[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.080 views sinds 30-01-2008

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:04:
Vrijdag mij een gloednieuw scherm belooft. Zou hem dinsdag krijgen ... en nu heb ik opeens een mailtje gekregen dat ik mijn nieuwe de 20e krijg :?

Juist :X
precies het zelfde als mij dus........

BarryMel

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
StarLite schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:59:
Ik denk dat ik er pas achter kom als ik het beide een tijdje heb draaien. Heb helaas niet het geld voor én 2*20"en 1* 24" :(

1920x1200 is wel mooi enzo, maar het is maar "iets meer" dan de 1600x1200 die ik nu draai en dat zit me wat dwars, dual 1600x1200 [of 1860x1050 oid @ de dells] is gewoon veeeel meer pixels voor hetzelfde geld. De vraag is alleen of 1 24" niet fijner/handiger/mooier/beter is..

Moeilijk moeilijk :)
Ik weet niet waar je woont.. maar je mag best hier een keer komen kijken. (ik kick op de reactie van mensen die deze DELL in dualscreen zien)

En misschien heb je met dualscreen 20" wel meer pixels maar het oppervlak per scherm is kleiner en dus kun je per applicatie minder pixels gebruiken.

Even mijn algemene ervaringen en voors en tegens om je te helpen;

24" Dell
- Meer pixel op één scherm > groter gamen, films kijken, apps
- Betere specs kwa helderheid, zwartdiepte etc.
- Goed gekalibreerd is het echt een topscherm (prijs/kwal.) ook voor grafisch gebruik
- Gamen gaat -naar mijn ervaring/idee- heel goed.*
- HDTV.. 1080i is echt zo`n genot

20" Dell Dualscreen
- Totaal meer pixels, maar niet geschikt voor 1 film, 1 game, 1app
- Specs zijn iets minder én er zijn een aantal vervelende eigenschappen bekent
- DualScreen is wél echt beter dan één scherm (fullscreen gamen én MSN of app en tutorial)
- Mocht er ooit 1 kapot gaan heb je er altijd nog 1 :Y)
- Geen 'echte' HDTV
- Native res. is wel lager.. misschien makkelijk voor je kaart tijdens het gamen. (mijn x850 pe net zo goed op 1280 als op 1900, raar maar waar)

* Eerste uurtjes UT2k4 op dit scherm waren VEEL intenser.. je zit echt MEER in de game.

Kortom.. de 24" is beter, maar géén DualScreen is wel echt een gemis.
En dat is idd een lastige keuze. Toch zou ik voor de 24" gaan voor het "algemene" werk en eventueel een oud schermpie erbij voor de dualscreen functies.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik neig inderdaad toch naar 1 * 24" , voor msn'en etc kan ik ook mijn laptop gebruiken als 2e scherm, mischien eens zo'n proje installeren dat ik de laptop als 2e scherm kan gebruiken.
Probleem is dat mijn loon pas over een week of 2 binnenkomt en dus niet mee kan doen aan deze ronde van de IA :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

StarLite schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:19:
Ik neig inderdaad toch naar 1 * 24" , voor msn'en etc kan ik ook mijn laptop gebruiken als 2e scherm, mischien eens zo'n proje installeren dat ik de laptop als 2e scherm kan gebruiken.
Probleem is dat mijn loon pas over een week of 2 binnenkomt en dus niet mee kan doen aan deze ronde van de IA :(
Tot nu toe zijn er nog niet genoeg deelnemers,. Van wat ik van de IA begrijp moeten er minimaal 35 tot 45 mensen mee doen. Volgens mij kon je nog tot 1 September deelnemen :) ..

Oja, vraagje, Ik zou graag dit scherm irl willen zien, dus mocht er iemand in de omgeving Amsterdam wonen die een 2405 heeft. En geen moeite heeft met iemand die even op z'n/haar scherm kom kwijlen :9~ :P dan zou ik graag even langs komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 13:56 ]

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

dell 2405FPW voor 1099 euro direct leverbaar is dat een redelijke prijs? heb namelijk een site gevonden die ze levert.(geen dell.nl)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tuk schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:17:
dell 2405FPW voor 1099 euro direct leverbaar is dat een redelijke prijs? heb namelijk een site gevonden die ze levert.(geen dell.nl)
Moet je zelf beslissen. Dell levert zelf nu ook vrij snel < 2 weken lees je in dit topic. Je kan met wat moeite naar de 960 ongeveer gaan. Ik zou het dan eerder proberen bij Dell zelf :P

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Mja...

Ik heb 6 dagen moeten wachten op mijn scherm.
En ik heb 955 betaald (Nu zal dat ws niet meer lukken, maar 1000 denk toch wel)

Dus tja... 100 euro voor paar dagen wachten ? :)
En hoe zit het met de garantie? Want Dell gaat moeilijk doen als blijkt dat het serie nr aan iemand anders is geleverd dan aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Goed nieuws

Ik kreeg pas paar mailtjes of ik mensen kon helpen om een scherm voor rond om de 1000 euro te krijgen.

Maar als je nu naar de Dell site gaat, en dan het scherm besteld voor 1248,31 ... moet je maar eens kijken wat het totaalbedrag is ;)

Precies 1000 euro.
Er is een "speciale" actie waardoor je 260+ euro korting krijgt (maar ze adverteren er niet mee 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
whaha dat is zeker goed nieuws.

Ik zat te twijfelen om misschien mijn 2e weer te verkopen... dualscreen is echt het einde.. maar het is ook zo`n luxe.. misschien in mijn geval zelf overbodige luxe.. en het geld was leuk.. maar voor minder dan 1000,- verkoop ik hem echt niet.. dan hou ik hem liever zelf :D

Dus nu is mijn keuze lekker makkelijk.. ik hou ze gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
heeft iemand m ook al aangesloten op een extended tuner? dus geen hdtv, maar gewoon een tv tuner, die je ook welis bij die plasma schermen ziet. ik ben niet zo op de hoogte van aansluitingen enzo, maar ik wil graag via een externe tuner op zo'n 24" scherm tv kijken en m'n dvd speler erop aansluiten en in de toekomst een xbox 360? is dat allemaal mogelijk? ik lees allerlei problemen over composieten oid, maar zelfs op google kan ik niet zo 1-2-3 vinden of dit mogelijk is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Composiet is idd een ramp ...

Had mijn PS2 aangesloten ... oei oei oei wat slecht.

Heb er nog foto's van.
Maar rechte lijnen trilde... beeld zwiepte ... oei oei oei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjobiscity schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:43:
heeft iemand m ook al aangesloten op een extended tuner? dus geen hdtv, maar gewoon een tv tuner, die je ook welis bij die plasma schermen ziet. ik ben niet zo op de hoogte van aansluitingen enzo, maar ik wil graag via een externe tuner op zo'n 24" scherm tv kijken en m'n dvd speler erop aansluiten en in de toekomst een xbox 360? is dat allemaal mogelijk? ik lees allerlei problemen over composieten oid, maar zelfs op google kan ik niet zo 1-2-3 vinden of dit mogelijk is of niet?
Heb hem via s-video aangesloten op een dvd-recorder. Ook eerst via composite en was om van te huilen. Via s-video is het al stukken beter en als je op een gewone afstand zit (dus een 2-3 tal meter) dan ziet het er best wel goed uit.

Als ik tijd heb ga ik eens kijken voor een component kabel, die zou nog iets beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:40
Iemand vandaag al op de dell website gekeken? Ze hebben een nieuwe 'aanbieding' op de 2405FPW tot 24 augustus voor € 998,65. Lijkt me niet slecht, dacht nog even aan de inkoop actie deel3 maar nu...maar gewoon direct bestellen...

[ Voor 5% gewijzigd door LLaTeM op 12-08-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kijk eens 1 Pagina eerder ;)

* Roberto heeft btw Dell gebeld waar mijn scherm bleef (de vervanging dus)

Ja, nu was het opeens 20 dagen .. maar het had 1 dag kunnen zijn... ergo, ze beweerde nu dat dat het geval was.

en dat er helemaal geen van deze schermen in NL waren (Wel vreemd dat mensen de hele week door deze schermen geleverd krijgen ;))

Achjah, ik heb verteld dat ik er niet blij mee was, dat begrepen ze ook, maar ik zou gebeld worden zodra ik mijn scherm zou mogen ontvangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 12-08-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RS_003 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:58:
Kijk eens 1 Pagina eerder ;)

* Predje heeft btw Dell gebeld waar mijn scherm bleef (de vervaning dus)

Ja, nu was het opeens 20 dagen .. maar het had 1 dag kunnen zijn... ergo, ze beweerde nu dat dat het geval was.

en dat er helemaal geen van deze schermen in NL waren (Wel vreemd dat mensen de hele week door deze schermen geleverd krijgen ;))

Achjah, ik heb verteld dat ik er niet blij mee was, dat begrepen ze ook, maar ik zou gebeld worden zodra ik mijn scherm zou mogen ontvangen.
Klopt.. als DELL een fout maakt gaan ze gewoon ontkennen of iets dergelijks..
Ik mijn geval deden ze net of er nooit een actie geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjobiscity schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:43:
Die xbox 360 kunt ge daar normaalgezien niet rechtstreeks op aansluiten. Ik betwijfel ten zeerste of de xbox 360 een DVI uitgang heeft (of d-sub for that matter, dat hadden ze met huidige consoles ook kunnen doen en het is er ook niet van gekomen, hoewel ze er velen mee hadden verheugd)

Anyway, je kan je 360 wel aansluiten via composite of svideo, maar dan downgrade je het signaal naar standaard PAL-achige signalen, en analoog. Om het daarna door het scherm terug te laten oprekken met massas kwaliteitsverlies op het beeld. We spreken hier dus over gewone tv kwaliteit (in de 480 beeldlijnen, zoiets?) En dat terwijl de 360 HDTV resoluties aankan.
Dus ofwel 1920*1080 of 1280*720, wat veel beter en scherper is dan tv/composite/svideo beeld (duh)

De enige manier om te gamen op HDTV res op je dell 2405 is met een HDTV (HDMI) capture kaart in je pc, enige manier om met volledige kwaliteit op je dell scherm te gamen. Want ik vermoed toch dat je daar op doelde? xbox 360=HDTV, dell 2405= 'HDTV'...

Verder kan ik over de kwaliteit van de svideo en comp signalen niets zeggen, want ik heb het scherm niet, maar next-gen gamen zou zeker en vast een van de (belangrijkste) redenen zijn wanneer ik een aankoop overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Die xbox 360 kunt ge daar normaalgezien niet rechtstreeks op aansluiten. Ik betwijfel ten zeerste of de xbox 360 een DVI uitgang heeft (of d-sub for that matter, dat hadden ze met huidige consoles ook kunnen doen en het is er ook niet van gekomen, hoewel ze er velen mee hadden verheugd)

Anyway, je kan je 360 wel aansluiten via composite of svideo, maar dan downgrade je het signaal naar standaard PAL-achige signalen, en analoog. Om het daarna door het scherm terug te laten oprekken met massas kwaliteitsverlies op het beeld. We spreken hier dus over gewone tv kwaliteit (in de 480 beeldlijnen, zoiets?) En dat terwijl de 360 HDTV resoluties aankan.
Dus ofwel 1920*1080 of 1280*720, wat veel beter en scherper is dan tv/composite/svideo beeld (duh)

De enige manier om te gamen op HDTV res op je dell 2405 is met een HDTV (HDMI) capture kaart in je pc, enige manier om met volledige kwaliteit op je dell scherm te gamen. Want ik vermoed toch dat je daar op doelde? xbox 360=HDTV, dell 2405= 'HDTV'...

Verder kan ik over de kwaliteit van de svideo en comp signalen niets zeggen, want ik heb het scherm niet, maar next-gen gamen zou zeker en vast een van de (belangrijkste) redenen zijn wanneer ik een aankoop overweeg.
Ik neem aan dat de Xbox 360 een component aansluiting krijgt hoor. Je kan de gewone xbox ook al hdtv compatible maken met een advanced scart cable waardoor hij dus ook Component uitstuurt.
Xbox 360>Component>Dell 2405FPW lijkt me een perfecte combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet zeker of de component verbinding genoeg bandbreedte had voor het doorsturen van HD content. En of de electronica achter de compontent verbinding de HD stream dan wel aankan, maar goed, my bad.

