Is het nou de bedoeling dat je een bestaande concept auto gaat namaken of er zelf eentje bedenkt? Het eerste lijkt me nl wel erg simpel.
Maak maar eens een bestaande concept auto na zonder blueprints en kom dan nog een keer hier praten over of het makkelijk is of niet.ajampaniki schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:20:
Is het nou de bedoeling dat je een bestaande concept auto gaat namaken of er zelf eentje bedenkt? Het eerste lijkt me nl wel erg simpel.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
je mag blijkbaar ook gewone auto's namaken zoals de enzo of 6 serie hierboven..ajampaniki schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:20:
Anoniem: 147262
Ik vind een bestaande auto met blueprints namaken ook nog best een werk hoor, maar goed dat zal wel aan mij liggen.ajampaniki schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:20:
Hieronder mijn voortgang het zal wel heel enorm erg simpel zijn om te maken en toch ben ik er tijdje mee bezig geweest.

just give it a tryDark Blue schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:11:
Oeh lala. Ik geloof niet dat ik deze contest echt kans maak jongens. Ik had plannen voor een exotische auto, toen kwam ik op een bekende auto, en nu denk ik... gosh, laat maar zitten, vooraleer ik een wielkas van de grond heb is de deadline al weer om.
Ben dan ook vrouwdus auto's liggen mij sowieso niet!
dis ook mijn eerste auto, je moet toch ergens beginnen.
en waarom zouden vrouwen minder zijn...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Heu, ik heb de Duckatti nagemaakt van een paar Donald Duck posters. Maar een echte auto... nee, pfoei, moeilijk.Chester schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:27:
[...]
Maak maar eens een bestaande concept auto na zonder blueprints en kom dan nog een keer hier praten over of het makkelijk is of niet.
Ik heb al plaatjes gezocht, er zijn wat auto's die ik wil gaan proberen! En belichting en lak lijken me een niet onoverkoombare hindernis
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Even een simpele manier om snel een grill te maken:
http://chester.qonstrukt.nl/3d/alpha/
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
best ideaal dat alle dingen die je nodig hebt voor een auto vanzelf een keer langskomenChester schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:39:
Even een simpele manier om snel een grill te maken:
hier weer updateje van mij. k heb btj geprobeerd met HDRI, en dit kwam er uit. vin t zelf wel mooi, maar t kan beter

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
@reddy: die rooie. wat is de voorkant?

Lexus is300 ?Milanza schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:10:
Ziet er netjes uit! Volgens mij best clean zo te zien!
Ik ben zelf gister begonnen aan een concept van een nu bestaande auto die pas een paar jaar uit productie is, maar waarvan zeker is dat er een opvolger komt. Rara wat moet het zijn
[afbeelding]
owneej.. klopt niet

W8 ik denk dat ik hem zie.. een Nissan silvia s15:P
[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 18-09-2005 21:48 ]
No signature required.
volgens mij is t een of andere nissan, maar welkeMilanza schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:10:
Ziet er netjes uit! Volgens mij best clean zo te zien!
Ik ben zelf gister begonnen aan een concept van een nu bestaande auto die pas een paar jaar uit productie is, maar waarvan zeker is dat er een opvolger komt. Rara wat moet het zijn
[afbeelding]
Skyline GT-R denk ikDaNiEl KuNsT schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:44:
[...]
volgens mij is t een of andere nissan, maar welke
Nissan Skyline GT-R R35 Concept:

[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 18-09-2005 21:48 ]
lampen van een skyline zijn andersKing_Louie schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:47:
[...]
Skyline GT-R denk ik
Nissan Skyline GT-R R35 Concept:
[afbeelding]
http://www.supercars.net/..._skyline_m-spec_nur-1.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 18-09-2005 21:50 ]
No signature required.
Gehe, het is inderdaad een Nissan Skyline, maar dan mijn eigen interpretatie he:P Moet nog best wat aan gebeuren, het interieur wil ik namelijk ook zelf ontwerpen.
I love the smell of a Palm in the morning.
Even weer een wipje:

Alvast een 'bak' voor het interieur gemaakt...
De koplampen, heb ik wat aangedaan
En nog veel meer eigenlijk
dankzij danielkunst, heb ik nu redelijk mooi lakje
2 renders:

Alvast een 'bak' voor het interieur gemaakt...
De koplampen, heb ik wat aangedaan
En nog veel meer eigenlijk
dankzij danielkunst, heb ik nu redelijk mooi lakje
2 renders:

