Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik wil op zeer korte termijn ook een nieuwe compact-cam aanschaffen en twijfel zelf tussen de Fuji F30 en de Canon Digital Ixus 800 IS. Belangrijk voor mij is dat de camera compact is en dat ik zonder problemen 'overal en altijd' foto's kan nemen, zowel indoor als outdoor. De Fuji F30 heeft volgens mij een betere prijs-kwaliteit verhouding en is volgens mij ook de ultieme indoor compact-camera. Aan de andere kant lijkt de Canon me een betere allround compact-camera, en heeft de Ixus 800 IS volgens mij ook veel minder problemen met outdoor foto's. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een accu is 1000MAh of max 1700MAh (weet ff niet zeker van deze)
batterijen heb je al van 2300MAh en zijn tevens goedkoper en beter verkrijgbaar.

maar dat is niet iets waarop ik m'n uiteindelijke keus wil laten vallen.

Ik ben vooral bang bij de TZ1 dat ik niet genoeg mogelijkheden heb voor als ik een keertje met wat minder gebruikelijke foto's wil experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraag...

ik wil een camera waar je goed macro foto's mee kunt maken en goed met de scherpte diepte kan spelen.
ik heb twee camera's in gedachten... de canon powershot s3 is en de sony cybershot h5

volgens mij zijn ze allebij even goed..
maar ik heb er geen verstand van.
welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Met scherptediepte spelen op een compactcamera kun je eigenlijk wel vergeten. Verder zijn de camera's bijna zo goed als hetzelfde qua specs. En als je naar het eindoordeel van deze test kijkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:41:
een accu is 1000MAh of max 1700MAh (weet ff niet zeker van deze)
batterijen heb je al van 2300MAh en zijn tevens goedkoper en beter verkrijgbaar.
Dit kun je zo niet vergelijken omdat een accu een hogere spanning heeft en een groter spanningsverval aankan. Als je het al wilt vergelijken, neem dan even de eenheid Wh.
justawitte schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:25:
Met scherptediepte spelen op een compactcamera kun je eigenlijk wel vergeten. Verder zijn de camera's bijna zo goed als hetzelfde qua specs. En als je naar het eindoordeel van deze test kijkt ook.
Mijn ervaring is dat je dit wel een beetje kunt doen als je maar voldoende tele gebruikt. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je voor een portretje op een aardige afstand moet gaan staan en je een korte sluitertijd nodig hebt.
Technicality schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:56:

Wat krijg je nou betaald voor zo'n post?

Ik ben op zoek naar een nieuwe compact voor mijn ouders, maar twijfel nog welke. Ik neig zelf naar de ixus 65, nog mensen die het daar niet mee eens zijn/opmerkingen hebben?
Misschien ivm mijn vakantie een beetje laat, maar zal ik je voor de rest maar gewoon compleet negeren? In ieder geval veel plezier met je camera met veel te kleine accu, relatief veel ruis en LCD met veel te weinig pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:28:
Mijn ervaring is dat je dit wel een beetje kunt doen als je maar voldoende tele gebruikt. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je voor een portretje op een aardige afstand moet gaan staan en je een korte sluitertijd nodig hebt.
Idd als je vergenoeg inzoomed en dan een onderwerp neemt wat niet te ver van de camera vandaan is dan kan je idd een mooie wazige achtergrond creeeren. Maar wat je zegt, man moet je dus je portret op een behoorlijk stuk afstand nemen en da's vaak makkelijker gezegt dan gedaan.

Anyways, het punt is dat je dof met een compact camera gewoon vele malen groter is dan met een (d)slr. Dus als iemand zegt dat ie met de dof wilt spelen, dan komt ie waarschijnlijk bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:28:
justawitte schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:36:
[...]

Idd als je vergenoeg inzoomed en dan een onderwerp neemt wat niet te ver van de camera vandaan is dan kan je idd een mooie wazige achtergrond creeeren. Maar wat je zegt, man moet je dus je portret op een behoorlijk stuk afstand nemen en da's vaak makkelijker gezegt dan gedaan.

Anyways, het punt is dat je dof met een compact camera gewoon vele malen groter is dan met een (d)slr. Dus als iemand zegt dat ie met de dof wilt spelen, dan komt ie waarschijnlijk bedrogen uit.
[...]

quote]

conclusie??

een digitale slr aanschaffen ipv een de sony of de canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:51
ik heb een fuji v10 met super ccd camera
naar mijn mening de beste camera die er is
door die goede lens heeft de camera maar 5 megapixels
je zou denken valt wel mee
maar ik maak gemiddeld betere fotos dan iemand iemand die een camera heeft van 7-8 megapixels.
voor zowel binnen en buiten gebruik ik de camera.

Verwijderd

ik zoek een digitale camera waar je mooie macro foto's mee kan maken en waar je met de scherpte diepte kan spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:13:

conclusie??

een digitale slr aanschaffen ipv een de sony of de canon?
Niet per definitie. Als je een camera koopt om met de scherptediepte te spelen dan is een dSLR te verkiezen boven een compactcamera en een middenformaat boven een kleinbeed of APS-C camera. Echter, om er optimaal gebruik van te kunnen maken, zul je dan ook moeten investeren in lichtsterk glas (een goedkoop alternatief is een 50 mm f/1.8). Daarnaast zijn de standaard macromogelijkheden voor een dSLR behoorlijk waardeloos en zul je dus ook hiervoor moeten investeren in glas (deze investeringen zijn vanaf zo'n 350 a 400 euro). Al met al is een dSLR een betere keuze voor dit werk, maar tegen kosten die een factor 3 a 4 hoger liggen en waarbij je objectieven moet meenemen en wisselen al naar gelang de foto die je wilt gaan maken. Aan jou dus de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet helemaal thuis in de fotografie wereld, wil echter wel een beetje gaan experimenteren. Werk geregeld met photoshop e.d. en weer daar wel mijn draai te vinden. Vaak zie ik in de solo cases hier op got van die mooie foto's. Met macro, zonder macro e.d. Heeft iemand zin om dit mij uit te leggen wat precies het verschil is? Ik wil mooie scherpe foto's kunnen maken zodat ze later bewerkbaar zijn e.d. Hier wil ik in de loop van de tijd een kleine hobby van maken. De camera moet ook voor vakantie, thuis en keuken gebruik goed functioneren.

Welke camera is hiervoor de beste keuze, ik zat te denken aan 200-500 euro net als deze TS.

Ga niet zeggen eigen research etc, heb dit wel gedaan, echter een keuze maken is en blijft moeilijk. Hij moet niet al te groot worden, maar moet wel eigen functie;s hebben, zoals sluitertijd, ISO e.d.

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:24:
Ben niet helemaal thuis in de fotografie wereld, wil echter wel een beetje gaan experimenteren. Werk geregeld met photoshop e.d. en weer daar wel mijn draai te vinden. Vaak zie ik in de solo cases hier op got van die mooie foto's. Met macro, zonder macro e.d. Heeft iemand zin om dit mij uit te leggen wat precies het verschil is? Ik wil mooie scherpe foto's kunnen maken zodat ze later bewerkbaar zijn e.d. Hier wil ik in de loop van de tijd een kleine hobby van maken. De camera moet ook voor vakantie, thuis en keuken gebruik goed functioneren.

Welke camera is hiervoor de beste keuze, ik zat te denken aan 200-500 euro net als deze TS.

Ga niet zeggen eigen research etc, heb dit wel gedaan, echter een keuze maken is en blijft moeilijk. Hij moet niet al te groot worden, maar moet wel eigen functie;s hebben, zoals sluitertijd, ISO e.d.

Alvast bedankt..
Ik ben zelf net als jou drie maanden op zoek geweest, en heb nu alweer ruim een maand de canon powershot a610... O+

Wat een geweldig ding is dit! (nu bij mm 244euro) Kantelbaar scherm is top, ik wil niets anders meer. Beeldkwaliteit is in iso400 mwa, iso 200 is gewoon goed, en als je iso 50 kan is hij gewoon super. 4xoptische zoom, ontzettend goede lens. En de instelmogelijkheden, tsja, voor deze prijs is er simpelweg geen alternatief. Iso (50,100,200,400), witbalans (geweldig speeltje als je het eenmaal doorhebt), diafragma, sluitertijd (tot 14 seconden, jaja). En de automatische programma's zijn vooral in situaties met voldoende licht gewoon echt goed. Werkt op 4aa batterijen. Koop vier snelladers van 2300mah, en je kunt je lol op.

Op verschillende sites word deze genoemd als beste alround-camera tot 300euro. Koop overigens de 610. De 620 heeft 7MP, maar dezelfde chip.... deze is dus als het ware opgerekt, wat voor veel meer ruis zorgt, en dat wil je niet. Voor de rest zijn ze identiek.

