te-rend!

quote:
Mig29 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:55:
Voor 306,- (PW) heb je de Panasonic FZ5 (5mp, 12x optische zoom (Leica lens & gestabiliseerd), accu en SD-kaart). Check dpreview voor een review. Lijkt mij een betere keus vanwege de accu, SD-kaart en stabilisatie dan de S5600. Maar dat hangt natuurlijk af van jouw behoeften.
waar tover je voor die prijs de camera met acc. weg? Ik zie hem alleen voor 299 kaal?

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

quote:
greatgonzo schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:19:
[...]

waar tover je voor die prijs de camera met acc. weg? Ik zie hem alleen voor 299 kaal?
Kaal is wat er genoemd wordt. De SDkaart stelt niet zoveel voor ;) dus koop er wel een extra bij zou ik zeggen. Hij was 306 maar is nu 299 bij de goedkoopste. Prijs is gezakt vandaar prijsverschil

Zelf heb ik via marktplaats een 2ehands FZ4 gekocht met 2x512, extra accu en externe flitser voor 250. Die 12x optische zoom is geweldig :D filmpjes maak ik toch niet en als je dat wel wil kan je beter een andere camera dan de fz5 kopen ook al heeft die geluid. 4MP ipv 5MP zal ook niet zoveel uitmaken omdat er pet puntje minder licht valt omdat het CCD even groot is

Stropdas wijzigde dit bericht 11-02-2006 20:16 (6%)

Honda CB750KZ '79 en CB250N '80

Ik heb gisteravond een camera gekocht. De Nikon Coolpix L101 (of L1, is hetzelfde) koste me ¤249 bij de Fotoprix (in Zaragoza, Spanje). Ik ben geen kenner, maar het menu werkt super simpel en is duidelijk. Ik kan geen scene bedenken die niet voorgeprogrameerd is en ondanks dat ie wel vrij dik is, kan ik 'm in m'n broekzak meenemen. Filmpjes maken met de camera gaat ook wel goed, dat komt doordat dat met 30fps wordt opgenomen (op 640*480 max). Ik heb er bij de FNAC meteen ff 1GB SD geheugen bijgekocht en nu kan ik op 6MP beste qualiteit ruim 300 foto's maken.
Vooralsnog bevalt de camera me prima en zijn de foto's scherp met een goed contrast.
Waarom deze camera in dit topic niet aan de orde is gekomen weet ik niet, maar 6MP en 5x optische zoom voor 250 euro lijkt me wel goed.

The second place is for the first loser.

komen veel nieuwe types binnenkort uit

3 nieuwe van pentax, 2 nieuwe van fuji, 2 nieuwe van panasonic, en kennelijk komt canon met nieuwe production op de 21st van de maand

Reg. datum: 10 december 2003

Na toch een tijdje gewacht te hebben met een digitale camera te kopen omdat ik gebruik kon maken van een Minolta Dimage Z1 is het toch tijd geworden om eentje aan te schaffen.

Nou ben ik zelf niet echt een camera kenner maar heb wel zelf zitten rondneuzen naar een aantal.

Daar zijn de SONY Cyber-shot DSC-T9 en SONY Cyber-shot DSC-H1 voor mij uitgekomen.

Wat ik zelf fijn vind aan de T9 is dat hij gemakkelijk is mee te nemen en ook goede specificaties heeft. Maar daarnaast lijkt mij de H1 degelijker/beter dan de T9. Een nadeel van beide Sony's vind ik dan wel weer dat ze hun eigen memory sticks hebben liggen terwijl ik hier thuis alleen sd gebruik. Even simpel een memorycard ergens anders in duwen is dus niet mogelijk.

Nu ga ik de camera alleen gebruiken om eens wat leuke foto's te maken in en rond het huis. Meer als ¤450,- wil ik er dan ook niet aan uit gaan geven. Daar vallen beide Sony's dus onder.

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn keuze, of een andere optie toevoegen :)

Raar dat je twee totaal verschillende camera's tegenover elkaar zet. De één is een ultracompact. De ander een ultrazoom. Beiden hebben ze hun voor- en nadelen en beiden zijn ze gericht op twee totaal verschillende gebruikersgroepen. :)

Daarom het advies om eerst eens goed na te denken wat je ermee wilt gaan doen en welke eisen je aan een camera stelt, zodat je zelf een keuze maakt en zelf voor een bepaalde categorie gaat (óf ultracompact, óf megazoom).

Voor beide categorieën zijn er trouwens hele goede concurrenten die wél SD kaarten gebruiken, bekijk maar eens wat recensies op dpreview, waarbij in een recensie vaak de directe concurrenten worden genoemd.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Wiiiiiiii

Ik ben ook op zoek naar een digitale camera.