[ Voor 35% gewijzigd door ThunderNet op 18-09-2005 22:25 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Hmmm volgens mij heb ik de opdracht toch verkeerd begrepen althans heb als enige geen futurische moderne auto. Maar goed is ook meer oefening aangezien ik ngo nooit auto gemodelled heb. Ik ga nog wel ff iets anders verzinnen als ik deze af heb ofzo

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 18-09-2005 22:24 ]
I'm in!
Lang geleden dat ik hier heb meegedaan aan een contest.
Omdat ik niet de concept car mag gebruiken waar ik atm mee bezig ben (klik) heb ik besloten maar eens een belofte die ik al een tijd geleden heb gedaan waar te maken.
link naar CG Talk:

Deze ga ik namaken met C4D (voor de duidelijkheid: bovenstaand plaatje is met PS gemaakt) mbv op verzoek gemaakte blueprints
. Misschien niet het moeilijkste model; maar ik vind hem gewoon erg strak om te zien. Overigens valt dat modelingwise toch een beetje tegen met lastige randen her en der.
[img]]http://www.shademaster.nl/peter/render01.jpg[/img]
De deuren op de blueprints zijn anders. Wirerender met blueprints komt er zo aan.
Edit:
[img]]http://www.shademaster.nl/peter/render02.jpg[/img]
Omdat ik niet de concept car mag gebruiken waar ik atm mee bezig ben (klik) heb ik besloten maar eens een belofte die ik al een tijd geleden heb gedaan waar te maken.
link naar CG Talk:

Deze ga ik namaken met C4D (voor de duidelijkheid: bovenstaand plaatje is met PS gemaakt) mbv op verzoek gemaakte blueprints
[img]]http://www.shademaster.nl/peter/render01.jpg[/img]
De deuren op de blueprints zijn anders. Wirerender met blueprints komt er zo aan.
Edit:
[img]]http://www.shademaster.nl/peter/render02.jpg[/img]
[ Voor 4% gewijzigd door handige_harrie op 18-09-2005 23:12 ]
vet zeg om dit allemaal zo'n beetje op gang te zien komen, ben erg benieuwd naar de eindresultaten, van mijn kant; iedereen succes gewenst
en die rolls hierboven is echt vet zeg, wieltje klappen om en hij kan ook als vliegtuig gebruikt worden (a la back to the future style
)
en die rolls hierboven is echt vet zeg, wieltje klappen om en hij kan ook als vliegtuig gebruikt worden (a la back to the future style
Anoniem: 148092
pff ik zoek morgen wel ff uit hoe ik mijn wips kan posten 
ik schiet al aardig op met mijn entry: acura 2005 niet egt futiritisch maar ik wil em gaan pimpen zoals in nfsu2 of nfsu weet niet meer
was toen mijn lievelings auto (A)
ik zie al supermooie wips
ik denk dat mijn final niet verder zal komen als de gemmiddelde wip ;P maarja al het begin is moeilijk
ik schiet al aardig op met mijn entry: acura 2005 niet egt futiritisch maar ik wil em gaan pimpen zoals in nfsu2 of nfsu weet niet meer
ik zie al supermooie wips
en weer een klein stukje verder.nu de auto voorzien van dak en een stukje achterkant en wat gaasjes
. mrrg als k tijd heb de achterkant, en wat ramen, want nu is t btj rommelig doordat je er doorheen kijkt 

ach heb je mooi tijd om de inrichting van de badkamer af te maken.. gaan we dan samen in dta huis wonen? vindt het wel een erg cool onderkomen. vraag me wel af wat de ontbrekende delen zijn, want nu gaan de trappen nog nergens naartoe, en zitten er ook bar weinig deuren van het ene vertrek naar het andere ;-)Dark Blue schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:11:
Oeh lala. Ik geloof niet dat ik deze contest echt kans maak jongens. Ik had plannen voor een exotische auto, toen kwam ik op een bekende auto, en nu denk ik... gosh, laat maar zitten, vooraleer ik een wielkas van de grond heb is de deadline al weer om.
Ben dan ook vrouwdus auto's liggen mij sowieso niet!
Ik denk dat je software bedoelt? Ik denk dan dat de meeste met 3ds Max werken...
Anoniem: 32226
Nog wat leuke links :
http://leander.mutsaers.us (nog wat meer blueprints)
http://www.highresautoimages.com
http://www.seriouswheels.com
Vooral die laatste staan zeer regelmatig getunede bakken tussen van brabus, rinspeed etc.
http://leander.mutsaers.us (nog wat meer blueprints)
http://www.highresautoimages.com
http://www.seriouswheels.com
Vooral die laatste staan zeer regelmatig getunede bakken tussen van brabus, rinspeed etc.
Goed
ik ben gisteravond ook nog eventjes bezig geweest 
Koplamp en achterlichten stukje gemodelleerd
de koplampen zitten nog niet perfect, zitten nog wat foutjes in de naden.. En de kleur van de lampen zelf kloppen nog niet

