FZ50 of S6500FD of S9100

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na dagen de bekendste fora geraadpleegd te hebben (dpreview, t.net, belgiumdigital,...) ben ik er nog steeds niet uit wat betreft de keuze voor een nieuwe Prosumer bridgecam. Een spiegelreflex is niet aan mij besteed, daar ik het niet zie zitten om met lenzen te sjouwen of een heel lenzenarsenaal aan te schaffen.

Is mijn visie terecht dat ik met een bridge een beter kwaliteit zal hebben dan een dure compact camera (een G7 bijvoorbeeld)?

Het is de bedoeling om een goeie allround camera te hebben (met een lichte prioriteit aan portretten en marco) met vooral een excellente kleurweergave en scherpte (wie wil dit niet). Prijs is niet echt een issue en ook qua geheugenkaartjes maakt het me niet zoveel uit. Ik ben er in geslaagd de keuze te herleiden tot 3 modellen:

- De Panasonic FZ50
Dit lijkt mij een erg goeie cam, doch de beruchte noise schrikt mij echt af. Ik ben niet van plan om op hoge ISO te gaan schieten (eerlijk gezegd ik zie het nut niet van 400+ iso of mis ik hier iets?), maar ik ben er gewoon voor beducht een miskoop te doen. Sommige mensen op fora raden zelfs de aanschaf van een FZ30 boven een FZ50 aan, maar ik vraag mij af in welke mate dit geinspireerd is door mensen die hun eigen camera willen pushen. Ik zou er toch vanuit mogen gaan dat een upgrade van een toestel toch minstens een vooruitgang betekent? Men geeft als argument de vergroting van het aantal pixels en de grootte van de sensor. Ik twijfel dus vooral op basis van noise. De beeldstablisator en lens zijn dan weer ontegenspreklijke grote plussen!

- Fuji S6500fd
Gloednieuwe cam en meteen ook een groot probleem om reviews te vinden. Ik vind het erg bevreemdend dat deze een nieuwere lens en ccd (toch het belangrijkste van een digicam) heeft ten opzichte van de eveneens nieuwe Fuji S9100 (s9600). Dit zorgt meteen voor twijfel bij mij wat betreft de s9100, men claimt hier een beter type te hebben, terwijl de lower range s6500fd nieuwer materiaal heeft?

- Fuji S9100 (S9600)
De upgrade van de succesvolle S9000, doch lijkt het eerder een beperkte face lift wanneer men kijkt wat men met de S6500 gedaan heeft. Ook hier zijn er nog amper reviews, zodat het moeilijk is een objectief oordeel te vormen over deze cam.

Het zou voor mij zeer verhelderend zijn mocht er iemand kunnen vergelijken tussen 2 van deze moddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om met het eerste punt in huis te vallen. Een goede compact kan beter zijn dan een S3/FZ50/etc... Een camera met een grote lens staat natuurlijk wel stoerder 8)7 Verder heb je dan vaak wel meer zoom. Maar ik heb niet het idee dat het wat uitmaakt. Verder staat bv de "oude" canon G serie heel erg goed bekend, qua foto kwaliteit beter dan bv de S3, als ik de reacties van heel veel gebruikers op de S3 moet geloven.
Ik zelf zou de G7 ook meenemen in je overzicht, wel even wachten een review. Deze is namelijk lekker compact en redelijk wat zoom. Ik zelf wil eerste helft volgend jaar nieuwe cam kopen. Dit wordt denk ik een G7 of de opvolger van de S3, S3 is tenminste nog "redelijk" compact.(maar dat hangt van testresultaten van dan af)

Verder:
Fuij heeft wel mooiere plaatjes dan panasonic, alleen ben ik niet blij dat ze geen serieuze beeldstabilisatie hebben. Eigenlijk alleen het omhooggooien van ISO.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:48:
Na dagen de bekendste fora geraadpleegd te hebben (dpreview, t.net, belgiumdigital,...) ben ik er nog steeds niet uit wat betreft de keuze voor een nieuwe Prosumer bridgecam. Een spiegelreflex is niet aan mij besteed, daar ik het niet zie zitten om met lenzen te sjouwen of een heel lenzenarsenaal aan te schaffen.

