StarLite schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:59:
Ik denk dat ik er pas achter kom als ik het beide een tijdje heb draaien. Heb helaas niet het geld voor én 2*20"en 1* 24"
1920x1200 is wel mooi enzo, maar het is maar "iets meer" dan de 1600x1200 die ik nu draai en dat zit me wat dwars, dual 1600x1200 [of 1860x1050 oid @ de dells] is gewoon veeeel meer pixels voor hetzelfde geld. De vraag is alleen of 1 24" niet fijner/handiger/mooier/beter is..
Moeilijk moeilijk

Ik weet niet waar je woont.. maar je mag best hier een keer komen kijken. (ik kick op de reactie van mensen die deze DELL in dualscreen zien)
En misschien heb je met dualscreen 20" wel meer pixels maar het oppervlak per scherm is kleiner en dus kun je per applicatie minder pixels gebruiken.
Even mijn algemene ervaringen en voors en tegens om je te helpen;
24" Dell
- Meer pixel op één scherm > groter gamen, films kijken, apps
- Betere specs kwa helderheid, zwartdiepte etc.
- Goed gekalibreerd is het echt een topscherm (prijs/kwal.) ook voor grafisch gebruik
- Gamen gaat -naar mijn ervaring/idee- heel goed.*
- HDTV.. 1080i is echt zo`n genot
20" Dell Dualscreen
- Totaal meer pixels, maar niet geschikt voor 1 film, 1 game, 1app
- Specs zijn iets minder én er zijn een aantal vervelende eigenschappen bekent
- DualScreen is wél echt beter dan één scherm (fullscreen gamen én MSN of app en tutorial)
- Mocht er ooit 1 kapot gaan heb je er altijd nog 1
- Geen 'echte' HDTV
- Native res. is wel lager.. misschien makkelijk voor je kaart tijdens het gamen. (mijn x850 pe net zo goed op 1280 als op 1900, raar maar waar)
* Eerste uurtjes UT2k4 op dit scherm waren VEEL intenser.. je zit echt MEER in de game.
Kortom.. de 24" is beter, maar géén DualScreen is wel echt een gemis.
En dat is idd een lastige keuze. Toch zou ik voor de 24" gaan voor het "algemene" werk en eventueel een oud schermpie erbij voor de dualscreen functies.