Maar wat vinden jullie van het ontwerp tot nu toe?
de koplampen zitten nog niet perfect, zitten nog wat foutjes in de naden.. En de kleur van de lampen zelf kloppen nog niet

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Anoniem: 129434
echt super puik werk van iedereen! mijn complimenten!!! Krijg toch weer de neiging om nog es te proberen om een auto te modelleren (na 1000en mislukte pogingen
)
Probeer een lichtere render te maken, het lijkt erop alsof je model teveel poly's heeft waardoor je nooit een strak model kan krijgen, ik zie iig teveel oneffenheden...ThunderNet schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:07:
Goedik ben gisteravond ook nog eventjes bezig geweest
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat het verder zo donker is kan je einig details zien. Met welke software werk je? post anders ff een wire.
Ik werk met 3d studio max, icm MentalRay...
Ik kan nu helaas geen wire posten, omdat ik nu op stage zit
En hier helaas geen 3dsmax tot m'n beschikking heb...
Er zitten idd nog redelijk wat oneffenheden in, maar ik kan me niet voorstellen dat door te veel poly's komt, aangezien ik dat aardig vind meevallen deze keer
(Als je kijkt naar bijvoorbeeld m'n eclipse destijds)
Ook wou ik de zijkanten nog grondig aanpakken, daar ik hem nu nog te 'dik' vind...
Ik kan nu helaas geen wire posten, omdat ik nu op stage zit
Er zitten idd nog redelijk wat oneffenheden in, maar ik kan me niet voorstellen dat door te veel poly's komt, aangezien ik dat aardig vind meevallen deze keer
Ook wou ik de zijkanten nog grondig aanpakken, daar ik hem nu nog te 'dik' vind...
Ja kan als lichtbron ook een paar witte 'panels' boven je model plaatsen. Indien je een reflecterend materiaal hebt gebruikt dan krijg je iig de reflectie van deze panels...
Kijk naar de render van Daniel:
DaNiEl KuNsT in "3D Contest v37: Concept Car"
Indien je in een witte omgeving zit kan je ook goed zwarte panelen gebruiken. Belangrijk is om iig iets te gebruiken om reflectie zichtbaar te maken, anders wordt gewoon je witte omgeving gereflecteerd en dan zie je niet veel.
Indien je in een witte omgeving zit kan je ook goed zwarte panelen gebruiken. Belangrijk is om iig iets te gebruiken om reflectie zichtbaar te maken, anders wordt gewoon je witte omgeving gereflecteerd en dan zie je niet veel.
@ handige_harrie: Erg cool die keuze!!
Ik moet overdag bezig met het modellen van een bus van Snelle Vliet Reizen
Dus, blijft de avond over om te werken
Ik moet overdag bezig met het modellen van een bus van Snelle Vliet Reizen
@Thundernet:
Hier nog een linkje over car rendering setup in 3dsMax met Mental Ray:
http://www.3dkingdom.org/...News&file=article&sid=541
Ik wist dat-ie ergens was maar kon 'm niet meer vinden...
Hier nog een linkje over car rendering setup in 3dsMax met Mental Ray:
http://www.3dkingdom.org/...News&file=article&sid=541
Ik wist dat-ie ergens was maar kon 'm niet meer vinden...
Een paar wielen gemaakt, en een eerste shader en belichting setup. Die ondergrond die had ik nog liggen weet niet of dat echt bezwaar is? Nou aan de details en de het interieur beginnen