Ik zou dit advies niet geven als ik het niet zou menen, maar alles wat in een camera zoekt vind je hierin, voor een geweldige prijs. Bekijk anders nog een paar reviews (op DPreview de 620 bekijken, en het beeldruisverhaal vergeten ;) )

Ik hoop dat ik je overtuigt heb, haha. Zo niet, hier nog een sfeerfototje gemaakt met deze camera....

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/4222/img0822qg7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de Canon A610 en A620 tenzij je hem heel snel besteld, want deze camera's zijn niet meer leverbaar. Waarschijnlijk worden de nieuwe modellen volgende week aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 23:58
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera die zich in principe kan meten met een DSR camera. De reden dat ik niet voor een DSR camera ga is in eerste instantie de prijs, en omdat het misschien iets te ingewikkeld is.

Belangrijk vind ik vooral dat ik goede foto's kan maken, bijvoorbeeld portretfoto's zoals een DSR dat zo mooi kan. Scherpte instellen, etc. Verder moet de camera gebruikersvriendelijk zijn voor beginners maar toch ook aardig wat opties hebben mocht ik wat meer zelf willen proberen.

Even mijn eisenpakketje op een rij:

- Camera die goede foto's kan maken die zich (bijna) kan meten met een DSR camera (mooie portretfoto's, maar ook in wat meer donkere omgevingen of bijvoorbeeld met vuurwerk zou een mooie extra zijn)
- Optische zoom minstens 10x
- Accu (batterijen vind ik niks)
- Prijsklasse rond de 500 euro (minder mag ook natuurlijk :P)

Ik zag bijvoorbeeld zelf de Kodak P712 als een mooi voorbeeld van wat ik zou willen. 7 MP, 12x optisch zoomen en een accu voor rond de 400-450 euro.

Maar of zoiets goed is, ik heb echt geen idee. Er is zoveel keuze dat ik onmogelijk zelf overal aan kan denken. Daarom hoop ik dat iemand hier me kan adviseren. Is dit wat, misschien een toestel van Nikon, wellicht de Canon S3 IS, of toch heel iets anders?

Help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:30

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

devv05:

Allereerst, een maand of 4 geleden zat ik op dezelfde plek als jij nu zit.
Ik had een canon A520. Wist weinig van camera's, maar wist wel dat ik fotograferen leuk vond. Ik ging op zoek naar een camera van <500 euro. Ging zoeken en kwam bij de:

Fuji S9500 (absoluut mijn aanrader in deze prijs)
Panasonic FZ50 (erg nieuw, maar wel erg mooie stabiliser, helaas geen super ISO resultaten.)
Canon S3 (redelijk compact, toch krachtig)

Ik wou in mijn camera: macro, leermogelijkheden en niet weer tegen beperkingen lopen zoals bij mijn A520 van canon. Lange tijd wou ik de S9500, heb hem zelfs gekocht, maar vond de electronische zoeker niks en vroeg rond wat de alternatieven hiervoor was. Zoals je in mijn sig kan lezen ben ik ondertussen enthousiast bezig en heb al wat glas verzameld, ja ik heb een dSLR gekocht.
Waarom, meer mogelijkheden en zo lastig is het niet, bovendien heeft ook een SLR een auto stand.
Veel gelezen (ik wil dingen altijd 100% weten) en ik kwam erachter dat mijn SLR meteen mooiere foto's maakte dan ik had verwacht. Heb nooit spijt gehad.

Qua prijs, ja het is duurder, maar je hoeft niet meteen alles te kopen.
Ik ben zelf gek op nikon, omdat ze iets goedkoper zijn dan canon met een instap dSLR, maar de keus is aan jou. 2e Hands kan natuurlijk prima, er is meer dan genoeg te vinden.

Wat ik je eigenlijk op het hard wil drukken is dat wanneer je getwijfeld hebt tussen een dSLR en een Prosumer (waar je nu naar kijkt), neem dan ècht wèl een dSLR. De instap is niet moeilijk en het hoeft ook zeker geen 1000 euro te kosten, zeker niet wanneer je 2e hands een mogelijkheid vind.
Kijk eens naar een Canon 10D of een Nikon D100.

De wereld van slr is te mooi om te laten liggen, zeker wat macro betreft!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
nomad85 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:41:
devv05:

Allereerst, een maand of 4 geleden zat ik op dezelfde plek als jij nu zit.
Ik had een canon A520. Wist weinig van camera's, maar wist wel dat ik fotograferen leuk vond. Ik ging op zoek naar een camera van <500 euro. Ging zoeken en kwam bij de:

Fuji S9500 (absoluut mijn aanrader in deze prijs)
Panasonic FZ50 (erg nieuw, maar wel erg mooie stabiliser, helaas geen super ISO resultaten.)
Canon S3 (redelijk compact, toch krachtig)

Ik wou in mijn camera: macro, leermogelijkheden en niet weer tegen beperkingen lopen zoals bij mijn A520 van canon. Lange tijd wou ik de S9500, heb hem zelfs gekocht, maar vond de electronische zoeker niks en vroeg rond wat de alternatieven hiervoor was. Zoals je in mijn sig kan lezen ben ik ondertussen enthousiast bezig en heb al wat glas verzameld, ja ik heb een dSLR gekocht.
Waarom, meer mogelijkheden en zo lastig is het niet, bovendien heeft ook een SLR een auto stand.
Veel gelezen (ik wil dingen altijd 100% weten) en ik kwam erachter dat mijn SLR meteen mooiere foto's maakte dan ik had verwacht. Heb nooit spijt gehad.

Qua prijs, ja het is duurder, maar je hoeft niet meteen alles te kopen.
Ik ben zelf gek op nikon, omdat ze iets goedkoper zijn dan canon met een instap dSLR, maar de keus is aan jou. 2e Hands kan natuurlijk prima, er is meer dan genoeg te vinden.

Wat ik je eigenlijk op het hard wil drukken is dat wanneer je getwijfeld hebt tussen een dSLR en een Prosumer (waar je nu naar kijkt), neem dan ècht wèl een dSLR. De instap is niet moeilijk en het hoeft ook zeker geen 1000 euro te kosten, zeker niet wanneer je 2e hands een mogelijkheid vind.
Kijk eens naar een Canon 10D of een Nikon D100.

De wereld van slr is te mooi om te laten liggen, zeker wat macro betreft!
Maar bij de SLR camera's zit je al vaak in een veel hogere prijsklasse en dan moet je er nog andere lensen etc bijkopen toch? Ik weet eigenlijk heel weinig van SLR camera's af, termen als Macro weet ik al niet goed te plaatsen, wat houdt dat precies in?

Is een SLR dan echt zo'n verschil met bijv. de door jou genoemde Fuji S9500? En waar uit zich dat dan vooral in? Een elektronische zoeker houdt in dat ie automatisch focussed en scherpstelt op een bepaald punt en dat je dat niet zelf kunt doen? Zo te lezen kan het bij de Fuji S9500 wel handmatig in ieder geval.

Kan de Fuji S9500 wel de foto's maken zoals ik die hierboven beschrijf? Dus mooie portretfoto's etc? Ik ga maar even googlen op wat voorbeeld foto's van die camera :)

[ Voor 4% gewijzigd door .GoO op 18-08-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 23:24

Garyu

WW

elektronische zoeker houdt in dat je niet zelf door de lens kijkt maar op een lcd-schermpje. Bij een dslr kijk je zelf door de lens en zie je vele malen beter wat er precies op de foto komt te staan.

Je hebt wel gelijk dat het ook aardig wat duurder is natuurlijk.. Maar kijk eens door de FAQ incl koopadviezen in dit subforum, dan worden de termen je in ieder geval een stuk duidelijker.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een dubbele D50 kit geeft je het bereik wat je wilt en het kost iets van 799 euro, maar das nieuw.
Je kunt Prima naar 2e hands kijken!, er is veel te koop en het is eigenlijk altijd nog in uitstekende staat.
Iemand met een Slr is er ook bijna altijd wel zuinig op :)
Macro is foto's maken van kleine objecten en die groot fotograferen, zoals je in dit topic kan zien: link

De S9500 kan die mooie portret foto's maken, ik denk dat wat jij bedoeld is een mooi scherp gezicht en de achtergrond mooi weg out of focus, dus wazig zeg maar

S9500 is ook een prima mogelijkheid, maar lees je even een beetje in (genoeg te lezen op internet) en beslis dan of je echt geen SLR wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik denk dat de Fuji S9500 misschien wel een hele goede optie voor mij zou kunnen zijn. Neemt zo'n camera ook goede foto's bij weinig licht (dus in het schemer/half donker), bij bewegende beelden (bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd) en zit een flitser/evt. lens er standaard bij? Zo niet, is dat echt noodzakelijk?

