Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:21:
Alleen zie je bij de S5600 vaak in reviews dat er gesproken wordt over die paarse randen bij grote contrast verschillen. Wel is hij stukje groter dan bijv de S3 van Canon.
Paarse randen hebben ze allemaal last van als je de uiterste op gaat zoeken (imho). Ik denk dat je in 9 van de 10 gevallen hier geen last van hebt als je foto's op 10x15 afdrukt. Zelfs grotere afdrukken zal het wel mee vallen, tenzij je foto's maakt met veel contrast.

Qua maat is et simpel :) Ze zijn allemaal te groot om de broekzak van een strakke spijkerbroek te doen :Y) Dus het wordt, of een hele grote broek kopen, of toch gewoon in een rugtas oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam (zoals velen hier), heb het topic een beetje doorgespit maar kom nog niet concreet tot enkele types die ik kan gaan vergelijken, omdat ik nog een vraagje heb.

Ik ben al in het bezit van een canon ixus 40, deze is super handig om snel goede foto`s te maken, maar ik ben op zoek naar iets anders.

EISEN:

Goede zoomfunctie, ik wil vanaf de tribune in een stadium een mooie foto willen maken van een voetballer die een actie doet. Hoeveel keer optische zoom heb ik hier voor nodig ?? en hoeveel mm is dat. 70,100,135,200, of 320 mm. Kan hier moeilijk een inschatting van maken.

Omdat het om een actie foto gaat mag de sluitertijd niet zo lang lang zijn. welke shuttertime: 1/500, 1/2000 of 1/400

Point & Click, extra instellingen optioneel.

Eventueel serie opnames.

SD geheugen zou wel handig zijn, heb er hier al enkele van.

Aantal megapixels maakt me niet zoveel uit, als ik ben ingezoomt hoef ik toch niet meer te croppen. Wil wel op a5 a a4 niveau goed kunnen afdrukken.

-----------
Kan iemand met een paar merken + types strooien, dat zo mijn zoektocht op bijv. www.dpreview.com een stuk makkelijker maken.

Budget is zoals het topic aangeeft tussen de 250 en 500 euro ongeveer. Komt niet zo nou, moet gewoon een goede camera hebben voor de dingen die ik er mee wil doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sigmund_Freud op 16-06-2006 12:20 ]

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het mezelf makkelijk te maken: klik

Om het jou wat makkelijker te maken:
Fuji S5600/ S9500
Panasonic FZ7/ FZ20/ FZ30/ TZ1
Canon Powershot S2 IS/ S3 IS
Sony DSC H2/ H5
Samsung Pro815
en nog wat Kodak modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:10:
Om het mezelf makkelijk te maken: klik

Om het jou wat makkelijker te maken:
Fuji S5600/ S9500
Panasonic FZ7/ FZ20/ FZ30/ TZ1
Canon Powershot S2 IS/ S3 IS
Sony DSC H2/ H5
Samsung Pro815
en nog wat Kodak modellen.
Thanks zal eens kijken !

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[b]Sigmund_Freud schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:07EISEN:

Goede zoomfunctie, ik wil vanaf de tribune in een stadium een mooie foto willen maken van een voetballer die een actie doet. Hoeveel keer optische zoom heb ik hier voor nodig ?? en hoeveel mm is dat. 70,100,135,200, of 320 mm. Kan hier moeilijk een inschatting van maken.

Omdat het om een actie foto gaat mag de sluitertijd niet zo lang lang zijn. welke shuttertime: 1/500, 1/2000 of 1/400
Het ligt er een beetje aan hoe groot het stadion is, hoe ver je er daadwerkelijk vanaf zit etc. Ik denk dat in een gemiddeld stadion 12x optische zoom die de meeste zoomcamera's hebben toch net iets te weinig is voor een goed gevulde foto van een voetballer. Maar zoals ik al zei, het ligt er echt aan hoever je zit.

Ik heb de Sony H2, 12x optical zoom en die 12x zoom staat gelijk aan 72mm focal length.

Bovengenoemde camera's zijn goed, zelf zou ik geen echte compact superzoom camera kopen als de Panasonic TZ1 en Kodak V610, maar eerder een prosumer model als de Sony H2 / H5, Canon S2 IS / S3 IS en de Fuji's.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Heb de modellen vergeleken, kwam net uit op de Panasonic Lumix DMC-fz5, canon powershot S3, S2 of de Sony DSC-H2.

Als ik voor de powershot ga kies ik denk ik de S2 scheelt toch 116 euro en het enige pluspunten van de s3 zijn:

Iets hogere max resolutie 2592x1944 vs. 2816x2112
iets meer megapixels 5 vs.6, die ik waarschijnlijk toch niet gebruik, ben niet van plan heel veel digitaal te zoomen en te croppen.
De LCD is ook iets groter. 1.8" vs. 2.0"

Is een camera zoals de Canon S2 of de panasonic DMC-FZ7 ook makkelijk te gebruiken door mensen met niet zo veel feeling voor techniek. Bedoel dus point & shoot. Zijn ze "moeilijker" als een canon ixus 40 model. ?

Iemand nog een Konica Minolta type als concurrent van de panasonic DMC-FZ7 in de aanbieding ?

[ Voor 157% gewijzigd door Sigmund_Freud op 16-06-2006 14:07 ]

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Sigmund_Freud schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:36:
Zal deze modelen is bekijken, kwam net uit op de Panasonic Lumix DMC-fz5.
Ook een goede, alleen slecht verkrijgbaar omdat hij al te oud is. De opvolger FZ7 is ook oke, maar daar zie je toch al vrij veel ruis op lage ISO waarden. Bij de Sony's en Canons is dat minder. Wat ruis betreft is de Sony H2/H5 denk ik de beste, maar de Canons en overige merken hebben ook weer iets andere opties, wat het verschil tussen deze camera's minimaal maakt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja de eeuwig durende discussie over het ruisverhaal van de Panasonics. Hier is een deel uit de review van DPreview en ik moet zeggen dat ik het een schande vind dat de Panasonic geen highly recommended heeft gekregen vanwege de zogenaamde slechte signaal/ ruisverhouding. Als dat de echte reden was dan vind ik dat de Canon bedroevend presteert (kortom het verschil met de Panasonic op ISO 400 vind ik erg klein).

Wat betreft de prestaties van de Sony's daarover durf ik nog weinig te zeggen zolang er geen grote site is die hierover een review schrijft. Het ISO verhaal lijkt gunstig te zijn voor de Sony's, maar ik hoor her en der klachten over veel CA.... Tsja, lastige keuze.

Wat betreft de keuze voor de S3 IS zou ik eerder twijfelen tussen de S3 en de FZ30. De FZ7 is toch een veel goedkopere camera met eenzelfde kwaliteit als de S3, de FZ30 gaat hier weer bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Prijs prijs prijs :) dat is denk ik een zeer doorslaggevende factor. De goedkoopste FZ30 is 505 euro op de Pricewatch.

Hier een iso test door mij gemaakt van de H2. Valt reuze mee en vooral in buitenlucht is het zeer goed. CA valt ook wel weer mee (alleen als je de foto op 100% bekijkt. Bij prints heb ik er geen last van gehad. Heb het bij ongeveer 10 van de 1150 foto's gezien).

Ik was zelf nooit weg van Sony cams, maar de kwaliteit van de H2/H5 foto's deed me wel versteld staan. Bovendien is de prijs zoveel goedkoper dan de Canon.

Als het dus om de prijs/kwaliteitverhouding gaat zou ik kiezen voor Sony, met de Panasonic FZ7 als goede tweede. Was de Canon S3 IS even duur als de Sony of Panasonic, dan had ik waarschijnlijk blindelings voor de Canon gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 16-06-2006 13:35 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nadroJ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:34:
Hier een iso test door mij gemaakt van de H2. Valt reuze mee en vooral in buitenlucht is het zeer goed. CA valt ook wel weer mee (alleen als je de foto op 100% bekijkt. Bij prints heb ik er geen last van gehad. Heb het bij ongeveer 10 van de 1150 foto's gezien).
Zou je de ISO waarden direct bij de thumnails willen zetten. Dat maakt vergelijken makkelijker.

Verschil in prijs tussen de Sony H2 en Pana FZ7 is verwaarloosbaar (14 euro op pricewatch nu). De Canon is wel wel ca 100 euro duurder. Ik aarzel zelf ook nog.

De Panasonic TZ1 heeft wel inmiddels een Venus III engine, waar de FZ7 met z'n voorganger zit. Hopelijk komt Panasonic snel met een opvolger (gelijk ook een hogere resolutie LCD), maar tussen de FZ5 en FZ7 zat ook een jaar. Als dezelfde termijn voor de opvolger van FZ7 geldt, komt t'ie niet eerder dan volgend jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Heb net mijn nieuwe camera gekocht: Panasonic Lumix DMC-fz7(met leica lens), gekocht bij progress, volgens pricewatch erg goedkoop en bij mij om de hoek. Als alternatief had ik de canon S2 die ze niet meer hadden en de sony h2 die afviel door het speciale geheugen (heb al veeeel SD thuis) en de iets beter eigenschappen van de panasonic volgens dpreview. Het enige wat ik jammer vind is dat de casing niet van metaal is.

Ga straks mijn eerste plaatjes schieten :) mag hem 2 weken uitproberen en daarna evt nog ruilen voor een ander model. Tja kon voor het zelfde geld geen betere vinden. Of heeft er iemand nog een metal cases 12x optische zoom nikon of iets dergelijks voor het zelfde geld 350e in de aanbieding.
Vast niet !

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Sigmund_Freud schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:52:
Heb net mijn nieuwe camera gekocht: Panasonic Lumix DMC-fz7(met leica lens)
Gefeliciteerd!!! Tis een goede keuze. Maak meteen even een iso vergelijking, dan kunnen we even dat ruis verhaal weer ff checken :) (Ik hecht ook veel waarde aan gebruikerservaringen en niet alleen aan reviews)
kdekker schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Zou je de ISO waarden direct bij de thumnails willen zetten. Dat maakt vergelijken makkelijker.
Ik zou wel willen, maar dat kan niet. Je zal dus eerst even op de thumbnail moeten klikken, dan zie je de iso waarde vetgedrukt staan.

Edit: Ik zal maar gewoon ff een link plaatsen. Net zo makkelijk en wel zo handig.

ISO 80
ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1000

[ Voor 64% gewijzigd door nadroJ op 16-06-2006 16:40 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

niet voor mezelf, maar wel Op zoek naar een mooie compact met eigenlijk als enige kei-harde eis een groothoek van 28mm of groter...

Dan kom je al snel uit bij de Canon Powershot S80 en de Panasonic FX-01 en de Panasonic LX 1.

Het aantal megapixels is niet erg belangrijk, immers 6MP of 8MP...het verschil/beperking in de praktijk merk je zelden denk ik.

De camera gaat gebruik worden door iemand met vestand van fotograferen en jarenlange SLR ervaring. Het zou dus leuk zijn als je wat met instellingen als diafragma en sluitertijden kunt spelen als dat nodig is. De reden dat er op compact wordt overgestap is oa dat er een verre reis naar Mogolie gemaakt wordt en de zin ontbreekt een tas vol apparatuur mee te slepen door de steppe.