*klikbaar*
Silverchair schreef

*klikbaar*
Silverchair schreef
Zoiets had ik idd ook in gedachte om een zelf moderne versie van de 500 of die Trepiuno te maken; dit model is ook meer een oefening vooraf. Maar kan niet echt heel veel referentie materiaal van de Trepiuno vinden op i-net (zoiezo geen blue prints). Ik wil in ieder geval een klein boodschappen wagentje maken terafwisseling van al dat sportauto geweld hier@ marc1023 : steek je Fiat 500 in een modern kleedje zoals de Trepiuno
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 19-09-2005 13:09 ]
k heb dr geen panels omheen zitten hoorFolkert schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:23:
Ja kan als lichtbron ook een paar witte 'panels' boven je model plaatsen. Indien je een reflecterend materiaal hebt gebruikt dan krijg je iig de reflectie van deze panels...
het is een HDRI map met vray. k weet niet precies hoe k t gedaan heb, maar t is een mix van die tut die ergens in dit topic voorbij kwam en wa gepruts van mezelf
Ach, het lijken panels... haahhaha(panels met waslijnen eraan, jaDaNiEl KuNsT schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:28:
[...]
k heb dr geen panels omheen zitten hoor
het is een HDRI map met vray. k weet niet precies hoe k t gedaan heb, maar t is een mix van die tut die ergens in dit topic voorbij kwam en wa gepruts van mezelf

[ Voor 5% gewijzigd door Folkert op 19-09-2005 13:50 ]
Zo, heb weer even verder gewerkt. Heb haar even wat spiegeltjes, badges, kippengaas, een beetje botox, een set mooie koplampen en bling bling sloffen gegeven

En even een kleirender, met Nismo Hood

En even een kleirender, met Nismo Hood

[ Voor 24% gewijzigd door Milanza op 19-09-2005 15:49 ]
Anoniem: 102317
Leuk onderwerp
. Ik had al een idee om zelf een auto te ontwerpen, dus dat kan ik nu mooi doen
.
owjeej, nog meer concurentie 
k zal zo weer ff een wipje posten. k heb nu de achterklep zo'n btj af. hierna nog de achterkant en dan kan k gaan beginnen aan de ramen en dergelijke
k zal zo weer ff een wipje posten. k heb nu de achterklep zo'n btj af. hierna nog de achterkant en dan kan k gaan beginnen aan de ramen en dergelijke
wat let je?Anoniem: 91469 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:51:
mooie wips hierik zou bijna zelf weer aan 't modellen slaan
hier dan updateje...

zijkant...

voorkant...

achterkant...

en nog een klei render van voor...
achterkantje nog, en dan de raampjes e.d.

zijkant...

voorkant...

achterkant...

offtopic:
ding inmiddels 20 keer gerenderd, was paar keer vergete turbosmooth aan te zette
ding inmiddels 20 keer gerenderd, was paar keer vergete turbosmooth aan te zette

zo zet er netjes uit zeg
Netjes inderdaad!!!DaNiEl KuNsT schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:31:
hier dan updateje...
[afbeelding]
zijkant...
[afbeelding]
voorkant...
[afbeelding]
achterkant...
[afbeelding]
offtopic:
(Render alleen wel je perspective viewport graag, en niet een ander viewport waarin je gaat zitten draaien
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
hoe kun je dat zien ? heb idd andere gebruikt omdat mn perspective vast zat. kon alleen nog maar draaien, niet in of uitzoomen 
edit: zie t volgens mij al, is t omdat ie dan aan de achterkant breder lijkt te worden ?
edit: zie t volgens mij al, is t omdat ie dan aan de achterkant breder lijkt te worden ?
[ Voor 27% gewijzigd door DP Kunst op 19-09-2005 16:53 ]
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:31:
hier dan updateje...
[afbeelding]
zijkant...
[afbeelding]
voorkant...
[afbeelding]
achterkant...
[afbeelding]
offtopic:
offtopic:
hoe heb je dat balkje eronder gekregen met die info ?
Go one with ur Enzo
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
F10 -> renderer -> Vray:: system -> framestamp aanvinken...DeluxZ schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:54:
[...]
offtopic:
Go one with ur Enzo![]()
edit: k vond het zwart wat te donker, je zag bijna geen details meer. dus maar ff 2 andere kleurtjes geprobeerd:

ferrari rood

geel
k vind die rode denk k toch wel t mooiste. de geel heb k geprobeerd omdat de referentie foto's ook geel zijn
[ Voor 40% gewijzigd door DP Kunst op 19-09-2005 17:14 ]
InderdaadDaNiEl KuNsT schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:51:
hoe kun je dat zien ? heb idd andere gebruikt omdat mn perspective vast zat. kon alleen nog maar draaien, niet in of uitzoomen
Als je vaak handmatig tekeningen moet maken met kloppend perspectief, dan gaat zoiets direct opvallen.
Als je in een orthogonaal viewport gaat draaien, heb je geen perspectief (verdwijnpunten). Als je om 1 of andere reden geen perspectief viewport meer kan hebben, zou ik een camera plaatsen, die in de orthogonale viewports op de juiste plek zetten en daarmee renderen.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-09-2005 17:20 ]
hier mijn eerste wip.
voor degene die het niet ziet
het is een acura... ga em later nog pimpen.. het is mijn eerste auto die ik egt goed wil maken ... ik zie als ik em render allemaal bobbels .. gebeurt elke keer als ik een auto wil maken.. maargoed ik ga eens kijken of ik et kan fixen