Is mijn visie terecht dat ik met een bridge een beter kwaliteit zal hebben dan een dure compact camera (een G7 bijvoorbeeld)?

Het is de bedoeling om een goeie allround camera te hebben (met een lichte prioriteit aan portretten en marco) met vooral een excellente kleurweergave en scherpte (wie wil dit niet). Prijs is niet echt een issue en ook qua geheugenkaartjes maakt het me niet zoveel uit. Ik ben er in geslaagd de keuze te herleiden tot 3 modellen:

- De Panasonic FZ50
Dit lijkt mij een erg goeie cam, doch de beruchte noise schrikt mij echt af. Ik ben niet van plan om op hoge ISO te gaan schieten (eerlijk gezegd ik zie het nut niet van 400+ iso of mis ik hier iets?), maar ik ben er gewoon voor beducht een miskoop te doen. Sommige mensen op fora raden zelfs de aanschaf van een FZ30 boven een FZ50 aan, maar ik vraag mij af in welke mate dit geinspireerd is door mensen die hun eigen camera willen pushen. Ik zou er toch vanuit mogen gaan dat een upgrade van een toestel toch minstens een vooruitgang betekent? Men geeft als argument de vergroting van het aantal pixels en de grootte van de sensor. Ik twijfel dus vooral op basis van noise. De beeldstablisator en lens zijn dan weer ontegenspreklijke grote plussen!

- Fuji S6500fd
Gloednieuwe cam en meteen ook een groot probleem om reviews te vinden. Ik vind het erg bevreemdend dat deze een nieuwere lens en ccd (toch het belangrijkste van een digicam) heeft ten opzichte van de eveneens nieuwe Fuji S9100 (s9600). Dit zorgt meteen voor twijfel bij mij wat betreft de s9100, men claimt hier een beter type te hebben, terwijl de lower range s6500fd nieuwer materiaal heeft?

- Fuji S9100 (S9600)
De upgrade van de succesvolle S9000, doch lijkt het eerder een beperkte face lift wanneer men kijkt wat men met de S6500 gedaan heeft. Ook hier zijn er nog amper reviews, zodat het moeilijk is een objectief oordeel te vormen over deze cam.

Het zou voor mij zeer verhelderend zijn mocht er iemand kunnen vergelijken tussen 2 van deze moddelen.
Bridge camera's hebben wel een ttl zoeker, sluiter en spiegel gelijk aan een slr, maar geen verwisselbare lenzen. Voor zo ver ik weet hebben de camera's die je noemt geen ttl (throu the lens) zoeker en spiegel. Over wat voor sluiter mechanisme er gebruikt wordt weet ik niks, maar het belangrijkste kenmerk van een bridge camera is wel een spiegel en zoeker waarbij je door de len kijkt maar geen verwisselbare lenzen.

De FZ50 is enorm gevoelig voor ruis. De FZ 30 schijnt een fractie (niet veel) minder te ruisen, vandaar dat er mensen zijn die roepen dat een FZ30 beter is.

De fuji (S9500, S9600, S6500FD) ben ik meer fan van. Lekere kleuren erg goede prestatie's op iso 400 en een lens met ook nog een stukje groothoek 28mm (erg handig voor binnen).
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:20:
Om met het eerste punt in huis te vallen. Een goede compact kan beter zijn dan een S3/FZ50/etc... Een camera met een grote lens staat natuurlijk wel stoerder 8)7 Verder heb je dan vaak wel meer zoom. Maar ik heb niet het idee dat het wat uitmaakt. Verder staat bv de "oude" canon G serie heel erg goed bekend, qua foto kwaliteit beter dan bv de S3, als ik de reacties van heel veel gebruikers op de S3 moet geloven.
Ik zelf zou de G7 ook meenemen in je overzicht, wel even wachten een review. Deze is namelijk lekker compact en redelijk wat zoom. Ik zelf wil eerste helft volgend jaar nieuwe cam kopen. Dit wordt denk ik een G7 of de opvolger van de S3, S3 is tenminste nog "redelijk" compact.(maar dat hangt van testresultaten van dan af)