Canon Powershot S80 > niet veel over gelezen hier...?
Panasonic FX-01 > leuk, goedkoper dan de andere twee, maar oook hier het bovengemiddeld ruis-probleem??
Panasonic LX 1 > bovengemiddeld ruis-probleem, 16:9

De voorkeur gaat uit naar de Panasonic LX 1, maar ik wil niet over een nacht ijs gaan, dus wil het volgende graag voorleggen aan jullie:

* zijn er meer camera's die aan bovenstaande voldoen dan de genoemde drie?
* is de ruis bij de Panasonics in de praktijk echt zo erg en ga je daarom spijt krijgen van deze camera's?
* is er verschil in ruis bij de beide Panasonics?

Alvast bedankt?

Grtz,

Forrestx

[ Voor 5% gewijzigd door ForrestX op 18-06-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het vergelijking van foto's tussen de Panasonic zou ik eens zoeken in Pbase.

Direct link voor de FX01: http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_fx01

Voor een goede foto kun je bijvoorbeeld deze pakken. Als je hm bekijkt in een photoeditor en je kijkt naar de blauwe lucht dan zul je wat kleurruis zien. Met Neat Image krijg ik die ruis overigens zo goed als weg, maar aan dergelijke ruis moet je imo denken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

ForrestX schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:37:
niet voor mezelf, maar wel Op zoek naar een mooie compact met eigenlijk als enige kei-harde eis een groothoek van 28mm of groter...

Dan kom je al snel uit bij de Canon Powershot S80 en de Panasonic FX-01 en de Panasonic LX 1.

lang verhaal ;)
In depth review van dpreview waarin de S80 een Highly Recommended krijgt:
http://www.dpreview.com/reviews/canons80/
Conclusion - Pros

* Excellent resolution, good per-pixel sharpness for this class of camera
* Low noise at ISO 50 and 100, not bad at 200 and 400
* Fast, responsive operation
* Excellent metering and color
* Very clean, artefact-free images
* High quality wide-angle zoom (28 - 100 mm equiv.)
* Comprehensive range of controls
* Solid build quality, nice finish
* Dedicated controls for most shooting functions
* Advanced features such as intervalometer, sync curtain, spot AE point
* Custom shooting mode (user saved settings)
* Large, bright, wide-viewing-angle screen.
* AF assist lamp

Conclusion - Cons

* Mild corner softness at wide-angle and maximum aperture
* Occasional lens flare and some highlight clipping
* New multi-control dial useful, but can be fiddly
* Lens slow at telephoto (F5.3)
* Would prefer a higher resolution LCD screen
* Mediocre macro mode
* Images slightly soft (sharpen well in post-processing however)
* No raw mode
* Quite pricey

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een Olympus C-7070 zou ook nog voor €480-€550 beschikbaar moeten zijn, is misschien ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

begintmeta schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:23:
Een Olympus C-7070 zou ook nog voor €480-€550 beschikbaar moeten zijn, is misschien ook wat.
idd...maar dan ga je richting super-zooms terwijl het streven toch was naar compact tot ultra compact camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de S80 naar mijn mening ook weer wat groter dan de Ixus'jes en Panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik ben dit weekend mijn sony dsc-p12 verloren.
En zoek dus een nieuwe camera.
De p12 had een sportstand, deze werkte goed met autoraces e.d. mits er voldoende daglicht was.
Ik maak veel foto's bij concerten , dit ging op zich prima, alleen kon ik daar niet de sportstand voor gebruiken.
Ik heb mijn oog op de Sony dsc-w70 laten vallen.
Alleen daar zit geen sportstand op.
Iemand hier ervaring met de dsc-w70 en autoracen en concerten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:36:
Vindt de S80 naar mijn mening ook weer wat groter dan de Ixus'jes en Panasonics.
true true...maar deze is de enige in een vergelijkbaar formaat met 28mm...

zelf nijg ik echt naar de LX1..maar ja,...de ruis...de ruis...is dit echt zo storend als je leest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:15:
[...]

true true...maar deze is de enige in een vergelijkbaar formaat met 28mm...

zelf nijg ik echt naar de LX1..maar ja,...de ruis...de ruis...is dit echt zo storend als je leest??
Ja, lastig. Iedereen vindt ze leuk maar komen ook altijd terug op ruis. Jammer dat Panasonic dit niet verbetert maar aan de andere kant: je krijgt dan wel genoeg detail te zien waarna je op je eigen pc nog kan nabewerken. Zoals je wellicht in de foto zag van mijn vorige post, zag je in de blauwe lucht wat kleurruis op ISO80 of ISO100. Daar moet je aan denken.

Als ik de reviews mag geloven heeft de FX9 minder last van ruis dan de FX01.

Op dpreview vergelijken ze de Panasonic helaas met een Fuji F10, niet echt vergelijkbaar helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik heb vandaag een nieuwe cam gekocht, mijn Sony CyberShot DSC-S70 doet het nog prima, maar hij is mij te groot en te traag en de accu was snel leeg. Ik zocht een camera die echt klein is (supercompact dus), geen AA batterijen gebruikt en lekker snel is, snel aan, snel focussen...

Budget tussen de 250 en 400 ongeveer...

Wat heb ik gerkocht?
- Canon Ixus 60
- Kingston 512Mb SDCard
- extra accu (geen originele Canon)
- hardcase

Camera en extra accu kunnen in de kleine hardcase en ik kan hem zo dus meenemen in mijn sporttas (atletiek) of als ik ga fietsen.

Voor 339,-.

Ik was van het weekend bij de Mediamarkt (héél druk) en ik had al snel gezien dat zij ondanks de korting met dezelfde camera en de accessoires duurder waren dan de winkel bij mij in de buurt (naar Zeist gefietst, vanuit Utrecht).

Vanmiddag even bij mij in de buurt uitgeprobeerd en vooral de snelheid is heerlijk als je mijn 6/7 jaar oude Sony gewend bent. :) Eindelijk geen vette lag meer... Schermpje is ook lekker groot en hij pastte makkelijk in mijn jaszak. Hij past niet in mijn broekzak, daar is de hardcase te dik voor.
Ik ben er happy mee, maar ik moet hem nog écht uitproberen... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe presteert de fuji z2? Er is weinig over te vinden...
Als het ruisgehalte net zo is als de F10 dat is het een leuke camera..
Hij heeft een super mooi design en is lekker compact!
fuji z3 is ook al aangekondigd

Heeft iemand hem misschien ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tecnocino.it/img/10_2005/finepix-z2large-crop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Ik zoek een ultra compacte kleine cam om snel goede foto's mee te maken. Minimaal 3x optische zoom. Een typische 'altijd in je broekzak cam'

Ik zit nu ook aan de Z2 of de Z3 te denken.

mocht ik de loterij winnen dan wordt het de Kodak V610

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signaal/ ruisverhouding is minder gunstig vanwege de kleinere sensor in de Z serie dan in de F serie. Ze presteren qua ruis beter dan een concurrent, maar de F serie staat toch echt weer een treetje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

en de FinePix V10 van Fujifilm dan?
met 1, 2, 3 google kom ik bij hier aan. Bekijken moeit waard

[ Voor 3% gewijzigd door Zandhaas op 25-06-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op dpreview voor de specs van de camera's. Je ziet dat de Fuji Z2 en de V10 beide 5 megapixels delen op een chip van 1/2.5". De Fuji F11 heeft 6 mp op een chip van 1/1.7". Deze laatste chip is veel groter, waardoor de camera minder ruis heeft. Mijn verwachting is dat de V10 en de Z2 vergelijkbaar presteren op het gebied van ruis (bovengemiddeld goed). Wel verwacht ik dat het lensje van de V10 met name in de randen scherper is dan die van de Z2. Ook zal de flitser van de V10 krachtiger zijn dan die van de Z2. Betere fotocamera dus, maar wel ten koste van wat extra dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 21:41
Mijn oude HP camera is echt nodig aan vervanging toe, dus ik ben in de markt voor een nieuwe :)

Veel gelezen en bekeken, en er staan er nog maar 2 op de shortlist:

- Canon Ixus 65
- Sony Cybershot DSC-N1

Beide camera's hebben een 3 inch scherm, wat me heel erg aanspreekt. De Canon heeft 6 megapixels, de Sony heeft er 8.1. Deze laatste is wel duurder (70 euro duurder) maar wat me persoonlijk erg fijn lijkt is het touchscreen. Geen 100-en-1 knoppen meer en met een druk van je vinger op de juiste plaats autofocussen.

Is de Sony de 70 euro extra waard? Qua grootte en dergelijke maakt het weinig uit, ook qua geheugenkaartjes niet (moet ik zowiezo nieuwe kopen).

Voor de duidelijkheid, ik heb een camera alleen voor op vakantie's en feestjes enzo om snel mooie foto's mee te maken, point-and-shoot dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbertC schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:03:
Mijn oude HP camera is echt nodig aan vervanging toe, dus ik ben in de markt voor een nieuwe :)

Veel gelezen en bekeken, en er staan er nog maar 2 op de shortlist:

- Canon Ixus 65
- Sony Cybershot DSC-N1

Beide camera's hebben een 3 inch scherm, wat me heel erg aanspreekt. De Canon heeft 6 megapixels, de Sony heeft er 8.1. Deze laatste is wel duurder (70 euro duurder) maar wat me persoonlijk erg fijn lijkt is het touchscreen. Geen 100-en-1 knoppen meer en met een druk van je vinger op de juiste plaats autofocussen.

Is de Sony de 70 euro extra waard? Qua grootte en dergelijke maakt het weinig uit, ook qua geheugenkaartjes niet (moet ik zowiezo nieuwe kopen).

Voor de duidelijkheid, ik heb een camera alleen voor op vakantie's en feestjes enzo om snel mooie foto's mee te maken, point-and-shoot dus :)
Ixus 65 zou ik niet voor gaan, ziet er mooi compact uit, maar kan voor de rest niet zo veel bijzonders en geeft aardig wat ruis op hoge ISO's. Sony is natuurlijk mooi apparaatje voor een minder mooie prijs met als bijkomend nadeel de memorysticks (alhoewel die nu wel redelijk geprijsd zijn).

Zelf ben ik voor de Pentax Optio T10 gegaan; 3" touchscreen scherm, 6mp, veel handmatige instellingen en weinig ruis. En de prijs is ook mooi: 320 euro @ www.digitalstreet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ervaring met de IXUS 65.... moet zeggen dat ik de zoeker niet mis..
en dit omdat het scherm zo groot en luxe is dat je het niet nodig hebt...

verder is het een ideale foto camera voor in huis gebruik en buiten :)
en nachtfotows zijn ook super....

kep hier aantal fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TwDdApwVsTTrqbHG43g23y8OIJwga2zeprS8J01w5uJUDNUqYC7TlLNiBOVZNxxiV7jtMQ21GgGK0JUDxpflS8olVut9oNOEa2uCKh4dDKoDGrPLyRbrUQ/Pict%20-%200120.jpg?dc=4675578429431177869

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAEA7cTqKXs9yEDmw6hIAHGJidrmnW1cwf86FLYrcczx427FOLqn!xDaHDCBgOXvBHpN6zO*x4G1h6YpyZ5WXDiuf5elW1kDrGvdYXU5bVLAAAAynJgAg/IMG_0652.JPG?dc=4675577994395302121

Ik ben zelf dus voor de IXUS 65 gegaan.. en hij is me zelfs beter bevallen als dat ik had verwacht :)
en ik heb er ook maar 334 euro voor betaald :D
gewoon bij FotoQuelle

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48
ik heb mijn keuze gemaakt; Het wordt de canon a610

Nu nog de aanschaf: Bij digitalstreet is deze 236inclusief bezorgkosten. De kral heeft hem nu in de aanbieding voor 259.