Belangrijke zaken vind ik:
* Compact (lekker makkelijk meenemen, maar niet ultra-compact)
* Point & Shoot (camera aanzetten, fotootje nemen, even checken, camera uitzetten)
* 4 tot 6 megapixel
* Prijs tot 400 euro
* Het liefst SD kaartjes, of MS, maar liever SD.
* Hoge kwaliteit foto's
* Beeldstabilisator (ik tril niet als een gek, maar zo'n klein cameraatje kan wel moeilijk vasthouden zijn)

Maakt me niet uit:
* Accu of batterij, maar met accu is ie misschien kleiner
* Merk

Ik wil dus gewoon lekker snel mooie foto's kunnen maken. Wie heeft suggesties? De DSC-W50 (net op de frontpage gisteren (http://tweakers.net/nieuws/41202) lijkt me wel erg interessant!).

Wie heeft er een idee? :)

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

quote:
ChrisM83 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:21:
Ik ben ook op zoek naar een digitale camera.

Belangrijke zaken vind ik:
* Compact (lekker makkelijk meenemen, maar niet ultra-compact)
* Point & Shoot (camera aanzetten, fotootje nemen, even checken, camera uitzetten)
* 4 tot 6 megapixel
* Prijs tot 400 euro
* Het liefst SD kaartjes, of MS, maar liever SD.
* Hoge kwaliteit foto's
* Beeldstabilisator (ik tril niet als een gek, maar zo'n klein cameraatje kan wel moeilijk vasthouden zijn)

Maakt me niet uit:
* Accu of batterij, maar met accu is ie misschien kleiner
* Merk

Ik wil dus gewoon lekker snel mooie foto's kunnen maken. Wie heeft suggesties? De DSC-W50 (net op de frontpage gisteren (http://tweakers.net/nieuws/41202) lijkt me wel erg interessant!).

Wie heeft er een idee? :)

Even aangeven: Ik zoek dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar om toe te voegen wat er nog bij moet zitten voor mij :P :
* Stabiel (zo'n aldi ding schijnt vast te lopen)
* Goed werkend in donkere ruimtes (party-pics) zonder flits (als dat kan voor deze prijs)
* Accuduur niet te kort, in ieder geval op te laden (ik heb het nog niet gezien, maar een camera op batterijen waar je zelf een oplader bij moet kopen vind ik niks)
* Stevig: Hij gaat mee op wintersport, en een klein stootje moet die kunnen hebben. Ik zal opletten voor condens, al zag ik laatst ook in de krant ergens een waterdicht toestel, maar die zal wel mindere kwaliteit op andere punten hebben. Schuifklepje moet dus niet meteen eraf vallen :P
* Kwaliteit van foto's goed. Megapixels zeggen immers niet alles :)

Het opslagkaartje maakt me niet zoveel uit, mits ze niet gek duurder zijn dan standaard SD kaartjes. Ik heb de sony T9 review gelezen, maar ik zag dat de kleuren niet goed konden worden ingesteld. Ook zou een review die opnamen heeft van donkere ruimtes wel mooi zijn :)

edit:
Ik zit erg te twijfelen tussen de sony T9 en de FX9 van panasonic.

De FX9 heeft ietswat blauwe foto's zag ik bij een review. Echter heeft de sony weer sneller last van geen goeie wittinten bij een testje vergeleken met de panasonic, maar dat was op te poetsen met photoshop.
http://www.dcresource.com...dsc_t9-review/index.shtml
http://www.dcresource.com...mc_fx9-review/index.shtml

Ik denk dat ik voor de sony gaat, omdat de kleuren toch meer kloppen, behalve dan wit/grijs, maar dat kan zo nodig worden opgepoetst. Ik vind de nachtfoto ook "echter" lijken, de panasoic lijkt wat gelig te worden.

edit2:
Nou ik hoop nog op enkele ervaringen vanmensen met de DMC-FX9 in het donker. Ik lees namelijk dat de sony hier nogal wat problemen mee heeft, terwijl deze het beter zou doen. Ook is die goedkoper :)

pierre-oord wijzigde dit bericht 19-02-2006 15:05 (30%)

De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!

En gaan...
Reg. datum: 03 oktober 2002

Even een vraagje over de Canon Powershot A610 en A620.

Als de camera uit staat, is de les dan bloot?
Voor zover ik zie op foto's op google wel. Dus dan kan je deze camera nooit zomaar in je zak doen. Of zit er ook een lensdop bij?

http://www.bestcameras.co.uk/shop/acatalog/canon-a610.jpg

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Vandaag @ kraagjes.nl:

Nee, dat denk ik niet. Het is misschien wat lastig te zien op de foto, maar als de camera uitstaat schuift er een klepje voor de lensopening. De lens zal dus niet blootstaan :)
En gaan...

Ik ben vandaag in de winkel geweest en heb de Canon Powershot A620 in mijn handen gehad, maar dit is niet wat ik wil. Ik vind deze camera veel te groot (wil hem in mijn broekzak kunnen dragen, kan bij deze niet).

Ik ben dus op zoek naar een erg compacte camera en twijfel tussen de Canon Powershot 300 (Ixus 40) en de Panasonic DMC-FX9. Ik zoek dus een camera in de prijsklasse (250-300 euro).