C & C welkom... (niet over de materials.. die sucken hard.)
voor degene die het niet ziet

een rsx ? das gewoon een honda accord met andere achterlampenAnoniem: 148092 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:29:
hier mijn eerste wip.
voor degene die het niet ziethet is een acura... ga em later nog pimpen.. het is mijn eerste auto die ik egt goed wil maken ... ik zie als ik em render allemaal bobbels .. gebeurt elke keer als ik een auto wil maken.. maargoed ik ga eens kijken of ik et kan fixen
[afbeelding]
No signature required.
hij heeft iig de vrom van een autoAnoniem: 148092 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:29:
hier mijn eerste wip.
voor degene die het niet ziethet is een acura... ga em later nog pimpen.. het is mijn eerste auto die ik egt goed wil maken ... ik zie als ik em render allemaal bobbels .. gebeurt elke keer als ik een auto wil maken.. maargoed ik ga eens kijken of ik et kan fixen
[afbeelding]
thnx ik zal eens gaan kijken of ik wat poly's weg kan halen ofzo ..
bedankt voor de tip ik ga vanaaf proberen nog een wip te posten en een wire
misschien kun je dan meer vertellen over mijn fouten
bedankt voor de tip ik ga vanaaf proberen nog een wip te posten en een wire
misschien kun je dan meer vertellen over mijn fouten
m'n koplampjes zijn liev 

klik voor maatje groter

klik voor maatje groter
[ Voor 46% gewijzigd door ThunderNet op 19-09-2005 21:52 ]
Zo, even een ander kleurtje en een betere render(betere settings). Het lijkt alsof de wielen nogal klein zijn, maar dat is bij de R34 ook zo. Ik heb het zij-aanzicht van de r34 gebruikt om de verhoudingen te laten kloppen. De wielen ga ik zowiezo iets minder bling maken. Ook ben ik niet tevreden over de spiegels, die ga ik ook nog aanpassen. Is btw deze motorkap niet iets te aggressief? Of moet ik hem zo laten?

Motorkap ziet er imho prima uit, mooi strak! Ik zou de ramen transparant maken en betere lijsten maken voor de ramen, nu zijn het net zwarte vlakken op het chassis. Verder erg net model, mooi strak!Milanza schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:25:
Zo, even een ander kleurtje en een betere render(betere settings). Het lijkt alsof de wielen nogal klein zijn, maar dat is bij de R34 ook zo. Ik heb het zij-aanzicht van de r34 gebruikt om de verhoudingen te laten kloppen. De wielen ga ik zowiezo iets minder bling maken. Ook ben ik niet tevreden over de spiegels, die ga ik ook nog aanpassen. Is btw deze motorkap niet iets te aggressief? Of moet ik hem zo laten?
[afbeelding]
Hier nog ene paar wires van mijn model, heb geen tijd meer voor een volle render...

Weet alleen nog niet hoe ik de auto in zou moeten komen...

[ Voor 4% gewijzigd door Folkert op 19-09-2005 22:40 ]
Hier even een antwoord op de mail van Tie-rep (mijn hotmail werkt niet fatsoenlijk her; vandaar):
De wire is gemaakt mbv een plugin "WireShader".
De belichting is als volgt (alleen radiosity; geen lichten):
a. 1 sky object met compositing tag: GI enabled, rest disabled
b. 1 sky object met compositing tag: Seen by rays enabled, rest disabled
c. 1 sky object met compositing tag: GI en Seen by rays disabled, rest enabled
Materials:
a. wit material
b. HDRI-texture
c. kleur naar keuze (aansluitend op floor kleur)
Radiosity settings:
Strength: 100%
Accuracy: 70%
Prepass: 1/2
Diffuse Depth: 2
Stochastic samples: 300
Minimum samples: 15
Maximum samples: 45
Met deze settings krijg je wat artifacts op de grond maar dat is in PS prima weg te blurren.
De clou van mooie reflectie van je carpaint material zit em in het gebruik van fresnell in het reflection channel. Let er bij de rest van je materials op dat je niet overbodig "generate gi" hebt aangevinkt (onderste tabje van het material).
De wire is gemaakt mbv een plugin "WireShader".
De belichting is als volgt (alleen radiosity; geen lichten):
a. 1 sky object met compositing tag: GI enabled, rest disabled
b. 1 sky object met compositing tag: Seen by rays enabled, rest disabled
c. 1 sky object met compositing tag: GI en Seen by rays disabled, rest enabled
Materials:
a. wit material
b. HDRI-texture
c. kleur naar keuze (aansluitend op floor kleur)
Radiosity settings:
Strength: 100%
Accuracy: 70%
Prepass: 1/2
Diffuse Depth: 2
Stochastic samples: 300
Minimum samples: 15
Maximum samples: 45
Met deze settings krijg je wat artifacts op de grond maar dat is in PS prima weg te blurren.
De clou van mooie reflectie van je carpaint material zit em in het gebruik van fresnell in het reflection channel. Let er bij de rest van je materials op dat je niet overbodig "generate gi" hebt aangevinkt (onderste tabje van het material).
Voor de liefhebbers, hier een carpaint tutorial voor 3ds max:
http://www.radenart.com/tutorials/carpaint/carpaint_eng.htm
En hier nog een:
http://www.radenart.com/tutorials/carpaint/carpaint_eng.htm
En hier nog een:

[ Voor 43% gewijzigd door Folkert op 19-09-2005 22:51 ]
drukke boel hier ineens, veel concurentie
wel mooie wagens allemaal
k ben nu weer aan t renderen, zal zo weer ff een wipje posten van de achterkant. wat een rotwerk was dat he...
edit: hier is tie dan. de achterkant

en hier is dan van de zijkant (nouwjah, schuin voor)
k ben nu weer aan t renderen, zal zo weer ff een wipje posten van de achterkant. wat een rotwerk was dat he...
edit: hier is tie dan. de achterkant

en hier is dan van de zijkant (nouwjah, schuin voor)

[ Voor 48% gewijzigd door DP Kunst op 19-09-2005 23:03 ]
@Folkert.
Doorzichtige ramen komt nog, als ik het interieur heb gemaakt.
Doorzichtige ramen komt nog, als ik het interieur heb gemaakt.
Het is inderdaad bizar druk... Toch een goed onderwerp gekozen blijkbaar
credits to almootje 
Ik ben alweer een paar stappen verder met mn 6er, aangezien de poll positief uitviel
. Thanx everybody. Ik was zo in zo nog maar 2 uur ermee bezig, dus nie echt een ramp
Ik ben alweer een paar stappen verder met mn 6er, aangezien de poll positief uitviel
nouw, waar blijft je wip dan 
die raampjes zijn toch best lastig, nog ff goed materiaal ervoor vinden...
die raampjes zijn toch best lastig, nog ff goed materiaal ervoor vinden...
@folkert, geen probleem tog. gewoon beetje lijntje tekenen
een deur hoeft niet per se plat en rechthoekig te zijn

Een soort van Eye Candy W.I.P. De texture is ook nog in development. Er moet een meer metallic ruis op komen
To-do-list voor morgen:
- Koplampen fixen
- Gril fixen
- BMW Logo's op de auto plakken.
daarna de ramen, deuren, kieren tussen motorkap, kofferbak e.d.
Last but not least, INTERIOR
ziet er erg moooi uit 
die enzo begint ook al erg mooi te worden.. ik kan niet w88 tot de final
mijn model verbleekt bij deze modellen maar tog het is een geode oefening en ik hoop dat ik ooit ook zo goed kan moddelen
die enzo begint ook al erg mooi te worden.. ik kan niet w88 tot de final
mijn model verbleekt bij deze modellen maar tog het is een geode oefening en ik hoop dat ik ooit ook zo goed kan moddelen

Raptor schreef:
. Maar het is idd erg druk, volgens mij is er na 1 weekend al meer gepost als op vorige topic in zijn geheel. Ik heb zelf ook nog wat geklust me mesh wat opgeschoond en begonnen met de achterkant

Vergeet je de wielen ook neit is wel zo handig bij een autoTo-do-list voor morgen:
- Koplampen fixen
- Gril fixen
- BMW Logo's op de auto plakken.
daarna de ramen, deuren, kieren tussen motorkap, kofferbak e.d.
Last but not least, INTERIOR

idd, want vleugels waren niet toegestaanAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:50:
Raptor schreef:
[...]
Vergeet je de [b]wielen[b] ook neit is wel zo handig bij een auto. Maar het is idd erg druk, volgens mij is er na 1 weekend al meer gepost als op vorige topic in zijn geheel. Ik heb zelf ook nog wat geklust me mesh wat opgeschoond en begonnen met de achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]

jouw autotje ziet er ook al netjes uit
edit: en nog een laatste wipje voordat k naar bedje toe ga, mn voorruit erin

[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 20-09-2005 01:03 ]
WOW, easy killerM3rcury schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:02:
[...]
een rsx ? das gewoon een honda accord met andere achterlampen
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zo, ga nu even als een sneltrein
.De basics van het interieur zijn ook al af. De kleur staat nog niet vast, maar zal waarschijnlijk two-tone worden.
In de auto

Overzichtje:

Die Enzo wordt mooi hoor! En ik heb er wel vertrouwen in dat die 6er ook wel mooi wordt
In de auto

Overzichtje:

Die Enzo wordt mooi hoor! En ik heb er wel vertrouwen in dat die 6er ook wel mooi wordt
[ Voor 10% gewijzigd door Milanza op 20-09-2005 01:22 ]
Thanx!
Anyway, ik had zojuist Grill for breakfast
Uiteraard de gril van de auto gemaakt tijdens het ontbijt
Anyway, ik had zojuist Grill for breakfast
Uiteraard de gril van de auto gemaakt tijdens het ontbijt
[ Voor 1% gewijzigd door Heuving op 20-09-2005 07:44 . Reden: typo ]

Ik heb gisteravond ook weer eens even zitten prutsen. Aangezien mijn mesh meestal een puinhoop wordt als ik eerst een auto ruw model en dan 'details' als lampen aan ga brengen, begin ik dit keer maar bij de koplampen en model van daar naar achteren. Kom ik bij de wielkasten, dan maak ik een snelle, lowpoly mock-up van de cabine (ramen, dak) en dan stap ik over op de achterkant van de auto: achterlichten, alles eromheen etc. De zijkant die nu aan de auto zit is dus ook tijdelijk of iig nog lang niet klaar.
Uiteraard moet de voorkant ook nog gedetailleerd en gesmoothed worden.
Edit: voor de duidelijkheid, dit is een niet bestaande auto. Dat is toch het idee achter een concept car? Wat betreft de weg op mogen: dat is dus juist NIET de bedoeling van een concept car. Een concept is een studie, een speeltuin voor autoingenieurs en vormgevers om eens vernieuwend te spelen met extremen, nieuwe materialen, nieuwe technieken. Aan veiligheid wordt vaak maar weinig aandacht besteed maar zo'n auto hoeft dan ook niet verkocht te worden. Dus, verwacht van mij geen auto waar ieder verplicht lampje of spiegeltje aanwezig is of met functioneel bandenprofiel of de ultieme wegligging of een uitlaat die aan de geluidsnormen voldoet of dat soort bullshit (daar heb ik allemaal niet eens verstand van, dit is geen autoforum). De wedstrijd heet Concept Car dus dat de auto de weg op moet kunnen mag imho uit de beschrijving worden geschrapt.
Ik vind het dus ook raar dat er diverse bestaande productiemodellen worden gemodelleerd hier. Feitelijk heeft dat minder met een concept car te maken dan een auto met een straalmotor.
[ Voor 43% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-09-2005 09:15 ]
Zo ziet er mooi uti jongens!
Ik heb het idee, dat mijn auto, een te dikke voorkant heeft, of valt dit mee?
Ik heb het idee, dat mijn auto, een te dikke voorkant heeft, of valt dit mee?