Extra accesoires worden: 1Gig SD kaartje, (4 oplaadbare batt.komen later)

Bij kral worden kaart+camera(apacer 1gig, is dit iets?) in totaal 280,- , via inet totaal 264,- (met kingston 1gig kaartje)

Nu moet het voor komende vrijdag binnen zijn wegens vakantie.... :) Wat is jullie advies gekeken naar service, garantie, kwaliteit van de SD kaart, en levertijd. Oftewel, wat zouden jullie in dit geval doen..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 15 euro meer heb je een winkel om in geval van problemen naar toe te gaan. Zeer waarschijnlijk krijg je een NL model bij de winkel itt een internationale versie via internet. En last but not least kun je hem bij de Kral direct meenemen terwijl je via internet afhankelijk bent van een aantal schakels. Hmmm, moeilijke keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:47:
Voor 15 euro meer heb je een winkel om in geval van problemen naar toe te gaan. Zeer waarschijnlijk krijg je een NL model bij de winkel itt een internationale versie via internet. En last but not least kun je hem bij de Kral direct meenemen terwijl je via internet afhankelijk bent van een aantal schakels. Hmmm, moeilijke keuze. ;)
Hmm... Daar heb je inderdaad een punt. Blijft over dat Apacer SD kaartje. Is dat gewoon goed, of is een snelle kaart toch beter. Hier kan in namelijk weinog over vinden...

Bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 2 keer een SD Sandisk Ultra 2.....

Is zeker niet duur.. heb er 35 euro ps voor betaald.

En heb wel ervaring dat ze snel zijn...

en het merk is natuurlijk bekend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apacer is vergelijkbaar met een kingston kaartje. Vergelijkbare snelheden, langzamer dan de Sandisk Ultra, maar die heb je in deze camera dan ook niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een digitale camera kopen. Voornaamste doel is op een gemakkelijke manier goede foto’s te maken, waar en wanneer ik maar wil. Denk hierbij voornamelijk aan vakantie en feestjes, zowel binnen als buiten. Belangrijk voor mij is dus in ieder geval dat het toestel klein is.
Op basis van afmetingen en budget heb ik een aantal toestellen geselecteerd en vergeleken op een aantal aspecten. Bij gebrek aan kennis zijn dit wellicht niet alle belangrijke aspecten….

Geselecteerde toestellen zijn de volgende:
Casio S600 (E 274)
Casio Z600 (E 255)
Canon Ixus 55 (258)
Pentax S6 (238)
Pentax A10 (303)
Panasonic FX-01 (307)
Nikon S5

Aspecten die ik bekeken heb zijn:
Aantal MP
Optische Zoom
Gewicht
Formaat foto
Type kaart
Display

Ongetwijfeld mis ik een aantal belangrijke aspecten, zoals lens en wellicht sluitertijd, echter met mijn beperkte kennis kan ik hier weinig conclusies uit trekken.
Uit het vergelijken van bovenstaande aspecten komt voor mij naar voren dat ik niet hoef te kijken naar gewicht (allemaal acceptabel tussen 115 en 140 gram); kaart (allemaal iig SD); display (allemaal 2,5 inch).
Verschil zit hem dus in optische zoom -> Pentax S6 is 2,9x, Panasonic FX-01 3,6x, de rest 3x.
Formaat foto’s is verschillend (4:3 of 3:2), weet echter niet welke conclusies ik hieruit moet trekken.

Mijn vraag is nu:
- Op basis waarvan dien ik een keuze te maken? Panasonic is bijvoorbeeld 70 euro duurder dan de Pentax S6, met voornaamste verschil een optische zoom van 2,9 tov 3,6. Merk ik dit verschil in mijn gebruik?
- Wat zijn overige items om aandacht aan te besteden?
- Klopt het inderdaad dat de verschillen tussen bovengenoemde camera’s minimaal zijn?

Graag ontvang ik reacties om in plaats van op goed geluk een bewuste goede keuze te kunnen maken.
Alvast dank.

PS zie nu ook een camera bij de Aldi 8.1 MP 6x optisch. Hoe staat deze in verhouding tot bovenstaande?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de Pentax A10 en de Pentax S6 is overigens groter. De A10 heeft namelijk een beeldstaibilisator waardoor het makkelijker is om foto's te nemen met weinig licht (langere sluitertijden). Daarnaast heeft de A10 een handig oplaadstation (soort dock, maar dan zonder USB). De FX01 heeft niet alleen meer zoom, maar heeft een mooi groothoeklensje (28 mm) en eveneens een beeldstabilisator. De Casio modellen zitten barstensvol mogelijkheden (circa 30 programma's) waarbij de Z serie een groter scherm heeft en een veel zwaardere accu (in vergelijking met alle ultracompacten), de S serie is platter en doet het met een gemiddelde accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel hard op zoek naar een camera voor mijn werk (ik werk voor een evenementenbureau en wil bij elk evenement veel foto's maken voor het archief en de website). Ik heb daarbij eigenlijk maar twee eisen:
- Hij moet snel achter elkaar foto's kunnen maken (dus niet dat ik één of meerdere seconden moet wachten voordat het beeldscherm weer aanstaat en ik weer een foto kan maken).
- Hij moet zo compact mogelijk zijn, met het liefst wel een (redelijk) groot scherm. Ik moet hem zeg maar makkelijk in mijn jasje/broek doen, zonder dat ik er (al te veel) last van heb.

Adviseren jullie mij dan de Sony DSC-T30 of een andere camera? Ik hoop iets van jullie te horen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Zeker qua compactheid, weet ik echt niet wat de mogelijkheden zijn en al helemaal niet hoe ik daar het beste naar op zoek kan. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Zojuist dus de a610 aangeschaft; tot dusver een goede indruk :)

Alleen afbeeldingen downloaden gaat dus niet, op de een of andere manier start Canon Camerawindow op geen enkele manier... :(

Systeem draait goed (athlon3200+, 1gig, 2maand oud...) op xp pro. Ik snap er echt niks van. Alles is geinstalleerd via de handleiding in het bijgeleverde Canon gidsje.. Iemand die dit probleem kent?

Edit; Er verschijnt overigens ook geen automatisch opstarten scherm bij het aansluiten van de camera, hij wordt wel herkend door de pc als de a610

[ Voor 16% gewijzigd door Isaja op 27-06-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Gewoon de foto's van je geheugenkaart halen (verwisselbare schijf). Hoef je ook niet al die standaard bijgeleverde rommel (dat is het meestal) te gebruiken en te installeren (te laat maar goed :))

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
nadroJ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:57:
Gewoon de foto's van je geheugenkaart halen (verwisselbare schijf). Hoef je ook niet al die standaard bijgeleverde rommel (dat is het meestal) te gebruiken en te installeren (te laat maar goed :))
Dat is dus het probleem met canon... Schijnbaar is er een of andere functie uitgeschakeld, waardoor de pc deze niet als verwisselbare schijf kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 21:41
Bedankt voor jullie antwoorden Ik heb besloten de Sony te kopen, en die is vandaag al binnen gekomen, via DigicamShop :) Tot nu toe ben ik erg blij mee, het touchscreen werkt goed, het scherm is echt lekker groot en de foto's zijn voor mij (fotoleek) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:56
Isaja schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:15:
[...]

Dat is dus het probleem met canon... Schijnbaar is er een of andere functie uitgeschakeld, waardoor de pc deze niet als verwisselbare schijf kan zien..
Heb ik anders nooit problemen mee gehad, je moet soms wel een driver installeren :)

Maar het meest relaxed is een multi format card reader van 10 eu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isaja schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:15:
[...]

Ik raad je aan om naar de USB-instelling van de camera te kijken, die heeft volgens mij 2 mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo637
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zit te twijfelen tussen een Kodak Z650 en een Fuji Finepix S5600, ze hebben allebei verschillende voor en nadelen. Voor Z650 heb ik al geheugen liggen. Welke zouden jullie aanbevelen?

The world is only a mission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:06:

Adviseren jullie mij dan de Sony DSC-T30 of een andere camera? Ik hoop iets van jullie te horen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Zeker qua compactheid, weet ik echt niet wat de mogelijkheden zijn en al helemaal niet hoe ik daar het beste naar op zoek kan. Alvast bedankt voor de reacties.
De Sony T30 is snel, maar niet de snelste. Wel heb je multiburst opties, dus dat hij meerdere foto's achter elkaar schiet in een wat lagere reso (voor sport etc). Overigens heb ik dat nog nooit gebruikt :)
Verder een zeer goede cam, ik ben iig tevreden, deze cam heeft bijna alles qua features en doet het kwalitatief voor een compact erg goed. Vergeet overigens niet dat heteen mooi weers digicam blijft (zoals vele anderen compacts). Binnen foto's schiten gaat goed, maar te donker is sowieso wat ruis.

Volgens mij heb je het het schieten per foto 1 a 1,5 sec vertraging voor de volgende, wat mij betreft goed te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Carel op 03-07-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:17:
[...]

De Sony T30 is snel, maar niet de snelste. Wel heb je multiburst opties, dus dat hij meerdere foto's achter elkaar schiet in een wat lagere reso (voor sport etc). Overigens heb ik dat nog nooit gebruikt :)
Verder een zeer goede cam, ik ben iig tevreden, deze cam heeft bijna alles qua features en doet het kwalitatief voor een compact erg goed. Vergeet overigens niet dat heteen mooi weers digicam blijft (zoals vele anderen compacts). Binnen foto's schiten gaat goed, maar te donker is sowieso wat ruis.

Volgens mij heb je het het schieten per foto 1 a 1,5 sec vertraging voor de volgende, wat mij betreft goed te doen.
Hey Carel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb echter nog twee vraagjes:

1) Scheelt de snelheid weinig van andere camera's? Of zijn er compacte camera's die veel sneller schieten?
2) Is de ruis erg vervelend? De evenementen die wij organiseren zijn natuurlijk door lichtshows etc niet altijd even helder... vandaar de vraag. Mijn baas betaald de camera namelijk ;) Dus die wil dat graag weten. Wat stel je eventueel voor als fijne cam?

Alvast bedankt voor je reactie. Iedereen is natuurlijk welkom om te reageren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:04:
[...]

1) Scheelt de snelheid weinig van andere camera's? Of zijn er compacte camera's die veel sneller schieten?
2) Is de ruis erg vervelend? De evenementen die wij organiseren zijn natuurlijk door lichtshows etc niet altijd even helder... vandaar de vraag. Mijn baas betaald de camera namelijk ;) Dus die wil dat graag weten. Wat stel je eventueel voor als fijne cam?
Ik heb een Canon Ixus 30, en 350D als vergelijking. Eigenlijk zijn ze allemaal ongeveer even snel volgens mij. Het kan iets sneller voor zover ik weet, welke dit precies zijn weet ik niet.