Wel een groot nadeel dat Fuji S9500 geen SD kaartjes ondersteund (die heb ik al liggen van 2gb) en dat er elke keer batterijen in moeten...

[ Voor 18% gewijzigd door .GoO op 18-08-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 06-10 17:17
devv05 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:33:
Ik denk dat de Fuji S9500 misschien wel een hele goede optie voor mij zou kunnen zijn. Neemt zo'n camera ook goede foto's bij weinig licht (dus in het schemer/half donker), bij bewegende beelden (bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd) en zit een flitser/evt. lens er standaard bij? Zo niet, is dat echt noodzakelijk?

Wel een groot nadeel dat Fuji S9500 geen SD kaartjes ondersteund (die heb ik al liggen van 2gb) en dat er elke keer batterijen in moeten...
Batterijen is juist top. Waar je ook bent, je kunt altijd wel ergens aa batterijen krijgen. Een accu niet....
Ook bij meerdere accusets treed dit op, ik heb altijd gewoon 4volgeladen reserve bij.

En een accu is in verhouding vele malen duurder. Dus nee, het is een voordeel..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Mja vind ik dus niet... maar goed, ik heb nu echt grote twijfels tussen de Fuji S9500 en de Nikon D50.. Ik kopieer deze post even uit het S9500 topic, hopende dat jullie er misschien antwoord op kunnen geven...

Wat zijn nou de voor- en nadelen tussen deze camera (Fuji S9500) en bijvoorbeeld de Nikon D50? Ik zit te twijfelen om een dSLR camera te halen of toch voor deze finepix te gaan die er net tegenaan zit. Ik heb geen enkele ervaring met dSLR dus ben bang dat het misschien iets te ingewikkeld zal zijn.

Ik zie hier echter ook prachtige foto's staan, die in mijn ogen niet voor een dSLR camera onderdoen. Vandaar dus ook mijn vraag. Zijn de foto's in dit topic overigens allemaal handmatig gemaakt of heeft de camera ook al verschillende presets? In hoeverre is dit beide mogelijk? Hoe gebruikersvriendelijk is de camera voor een 'newbie'? (natuurlijk wel ervaring met normale compactcamera's)

Ten slotte ben ik altijd erg onder de indruk van bijvoorbeeld portretfoto's gemaakt met een dSLR waarbij de achtergrond zo mooi geblurred is. Kan dat met deze camera ook? En heb je voor deze ook verschillende lensen en accessoires, of is alleen de 'body' voldoende?

Ik ga in oktober naar Curacao, dus ben vooral van plan om daar hele mooie plaatjes te gaan schieten.

De ondersteuning van SD kaartjes van de Nikon en het hebben van een accu vind ik overigens al een groot voordeel. Heb mezelf inmiddels een klein beetje laten informeren over dSLR camera;s dus ben wel iets meer op de hoogte, met name waar die lensen voor zijn enzo :P

Denk dat ik binnenkort maar eens naar een goede fotografie winkel ga om beide in het echt te bekijken. Zou alleen zo snel niet een winkel weten waar je ze ook echt in actie kunt zien, of doen ze dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de voor of nadelen van SD en een accu kun je alleen zelf oordelen.

Wat betreft de signaal/ ruisverhouding is een D50 in het voordeel, evenals het gebruik van een korte scherptediepte. Om echter eenzelfde camera samen te stellen als een 9500 moet je er toch zeker nog een teleobjectief bijkopen en dan wordt het prijsverschil een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Maar wat is dan de meerwaarde van een dSLR, kunnen ze evenveel of kun je daarbij veel meer instellen? Zoals die blurry achtergrond, ik neem aan dat dat bij de S9500 ook gewoon kan?

Kun je bij de S9500 ook extra lensen enzo kopen of alleen de standaard lens gebruiken? En welke zou voor mij als newbie toegankelijker zijn?

Ik geef liever wat meer geld uit zodat ik tevreden ben ook met het oog op de toekomst, maar ik barst nog van de vragen :P Ik neig op het moment wel meer richting de Nikon D50 te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door .GoO op 19-08-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voordelen van een reflexcamera zijn (o.a.):
-keuze voor eigen objectieven (is niet vergelijkbaar met voorzetlenzen voor de 9500)
-snellere camera (zowel AF als "transport"), kortom beter geschikt voor fotograferen van snelle bewegingen of voor veel foto's per seconde
-betere toepassing bij weinig licht (minder ruis, optische zoeker)
-kleinere scherptediepte (is met een 9500 niet mogelijk)

Voor dit laatste aspect even een quote uit de FAQ:
Echter loopt het bij compacte digitale camera's hier even spaak. Zoals je misschien wel eens op de lens hebt gezien, heeft een compacte digitale camera een hele sterke groothoeklens. Een erg populaire camera als de Canon Powershot A70 heeft bijvoorbeeld een 5.4-16.2mm lens. Dus zelfs als je volledig inzoomt zit je vast aan een extreem groothoeklens. Op 35mm camera's zie je zelden tot nooit een 16mm lens, laat staan dat je een 5,4mm lens vindt. Gevolg is dat de scherptediepte van een A70 op alle zoomstanden vrijwel oneindig is. Een foto als hieronder is met een compacte camera vrijwel onmogelijk.
Hierover is uiteraard nog veel meer te vinden op internet, maar het heeft te maken met de fysieke grootte van de sensor die bij de 9500 veel kleiner is dan bij een dSLR.

Tot slot de voordelen van een compactcamera als de 9500:
-in 1 aanschaf een hoogwaardig objectief met een mooi bereik
-relatief kleine investering voor hoogwaardige foto's
-mogelijkheid tot filmen
-geen last van het verkeerde objectief op het verkeerde moment
-geen stof in de camera
-liveview voor het nemen van de foto's

Al met al is dit een kort overzicht met een aantal van de voordelen van dSLR tov compactcamera's. Bedenk goed dat je bij de aanschaf van een dSLR vaak extra investeringen moet doen, maar je dan ook felxibeler bent dan met een compactcamera. De keuze voor een systeem moet je zelf maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is niet ideaal hoor, maar mocht je nou denken:
lenzen wisselen, stof op de sensor, verkeerde lens op het verkeerde moment...ik weet het allemaal nog niet zo. Je kan een 18-200mm lens kopen die Precies hetzelfde bereik heeft als een S9500 van fuji, maar wanneer je wilt heb je de mogelijkheid om te wisselen. De 18-200 lens is optisch geen wonder, maar nog steeds minstens evengoed als de lens van de S9500. Je hebt dan zeg maar een S9500 met de voordelen van een Dslr (zonder film mogelijkheid, dat heeft een SLR nooit).

De wereld van Slr is zoveel mooier vind ik, de problemen die je hebt wat ik in de eerste zin noemde is slechts een "inconvenience", daar heb je zo zelden last van, maar het plezier van een SLR is groot.
Een S9500 heeft geen image stabiliser ofzo, maar compenseert met hoge iso mogelijkheden. Een D50 heeft betere iso mogelijkheden en wanneer je wilt kan je lenzen kopen met image stabiliser. Kortom, je kan precies krijgen wat een S9500 kan (behalve dus dat filmen), maar wanneer je later wilt uitbreiden gaat dan heel gemakkelijk. Een Slr wordt nooit te oud eigenlijk, 6mp is eigenlijk altijd genoeg en nieuwe lenzen blijven de eerste tijd nog wel passen op oudere body's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij aangetekend dat de 18-200 nog steeds als een stofzuiger werkt en de kans op stof op de sensor teruggebracht is, maar zeer zeker niet is uitgesloten. Daarnaast blijft liveview natuurlijk beter van een 9500, maar mijn allerbelangrijkste punt blijft de financiele injectie die een dSLR nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 23-10 09:51
Fuji v10..heeft een super ccd lens uitstekende foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Die 18-200 mm lens had ik inderdaad al over gehoord/gelezen, dat is een soort lens die voor alle situaties een oplossing biedt en handig is als je niet voor elk situatie een aparte lens mee wilt nemen. Op dat gebied was ik al een klein beetje op de hoogte.

In ieder geval hartelijk dank voor de informatie tot zo ver, er gaat een hele nieuwe wereld voor me open en ik wil nu eigenlijk eerst eens de Nikon D50 echt in actie zien, want die heeft toch wel mijn sterke voorkeur. Dat het iets meer kost vind ik niet erg, en de extra mogelijkheden qua aankopen beschouw ik alleen maar als een voordeel.

