[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.079 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
En toch doe ik het ;)

Dat de leveringsdatum schommelt wist ik al.
Ben nu al 8x van 4 naar 5 en weer terug gegaan.

En ik meende inderdaad al iets over die 0 kg te hebben lezen, maar voor het zelfde geld was er echt iets fout, en had ik morgen nog op tijd naar Dell kunnen bellen ;) (better safe then sorry right? ;))

Dus toch maar wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 02-08-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha boyz,

Wil iemand met verstand van videokaarten effe zijn mening geven over de Asus AX800Pro/TD te gebruiken voor de Dell 2405FPW

In de specs zie ik dat ie deze resoluties aankan:
640x480
800x600
1024x768
1152x864
1280x1024
1600x1200
2048x1536

1920x1600 staat er niet bij, betekent dit dat ie dit niet ondersteunt? Klinkt misschien duf, I know, maar heb me nog nooit eerder in videokaarten verdiept.

Deze kaart staat in mijn vizier omdat ie ineens voor 199 euro (was 400!!) te koop is bij alternate. Met 256 MB en geheugen snelheid van 900 Mhz lijkt mij dat een juweeltje. Zit wel een fan op, weet niet of dat enorm veel lawaai gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Gisteren ook eventjes met Dell gebelt en gevraagd of ze niets aan de prijs konden doen i.v.m. dat artikel in de computer totaal. Hij kon hem me toen geven voor ongeveer 1050 euro. En twee stuks voor ongeveer 980 per stuk.
Heb er nu twee besteld dus we zien wel wanneer die komen ben benieuwd iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:29:
Ha boyz,

Wil iemand met verstand van videokaarten effe zijn mening geven over de Asus AX800Pro/TD te gebruiken voor de Dell 2405FPW

In de specs zie ik dat ie deze resoluties aankan:
640x480
800x600
1024x768
1152x864
1280x1024
1600x1200
2048x1536

1920x1600 staat er niet bij, betekent dit dat ie dit niet ondersteunt? Klinkt misschien duf, I know, maar heb me nog nooit eerder in videokaarten verdiept.

Deze kaart staat in mijn vizier omdat ie ineens voor 199 euro (was 400!!) te koop is bij alternate. Met 256 MB en geheugen snelheid van 900 Mhz lijkt mij dat een juweeltje. Zit wel een fan op, weet niet of dat enorm veel lawaai gaat maken...
Beetje onhandig een resolutie van 1920x1600 gebruiken he ;) Je bedoelt natuurlijk 1920x1200. :P
Deze kaart kan het zeker weten aan. Is gewoon een tussen resolutie. Ati staat ook bekend om zijn goede Dvi kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GameFreak schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:58:
Gisteren ook eventjes met Dell gebelt en gevraagd of ze niets aan de prijs konden doen i.v.m. dat artikel in de computer totaal. Hij kon hem me toen geven voor ongeveer 1050 euro. En twee stuks voor ongeveer 980 per stuk.
Heb er nu twee besteld dus we zien wel wanneer die komen ben benieuwd iig :D
Sorry ff offtopic:

en iedere keer lees je weer "ik heb er ff twee besteld", damn 2x980=€1960, mag ik ook een stuk van jullie geldboom.... :D

Sorry moest ik even kwijt...

Maar wat een scherm _/-\o_

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Metal

8)7 ja, 1200 bedoelde ik... hehehe

maar bedankt voor de bevestiging! denk maar dat ik deze kaart aanschaf, las in de "awards" sectie van asus dat dit type bijzonder stil is, dus beide antwoorden icm de prijs maakt het volgens mij een topper!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
_Dune_ schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Sorry ff offtopic:

en iedere keer lees je weer "ik heb er ff twee besteld", damn 2x980=€1960, mag ik ook een stuk van jullie geldboom.... :D

Haha! ik had er ook "ff" 2 besteld :P

Zojuist is de tweede.. die na veel problemen (lees posts van mij in vorig Dell topic) gehad te hebben en 4(!) maanden wachten dan toch echt EINDELIJK verzonden.

God wat ben ik blij dat ik nu niet meer naar www.dell.nl hoef te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Predje schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:05:
[...]

Haha! ik had er ook "ff" 2 besteld :P

Zojuist is de tweede.. die na veel problemen (lees posts van mij in vorig Dell topic) gehad te hebben en 4(!) maanden wachten dan toch echt EINDELIJK verzonden.

God wat ben ik blij dat ik nu niet meer naar www.dell.nl hoef te gaan..
4 maanden ? das wel lang :P ik heb um vorige week besteld en ik kreeg net een mailtje dat het scherm verzonden is en verwachte afleverdatum is morgen :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb het topic alleen snel even gescanned, dus excuses als het er al in stond.

Wat ik wil weten is hoe ziet het erui als ik bijvoorbeeld BF2 wil spelen op 1024x768

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:14:
Wat ik wil weten is hoe ziet het erui als ik bijvoorbeeld BF2 wil spelen op 1024x768
Scaling van de monitor is vrij goed, dus het is te doen... wat ik me alleen wel afvraag is waarom je ~1000 Euro wilt uitgeven aan een scherm, en geen 250~300 Euro om een videokaart te kopen waarmee je er ook enigzins gebruik van kan maken ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
FirefoxAG schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:27:
[...]
Scaling van de monitor is vrij goed, dus het is te doen... wat ik me alleen wel afvraag is waarom je ~1000 Euro wilt uitgeven aan een scherm, en geen 250~300 Euro om een videokaart te kopen waarmee je er ook enigzins gebruik van kan maken ;)
Omdat die videokaart in de toekomst aan eisen moet voldoen en je eigenlijk op dit moment nog met een crt scherm uit de jaren 2pac (botweg) kan volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
barrymel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:52:
[...]

4 maanden ? das wel lang :P ik heb um vorige week besteld en ik kreeg net een mailtje dat het scherm verzonden is en verwachte afleverdatum is morgen :)
Ja ik had beide schermen al 2 maanden na ontvangst.. maar 1 moest weer terug en daarna een hoop problemen. Jij hebt geluk dat je hem zo snel hebt.. maar vergeet niet dat ik er al één 2 maanden heb :P
Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:14:
Ik heb het topic alleen snel even gescanned, dus excuses als het er al in stond.

BF ziet er goed uit op 1024.. maar je kunt véél beter op 1280*986 spelen.. i.v.m. de aspect ratio.