Verder:
Fuij heeft wel mooiere plaatjes dan panasonic, alleen ben ik niet blij dat ze geen serieuze beeldstabilisatie hebben. Eigenlijk alleen het omhooggooien van ISO.....
Sterker nog de S3, FZ50 enz. zijn gewoon compact camera's.

Of de G7 (is niet te vergelijkem met oude G camera's de nieuwe G is nogal verminkt) echt een betere beeldqualiteit heeft als de S3 of de fuji's durf ik te betweifelen. Er zit een klein CCD in met veel megapixels, net zoals in vrijwel alle compact camera's. Als er verschil in zou moeten zitten dan zit dat in de toegepaste Noise Reduction. En voor andere features als een hot shoe hoef je ook geen G7 te kopen, het ding kan niet eens raw schieten (een oude S klasse camera kan dat nog wel, alleen canon vind het nodig om al z'n recente S en G modellen te verminken).

Verder
Als het onderwerp ook maar denkt te bewegen is IS per definitie nutteloos. Fuji presteerd veel beter op hoge iso waarden (iso 100 op de FZ50 is grofweg te vergelijken met iso 400 op de S9500), daar pak je het grootste deel van wat je met IS zou kunnen winnen terug. Het voor deel van een korte sluiter tijd is en blijft dat je bewegende onderwerpen kan bevriezen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het is óf beeldstabilisatie die 2 stops kan schelen, of 2 stops hogere bruikbare ISO waarden. Ik zou voor de laatste gaan.
S9600 zou mijn keus zijn tussen die 3.

Met een dSLR hóef je niet met lenzen te sjouwen, je kan ook een 18-200 lens kopen, compromis op het gebied van beeldkwaliteit (kennelijk is de Nikon 18-200 VR nog best goed) maar wél lekker zoombereik en de voordelen van dSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:50
Ik heb dezelfde dilemma's als de TS, maar ik heb nu een lichte voorkeur voor de Canon S3. Maar die wordt hier toch redelijk afgehakt... Wat zijn precies daar de redenen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FZ50 is enorm gevoelig voor ruis. De FZ 30 schijnt een fractie (niet veel) minder te ruisen, vandaar dat er mensen zijn die roepen dat een FZ30 beter is.
Als ik zo de foto's bekijken en review op dpreview bekijk heeft de FZ50 minder ruis. Hoewel dit ook te verklaren (bij hogere ISO) is door de nieuwe processor die wordt toegepast.

Verder wordt de S3 best wel vaak afgezeken .... :X Vaak over de ruis. Vaak zijn dit ook de mensen die als subtitel 4 regels aan foto materiaal hebben. (je mag dit wat relativeren hoor ;) )
Als je het vergelijk met zijn "echte" concurrenten, in mijn ogen, dus FZ50, fuij 5xxx./9xxx en sony H2/h5 ga ik voor de S3. Want:
FZ50, te veel ruis,(te veel megapix), wel het meest stoere apparaat(manual zoom/focus), maar ook GROOT
fuij, geen IS, vooral de 5600 vind ik erg plasic aandoen, een scoort bij dpreview ook niet echt hoog, verder geen uitschuifbare lens, dus ook vrij groot.
H2, heeft dezelde sensor als S3 alleen heeft sony een zwaardere ruisonderdrukking te koste van detail.
H5 is bijna hetzelfde als h2, alleen meer megapix, wat de kwaliteit foto NIIET te goede komt.