Ook heb ik erg weinig zin in batterijen, een accu vind ik gewoon ideaal. De D50 heeft tevens ondersteuning voor SD kaarten, wederom een voordeel. Mocht de D50 me in het 'echt' bevallen denk ik dat er een grote kans is dat daar mijn uiteindelijke keuze op zal vallen. Hoe groot is de leercurve voor de D50? Zal ik eerst weken prutfoto's maken voordat ik het een beetje onder de knie heb, of gaat dat redelijk snel en eenvoudig? (ik snap dat het wel even duurt voordat je echt alles weet en kan, maar bedoel meer gewoon leuke 'basis' foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan ook gelijk nog even naar de Pentax K100D. Deze camera is iets duurder dan de D50, maar gebruikt tevens SD kaarten, maar heeft als voordelen dat hij een groot LCD scherm heeft (2.5 inch) en een anti-shake in de body, waardoor alle objectieven die je ervoor schroeft een beeldstabilisator hebben. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik vind de D50 interessanter :) Heb 'm vandaag even vastgehouden in de winkel (helaas zat er geen accu bij dus kon 'm niet werkend zien) en dat beviel me goed. Zo'n 12-200 mm lens is dat beter dan bijvoorbeeld een 28-300 mm lens?

Weet iemand toevallig waar de 12-200 mm lens te koop is tegen een nette prijs (of liever nog een kit, met de D50 erbij). Of misschien een winkel in regio Alkmaar waar ik de D50 werkend kan bezichtigen. Maar een 12-200 mm lens is wel goed voor de meeste situaties en om mee te beginnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik je verwijzen naar Nikon D50 - Deel 2 voor vragen over de camera en naar Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0 voor vragen over de objectieven. Lees daarbij ook even goed de startposts door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
ik zit te denken om ter vervanging van een oude olympus c2040, een kleinere digicam te kopen.

in mijn omgeving veel ixussen. en niets dan lof. ik vind ze ook erg fijn voor zover ik kan oordelen.

zit alleen met een klein dilemma.
uit de pricewatch:

ixus 65: 280
ixus 750: 298
ixus 800: 366

het gaat me vooral om vakantiefotootjes, verjaardagen etc. niks hoogstaands dus. in principe was de 2.1mp olympus ook nog wel voldoende, alleen veeel te groot.
ik vraag me alleen af of het prijsverschil tussen de drie camera's wel de moeite waard is om voor een 750 danwel 800 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de review van de Canon Ixus800 IS en je zult zien hoe enthousiast Phill over deze camera is (en hoe negatief hij over alle andere ixussen is). Het is dan ook de eerste ixus camera sinds 3 jaar die highly recommended is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 16:29
Hallo mensen,

ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe digitale camera. Prijs Camera (ex accesoires) max 350 euro en ongeveer 10x opt zoom. Na veel rondgekeken te hebben op verschillende sites, ben ik eigenlijk met twee camera's blijven zitten.

De nikon S4 en de panasonic FZ 7. Nu heb ik hier op tweakers wel wat kunnen lezen over de Panasonic, maar de Nikon is weinig tot niets over te vinden.

Ik hoop dat er iemand is die ervaringen heeft met de Nikon en deze even wil posten. Verder zou ik graag jullie mening horen over wat de beste keus is (ik sta ook nog open voor andere toestellen).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:26:
Nu ga ik je verwijzen naar Nikon D50 - Deel 2 voor vragen over de camera en naar Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0 voor vragen over de objectieven. Lees daarbij ook even goed de startposts door!
Dit heb je wel heel netjes gedaan mig22 2\ 3 ;)
Volgens mij heeft hij wel wat aan je gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,,
Ik ben op internet al een tidje bezig met design maar nu zou ik graag ook wat de fotografie in willen.
Omdat ik deze winter naar Australie ga wil ik eigenlijk de camera daarvoor al aanschaffen zodat ik daar een aantal mooie plaatjes voor kan schieten.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen welke camera het best is voor mij, ik heb slechts 450euro te besteden ongeveer en wil vooral wat Artistieke en Natuurshots maken.
Ook wil ik dat er veel ingesteld kan worden omdat ik met deze camera eigenlijk een beetje van fotografie wil leren zodat ik in de toekomst een duurdere kan kopen.

Een aantal camera's die misschien aan mijn verwachtingen voldoen:
Sony Cybershot DSC-H5
FUJI FinePix S9500 Zoom
CANON PowerShot S3 IS

Ik weet niet welke ik het beste kan kiezen en elke hulp is dan ook zeer welkom.
Ook het aanraden van eventuele andere modellen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees erg weinig over de Olympus SP-500UZ, is deze camera echt zo slecht dat niemand hem wil hebben? ik heb hem zelf net een paar dagen en ben er erg tevreden over, nou ben ik maar een amateur fotograaf, en heb dus alles lekker op auto staan :P

Ik zie dus steeds meer mensen kiezen voor de Fujifilm S5600, is deze echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt vervangen door de SP-510 en is een van de weinige camera's zonder IS. De Fuji heeft eveneens geen IS, maar heeft een veel beter bruikbare hoge ISO waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:16:
Hey,,
Ik ben op internet al een tidje bezig met design maar nu zou ik graag ook wat de fotografie in willen.
Omdat ik deze winter naar Australie ga wil ik eigenlijk de camera daarvoor al aanschaffen zodat ik daar een aantal mooie plaatjes voor kan schieten.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen welke camera het best is voor mij, ik heb slechts 450euro te besteden ongeveer en wil vooral wat Artistieke en Natuurshots maken.
Ook wil ik dat er veel ingesteld kan worden omdat ik met deze camera eigenlijk een beetje van fotografie wil leren zodat ik in de toekomst een duurdere kan kopen.

Een aantal camera's die misschien aan mijn verwachtingen voldoen:
Sony Cybershot DSC-H5
FUJI FinePix S9500 Zoom
CANON PowerShot S3 IS

Ik weet niet welke ik het beste kan kiezen en elke hulp is dan ook zeer welkom.
Ook het aanraden van eventuele andere modellen.

Alvast bedankt
Groothoek is erg handig bij natuurfoto's.

Kijk eens naar de Fuji S6500FD (komt binnenkort uit).
Alleen de introductieprijs is nogal hoog (verwacht tegen de 500 aan), prijzen van Fuji dalen snel, maar dan zit je al in Australië.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Momenteel ben ik aan het kijken naar een camera in deze prijscategorie en heb mijn oog laten vallen op de Canon PowerShot serie aangezien deze mij erg aanspreekt. Heb al het nodige ingelezen over deze camera serie, maar één ding is mij nog niet écht duidelijk.

Dat is namelijk: wat is het verschil tussen de PowerShot A600, A700 en de S serie?

Zo ik het zie is de S serie bijna een SLR ivm de verwisselbare lensen etc. Het verschil tussen de 600 en de 700 serie is mij niet écht duidelijk. Kan iemand mij dit uitleggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat ik zo snel kan zien heeft de 700 serie bijvoorbeeld 6x zoom, tegen 4x voor de 600 serie.

Ik weet niet wat je precies bedoeld met de S serie. Je hebt namelijk de S2 en S3, maar ook de S80, en dat zijn toch wel behoorlijk verschillende series weer. Gezien je vergelijking met slr, neem ik aan dat je de S2 en S3 bedoeld. Dat zijn inderdaad camera's met veel instelmogelijkheden en tevens zijn dat beiden Superzoom camera's.

Verwisselbare lenzen heb je daar trouwens nergens bij voor zover ik weet?

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 12-09-2006 12:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Thanx, ben net nog even langs gelopen bij de MediaMarkt en heb daar de diverse types (A700, A640/620 en S3) bekeken en heb nu ook wat meer zicht op wat de verschillen zijn.

Qua functionaliteit ligt de S3 (en voorloper S2) het meest tegen een SLR aan. Wat ik overigens bedoelde met verwisselbare lensen was: groothoek- en teleconverters. Overigens zijn die converters ook beschikbaar voor de A640/630...

Het verschil wat ik in de mediamarkt zo constateerde tussen de A700 en A600 serie is dat de A600 serie over een verdraaibare LCD scherm beschikt (en dat had ik niet gezien op internet) en dat de A600 serie hogere megapixels heeft.

Verder heb ik nog even deze vergelijking (tussen: S3, A710 en A640) van de camera's bij Canon Europe uitgevoerd en dat geeft ook iets meer zich op de verschillen, maar daar wordt ik zo één, twee drie niet wijs uit waarom ik nou bijvoorbeeld een A640 zou moeten nemen ipv een A710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 28-10 09:44
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera. Op het moment heb ik een oude Canon Powershot S30 (3 megapix) welke best mooie foto's maakt maar gewoon te groot is om makkelijk mee te nemen. Voor mij is het dus belangrijk dat mijn nieuwe cam klein is, zo klein dat hij makkelijk in mijn broekzak of borstzak past. Wat ik ook graag wil is dat ik er zonder statief nachtfoto's mee kan maken (verlichte skylines ed.). Natuurlijk zie ik door de bomen het bos niet meer, dus wie kan mij helpen?

Op het moment zit ik te denken aan de volgende modellen:

Sony T10 of T30
Canon IXUS 850IS
Casio Exilium Z700
Panasonic FX07 of FX50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

LordLynx schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:22:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera. Op het moment heb ik een oude Canon Powershot S30 (3 megapix) welke best mooie foto's maakt maar gewoon te groot is om makkelijk mee te nemen. Voor mij is het dus belangrijk dat mijn nieuwe cam klein is, zo klein dat hij makkelijk in mijn broekzak of borstzak past. Wat ik ook graag wil is dat ik er zonder statief nachtfoto's mee kan maken (verlichte skylines ed.). Natuurlijk zie ik door de bomen het bos niet meer, dus wie kan mij helpen?

Op het moment zit ik te denken aan de volgende modellen:

Sony T10 of T30
Canon IXUS 850IS
Casio Exilium Z700
Panasonic FX07 of FX50
IS gaat je wel helpen bij donkere skylines, dus dat is wel fijn. Verder heeft de ixus serie geen geweldige iso performance, maar zijn ze wel lekker klein.

Denk toch even fullsize foto's bekijken op www.dpreview.com en in de winkel kijken hoe ze in de hand liggen en hoe de build van de toestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Als je met het iets grotere formaat kan leven: Fuji F30. Heb hem nu een week, geweldig. Zie ook de review op dpreview en het topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben reeds een tijdje bezig het bewerken van eigengemaakte tekeningen in Photoshop. Nu ben ik echter van plan over te stappen op digitale fotografie. Ik ben vooral zinnens sferische, stemmige buitenopnamen te maken om deze al dan niet in Photoshop te kunnen bewerken (meer bepaald dit genre van foto’s : http://www.pixelmania.nl/pixelfolio.aspx?pixelfolio=6).
Daarenboven is een goede zoom ook wenselijk, aangezien ik mogelijk kan meewerken aan een boek over kerken in Vlaanderen en ten dele voor de foto’s moet instaan.

Ik ben bereid tot +/- 500€ te spenderen (indien nodig wil ik hoogstens tot 600€ gaan).

Wat ik vnl. zoek is:
• een camera die overzichtelijk en duidelijk in de bediening is (ik ben tenslotte een groentje). Maar tevens flink wat mogelijkheden biedt, aangezien ik zeker verder wil gaan in de digitale fotografie.
• Een camera die warme, heldere kleuren biedt.
• Een goede, liefst manuele zoom
• Een toestel dat ook in meer donkere situaties nog degelijke foto’s kan trekken.

Welke camera raden jullie mij aan? Ik dacht aan de Fuji s9500, omwille van zijn goede ISO waarden en manuele zoom. Daarenboven krijgt hij best goede recensies overal. Ik neem ook aan dat hij nog in prijs zal dalen dit jaar, met het uitkomen van de s9600?

Of de Fuji s6500fd. Waarin zit precies het verschil met de s9500? Hij is goedkoper, maar heeft hogere ISO waarden…

Fuji s9600: Is het de moeite op deze camera te wachten, indien hij binnen mijn prijsmarge valt? Of is het beter voor de goedkopere s9500 te kiezen?
De Nikon D50: Dit lijkt me een zeer degelijke camera en een niveau hoger dan de voorgaande. Maar wilt het nog binnen mijn prijsmarge vallen, zal ik het moeten stellen met AF-S DX 18-55 mm lens. Ik ben niet meteen vertrouwd met de betekenis hiervan, moet ik toegeven, maar ik denk niet dat dit veel voorstelt?
Dus, welke van deze (of een andere) camera raden jullie mij aan?
Ziezo. Mijn excuses indien mijn vragen al ‘ns eerder gesteld zijn, maar het is als nieuweling soms moeilijk het bos door de bomen nog te zien…
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wanneer mensen stellen dat ze echt wat met fotografie willen gaan doen, stel ik altijd dat ze een Dslr moeten kopen. Dit omdat je zoveel meer mogelijkheden hebt, waardoor je veel langer met je gear kan doen.
De D50 is echt uitstekend hiervoor. Nikon maakt de duidelijkste cams die er zijn, dus daar kom je wel uit, zeker met hun ergonomie die eigenlijk iedereen uitstekend bevalt.
De kitlens van hun, tja, die is niet super, voor een Dlsr tenminste. Daarentegen is hij super in verhouding tot eigenlijk welke compacte of prosumer camera dan ook.

Mijn idee is: Neem de D50 met kitlens. Ga dan een klein beetje sparen en neem een goedkope tele-lens erbij zoals de uitstekend presterende (binnen zijn budget) 70-300 apo van sigma. Bijna iedereen schiet daar heel tevreden mee.
De D50 kit kost: 570 ongeveer

de batterij is goed genoeg voor een dag fotograferen dus een extra is niet nodig.
geheugen kaartjes zijn zo duur niet meer

Koop je alleen nog even een goedkoop tasje. Neem voor de kitlens geen uv-filter, dat is niet nodig.

Kortom, voor ietsje over 600 waarschijnlijk ben je klaar voor de meeste foto's. Wil je tele gaan, dan spaar je daarvoor en schaf je die later aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Ik lees net eveneens een aantal mindere userreviews van de Fuji 9500s. Onder andere dat de manuele zoom volledig nutteloos is (lijkt me persoonlijk beetje overdreven). Maar hierdoor begin ik, in het achtehoofd houdend wat je net hebt gezegd, toch iets meer richting de Nikon D50 te neigen. Ik ben van plan rond Kerstmis mij een camera aan te schaffen. Heeft er iemand een idee of er tegen die periode een prijsdaling mogelijk is voor deze camera? (omdat de opvolger voorde D50 gepland staat of iets dergelijks).

De Olympus E-500 (kit) is vergelijkbaar in prijs, maar hoe verhoudt deze zich tot de Nikon D50 (kit)? Zijn de bijgeleverde lenzen kwalitatief te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:45:
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Ik lees net eveneens een aantal mindere userreviews van de Fuji 9500s. Onder andere dat de manuele zoom volledig nutteloos is (lijkt me persoonlijk beetje overdreven). Maar hierdoor begin ik, in het achtehoofd houdend wat je net hebt gezegd, toch iets meer richting de Nikon D50 te neigen. Ik ben van plan rond Kerstmis mij een camera aan te schaffen. Heeft er iemand een idee of er tegen die periode een prijsdaling mogelijk is voor deze camera? (omdat de opvolger voorde D50 gepland staat of iets dergelijks).

De Olympus E-500 (kit) is vergelijkbaar in prijs, maar hoe verhoudt deze zich tot de Nikon D50 (kit)? Zijn de bijgeleverde lenzen kwalitatief te vergelijken?
prijsdaling is niet reeel, de prijs is al echt heel laag voor een Dslr. Kijk ook even naar de pentax serie, daar is ook weinig mee mis, al geef ik zelf de voorkeur aan nikon, vanwege fijne ontwerp, maar das persoonlijk. Moeite waard om even naar te kijken, evenals de 350d van canon die dan wel een opvolger heeft, maar waar niks mis mee is.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
nomad85 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:22:
[...]

prijsdaling is niet reeel, de prijs is al echt heel laag voor een Dslr. Kijk ook even naar de pentax serie, daar is ook weinig mee mis, al geef ik zelf de voorkeur aan nikon, vanwege fijne ontwerp, maar das persoonlijk. Moeite waard om even naar te kijken, evenals de 350d van canon die dan wel een opvolger heeft, maar waar niks mis mee is.

Succes :)
Of het nou om olympus vs. nikon, canon, sony of welk ander merk gaat, dat zou me niet zo heel veel uit maken, ik vind die 2,0x cropfactor echt om dood van te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:40:
Weer één die een goede camera zoekt.
Is de Fuji s5500/s5600 niets? Misschien vind je die te groot...maar er gaan gewone batterijen in, je kunt alles handmatig instellen of volledig automatisch. Ik vind dat je met deze camera hele mooie foto's kan maken, en 10xzoom is ook zeker niet verkeerd. De eisen die je opnoemt zijn allemaal aanwezig. Misschien dat dit een mogelijke camera zou kunnen zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RedXraD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:58:
[...]

Of het nou om olympus vs. nikon, canon, sony of welk ander merk gaat, dat zou me niet zo heel veel uit maken, ik vind die 2,0x cropfactor echt om dood van te gaan...
haha lol, ja je hebt wat minder groothoek :+....maar niet iedereen vind dat belangrijk en sommigen vinden "goedkope zoom" erg fijn. Ik ben het inderdaad wel met je eens, een cropfactor van 2x zou ik ook niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even wat advies vragen!? Momenteel ben ik nog steeds aan het kijken naar een compact camera en heb mijn scope nu beperkt tot de Canon PowerShot A630 en de Canon PowerShot A710 IS.

Canon PowerShot A630Canon PowerShot A710 ISZelf ben ik wel gecharmeerd vanwege de 6x optische zoom van de Canon PowerShot A710 IS, maar ook voor de Canon PowerShot A630 zijn voordelen te vinden zoals grotere megapixels, draaibare LCD en betere CCD Sensor (?). Prijs maakt in principe niet uit. De PowerShot A630 is iets goedkoper dan de A710 IS.

Iemand die mij over de streep kan trekken. Ik zelf kom er haast niet uit en blijf maar tussen deze twee camara's twijfelen. Een andere camare die beste van beide heeft mag ook worden gemeld, maar die had ik zelf niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Powershot 710 heeft 2 batterijen en de 630 4. Dat scheelt in gewicht en afmetingen (positief) maar ook in aantal te maken foto's (negatief, hoewel je op 2 AA cellen toch een boel foto's kan maken.)

De 710 heeft image stabilization, dat scheelt een hoop bij wat langere belichtingstijden.

Of die 710 een slechtere sensor heeft weet ik niet.

Ik zou voor de 710 IS gaan, nou maar hopen dat 'ie nog iets in prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gaande foto is van mijn oude Ricoh Caplio 2, zoals je ziet niet al te beste ( het gekke is dat niet alle foto's slecht zijn). Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe camera:

Zelf ben ik aan het twijfeveln tussen:
- Ricoh Caplio 5
- Fujifilm FinePix S6500fd
- Panasonic TZ1 (aangepast)

Zijn er nog ander gegaadigden? Of elemeneten waar ik op moet letten om dit soort foto's in de toekmst te voorkomen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je niet Panasonic TZ1?
Ding heeft trouwens veel last van ruis, maar is wel lekker klein. Persoonlijk zou ik voor de S6500fd gaan, die heeft zoom met draairing. Door de lange lens is ie makkelijk vasthouden, en een draairing zoomt veel fijner. Als je familie foto's wil maken is dat Face Detection misschien handig, maar daar weet ik het fijne niet van. Het geheugen voor de s6500fd is wel wat duurder (XD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
De A630 heeft een grotere sensor (1/1.8). Dat is een plus t.o.v. de A710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruis ben ik ook geen fan van, heeft er al iemand ervaring met de s6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

kdekker schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:14:
De A630 heeft een grotere sensor (1/1.8). Dat is een plus t.o.v. de A710.
Is dat een hele grote plus? Weegt dit op ten opzichte van pluspunten van de A710 IS, zoals gewicht, image stabilisation, beter zoom, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Is dat een hele grote plus? Weegt dit op ten opzichte van pluspunten van de A710 IS, zoals gewicht, image stabilisation, beter zoom, etc.?
Ik weet het niet...ieder toestel heeft z'n voor & tegens. Ik heb nog geen toestel gezien wat klein is, grote CCD, groothoek, meer dan 5x zoom, weinig ruis, veel in te stellen is (Av en Tv voorkeuze) etc.
Kwaliteit van lenzen vertaalt zich doorgaans in grotere lenzen (voor grotere CCD), met negatieve gevolgen dus voor gewicht en omvang. De uiteindelijke afweging moet je toch zelf maken.
(zelf zit ik een beetje op de Fuji F30 te kijken, maar daar spelen weer andere dingetjes, paarszweem, overbelichting in helder licht situaties, en du(urde)re xD kaartjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede digi cam voor een beginner, ik heb zelf nu een cybershot p41 met een 512 pro kaartje erin.

Hieruit komen echter slechte foto's , de flits is heel direct dus als ik achter mensen sta en door de mensen een soort van macro foto wil maken , wil dit niet.

Wat zou voor mij een goeie keus zijn.

EDIT : // ( niets bewerkt !! )

Brakke foto
Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02232%20(Medium).JPG
Grootte versie
http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02232.JPG

Zelfde feest

Wel redelijke foto, vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02287%20(Medium).JPG
Grootte versie
http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02287.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik ben na het overlijden van mijn Canon A75 op zoek naar een nieuwe digitale camera.

Nu heb ik eigenlijk mijn blik laten vallen op 4 camera's

Mijn wensen/eisen
  • Compact
  • Kwaliteit van de bouw
  • Liefst IS
  • Zowel overdag als 's avonds/'s nachts.
  • Vooral bedoeld voor foto's op vakantie's (gewone kiekjes maar ook af en toe panorama's, wintersport en gebouwe)
  • Snel en eenvoudig in gebruik
  • Redelijke optische zoom (ik ben niet zo thuis in de zome wide en zoon tele dus kan niet echt iets uit de specs afleiden)
Canon IXUS 65 €261,-

+ Compact
+ Groot scherm
- Geen IS

Canon IXUS 850 369,-

+ Compact
+ IS
- Prijs

Panasonic Lumix DMC-FX07 €299,-

+Prijs
+IS
+Widescreen Lens?
+Compact
Kwaliteit van de bouw/ondersteuning??

Panasonic Lumix DMC-FX50 €345,-

-Prijs
+IS
+Widescreen Lens
+Compact
Kwaliteit van de bouw/ondersteuning??

Even nog een tabelletje ter vergelijking van specs (die mij belangrijk lijken)

Ixus 65Ixus 850FX07FX50
€261€369€299€345
MP 6MP 7.1MP 7.1MP 7.1
Max Res 2816 x 2112Max Res 3072 x 2304Max Res 3072 x 2304Max Res 3072 x 2304
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/canon_sd630.gifAfbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/canon_sd800is.gifAfbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx07.gifAfbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx50.gif

Helemaal vergeleken naast elkaar

Ben gister bij Dixons geweest en zei konden (gemis aan kennis vrees ik :/ ) me niet vertellen wat nu de echte verschillen waren tussen canon en panasonic. Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Verder ben ik wel van plan een 2de accu te kopen zitten hier nog veel prijs verschillen in?

[ Voor 10% gewijzigd door jbcyber op 19-10-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik zat een beetje met eenzelfde vergelijking (zie boven), helaas kreeg ik hier geen reactie's.

De Panasonics schijnen toch wel erg veel last van ruis te hebben waardoor ik deze laat afvallen. Kijk trouwens (wanneer je niet perse een groothoek van de 850IS nodig hebt, waar ik trouwens ook veel slechte verhalen over lees, veel blurring aan de randen) naar de Ixus 800IS, voorloper van de 850. Deze heeft geen groothoek en een megapixel minder maar wel een zoombereik van 35-140mm. Waarschijnlijk gaat die het voor mij worden. Een andere kanshebber voor mij is de Casio S770, maar vooral omdat die echt superklein is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
LordLynx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:41:
Ik zat een beetje met eenzelfde vergelijking (zie boven), helaas kreeg ik hier geen reactie's.

De Panasonics schijnen toch wel erg veel last van ruis te hebben waardoor ik deze laat afvallen. Kijk trouwens (wanneer je niet perse een groothoek van de 850IS nodig hebt, waar ik trouwens ook veel slechte verhalen over lees, veel blurring aan de randen) naar de Ixus 800IS, voorloper van de 850. Deze heeft geen groothoek en een megapixel minder maar wel een zoombereik van 35-140mm. Waarschijnlijk gaat die het voor mij worden. Een andere kanshebber voor mij is de Casio S770, maar vooral omdat die echt superklein is.....
Wat die ruist betreft,

Ik heb nog nergens 2 foto's gezien (op hig resolutie) van beide toestellen met dezelfde compositie. Heeft iemand anders die wel al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Op dpreview.com wordt gebruik gemaakt van standaard composities, misschien kan je de verschillende reviews daar even gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

LordLynx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:41:

Ik heb zelf een casio gehad, weet alleen echt niet meer welk type maar deze had ook redelijk wat ruis helaas. Dus ik zal ook geen casio nemen als ik jouw was ;) ( Of je moet het puur voor het design van ze doen want die zijn mooi :P )

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Verbal_Kint schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:21:
Op dpreview.com wordt gebruik gemaakt van standaard composities, misschien kan je de verschillende reviews daar even gebruiken.
Heb je helemaal gelijk in alleen hebben ze alleen een review van de Ixus 800

Dus dat schiet niet echt op want daar had ik inderdaad al naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Die heb ik wel gezien maar er is dus nergens op 1 site een vergelijking tussen de canon en de Panasonic reeks. Dat is nu net het probleem helaas. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door jbcyber op 19-10-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wil binnekort een nieuwe camera kopen, maar weet nog niet wat nou het beste is,

Mijn voorkeuren:

- Het liefst een metalen frame (Plastic voelt zo goedkoop aan)
- Rond de 5MP
- Tja en dat ie lekker scherpe foto's maakt natuurlijk :P
- Geen miniscuul schermpje

Budget:

250-350 Euro.

Ik heb geen kaas gegeten van deze beestjes, dus wie kan mij helpen? :)

Wat heb ik zelf gedaan?

Tja, naar verschillende zaken gegaan, maar je wordt overal genaaid... Dus goed advies verwacht ik ook van deze lui niet aangezien ze geld aan je willen verdienen :P

Ik zag een Olympus nog wat staan voor 320 euro. (... Kan het type niet meer vinden, zal wel uit de handel zijn...)

Alvast bedankt,

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 21-10-2006 12:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Wat wil je gaat schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gewoon normale (vakantie) foto's over het algemeen. We zijn amateurs, dus macro's etc hoef je van mij niet te verwachten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik een noob ben in de fotografie heb ik jullie mening even nodig.

Ik zit te twijfelen tussen 2 digitale camera's , er moet een Beeldstabilisator op zitten omdat ik geen vast hand heb. tril altijd al een beetje.

Hieruit komen dus geen mooie foto's nu ben ik op 2 camera's gevallen , welke is beter als ik foto's wil maken van Feestjes, buiten , binnen, mensen , dieren en macro's.

Ik wil de foto's niet laten glijden door photoshop of iets derglijks, de foto moet er direct goed uit zien.

Verder weet ik dat helaas de Fuji s5600 hier om afvalt maar misschien zijn er andere voordelen.

De twee zijn :

Fuji S5600
Afbeeldingslocatie: http://www.foto.lt/uploads/products/8.jpg
zijn die koppen voor ook te koop en wat kosten deze gemiddeld ??

OF

Canon ixus 750
Afbeeldingslocatie: http://www.nextway.ch/images/can_ixus750b.jpg

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Laatst online: 26-08-2023
Die eerste foto is van een S6500 en zo'n lenskap zit er gewoon bij
De S6500 heeft geen optische IS maar kan desgewent de iso-waarden verhogen om beweging te compenseren. Tevens is zo'n grote camera veel makkelijker stabiel te houden

[ Voor 59% gewijzigd door pvdplanet op 21-10-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:23:
De twee zijn :

Fuji S5600
[afbeelding]
Canon ixus 750
[afbeelding]

Alvast bedankt.
Waarom twijfel je hiertussen? Lijken mij 2 totaal verschillende toestellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:47:
[...]

Waarom twijfel je hiertussen? Lijken mij 2 totaal verschillende toestellen toch?
De grootte van de toestellen maakt mij niet uit maar zelf vind ik denk ik 2 van de besten, maar als ik nu een keus moest maken.

Voor welke gingen jullie dan in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Als je een beeldstabilisator wilt valt de Canon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik ben na overlijden van de medion-camera (eindelijk O-) ) aan een nieuwe digitale camera toe.
De camera zal vooral gebruikt worden voor concertfotografie, experimentjes met productfotografie en soms wat sportfotografie. (mountainbike)
Concert:
hoge ISO's met weinig ruis, tele is pluspunt, IS is geen eis, statief is mogelijk
Product:
timerfunctie, handmatige witbalans (3200°K, tungsten-bronnen), lange shutter, externe voeding is handig.
Sport:
Detail is niet zo belangrijk, is vooral voor de herrinering aan het moment. snel na elkaar kunnen schieten is een plus, net als burst-mode

niet belangrijk:
flits: ik zorg zelf voor de goede belichting op concerten waar ik fotografeer :p
filmpjes (al is het wel leuk)
groothoek is minder belangrijk dan tele

Verdere eisen:
must!: AA batterijen (heb net 4* 2300mAh NiMh gekocht + lader)
compactflash zou een enorm pluspunt zijn, maar na wat zoekwerk bleek dat het waarschijnlijk SD of XD zal worden. (te weinig camera's met CF, zeker gezien de andere eisen)
4 megapixels als minimum (de medion had er ook 4, en dat was net goed van resolutie om af en toe nog wat te croppen enzo)
budget: absoluut maximuum dan €350 met kaartjes erbij (liefst 1Gb)

camera's die ik al bekeken heb:
Konica Minolta Z5 (teveel ruis)
Canon Powershot S2
Fujifilm Finepix S5600

De camera die nu het best scoort bij mij is de S5600, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik ben geen pro, en heb ook niet de ambietie om het te worden, maar ik zou wel graag betere concertfoto's nemen dan met de medion mogelijk was. Productfoto's zou ik wel graag op een redelijk niveau krijgen, maar dat hangt (naar mijn inziens) vooral van belichting af. (statisch onderwerp)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Hoi allemaal, ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, heb op dit moment een Samsung V700, best een leuk dingetje, maar ik voel toch ook de beperkingen.
Nu is dSLR voor mij nog niet haalbaar, financieel, maar ik wil er wel graag bij in de buurt komen qua kwaliteit.
Nu heb ik twee camera's op het oog, die qua prijs niet veel verschillen:
De Fujifilm s9500 en de Fujifilm s6500fd.
Aangezien de laatste nog vrij nieuw is zijn er nog niet veel reviews te vinden. Wat ik vooral interessant zou vinden is een vergelijking tussen de twee. Een paar oppervlakkige verschillen:

s9500
9 MP
Mogelijkheid tot externe flitser
Sensor generatie 5
1,8'' LCD-scherm
Zowel CF als xD mogelijk
ISO 80-1600

s6500fd:
6 MP
Geen externe flitser mogelijk
Sensor generatie 6
2,4'' LCD-scherm
Alleen xD-kaarten mogelijk
ISO 100-3200
Gezichtsherkenning (!)

Dus... ik kom er niet helemaal uit. Dat je een externe flitser kunt gaan aansluiten lijkt me fijn. Maar is die nieuwe sensor (en, dacht ik, ook nieuwe lens) ook beter?
Wie kan mij helpen?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-10 21:30
Van verschillende gebruikers op het fora van dpreview zijn er toch overwegend positieve geluiden te horen over de Canon Powershot 710. Zeker als je rekening houdt met de prijs. Doet naar alle waarschijnlijkheid niet zoveel onder van de nieuwe G7 (wel wat minder pixels, maar 7 megapixels is vaak ruim voldoende)

[ Voor 27% gewijzigd door cc12 op 26-10-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
Ik zit te twijfelen of ik de Ixus 65 moet gaan halen. De camera is mooi en pluspunten zijn zeker de foto kwaliteit, het design en het grote scherm, ik twijfel alleen nog of de vignetting niet storend wordt.
Aan de andere kant heeft het alternatief voor mij, de casio z700 of s770, weer te snel last van ruis.

Ik wil gewoon een goede compacte camera, is dat nou teveel gevraagd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
Of een Fuji F30, qua fotokwaliteit erg goed. Design van de camera is wel het laatste waar ik naar zou kijken, of ga je er heel de dag mee lopen patsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
Nee, maar hij moet wel compact en stevig zijn. Ik heb ook over die Fuji gelezen, maar daar was iets mee geloof ik.

edit:
fuji f30 @ dpreview:
-High contrast tone curve loses highlight & shadow detail - cannot be changed in-camera
-Exposure inconsistencies (generally overexposure) using default settings
-Purple fringing

[ Voor 55% gewijzigd door Vrieskist op 26-10-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ben benieuwd wat met de finepixen is vrieskist (ik moet wat vaker apple-r drukken geloof ik) ben het verder eens met p88l hieronder

[ Voor 50% gewijzigd door begintmeta op 26-10-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Laatst online: 26-08-2023
Vrieskist schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:50:
Nee, maar hij moet wel compact en stevig zijn. Ik heb ook over die Fuji gelezen, maar daar was iets mee geloof ik.
-High contrast tone curve loses highlight & shadow detail - cannot be changed in-camera
-Exposure inconsistencies (generally overexposure) using default settings
-Purple fringing
[...]
Average ipv multimeeting kiezen i.c.m. EV -1/3 helpt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met elke camera is wel iets mis ;)
De F30 verslaat, indien gebruikt door een beetje ervaren fotograaf, toch echt alle andere compacts als het om beeldkwaliteit gaat.

De echte vragen wat betreft de F30 zijn:
- is 36mm wijd genoeg voor mij?
- is 104mm tele genoeg voor mij?
- kan ik leven met xD? (zal het daar NOOOIT van laten afhangen trouwens)
- kan ik leven zonder RAW?
- wil ik iets meer moeite stoppen in het instellen van de camera, met wel een erg mooi resultaat als gevolg?
- kan ik leven zonder optische zoeker. Voor sommigen (o.a. Johan04) is het ontbreken van een optische zoeker onbespreekbaar. Ik moet wel zeggen dat het scherm, zelfs in zonlicht behoorlijk goed te gebruiken is, maar inderdaad er zijn gevallen dat een optische zoeker het beste werkt. Het zorgt sowieso voor een betere stabiele houding van de camera.
- en oja.. kan ik zonder optische beeldstabilisatie (laat je niet foppen door de anti-shake mode op de F30, die gooit gewoon de ISO omhoog naar een onbruikbare ISO3200)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:02:
..

Dus... ik kom er niet helemaal uit. Dat je een externe flitser kunt gaan aansluiten lijkt me fijn. Maar is die nieuwe sensor (en, dacht ik, ook nieuwe lens) ook beter?
Wie kan mij helpen?
Volgens mij hebben ze dezelfde lens hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:57:De echte vragen wat betreft de F30 ....knip
Je vergeet nog iets: de Fuji F30 heeft geen optische zoeker. Voor de één is zoiets bijzaak, voor mij maakt het ontbreken ervan de camera totaal onbespreekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel een Canon 400D, maar wil voor situaties als een dagje weg etc een camera kopen die lekker klein en compact is.

Ik twijfel tussen 3 modellen wie kan me helpen?

Digital IXUS 900 Ti - NIEUW
Digital IXUS 850 IS - NIEUW
PowerShot A710 IS - NIEUW

De 850 en 710 hebben als grootste voordeel is alleen heeft de 710 geen accu wat ik erg onhandig vind! Tussen de 850 en 900 kan ik alleen verschil als IS als grooste verschil vinden, verder lijken de camera`s erg op elkaar.

Wie heeft tips en advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

voor de 850 gaan voornamelijk door de groothoek :)...dat is toch wel belangrijk hoor en 10mp zou ik niet eens willen in zo'n compact dinkie...alleen maar een hoop ruis ten gevolge...
.
kijkend naar deze lijst kiest ik voor de 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

[b][message=26742949,noline]Bestlevel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:52De 850 en 710 hebben als grootste voordeel is alleen heeft de 710 geen accu wat ik erg onhandig vind! Tussen de 850 en 900 kan ik alleen verschil als IS als grooste verschil vinden, verder lijken de camera`s erg op elkaar.

Wie heeft tips en advies?
Zelf heb ik de A710 IS en moet zeggen dat ik het niet hebben van een acu niet als een probleem ervaar. Ik zie het meer als een voordeel. Nu kan je gewoon AA batterijen gebruiken voor deze camera. Hij is erg compact en over de 6x zoom en IS ben ik zeer tevreden. Kijk ook maar eens naar de reacties bij dpreview.com, daar is iedereen over het algemeen ook positief over deze fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:23:
voor de 850 gaan voornamelijk door de groothoek :)...dat is toch wel belangrijk hoor en 10mp zou ik niet eens willen in zo'n compact dinkie...alleen maar een hoop ruis ten gevolge...
.
De groothoek is ook wat mij over de streep haalt. Enigste voordeel van de 900ti is filmpjes in hogere resolutie.

De powershots zijn stuk goedkoper maar ze voelen heel erg goedkoop aan als je ze vast houdt. Enigste voordeel van de powershots is de M instelling toch? Of zijn de lenzen en chips ook van een betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zouden gewoon een tijdje niets moeten kopen, de kwaliteit laar gewoon te wensen over.
Veel gewone film camera`s doen het beter, en waren veel goedkoper.
Ze hebben geen beeldruis en geen rare stepen door een defecte CCD.
Nu betaal je 2-3 keer zoveel en toch minder kwaliteit en de foto`s kan je ook minder lang bewaren als je ze zelf print ivm een goede centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 16:33:
We zouden gewoon een tijdje niets moeten kopen, de kwaliteit laar gewoon te wensen over.
Nu betaal je 2-3 keer zoveel en toch minder kwaliteit en de foto`s kan je ook minder lang bewaren als je ze zelf print ivm een goede centrale.
Vroegâh was alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
The horror :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan koop je toch niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben dus op zoek naar een camera duh 8)7

Nu ben juist beginne zoeken (een week terug) dus heb nog niet zo'n goed idee wat ik precies ga nemen van camera. over 1 iets ben ik het al zeker: ik zal hem veel gebruiken.. (dagelijks) dus ik zoek een camera die ik makkelijk kan meenemen, eentje niet te groot is...

Ik zou graag ook de sluitertijd zelf kunnen instellen, de megapixels zijn niet echt van belang (5 of 7 megapixel maakt me nu niet speciaal uit, maar elke megapixel meer is mooi meegenomen zeker?). Liefst een duidelijk lcd scherm, maar liefst een camera die lang meegaat qua batterijverbruik.

Nu het laaste maar niet het onbelangrijkste: de prijs. Ik zoek iets met een maximumprijs van ongeveer 350 euro (liefst dan met een 1 Gigabyte geheugen erbij en eventueel een pak heroplaadbare AA batterijen) (eventueel maximum 400 euro)

Dus nog ff op een rijtje:
- Compact
- Lange batterijduur
- Sluitertijd manueel instelbaar
- Deftige kwaliteit
- Prijs: 350 MAX 400 maar inclusief geheugen en batterijen....

Ik zal de post wel updaten als ik mijn oog op een paar specifieke modellen laat vallen maar nu heb ik nog niet echt een idee. Alvast bedankt voor de tips

edit: Ben hier al met een eerste edit: een beeldstabilisator is dat echt nodig? Is dat een must of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:13:
Hallo, ik ben dus op zoek naar een camera duh 8)7

Nu ben juist beginne zoeken (een week terug) dus heb nog niet zo'n goed idee wat ik precies ga nemen van camera. over 1 iets ben ik het al zeker: ik zal hem veel gebruiken.. (dagelijks) dus ik zoek een camera die ik makkelijk kan meenemen, eentje niet te groot is...

Ik zou graag ook de sluitertijd zelf kunnen instellen, de megapixels zijn niet echt van belang (5 of 7 megapixel maakt me nu niet speciaal uit, maar elke megapixel meer is mooi meegenomen zeker?). Liefst een duidelijk lcd scherm, maar liefst een camera die lang meegaat qua batterijverbruik.

Nu het laaste maar niet het onbelangrijkste: de prijs. Ik zoek iets met een maximumprijs van ongeveer 350 euro (liefst dan met een 1 Gigabyte geheugen erbij en eventueel een pak heroplaadbare AA batterijen) (eventueel maximum 400 euro)

Dus nog ff op een rijtje:
- Compact
- Lange batterijduur
- Sluitertijd manueel instelbaar
- Deftige kwaliteit
- Prijs: 350 MAX 400 maar inclusief geheugen en batterijen....

Ik zal de post wel updaten als ik mijn oog op een paar specifieke modellen laat vallen maar nu heb ik nog niet echt een idee. Alvast bedankt voor de tips

edit: Ben hier al met een eerste edit: een beeldstabilisator is dat echt nodig? Is dat een must of niet?
Fuji F30, 580 shots op een accu.. Shutter priority, als je ook in slecht licht gaat fotograferen de beste compact.

Er zijn ook andere opties hoor overigens (al weet ik zo niet bij welke andere compacts je je eigen sluitertijd mag bepalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Laatst online: 15:17

Beamer

Return of the legend

nomad85 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:23:
.
Dat ruis baseer je dat op eigen ervaring of is dat gokken? Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe en ik twijfel heel erg tussen deze 2. Ik wil een zo klein mogelijke camera, daar voldoen ze beiden aan. De ixus 900 heeft inderdaad die 1024x768 filmpjes opname mogelijkheid die mij erg aanspreekt, alleen de image stabilisator van de 850 lijkt me ook erg handig omdat ik vaak nogal slordig ben met het nemen van de foto's. Iemand al ervaring met één van deze toestellen?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Kijk maar eens naar alle 10 MP camera's die gereviewed worden op DPReview. Daarnaast heeft je lens niet eens 10 MP oplosend vermogen. Als 5 Mp's van de 10 ruis zijn, doe mij dan maar een zuiverder 6 MP sensor. Kan ik ook meer foto's kwijt op mijn harddisk.
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.