Bij punt 2 kan ik moeilijk antwoord geven, ik maak niet zoveel donkere foto's. Ik raad je aan om bij reviews te kijken naar samples van deze:

http://dpinterface.com/reviews/sony-cybershot-t30/index.html
http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_t30-review/
http://www.416-1100.com/gallery/1444312

Zoals je ziet is er bij erg weinig licht opeens teveel ruis, ergens ga je een grens over waarbij compacts behoorlijk flippen. Zolang de eis is dat hij in je broekzak moet passen ontloop je dit probleem erg moeilijk :)

Overigens doet hij het in donkere omgeving duidelijk beter dan mijn Ixus 30.

[ Voor 26% gewijzigd door Carel op 03-07-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Dit weekend is mijn camera gestolen. Het was een Konica KD-500 Z die ik een aantal jaren terug voor € 500 euro heb gekocht. Ik hoop nog een beetje geld terug te krijgen van mijn verzekering en ben dus op zoek naar een nieuwe camera.

Mijn wensen:
- goede behuizing, bij voorkeur van metaal net al bij de konica
- handzaam formaat
- eenvoudig
- aantal megapixels en zoom niet belangrijk
- kwaliteit van de foto's is absoluut het belangrijkste.

De oude konica maakte erg mooie fotos. Dat wil ik nu graag evenaren of het liefst overtreffen. Ik ben alleen niet iemand die voor elke foto weer 100 dingen wil instellen. Ik wil dus graag een supereenvoudige camera die gewoon hele mooie foto's maakt. Snufjes en bling bling hoeft er van mij niet op.

Wie heeft een goede suggestie?

Nog even mijn budget toevoegen van € 200 tot € 350 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door JunkieLimbo op 03-07-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Fuji finepix F30 besteld. In de volgende review komt deze er goed uit, en de voorbeeld foto's zijn ook erg mooi. Enige nadeel schijnt de paarse distortion te zijn. Ik heb veel foto's van andere camera's gezien, en wat mij altijd opvalt is de noise die erg aanwezig is op foto's met donkere achtergrond of schemerige foto's. Dat zou deze camera minder moeten hebben.

http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_f30-review/
http://www.dcresource.com..._f30-review/gallery.shtml

Voorbeeldje van twee verschillende foto's tussen F30 en dsc-t30:
http://www.dcresource.com..._t30-review/nightshot.jpg
http://www.dcresource.com..._f30-review/nightshot.jpg

http://www.dcresource.com...0-review/mickey-macro.jpg
http://www.dcresource.com...0-review/mickey-macro.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb nu een Fuji S5000, welke een paar nadelen heeft, dus wil ik gaan kijken voor een nieuwe camera (waarschijnlijk 2ehands).

Nadelen van mijn camera, welke ik dus niet meer wil hebben bij mn volgende:
* Sluitertijd hoogstens 2 sec, liever +10sec.
* Geen verwisselbare lenzen.
* Snel ruis bij weinig licht.
* 3 Megapixel.

Met deze eisen kom ik dan waarschijnlijk bij een digitale spiegelreflex uit, welke nogal duur zijn.
De Canon 350D en 300D lijken mij wel aardig, omdat deze redelijk betaalbaar zijn (rond de 500 Euro), en toch aan mijn eisen voldoen (voor zover ik weet).
Zou iemand me nog een goed alternatief kunnen geven, of een goede reden om een van deze camera's niet te kiezen?
Budget is dus rond de 500 Euro, liever wat minder (2ehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

joswillems86 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:24:
Ik heb nu een Fuji S5000, welke een paar nadelen heeft, dus wil ik gaan kijken voor een nieuwe camera (waarschijnlijk 2ehands).

Nadelen van mijn camera, welke ik dus niet meer wil hebben bij mn volgende:
* Sluitertijd hoogstens 2 sec, liever +10sec.
* Geen verwisselbare lenzen.
* Snel ruis bij weinig licht.
* 3 Megapixel.

Met deze eisen kom ik dan waarschijnlijk bij een digitale spiegelreflex uit, welke nogal duur zijn.
De Canon 350D en 300D lijken mij wel aardig, omdat deze redelijk betaalbaar zijn (rond de 500 Euro), en toch aan mijn eisen voldoen (voor zover ik weet).
Zou iemand me nog een goed alternatief kunnen geven, of een goede reden om een van deze camera's niet te kiezen?
Budget is dus rond de 500 Euro, liever wat minder (2ehands).
Je stapt met de 300D/350D in een ander segment van fotografie. Verwisselbare lenzen zijn beter van kwaliteit dan de lensjes van compact camera's, de foto's bevatten minder ruis, hogere iso waardes blijven goede resultaten geven, sluitertijd kun je zo gekmaken als je wilt (tot de batterij leeg is).
Let er wel op dat de 300D/350D met standaardlens qua bereik niet in de buurt komt van je S5000 en je dus een andere/extra lens moet kopen om 'even ver te kunnen zoomen' ( je krijgt wel meer groothoek met de 300D/350D kitlens).

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 06-07-2006 19:51 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

THW Arie schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:51:
[...]
Je stapt met de 300D/350D in een ander segment van fotografie. Verwisselbare lenzen zijn beter van kwaliteit dan de lensjes van compact camera's, de foto's bevatten minder ruis, hogere iso waardes blijven goede resultaten geven, sluitertijd kun je zo gek maken als je wilt (tot de batterij leeg is).
Dat is precies wat mn bedoeling ook is :)
Let er wel op dat de 300D/350D met standaardlens qua bereik niet in de buurt komt van je S5000 en je dus een andere/extra lens moet kopen om 'even ver te kunnen zoomen' ( je krijgt wel meer groothoek met de 300D/350D kitlens).
Dat klopt ja, maar foto's waarbij ik volledig optisch inzoom, maak ik toch weinig. Hetzelfde voor macro.

De 350D, zit ik dan ongeveer aan de goedkoopste, maar toch nog goede camera? Of zie ik er nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

joswillems86 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:27:
[...]

Dat is precies wat mn bedoeling ook is :)

[...]

Dat klopt ja, maar foto's waarbij ik volledig optisch inzoom, maak ik toch weinig. Hetzelfde voor macro.

De 350D, zit ik dan ongeveer aan de goedkoopste, maar toch nog goede camera? Of zie ik er nog wat over het hoofd?
Nou voor een discussie betreffende budget/ start-dSLR camera's kun je beter terecht in dit topic.
Daar staat een overzicht van alle dSLR die voor stervelingen te betalen zijn. In 2 categorien, 750-1500 euro en <750 euro.
Uit die laatste categorie vind ik de Nikon D50 en de Canon 350D het interessantst. Maar daarover kun je meer vinden in dat topic :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86

j86

Ik dacht er nèt aan!
Dat ik dat over t hoofd gezien heb :X

Net ook dit topic gelezen, Canon EOS 300D of EOS350 , en daar vond ik dat de 350 wel wat voordelen had, maar dat deze niet zo belangrijk waren voor mij, dus dat de 300 een wat betere keuze is.
Toch bedankt!

EDIT: Lees net over de D50 van Nikon. Deze zit rond de 450 Euro nieuw, ongeveer net zo duur als een 300D 2ehands. Dus ik kijken wat een D50 2ehands kost, blijkt deze rond de 600 Euro te beginnen!
EDIT2: Zat dus bij body-only te kijken =_=

[ Voor 31% gewijzigd door j86 op 06-07-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toch is de nikon minstens even interessant om naar te kijken als de Eos 350D van canon.

Nikon is een beetje groter, wat veel mensen fijn vinden. Tussen 350d en D50 zitten verder niet veel verschil, je moet even kijken of je de verschillen belangrijk vind (ga niet naar MP kijken aub!, tenzij je weet dat je het nodig hebt).......verder, probeer ze in winkels he :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe camera met meer instelmogelijkheden en zoom opties dan mn huidige, simpele, Ixus. Spiegelreflex vind ik wel het mooiste maar ik denk dat die stap nog iets te groot voor mij is, bovendien zijn die ook een stuk duurder dus lijkt me een dSlr-like/compact camera het beste.

Zoals velen eerder in dit topic al aangegeven hebben zijn er enkele camera's die dicht bij elkaar zitten volgens de reviews van Digital Photography, en ik heb die dan ook tegen elkaar afgezet met wat persoonlijke eisen erbij.

Ik wil erop hebben:
  • Beeldstabilisator (OIS, Mega OIS etc)
  • Sd geheugenkaart (Ixus heeft CF maar dat zie ik nergens terug)
  • Min. 2" lcd scherm
  • Min. 10x zoom
  • Goede Macro functie
Met die 'eisen' kom je al snel bij de populaire modellen uit zoals de Canon S3, PanasonicFZ-7 en de Sony DSC H5, Ik vond alleen ook een (wat verouderde) Panasonic FZ-20 bij voor een leuke prijs bij Bol.com, dat is alleen een iets groter formaat camera.

Samenvattend heb ik nu deze voors en tegens van de camera's:

Canon S3 IS (prijs vanaf: 450):
  • - Prijs is duurder
  • + Start snel op (ongeveer 1.7 sec)
  • + Highly Recommended op DPreview
Panasonic Lumix FZ7 (prijs vanaf: 350):Panasonic Lumix FZ20 (prijs vanaf: 329):
  • - Filmpjes gaan maar tot 320 x 240 (anderen min 640 x 480)
  • - Iets groter formaat, en dus ook iets zwaarder
  • -/+ Ouder model, maar wel de goedkoopste
  • + F2.8 over het hele zoom bereik, kan iemand mij het voordeel(toch?) hiervan uitleggen
  • - Start traag op (>4 sec)
Sony DSC H5 (prijs vanaf: 408)
  • + 3,0" LCD
  • - Gebruikt memory stick geheugenkaarten
Nu jullie mening gevraagd ;)

De 'minpunten' van DPreview over het hogere ruis level van de Panasonic FZ-7, ik ken ruis van opnames met donkere wolken, maar zie ik het goed dat bij bijvoorbeeld deze foto van de FZ7 de blauwe lucht ruis te zien is? vergelijkbare fotos van de Panasonic FZ20 en de Canon S3 hebben dat minder/bijna niet. Of zou er teveel nadruk op gelegd worden?

En wat is jullie mening over die Panasonic FZ-20, is dat echt een (zwaar) bakbeest met zijn (bxhxd) 128 x 87,5 x 106,5? Dat is ruim 1,5 cm in alle richtingen groter.

Als iemand nog op of aanmerkingen heeft hoor ik ze graag, of misschien iemand die nog een leuk vergelijkbaar toestel weet.

[ Voor 4% gewijzigd door 6killer op 14-07-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Klein kickje? Iemand die nog wat toe te voegen of op te merken heeft aan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Ik mis de Finepix S9500? Dichter bij een dSLR zal je niet snel komen. Vooral met de macrostand kan je daar leuke foto's mee maken. Valt volgens mij net nog binnen het budget.

Zie ook Fuji FinePix S9500: Deeltje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jup, op eventuele IS na een ideaal dSLR-alternatief. Vanaf €460 volgens de Pricewatch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Ja ik heb over de 5600 getwijfeld, deze 9500 gaat al hard naar de 500 euro, heeft xD cards, 1.8" LCD en belangrijkste geen Image Stabilisation.

