[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Het zullen een paar lange 8-10 dagen worden om te wachten, maar het is niet anders.

Ik heb er meer dan 1 maand over nagedacht of ik dit scherm zou kopen of niet.

Mijn huidige Iiyama 481s 19" tft is pas 1 1/2 jaar oud.

Ik heb de laatste maand nog flink geinvesteerd met oa een 7800 GTX cpl met nieuw mobo en processor en een Logitech Z-5500 Digital speaker systeem.

Een super groot scherm die mijn 7800 GTX eens flink laat werken voor zijn geld was het enige wat er nog aan ontbrak voor de ultieme game ervaring.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook effe gebeld. En die kwam te zeggen een levertijd van 4 à 5 werkdagen. De offerte krijg ik zometeen :Y)
Prijs 1020€
Voor ons Belgen, gewoon dell België bellen, blijkbaar is de prijs op de Belgische site een foutje(nouja zegmaar blunder ;))

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:42:
Zojuist ook effe gebeld. En die kwam te zeggen een levertijd van 4 à 5 werkdagen. De offerte krijg ik zometeen :Y)
Bij mij op de offerte staat levertijd 8-10 werkdagen :( :(

Misschien komt het omdat ik hem zakelijk heb besteld.

Ik heb em inmiddels al telefonisch betaald en aan het eind van de week ga ik toch even bellen om te kijken of ik em niet eerder binnen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

Bij mij op de offerte staat levertijd 8-10 werkdagen :( :(

Misschien komt het omdat ik hem zakelijk heb besteld.

Ik heb em inmiddels al telefonisch betaald en aan het eind van de week ga ik toch even bellen om te kijken of ik em niet eerder binnen kan krijgen.
Verdoeme op die offerte staat er 10-15 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:53:
[...]

Verdoeme op die offerte staat er 10-15 dagen :(
Het lijkt erop dat veel mensen hem nog bestellen voor dat de actie woensdag afloopt.

15 WERKdagen is wel even 3 weken.

Kan een van de bezitters van dit scherm eens uitleggen hoe de picture by picture werkt.

Kun je dat van 2 ingangen tegelijk gebruik maken ?? en werkt dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Het lijkt erop dat veel mensen hem nog bestellen voor dat de actie woensdag afloopt.

Kan een van de bezitters van dit scherm eens uitleggen hoe de picture by picture werkt.

Verwachte afleverdatum is verandert naar 24 augustus(stond eerst op 1 september) + staat nu op stap 4 'Order word klaargemaakt voor verzending' :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Henkus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Alstu : [rml]Metal in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2"[/rml]
Ik was trouwens vergeten S-video toe te voegen. Dat hoort bij de Tv signalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Bij mij staat er (vandaag orderbevestiging gehad, kon niet een ander leveradres opgegeven dan factuuradres met creditcard :() "Verwachte leverdatum 1-9-2005"

Ben benieuwd of ie er dan is :D
Heb namelijk mijn oude computer met mijn huidige scherm al verkocht, vrijdag brengen bij diegene :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik lees tot nu toe alleen maar positieve reacties, geld ook voor gamen volgens mij..
Maar nu wil ik een hdtv/monitor gaan aanschaffen voornamelijk voor gamen en grafische toepassingen, van de grafische mogelijkheden ben ik inmiddels overtuigt, maar de eerste maanden wil hem gebruiken voor gamen in combinatie met de xbox360.. (en ten tijde dat de ps3 uitkomt uiteraard daarvoor) maar hoe zit het met de reactietijd met games.. snelle games, dit moet voor mij echt perfect zijn, ik ben nogal iemand die erop gaat letten en zich er erg aan irriteert als 't eenmaal opvalt.
16ms lijkt toch niet erg snel op papier.. meningen, ervaringen en andere opmerkingen of alternatieven zijn uiterst welkom! alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:55:
hmm, ik lees tot nu toe alleen maar positieve reacties, geld ook voor gamen volgens mij..
Maar nu wil ik een hdtv/monitor gaan aanschaffen voornamelijk voor gamen en grafische toepassingen, van de grafische mogelijkheden ben ik inmiddels overtuigt, maar de eerste maanden wil hem gebruiken voor gamen in combinatie met de xbox360.. (en ten tijde dat de ps3 uitkomt uiteraard daarvoor) maar hoe zit het met de reactietijd met games.. snelle games, dit moet voor mij echt perfect zijn, ik ben nogal iemand die erop gaat letten en zich er erg aan irriteert als 't eenmaal opvalt.
16ms lijkt toch niet erg snel op papier.. meningen, ervaringen en andere opmerkingen of alternatieven zijn uiterst welkom! alvast bedankt.
Dat is eigenlijk zeer moeilijk. Het beste is als je iemand in de buurt zoekt die dat scherm heeft waar je hem even mag uitproberen. Aangezien het zeer persoonlijk is. Ik zie soms wel een soort van ghosting maar erger me der niet aan let er dus ook niet op. En dan heb ik het over games. (san andreas). alhoewel die ook een soort blur bij hoge snelheden heeft ingebouwd moet ik dus nog een keer vergelijken. En bij Films heb ik nog nooit iets van ghosting gezien. Wel dat de zwartwaarde niet echt super is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03

MazeWing

The plot thickens...

Valt het iemand eigenlijk op dat wanneer je onder de 60 fps komt (dus zeg maar 50) dat het veel minder soepel lijkt te gaan dan 50 fps op een crt (op een crt is 50 fps perfect the spelen) Ik weet niet of dit iets is wat alle tft's hebben, daar kunnen jullie me vast wel bij helpen ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:55:hoe zit het met de reactietijd met games.. snelle games, dit moet voor mij echt perfect zijn, ik ben nogal iemand die erop gaat letten en zich er erg aan irriteert als 't eenmaal opvalt.
Ik vraag mij dit ook af eigenlijk.

Men zei namelijk ook dat er geen 'lag' te merken was bij de Logitech MX700 (draadloze) muis. Nou ik kan je zeggen dat ik met deze muis echt niet kon gamen. Ik vond de lag echt zwaar storend. Dus ik vraag me af of ik me ook bij dit scherm ga storen aan ghosting die voor andere mensen niet merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:44
CroitiX schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:59:
[...]

Ik vraag mij dit ook af eigenlijk.

Men zei namelijk ook dat er geen 'lag' te merken was bij de Logitech MX700 (draadloze) muis. Nou ik kan je zeggen dat ik met deze muis echt niet kon gamen. Ik vond de lag echt zwaar storend. Dus ik vraag me af of ik me ook bij dit scherm ga storen aan ghosting die voor andere mensen niet merkbaar is.
Ik weet waar je het over hebt met betrekking op die lag bij de mx700. Dit ben ik wel eens tegengekomen op een ander systeem dan die van mij.

Ik heb dit schitterende scherm nu enkele dagen in mijn bezit en ik ervaar geen lag ( ik heb een mx518 op 500Mhz ).
Ik speel cs:s op redelijk hoog niveau.
In vergelijking met de CRT die ik eerst had kan ik geen punten ontdekken waar ik er op achteruit ben gegaan.
Ik heb nog geen ghosting kunnen opmerken.

Het is een genot om met dit scherm te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een lijst te vinden, welke pci-e kaarten de native resolution van 1920x1200 ondersteunen (via dvi)? Welke kaart is minimaal nodig voor deze digitale resolutie?

Is me erg onduidelijk, kan hier nergens duidelijk terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:54:
Is er ergens een lijst te vinden, welke pci-e kaarten de native resolution van 1920x1200 ondersteunen (via dvi)? Welke kaart is minimaal nodig voor deze digitale resolutie?

Is me erg onduidelijk, kan hier nergens duidelijk terug vinden.
Lees dit: http://graphics.tomshardw...29/tft_connection-08.html - Inderdaad jammer dat het maar een paar vendor kaarten bekijkt, maar de conclusie is duidelijk : afhankelijk van de graphics card vendor (MSI, Sapphire, ASUS, enz...) kun je waarschijnlijk andere resultaten verwachten.

De DVI single link specificatie is gemaakt om maximaal 1920x1080 te kunnen weergeven, geloof ik. Met DVI dual-link kom je aan de dubbele van dit resolutie (3840x2160).

Maar de Dell 2405 en andere 23/24 inch TFT schermen hebben geen dual link kabel (dat kun je zien door de aantal pins - single link gebruikt alleen de helft van de pins in een DVI kabel namelijk). Ze zijn gemaakt voor single link, en dat kan omdat je "reduced blanking" aan kan zetten in je video kaart drivers, waardoor 1920x1200 wel net haalbaar is. Dit is allemaal te lezen in de eerst post van dit thread.

In principe, elke DVI single-link TMDS chip kan dit resolutie in windows aan. Als je de verschillende forums op internet bekijkt zie je ook dat mensen met allerlei videokaarten van Geforce 4 t/m 7800 en Radeon 7000 t/m X850 succesvol dit scherm hebben kunnen gebruiken.