Wat ik belangrijk vind:
  • Scherpe foto's
  • Mooie kleuren
  • Goede flitser
  • Goede foto's in het donker
  • Opties om zelf in te stellen
Wat ik niet belangrijk vind:
  • Megapixels (4 is voldoende)
  • Groot LCD scherm

Suggesties voor andere camera's die deze eigenschappen hebben zijn natuurlijk welkom :)

Ik heb wat reviews zitten lezen op dpreview.com en dcresource.com, beiden camera's hebben z'n voordelen en nadelen, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Wie kan mij advies geven?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

als ik zo de foto's op dcresource bekijk vind ik als enig nadeel van de fx-9, dat alles meer blauwig is vergeleken met de Canon.

En gaan...

quote:
Chillmeister schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:05:
als ik zo de foto's op dcresource bekijk vind ik als enig nadeel van de fx-9, dat alles meer blauwig is vergeleken met de Canon.

Klopt. De kleuren van Canon zijn wel altijd een pluspunt. Voordeel van de FX-9 is dat die image stabilization heeft. Camera's maken overigens allebei heel mooie foto's.

http://www.dpreview.com/gallery/canonsd450_samples/
http://www.dpreview.com/gallery/panasonicfx9_samples/

trouwens vandaag heeft Canon o.a. 3 nieuwe modellen gepresenteerd in de 250/500 euro categorie die interessant zijn:

de Ixus 60 en 65 en de Ixus 800 IS

Ixus 800 IS

6.0 effective Megapixel CCD (the SD550 actually has a higher resolution sensor)
F2.8-5.5, 4X optical zoom lens, equivalent to 35 - 140 mm
Optical image stabilization
Same compact "perpetual curve" design as the SD500/SD550
2.5" LCD display; 50% higher resolution than on SD550
AF-assist lamp
Point-and-shoot operation, save for white balance
Records movies at 640 x 480 (30 fps) with sound until 1GB file size is reached
Uses SD/MMC memory cards; 16MB card included
Battery life greatly improved since SD550; using the new NB-5L battery you can take 240 shots per charge
Optional underwater case
USB 2.0 High Speed supported

http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD700IS_08.jpg
http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD700IS_13.jpg

Ixus 60

6.0 effective Megapixel CCD
F2.8-4.9, 3X optical zoom lens, equivalent to 35 - 105 mm
Ultra-thin metal body
2.5" LCD display
AF-assist lamp
Point-and-shoot operation, save for white balance
Records movies at 640 x 480 (30 fps) with sound until 1GB file size is reached
Uses SD/MMC memory cards; 16MB card included
Uses NB-4L li-ion battery; 160 shots per charge
Optional underwater case
USB 2.0 High Speed supported

http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD600_08.jpg
http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD600_13.jpg

Ixus 65

Slightly different design
3.0" LCD display (but no optical viewfinder)
New "touch control dial" for quickly scrolling through images or camera settings
Through some miracle, battery life is the same as on the SD600

http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD630_08.jpg
http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD630_13.jpg

Chillmeister wijzigde dit bericht 21-02-2006 13:24 (86%)

En gaan...

Ik heb vandaag een compacte camera besteld en wel de Fujifilm FinePix F11 Zoom. Ik heb me een tijdje blind zitten staren op een heleboel Canon's en wat Sony's, maar toen ging ik bij mezelf nadenken wat ik nou eigenlijk belangrijk vind aan een camera. Het punt is namelijk zo, veel megapixels, veel zoom, groot LCD scherm en mooie kleuren hebben zowat alle camera's wel in dit segment, je moet dus op andere dingen letten.

Er zijn een aantal eigenschappen die deze camera heeft die bij vrijwel alle camera's in hetzelfde segment (5-6-7 megapixel compacte camera's rond de 300 euro) ontbreken:
  • Foto ratio: 3:2
  • Grote sensor (1/1.7")
  • Isorating 800 en 1600 (en ze zijn nog bruikbaar ook -> lees reviews)
  • Handmatige diafragma instelling
  • Handmatige sluitertijd instelling

Op dpreview.com en dcresource.com zijn ze erg enthousiast over deze camera (ook over velen anderen overigens).

Deze eigenschappen in combinatie met de enthousiaste reviews en aangename prijs (¤320 op pricewatch) hebben mij er toe doen besluiten deze camera te kopen.

aargh ik twijvel tussen de Sony T-9 en de N1

kan iemand mij uit de brand helpen?

wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?

low_n_slow wijzigde dit bericht 23-02-2006 13:26 (27%)

En gaan...

Kijk op dpreview.com en dcresource.com, daar staan goede reviews, meningen van gebruikers en sample foto's.

quote:
low_n_slow schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:23:
aargh ik twijvel tussen de Sony T-9 en de N1

kan iemand mij uit de brand helpen?

wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?
Sony DSC T9

Mijn Sony T9 komt morgen binnen, ik ga in het weekend heel veel foto's maken ermee. Mijn bevindingen zal ik in het T9 topic posten.

Het verneukeratieve is dat die N1 geen image stabilizer heeft...
en de T9 is goedkoper...

en en en pff waarom is kiezen zo moeilijk :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws