[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58566/full.jpg
Specificaties

Specificaties:
Screen type 		Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions       24 inches (24-inch diagonal viewable image size)
Preset display area: 	
    Horizontal		518.4 mm (20.4 inches)
    Vertical		324.0 mm (12.7 inches)
Pixel pitch 		0.270 mm
Viewing angle 		+/- 89 (vertical) typ, +/- 89 (horizontal) typ
Luminance output 	500 cd/m (typ)
Contrast ratio 		1000:1 (typ)
Faceplate coating 	Antiglare with hard-coating 3H
Backlight 		6 CCFLs U-type backlight
Response Time 		12ms typical (Grey to Grey)
			16ms typical (Black to White)

Het scherm in de laagste stand

Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
1 hoeveel cm/mm is het dan van bureaublad tot de onderrand van het scherm?
2 hoeveel cm/mm is het dan van bureaublad tot de bovenrand van het scherm?
3 En hoeveel cm/mm is van de buitenste rand van de voet tot de zijrand van het scherm ?
4 Hoe breed is de 'pilaar' van de voet precies?
(ivm evt. plaatsen van een desktop-case náást de voet van het scherm)

antwoorden:
1: 8,4 cm
2: 45,1 cm
3: 12 cm (gemeten vanaf breedste punt v.d. voet welke een rondig heeft)
4: 10.9 cm (breedste deel v.d. poot/pilaar)
Lengte van kabels

• D-SUB/VGA: 185cm
• DVI: 200cm
• USB: 190cm
• Power: 195cm
Aansluitingen en knoppen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/productsurvey/842/351.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58501/full.jpg
v.l.n.r : 2x usb downstream , 1x usb upstream, VGA, DVI, Component, Composiet, S-video, Power voor optionele Dell speakers, Power voor scherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/GoT/1111262684.jpg
v.l.n.r : Cardreader, 2x usb downstream.
Bron tweakers.net review

De reviews

Tweakers.net
Extreme Tech
Jaded-Gamer
PcMag
behardware
2005 vs 2405 @ prad.de
De foto's

(3205x2100, 1,3 MB) Hi-res product-foto
[1600x1200, 438KB) In gebruik
(2272x1704, 1,4MB) In gebruik
(1600x1200, 475KB) Met Farcry
(1600x1200, 574KB) Met NFS:Underground
(800x510, 105KB) In dual-screen opstelling
(600x762, 136KB) Met VEEL ruimte op het scherm
De FAQ

:? Wat is de native resolutie?
Die is 1920 bij 1200

:? Ja maar DVI single link gaat maar tot 1920 bij 1050?
De meeste VGA-kaarten kunnen toch goed met het scherm overweg. Als je "reduced blanking" aanzet zit je zelfs nog binnen de specificaties qua bandbreedte.

:? Kan ik hem dan niet beter dual-link aansluiten?
Helaas, hoewel de connectoren op zowel het scherm als een videokaart anders doen vermoeden, ondersteunt het scherm alleen single link, en dual link videokaarten zijn er ook nog niet.

:? Welke kaart kan ik het beste nemen?
Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen ;) Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi :)

:? Midnight Gray? Dual Tone?
Om het verwarrend te houden: MG is zwart en DT is zilver :) De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.

:? Ik vind die voet lelijk. Kan er een andere op?
Ja hoor, het scherm heeft een VESA-100 'aansluiting'. Hij weegt wel zo'n 7 kilo (de overige 3 zijn voor de voet), dus zorg er wel voor dat je nieuwe voet voldoende stevig is ;)
Waar kan ik het scherm kopen?

Dell
De Inkoopactie
Ebay
Vorige delen

[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 1
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3
Veel plezier in deel 4!

Met dank aan ReseTTim voor het maken van de Layout :)

[ Voor 27% gewijzigd door Satch op 19-08-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Dit is een pol voor dode subpixels. 1 dode pixel telt dus voor 3 aangezien dit 3 dode subpixels zijn.
Rood,groen of blauw altijd oplichtend stipje = 1 dode subpixel
Zwart of wit oplichtend stipje = 1 dode pixel (3 subpixels)
Poll: Hoeveel dode subpixels heeft je 2405FPW?
0
1
2
3
4
5 of meer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=84282&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Andere Ideën voor de startpost zijn trouwens welkom :)

[ Voor 99% gewijzigd door Satch op 10-08-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Meer foto's van het scherm

Dode pixel pol?
Andere pol? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Btw hier een link naar een forum met erg veel info (wist ik veel dat deze monitoren door benq werden gemaakt 8)7 )

http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Ik las op anandtech forum dat ze last hebben van :
KNOWN PROBLEMS:

problems displaying dvds encoded in macrovision over 480P component input

Heeft iemand in hier daar al last van gehad en zou je er een foto van kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88089

Op het moment heeft 4launch er een paar op voorraad. Dus de snelle beslisser kan hem nog voor het einde van de week binnen hebben. Tenminste, dan hoop ik de mijne toch op mijn bureautje te hebben staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Repost i.v.m. sluiten vorig topic. Betreffende de matige svideo-in kwaliteit van de 2405FPW.
BartNL schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:54:
Qua settings kun je nog proberen om onder "Image Settings" de "Video Mode" op "off" te zetten.
Ook mee gespeeld, maar dit lijkt het beel alleen lichter te maken, verder niets...
Het is toch wel het proberen waard om een andere svideo kabel te proberen. Met een standaard svideo kabel waren schaduwen in films echt beroerd terwijl met een betere kabel het beeld een stuk beter was.
Er ligt geen standaardkabel. Ik had al lang (ook op mijn vorige monitor) door dat met een standaardkabel het beeld niet echt te pruimen is... Ik kan nog wel proberen wat een andere kwaliteitskabel uitricht, maar ik heb weinig hoop dat het echt goed komt :/
Enige manier die ik heb gevonden om de schaduwen (donker == zwart op monitor) te verhelpen is door de brightness heel hoog te zetten. En dat wil je ook niet omdat anders de rest veel te licht is.
Bij "normaal" beeld _moeten_ bijvoorbeeld diverse levels in Halo2 nu echt bijna volledig met flashlight gespeeld worden omdat je anders letterlijk geen hand voor ogen ziet. Dit hoort niet zo.
Algemeen is mijn indruk dat de svideo ingang matige kwaliteit is en doordat de Dell groot is vallen de problemen ook direct op.
Tot die conclusie heb ik ook moeten komen helaas... toch wel jammer. Had liever 2 of 3 tientjes extra neergeled voor die monitor om een goed bruikbare Svideo ingang te krijgen. Ze hebben duidelijk bezuinigd op de scaler |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 25-07-2005 21:05 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
ook even een repost:
kiddyl schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:02:
Dat S-Video er niet zo goed uit zag kwam ik ook vrij sne achter. Composiet hetzelfde. Komt aan de ene kant door het formaat, want van een redelijke afstand viel het weer mee. Daarna maar een component kabel gekocht voor de PS2 en XBox en dat is al een zeer goede verbetering! Het beeld is echt goed te noemen.
zou je misschien screenshots kunnen maken van component?