Ik speelde eerst op 1920*1200(niet standaard ondersteund door BF2, god knows why) en heb hem daarna als test eens op 1280*986(wél standaard ondersteund door BF2) gespeeld..
Merkwaardig genoeg was er uiterst weinig verschil in zowel beeldkwaliteit als performance te merken. Heb trouwens ATI x850 PE en die werkt beter op ultra hoge resoluties.. all hail ATI :D

Maar als je een beetje goed wil gamen op 1920*1200 dan is een goede -denk min. x800- toch wel een vereiste, en natuurlijk ATI omdat die suprieur zijn in beeldkwaliteit op hoge resoluties. (en omdat ik het zeg :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

R-Adioactive schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:29:
[...]

Omdat die videokaart in de toekomst aan eisen moet voldoen en je eigenlijk op dit moment nog met een crt scherm uit de jaren 2pac (botweg) kan volstaan.
inderdaad. ik heb trouwens een ATi X800XT PE, maar wil niet blijven investeren in dure videokaarten.

Is geen optie waar bij je zwarte balken aan de linker en rechter kant kunt creeren waardoor je weer op de 4:3 tour bent ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:40:
[...]

inderdaad. ik heb trouwens een ATi X800XT PE, maar wil niet blijven investeren in dure videokaarten.

Is geen optie waar bij je zwarte balken aan de linker en rechter kant kunt creeren waardoor je weer op de 4:3 tour bent ?
Jup dat kan. Als jij een resolutie kiest met een 4:3 verhouding zoals 1024x768 kan je op je scherm instellen dat hij de pixels 1:1 weergeeft. :)
Als je dus een non native resolutie kiest kan je in het OSD aangeven hoe hij het weergeeft
1:1 / fill/ aspect :)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 03-08-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Metal schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:43:
[...]

Jup dat kan. Als jij een resolutie kiest met een 4:3 verhouding zoals 1024x768 kan je op je scherm instellen dat hij de pixels 1:1 weergeeft. :)
Als je dus een non native resolutie kiest kan je in het OSD aangeven hoe hij het weergeeft
1:1 / fill/ aspect :)
Dan heb je toch ook geen kwaliteits verlies ? Ik zat eerst te twijfelen, maar nu weet ik welke ik wil hebben :)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Tegen de tijd dat jullie schermpjes binnenkomen zijn er veel nieuwere op de markt voor een lagere prijs... Ik denk dat ik nog maar ff wacht en hem in de winkel ga halen... goeie viewsonic dan ofzo...

Sjeez.... 4 maanden wachten... no way....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erm ... vrijdag avond was de betaling bij Dell binnen ...
Gister mijn scherm al verzonden ;) verwacht hem vandaag / morgen.

Dat van die 4 maanden was lang geleden ... (grappig genoerg was hij toen wel goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
pulleke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:03:
Tegen de tijd dat jullie schermpjes binnenkomen zijn er veel nieuwere op de markt voor een lagere prijs... Ik denk dat ik nog maar ff wacht en hem in de winkel ga halen... goeie viewsonic dan ofzo...

Sjeez.... 4 maanden wachten... no way....
Dat heb je altijd wel. Zo kun je oneindig lang wachten. Aangezien er goede reviews over zijn denk ik dat ik hem wel ga kopen (mits ik financieel gezond zit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ja sorry hoor maar deze techniek staat niet stil. 4 maanden of zelfs maar 2 maanden is onacceptabel voor mij... Je computer(spul) is verouderd binnen 1 maand. Beetje wrang dus om zoiezo al die periode te moeten wachten... Begrijp niet dat dell met zijn mega omzet niet eens wat van dat geld investeerd in een fatsoenlijk distributie mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Je snapt het geloof niet helemaal :)

Ja, er zijn veel problemen geweest. (waar ik gelukkig geen last van heb gehad) maar nu is het allemaal beter.

Je ziet nu toch zelf dat ik mijn scherm niet eens een week na betaling al krijg.
Je moet niet vergeten dat er gewoon te weinig pannels in het begin waren (de schermen zijn nu toch al iets ouder, en het productie proces is sterk verbeterd) dit probleem is dus nu grotendeels opgelost.

Gezien de lervertijd van min plus een week.

Voor mij geen reden om niet voor dit schitterende scherm te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Laatst online: 18-02 10:51
pulleke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:03:
ga jij maar lekker een nieuwere halen voor een lagere prijs, goeie viewsonic ofzo Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:50:
[...]

Dan heb je toch ook geen kwaliteits verlies ? Ik zat eerst te twijfelen, maar nu weet ik welke ik wil hebben :)
Kwaliteits verlies wordt veroorzaakt door interpolatie. en als je 1:1 kiest en dus voor elke pixel die je instelt ook maar 1 laat zien wordt er niks geinterpoleert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
M55 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

Je kan toch een scaler gebruiken ? software/hardware matig zodat hij op een HDTV resolutie
het naar het scherm tovert via DVI. Dan moet de kwaliteit wel goed zijn.
Hoe zit dat met die scaler? Wat doet die dan? Dat kan software matig? Dan hang ik mn externe tvkaart er aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera - Ook besteld, 1 stuk rechtstreeks bij Dell voor 999 inclusief verzenden. Levertijd 15 dagen.!!

Dankzij dit forum ben ik gaan onderhandelen over de prijs, was anders nooit in mij opgekomen. _/-\o_

BTW, van die 250 euro die ik nu overhou heb ik nu een ATI X800 PRO videokaart bij Alternate besteld (incl verz = 208 euro) en hou ik lekker 40 euri over om een mooie arm te bestellen, geloof dat ik in deel 3 de armen zag, effe gaan kieken.

Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen posten.

Oja, heb ook nog de vraag gesteld hoe dat nou zit met Dell schermen die via Ebay en Mediamarkt te koop zijn, "indien de levering niet rechtstreeks vanuit Dell gaat zijn het refurbished schermen" was hun antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Dankzij de aanbieding momenteel op de site kun je voor hetzelfde geld ook 2 Ultrasharp 2005FPW
kopen...nu zit ik weer in dubio. :(

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik geniet nog altijd volop van dit scherm 8) , maar...:
Gaat High-Definition-content legaal kijken op Windows Vista niet lukken met dit scherm, omdat het geen HDCP monitor is :?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Waarschijnlijk niet officieel nee... maar er is vast wel een softwarematige mouw aan te passen >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:54:
Dankzij de aanbieding momenteel op de site kun je voor hetzelfde geld ook 2 Ultrasharp 2005FPW
das best wel erg, 535 euro is tie nog maar :) das wel heel goedkoop, bijna een jaar terug heb ik voor 1600 euro die 20 inch van apple gekocht, gelukkig dat er zo veel dode pixels in zaten dat ik um terug gebracht heb en uit eindelijk tot nu gewacht heb om die 24 inch dell te nemen :) maar die 20 inch blijft ook leuk, jaar terug voor 1 apple heb je nu 3 van die dell's :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

barrymel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:47:
jaar terug voor 1 apple heb je nu 3 van die dell's :)
Voor 1 Apple 23" heb je nog steeds 3 Dell 20" panels ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Laatst online: 01-09 10:25
_Dune_ schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Sorry ff offtopic:

Een van die twee gaat naar mijn broer dus die geldboom valt ook wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

als ik naar de Dell site ga voor de order status staat er nu de UPS verzend status er bij en daar staat dat het ondertussen in Eindhoven is :) dus zal vandaag of morgen wel binnen komen

maar er staat "2 Packages"

weet iemand wat ik naast het scherm nog meer krijg ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
barrymel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:36:
als ik naar de Dell site ga voor de order status staat er nu de UPS verzend status er bij en daar staat dat het ondertussen in Eindhoven is :) dus zal vandaag of morgen wel binnen komen

een pakbon, voet, kabels, cd, en als je geluk hebt een knipoog van de bezorger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

barrymel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:36:

Scherm zit in een aparte doos en de voedingskabel zit in een aparte doos, zover ik heb vernomen van het lurken in dit topic :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

litemotiv schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

een pakbon, voet, kabels, cd, en als je geluk hebt een knipoog van de bezorger
dan maar hopen op een leuke bezorger ;) maar ja, als tie vandaag of morgen komt ben ik toch
op mijn werk dus dat heeft niet zo veel zin :P
miekd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:15:
[...]

Scherm zit in een aparte doos en de voedingskabel zit in een aparte doos, zover ik heb vernomen van het lurken in dit topic :)
oke :) ja op me werk ook, bestellingen van dell zitten altijd hoop dozen met veel lucht in :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 13-09 16:59
Heeft iemand zn S-VIDEO aansluiting aan de praat gekregen?
Ik krijg het namelijk stug niet voor elkaar, NO INPUT SIGNAL, wat ik ook doe.

Heb 2 verschillende S-VIDEO kabels gebruikt, en het SCART verloopstuk doet het ook goed, aangezien ik wel SCART -> S-VIDEO -> COMPOSITE kan doen. Kabel met een S-VIDEO en een COMPOSITE aansluiting dus...

Anybody any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Red Nalie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:26:

Heb 2 verschillende S-VIDEO kabels gebruikt, en het SCART verloopstuk doet het ook goed, aangezien ik wel SCART -> S-VIDEO -> COMPOSITE kan doen. Kabel met een S-VIDEO en een COMPOSITE aansluiting dus...

Anybody any ideas?
Weet je zeker dat het apparaat (videorecorder,dvdspeler?) dat je gebruikt wel een s-video signaal kan uitsturen? Veel apparaten kunnen dit namelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 13-09 16:59
Metal schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

Weet je zeker dat het apparaat (videorecorder,dvdspeler?) dat je gebruikt wel een s-video signaal kan uitsturen? Veel apparaten kunnen dit namelijk niet :)
Hmmm, even gekeken, ding zegt Composite + RGB of alleen Composite.
Denk dat ik niet heb zitten opletten :P

Zou ik em dan wel via component kunnen aansluiten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Red Nalie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:02:
[...]

Hmmm, even gekeken, ding zegt Composite + RGB of alleen Composite.
Denk dat ik niet heb zitten opletten :P

Zou ik em dan wel via component kunnen aansluiten of niet?
Ik denk van niet, anders zou het er wel bijstaan.
RGB wordt toch gebruikt bij scart,dvi,vga? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 04-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Logisch, hij is gister aangekomen uit Ierland in Eindhoven en toen weer naar Brussel gegaan :) maar nu is hij in Rotterdam dus hij kan elk moment aankomen :P moet helaas alleen tot 16.30 werken, dus maar hopen dat er de hele dag iemand thuis is :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ja lekker vaag was dat 8)7

Tenvens stond er om 2:31 AM dat hij out for delivery was om 4:47 AM :? 8)7 leg me die eens uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:53:
ja lekker vaag was dat 8)7

Tenvens stond er om 2:31 AM dat hij out for delivery was om 4:47 AM :? 8)7 leg me die eens uit :D
amerikaanse tijd staat er volgens mij ook onder toch......

of tis misschien de tijd van waar het pakket dan is ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee, de tijd op de ups site is helemaal in us :)

Dus vandaar dat ik hem niet begreep.
Maargoed, vandaag komt ie (of met veel pech morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

hij is bij mij bezorgt :P vervelend dat ik nog 4,5 uur moet werken nou...........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit scherm ook gaan kopen en vroeg me het volgende af.

Hoe hoog is het scherm incl voetstuk ?

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
het antwoord staat gewoon in de TS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf de component in niet, maar er schijnen modellen te zijn die er problemen mee hebben

Links:

http://www.hardforum.com/...=480i%2Fp+component+input

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:51:
het antwoord staat gewoon in de TS :?
Ah, overheen gekeken 8)7

sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RS_003 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:26:
nee, de tijd op de ups site is helemaal in us :)

Dus vandaar dat ik hem niet begreep.
Maargoed, vandaag komt ie (of met veel pech morgen)
Als je de pech heb dat ie "morgen" komt.. dan heb je meteen de pech dat UPS "morgen" niet bezorgt.
Maandag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
ARGGGGG!!!! :( :( :( :(
WTF is dat toch met die mensen van UPS... zit ik op zolder.. hoor de bel.. ren naar m`n kamer ff broek aantrekken, en naar beneden.. en jawel.. er lag alweer een briefje.. hij heeft niet eens 1 minuut gewacht.. KUTZAK!!!!!

UPS man > tring > 5,4,3,2,1 > rennen naar de bus en wegscheuren.
Maandag komen ze weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
:'(

Verdommmmmeee

heb ik een pixel perfect scherm ... zit er STOF ONDER :X
Igg het lijkt extreem op stof, want de pixels geven wel gewoon alle kleuren weer, maar veel donkerder ... en het lijkt ook niet 1 pixel. Maar eerder een cluster :(

Eens kijken wat dell zegt, want dit mag niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:52:
ARGGGGG!!!! :( :( :( :(
WTF is dat toch met die mensen van UPS... zit ik op zolder.. hoor de bel.. ren naar m`n kamer ff broek aantrekken, en naar beneden.. en jawel.. er lag alweer een briefje.. hij heeft niet eens 1 minuut gewacht.. KUTZAK!!!!!

UPS man > tring > 5,4,3,2,1 > rennen naar de bus en wegscheuren.
Maandag komen ze weer..
Off topic: Op zolder zonder broek om 14:52 .. Ik zeg verder niets ... ;-)
Nog ff wachten en als je je scherm hebt zie je "alles" nog groter ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:19:
:'(

Verdommmmmeee

heb ik een pixel perfect scherm ... zit er STOF ONDER :X
Igg het lijkt extreem op stof, want de pixels geven wel gewoon alle kleuren weer, maar veel donkerder ... en het lijkt ook niet 1 pixel. Maar eerder een cluster :(

Eens kijken wat dell zegt, want dit mag niet kunnen.
die van mij is nog mooier.......... van links naar rechts precies in het midden een hele mooie streep van links tot midden heel licht en van het midden naar rechts een lichtgevende streep........

ik hang nu bij dell aan de lijn.......

--------------------------------------------------------

update : Dinsdag wordt het scherm omgeruild

[ Voor 9% gewijzigd door barrymel op 05-08-2005 17:27 . Reden: Update , Scherm wordt dinsdag omgeruild ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
kun je een foto plaatsen? :)

Btw.

45 min totaal gewacht :X
Was heel druk, kreeg ik eerst nog iemand aan de lijn die niet zo goed nl sprak en me niet echt begreep (maar ik hoorde van 2 mensen dat mijn tel ook niet extreem duidelijk was)

Toen moest hij opeens "weg" en kreeg ik een erg vriendelijke zeer goed Nederlands pratende man.
Deze was aardig en bood excuus aan (hoefde van mij niet eens) en die heeft me vervolgens zonder ook maar 1 sec moeilijk te doen me geholpen.

Toppie :) Van die man.
(en als hij dit leest, nogmaals bedankt :))

Nu nog iets anders, ff boodschap gedaan, windows screensaver liep toen ik terugkwam, beweeg muis en krijg windows buroblad ... 10 sec later wil de monitor helemaal geen beeld meer geven 8)7

5 min beziggeweest voor hij weer beeld gaf :o

--------------------------

Ook dinsdag een nieuwe :) (had maandag kunnen zijn, maar dan moest het voor half 5 gebeuren, moest jij btw ook speciaal geholpen worden omdat het binnen 1 maand is?)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 05-08-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/24inchdell/IMG_1938.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/24inchdell/IMG_1939.JPG

bij deze wat pics van de streep..........

ja ik had ook eerst iemand aan de lijn die kon mij niet verstaan

daarna met andere phone opnieuwe gebeld, dacht dat het aan me phone lag

en toen ook heel goed geholpen, hij zei niets over een maand

hij zei hij is een paar dagen oud ? nee, hij is net binnen gekomen

en ja ook omdat ik na half 5 belde werdt het dinsdag.........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:49
Ik heb mijn scherm ook vandaag binnen gekregen de 18de besteld, en hij is gelukkig helemaal 100% in orde.Geen enkele foutpixel, dus ik ben vrij content.
Gelijk wat 1080i HDTV films bekeken, errug ge*l !!!
Alleen jammer dat Picture-in-Picture niet met de VGA-input werkt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb sinds vandaag ook dit scherm staan en wacht nog op mijn nieuwe pc. Nou doet zich het volgende voor en ik weet niet wat het is...
Heb de 24 inch op DVI aangesloten en mijn oude 18 inch op de 9 pins aansluiting.
Internetten etc. ging goed op de 24 inch op mijn 9700 pro.
Nu heb ik BF2 gestart, ook dit loopt, ik heb geen aanpassingen gedaan aan de resolutie.
Nu gaat hij alleen af en toe piepen, mijn pc dus.
Zo van die piepjes die je krijgt als je geheugen defect is bij het opstarten of zo.

Heeft dit met het scherm te maken? Kan hij het toch niet aan? Hij blijft het tot op heden wel gewoon doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Al getest met een andere VGA kaart ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nog geen andere video kaart, heb ik ook niet zo maar.
Wat ik me afvraag?? Is het voor een systeem zwaarder om een 24 inch aan te sturen dan een 18 inch als je niets aan de resolutie in je spel aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
geloof het wel.
Ik hoorde igg van mensen dat hun vga kaart warmer werd. Maar dat was geloof wel op hogere resolutie.

Moet trouwens zeggen dat een 9700pro nog aardig wil werken op 1920x1200 in CS:S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

bij mij piept mijn pc niet maar ik hoor een hele hoge toon als het scherm aan staat, zijn er andere die dat ook hebben ? hopelijk is het weg met die nieuwe van dinsdag........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb echt super gevoelige oren.
Maar ik hoor "gelukkig" geen piep.

Dus het zal wel nog een defect bij jouw model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:53:
Wat ik me afvraag?? Is het voor een systeem zwaarder om een 24 inch aan te sturen dan een 18 inch als je niets aan de resolutie in je spel aanpast?
Nee, dat moet niets uitmaken. De kaart doet precies dezelfde processing en stuurt hetzelfde signaal uit*. Het scherm doet het schaal-werk, en kan dit doen tot de (voor het scherm) opgegeven resoluties/frequenties. Hierbij maakt het niet uit hoe het beeld er uit ziet, want alles is dan inmiddels gewoon een 2D vlak van pixels (dus of je nu een stilstaande desktop schaalt, of het meeste recente 3D spel in een actiescene, geen verschil).

* Zou hooguit iets kunnen uitmaken of je VGA of DVI aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Nee, dat moet niets uitmaken. De kaart doet precies dezelfde processing en stuurt hetzelfde signaal uit*. Het scherm doet het schaal-werk, en kan dit doen tot de (voor het scherm) opgegeven resoluties/frequenties. Hierbij maakt het niet uit hoe het beeld er uit ziet, want alles is dan inmiddels gewoon een 2D vlak van pixels (dus of je nu een stilstaande desktop schaalt, of het meeste recente 3D spel in een actiescene, geen verschil).

* Zou hooguit iets kunnen uitmaken of je VGA of DVI aansluit.
Dat vermoeden had ik ook. Helaas blijven de random piepjes ook op de VGA aanstluiting. Het word erger als ik een game start. Het lijkt dus meer op een temperatuur issue of zo.
In de bios constateerde ik wel dat mijn voeding niet altijd 3 V gaf. Die detectie heb ik uitgezet, maar de piepjes bleven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

:) ik tikte paar keer op die streep met mijn vinger waar die het ergste was en nu is die streep weg :P

maar ja, hij zou nog terug kunnen komen natuurlijk, gelukkig dinsdag een nieuwe........ ik hoop dat dat gelukkig is en dat die niet nog iets ergers heeft of dode pixels...........

[ Voor 48% gewijzigd door barrymel op 06-08-2005 17:22 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:26:

Anybody any ideas?
nee hellaas niet.. zelfde probleem.. heb nu al 8 verschillende kabels gebruikt.. heb de moet maar op gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 12-09 21:16
bij mij doet de svideo ingang het gewoon met diverse apparaten (dvd en satelliet ontvangers)..

Dat scart->svideo->composiet werkt zegt heel weinig. Alle apparaten (de meeste zeker) ondersteunen composiet over scart. Idem voor scart kabels. Helaas ondersteunen veel minder apparaten svideo over scart. Wanneer ze dat niet ondersteunen kan bovenstaande scart->svideo->composiet werken maar heb je dus geen svideo signaal op scart uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
hier een paar plaatjes voor degenen die overwegen een neo-flex arm voor hun 2405fpw te kopen:

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3986/neoflex16rk.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/8185/neoflex25tw.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/4908/neoflex38mf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:04:
[...]

nee hellaas niet.. zelfde probleem.. heb nu al 8 verschillende kabels gebruikt.. heb de moet maar op gegeven
Ik heb onlangs mijn Dell 24" ontvangen. Hij is nu aangesloten via scart->s-video op een dvd-recorder.
De meeste dvd-spelers hebben tegenwoordig ondersteuning voor s-video over scart maar oudere toestellen en zowat alle videospelers hebben dat niet.

Ik weet niet welk toestel je probeert aan te sluiten op je Dell maar als die niet s-video out ondersteund krijg je of geen beeld of een wazig zwart-wit beeld. Via scart->composite zou echter wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 00:10
Net terug van vakantie zet ik mijn 2405FPW weer aan en ik merk dat ik een probleem heb. In windows zie ik op het scherm een baan van boven naar beneden die lichtblauw van kleur is. Met baan wil ik zeggen, iets van 6, 7cm breed. Dit zo'n 12/14cm vanaf de linkse kant.

Ik heb de kabel aangedrukt, maar dat helpt niet, drivers heb ik nog niet geupdate, want dit kan duidelijk geen driver probleem, maar het lijkt mij een backlight probleem. Ik heb op internet en got gezocht maar kan niets vinden omdat ik het probleem moeilijk kan omschrijven.

Iemand met dit probleem bekend? Waar ligt het aan en wat is er tegen te doen?

Hierbij een foto ter verduidelijking. Als ik een screenshot maak dan zie ik het probleem niet. De 2 rode streepjes heb ik er met photoshop opgezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxhosting.nl/SA_temp/IMG_2830a.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 07-08-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:56:
hier een paar plaatjes voor degenen die overwegen een neo-flex arm voor hun 2405fpw te kopen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe is de arm aan je bureaublad bevestigd? Zit er een bout door de voet van de neo-flex en je bureaulblad heen ofzo? Misschien kun je daar wat foto's van maken. Zit hier n.l. met een glazen bureaublad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:38:

Hoe is de arm aan je bureaublad bevestigd? Zit er een bout door de voet van de neo-flex en je bureaulblad heen ofzo?
je kan zelf kiezen; met een rubberen klem (standaard) of met een schroef door je bureau. ik heb hem zelf geschroefd, dus aan een foto heb je dan waarschijnlijk niet zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb al een tijdje mijn dell scherm, maar ik heb nogal last van mouse "lag" in games vooral met counter-strike source.
Ik had dit vroeger met mijn CRT scherm niet, maar ik denk niet dat dit komt door dat het scherm 16ms is.

kan dit komen door timings van dvi poort ofzo ?

Ik heb een ATI 3D kaart en heb in "Opties" DVI-frequentie verminderen aanstaan en alternatieve dvi werkingsmodus uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaauw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:06
Soul_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:11:
Ik heb al een tijdje mijn dell scherm, maar ik heb nogal last van mouse "lag" in games vooral met counter-strike source.
Ik had dit vroeger met mijn CRT scherm niet, maar ik denk niet dat dit komt door dat het scherm 16ms is.

Ik heb een ATI 3D kaart en heb in "Opties" DVI-frequentie verminderen aanstaan en alternatieve dvi werkingsmodus uitstaan.
Heb je je muis direct op het beeldscherm aangesloten? Dit schijnt namelijk af en toe complicaties qua snelheid met zich mee te brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Soul_ schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:11:

Kijk eens mijn post in het vorige deel door. Zijn er specs die juist wel/niet overeenkomen met mijn probleem? Ik heb de oplossing ook nog steeds niet gevonden namelijk...

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
YES!

Eindelijk heb ik hier nu 2 perfectie DELL`s staan..
0 dode(sub)pixels..

Was ik eindelijk aan 1 zo`n ding gewend.. heb ik er nog 1 bij.. echt groot.. :9~ _/-\o_
Donderdag krijg ik mijn Nokia 7710 - ook breedbeeld :+ - binnen.. daarmee kan ik dan meteen wat fotootjes maken.
Ben wel echt blij dat ze nu beiden perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Klaauw schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 04:26:
[...]

Heb je je muis direct op het beeldscherm aangesloten? Dit schijnt namelijk af en toe complicaties qua snelheid met zich mee te brengen....
Nee, hangt gewoon achteraan op usb van me moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

nou hele dag zitten wachten........... geen nieuw scherm gezien

Dell aan de lijn gehad, gingen het uitzoeken, 20 min in de wacht gestaan toen
maar opgehangen en opnieuw gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik een
heel nieuw scherm krijg en dan duurt het 2 weken en niet 1 werkdag..........

ik scherm weer aangesloten, streep was weer terug....... effe op scherm getikt en
de streep was weer weg :) dus ja nu denk nog 1,5 week tot mijn nieuwe scherm er is........

RS_003 : jij het zelfde verhaal te hooren gekregen of heb je wel een nieuw scherm gekregen vandaag ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb niet gebeld.
Maar geen scherm idd.

Ik bel morgen wel ff als ik hem dan nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul_ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:18:
[...]

Nee, hangt gewoon achteraan op usb van me moederbord.
Ik heb een oplossing hiervoor toevallig op andere forums gelezen. Volgens mij was het de arstechnica forums grote LCD thread.

Het was iets van dat je de monitor refresh op 100Hz moest zetten (niet aanvinken "show only modes the monitor supports") en hiermee ging de muis refresh veel sneller en was het verholpen.

Andere oplossingen waren er ook, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

...
Het was iets van dat je de monitor refresh op 100Hz moest zetten ...
Ik kan mis zijn maar volgens mij zal je dan geen beeld meer hebben daar de meeste LCD schermen max 75 Hz refresh aankunnen (en eigenlijk best op 60Hz staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:30:
[...]

Ik kan mis zijn maar volgens mij zal je dan geen beeld meer hebben daar de meeste LCD schermen max 75 Hz refresh aankunnen (en eigenlijk best op 60Hz staan).
Niet dat ik last had van het eerder genoemde probleem, maar ik heb toch een geprobeerd mijn 2 Delletjes op 100mhz te zetten en dat gaat gewoon zonder problemen. Ga er natuurlijk wel vanuit dat ze niet echt op 100mhz staan.. Maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb de startpost op een aantal punten aangepast.
1: Er staat nu waar het scherm gekocht kan worden.
2: Foto toegevoegd van de cardreader en 2 usb downstream poorten.
3: Wat kleine layout aanpassingen.
4: Er is nu een Pol bij voor dode subpixels! die kan je hier vinden

Ik ben overigens 1 van de gelukkigen met een pixel perfect scherm :)

Andere suggesties blijven welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 10-08-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Predje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:56:
[...]

Niet dat ik last had van het eerder genoemde probleem, maar ik heb toch een geprobeerd mijn 2 Delletjes op 100mhz te zetten en dat gaat gewoon zonder problemen. Ga er natuurlijk wel vanuit dat ze niet echt op 100mhz staan.. Maargoed
idd raar, hier staat ie nu ook op 100Hz en ik merkte meteen het verschil, maar in het echt staat het scherm nog altijd op 60Hz.

hier waren de andere oplossingen:

Here are some things to try to resolve the issue until nVidia fixes their driver (Which is where I believe the problem is at):

1) Add a custom monitor profile to your nVidia settings for a 100 Hz refresh rate

2) In your monitor properties under troubleshooting, back-tick the slider 1 notch from full to disable hardware cursors (In my case this seems to eliminate the problem but causes problems in some games with a weird/corrupt cursor)

3) Update the polling/refresh interval of your mouse to 250 Hz or faster (Default for USB mice is 125 Hz I believe)

Ik heb het 2de ook maar gedaan
Ik had zelf al mijn muis op 500Hz draaien en had nog altijd het probleem dus denkek dat oplossing 3 niet werkt.

link naar programma om je usb rate te veranderen en te controleren:
www.reaver.be/stuff/mouserate.rar

[ Voor 50% gewijzigd door Soul_ op 10-08-2005 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik geloof dat hoger dan 200Hz gaan niet goed was voor sommige usb devices :)

Afaik heb ik ooit eens een hele discussie hierover gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Predje schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:13:
YES!

Eindelijk heb ik hier nu 2 perfectie DELL`s staan..
0 dode(sub)pixels..

Was ik eindelijk aan 1 zo`n ding gewend.. heb ik er nog 1 bij.. echt groot.. :9~ _/-\o_
Donderdag krijg ik mijn Nokia 7710 - ook breedbeeld :+ - binnen.. daarmee kan ik dan meteen wat fotootjes maken.
Ben wel echt blij dat ze nu beiden perfect zijn.
Laat zien!!!

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik heb mijn Nokia nog niet binnen, en m`n ouders zijn op vakantie met m`n digicam.
Het enige wat ik kan doen is een printscreen maken.. dan heb je misschien een idee van de ruimte die ik heb :D

Afbeeldingslocatie: http://www.request-design.nl/wesley/desktop_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Masselink schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:54:
Ik zit met exact hetzelfde [luxe]probleem.
1 24" of dual 20".
Dual 20"is natuurlijk veel meer desktop ruimte in totaal en door de lagere native reso heeft mijn 9800 het iets minder zwaar in games, maar films kijken op een 24" widescreen heeft ook wel wat :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
GA VOOR DE 24"!!

Het is een veel grotere ervaring! :D en films zijn dan idd beter en grote te bekijken.. maar ook apps op 24'' werkt gewoon heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja.

24" is echt beter :)

De 20" valt ook erg tegen, er zijn INBRAND!!! problemen ... lees het topic maar, 3 schermen die nog bijna gloednieuw waren kregen binnen 3 uur ingebrande images.
En erg veel leaking

De 24"er heeft hier geen last van.
Alleen het is en blijft een Dell :+

Vrijdag mij een gloednieuw scherm belooft. Zou hem dinsdag krijgen ... en nu heb ik opeens een mailtje gekregen dat ik mijn nieuwe de 20e krijg :?

Juist :X

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 10-08-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar het schijnt is de 24" daarentegen wel erbarmelijk in games. (echt op het niveau van 4 jaar geleden of zo) en valt de 20" daarentegen iets beter mee. Misschien iets om in gedachten te houden.

Niet echt de fout van dell natuurlijk. De markt voor de grote 24" panelen is niet zo groot, dus innovatie gaat daar ook trager.

afaik zijn er maar twee producenten: samsung en LG.Philips. De dell 24" heeft de samsung, en blijkt onbespeelbaar te zijn. (behalve dan van die turn based rpg toestanden ;) )
De apple (en HP en viewsonic) hebben de 23" van LG.Philips. Niet zo veel beter eigenlijk.

in feite is het wachten op de 24" versie van het (sublieme !) 19" paneel van de Viewsonic VP191b. (van AUOptronics dan) (overdrive MVA itt tot het 'mindere' S-IPS van LG.Philips en PVA van samsung)
Zou niet te lang meer mogen duren. Ik ben benieuwd of dell dan zal overschakelen van paneel fabrikant voor hun topmodel. (misschien gaat dat ook niet zo gemakkelijk, maar goed, das iets voor later dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:34:
Naar het schijnt is de 24" daarentegen wel erbarmelijk in games. (echt op het niveau van 4 jaar geleden of zo) en valt de 20" daarentegen iets beter mee. Misschien iets om in gedachten te houden.

Niet echt de fout van dell natuurlijk. De markt voor de grote 24" panelen is niet zo groot, dus innovatie gaat daar ook trager.

afaik zijn er maar twee producenten: samsung en LG.Philips. De dell 24" heeft de samsung, en blijkt onbespeelbaar te zijn. (behalve dan van die turn based rpg toestanden ;) )
De apple (en HP en viewsonic) hebben de 23" van LG.Philips. Niet zo veel beter eigenlijk.

in feite is het wachten op de 24" versie van het (sublieme !) 19" paneel van de Viewsonic VP191b. (van AUOptronics dan) (overdrive MVA itt tot het 'mindere' S-IPS van LG.Philips en PVA van samsung)
Zou niet te lang meer mogen duren. Ik ben benieuwd of dell dan zal overschakelen van paneel fabrikant voor hun topmodel. (misschien gaat dat ook niet zo gemakkelijk, maar goed, das iets voor later dan)
Ik heb zelf de 24" Dell is Dualscreen.. office is gewelidig, photoshop is het einde, films zien er goed uit. En gamen.. eerst had ik een 17" Samsung Syncmaster TFT en daarmee kun ik ook goed gamen. Je hebt wél ghosting.. of athans een effect wat je niet op een CRT hebt.

Maar ik kan echt perfect gamen op deze 24" Dell.. BF2 en UT2k4 speel ik dagelijks meerdere uren (op een hoog niveau.. voor ut2k4 in ieder geval). Het is gewoon gewenning.. van mijn CRT naar 17" TFT was het écht wennen.. van die 17 inch naar (2x) 24" was in ALLE opzichten 100% verbetering (letterlijk).

Eerlijkshalve hoor ik van vrienden die wel eens hier komen gamen dat het echt wennen is voor ze.. maar ik ben het echt helemaal gewend en heb totaal geen problemen met die minimale effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 00:10
The Source schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:51:
Net terug van vakantie zet ik mijn 2405FPW weer aan en ik merk dat ik een probleem heb. In windows zie ik op het scherm een baan van boven naar beneden die lichtblauw van kleur is. Met baan wil ik zeggen, iets van 6, 7cm breed. Dit zo'n 12/14cm vanaf de linkse kant.

Ik heb de kabel aangedrukt, maar dat helpt niet, drivers heb ik nog niet geupdate, want dit kan duidelijk geen driver probleem, maar het lijkt mij een backlight probleem. Ik heb op internet en got gezocht maar kan niets vinden omdat ik het probleem moeilijk kan omschrijven.

Iemand met dit probleem bekend? Waar ligt het aan en wat is er tegen te doen?

Hierbij een foto ter verduidelijking. Als ik een screenshot maak dan zie ik het probleem niet. De 2 rode streepjes heb ik er met photoshop opgezet.
[afbeelding]
Kick, niemand ervaringen met mijn probleem? Niemand ooit hetzelfde gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto

Vreemd :?

Ik heb 1 17" Iiyama Prolite E431 (16ms) en 2 Xerox XL 775D's (16ms) en deze Dell doet het net zo goed, zodanniet beter.

Ik kan er echt goed op spelen, veel beter zelfs dan op mijn andere tft's omdat de zwart / grijs weergave veel beter is. (dus tja ... wie moet je geloven? Een reviewer die hem voor paar dagen mag gebruiken, of iemand die hem voor het echt heeft gekocht ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik game op zich wel redelijk veel en heb nu een 19" iiyama CRT. Ik denk dat het vast wennen is. Ik heb de Dell op CampZone in actie gezien [Quake3] en het was erg lastig om ghosting te zien [het viel me niet op, pas toen ik goed keek merkte ik het]

Maar ik zit met name te twijfelen tussen 1 x 24" of 2 x 20 qua desktop ruimte. Met webdevven/programmeren lijkt dualscreen me echt geweldig handig, dus daarvoor zou ik voor de dual 20" gaan.
Het schijnt dat de 20" dell's last hebben van backlight leaking en de viewsonic 20" schermen kosten al snel €800/stuk :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het dan wel weten hoor. Viewsonic zowieso niet, gezien de prijs van de dell's.

En met 1x24" heb je een true HDTV display in huis. Dus geschikt voor native 1080p. Op de 2005 zal het er ook wel deftig uitzien, maar zowieso wordt de 1080p dan gedownscaled.

Nu ja, als programmeren en zo je belangrijkste bezigheid is, dan lijk mij scherm-ruimte real estate het belangrijkste. (ik doe het zelf niet, maar ik vermoed programma code op het één bvb en executen van je stuff op het andere , zoiets?) Weet wel dat het vooral bij dat doelpubliek is dat dual screen setups het meest voorkomen, en eventueel bij muziek doeleinden. Voor alle anderen ben ik ervan overtuigd dat dual screen zeker niet essentieel is.

Nu ja, aan jou de keuze. Hou rekening met de bleeding die toch wel frequent is op de 2005. (zo blijkt).

En 1 display vind ik zowieso beter ogen in een setup dan twee. Twee is 'overdoing it a bit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik denk dat ik er pas achter kom als ik het beide een tijdje heb draaien. Heb helaas niet het geld voor én 2*20"en 1* 24" :(

1920x1200 is wel mooi enzo, maar het is maar "iets meer" dan de 1600x1200 die ik nu draai en dat zit me wat dwars, dual 1600x1200 [of 1860x1050 oid @ de dells] is gewoon veeeel meer pixels voor hetzelfde geld. De vraag is alleen of 1 24" niet fijner/handiger/mooier/beter is..