Die laatste zou ik toch graag erop hebben, ik geloof dat ik wel gelezen had dat de Fujifilms erg goede resultaten kwa ISo waarden zonder ruis hadden, dat is dan wel weer een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

En waarom zou je IS willen hebben? Neem je bv veel foto's met langere sluitertijden van stilstaande objecten?
Qua kosten: S9500 heeft ook CF. En zoveel valt hij toch niet duurder uit vergeleken met bv de S3? Voordeel is dat hij je CF slikt scheelt weer in de kosten. Start snel op (nog steeds lang vergeleken met een dSLR :)) maar toch. En met instellen je je hart ophalen.

Ik zou niet te veel blind staren op de Dpreview reviews, het gaat erom of ze de plaatjes kunnen maken die je graag maakt. Heb je wel genoeg aan de 36 mm die de andere bieden? De S9500 heeft bijvoorbeeld 28 mm als groothoek. Ik ben geen S9500 (S9000 bij Dpreview) priester ofzo (heb zelf een D50). Maar misschien moet je je eisen wat specifieker maken dan alleen de geheugen kaart en schermgrootte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
littlejoannes schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:38:
En waarom zou je IS willen hebben? Neem je bv veel foto's met langere sluitertijden van stilstaande objecten?
Qua kosten: S9500 heeft ook CF. En zoveel valt hij toch niet duurder uit vergeleken met bv de S3? Voordeel is dat hij je CF slikt scheelt weer in de kosten. Start snel op (nog steeds lang vergeleken met een dSLR :)) maar toch. En met instellen je je hart ophalen.

Ik zou niet te veel blind staren op de Dpreview reviews, het gaat erom of ze de plaatjes kunnen maken die je graag maakt. Heb je wel genoeg aan de 36 mm die de andere bieden? De S9500 heeft bijvoorbeeld 28 mm als groothoek. Ik ben geen S9500 (S9000 bij Dpreview) priester ofzo (heb zelf een D50). Maar misschien moet je je eisen wat specifieker maken dan alleen de geheugen kaart en schermgrootte. :)
Nou vooral omdat ik veel lees van mensen die het nogal een uitkomst vinden dat zon functie net het verschil kan maken tussen scherp en net niet scherp. Ik heb nu een relatief simpele point and shoot camera waar je natuurlijk geen eerlijke vergelijking mee kan maken. Maar ik heb nog al eens dat ze net niet scherp zijn en daar baal ik dan van vandaar dat ik die optie ertussen had staan. Probleem is ik dat het misschien allemaal wel meevalt en ik best zonder zou kunnen, maar als ik dan erachter kom dat t wel heel erg handig is ik zou balen dat ik niet een met IS genomen zou hebben, kwa prijs kan dat voor de s9500 makkelijk.

Schermgrootte van de lcd is omdat ik eigelijk altijd daarop kijk en lijkt t mij handiger als deze niet al te klein is, maar niet iets waar ik hem enkel op af zou wijzen.

Cf kaarten heb ik nu ook dus dat zou handig zijn, ik had dat niet gelezen.

Kwa lenzen ben ik een leek, mn eisen wat dat betreft zijn min zon 5 mp en zon 10x zoomen. Als ik het goed begrijp krijg ik met 28mm meer op de foto dan 36? Dat is iets wat bij alle camera's wel in orde is, deze heeft zelfs 9 mp das voor mij dus meer dan zat.

Maar ik neem m gewoon mee en ga ze binnenkort ff bekijken om ff aan te voelen en wat mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Binnen een paar weken komt Panasonic met een nieuwe reeks op de bestaande compact camera's.
http://www.dpreview.com/news/0607/06071903panasonicfx50.asp
fx50, fx07 met beide een 7.2mp ccd, een lx2 met 10mp ccd.
Beetje zonde om je op een "oud" model te staren, helaas nog niets bekend over de ruis bij hoge ISO-waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
jpvk007 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:33:
Binnen een paar weken komt Panasonic met een nieuwe reeks op de bestaande compact camera's.
http://www.dpreview.com/news/0607/06071903panasonicfx50.asp
fx50, fx07 met beide een 7.2mp ccd, een lx2 met 10mp ccd.
Beetje zonde om je op een "oud" model te staren, helaas nog niets bekend over de ruis bij hoge ISO-waarden
Dat zijn ander soort camera's dat soort modellen zoek ik niet. De FZ20 mag dan wel al dik 1,5 jaar oud zijn maar voldoet gewoon aan mijn eisen, en de opvolger fz30 wordt eind dit jaar opgevolgd door de fz50 maar op dat soort dingen kan je altijd blijven wachten dat er iets beters uitkomt wat vaaknog marginaal beter is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben mij 1jaar geleden goed geholpen om een geschikte cammera te vinden voor mij! Daarvoor nog steeds bedankt!

Nu wordt m'n vader bijna 50 en wil graag een digitale cammera. Deze cammera wordt vooral gebruikt op vakantie, feestje's.. etc
Ik wil hem dus een leuk maar niet te duur dingetje geven. Het moet een van goede kwaliteit zijn. Verder heeft hij helaas weinig dingen waar het aan moet voldoen, dus hebben we een ruime keus. Het liefste wel een "SD" kaartje.

Weten jullie iets leuks voor hem?
-makenlijk bedienbaar
-vooral bedoelt voor
-*Vakantie
-*Iets vast te legen
-wel van goede kwaliteit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou denken aan de A530 ofzo, of een 2e hands A520 ....van canon dus he. Menu structuur van canon is over de hele compacte serie gelijk, dus makkelijk te bedienen en herkennen.

Kosten:
A530 zo'n 170 euro
A520 2e hands iets van 120 euro ofzo?

Ik heb de A520 gehad, kleuren warmte vond ik een voordeel, samen met fijne (ook handmatige) instellings mogelijkheden.

Zijn mooi compact, maar maken mooie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Volgens mij zitten we hier in het 250-500 euro topic, dus dan komen de Poweshots A620 of A700 meer in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Mijn sony U-30 camera is ermee uitgescheden. Ik ben dus op zoek naar een ultracompacte camera welke ik vooral ga gebruiken tijdens het stappen. Ik vond de verhoudingen van de u30 eigenlijk wel een ideaal zakformaat, maar volgens mij is er geen opvolger van.

Ik wil voor de camera alleen max €300 uitgeven en hij moet snel klaar zijn om actionshots vast te kunnen leggen. Ik zat zelf te denken aan een panasonic lumix fx01, maar die schijnt weer slecht te zijn bij weinig licht; iets wat in de kroegen vaak het geval is. Maar nogmaals, het belangrijkste is het formaat eigenlijk wel... iemand tips?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

littlejoannes schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:02:
Volgens mij zitten we hier in het 250-500 euro topic, dus dan komen de Poweshots A620 of A700 meer in de richting.
dacht toen ik dat poste dat ik in tot 250 euro topic zat. Excuses.

Vreemde specs voorwaardes wanneer je wel zoveel geld wilt uitgeven.
ach ja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een digitale camera en ik ben al redelijk lang aan het afwegen. Ik ben op zoek naar een camera waarbij ik op automatische stand mijn "snapshots" gewoon goed kan nemen, voor bijvoorbeeld vakanties en dergelijke. Een andere eis is dat er met de hand genoeg ingesteld moet kunnen worden om de camera niet te snel voorbij te groeien. Ik fotografeer graag, en ik wil dus een camera waarmee ik zelf alle vrijheid heb, maar waarmee ik ook automatisch mooie foto's kan maken voor als ik niet alle tijd heb voor handinstellingen. Voor de rest zou een groot zoombereik zeer welkom zijn omdat ik ook nog wel eens concerten en dergelijke bezoek.

Na lang afwegen blijven voor mij de Fuji Finepix S5600 en de Sony DSC-H2 over. De sony ligt eigenlijk net boven mijn budget, maar zit toch in mijn afweging door de steady shot en de megapixel hogere resolutie. Op een dergelijk bedrag wil ik natuurlijk wel iets dat compleet naar mijn zin is dus die 100 euro is eventueel wel te overwegen. Ik zag al dat beide camera's redelijk presteren wat betreft noise. (die iso 1600 tegenover 1000 doet mij niet zoveel eigenlijk. Creerd toch alleen maar ruis). Maar toch zijn er nog een paar puntjes die mij aan het twijfelen maken:

Sony DSC-H2:
-De maximum shutter van 1/1000 seconde: Is dit snel genoeg om bijvoorbeeld een rennende persoon zonder waas te fotograferen? De fuji kan namelijk foto's tot 1/2000 seconde maken. Merk je echt verschil op dergelijke sluitertijden of zal in de praktijk verschil niet te zien zijn?
-Geen Uncompressed format: Is hiermee die extra megapixel ook meteen zinloos omdat je die winst inleverd in de jpeg compressie? Of zullen de foto's van de sony toch nog beter zijn als van de fuji in raw?
-De prijs natuurlijk.

Fujifilm S5600:
- Geen Steadyshot: Op een dergelijk zoombereik is een steadyshot volgens mij redelijk handig, maar op dpreview en andere sites wordt al gezegt dat dit weinig verschil maakt als je het vergelijkt met de veel betere beeldstabilisatoren van andere fabrikanten. Is die sony steadyshot dan wel echt zo sterk? Of terwijl, is steadyshot noodzakelijk om bij 12x zoom fatsoenlijke foto's te maken zonder statief?
-Die megapixel minder, maar daarintegen wel het RAW format

Zijn er nog handmatige instellingen die ik over het hoofd zie die op de Fuji wel mogelijk zijn en op de Sony niet of andersom? Beide camera's maken goede foto's op auto stand en daarom wil ik in de handmatige stand zoveel mogelijk mogelijkheden. Het wordt een ingewikkeld verhaal, maar welke camera is voor mij het beste? (100 euro prijsverschil in gedachte gehouden).

[edit] Even fuji 5200 naar 5600 verandert. Komt door die amerikaanse reviews })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:42:
Sony DSC-H2:
-De maximum shutter van 1/1000 seconde
Vreemd genoeg is dit inderdaad zo, maar alleen in de manual mode. In alle andere modes of standaard scenes gaat de camera tot 1/2000. Heb het net nog even getest in de S, P en A mode en de Twilight scene (het maantje). Correctie: Ik heb het te snel en onzorgvuldig getest, 1/1000 is ook de max in s-mode. In P, A, Auto en Twilight mode haal je wel de 1/2000.
Is dit snel genoeg om bijvoorbeeld een rennende persoon zonder waas te fotograferen?
Ja.
De fuji kan namelijk foto's tot 1/2000 seconde maken. Merk je echt verschil op dergelijke sluitertijden of zal in de praktijk verschil niet te zien zijn?
Voor de meeste huis, tuin en keukenshots, vakantieshots zal je het verschil niet echt merken.

[ Voor 13% gewijzigd door nadroJ op 24-07-2006 23:43 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:18:
[...]