hier is een s-video shot van een ps2 (full-screen aspect) op mijn 2405:

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/5783/2405svideo7ig.th.jpg

ik ben vooral benieuwd hoeveel beter component eruit ziet (resolutie van ps2 is al niet zo hoog - 640x480)

[ Voor 30% gewijzigd door litemotiv op 25-07-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
FirefoxAG schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:04:Tot die conclusie heb ik ook moeten komen helaas... toch wel jammer. Had liever 2 of 3 tientjes extra neergeled voor die monitor om een goed bruikbare Svideo ingang te krijgen. Ze hebben duidelijk bezuinigd op de scaler |:(
het is denk ik niet de scaler maar puur de svideo ingang waar iets zwaar mis mee is. Wanneer ik scherm resolutie van mijn PC op 800x600 zet en dan DVD afspeel is beeld goed terwijl de Dell dan de scaling doet. Doe ik bijna dezelfde resolutie 720 x 576 via svideo ingang dan is beeld heel veel slechter. Sluit ik de svideo bron die ik gebruik (DVD speler) met de zelfde svideo kabel aan via een highend scaler naar 1920x1080 op VGA of DVI dan is het beeld weer prima.
Ook composiet ziet er in mijn beleving beter uit dan svideo. Zeker schaduwen en kleur lijken mij veel beter dan bij svideo.
Probleem lijkt mij dus de svideo ingang zelf. Ik zal later deze week nog eens kijken hoe het beeld via component ingang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

BartNL schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:20:
het is denk ik niet de scaler maar puur de svideo ingang waar iets zwaar mis mee is. Wanneer ik scherm resolutie van mijn PC op 800x600 zet en dan DVD afspeel is beeld goed terwijl de Dell dan de scaling doet. Doe ik bijna dezelfde resolutie 720 x 576 via svideo ingang dan is beeld heel veel slechter. Ook composiet ziet er in mijn beleving beter uit dan svideo. Zeker schaduwen en kleur lijken mij veel beter dan bij svideo.
Probleem lijkt mij dus de svideo ingang zelf. Ik zal later deze week nog eens kijken hoe het beeld via component ingang is.
"Scaler" was hier misschien niet het juiste woord. In ieder geval svideo en composite input gaat via een aparte videoprocessor naar de scaler van de monitor. Ik denk dat deze videoprocessor niet bepaald goed is - in ieder geval niet met svideo.
Composite moet ik nog proberen, maar het beeld zou met svideo aanmerkelijk beter moeten zijn dan met composite. Als composite er beter uit ziet is er iets mis met de svideo ingang - of in ieder geval de svideo beeldprocessing.

Het beeld valt an sich trouwens nog mee op de lichte stukken, maar de monitor gaat echt bagger om met schaduwen en donkere stukken... alle contrast verdwijnt gewoon in het donker waardoor je alleen maar ondoorzichtig zwart beeld hebt :X

Ik weet niet hoe het zit met component, maar ik heb het sterke vermoeden dat component gewoon rechtstreeks als RGB door de monitor word opgepakt en en dus niet door de composite/svideo processor gaat. Dat zou ook verklaren waarom component er hier bij verschillenden schreeuwend veel beter uit ziet.

Ik heb echter een Xbox (svideo), PS2 (composite) en wil nog een Xbox360 via component.
Nog afgezien van de adapters die je extra moet aanschaffen voor de 'box en PS2 kun je geen 3 apparaten via component aansluiten... en 'keb niet echt zin om te gaan rommelen met kabels verwisselen (zeker niet 3 kabels iedere keer) :/

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 25-07-2005 22:45 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 09:43
RS_003 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:05:
(wist ik veel dat deze monitoren door benq werden gemaakt 8)7 )
Samsung toch?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
De panels wel ja, (zoals ook te vinden is in het topic) ik bedoelde geproduceerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Anoniem: 88089 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:59:
Op het moment heeft 4launch er een paar op voorraad. Dus de snelle beslisser kan hem nog voor het einde van de week binnen hebben. Tenminste, dan hoop ik de mijne toch op mijn bureautje te hebben staan :9
Ik dacht dat ze hun wederverkoop gestaakt hadden na klachten van Dell?
Hoewel Dell er momenteel meer dan 1200 euro voor vraagt, vind ik ze met 1098 euro ook nog steeds te duur. Persoonlijk wacht ik tot na 27 juli tot Dell ongetwijfeld wel weer met een nieuwe aktie of prijsverlaging komt. Niet iedereen wil twee schermen kopen en Dell kennende laten ze de prijs wel weer zakken. Zoniet, kan ik ze altijd nog eens bellen voor een deal. Niet geschoten is altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

In het topic dat RS_003 aanhaalde stond ook een link naa de Genesis GM1601 display controller die de 2405 rijk is. Volgens dit schema is het in ieder geval mogelijk dat de component input ook over de video decoder/processor loopt, net als composite en svideo. Gezien het schijnbare kwaliteitsverschil vraag ik me toch af of deze niet net als de DSUB/VGA ingang rechtstreeks naar de Genesis controller gelinkt is, zonder tussenkomst van de videodecoder...
Ik heb namelijk het idee dat het aan deze video decoder schort :/

[ Voor 26% gewijzigd door Cheetah op 25-07-2005 23:06 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
RS_003 schreef:
Wel vreemd ... Kan zijn dat er een zekering in de Adapter is gesprongen?
Er zit geen aparte voedingsadapter bij. Misschien dat er een zekering in het paneel zelf zit, maar ik ga een 2 maanden oud apparaat echt niet openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
olivi3r schreef:
klinkt niet echt als een 2405fpw probleem, maar meer piekspanning of kortsluiting van de tuinverlichting oid...
Tja een paar dozijn andere elektronische apparaten overleefden deze hoofdschakelaar-actie probleemloos. Ennuh als je echt eerst de powerswitch moet bedienen voor je stroom aan/afkoppelt dan zou dat toch in de gebruiksaanwijzing van de 2405FPW moeten staan. En er zijn vast nog een hoop lieden die de netspanning van hun monitor laten schakelen door bijvoorbeeld de netschakelaar van een PC (al dan niet via een relais)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb voor de component een schakelbox gekocht die het prima doet. Ik kan tussen 3 apparaten schakelen zonder signaal verlies. Kijk onder kabel selectie op bij lik-sang. Ze geven als voorbeeld een PS2, Xbox en Gamecube aansluiten op 1 scherm, maar een andere combinatie kan natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 05:01
Ik ben net terug van vakantie. Tijdens de vakantie las ik het blad computer totaal (editie juli/augustus).

Hierin werd deze monitor gereviewed en stond er voor een prijs van 999 euro inclusief verzendkosten.

Nu heb ik misschien iets gemist tijdens de vakantie. Is deze aanbieding al geweest of niet. Dell vraagt nu 1250 euro voor het scherm.

Of komt ie misschien nog na morgen??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Henkus schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:14:
Ik ben net terug van vakantie. Tijdens de vakantie las ik het blad computer totaal (editie juli/augustus).

Hierin werd deze monitor gereviewed en stond er voor een prijs van 999 euro inclusief verzendkosten.

Nu heb ik misschien iets gemist tijdens de vakantie. Is deze aanbieding al geweest of niet. Dell vraagt nu 1250 euro voor het scherm.
bel Dell op en zegt dat je belt naar aanleiding van dat artikel. Dell website prijzen zijn in de praktijk soms onderhandelbaar. Als dat niet lukt en je hebt niet te veel haast kijk dan op inkoopactie Dell 24 inch TFT, deel 3. Ik heb zelf mijn Dell monitor uit deel 1 en deze jongens werken m.i. erg netjes en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Henkus,

Ik heb op basis daarvan mijn prijs weten te bedingen (de 1e verkoper wees me er nml op .. ik wist niet eens dat die aanbieding er stond ... maargoed... verkoper nr 2 wou wel een deal sluiten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Koef schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:26:
[...]

Tja een paar dozijn andere elektronische apparaten overleefden deze hoofdschakelaar-actie probleemloos. Ennuh als je echt eerst de powerswitch moet bedienen voor je stroom aan/afkoppelt dan zou dat toch in de gebruiksaanwijzing van de 2405FPW moeten staan. En er zijn vast nog een hoop lieden die de netspanning van hun monitor laten schakelen door bijvoorbeeld de netschakelaar van een PC (al dan niet via een relais)?
Het zou toch belachelijk zijn als je monitor kapot gaat als je de de stekker eruit trekt? Ik kan echt niet geloven dat simpel het afbreken van de stroomtoevoer de Dell gesloopt heeft.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Tja, het lijkt er wel op 8)7
(dat een zekering intern is gesprongen... nu maar hopen dat je een goed nieuw scherm terugkrijgt... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Ik heb ook mijn scherm binnen - nog niet getest! (ik zit op mijn werk!)

Maar ik ben in het bezit van een Asus Radeon 9800 XT (AGP) en ik speel voornamelijk BF2, Ravenshield enzo , is het de moeite om te upgraden en welke kaart kan je dan aanraden....

GF 6600 / 6600 GT is de meeste gevallen trager dan een 9800 XT, dus die valt af!

Dus is het de moeite om te upgraden naar een

GF 6800 GT/Ultra of een Ati X800/X850 XT?? of heb je nog andere suggesties

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Vidra schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:58:
[...]ik ben in het bezit van een Asus Radeon 9800 XT (AGP) en ik speel voornamelijk BF2, Ravenshield enzo ,
[...] is het de moeite om te upgraden naar een GF 6800 GT/Ultra of een Ati X800/X850 XT?? of heb je nog andere suggesties
Ja, dat is zeker de moeite als je van plan bent op de native resolutie van het scherm (1920x1200) te spelen. Ik zou dan trouwens kijken naar een X800XT/X850XT of Geforce 7800GTX... met een Geforce 6800 Ultra red je met veel nieuwere spellen 1600x1200 al niet lekker meer, zelfs zonder AA.

Ik heb trouwens mijn zojuist ontvangen 2405FPW in V&A te koop gezet. Door de lange wachttijd had ik er al elders rechtstreeks eentje vandaan gehaald, tegen een bedrag dat ik voor deze hoop terug te krijgen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 27-07-2005 14:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Ik heb net de 2405FPW via Dell besteld

verwachte levertijd 3 tot 4 weken..... dus ik kan niet wachten :9~

hiervoor had ik de 20 Inch Apple Cinema, was ook leuk, maar zaten nog al veel dode pixels in :(

[ Voor 23% gewijzigd door barrymel op 05-08-2005 17:29 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
lol ik las ff 946 euro dus ik dacht ow nee he ... heb ik net betaald :P
Maar gelukkig niet (voor mij dan)

Vriend van mij had de 955 euro al overgemaakt, en deze zou hem 4 augustus binnen krijgen.
Dus die 3 weken kans nog wel eens korter uitvallen ook :)

Maar vertel me eens, gaf de verkoper snel toe?
Wat heb je precies gedaan ? :P
En welke verkoper was het? Tyrone Hunt? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 27-07-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

FirefoxAG schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:20:
[...]
Ja, dat is zeker de moeite als je van plan bent op de native resolutie van het scherm (1920x1200) te spelen. Ik zou dan trouwens kijken naar een X800XT/X850XT of Geforce 7800GTX... met een Geforce 6800 Ultra red je met veel nieuwere spellen 1600x1200 al niet lekker meer, zelfs zonder AA.

Ik heb trouwens mijn zojuist ontvangen 2405FPW in V&A te koop gezet. Door de lange wachttijd had ik er al elders rechtstreeks eentje vandaan gehaald, tegen een bedrag dat ik voor deze hoop terug te krijgen :)
GF 7800 GTX is alleen beschikbaar (bij mij weten) voor PCI-e - en dat heb ik niet!, dus dan wordt het toch iets in de geest van een X800XT/X850XT (PE) zoals al eerder aangehaald!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Vidra schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:58:
Ik heb ook mijn scherm binnen - nog niet getest! (ik zit op mijn werk!)

Maar ik ben in het bezit van een Asus Radeon 9800 XT (AGP) en ik speel voornamelijk BF2, Ravenshield enzo , is het de moeite om te upgraden en welke kaart kan je dan aanraden....

GF 6600 / 6600 GT is de meeste gevallen trager dan een 9800 XT, dus die valt af!

Dus is het de moeite om te upgraden naar een

GF 6800 GT/Ultra of een Ati X800/X850 XT?? of heb je nog andere suggesties
Ik heb de 6800GT en daar kan ik Guildwars en CS:Source spelen op 1920x1200 zonder AA
dat loopt goed. BF2 loopt ook goed dacht ik.

Echter als ik nu de keus moet maken voor een nieuwe AGP kaart zou ik de Ultra nemen, zodat je wat meer speelruimte in de FPS hebt ;)

Tevens kan je ook op 1680x1050 spelen die resolutie kan je spelen met een zwarte border, of full screen gescaled en dat ziet er niet slecht uit.

Het is trouwens wel apart, je went ontzettend snel aan de grootte van de monitor :)
Vooral dat breedbeeld is echt super fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door M55 op 27-07-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

...

[ Voor 100% gewijzigd door barrymel op 05-08-2005 17:30 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ah oke :)

Ik dacht al, want ik heb aardig wat moeite moeten doen :P
Maar een normaal iemand krijgt dus toch niet zomaar die 964 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

...

[ Voor 100% gewijzigd door barrymel op 05-08-2005 17:30 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Niet dat ik het iemand van jullie misgun..
Maar ik vind het een uiterst krom beleid van Dell.. nu ben ik al niet te spreken over hun beleid.. maargoed waarom geven ze Jan en allemaal zo makkelijk korting.. en met degene die er gewoon netjes van uitgaan dat de prijs vast is de volle mep betalen.