Breakfast works
en een nieuw lak laagje op de auto.
Leuk, kan ik dus met een andere auto beginnen...
Waarom?Almootjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:11:
Leuk, kan ik dus met een andere auto beginnen...
Je werkte toch aan een M6? ik werk aan een 645ci Het x45 model is vervangen voor x50 dus, een 650ci
Misschien zou je ook een 5er ervan kunnen maken.
edit: volgens je W.I.P. had je toch alleen nog maar blueprints
[ Voor 22% gewijzigd door Heuving op 20-09-2005 11:16 ]
Haha jah, maar 650Ci of M6 scheelt niet veel aan de buitenkant... Alleen de motor is leuker van M6...
Beetje jammer, heb je er al veel werk in gestoken??? Of ben je echt nog niet verder dan de blueprint setup die je eerder hebt gepost?
Anders maak je en ECHTE Concept Car en geen productiemodel
Anders maak je en ECHTE Concept Car en geen productiemodel
Vetjes, dit wordt mijn favoriet... Een klein gezellig autotje, in plaats van die opgeblazen bakken voor dikkenekkenAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:50:
Raptor schreef:
[...]
Vergeet je de wielen ook neit is wel zo handig bij een auto. Maar het is idd erg druk, volgens mij is er na 1 weekend al meer gepost als op vorige topic in zijn geheel. Ik heb zelf ook nog wat geklust me mesh wat opgeschoond en begonnen met de achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Niet te veel werk om er mee door te gaan... Geeft niet, maak wel een ander...
Als je al een basic shape van de 6 hebt, is het met een paar klikken een basic shape voor de 5...Almootjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:23:
Niet te veel werk om er mee door te gaan... Geeft niet, maak wel een ander...
Of voor welke andere auto zou je willen gaan?
Als je een gratis auto zou mogen kiezen met de keuze tussen een Fiat 500 of een BMW 650ci... Welke neem je?Boegel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:23:
[...]
Vetjes, dit wordt mijn favoriet... Een klein gezellig autotje, in plaats van die opgeblazen bakken voor dikkenekken![]()
de Fiat natuurlijk
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Raptor schreef
. Weet neit hoevaak jij in je leven een gratis auto aangeboden krijgt trouwens.
Thanx Boegel ik wilde er ook de ultieme boodschappen wagen van gaan maken (althans de andere versie die ik nog meot verzinnen).
Dat is een hypothetische irrelevante vraag om mijn fiat 500 een minderwaardigheidscomplex aan te pratenAls je een gratis auto zou mogen kiezen met de keuze tussen een Fiat 500 of een BMW 650ci... Welke neem je?
Thanx Boegel ik wilde er ook de ultieme boodschappen wagen van gaan maken (althans de andere versie die ik nog meot verzinnen).
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 20-09-2005 12:18 ]
Almootjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:13:
Dan gaan we voor de Audi A8 W12...
Ik heb net nog even het stukje van de onderkant van de voorbumper gefixed.
zow, en raampje aan de zijkant erin. is nog best een gepruts om dat precies op elkaar aansluitend te krijge...

zo, en nu eerst naar school en vanmiddag verder

zo, en nu eerst naar school en vanmiddag verder

Het glas texture moet natuurlijk nog goed getweaked worden, k werk eraan
Ik ga ook vrolijk verder.
[ Voor 33% gewijzigd door Heuving op 20-09-2005 13:24 ]
Ik wil ook verder 
maar zit hier op stage, en moet vanavond ook nog werken
Maar ziet er erg goed uit jongens
maar zit hier op stage, en moet vanavond ook nog werken
Maar ziet er erg goed uit jongens
[ Voor 23% gewijzigd door ThunderNet op 20-09-2005 13:20 ]
Als ik hem direct opnieuw mag verkopen, de BMW, anders de Fiat (really). Ik moet geen grote auto, zegt me niets... ga je enkel gevaarlijk mee doen op de baan omdat je die even wil 'uittesten'. Zegt me niets, reallythe raptor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:03:
[...]
Als je een gratis auto zou mogen kiezen met de keuze tussen een Fiat 500 of een BMW 650ci... Welke neem je?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Als je er normaal mee rijdt is de BMW toch heel wat graadjes veiliger dan een fiat500...
Anoniem: 102317
Wel dodelijk voor het, al redelijk stilgevallen, pimp my ride topic.the raptor schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:09:
Het is inderdaad bizar druk... Toch een goed onderwerp gekozen blijkbaarcredits to almootje
Mijn supra is klaar. Die kan zo in een render of animatie. De TS moet alleen even iets regelen daarAnoniem: 102317 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:27:
[...]
Wel dodelijk voor het, al redelijk stilgevallen, pimp my ride topic.
Als iedereen die hier nu een auto maakt die straks ook pimpt, is het PMR topic drukker dan ooit
das idd wel een idee, sla je 2 vliegen in 1 klap
Even zwaar offtopic, maar waar is dat PMR topic te vinden 
Die Enzo z'n neusreflecties (2 keer woordwaarde) kloppen niet helemaal dacht ik, het puntje althans.
Die Enzo z'n neusreflecties (2 keer woordwaarde) kloppen niet helemaal dacht ik, het puntje althans.
There is no replacement for displacement!
pciesSnoeiKoei schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:35:
Als iedereen die hier nu een auto maakt die straks ook pimpt, is het PMR topic drukker dan ooit
K ben inmiddels bezig met de Rimms

bovenaf

en de achterkant
k moet zeggen dat k m erg strak vind worden. als ie af is nog een btj pimpen (voor zover dat kan
Dit topic is gesloten.