Tussen deze 4 zou ik voor de S3 gaan. Maar er zijn net zoveel mensen die daarom juist voor de .... gaan. Kortom de keuze is aan jou.
Bedenk maar de de verschillenen tussen deze 4 niet zo enorm zullen zijn. Waarschijnlijk zal resultaat foto meer van jou afhangen dan van 1 van deze 4??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb de 5600 en die bevalt goed. Voor macros heb je vaak een klein diafragma nodig, dus veel licht. Dan is het handig als je op hogere iso waarden kan schieten. De nieuwe s6500fd is eigenelijk de al omgeprezen fuji F30 maar dan met een grotere zoom en meer handmatige opties. Ik denk dat die kamera mijn nieuwe kamera word.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:24:
[...]

fuij, geen IS, vooral de 5600 vind ik erg plasic aandoen, een scoort bij dpreview ook niet echt hoog, verder geen uitschuifbare lens, dus ook vrij groot.
Door het grote kun je em fijn vasthouden, en er is geen camera in de prijsklasse van de s5600 die niet plastic aanvoelt. Zit ook in een heel andere prijsklasse dan de S3 IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:17:
[...]

Door het grote kun je em fijn vasthouden, en er is geen camera in de prijsklasse van de s5600 die niet plastic aanvoelt. Zit ook in een heel andere prijsklasse dan de S3 IS.
Alvast iedereen bedankt voor zijn nuttige bijdrage. De 5600 komt echter niet op mijn shortlist voor B). Wel de opvolger dus, al is er helaas weinig over te vinden.

Ik moet zeggen dat puur op het gevoel af de FZ-50 me aanspreekt, maar de ruis duwt mij de in de armen van de S9600 I guess. Of wordt de 6500FD de lachende derde?

Ik houd de thread in de gaten en houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onderweg uit m'n werk ook maar eens nagedacht en onderweg de mediamarkt meegepikt. Omdat dit mijn mening toch wat beinvloed, maar weer een reactie.
Wat hierboven over ISO/stops wordt gezegd is natuurlijk helemaal waar. Eerst dacht ik, geen IS dus laat maar. Maar er is toch eigenlijk wel veel voor te zeggen.
Maar bij de MediaMarkt S3 en s6500fd (9600 is weer wat duurder, heeft deze betere fotokwaliteit? of is het enige verschil meer MP, kantelscherm en externe flitser? ) naast elkaar gehouden. Fuji is wat groter, en voelt net iets meer plastic, maar ik vind hem er VEEL beter "aanvoelen" dan de 5600. Manuale zoom en evt focus is ook wel erg leuk!...... Moeilijk Moeilijk. Mijn gevoel zegt wel dat fuji binnen(half donker en donker) beter zal presteren. 28mm is ook mooi meegenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Óf je koopt een Nikon D50 met een 18-200 VR, die heeft bruikbare hoge iso waarden, IS, en aangezien het een superzoom lens is hoef je ook niet met een arsenaal lenzen te sjouwen.
Wél een stuk duurder. (D50+lens => 430+700=1100 euro) maar volgens de TS was prijs geen issue.
of iedere andere DSLR, maar de nikkor 18-200 VR is kennelijk goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:39:
Óf je koopt een Nikon D50 met een 18-200 VR, die heeft bruikbare hoge iso waarden, IS, en aangezien het een superzoom lens is hoef je ook niet met een arsenaal lenzen te sjouwen.
Wél een stuk duurder. (D50+lens => 430+700=1100 euro) maar volgens de TS was prijs geen issue.
of iedere andere DSLR, maar de nikkor 18-200 VR is kennelijk goed.
Dan heb je wel meteen zoveel meer kwaliteit en degelijkheid dat het voor mij het geld zou rechtvaardigen als ik dezelfde wensen had als de TS. Daarentegen vind ik meerdere lenzen niet erg, dus heb ik 4 lenzen op het moment (+raynoxje :P) en daar zal nog wel meer bijkomen.

D50 kan prìma tot iso800 schieten, heeft daarnaast nog VR II, wat inhoud tot maximaal 4 stops winst, wat dus echt een stuk betere stabiliser is dan ie van compact camera's. Heeft ook nog eens een lekkere grip die stevig voelt, is 10x sneller dan welke compact/prosumer camera. Burst van 2.5 fps voor foto's schieten. Heeft RAW, betere belichting matrix, TTL zoeker, externe flitser mogelijkheden, veel snellere focus, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als 1100 zou kunnen voor de Topic Starter, dan alsjeblieft neem deze combi. Geen gesleep met lenzen, maar zoveel meer kwaliteit. Ken Rockwell heeft vaak genoeg geschreeuwd dat eigenlijk iedereen een 18-200 met een D50 moet kopen, hij is er helemaal weg van.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
nomad85 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:19:
Ken Rockwell heeft vaak genoeg geschreeuwd dat eigenlijk iedereen een 18-200 met een D50 moet kopen, hij is er helemaal weg van.
Blij dat je zeg dat hij er helemaal weg van is, dat is precies de reden waarom je in je achterhoofd moet houden dat revieuws van Ken Rockwell af en toe een beetje gekleurd zijn (dat zijn z'n revieuws ook, hij roept bijvoorbeeld ook dat een 18-55 een betere koop is als een 18-70, de grap is dat hangt er maar net vanaf wat je er van verwacht/belangrijk vind en mee wil doen).

Als je niet wil slepen met spullen koop dan geen DSLR (je neemt toch meer als alleen je cam mee: lenzen doekjes, filters, schoonmaak spul voor de senor). Prijs niet een issue binnen grenzen neem ik aan. Van 400-500 euro naar 1100-1300 euro lijkt me toch wel een vrij grote stap.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 21-10-2006 11:31 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhm. Je kan voor de FZ50/s9600 ook lenzen doekjes meenemen en filters. En als je je 18-200 lekker laat zitten, dan wordt je sensor ook niet vies. Voor iedere beetje serieuze camera kun je veel accesoires meenemen, voor een DSLR alleen ook nog lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ken rockwell is zeker niet helemaal objectief, maar soms kan je er best nog wel waarde aan hechten. Zijn mening over de 18-55 en 18-70 deel ik trouwens ook niet. Dat de 18-55 voor het geld geweldig is deel ik wel, die lens kost echt heeel weinig voor wat hij toch nog bied.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:48:

- Fuji S6500fd

.
misschien heb je hier wat aan
http://meinekamera.00hensche.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de vele nuttige bijdragen. Ik heb deze week de knoop doorgehakt en me een Fuji S9600 gehaald. Er bleek wel geen geheugenkaartje bijgeleverd dus ben ik vandaag een XD kaartje van 1 gig gaan halen samen met 8 AA batterij 2700 en lader. Het wordt dus wachten met schieten tot morgenavond (ben momenteel niet thuis).

Verder zijn de eerste indrukken alvast positief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:50
Voor de TS; hoe bevalt hij...Ik zit in dezelfde spagaat. Weet nog niet wat ik ga doen S3, FZ-50 S9100 of misschien wel een dslr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

SainteR,

Kan je even je bevindingen, en misschien wat voorbeeld foto's, hier posten?

Ik heb alle bekende sites en dit forum doorgespit en moet (denk ik) kiezen tussen de PANA Lumix DMC-FZ50 of de FUJI s9600. Ooit hopelijk dSLR, maar nu geen budget.

Wil weer een beetje starten met fotografie. Heb er weinig verstand (instellingen) van maar wil wel leren. Volgens mij heeft die PANA veel ruis (relatief) maar is de FUJI weer wat 'moeilijker' te bedienen. PANA heeft weer meer TELE, maar die 28mm van die FUJI heb je denk ik meer aan.