Natuurlijk kun je zeggen niet geschoten altijd mis, etc. etc.

MAAR het is hier in NL toch niet gebruikelijk dat je alles af kunt dingen, zeker geen hardware.. kijk ik ga ook geen spijkerbroek kopen en dan zeggen; "er was eerst een actie, nu wil ik ook korting".

Nogmaals. ik misgun het niemand.. maar waarom dat niet gewoon de prijs op 965,- zetten op de website.. Ik denk dat er veel mensen bewust de keuze hebben gemaakt voor dit scherm tijdens de actie.. en gedacht hebben dat ze het scherm toen moesten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Barrymel kent de verkoper via z'n werk en RS_003 volgens mij ook (?), en ze hebben blijkbaar beide een makkelijke verkoper te pakken gekregen. RS_003 bestelt er in ieder geval een aantal, wat een korting natuurlijk ook aannemelijker maakt.
Het heeft mij vlak na de actie nog behoorlijk veel moeite gekost om de verkoper zo ver te krijgen een offerte voor zelfs wat meer dan de actieprijs uit te brengen. Ik betwijfel dat het nu nog zomaar Jan en alleman lukt eigenlijk...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/16256
Voor mensen die er een willen hebben voor een lagere prijs en kortere levertijd :) wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
FirefoxAG, ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Predje schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:13:
Niet dat ik het iemand van jullie misgun..
Maar ik vind het een uiterst krom beleid van Dell.. nu ben ik al niet te spreken over hun beleid.. maargoed waarom geven ze Jan en allemaal zo makkelijk korting.. en met degene die er gewoon netjes van uitgaan dat de prijs vast is de volle mep betalen.

Natuurlijk kun je zeggen niet geschoten altijd mis, etc. etc.

MAAR het is hier in NL toch niet gebruikelijk dat je alles af kunt dingen, zeker geen hardware.. kijk ik ga ook geen spijkerbroek kopen en dan zeggen; "er was eerst een actie, nu wil ik ook korting".

Nogmaals. ik misgun het niemand.. maar waarom dat niet gewoon de prijs op 965,- zetten op de website.. Ik denk dat er veel mensen bewust de keuze hebben gemaakt voor dit scherm tijdens de actie.. en gedacht hebben dat ze het scherm toen moesten kopen.
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar afdingen op hardware is heel gebruikelijk hoor :)
kan je veel euro's schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

...

[ Voor 99% gewijzigd door barrymel op 05-08-2005 17:30 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

barrymel schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:30:
paar maanden terug 3 Latitude D505's besteld via de telefoon dat scheelde ongeveer 250 euro per laptop......... dus zo 750 euro uitgespaard en ik had er zelfs nog een tas bij elke laptop bij dan
Tja, je kent de verkoper en je bent gelieerd aan een bedrijf dat zaken doet met Dell... ik durf toch wel sterk te betwijfelen dat zoiets mij of een andere "gewone" consument ook lukt. Laat staan voor 1 artikel. Als ik zo naar bovenstaande order kijk is die ook zakelijk besteld? Dat is een heel ander verhaal dan consumentenbestellingen... wordt je zelfs uitdrukkelijk gevraagd als je belt.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
FirefoxAG schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:37:
[...]
Tja, je kent de verkoper en je bent gelieerd aan een bedrijf dat zaken doet met Dell... ik durf toch wel sterk te betwijfelen dat zoiets mij of een andere "gewone" consument ook lukt. Laat staan voor 1 artikel. Als ik zo naar bovenstaande order kijk is die ook zakelijk besteld? Dat is een heel ander verhaal dan consumentenbestellingen... wordt je zelfs uitdrukkelijk gevraagd als je belt.
Had je mijn laatste mail nog gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FirefoxAG schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:36:
Barrymel kent de verkoper via z'n werk en RS_003 volgens mij ook (?), en ze hebben blijkbaar beide een makkelijke verkoper te pakken gekregen. RS_003 bestelt er in ieder geval een aantal, wat een korting natuurlijk ook aannemelijker maakt.
Het heeft mij vlak na de actie nog behoorlijk veel moeite gekost om de verkoper zo ver te krijgen een offerte voor zelfs wat meer dan de actieprijs uit te brengen. Ik betwijfel dat het nu nog zomaar Jan en alleman lukt eigenlijk...
Nee ik kende de koper niet.
Ik heb gewoon lang moeten praten :)

Nu even wat minder nieuws: 2 dagen geleden s'ochtends het geld overgemaakt opdat het snel op de rekening van dell zou staan (via rabobank internet bankieren) ... nu nog geen bevesteging gehad.. terwijl mijn vriend hem binnen 12 uur had 8)7

Nja, t'zit me de hele week al niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Terw_Dan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:10:
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/16256
Voor mensen die er een willen hebben voor een lagere prijs en kortere levertijd :) wellicht interessant.
Scherm is ondertussen verkocht aan JazzySOB :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
mooi! :)

Btw over die levertijd, vriend van mij wie zijn betaling al wel geaccepteerd is (op dinsdag al) die heeft als leverdatum 2 aug gekregen :)

Dus volgens mij duurt het nu al minder lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vanmiddag vanuit m'n werk langs FirefoxAG gereden en het scherm opgehaald. Zojuist heb ik 'em uitgepakt en geïnstalleerd en het ziet er werkelijk fantastisch uit. Wel moest ik het contrast flink terug draaien, want het scherm is me toch een partij helder! 8)

Meteen even met een TFT-test programma een pixeltest gedaan op alle kleuren en tot mijn vreugde is het scherm (welke in deze maand geproduceerd is) pixel-perfect, dus geen enkele dode pixel.

Maar jongens, wat een oppervlakte heb je tot je beschikking zeg. Ik had al een 19" TFT op 1280x1024 die ik al groot vond, maar het is maar een kleintje vergeleken bij deze jongen :)

Toch blij dat ik niet de 2005FPW gekozen had. Op en top tevreden dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Goed om te horen :)

Hopen dat ik ook een goed scherm krijg :)
(en de rest van alle geintreseerde natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Je had zelf toch al een scherm dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee, Dell heeft m'n betaling nog niet geaccepteerd :)

Denk dat het morgen gaat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

FirefoxAG schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:37:
[...]
ik heb um via contactpersoon van mijn werk besteld maar hij heeft gewoon voor mij prive een klantnummer aangemaakt en wordt ook thuis afgeleverd
RS_003 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:01:
nee, Dell heeft m'n betaling nog niet geaccepteerd :)

Denk dat het morgen gaat gebeuren ;)
ik heb het geld ook maandag of dinsdag geloof ik al overgemaakt via de postbank dan wel
dat duurt meestal wat langer maar heb ook nog geen bevesteging gehad........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37193

Ik heb een scherm ontvangen en daar staat op dat hij in Hongarije (Hungary) geassembleerd is...
Ik dacht dat Dell in Ierland assembleerde?
Zijn er meer mensen met een scherm uit Hungary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 37193 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:52:
Ik heb een scherm ontvangen en daar staat op dat hij in Hongarije (Hungary) geassembleerd is...
Ik dacht dat Dell in Ierland assembleerde?
Zijn er meer mensen met een scherm uit Hungary?
yep, die van mij is ook oost-europees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik heb een Verwachtte afleverdatum op 4-8-2005 :) das toch best snel aangezien ik afgelopen woensdag mijn order geplaatst heb en 4-8 is komende donderdag al :) dus dat is maar 6 werkdagen

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
barrymel schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:36:
ik heb een Verwachtte afleverdatum op 4-8-2005 :) das toch best snel aangezien ik afgelopen woensdag mijn order geplaatst heb en 4-8 is komende donderdag al :) dus dat is maar 6 werkdagen
Hahaha! ik spreek je donderdag over 4 weken wel :) dan heb je hem nog niet.. dat beloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
barrymel schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:36:
Zelfde hier :) _O_ (alleen ik heb ws 1 of 2 dagen eerder dan jou betaald... das wel een beetje jammer :P)

Kreeg mijn bevesteging net.

Vriend van mij wie zijn geld dinsdag bij dell op de rekening stond krijgt hem de 2e al :)

Ik heb ook nog met Dell gesproken, er is op dit moment bijna geen wachtrij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 30-07-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
update: Vriend heeft nu ook 4-8-05 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Grappig, Dell werkt ook op Zondagen de status bij: Verwachtte afleverdatum: 5-8-2005 :(
Vriend staat "gelukkig voor hem" nog op 4-8-2005 (maar die ging vrijdag wel van 2 naar 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

jasjenl

Liab A Tymo

RS_003 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:12:
Grappig, Dell werkt ook op Zondagen de status bij: Verwachtte afleverdatum: 5-8-2005 :(
Vriend staat "gelukkig voor hem" nog op 4-8-2005 (maar die ging vrijdag wel van 2 naar 4)
En zo zal 't nog wel even doorschuiven, ben ik bang voor je. Levering van dit scherm gaat nog steeds niet echt snel, alhoewel het minder erg is dan een tijdje terug, heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Topic gaat wel érg over leverdata, bestelbevestigingen en orderstatussen nu hé. Tis wel begrijpelijk dat iedereen zn frustraties over Dell kwijt wil, maar twas de bedoeling dat we hier wat ervaringen postten :P

Ik heb vandaag ontdekt dat het scherm niet blij is met vochtige doekjes. Overijverige werkster dacht een goeie daad te doen, dit wordt poetsen met een droog doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Yohan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:44:
Topic gaat wel érg over leverdata, bestelbevestigingen en orderstatussen nu hé. Tis wel begrijpelijk dat iedereen zn frustraties over Dell kwijt wil, maar twas de bedoeling dat we hier wat ervaringen postten :P
indeed, dat gevoel bekroop mij ook :)

heeft iemand al een screenshot van component (liefst ps2) kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Yohan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:44:

Ik heb vandaag ontdekt dat het scherm niet blij is met vochtige doekjes. Overijverige werkster dacht een goeie daad te doen, dit wordt poetsen met een droog doekje.
Leg uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19798

Ik heb de 2405 momenteel draaien op een Matrox G450, analoog dus. Ik heb heel af en toe dat het beeld een beetje wazig wordt. Het ziet er dan uit alsof hij aan het 'auto-adjusten' is maar dan continue. Met name de letters worden dan wazig. Als ik dan de resolutie op 1600x1200 zet en dan weer terug naar 1920x1200 is alles weer ok. Dit komt gemiddeld 1x per week voor.

Toch maar over een dvi-aansluiting gaan denken, maar ik kom er niet uit welke kaart nu geschikt is. Ik zoek een 2d-only kaart, het liefst zonder fans, die op DVI de resolutie aankan. Op de site van matrox zie ik dat de G550, P650 en P750 allen blijven steken op 1600x1200. Wat gaat dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
http://www.matrox.com/mga/archive_story/sept2003/p_hr256.cfm
Ff zitten googlen :)

Die is extreem duur (2600 euro) maar er zijn dus kaarten van matrox die het aankunnen.
Dus ff doorzoeken zou ik zeggen:)

Ik dacht dat de P750 het ook wel aankon :?

-Edit

Ja dus: http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/p750.cfm

Key features:
256-bit GPU with 128-bit DDR memory bus
64 MB DDR memory
AGP 8x, 4x, 2x, 1x*
Powerful 2D, 3D and DVD-Video acceleration
Multi-display support: DualHead-HF
- 1920 x 1200 dual digital and 1920 x 1440 dual analog resolution
- Dual-DVI outputs with independent resolution support
- Fully symmetric dual-display outputs with identical quality
- Dual independent hardware overlays for video
Multi-display support: TripleHead
- Unique Matrox TripleHead support
- Unique Matrox Dual-display plus TV output support
- Surround Gaming**
UltraSharp Display Output technology:
- Highest quality output with 10-bit gamma correctable DACs
Certified for AEC and entry-level MCAD
Glyph Antialiasing for ultra-crisp text rendering
Unified Drivers for Millennium P-Series & Parhelia Series
OpenGL® 1.3® and Microsoft® DirectX 8.1 compliant

[ Voor 66% gewijzigd door Roberto op 01-08-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RS_003: Buiten het feit dat de P750 erg duur is staat hier weer iets anders:
http://www.matrox.com/mga...products/pseries/p750.cfm

edit: Hetzelfde verhaal gaat trouwens op voor de P650, ook verschillende info

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 01-08-2005 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een weekeinde lekker te hebben gegamed kwam ik er vandaag achter dat filmpjes niet goed afspelen. Zowel mpg's. avi's als mov's worden erg wit afgespeeld. Alsof de brightness vol open staat. En dat staat hij niet. De rest gaat allemaal prima, internet, foto's en games worden perfect weergegeven. Iemand hier ook last van en misschien een oplossing hiervoor?

Gebruikte hardware is een 6800GT die op Ultra snelheid loopt en aangesloten is via een DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

Dat witte ligt aan een Bug in de Nvidia driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 19798 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:07:
@RS_003: Buiten het feit dat de P750 erg duur is staat hier weer iets anders:
http://www.matrox.com/mga...products/pseries/p750.cfm

edit: Hetzelfde verhaal gaat trouwens op voor de P650, ook verschillende info
Vaag.
hier staat:

Maximum DVI
Resolution 1600 x 1200
Colors 16.8 million

en daarna
Refresh rates (single display mode)
Resolution* Vertical (Hz)
2048x1536 85
1920 x 1440 85
1600 x 1200 100

8)7

Maffe zooi hoor, maar ik zou gewoon matrox bellen, het kan echt niet zo zijn dat hun kaarten niet zon hoge res aankunnen, ze zijn toch niet voor niks nr1 in dat gebied :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:22:
Dat witte ligt aan een Bug in de Nvidia driver.
Ik gebruik nu 77.72 Enig idee welke versie geen last heeft van dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:25:
[...]

Vaag.
hier staat:

Maximum DVI
Resolution 1600 x 1200
Colors 16.8 million

en daarna
Refresh rates (single display mode)
Resolution* Vertical (Hz)
2048x1536 85
1920 x 1440 85
1600 x 1200 100

8)7

Maffe zooi hoor, maar ik zou gewoon matrox bellen, het kan echt niet zo zijn dat hun kaarten niet zon hoge res aankunnen, ze zijn toch niet voor niks nr1 in dat gebied :? 8)7
Ik heb al een mail richting canada gedaan.

Wat zijn de alternatieven van Ati? Ik kan bv op de site van Asus geen info vinden over maximale resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zover ik weet gaat mijn 9700pro met gemak tot 1920x1200
En ik heb een BBA model dus zeer goede beeldkwaliteit, ik heb hem naast een maxtrox MGA 200 gehouden en de ATI kwam er toch wel wat beter uit (natuurlijk is een MGA 200 niet echt uber snel en nieuw meer)

Btw, was 1600x1200 sowieso niet de limit van single-link DVI? en vandaar dat Matrox het niet op hun site zet? Maar wel ondersteunt.

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 01-08-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:57:
Zover ik weet gaat mijn 9700pro met gemak tot 1920x1200
En ik heb een BBA model dus zeer goede beeldkwaliteit, ik heb hem naast een maxtrox MGA 200 gehouden en de ATI kwam er toch wel wat beter uit (natuurlijk is een MGA 200 niet echt uber snel en nieuw meer)

Btw, was 1600x1200 sowieso niet de limit van single-link DVI? en vandaar dat Matrox het niet op hun site zet? Maar wel ondersteunt.
Op de site van Club3D staat er bij sommige kaarten bij 'DVI resolution up to 1900x1200'. Hebben we dus ook niks aan...
Matrox zal wel gek zijn om iets niet te vermelden wat ze niet ondersteunen. Van die limit weet ik niet. Welke kaarten gebruiken andere 2405 gebruikers via DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 88089 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:27:
[...]

Ik gebruik nu 77.72 Enig idee welke versie geen last heeft van dit verschijnsel?
je kan het makkelijk verhelpen
ga naar de geforce 6800 GT beeldeigenschappen

kleurcorrectie->kleurwijzigingen toepassen op: overlay
en dan kleurenprofiel op geavanceerde modus zetten.

dan is het probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 19798 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:05:
[...]

Op de site van Club3D staat er bij sommige kaarten bij 'DVI resolution up to 1900x1200'. Hebben we dus ook niks aan...
Matrox zal wel gek zijn om iets niet te vermelden wat ze niet ondersteunen. Van die limit weet ik niet. Welke kaarten gebruiken andere 2405 gebruikers via DVI?
Nou, die 1920 zal er wel niet staan omdat dat de veilige limit is voor DVI.
Maar in de drivers (want die komen gewoon van ATI) kun je gewoon 1920x1200 selecteren leek mij zo.

Hoe zou het anders kunnen dat alle gamers die hier posten toch in de WUXGA reso (lol) draaien :P

lol 8)7

Meer Informatie
Orderdatum: 25-7-2005
Verwachtte afleverdatum: 4-8-2005

En nu weer op donderdag :D
Nja, ik zie donderdag dus wel :P

---------------

Rolfmoa :D

Meer Informatie
Orderdatum: 25-7-2005
Verwachtte afleverdatum: 5-8-2005

Ik stop met het posten van die zut :P ... onmogelijk dell :D

[ Voor 30% gewijzigd door Roberto op 01-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De vegen van het doekje blijven behoorlijk diep in het scherm staan. Moet flink kracht zetten bij het poetsen met een droog doekje om ze weer weg te krijgen.

Nu weet ik niet of ze ook agressieve middeltjes gebruikt heeft of alleen water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:31:
[...]

Nou, die 1920 zal er wel niet staan omdat dat de veilige limit is voor DVI.
Maar in de drivers (want die komen gewoon van ATI) kun je gewoon 1920x1200 selecteren leek mij zo.

Hoe zou het anders kunnen dat alle gamers die hier posten toch in de WUXGA reso (lol) draaien :P
Daarom vraag ik me ook af welke videokaart men allemaal heeft. Ik zoek gewoon een geschikte kaart welke de reso aankan op DVI, en dus niet te duur is doorrdat ik geen eisen stel aan 3D...

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 01-08-2005 12:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Anoniem: 19798 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

Daarom vraag ik me ook af welke videokaart men allemaal heeft. Ik zoek gewoon een geschikte kaart welke de reso aankan op DVI, en dus niet te duur is doorrdat ik geen eisen stel aan 3D...
nagenoeg elke nvidia-/ati based instapkaart voor rond de 50 euro zal geen problemen hebben met de resolutie; gewoon even bij je computerboer naar binnen stappen.

anders gewoon een 2e hands 9700 of 9800 (pro) kopen voor 75-100 euro, dat is sowieso geen probleem

[ Voor 11% gewijzigd door litemotiv op 01-08-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Idd,

Alleen omdat single link DVI (zover ik weet) net onder die 1920x1200 zit geven ze minder op om het veilig te spelen. (het kan in bijna iedergeval dus wel, maar dan loop je officieel net buiten de specificaties... maar aangezien deze monitor geen dual link dvi heeft moet het toch :))
Maar via de drivers is het gewoon perfect mogelijk.
Verder raad ik je wel aan om voor een ATI te gaan, ik hoorde dat deze iets betere DVI kwaliteit hebben de laatste tijd.

Dell 8)7 ... 2 uur geleden kreeg ik de foutmelding dat mijn order + klant nummer niet meer klopte ... en nu kan ik helemaal niet meer inloggen met mijn gegevens, dan krijg ik een time-out 8)7 ...

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 01-08-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:29:

Dell 8)7 ... 2 uur geleden kreeg ik de foutmelding dat mijn order + klant nummer niet meer klopte ... en nu kan ik helemaal niet meer inloggen met mijn gegevens, dan krijg ik een time-out 8)7 ...
ja ik heb precies het zelfde.......

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
[...]

Gewoon een goedkope passieve ATi Radeon gebaseerde kaart kopen, bijv een Sapphire 9200, 9250 of 9600 non pro of een nieuwere X300SE. Zelf heb ik een 9600 non pro, deze is passief gekoeld, dus geen lawaaierige fan, blijft lekker koel en heeft een superstrakke beelkwaliteit op DVI en is zelfs nog snel genoeg voor een incidenteel spelletje Serious Sam op volle resolutie.

Dergelijke kaartjes koop je voor een euro of 50, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

[...]