Vreemd genoeg is dit inderdaad zo, maar alleen in de manual mode. In alle andere modes of standaard scenes gaat de camera tot 1/2000. Heb het net nog even getest in de S, P en A mode en de Twilight scene (het maantje).
Toevallig las ik het ook net in het sony h2/h5 topic. Dit is voor mij toch wat verwarrend, hoe werken die S,P en A modes dan? Daar stel je toch ook zelf je shutter in, of gaat dat ook volautomatisch? In ieder geval bedankt voor je reactie, andere mensen nog meer reacties op mijn overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:42:
Ook ik ben op zoek naar een digitale camera en ik ben al redelijk lang aan het afwegen. Ik ben op zoek naar een camera waarbij ik op automatische stand mijn "snapshots" gewoon goed kan nemen, voor bijvoorbeeld vakanties en dergelijke. Een andere eis is dat er met de hand genoeg ingesteld moet kunnen worden om de camera niet te snel voorbij te groeien. Ik fotografeer graag, en ik wil dus een camera waarmee ik zelf alle vrijheid heb, maar waarmee ik ook automatisch mooie foto's kan maken voor als ik niet alle tijd heb voor handinstellingen. Voor de rest zou een groot zoombereik zeer welkom zijn omdat ik ook nog wel eens concerten en dergelijke bezoek.

Na lang afwegen blijven voor mij de Fuji Finepix S5600 en de Sony DSC-H2 over. De sony ligt eigenlijk net boven mijn budget, maar zit toch in mijn afweging door de steady shot en de megapixel hogere resolutie. Op een dergelijk bedrag wil ik natuurlijk wel iets dat compleet naar mijn zin is dus die 100 euro is eventueel wel te overwegen. Ik zag al dat beide camera's redelijk presteren wat betreft noise. (die iso 1600 tegenover 1000 doet mij niet zoveel eigenlijk. Creerd toch alleen maar ruis). Maar toch zijn er nog een paar puntjes die mij aan het twijfelen maken:

Sony DSC-H2:
-De maximum shutter van 1/1000 seconde: Is dit snel genoeg om bijvoorbeeld een rennende persoon zonder waas te fotograferen? De fuji kan namelijk foto's tot 1/2000 seconde maken. Merk je echt verschil op dergelijke sluitertijden of zal in de praktijk verschil niet te zien zijn?
-Geen Uncompressed format: Is hiermee die extra megapixel ook meteen zinloos omdat je die winst inleverd in de jpeg compressie? Of zullen de foto's van de sony toch nog beter zijn als van de fuji in raw?
-De prijs natuurlijk.

Fujifilm S5600:
- Geen Steadyshot: Op een dergelijk zoombereik is een steadyshot volgens mij redelijk handig, maar op dpreview en andere sites wordt al gezegt dat dit weinig verschil maakt als je het vergelijkt met de veel betere beeldstabilisatoren van andere fabrikanten. Is die sony steadyshot dan wel echt zo sterk? Of terwijl, is steadyshot noodzakelijk om bij 12x zoom fatsoenlijke foto's te maken zonder statief?
-Die megapixel minder, maar daarintegen wel het RAW format

Zijn er nog handmatige instellingen die ik over het hoofd zie die op de Fuji wel mogelijk zijn en op de Sony niet of andersom? Beide camera's maken goede foto's op auto stand en daarom wil ik in de handmatige stand zoveel mogelijk mogelijkheden. Het wordt een ingewikkeld verhaal, maar welke camera is voor mij het beste? (100 euro prijsverschil in gedachte gehouden).

[edit] Even fuji 5200 naar 5600 verandert. Komt door die amerikaanse reviews })
1/1000 in manual is niet geweldig, zeker wanneer je als experiment een lamp ofzo fotografeert wil je graag korter dan 1/1000. Dit valt te compenseren met een lage ISO, in dit geval een iso van 80 als laagste. In de praktijk voor bewegende objecten zal 1/1000 genoeg zijn. Ook wanneer ze voorbij rennen.

Heb je IS (image stabiliser, vibration reduction, elk merk zijn eigen term) nodig wanneer je zoomt? Ja en nee. Wanneer je een lichtsterke situatie hebt (buiten een hert ofzo fotograferen overdag), dan heb je het niet nodig, door de hoeveelheid licht zal je sluitertijd dusdanig kort kunnen zijn dat het niet nodig is. De stabiliser helpt juist wanneer je in een situatie wat minder licht hebt, dus dat je sluitertijd niet al te kort kan (bij behoud van acceptabele iso waardes). De sony stabiliser zal ongeveer 2 stops aan licht schelen die nodig is om scherpe foto's te maken. Een stop is een verdubbeling van licht op je sensor. Dit kan doormiddel van ISO omhoog, diafragma verder open of langere sluitertijd. Kortom, voor buiten foto's zal stabiliser niet altijd nodig zijn, maar heb je het, dan zal je het ook fijn vinden.

Raw: Wanneer je in Raw schiet voorkom je dat je camera allerlei bewerkingen uitvoert en een jpeg compressie toelaat. Op je computer kan je dan zelf makkelijk een stop of zelfs 2 stops de belichting opschroeven, wat stabiliser weer iets minder noodzakelijk maakt. Verder is het aan te raden om de mogelijkheid te hebben om in raw te schieten, zeker wanneer je fotograferen wilt leren.

Kortom, ik raad de S5600 tussen deze 2 aan, MAAR:

Ik zou hem niet kopen denk ik. Mocht 2e hands een optie zijn, zou ik gaan voor de S9500. Deze camera gaat beter om met ruis en heeft zeker meer leermogelijkheden, maar daarnaast ook een goeie autofunctie. De S9500 heeft vind ik een stuk betere ergonomie. Probeer eens op marktplaats te kijken naar een S9500 (ook van fuji dus he).

Hoop je iets geholpen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:24:
[...]

Toevallig las ik het ook net in het sony h2/h5 topic. Dit is voor mij toch wat verwarrend, hoe werken die S,P en A modes dan? Daar stel je toch ook zelf je shutter in, of gaat dat ook volautomatisch? In ieder geval bedankt voor je reactie, andere mensen nog meer reacties op mijn overweging?
Ik heb de S5600 nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne camera vind, hij voldoet ook prima aan jouw eisen. Ik denk zelf niet dat de sony dat extra geld waard is, en ik zou (en heb) een S5600 nemen (/genomen).

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:24:
[...]Toevallig las ik het ook net in het sony h2/h5 topic. Dit is voor mij toch wat verwarrend, hoe werken die S,P en A modes dan? Daar stel je toch ook zelf je shutter in, of gaat dat ook volautomatisch? In ieder geval bedankt voor je reactie, andere mensen nog meer reacties op mijn overweging?
In de s-mode (shutter priority) kies je de gewenste sluitertijd. De camera kiest automatisch het juiste diafragma (de f waaarde). Je kan de exposure value ook nog aanpassen.

In de a (aperture priority) kies je het gewenste diafragma. De camera kiest automatisch de juiste sluitertijd. Ook kan je de exposure value aanpassen.

P-mode....gewoon niet gebruiken! liever A, S of M mode dan :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedank ik alvast iedereen die met me mee denkt, echt tof dat jullie de moeite nemen
_/-\o_
nomad85 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:31:
[...]
Ik zou hem niet kopen denk ik. Mocht 2e hands een optie zijn, zou ik gaan voor de S9500. Deze camera gaat beter om met ruis en heeft zeker meer leermogelijkheden, maar daarnaast ook een goeie autofunctie. De S9500 heeft vind ik een stuk betere ergonomie. Probeer eens op marktplaats te kijken naar een S9500 (ook van fuji dus he).

Hoop je iets geholpen te hebben
Je hebt me inderdaad iets geholpen, de vergelijking tussen de camera's word me een stuk duidelijker. Allereerst vind ik eigenlijk 2ehands niet echt een optie als we het hebben over dit soort bedragen en elektronische aparatuur. Zeker omdat ik nog tamelijk onervaren op het gebied van digitale fotografie ben (alleen ervaring met een canon IXUS v3) en omdat ik nu ook met rare defecten op die canon kamp durf ik die stap eigenlijk niet aan. Misschien ben ik te bang geworden door de ervaringen met die IXUS, maar ik zou graag wel een product met garantie willen en eigenlijk dus nieuw.
1/1000 in manual is niet geweldig, zeker wanneer je als experiment een lamp ofzo fotografeert wil je graag korter dan 1/1000. Dit valt te compenseren met een lage ISO, in dit geval een iso van 80 als laagste. In de praktijk voor bewegende objecten zal 1/1000 genoeg zijn. Ook wanneer ze voorbij rennen.
Uit de andere post heb ik op kunnen maken dat de sony wel tot 1/2000 kan, maar niet in manual. Ik ga zodadelijk de handleiding op de sonysite nog eens doorlezen, en mocht iemand hier een antwoord hebben wat die andere modes precies in houden dan is dat natuurlijk ook heel mooi!. Modes als S,P,A en twilight zijn namelijk compleet nieuw voor mij aangezien ik van een hele simpele compact camera overstap naar een camera van dit kaliber.
Heb je IS (image stabiliser, vibration reduction, elk merk zijn eigen term) nodig wanneer je zoomt? Ja en nee. Wanneer je een lichtsterke situatie hebt (buiten een hert ofzo fotograferen overdag), dan heb je het niet nodig, door de hoeveelheid licht zal je sluitertijd dusdanig kort kunnen zijn dat het niet nodig is. De stabiliser helpt juist wanneer je in een situatie wat minder licht hebt, dus dat je sluitertijd niet al te kort kan (bij behoud van acceptabele iso waardes). De sony stabiliser zal ongeveer 2 stops aan licht schelen die nodig is om scherpe foto's te maken. Een stop is een verdubbeling van licht op je sensor. Dit kan doormiddel van ISO omhoog, diafragma verder open of langere sluitertijd. Kortom, voor buiten foto's zal stabiliser niet altijd nodig zijn, maar heb je het, dan zal je het ook fijn vinden.
Dat zoomen zonder steadyshot is dus een heel stuk beter te doen als ik dacht zie ik wel. Ik had verwacht dat er zonder statief geen fatsoenlijk beeld mee te maken viel. Toch dat vooroordeel maar eens uit mijn hoofd zetten ;)
Raw: Wanneer je in Raw schiet voorkom je dat je camera allerlei bewerkingen uitvoert en een jpeg compressie toelaat. Op je computer kan je dan zelf makkelijk een stop of zelfs 2 stops de belichting opschroeven, wat stabiliser weer iets minder noodzakelijk maakt. Verder is het aan te raden om de mogelijkheid te hebben om in raw te schieten, zeker wanneer je fotograferen wilt leren.
Erg jammer dat die sony dit niet heeft. Van de andere kant ben ik met RAW wel verplicht om een VEEL grotere memorystick/xD kaart te kopen. Dat is voor mij ook wel een puntje want het geheugen voor beide camera's is jammer genoeg ook het duurdere geheugen dat in de omloop is :/ (memorystick en xD)
Kortom, ik raad de S5600 tussen deze 2 aan
Ikzelf had eigenlijk heel veel nijging naar deze camera maar toen ik besloten had dat het 100 meer mocht kosten had ik de nijging om toch voor die sony te gaan. Dat een hogere prijs niet beter is weet ik maar op de een of andere manier had die steadyshot wel invloed op me. Nu weet ik het eigenlijk nog steeds niet echt en ik denk dat ik maar eens in een winkel ga kijken. Ik wil beide apparaten toch wel eens in het echt zien.
Ik heb de S5600 nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne camera vind, hij voldoet ook prima aan jouw eisen. Ik denk zelf niet dat de sony dat extra geld waard is, en ik zou (en heb) een S5600 nemen (/genomen).
Ik zag je ook al in het s5600 topic :) Gefeliciteerd met je aankoop! Heb je er in het donker al foto's mee gemaakt? Er zijn in de persoonsreviews op dpreview toch enkele mensen die de camera in het donker, ook op lagere isos heel erg tegen vonden vallen, terwijl dit uit reviews niet bleek. Ook hier op het forum waren als ik het me goed herinner mensen die echt heel erg negatief waren over de ruis. Kortom heb je veel last van ruis als je met minder licht fotografeerd? (zonder flits?)
In de s-mode (shutter priority) kies je de gewenste sluitertijd. De camera kiest automatisch het juiste diafragma (de f waaarde). Je kan de exposure value ook nog aanpassen.

In de a (aperture priority) kies je het gewenste diafragma. De camera kiest automatisch de juiste sluitertijd. Ook kan je de exposure value aanpassen.

P-mode....gewoon niet gebruiken! liever A, S of M mode dan
Dit verduidelijkt een hoop. Je kunt dus zelf in S mode de sluitertijd ook op 1/2000 zetten of snap ik het dan nog niet helemaal?

Offtopic: Pfoew wat een post. Dit moet de langste wel zijn die ik hier ooit heb gepost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:12:
Dit verduidelijkt een hoop. Je kunt dus zelf in S mode de sluitertijd ook op 1/2000 zetten of snap ik het dan nog niet helemaal?
Ik heb al de modes net weer ff nagelopen, maar net was ik toch te snel (lees onzorgbuldig met testen), want in de s-mode kan je ds toch maar toch 1/1000. Sorry voor de foute info, maar in de auto modus, p-mode en a-mode kan je wel tot 1/2000, maar in de s en m-mode dus niet.

Die 1/2000 heb ik trouwens haast nooit nodig gehad. Alleen als ik de maan of zon fotografeer gebruik ik de twilight mode (het maantje/schemermodus) of a-mode die dan 1/2000 selecteert, wat resulteert in deze foto. Met 1/1000 krijg je zo'n foto.

Paar tips nog:
- Ga naar de winkel en hou beide camera's even in je hand, test ze. Kijk welke lekkerder in je hand ligt.
- Kijk veel naar foto's genomen door gebruikers icm reviews. Op steves digicams staan er een hoop foto's van dezelfde objecten geschoten met verschillende camera's.

Ik zat trouwens ook met hetzelfde dillema bedenk ik me nu twee maanden geleden. Ik vond de kwaliteit van de S5600 toch een stukje minder dan de H2, ook op basis van de foto's van steves digicams (ik vergeleek toen S5600 foto's met andere cam's. Niet de H2, want daar hadden ze nog geen review van. Nu hebben ze een review van de H5, de foto's van de H2 en de H5 zijn vrijwel identiek. De H2 maakt in best veel gevallen bruikbare foto's tot ISO 400 en zelfs ISO 800 is niet onbruikbaar. Kijk maar naar foto's op het Sony Forum van dpreview.com. De Fuji tipt daar zeker niet aan.

Vergelijk deze sample pics van de S5600 met deze sample pics van de H5. De H5 is duidelijk beter. De H2 maakt dus dezelfde foto's alleen op 6 MP.

O ja, kijk even op http://nadroj.zoto.com, daar host ik m'n foto's van de H2. Als je rechts in het menu op browse tags klikt staan daar wat iso comparisons.

Nog een o ja, RAW is natuurlijk superhandig. Ik ken de RAW kwaliteit van de S5600 niet, dus daar kan ik niks over zeggen (zal vast oké zijn denk ik), maar het kost volgens mij wel veel tijd om dat allemaal na te bewerken. Laatst sprak ik een vriend van me en hij zei dat hij eigenlijk altijd gewoon in jpeg schiet, puur omdat het nabewerken van RAW files veel tijd in beslag neemt. Ander nadeel is inderdaad de grotere geheugenkaart die je daarvoor nodig zou hebben (als je alleen maar in RAW foto's maakt).

[ Voor 40% gewijzigd door nadroJ op 25-07-2006 00:07 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:37:
[...]
Ik heb al de modes net weer ff nagelopen, maar net was ik toch te snel (lees onzorgbuldig met testen), want in de s-mode kan je ds toch maar toch 1/1000. Sorry voor de foute info, maar in de auto modus, p-mode en a-mode kan je wel tot 1/2000, maar in de s en m-mode dus niet.

Die 1/2000 heb ik trouwens haast nooit nodig gehad. Alleen als ik de maan of zon fotografeer gebruik ik de twilight mode (het maantje/schemermodus) of a-mode die dan 1/2000 selecteert, wat resulteert in deze foto. Met 1/1000 krijg je zo'n foto.

Paar tips nog:
- Ga naar de winkel en hou beide camera's even in je hand, test ze. Kijk welke lekkerder in je hand ligt.
- Kijk veel naar foto's genomen door gebruikers icm reviews. Op steves digicams staan er een hoop foto's van dezelfde objecten geschoten met verschillende camera's.

Ik zat trouwens ook met hetzelfde dillema bedenk ik me nu twee maanden geleden. Ik vond de kwaliteit van de S5600 toch een stukje minder dan de H2, ook op basis van de foto's van steves digicams (ik vergeleek toen S5600 foto's met andere cam's. Niet de H2, want daar hadden ze nog geen review van. Nu hebben ze een review van de H5, de foto's van de H2 en de H5 zijn vrijwel identiek. De H2 maakt in best veel gevallen bruikbare foto's tot ISO 400 en zelfs ISO 800 is niet onbruikbaar. Kijk maar naar foto's op het Sony Forum van dpreview.com. De Fuji tipt daar zeker niet aan.

Vergelijk deze sample pics van de S5600 met deze sample pics van de H5. De H5 is duidelijk beter. De H2 maakt dus dezelfde foto's alleen op 6 MP.

O ja, kijk even op http://nadroj.zoto.com, daar host ik m'n foto's van de H2. Als je rechts in het menu op browse tags klikt staan daar wat iso comparisons.
Naar aanleiding van je iso test zou ik toch echt denken dat de sony h2 op ISO 800 minder last heeft van ruis :/ en dat inderdaad als ik naar de voorbeeldpics kijk op stevesdigicams de sony mooiere foto's maakt als de fuji. Ik denk enkel dat dat ook voor een deel komt doordat we nu de H5 met de S5600 vergelijken. Op dpreview staan wel H2 voorbeeldfoto's maar daar staan jammer genoeg niet dezelfde foto's van op gemaakt met de S5600. Tjah het blijft moeilijk, kiezen.. }:O Ik ga nog eens op mijn gemakje kijken, en ik denk dat ik morgen maar even een winkel op ga zoeken. Las ik trouwens goed dat er bij de sony een filteradapter zit zodat je 58 mm filters kunt gebruiken? Ik dacht dat die opzetstukken altijd optioneel en veel te duur waren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:06:
[...]
Las ik trouwens goed dat er bij de sony een filteradapter zit zodat je 58 mm filters kunt gebruiken? Ik dacht dat die opzetstukken altijd optioneel en veel te duur waren :/
Goed gelezen :) Er zit inderdaad een filteradapter bij + zonnekap. Ook zit er een lader bij + twee 2500 mAh batterijen waarmee ik ruim 300 foto's (meeste zonder flits) Met flits zo'n 250.

[ Voor 8% gewijzigd door nadroJ op 25-07-2006 00:12 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

beschuitfluiter schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:58:
Mijn sony U-30 camera is ermee uitgescheden. Ik ben dus op zoek naar een ultracompacte camera welke ik vooral ga gebruiken tijdens het stappen. Ik vond de verhoudingen van de u30 eigenlijk wel een ideaal zakformaat, maar volgens mij is er geen opvolger van.

Ik wil voor de camera alleen max €300 uitgeven en hij moet snel klaar zijn om actionshots vast te kunnen leggen. Ik zat zelf te denken aan een panasonic lumix fx01, maar die schijnt weer slecht te zijn bij weinig licht; iets wat in de kroegen vaak het geval is. Maar nogmaals, het belangrijkste is het formaat eigenlijk wel... iemand tips?
iemand die mij nog wat advies kan geven?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Ixus kopen, maar twijfel nog tussen de 60 of de 750
Eventueel de 65...

Het valt mij op dat de lenzen van de 750 niet dezelfde zijn als die van de 50/55/60/65...

Voor de 65, valt er echt te leven zonder een zoeker? Ook in fel zonlicht?

Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik ben op zoek naar een goede Ultra-compact camera, maar er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik tussen de digitale camera bomen het digitale camera bos niet meer zie.

Mijn eisen:

> Moet compact zijn (plat, zodat ie makkelijk in mn broekzak past)
> Moet een liteon accu hebben (dus niet op batterijen)
> Prijsklasse tot +/- 400 euro
> Minimaal 3x optische zoom
> Ook redelijke filmpjes kunnen maken
> Low-light situaties aardig aankunnen. Mn oude camera kon dat absoluut niet; of door de flits zag het er niet mooi meer uit, of zonder flits was het bijna onmogelijk een scherpe foto te nemen

Nu kwam ik via DPreview.com op de Casio Exilium S600, die daar als beste ultra-compact camera uit de verf komt. (link) Ik was redelijk overtuigd om daarom maar voor die camera te gaan, tot ik Fotocentraal las en de camera daar slechts een 7,2 ontving. (link)

Verder zijn er nog zoveel alternatieven dat ik echt niet weet waarmee ik nou iets goeds aanschaf. Zo zijn er enkele Kodak Easyshare camera's die ik ook interessant vindt, maar of die nou beter zijn, ik heb geen idee. Ook Fuji Finepix, Pentax Option en Nikon behoren nog tot de mogelijkheden.

Iemand die me van een goed advies kan voorzien? Ben vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande camera's, en dan vooral met de Casio Exilium S600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek na een nieuwe camera en twijfel tussen een
Canon Digital IXUS 800 IS en een Canon PowerShot S3 IS.

Ik ben opzoek na een klein handzaam modelletje, de 800 zou dan winnen, echt de technische
details van de S3 zijn net een stukje beter.

Wij heeft advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dit is een Hummer vergelijken met een Mini Cooper. Ik zou kijken of je die IXUS wil omdat ie makkelijk mee kan als je de 350D thuis laat. Of dat je toch weer met een tasje wil slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een leuke digitale camera. Het zou mijn eerste digitale worden.

Uiteraard heb ik al flink wat rond gelezen en momenteel lijkt mijn keuze te gaan vallen tussen de Sony-T30 en de Fuji s9500.

Aan de ene kant wil ik een kleine camera die ik makkelijk mee kan nemen en die goeie fotos maakt. Een ander belangrijk punt voor mij is dat de batterij van de camera een tijdje mee kan. Volgens mij ligt ie bij de voorloper van de T30 op 60 minuten, en eerlijjk gezegd ben ik daar niet van onder de indruk.

Aan de andere kant wil ik een camera waar ik ook een beetje mee kan spelen en experimenteren omdat fotografie iets is waar ik graag wat meer mee bezig zou willen zijn. Tijdens het doorlezen van verscheidene threads op dit forum komt de S9500 naar voren als een goede camera voor een redelijke prijs. Ik heb echter wat navraag gedaan bij een vriend van mij die art director is en dus veel te maken heeft met fotografie e.d. en hij beweert dat je beter een leuk modelletje kan kopen dat compact is dan een 'nep' professionele camera. Met nep bedoel ik eentje die tussen de 'amateur' modellen en de professionele zit. Toen ik hem vroeg hoeveel die professionele dan zou kosten noemde hij een bedrag van flink wat duizenden euros, waardoor ik zag dat dit geen optie voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen en welke van deze adviseren jullie mij. Of is er misschien een ander model waar ik naar zou moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:31:
Ook ik ben op zoek naar een leuke digitale camera. Het zou mijn eerste digitale worden.

Uiteraard heb ik al flink wat rond gelezen en momenteel lijkt mijn keuze te gaan vallen tussen de Sony-T30 en de Fuji s9500.

Aan de ene kant wil ik een kleine camera die ik makkelijk mee kan nemen en die goeie fotos maakt. Een ander belangrijk punt voor mij is dat de batterij van de camera een tijdje mee kan. Volgens mij ligt ie bij de voorloper van de T30 op 60 minuten, en eerlijjk gezegd ben ik daar niet van onder de indruk.

Aan de andere kant wil ik een camera waar ik ook een beetje mee kan spelen en experimenteren omdat fotografie iets is waar ik graag wat meer mee bezig zou willen zijn. Tijdens het doorlezen van verscheidene threads op dit forum komt de S9500 naar voren als een goede camera voor een redelijke prijs. Ik heb echter wat navraag gedaan bij een vriend van mij die art director is en dus veel te maken heeft met fotografie e.d. en hij beweert dat je beter een leuk modelletje kan kopen dat compact is dan een 'nep' professionele camera. Met nep bedoel ik eentje die tussen de 'amateur' modellen en de professionele zit. Toen ik hem vroeg hoeveel die professionele dan zou kosten noemde hij een bedrag van flink wat duizenden euros, waardoor ik zag dat dit geen optie voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen en welke van deze adviseren jullie mij. Of is er misschien een ander model waar ik naar zou moeten kijken?
Je moet voor jezelf bepalen wat je wil. Wil je telebereik (veel zoom) op je camera. Wil je hoge iso? Of wil je toch vooral een kleine camera? Die fuji 9500 is goed, maar ook groot. Groter dan bijvoorbeeld de Canon S3 of de Sony H5 die ongeveer hetzelfde of meer kunnen. Wil je toch klein, dan kan je kijken of je met de camera handmatig kan instellen, daarmee kan je veel leren over fotografie. Kijk dan ook naar Image Stabilizer, dat is wel fijn als je de camera voor je uit houdt. (is ook belangrijk bij camera's met veel tele)

En wat die vriend van je zegt, over nep-professioneel; dat is natuurlijk onzin. De camera bepaald niet wat voor foto's iemand maakt, maar de fotograaf. Waarom je dan geen 9500 zou mogen kopen is mij een raadsel. Zeker als je toch nog niet zo lang met fotografie bezig bent en toch een hele hoop dingen moet ontdekken is die 9500 een goede keus voor die prijs.

Als je kijkt naar digitale spiegelreflex (wat die vriend bedoelt waarschijnlijk ) wordt het al snel duurder dan 500 euro, dat is waar, maar vele duizenden euro's dat hangt ervanaf hoeveel glas je er bij koopt :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de uitgebreide reply. Ik denk dat ik voor de T30 ga (als ik em ergens kan vinden). Ik spaar dan wel even door voor een wat uitgebreidere dSLR kamera, en neem voor nu genoegen met een klein/compact model dat mooie fotos maakt (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een kleine compacte camera zoekt dan moet ie goede motieven aandragen om geen Fuji Finepix F30 te kopen. Ja de Sony is iets compacter, maar dit is echt de volgende generatie digitale compactcamera's. Als ik een compact model zou moeten kopen dan zou het absoluut dit model zijn.

Overigens vind ik in de post van Ramon een beetje tegenstrijdig. Waar het denk ik op neerkomt is dat je een keuze moet maken tussen een super compacte camera en eentje met veel meer mogelijkheden (en een groter bereik) en een hogere fotokwaliteit. Het voordeel van een ultra compact is dat ie overal mee naartoe kan, het voordeel van de Fuji is dat je er echt mee kunt leren fotograferen (het technische deel dan welteverstaan) en is een goede opstap naar een dSLR. Overigens ben ik het niet eens met Ramon dat een Fuji 9500 minder zou zijn dan een Sony H2 of een Canon S3. Uiteraard hebben deze camera's wel een beeldstabilisator, maar de Fuji vertoont veel minder ruis bij hogere ISO waarden, heeft groothoek en heeft een zoomring ipv een kloterig zoomknopje. Dit zijn uiteraard slechts enkele van de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:30:
Als iemand een kleine compacte camera zoekt dan moet ie goede motieven aandragen om geen Fuji Finepix F30 te kopen. Ja de Sony is iets compacter, maar dit is echt de volgende generatie digitale compactcamera's. Als ik een compact model zou moeten kopen dan zou het absoluut dit model zijn.

Overigens vind ik in de post van Ramon een beetje tegenstrijdig. Waar het denk ik op neerkomt is dat je een keuze moet maken tussen een super compacte camera en eentje met veel meer mogelijkheden (en een groter bereik) en een hogere fotokwaliteit. Het voordeel van een ultra compact is dat ie overal mee naartoe kan, het voordeel van de Fuji is dat je er echt mee kunt leren fotograferen (het technische deel dan welteverstaan) en is een goede opstap naar een dSLR. Overigens ben ik het niet eens met Ramon dat een Fuji 9500 minder zou zijn dan een Sony H2 of een Canon S3. Uiteraard hebben deze camera's wel een beeldstabilisator, maar de Fuji vertoont veel minder ruis bij hogere ISO waarden, heeft groothoek en heeft een zoomring ipv een kloterig zoomknopje. Dit zijn uiteraard slechts enkele van de voordelen.
Wat krijg je nou betaald voor zo'n post?

Ik ben op zoek naar een nieuwe compact voor mijn ouders, maar twijfel nog welke. Ik neig zelf naar de ixus 65, nog mensen die het daar niet mee eens zijn/opmerkingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:30:

Als je kijkt naar de grootte, dan is de 9500 een stuk groter dan zowel de Canon S3 of de Sony H5. En aangezien het bij seldoon vooral om grootte ging, hebben de laatste 2 een puntje erbij en de 9500 een puntje eraf :P Over de ruis kan je gelijk hebben dat weet ik niet. Maar als de 9500 geen stabilisator heeft dan heb je veel meer de hoge iso nodig bij die camera terwijl dat bij de S3 en H5 niet zo nodig is, dus dat heft elkaar dan op. Leren fotograferen kan je overigens op elke camera. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Een algemene vraag.

De Canon S2 IS ondersteund toch MMC kaarten?
Maar ondersteunen ze ook MMC Plus?
Aangezien ik op dit moment een Transcend MMC Plus 2Gb kaart in me telefoon heb zitten en die graag hiervoor wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

TrekDr0p schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:36:
Een algemene vraag.

Aangezien ik op dit moment een Transcend MMC Plus 2Gb kaart in me telefoon heb zitten en die graag hiervoor wil gebruiken.
lijkt me meer een vraag voor het Canon Powershot S2 IS topic, ikzelf zou niet weten of MMC Plus wordt ondersteund. Misschien geeft de (Engelstalige) manual je een antwoord, hoewel ik zelf zo snel niets kon vinden op mmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

jeroen__online schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:51:
[...]

lijkt me meer een vraag voor het Canon Powershot S2 IS topic, ikzelf zou niet weten of MMC Plus wordt ondersteund. Misschien geeft de (Engelstalige) manual je een antwoord, hoewel ik zelf zo snel niets kon vinden op mmc.
Oke Bedankt ik zal daar even mijn vraag oipnieuw stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Even een vraagje. Ik heb al gezocht en mijn antwoord was nee; maar

Zijn er 'compact camera's' of gewone digitale camera's waarbij je door de zoeker écht ziet wat je krijgt. Niet op een display maar dmv een spiegel. Of is het dan per defenitie een spiegelreflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat klopt, als er een spiegel in zit dan noem je de camera al gauw een spiegelreflex camera :P

Er zijn wel camera die hetzelfde doen met een schermpje in de zoeker, maar dan zie je natuurlijk niet ECHT wat je krijgt omdat het detail van zo'n schermpje in het niet valt bij het detail van een spiegel.

Camera's met schermpje heb je van Canon (S2 etc) Sony (H-serie) en volgens mij ook panasonic. En nog wel andere merken maar die weet ik ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Nou ik heb mijn knoop ook doorgehakt en voor mezelf een verjaardags kadotje gekocht...

Casio Exilim Z850

Reden: Veel functies veel eigenschappen voor weinig geld.
Heb hem bij Redcoon besteld (woensdag) en vanmorgen binnengekregen.

Moest helaas de hele dag werken dus hij zit nu in de lader, toch even snel ermee gespeeld en ziet er allemaal goed uit!

Voor de grap even bij Casio.com geweest bleek er augustus firmware update geweest te zijn deze dus even gelijk geinstalleerd ( Je bent tweaker of je bent het niet ! hehe)

Nu is hij aan het laden en probeer ff de handleiding (pdf) door te nemen.
Wanneer ik hem wat meer heb gebruikt (lees: morgen familie bbq) zal ik er wat meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

TrekDr0p schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:36:
Een algemene vraag.

Volgens mij raad Canon het gebruik van MMC af, ik weet niet of plus sneller is. Maar ook zou gewoon een nieuwe SD kaart kopen die een beetje snel is, zeker als je in burst fotografeert of de film optie ook wil gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het zoeken naar een digitale camera (verrassing he :D).
Dit word m'n eerste camera (op wegwerp na).

Als eisen had ik:
  • Fatsoenlijke zoom (meer dan 5x)
  • Groot LCD (minimaal 2,5")
  • Compacte camera
  • Goede foto's
Dan blijven de volgende camera's over:
  • Panasonic Lumix DMC-LZ5
  • Panasonic Lumix DMC-TZ1
  • Canon PowerShot A700
  • Nikon Coolpix S4
De TZ1 wint op alle vlakken van de LZ5 en de draaiende lens van de S4 vertrouw ik niet.
Dus word het de TZ1 of de A700?
Dat is de vraag...

De A700
Reviews:Voordelen:
  • Baterijen
  • Macro vanaf 1cm
  • Add-ons zoals: Tele en wide lens en externe flits
  • mogelijkheid tot manueel instellen
  • in burst mode 2 frames per second tot geheugen vol is
  • Max shutter time 15sec
  • foto lag : 0,4 sec
Nadelen:
  • 6X zoom ipv 10
  • geen optische stabilisator
  • 115.000 pixels ipv 207.000
  • min focus time 0,2 sec
Reviews TZ1:Voordelen:
  • 10X zoom
  • Mega OIS (optische stabilisator)
  • High angle LCD
  • focus time 0,1 - 0,4 sec
Nadelen:
  • accu
  • 5 cm macro
  • geen add-ons
  • max 5 frames in burst mode (met 3 frames per sec)
  • geen manual instellingen mogelijk
  • max shutter time 8 sec
  • press lag 0,5 sec
Verder hoor ik veel over ruis bij de TZ1, maar ik heb geen slechtere foto's gevonden gevonden in de reviews van de TZ1 tegenover de A700. of zijn ze beide slecht?

Welke zou ik kopen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Hoezo vind je batterijen een voordeel? (en accu's een nadeel..)
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.