Moeilijk moeilijk :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
Erbarmelijk zou ik zeker niet zeggen. In films zie ik totaal geen ghosting. In games merk ik het eigenlijk alleen een beetje bij spellen met weinig details en grote egale kleurvlakken (SOF2 en GTA:SA). Voor de rest is het niet waarneembaar. Er zullen heus wel betere schermen zijn op dit gebied, maar je moet ook niet de andere positieve punten vergeten van de panel in dit scherm vergeleken met andere (kleuren, helderheid etc).
En met 1x24" heb je een true HDTV display in huis. Dus geschikt voor native 1080p. Op de 2005 zal het er ook wel deftig uitzien, maar zowieso wordt de 1080p dan gedownscaled.
Dit heeft ook wel nadelen (een luxe probleem eigenlijk). Materiaal van een lagere resolutie moet wordt geupscaled naar de hoge resolutie en geeft een minder beeld. Zo scherp als je dvd's op je tv zijn, zo washed out zien ze er uit op je 2405FPW. Van een afstand is het wel iets beter, maar dit scherm schreeuwt echt om HD materiaal.

Verwijderd

StarLite schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:59:
Ik denk dat ik er pas achter kom als ik het beide een tijdje heb draaien. Heb helaas niet het geld voor én 2*20"en 1* 24" :(

De vraag is alleen of 1 24" niet fijner/handiger/mooier/beter is..
Ik suggereer nergens de aankoop van zowel 2*20 als 1*24? Dat is inderdaad totaal onzinnig ;)

Wat misschien wel helpt: heb je al eens gedacht aan 1*20 en 1*24? :p, best of both worlds ;), dual screen, en een HDTV scherm. En zelfde design zodat het nog wel meevalt.

Maar 1 x 24 is uiteraard wel fijner/handiger/mooier/beter :p :p
_Jona_ schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:16:
[...]
Erbarmelijk zou ik zeker niet zeggen. In films zie ik totaal geen ghosting. In games merk ik het eigenlijk alleen een beetje bij spellen met weinig details en grote egale kleurvlakken (SOF2 en GTA:SA). Voor de rest is het niet waarneembaar. Er zullen heus wel betere schermen zijn op dit gebied, maar je moet ook niet de andere positieve punten vergeten van de panel in dit scherm vergeleken met andere (kleuren, helderheid etc).
ok , valt blijkbaar wel mee dus. Probleem is, ik heb het scherm nog nooit in real life gezien. (tis dan ook eerder een uitzondelijk scherm.) en dell betekent zowieso dat je niet kan kijken voor je koopt. Dus altijd een beetje een gok.

ik baseer me vooral hierop: klik En daar zijn ze niet zo lovend, (understatement)
[...]
Dit heeft ook wel nadelen (een luxe probleem eigenlijk). Materiaal van een lagere resolutie moet wordt geupscaled naar de hoge resolutie en geeft een minder beeld. Zo scherp als je dvd's op je tv zijn, zo washed out zien ze er uit op je 2405FPW. Van een afstand is het wel iets beter, maar dit scherm schreeuwt echt om HD materiaal.
Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Best wel spijtig, want voor blueray of HDDVD algemeen wordt zullen nog vaak dvd's gekocht worden. Films zullen nog altijd uitgebracht worden op dvd en ook dvd verhuur zal nog heel lang blijven bestaan, die zullen ook niet opeens helemaal overschakelen. Zelf bezit ik ook wel een paar dvd'tjes enzo, en die meteen maar allemaal vervangen is ook vrij nutteloos.

Anderzijds, met die beveiligingen op HDVD content. (iets met HDMI dacht ik, dus dat je een speciaal scherm nodig had met een speciale videoplug en iets extra in het scherm die de beveiligde videostream kan uitlezen, zodat je de videostream ook niet kan rippen) kan het goed zijn dat de dell niet bruikbaar is voor high defenition video. De nieuwe drives zijn misschien zo dat ook bji de pc het beeld op die manier naar het scherm gestuurd wordt, daar sta je dan .

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:00:
[...]

Ik suggereer nergens de aankoop van zowel 2*20 als 1*24? Dat is inderdaad totaal onzinnig ;)

Wat misschien wel helpt: heb je al eens gedacht aan 1*20 en 1*24? :p, best of both worlds ;), dual screen, en een HDTV scherm. En zelfde design zodat het nog wel meevalt.

Maar 1 x 24 is uiteraard wel fijner/handiger/mooier/beter :p :p

[...]

ok , valt blijkbaar wel mee dus. Probleem is, ik heb het scherm nog nooit in real life gezien. (tis dan ook eerder een uitzondelijk scherm.) en dell betekent zowieso dat je niet kan kijken voor je koopt. Dus altijd een beetje een gok.

ik baseer me vooral hierop: klik En daar zijn ze niet zo lovend, (understatement)

[...]

Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Best wel spijtig, want voor blueray of HDDVD algemeen wordt zullen nog vaak dvd's gekocht worden. Films zullen nog altijd uitgebracht worden op dvd en ook dvd verhuur zal nog heel lang blijven bestaan, die zullen ook niet opeens helemaal overschakelen. Zelf bezit ik ook wel een paar dvd'tjes enzo, en die meteen maar allemaal vervangen is ook vrij nutteloos.

Anderzijds, met die beveiligingen op HDVD content. (iets met HDMI dacht ik, dus dat je een speciaal scherm nodig had met een speciale videoplug en iets extra in het scherm die de beveiligde videostream kan uitlezen, zodat je de videostream ook niet kan rippen) kan het goed zijn dat de dell niet bruikbaar is voor high defenition video. De nieuwe drives zijn misschien zo dat ook bji de pc het beeld op die manier naar het scherm gestuurd wordt, daar sta je dan .
Laat dat nou net de meest kritische review zijn die er is van het scherm ;) (wat overigens niet persee betekent dat ze het fout hebben)
Anyway, je kan altijd vragen of er Tweakers in de buurt wonen die er mee akkoord gaan om het scherm een keer te bekijken :)

Verwijderd

Andere reviews zijn inderdaad wel positiever.

Voor de persoon die twijfelde:

dit kan misschien helpen: klik
Play games, watch movies, the 2405fpw will knock you out of your socks. You work in Photography, Graphics, 3D than have two small ones. Because you get better colors on the small one and you don´t need that brightness. And you have more workspace! 1920x1200pixel is not nearly as much as 2x 1680x1050.
nog een opmerking ivm met het hierboven aangehaalde 'probleem' met DVD playback
I briefly tried some HDTV that I had on the PC and yes it did look very good but highlighted every artifact in the processing. DVD playback also looked good though not as good as dedicated Tv. If you use a Pc as your dvd player you have the option of using programs such as fddshow which can upscale your dvd to HD. People have done this and have reported an improved picture
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.