(het is mij nog niet overkomen dat ik in die situatie was, hd via component, daarom dat ik niet zeker was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Misschien een domme vraag : ik krijg met geen mogelijkheid Auto Adjust in werking.
Ik heb het scherm aangesloten via DVI op mijn 6800le. Moet je de knop kort in drukken (+) of juist langer ingedrukt houden? heb het allebei geprobeert maar er komt niks in beeld van "auto adjust is in progress" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 13-08-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Metal schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:22:
Misschien een domme vraag : ik krijg met geen mogelijkheid Auto Adjust in werking.
Ik heb het scherm aangesloten via DVI op mijn 6800le. Moet je de knop kort in drukken (+) of juist langer ingedrukt houden? heb het allebei geprobeert maar er komt niks in beeld van "auto adjust is in progress" :)
volgens mij werkt dat uberhaupt niet met DVI, dan worden gewoon alle pixels 1-op-1 doorgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje nl. hoe komt dat de DELL 2405FPW in Nederland zo veel goedkoper is dan in België?

Op de NL site staat hij nu op 998€ en op de BE site op 1354€

Da's een verschil van 350€

Wil dit zeggen dat ik hem als Belg op de NL site gewoon voor 350€ goedkoper kan bestellen? Of gaat Dell moeilijk doen en mij naar de BE site doorsturen en BE prijzen aanrekenen?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:11:
Of gaat Dell moeilijk doen en mij naar de BE site doorsturen en BE prijzen aanrekenen?
:?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn...de wereld is niet eerlijk :'(

Nou ja, dan steel ik 'em maar gewoon, dank u wel Dell, om mij tot de misdaad te drijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nee ?

Toen ik aan het afdingen was (:+) vroeg ik aan mijn verkoper of het mogelijk was om 1 order ook naar belgie te sturen (er waren nml 3 got leden via ook graag via mij wilden kopen.. echter mocht ik maar per order 2 schermen bestellen dus dat ging niet door) maar het was geen probleem :)

Dus gewoon bellen, lijkt me geen probleem? Ben je hoogstens paar tel tikken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus gewoon naar Dell NL bellen? Als ik het geld bij mekaar heb voor m'n 24" monster ga ik dat zeker doen dan! Beetje slijmen enzo :)

Ofwel overhaal ik iemand uit NL om 'em voor mij te bestellen, dan stort ik 50€ meer terug of zo, win-win situation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook heeel erg dichbij om dit scherm te gaan bestellen.

Een ding houd mij tegen - het bericht dat om HD content in Windows Vista (Longhorn) af te kunnen spelen dat het scherm HDCP via DVI/HDMI moet gaan ondersteunen.

Nu weet ik niet of dit echt waar is, maar ik zouw het erg flauw vinden als ik dit scherm koop en daadelijk Windows Vista aanschaf, en inderdaad, om HD af te spelen een scherm met HDCP ondersteuning nodig heb.

Iemand die hier meer info over weet?

Ik wil dit scherm wel erug graag hebben - maar als dat HDCP kwestie waar is, dan denk ik dat ik voor de BenQ DV3750 ga (http://www.benq.us/Produc...t=513&page=specifications).

Is wel een TV, maar wel mooi groot, en hoge resolutie. Een ding is wel de pixel dichtheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit nog wel een verschil in een scherm van 24 inch of van 37 inch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w00t 8)7

Das idd nogal een verschil :o

Resolutie is echter het zelfde.
En dat is niet zo fijn, dan gaat deze computer 5cm groot worden ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

de benq is ook een lcd TV, geen tft computer-scherm. Je hoort er een stuk verder af te zitten :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
idd, en ik denk ook niet dat het zo scherp is als een TFT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Predje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:04:
idd, en ik denk ook niet dat het zo scherp is als een TFT..
hangt van je definitie van scherp af; ik denk dat het er vanaf een metertje of 3 a 4 prima uitziet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Natuurlijk ... maar toch ... ik sta nog iedere dag versteld van de kwaliteit van dit paneel.
En het is niet zo dat dit mijn 1e tft is ;)

Hoe zit het nml met de zwart weergave? Want dit tft laat zowat zwart zien op CRT level, al mijn andere TFT's (including mijn X-black Gen 2 schem) doen het niet zo goed als dit paneel.

Tja keuzes :) ... maar ik zou het wel weten.

3 / 4 meter is best veel om van je scherm af te zitten, en ik denk dat je heelsnel gaat turen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
RS_003 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:48:
Natuurlijk ... maar toch ... ik sta nog iedere dag versteld van de kwaliteit van dit paneel.
En het is niet zo dat dit mijn 1e tft is
zo 'scherp' is de 2405 niet hoor, zoals ik hierboven al zei is scherpte een heel relatief begrip. voor een desktopmonitor is de pixel-pitch van de 2405 behoorlijk groot (en is ook merkbaar grover dan van een 19 inch 1600x1200 paneel). de 2405 is een prima allround-scherm, maar voor precisiewerk is hij echt niet optimaal; vergeleken met zo'n scherm is hij zelfs afschuwelijk onscherp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:44
Maar je kunt toch ook niet op één meter afstand van een 37 inch tv/lcd gaan zitten. Dan zie je nix meer, nouja je ziet een klein stukje van het scherm. Het lijkt mij persoonlijk dus niet zo'n probleem. Maar of het nou echt praktisch is als computerscherm :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

litemotiv schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:13:
[...]

zo 'scherp' is de 2405 niet hoor, zoals ik hierboven al zei is scherpte een heel relatief begrip. voor een desktopmonitor is de pixel-pitch van de 2405 behoorlijk groot (en is ook merkbaar grover dan van een 19 inch 1600x1200 paneel). de 2405 is een prima allround-scherm, maar voor precisiewerk is hij echt niet optimaal; vergeleken met zo'n scherm is hij zelfs afschuwelijk onscherp. ;)
€910 tegen € 8918 is natuurlijk niet echt een eerlijk vergelijking ;) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door StarLite op 14-08-2005 13:36 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
StarLite schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:32:

€910 tegen € 8918 is natuurlijk niet echt een eerlijk vergelijking ;) ;)
nee natuurlijk niet, het gaat ook alleen even over de zgn 'scherpte'; dat de 2405 great value for money biedt was natuurlijk al een feit :)

[ Voor 4% gewijzigd door litemotiv op 14-08-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik denk niet dat je de discussie gewonnen krijg in dit topic.

Deze Dell is natuurlijk veel beter dan zo`n 37" LCD-TV als het voor een desktop betreft.

Natuurlijk heeft zo`n LCD-TV ook weer zijn goede kanten. Maar voor dit "kleine" bedrag krijg je echt zo`n topscherm. Naar mijn idee een vrijwel ongekende prijs/kwaliteits verhouding. Ik ben er persoonlijk heilig van overtuigd dat er (momenteel) geen beter scherm te krijgen is voor de PC tegen deze prijs.

Need I say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:40:
Ben ook heeel erg dichbij om dit scherm te gaan bestellen.

Een ding houd mij tegen - het bericht dat om HD content in Windows Vista (Longhorn) af te kunnen spelen dat het scherm HDCP via DVI/HDMI moet gaan ondersteunen.
allemaal goed en wel, die opmerkingen over het scherm/TV, maar dan blijft deze opmerking toch wel zwaar wegen en onbeantwoord. ^^^^

Want ik ben ook wel overtuigd dat de dell de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft op dit moment, maar dit HDTV gedoe is ook wat me tegenhoudt. Want prijs/kwaliteit is wel goed, maar het blijft voor mij althans toch een dure aankoop.

En ik ben helemaal 'into' HDTV, dus bij mijn volgende setup/pc wil ik dan ook daarvan gebruik kunnen maken. Als blijkt dat je dan een duur scherm koopt en nog geen eens blue ray/HDDVD content kan afspelen omdat je scherm een soort 'decoder' (??) moet hebben, daar kijk ik nu ook niet echt naar uit. Dan kan ik beter gewoon een goedkoper 19" scherm kopen. Want het is vooral omwille van de HDTV resolutie dat dit scherm op mijn eventuele shortlist zou staan. Dat is mijn voornaamste reden.

Anyway, dan wordt het maar wachten op windows vista zeker? En hopen dat ze niet zo lastig doen, (consument pesten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Het is nog niet 100% zeker, maar de kans bestaat wel.
Niet dat het mij ervan heeft weerhouden nu dit scherm te kopen.

Mocht het ook zover komen dan ga ik er gewoon vanuit dat je binnen 2 maanden alle toch wel af kunt spelen via de "andere" weg.

Want ik kan me ook niet indenken hoe ze dit willen gaan doen.. ik werk n.m. zelf ook op dit scherm in bijv. After Effect op HD res. Dus je "eigen" HD beelden moet je toch wel kunnen afspelen. Dan is het gewoon een kwestie van de film "opnieuw" renderen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Predje schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:15:
Deze Dell is natuurlijk veel beter dan zo`n 37" LCD-TV als het voor een desktop betreft.
ik heb het tegendeel toch ook niet beweerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo ...

2x 24" voor mijn neus atm ...

Maar ook scherm 2 is stuk ...

Pixels die het niet doen (gelukkig wel ergens op een plek waar het amper opvalt bij donkerbeeld)
En... het scherm zelf was niet goed afgewerkt... zo bolt de rechterkant een beetje naar buiten :(

En dat is niet het enige slechte nieuws voor mij vandaag ...
(maar dat is persoonlijk)

* Roberto = baalt heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:55:
Zo ...

2x 24" voor mijn neus atm ...

Maar ook scherm 2 is stuk ...

Pixels die het niet doen (gelukkig wel ergens op een plek waar het amper opvalt bij donkerbeeld)
En... het scherm zelf was niet goed afgewerkt... zo bolt de rechterkant een beetje naar buiten :(

En dat is niet het enige slechte nieuws voor mij vandaag ...
(maar dat is persoonlijk)

* barrymel = baalt heel erg.
ik heb er nu ook 2 :)

alleen 2e nog niet uit de doos gehaald, ga ik zo nog doen :-)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nja ... nummer 3 gaat (volgens de dell site) morgen verzonden worden.
Dus volgende week maandag heb ik er 3 8)7 (hoewel ik liever gewoon 1 goede heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:23:
Dus volgende week maandag heb ik er 3 8)7 (hoewel ik liever gewoon 1 goede heb :P )
nou zo ver ik het nu zie lijkt die van mij goed te zijn

iemand nog een idee hoe je snel dode pixels kan zien ?

ik heb even command fullscreen gestart dus zwart beeld
en daarna fullscreen notepad dus alles wit

en zag niet zo 123 iets :)

dus hopelijk vind ik nix terug :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RS_003 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:23:
Je zal toch niet elke keer nieuwe kopen he? :P
Worden ze niet gewoon netjes vervangen door DELL?

*ben trouwens blij dat ik 2 perfecte heb staan, maar dat mag ook wel na dat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
barrymel schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

nou zo ver ik het nu zie lijkt die van mij goed te zijn

iemand nog een idee hoe je snel dode pixels kan zien ?

ik heb even command fullscreen gestart dus zwart beeld
en daarna fullscreen notepad dus alles wit

en zag niet zo 123 iets :)

dus hopelijk vind ik nix terug :)
Tooltje vanaf m'n site Hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 15-08-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Op inkoopacties.net staat hij voor 910 euro. Is al de 3e actie, als je wilt wachten en die paar euro nog eraf wil hebben is dat de moeite misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

nou en bedankt he, ik heb 1 (of 2 onder elkaar) dode pixel, die had ik niet gezien zonder jou tooltje ;)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Garantie dus?

Of er mee leven?

Ik igg niet, "we" betalen niet 1000+ euro ( in mijn geval voor 2 1800) voor schermen met zulke foutjes. Mocht ik mijn scherm ooit nog willen verkopen ben ik opens de helft van de waarde kwijt door 1 zon rot pixeltje... :( (En foute afwerking bij scherm nr 2 ...)

Ik ben blij dat ik hem direct zelf heb gekocht, ipv bij de IA :)
Want dan moest de garantie allemaal via de IA organisatoren...

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 16-08-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
RS_003 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:49:
Garantie dus?

Of er mee leven?

Ik igg niet, "we" betalen niet 1000+ euro ( in mijn geval voor 2 1800) voor schermen met zulke foutjes. Mocht ik mijn scherm ooit nog willen verkopen ben ik opens de helft van de waarde kwijt door 1 zon rot pixeltje... :( (En foute afwerking bij scherm nr 2 ...)

Dat is makkelijker voor jouw ja. Maar een 'bedrijf' kan meer druk uitoefenen. :) Hoewel je dat niet merkte in de levertijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
ik wil straks tv kunnen kijken op mijn dell 2405, zonder dat mijn computer of laptop aanstaat.
hoe kan ik dat het beste doen? mij lijkt een externe tv tuner erop aan sluiten, maar die kan ik dus nergens vinden. ik wil ook graag tv opnemen, misschien is daar een combinatie van te maken. ik heb er helaas geen verstand van :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10-09 22:12
Gewoon een videorecorder tussen zetten? Kan je gelijk tv opnemen.. ;)

Wat betreft ervaringen met dit ding:
Nog geen, aangezien Dell weer zit te prutsen en het niet voor elkaar kan krijgen om wat pakketjes op het goede adres af te leveren.. :r

Ook de eerste en laatste keer dat ik wat van Dell bestel.
Volgende keer misschien beter wachten totdat Samsung met het scherm komt, dan heb je 't wellicht zelfs sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
kan ik er ook zo'n hdd recorder tussen zetten? dat lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
ik heb er ook maar 1 gekocht :) tot op het laatste moment getwijfeld, 490 euro voor een perfecte 19" en een losse tv kopen of toch een 24" scherm. uiteindelijk voor het laatste gekozen. zakelijk gekocht, dus ik betaalde 843,20 euro exclusief btw inclusief 4 euro verzendkosten :? heb bij dell ook welis meer moeten betalen, maar toen ik daarvoor belde kon het in ene goedkoper.
nu maar gewoon via de site besteld, heel veel was er toch niet meer vanaf gegaan.
volgens de site moet ik rekening houden met 8 dagen levertijd. nouja ik zie het wel :). heb geen super haast ondanks dat ik wel snel wil kunnen gebruiken maken van dit monster :).
weet iemand of mijn 6600 GT trouwens de native resolutie aankan? T zal toch wel? Mijn Laptop met x300 draait iig de resolutie 1920, 1200 standaard al, dus ik ga er vanuit dat ie dat ook wel via vga kan. :) Jammer dat er geen dvi op zit, maar dat kon niet volgens dell, alleen in het 17" scherm, maar dat vind ik dan weer geen laptop.

Als ik hem heb zal ik er is wat foto's van maken voor de nieuwsgierige die nog even de kat uit de boom kijkt.

Ik hoop de komende 10 jaar geen monitor meer te hoeven kopen, echt een rib uit me lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:44
sjobiscity schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:12:
ik heb er ook maar 1 gekocht :) tot op het laatste moment getwijfeld, 490 euro voor een perfecte 19" en een losse tv kopen of toch een 24" scherm. uiteindelijk voor het laatste gekozen. zakelijk gekocht, dus ik betaalde 843,20 euro exclusief btw inclusief 4 euro verzendkosten :? heb bij dell ook welis meer moeten betalen, maar toen ik daarvoor belde kon het in ene goedkoper.
nu maar gewoon via de site besteld, heel veel was er toch niet meer vanaf gegaan.
volgens de site moet ik rekening houden met 8 dagen levertijd. nouja ik zie het wel :). heb geen super haast ondanks dat ik wel snel wil kunnen gebruiken maken van dit monster :).
weet iemand of mijn 6600 GT trouwens de native resolutie aankan? T zal toch wel? Mijn Laptop met x300 draait iig de resolutie 1920, 1200 standaard al, dus ik ga er vanuit dat ie dat ook wel via vga kan. :) Jammer dat er geen dvi op zit, maar dat kon niet volgens dell, alleen in het 17" scherm, maar dat vind ik dan weer geen laptop.

Als ik hem heb zal ik er is wat foto's van maken voor de nieuwsgierige die nog even de kat uit de boom kijkt.

Ik hoop de komende 10 jaar geen monitor meer te hoeven kopen, echt een rib uit me lijf.
Als je een dockingstation koopt voor je laptop, kun je wel via DVI werken. En ook met hoge resoluties...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RS_003 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:49:
Garantie dus?

Of er mee leven?

ja het valt niet echt op, ik moet echt zoeken er naar, of moeten ze um omruilen dan ? tis volgens mij toch bij zoveel pixels en als het recht in je gezichtsvlak zit ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjobiscity schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:20:
ik wil straks tv kunnen kijken op mijn dell 2405, zonder dat mijn computer of laptop aanstaat.
hoe kan ik dat het beste doen? mij lijkt een externe tv tuner erop aan sluiten, maar die kan ik dus nergens vinden. ik wil ook graag tv opnemen, misschien is daar een combinatie van te maken. ik heb er helaas geen verstand van :(.
ff zoeken vriend:
Avermedia verkoopt losse tuners en nog legio andere merken.
Anders pak je een oude video (of een nieuwe) dan kun je ook opnemen, nog beter neem gelijk een HD recorder met ingebouwde tuner. Gewoon ff zoeken en je wordt vanzelf wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er al een opvolger aangekondigd is? Voor de 20" anders? Ik ben een beetje huiverig om hem te kopen namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met 4launch
Daar hebben ze em voor € 989 (incl. BTW) daar komen dan nog € 10 aan verzendkosten bij.
Dit is dan inclusief (zit dus standaard in de prijs) 4Launch Dode pixelgarantie voor >20 inch t.w.v. € 69 wat inhoudt dat je max. 1 dode subpixel mag hebben.
Ik hoop dat dit niet inhoudt dat ze van Dell, tegen een gereduceerde prijs, alle schermen inkopen die max. 1 dode subpixel hebben en ze vervolgens weer verkopen aan de consument.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
volgens mij hadden die gasten al een stel gekocht, ze boden ze eerst aan voor 1040, maar nu ging dell zelf onder de 1000 zitten (of vergis ik me met een andere zaak?)als je er echt een berg afneemt kan je ze vast wel voor 850 krijgen ofzo, dus nog steeds een aardige marge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik vind 70 euro voor geen garantie toch wel veel..
Op een scherm van €1000 verwacht ik een pixelperfect scherm, "garantie" op een deels kapot scherm zou ik zelf nooit doen..

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Vandaag ook mijn twee schermen mogen ontvangen. Degene die ik hier nu voor me staan heeft iig geen dode pixels of sub-pixels voor zover ik kan zien met dat 'dode pixel proggie'.
Ben er tot nu toe erg tevreden mee :D

Verwijderd

Gisteren heeft Dell een promo mailing gedaan voor België (consumenten) met daarin 20% korting op de 2405FPW.

Wanneer je op de link klikt krijg je helaas nog de oude prijs te zien van 1354,23 euro.

Is er al iemand in geslaagd de promo te vinden?

• Roberto
Zo ... morgen komt dell mijn 1e scherm ophalen ... was het niet zo dat ik er morgen niet ben 8)7

Dusch.. Ik kan weer de helpdesk gaan bellen (joepie ...)

Verwijderd

StarLite schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:11:
Ik vind 70 euro voor geen garantie toch wel veel..
Op een scherm van €1000 verwacht ik een pixelperfect scherm, "garantie" op een deels kapot scherm zou ik zelf nooit doen..
Ik bedoelde dus dat die dode pixelgarantie standaard in de prijs zit verwerkt.

• litemotiv
RS_003 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:04:
Zo ... morgen komt dell mijn 1e scherm ophalen ... was het niet zo dat ik er morgen niet ben 8)7

Dusch.. Ik kan weer de helpdesk gaan bellen (joepie ...)
ik ga maar stoppen met dit topic te volgen, dit gaat helemaal nergens meer over

• Satch
  • Niet online
litemotiv schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:30:
[...]

ik ga maar stoppen met dit topic te volgen, dit gaat helemaal nergens meer over
Gaat inderdaad een beetje teveel over de slechte service/levering van Dell. En dat is volgens mij offtopic. Toch RS_003 :> :P

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

4Launch is wel een goede shop hoor, heb ook al een paar keer zaken met ze gedaan en daar viel niks op aan te merken. Die pixel garantie is in ieder geval beter dan je bij Dell zelf krijgt, want daar krijg je geen enkele garantie..

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

is deze scherm kwalitatief beter kwa kleuren en kleurdiepte dan de Dell 20 inch (2005fpw)?
weet iemand dit misschien?

70 euro betalen voor een pixel garantie waarbij 1 dode pixel mag onstaan is een beetje te veel van het goed, doet toch niemand, anders ben je niet goed bij je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:54:
4Launch is wel een goede shop hoor, heb ook al een paar keer zaken met ze gedaan en daar viel niks op aan te merken. Die pixel garantie is in ieder geval beter dan je bij Dell zelf krijgt, want daar krijg je geen enkele garantie..
Bij Dell kan je gewoon zeggen dat je er meerdere hebt. Ze kijken er toch niet naar :P (Of je het op zo'n manier regelt moet iedereen zelf beslissen) :)
alvv schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:56:
is deze scherm kwalitatief beter kwa kleuren en kleurdiepte dan de Dell 20 inch (2005fpw)?

70 euro betalen voor een pixel garantie waarbij 1 dode pixel mag onstaan is een beetje te veel van het goed, doet toch niemand, anders ben je niet goed bij je hoofd.
Volgens mij was de 2005FPW beter in kleurweergave en dan met name de kleur groen. :)

In het vorige topic had ik hier al wat over gepost [rml]Metal in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3"[/rml]
:)

Goede vergelijking tussen de 2005 en 2405
2005 vs 2405 @ prad.de
gelijk toegevoegd in de startpost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 19-08-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:56:

NOGMAALS, die dode pixelgarantie zit "gratis" in de prijs verwerkt. Dus voor min of meer hetzelfde bedrag als bij Dell, krijg je dus WEL enige vorm van pixelgarantie. Bij Dell dus helemaal geen!

Verder, als je in dode pixel poll kijkt zie je dat men i.h.a. 3 of meer dode subpixels heeft. Bij 4Launch krijg je dus bij meer dan 1 dode subpixel een nieuwe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders: Bestaat er software die ervoor zorgt dat je je scherm kan indelen in sectoren? Want dit scherm is wel beetje groot.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
Wat een systeem zeg :| Gister kreeg ik een mail waarin ik mijn orderstatus kon terug vinden enzo, en een pdf-je met informatie, daarin staat: verwachte afleverdatum: 26-8-05, ik ga toch maar even dat ordersysteem in. Met mijn ir-nummer en email adres kom ik er niet eens in, maar met ordernummer en klantnummer kom ik er wel in. Wat blijkt hij is gister op de post gedaan, en ze verwachten dat hij morgen(zaterdag :?) hier is. Maar als ik dan op de UPS link klik is hij nergens te vinden.
WTF??

Edit: ook zo'n mooie verzenddatum: Uw order is verzonden 8/18/2005 23:59

[ Voor 8% gewijzigd door sjobiscity op 19-08-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het vorige topic van een aantal tweakers begrepen dat HDTV er zeer mooi uit ziet op dit scherm. Nou heb ik hem ook staan en daarbij een beest van een pc, maar HDTV zorgt er toch nog voor dat het niet helemaal vloeiend loopt. Het beeld is verder weel zeer mooi.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Specs : X2 4600, 2048 Mb geheugen en in raid 2 x 10.000 rpm schijven.

Zou toch voldoende moeten zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Je moet ook n behoorlijke videokaart hebben :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep mijn schermpie net binnen :)

hij is echt geil :9 wat een verschil met een 17"crt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:55:
Zou toch voldoende moeten zijn, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Probeer je het met windows mediaplayer? Die werd in dat vorige topic al als mogelijke oorzaak van niet-soepelheid gezien ;)
Probeer dus eens een andere player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

sjobiscity schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:53:
Wat een systeem zeg :| Gister kreeg ik een mail waarin ik mijn orderstatus kon terug vinden enzo, en een pdf-je met informatie, daarin staat: verwachte afleverdatum: 26-8-05, ik ga toch maar even dat ordersysteem in. Met mijn ir-nummer en email adres kom ik er niet eens in, maar met ordernummer en klantnummer kom ik er wel in. Wat blijkt hij is gister op de post gedaan, en ze verwachten dat hij morgen(zaterdag :?) hier is. Maar als ik dan op de UPS link klik is hij nergens te vinden.
WTF??

Edit: ook zo'n mooie verzenddatum: Uw order is verzonden 8/18/2005 23:59
Dat is een Amerikanse notering voor 18/8/2005.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
_Dune_ schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:41:
[...]

Dat is een Amerikanse notering voor 18/8/2005.
bedoel meer de tijd,
vraag me af of ze ook daadwerkelijk dat ding om 23.59 ingeklokt hebben ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ACM schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Probeer je het met windows mediaplayer? Die werd in dat vorige topic al als mogelijke oorzaak van niet-soepelheid gezien ;)
Probeer dus eens een andere player.
Idd,

Je moet videolan player gebruiken :)
(in het kort dus VLC)

Dat werkt vele malen beter, en zo krijg ik tenminste fullscreen beeld ipv balken.
En het programma reageert ook nog sneller als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb vandaag ook dit Dell schermpje binnen, maar de mijne geeft een hoge piep. Het lijkt een beetje op de typische piep die crt's ook wel eens geven, maar dan iets lager. Hebben meer mensen hier last van?

Verder is 't overigens wel een fraai schermpje, alleen blijft 't toch echt wel een tft: zwart is niet echt altijd zwart, snelle bewegingen zie je wel degelijk na-ijlen en zeker bij donkere beelden zie je dat de helderheid niet vanuit elke kijkhoek even hoog is. Maar op zich valt het beeld me voor een tft niet tegen, zeker niet nadat ik 'm net met een Spyder gecalibreerd heb. Ik kan trouwens iedereen zeer sterk aanbevelen deze monitor goed te calibreren, want de kleuren zijn echt enorm veel beter geworden door de calibratie, daarvoor stond alles echt veel te helder.

[edit]
Ik ben blijkbaar niet de enige die last van gepiep heeft, getuige dit topic op de Dell forums :( Hopelijk is er een oplossing voor, want ik word toch redelijk gestoord van dat geluid..

[ Voor 19% gewijzigd door jasjenl op 19-08-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

jasjenl schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:22:
Ik heb vandaag ook dit Dell schermpje binnen, maar de mijne geeft een hoge piep. Het lijkt een beetje op de typische piep die crt's ook wel eens geven, maar dan iets lager. Hebben meer mensen hier last van?

Verder is 't overigens wel een fraai schermpje, alleen blijft 't toch echt wel een tft: zwart is niet echt altijd zwart, snelle bewegingen zie je wel degelijk na-ijlen en zeker bij donkere beelden zie je dat de helderheid niet vanuit elke kijkhoek even hoog is. Maar op zich valt het beeld me voor een tft niet tegen, zeker niet nadat ik 'm net met een Spyder gecalibreerd heb. Ik kan trouwens iedereen zeer sterk aanbevelen deze monitor goed te calibreren, want de kleuren zijn echt enorm veel beter geworden door de calibratie, daarvoor stond alles echt veel te helder.

[edit]
Ik ben blijkbaar niet de enige die last van gepiep heeft, getuige dit topic op de Dell forums :( Hopelijk is er een oplossing voor, want ik word toch redelijk gestoord van dat geluid..
hoor je dat gepiep continue? Ik heb nergens last van, dus lijkt me een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:59:
Gisteren heeft Dell een promo mailing gedaan voor België (consumenten) met daarin 20% korting op de 2405FPW.

Wanneer je op de link klikt krijg je helaas nog de oude prijs te zien van 1354,23 euro.

Is er al iemand in geslaagd de promo te vinden?
Vandaag besteld. Geen probleem. Gewoon Dell NL bellen (Belgische telnr wordt trouwens gewoon doorgestuurd naar NL). 2405FPW kost 1016 euro (iets meer dan in NL komt door 21% BTW ipv 19% BTW). Creditcard betaling, levering binnen 5 dagen. Wel opschieten actie duurt to 23 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

M55 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:44:hoor je dat gepiep continue? Ik heb nergens last van, dus lijkt me een defect.
Nou, pas als de monitor een tijdje aan heeft gestaan, en dan wel redelijk continue. In dat Dell forum lees ik dat het waarschijnlijk een warmte probleem is, een heleboel mensen hebben er daar last van en Dell heeft er vooralsnog geen echte oplossing voor :| . Er is daar zelfs iemand die een ventilator aan z'n Dell gehangen heeft en dan begint ie niet meer te piepen 8)7

Maar ik las daar ook dat het bij minder hoge helderheids instellingen ook wel eens minder wil zijn, waarschijnlijk omdat de monitor dan minder warm wordt. Nu heb ik net de helderheid helemaal op 0 gezet (dan is de monitor eigenlijk nog steeds erg fel, dus dat levert voor 't beeld geen problemen op, eigenlijk alleen maar beter) en nadat de monitor even heeft uitgestaan, heb ik tot nog toe geen piepen meer gehoord. Hopelijk blijft 't nu weg, want als dat piepen een terugkerend probleem is, gaat dit scherm wel terug naar Dell.

Toch wel een minpunt en vreemd dat ik er hier nog verder niemand over heb gehoord (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

jasjenl schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:57:
[...]
Nou, pas als de monitor een tijdje aan heeft gestaan, en dan wel redelijk continue. In dat Dell forum lees ik dat het waarschijnlijk een warmte probleem is, een heleboel mensen hebben er daar last van en Dell heeft er vooralsnog geen echte oplossing voor :| . Er is daar zelfs iemand die een ventilator aan z'n Dell gehangen heeft en dan begint ie niet meer te piepen 8)7

Maar ik las daar ook dat het bij minder hoge helderheids instellingen ook wel eens minder wil zijn, waarschijnlijk omdat de monitor dan minder warm wordt. Nu heb ik net de helderheid helemaal op 0 gezet (dan is de monitor eigenlijk nog steeds erg fel, dus dat levert voor 't beeld geen problemen op, eigenlijk alleen maar beter) en nadat de monitor even heeft uitgestaan, heb ik tot nog toe geen piepen meer gehoord. Hopelijk blijft 't nu weg, want als dat piepen een terugkerend probleem is, gaat dit scherm wel terug naar Dell.

Toch wel een minpunt en vreemd dat ik er hier nog verder niemand over heb gehoord (toch?).
Tja, blijkbaar hebben niet veel mensen hier er last van. Ik zou sowieso het monitor terug sturen, tenminste ik zou het nogal irritant vinden. Zelf heb ik de helderheid op 54% staan, zonder gepiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:46:
[...]

Vandaag besteld. Geen probleem. Gewoon Dell NL bellen (Belgische telnr wordt trouwens gewoon doorgestuurd naar NL). 2405FPW kost 1016 euro (iets meer dan in NL komt door 21% BTW ipv 19% BTW). Creditcard betaling, levering binnen 5 dagen. Wel opschieten actie duurt to 23 augustus.
Ik dus bellen om te bestellen (op zaterdag) zegt die kerel terug te bellen maandag!!! 'Ik doe geen partservice' of zoiets, grrrrrrrrrrrrr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
De prijs is al weer gezakt naar € 998,65 bij Dell. Nog ff iets lager en het is serieus te overwegen om het scherm aan te schaffen.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:40
Heeft iemand ervaring met de Dell 2405FPW.INF? ftp://ftp.dell.com/monitors/R91058.EXE
Of maakt het weining uit vergeleken met de default plug and play...