Dus voor DVI connectie en 1920x1200 resolutie in windows kun je prima een "low end" videokaart kopen met een DVI uitgang, en gaat het werken. Wel lijkt ATI iets meer garantie te geven, maar als je een kaart koopt en hij geeft geen juiste signaal over DVI (itt VGA) stuur het terug en koop en andere. Spellen is een heel ander verhaal. Als je op 1920x1200 alle moderne spellen wil spelen moet je echt 400+ euro uitgeven voor een X850 of 7800 GT of zoiets.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar bij "normaal" 2D gebruik (Photoshop CS2, video bewerking, bekijken van dvd's) zou bijv een ATI X700PRO, of een EN6600TD ruim voldoende moeten zijn (in combinatie met de reduced blanking feautre)?

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:21:
Maar bij "normaal" 2D gebruik (Photoshop CS2, video bewerking, bekijken van dvd's) zou bijv een ATI X700PRO, of een EN6600TD ruim voldoende moeten zijn (in combinatie met de reduced blanking feautre)?

Dank voor je reactie!
Ik heb mijn reactie wat gewijzigd....

Het lijkt alsof je per graphics kaart vendor andere resultaten kan verwachten, gezien die Toms artikel. Maar mijn advies is om de enorme threads over de 2405 op bijvoorbeeld de HardOCP en Ars Technica forums door te lezen, en je komt vanzelf achter welke combinaties wel en niet werken. Ik denk dat je waarschijnlijk maximale kans van slagen hebt door een redelijk naam te kiezen (bijvoorbeeld ASUS), en zo te zien zeker geen MSI kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:09:
[...]

Lees dit: http://graphics.tomshardw...29/tft_connection-08.html - Inderdaad jammer dat het maar een paar vendor kaarten bekijkt, maar de conclusie is duidelijk : afhankelijk van de graphics card vendor (MSI, Sapphire, ASUS, enz...) kun je waarschijnlijk andere resultaten verwachten.

De DVI single link specificatie is gemaakt om maximaal 1920x1080 te kunnen weergeven, geloof ik. Met DVI dual-link kom je aan de dubbele van dit resolutie (3840x2160).

Maar de Dell 2405 en andere 23/24 inch TFT schermen hebben geen dual link kabel (dat kun je zien door de aantal pins - single link gebruikt alleen de helft van de pins in een DVI kabel namelijk). Ze zijn gemaakt voor single link, en dat kan omdat je "reduced blanking" aan kan zetten in je video kaart drivers, waardoor 1920x1200 wel net haalbaar is. Dit is allemaal te lezen in de eerst post van dit thread.

In principe, elke DVI single-link TMDS chip kan dit resolutie in windows aan. Als je de verschillende forums op internet bekijkt zie je ook dat mensen met allerlei videokaarten van Geforce 4 t/m 7800 en Radeon 7000 t/m X850 succesvol dit scherm hebben kunnen gebruiken.

Dus voor DVI connectie en 1920x1200 resolutie in windows kun je prima een "low end" videokaart kopen met een DVI uitgang, en gaat het werken. Wel lijkt ATI iets meer garantie te geven, maar als je een kaart koopt en hij geeft geen juiste signaal over DVI (itt VGA) stuur het terug en koop en andere. Spellen is een heel ander verhaal. Als je op 1920x1200 alle moderne spellen wil spelen moet je echt 400+ euro uitgeven voor een X850 of 7800 GT of zoiets.
400+ :?
Bij Alternate heb je een X800 XT voor 269 euro.
Leek me snel zat?

(niet dat mijn 9700pro niet meer kon mee komen op 1920x1200 ... dat viel nog erg mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit scherm aan een gforce ti4200 128 mb "hangen" via DVI en het werkt perfect op 1900x1200. Ik was zelfs verbaasd dat ik ook nog zonder problemen een tweede TFT via de VGA er op aan kon sluiten en nog steeds geen problemen.. behalve..:

Als ik TV kijk op mijn scherm via een intern TV kaartje dan zie ik bij snelle scenes aan de bovenzijde van mijn scherm af en toe een vertraging van een "blok" over de gehele breedte van ongeveer 5 cm hoogte. Zou dat kunnen zijn omdat de videokaart toch op het randje moet werken om de signalen op tijd naar het scherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:12:
[...]

400+ :?
Bij Alternate heb je een X800 XT voor 269 euro.
Leek me snel zat?

(niet dat mijn 9700pro niet meer kon mee komen op 1920x1200 ... dat viel nog erg mee :))
Ja, X800 XT is natuurlijk een optie. Maar ik vertrouw die prijs van Alternate niet - kunnen ze echt leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
Dat kun je haarfijn zien op hun site aan de hand van het kleurcode-balkje voor het artikel. Bij geheel groen betekent dat ze het artikel op voorraad hebben.

Mijn Radeon 9600 Nonpro (passief gekoeld) doet het op zich perfect, alleen heb ik bij het opstarten soms dat het beeld (bij het bios-scherm of het DOS-scherm voordat Windows opkomt) er erg gestoord uitziet. Het normaal zwarte DOS-beeld is dan blauw en zit vol ruis. Als Windows start is het beeld echter perfect.