Koop een Nvidia FX5200 ofzo. lekker goedkoop tussen de 40 a 50 euro en passief gekoeld dus geen herrie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat zeg ik net :P

Die FX5200 is
1: Bagggggger traag (sla een random review er op na)
2: Slechte TMDS (slechte DVI output)
3: Voor 50 euro heb je een "veel" betere ati (zoals die 9250 van JazzySOB)
4: Driver probleempjes (igg, ik heb ze bij een vriend met zon kaart vaak gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
[...]Daarom vraag ik me ook af welke videokaart men allemaal heeft. Ik zoek gewoon een geschikte kaart welke de reso aankan op DVI, en dus niet te duur is doorrdat ik geen eisen stel aan 3D...
met vergelijkbare eisen dacht ik bij aankoop van de Dell ook te moeten upgraden. Gebruik nog steeds mijn relatief oude Geforce4 TI 4200 en die blijkt 1920x1200 via DVI kwalitatief perfect aan te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BartNL schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

met vergelijkbare eisen dacht ik bij aankoop van de Dell ook te moeten upgraden. Gebruik nog steeds mijn relatief oude Geforce4 TI 4200 en die blijkt 1920x1200 via DVI kwalitatief perfect aan te kunnen :)
Jammer genoeg doet mijn G450 het niet zo best. Gemiddeld een keer in de week worden de letters vaag en moet ik de resolution terugbrengen en daarna weer omhoog zetten. Kan misschien door de hitte komen?
Bovendien heb ik ook geen DVI-poort momenteel. Reden genoeg dus om te upgraden.

Deze mail kreeg ik van Matrox trouwens (stukje eruit gehaald wat interessant is):
The Millennium P650 is capable of running digital flat panels up to 1920 X 1200. Where you found it stating 1600 X 1200 was likely an old page that requires updating.

When the Millennium P series and Parhelia cards were first released, 1600 X 1200 was high resolution for flat panel technology. Now 1920 X 1200 is becoming much more common and the cards are capable of driving these resolutions.

I will notify our web team of the discrepancy.
Snelle reply van Matrox en vriendelijke e-mail. Meestal moet je blij zijn als je uberhaupt iets krijgt, dus dikke plus voor matrox wat mij betreft.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 01-08-2005 19:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

RS_003 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:28:
Wat zeg ik net :P

Die FX5200 is
1: Bagggggger traag (sla een random review er op na)
2: Slechte TMDS (slechte DVI output)
3: Voor 50 euro heb je een "veel" betere ati (zoals die 9250 van JazzySOB)
4: Driver probleempjes (igg, ik heb ze bij een vriend met zon kaart vaak gehad)
1) boeit niet, was toch alleen voor 2D :)
2) hmm ik lees idd dat de TMDS van de 5xxx serie geen 1920x1200 aankan.. dus laat deze maar voorbij gaan :) (hoewel er wel een paar 5200 zijn die de res wel aankunnen)
3) ik ben anti-ati :P
4) nvidia drivers nooit problemen meegehad.

[ Voor 22% gewijzigd door M55 op 01-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@m55: Anti-ati? Welk principe zit daar achter, of vind je dat gewoon leuk om te zeggen zo?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 01-08-2005 22:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 19798 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:31:
@m55: Anti-ati? Welk principe zit daar achter, of vind je dat gewoon leuk om te zeggen zo?
Uit ervaring bevalt nvidia mij beter (linux support, driver support),
verder zou ik geen ati-nvidia discussie hier beginnen hoor ;)

En ik geef toe dat een goedkope ATI kaart een beter alternatief is
voor dit scherm, vanwege de vele problemen met de FX5xxx TMDS en hoge resoluties.
(of je moet reduced-blanking aanzetten)

[ Voor 24% gewijzigd door M55 op 02-08-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik zou idd een FX5xxx mijden, heb er zelf ook eentje (5700 Ultra) en die doet _geen_ 1920*1200 via DVI :/ Heb er nog mee zitten klooien qua verschillende drivers en instellingen maar no go.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb een Club3D ATI 9700 NON-Pro. Hiermee totaal geen problemen met hoge resoluties. Alleen met spellen vond ik het toch wel zonde dat ik niet op high settings kon draaien. Heb daarom een Asus V9999GE gekocht en deze werkt perfect :D, ook in spellen op 1920x1200 high settings 8)

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Op zich natuurlijk een mooie kaart, alleen zit er dan weer zo'n rotfannetje op. Ik ben zelf altijd een voorstander geweest van stille passief gekoelde videokaarten. Het voordeel van ATi is dat ze betaalbare -in verhouding relatief snelle- passief gekoelde kaarten maken, dit in tegenstelling tot Nvidia.

Dus voor mensen die niet de allerallerhoogste 3D prestaties eisen, maar wel superieure beeldkwaliteit via DVI wensen is zo'n kaartje het beste voor de 2405FPW wat je kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 02-08-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 25-12-2024
Best een mooi scherm. Ben er over aan het denken deze misschien aan te schaffen. Eentje voor mij en eentje voor mn pa.

In de review op tweakers heb ik gezien dat als je een 2e scherm kocht deze voor de helft prijs was. Als ik er twee stuks bestel komt er gewoon het volle bedrag te staan :?

Betaal ik zelf gewoon het tweede scherm en mn pa het eerste :P :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
R-Adioactive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:13:
Best een mooi scherm. Ben er over aan het denken deze misschien aan te schaffen. Eentje voor mij en eentje voor mn pa.

In de review op tweakers heb ik gezien dat als je een 2e scherm kocht deze voor de helft prijs was. Als ik er twee stuks bestel komt er gewoon het volle bedrag te staan :?

Betaal ik zelf gewoon het tweede scherm en mn pa het eerste :P :9 :9~
Die actie is al weer een flinke tijd oud. Je kunt hem wel via de inkoopactie kopen (inkoopactie.net) voor 910 euro per stuk excl verzendkosten. Of je belt met Dell en probeert en zelf een mooi bedrag af te lullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
M'n linux computer (Dell Optiplex G1) wat Fedora Core 4 draait, heb ik nu ook aangesloten op een Dell 2405FPW.
Ik krijg echter nog geen beeld te zien, error: "1: D-SUB Can not display this mode"
Als ik PC boot krijg ik wel prima BIOS etc te zien, maar zodra Fedora opkomt dan gaat hij op zwart met die error.

Uiteraard ligt dit aan oude config met vorig monitor en verwacht dat ik met een reinstall netjes gevraagd wordt welke resolutie enzo ik wil draaien.
Maar ik wil eigenlijk gewoon /etc/X11/xorg.conf aanpassen, keer restarten en dan weer beeld hebben.