Wat me verder opviel is dat wanneer ik een window open heb staan met de scrollbar rond het gebied waar de powercable zich bevindt en ik begin te scrollen (niet met de scroll-indicator) maar door te klikken op het witte dan hoor ik een piepje van het scherm komen. Verplaatst ik de window helemaal naar links en doe hetzelfde dan hoor ik het niet?!?!?

[ Voor 8% gewijzigd door LLaTeM op 20-08-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Stimpy001 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:57:
De prijs is al weer gezakt naar € 998,65 bij Dell. Nog ff iets lager en het is serieus te overwegen om het scherm aan te schaffen.
Euh volgens mij staat deze prijs er de hele week al hoor. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

LLaTeM schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:19:
Heeft iemand ervaring met de Dell 2405FPW.INF? ftp://ftp.dell.com/monitors/R91058.EXE
Of maakt het weining uit vergeleken met de default plug and play...
Ik wist niet eens dat die inf file daadwerkelijk bestond. Op de cd die meegeleverd wordt, hebben ze het er wel over maar is die .inf file nergens te vinden |:( Maar ik denk niet dat het veel zal uitmaken, wat zou het verschil kunnen zijn?
Wat me verder opviel is dat wanneer ik een window open heb staan met de scrollbar rond het gebied waar de powercable zich bevindt en ik begin te scrollen (niet met de scroll-indicator) maar door te klikken op het witte dan hoor ik een piepje van het scherm komen. Verplaatst ik de window helemaal naar links en doe hetzelfde dan hoor ik het niet?!?!?
Dit lijkt me een soortgelijk probleem als het (constante) gepiep dat ik al eerder heb genoemd. Dat lijkt ook enigszins samen te hangen met wat er op het beeld gebeurt, alleen niet zo specifiek als jij omschrijft. Ik heb nog eens wat meer forums op internet gelezen en dat gepiep (vaak 'high pitched squeal' genoemd) is toch echt wel een vaker voorkomend probleem met deze monitor. Het lijkt ook niet uit te maken welke revisie je hebt, je moet gewoon net mazzel hebben dat je een exemplaar hebt die er geen last van heeft. Ik heb er vandaag nog niet veel last van gehad, maar af en toe heb ik het toch nog gehoord. Eén van de redenen om eens een tft te proberen was voor mij juist dat m'n oude crt af en toe piepte. Blijkbaar dan toch de verkeerde tft gekozen :| ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik wil maandag een 2405FPW bestellen en hem voornamelijk voor games gebruiken.

Graag zou ik wat willen weten mbt tot het spelen van spellen die de native resolutie van 1920*1200 niet ondersteunen.

Hoe lossen jullie games met dit scherm dit op. Speel je het spel in uitgerekt breedbeeld of speel je met 2 zwarte balken aan de zijkant.

Als je met die zwarte balken speelt ziet het er dan nog een beetje uit of niet en moet je dat elke keer instellen of onthoud de monitor het.

Als laatste vraag zijn er al veel games die wide aspect ondersteunen, ik weet bijv dat GTA san andreas het wel doet.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nou 24" Nr 3 aangesloten.

Geen dead pixels zover ik kan zien...
Maar wel een brom geluid.
Wat een keer zo hard was dat ik het op 1 meter nog kon horen ... een tik tegen de monitor verhielp dat ... maar wel erg vaag :(

Kan het me dan nooit meezitten * Roberto heeft echt de worst week ever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14-09 08:16
Ga er ook maar 1 kopen, nu ze nog eens honderd euro goedkoper zijn geworden (had gebeld met Dell en kreeg voor 1100 euro incl. verzenden een offerte).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ballebek schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:08:
Ga er ook maar 1 kopen, nu ze nog eens honderd euro goedkoper zijn geworden (had gebeld met Dell en kreeg voor 1100 euro incl. verzenden een offerte).
Het scherm staat op het ogenblik op de Dell site voor € 998,65 en niet voor €1200. :+
Met verzending wordt dat €1000 en nog een klein beetje....

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 21-08-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jasjenl schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:57:
[over piepende Dell schermen]
Je bent niet de eerste hoor. In eerdere 2405FPW threads hier op GoT is dit ook al aangehaald door enkele mensen. Zelf heb ik zeven 2405FPW's uitvoerig getest, maar bij geen enkel van deze schermen heb ik een piep kunnen vaststellen. Na het lezen van de ervaringen met het gepiep ben ik zelfs met enkele mensen aan het experimenteren geslagen of we echt geen piep uit het scherm kregen. Maar niets... Dus blijkbaar is het een exemplarisch probleem met de Dell schermen. Je zult natuurlijk wel maar net de pech hebben zulk een scherm te hebben.

De oorzaak is hoogst waarschijnlijk een spoel in de voeding of inverter die niet of niet goed vastgelakt is. Spoelen hebben de neiging om te trillen. Afhankelijk van de frequentie kan dat een hoge pieptoon opleveren. Je kan dat overigens zelf repareren door een kwak dikke, hard wordende verf/lak over de spoel te smeren (dat dempt de trillingen), maar aan een scherm dat nog gloednieuw is zou ik zeker niet gaan zitten knoeien. Terug ermee naar Dell als het storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14-09 08:16
_Dune_ schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:38:
[...]

Het scherm staat op het ogenblik op de Dell site voor € 998,65 en niet voor €1200. :+
Met verzending wordt dat €1000 en nog een klein beetje....
Bedoelde ik ook, 1100 - 100 :+
Scherm stond 2 weken terug nog op 1249,- op de site

Besteld btw.. Iemand nog een Compaq P1210 kope ?

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 21-08-2005 14:37 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook geen gepiep hier :) en gelukkig maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Zojuist 1 besteld bij dell 1003,- euro incl. bezorgkosten en 3 jaar garantie.

Levertijd 8-10 werkdagen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb 'm ook zojuist besteld :)

M'n Iiyama 22" HM204DT CRT is voor 400€ de deur uitgegaan, scheelt enigzins in de investering :7
Had niet verwacht ooit een TFT te gaan kopen, altijd huiverig geweest ivm ghosting, kleurechtheid etc..
Maar toen ik dit scherm bij een maat zag staan was ik verkocht, prachtig gewoon _/-\o_
Hoop 'm snel binnen te krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door CHeeCH op 22-08-2005 14:05 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.