Wat ik in ieder geval wil:
SNELHEID (drukken is klikken)
Actiefoto's (Bijvoorbeeld bewegende raceauto, zelf meetrekken)
Mooie actieshots (golf)
En goede binnen opnamen.

Heb pas een foto klusje gedaan met een leen Nikon D40x. Instellengen e.d. natuurlijk niet goed alles met de programma stand. Kende het toestel niet. Werkte wel lekker verder.

Wil dus zoiets (zie foto's) zeker kunnen. En dan die binnen opnamen ZONDER beweging.

Iemand die me de goede kant opduwt??

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/fuji/example_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/fuji/example_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2006/08/16eurobossnr1_zolder.jpg
Bovenstaande racefoto is even geleend als voorbeeld van www.racexpress.nl

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gas0nline: als je twijfelt tussen die 2 camera's zou ik ZEKER voor de Fuji gaan omwille van de betere iso prestaties en vooral de ergonomie van het toestel. Het enige wat Fuji als nadeel heeft voor mij is het gebrek aan IS, maar vergeet niet dat dit geen oplossing is voor bewegende subjecten...

Daarnaast gebruik je toch veel sneller die groothoek dan die grotere zoom (de zoom op de Fuji is al heel erg aardig). Wat foto's betreft zou ik zeggen kijk even op mijn flickr pagina (link in signature) alles is gemaakt met de S9600.

Probeer wel zeker de twee toestellen nog even irl vast te nemen, want uiteindelijk moet jij de keuze maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jouw 'eisen' en twee keuzemogelijkheden raad ik ook de S9600 aan. De tweede voorbeeldfoto vind ik echter niet het type foto dat je moet 'willen maken' (of zie ik de schoonheid van het plaatje niet?) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
gewoon proberen, bij de cams hebben hun pro's en hun eigen nadelen. Ik zou persoonlijk vooral naar de FZ50 kijken. Vindt dit een erg mooie cam met goede specs. Boven de 400 begint ie storend te ruisen maar dat doen alle prosumers volgens mij wel... Idd als die 2 foto hierboven voor kwaliteit staat van de cam dan zou ik hem direct links laten liggen. Hoe erg kun je een foto laten mislukken |:(

[ Voor 22% gewijzigd door thefox154 op 25-06-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

De foto's zijn een voorbeeld van wat ik wel en niet wil. Die middelste foto is bagger. Maar wil dus in slecht licht wel een plaatje kunnen schieten. In dit geval (snel) een 'persfototje'. Die hoeft dus niet top te zijn maar wel scherp. Dus geen beweging.

Dank voor de reacties. Ben er denk ik wel uit. En je weet het toch nooit zeker want iedereen roept iets anders. En als je de gebruikers fora doorleest is iedereen razend enthousiast over zijn eigen camera.
En wat helemaal verwarrend is is dat de grote sites met hun testen al met verschillende uitkomsten komen. Je vraagt je toch af hoe ze meten !!

Ik denk maar dat ik voor de FUJI ga. Denk dat ie iets moeilijker is (niet point and shoot) maar dat je er uiteindelijk betere foto's mee kan maken en er veel van leert. Als ik foto's heb gemaakt (over een paar weken) zal ik hier een link naar de voorbeelden plaatsen.

Mooie fotos trouwens SaintR.

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 25-06-2007 11:58 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ook nog eens in het Fuji S9500/S9600 draadje en dan vooral op de laatste pagina. Staan nog een aantal interessante links in voor de potentiële koper ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:01:
Ik heb alle bekende sites en dit forum doorgespit en moet (denk ik) kiezen tussen de PANA Lumix DMC-FZ50 of de FUJI s9600. Ooit hopelijk dSLR, maar nu geen budget.
Het is vrij eenvoudig.
Vind je groothoek belangrijker -> S9600
Vind je tele belangrijker -> FZ50

Voor foto's 1 en 3 is de FZ50 meer geschikt. Voor de tweede foto heb je meer aan de S9600.
Pagina: 1