Video gedeelte van huidige xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Section "Monitor"
        Identifier   "Monitor0"
        VendorName   "Monitor Vendor"
        ModelName    "Targa TM-xxxx, 19 Inch Monitor"
        HorizSync    30.0 - 70.0
        VertRefresh  50.0 - 130.0
        Option      "dpms"
EndSection

Section "Device"
        Identifier  "Videocard0"
        Driver      "ati"
        VendorName  "Videocard vendor"
        BoardName   "ATI Mach64 3D Rage IIC"
EndSection

Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "Videocard0"
        Monitor    "Monitor0"
        DefaultDepth     24
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0
                Depth     16
                Modes    "800x600" "640x480"
        EndSubSection
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0
                Depth     24
                Modes    "800x600" "640x480"
        EndSubSection
EndSection

Kwa specs heb ik dit gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Video
Video type  integrated ATI Rage IIC
(baseline AGP) graphics
Video memory    2 MB standard (upgradable to 4 MB) SGRAM
Supported Resolutions
Video Resolution    Maximum Color Depth     Maximum Refresh Rate    Minimum SGRAM Required
640 x 480   True-color (32 bpp)     85 Hz   2 MB
800 x 600   True-color (32 bpp)     85 Hz   2 MB
1024 x 768  65,536 colors (16 bpp)  85 Hz   2 MB
1280 x 1024     256 (8 bpp)     85 Hz   2 MB
1024 x 768  True-color (32 bpp)     85 Hz   4 MB
1280 x 1024     65,536 colors (16 bpp)  85 Hz   4 MB
1600 x 1200     65,536 colors (16 bpp)  75 Hz   4 MB

Zo te zien kan de videokaart geen 1920x1200 aan, maar dat maakt me niet super veel uit. In toekomst komt daar wel een nieuw pc'tje voor. 1024x768 op 32 bpp voor tijdelijk is prima.

Iemand enig idee wat het worden moet voor 1024x768 op 32 bpp?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Metal schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Die actie is al weer een flinke tijd oud. Je kunt hem wel via de inkoopactie kopen (inkoopactie.net) voor 910 euro per stuk excl verzendkosten. Of je belt met Dell en probeert en zelf een mooi bedrag af te lullen ;)
Ja dat was mijn plan ook om hem bij Inkoopacties.net te bestellen. Maar dan ziet mn pa dat hij 910 per stuk is he. Dat moet ik niet hebben he :P

Ik heb trouwens een ATI 9800 pro. Enig id of die de resolutie van 1920x1200 aan kan? Nog nooit naar gekeken namelijk.

Knal ik er gewoon een tv kaart in en dan heb ik een optimale tv op mijn kamer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 15:55

the-spawn

.: Dark Storm :.

R-Adioactive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:01:
[...]

Ja dat was mijn plan ook om hem bij Inkoopacties.net te bestellen. Maar dan ziet mn pa dat hij 910 per stuk is he. Dat moet ik niet hebben he :P

Ik heb trouwens een ATI 9800 pro. Enig id of die de resolutie van 1920x1200 aan kan? Nog nooit naar gekeken namelijk.

Knal ik er gewoon een tv kaart in en dan heb ik een optimale tv op mijn kamer :7
Ik heb in mijn media center ook een ATI 9800pro zitten, heb daarin ook een tv kaart (dual-tuner) en heb er ook tijdelijk me 24"op gehad. Maar vondt kwaliteit toch niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb hem nu weer op mijn game-systeem zitten, daar komt hij beter tot zijn recht.

Heb me 82cm tv maar weer op me media center aangesloten.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
the-spawn schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Ik heb in mijn media center ook een ATI 9800pro zitten, heb daarin ook een tv kaart (dual-tuner) en heb er ook tijdelijk me 24"op gehad. Maar vondt kwaliteit toch niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb hem nu weer op mijn game-systeem zitten, daar komt hij beter tot zijn recht.

Heb me 82cm tv maar weer op me media center aangesloten.
Kwaliteit van de tv zo slecht? Of lag het gewoon aan het media centre gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
R-Adioactive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:01:
[...]

Beetje matig tegenover je pa om hem een beetje te bedriegen :/
Een Ati 9800 pro kan die resolutie zeker weten aan.
En over die tv kaart. De resolutie van Kabel tv is erg laag. Ik heb het hier ook geprobeert maar dan met coax>videorecorder> composiet in van scherm. Groter als PBP wil je het niet hebben. (zeg maar de helft in breedte en de helft in grootte) Een kwart van je scherm dus.
Fullscreen is gewoon niet mooi door de hoge resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Metal schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

En over die tv kaart. De resolutie van Kabel tv is erg laag. Ik heb het hier ook geprobeert maar dan met coax>videorecorder> composiet in van scherm. Groter als PBP wil je het niet hebben. (zeg maar de helft in breedte en de helft in grootte) Een kwart van je scherm dus.
En gewone normale films afspelen gaat wel okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
R-Adioactive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:19:
[...]

En gewone normale films afspelen gaat wel okay?
Met divx ligt het aan de bron maar een divx film van 1500 MB kan je al erg goed kijkbaar noemen. Een gewone dvd is ook heel goed. En High Definition is natuurlijk schitterend :9~
Een divxje van 700 MB is niet echt kijkplezier op dit scherm (tenzij hij heel goed gecodeerd is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Metal schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

Je kan toch een scaler gebruiken ? software/hardware matig zodat hij op een HDTV resolutie
het naar het scherm tovert via DVI. Dan moet de kwaliteit wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 15:55

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik vindt een normale dvd goedte kijken, niet te dicht erop zitten, maar zoals wordt gezegd HDTV is superieur, zo scherm en helder. een genot :)

Maar tv signaal is gewoon zo laag dat dat niet echt te doen is full screen op 1920x1200.
Ik ga vanavond naar een maat van me, deze heeft digital-tv via kabelboer en satteliet, ik zal me tft misschien meenemen en kijken wat hij bij zijn media center doet.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vorigeweek Zaterdag had Dell m'n geld.

En u al bij stap 4:

Meer Informatie
Orderdatum: 25-7-2005 (geld duurde dus lang ... )

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 2-8-2005

Alleen op de pakbon staat:

Totaal gewicht 0 kg
Aantal Dozen 0

:? Dat snap ik niet :?

Mogelijk te maken met:

Orderaantal Artikelomschrijving Aantal artikelen
1 FP/MG - Euro - 24in (2405FPW HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel
1 Free Freight S&P Promo
1 3Y Monitor Replacement Service

:?

[ Voor 32% gewijzigd door Roberto op 02-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Speed_Sheep schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:31:
Zo te zien kan de videokaart geen 1920x1200 aan, maar dat maakt me niet super veel uit. In toekomst komt daar wel een nieuw pc'tje voor. 1024x768 op 32 bpp voor tijdelijk is prima.
wtf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
RS_003 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:25:
Vorigeweek Zaterdag had Dell m'n geld.

En u al bij stap 4:

Meer Informatie
Orderdatum: 25-7-2005 (geld duurde dus lang ... )

Pakbon (Elektronische kopie)

Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 2-8-2005

Alleen op de pakbon staat:

Totaal gewicht 0 kg
Aantal Dozen 0

:? Dat snap ik niet :?

Mogelijk te maken met:

Orderaantal Artikelomschrijving Aantal artikelen
1 FP/MG - Euro - 24in (2405FPW HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel
1 Free Freight S&P Promo
1 3Y Monitor Replacement Service

:?
Het online tracking systeem van Dell is gewoon brak.. Dit had je ook kunnen lezen in de vorige topics. Het is al vaker gebeurd dat er 0 KG wordt aangegeven of dat de datum van levering verschuift.
Je hoeft dus niet elke keer dat er iets mis is met je online tracking gebeuren een post te maken om dit kwijt te kunnen. :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.