En ja, mijn monitor piept ook als hij een uurtje aanstaat. Maar ik heb geen zin om hem daarvoor te gaan omruilen. Nu heb ik een pixelperfect scherm. Ik heb de indruk dat het piepen wel iets is afgenomen sinds ik het scherm heb. Misschien dat het nog vanzelf verdwijnt.

Anders maar eens kijken of ik het trillend spoeltje (wat het ongetwijfeld zal zijn) zelf eens kan lokaliseren...

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 23-08-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:31:
[...]

Ja, X800 XT is natuurlijk een optie. Maar ik vertrouw die prijs van Alternate niet - kunnen ze echt leveren?
Ik ga er straks nog 1 halen.
en een vriend van me werkt daar. Die vertelde dat ze er gewoon waren + de telefoondienst zei dat ze er nog 142 hadden ... + alternate.de levert ze ook...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Gisteren besteld, ik kreeg een verwachte leveringsdatum op van 8-10 werkdagen. :(

Scherm direct telefonisch betaald (word geadviseerd door Dell)

Vanmorgen om 11 uur nog steeds geen bevestigings email. Zojuist kijk nog een keer, staat er dat de order gereed is voor verzending met een leversdatum van 25 augustus. _/-\o_ _/-\o_

De tijd van lange levertijden voor dit scherm zijn dus echt voorbij.

Update: 13:48 uw order is verzonden met onze couriersdienst

[ Voor 8% gewijzigd door Henkus op 23-08-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Henkus schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:24:
Gisteren besteld, ik kreeg een verwachte leveringsdatum op van 8-10 werkdagen. :(

Zojuist kijk nog een keer, staat er dat de order gereed is voor verzending met een leversdatum van 25 augustus. _/-\o_ _/-\o_
Echt wel beter als dat er straks ook bij mij gaat staan; gisteren besteld maar mijn huidige scherm en computer worden vanvond opgehaald :X

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
ArieKanarie schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:28:
[...]Ik weet waar je het over hebt met betrekking op die lag bij de mx700. Dit ben ik wel eens tegengekomen op een ander systeem dan die van mij.
Ik bedoelde dus dat ik me stoorde aan mouselag bij die draadloze muis, waar andere mensen blijkbaar geen last van leken te hebben. Waar ik dus mee aan wil geven dat ik me enorm stoorde aan een kleine 'imperfectie' van het apparaat. Ik vroeg me dus af of ik me ook ga storen aan de 'imperfectie' (=ghosting) van dit Dell scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
CroitiX schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:55:
[...]

Ik bedoelde dus dat ik me stoorde aan mouselag bij die draadloze muis, waar andere mensen blijkbaar geen last van leken te hebben. Waar ik dus mee aan wil geven dat ik me enorm stoorde aan een kleine 'imperfectie' van het apparaat. Ik vroeg me dus af of ik me ook ga storen aan de 'imperfectie' (=ghosting) van dit Dell scherm.
Juist, waarmee ik wilde aangeven dat ik op het zelfde niveau qua imperfectie-gevoeligheid zit.
Ik heb zojuist wat settings veranderd, ik kan nu een kleine vorm van ghosting opmerken tijdens cs:s.
Deze ghosting is verre van storend en het ligt er maar hoe je je scherm afstelt.

[ Voor 3% gewijzigd door ArieKanarie op 23-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[...]

Ik kan mezelf ook wel redelijk critisch noemen.

Ik hoop dat ik van de ghosting net zoveel last heb als van de mouselag van mijn MX-900 (nl. geen)

Nu game ik op een Prolit e481S (25ms) en in mijn ogen gaat dit ook perfect. Alleen bij het tv kijken via de media center heb ik echt last van ghosting en ik hoop dat dat een stuk minder is bij de dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb pas een echte 0.0 compressie i1080 HDTV film gekeken.
En ik moest zeggen :9~

Kan niks anders zeggen dan, paste dat maar in een 650mb rip :+
Want het leek net echt tv... kon geen ghost waarnemen ... maar aan de andere kant.
Ik ben wel echt een TFT user... dus wie weet dat ik minder snel ghosting zie omdat ik er al aan ben gewend.

Maar verschil zie ik 100% zeker, zo is dit scherm sneller dan mijn T42 flexview scherm, en ook zou ik hem iets sneller dan mijn Ilyame Prolite E431 durven te noemen.

en als laatste hulpmiddel: Dude! kijk eens hoe populair dit scherm is :+
Als het een mega ghostmonitor was zou niemand hem toch kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb een aantal 1080P HD-DVD's hier liggen waaronder een paar iMax films :)
Kan ook niet wachten tot ik het gezien heb.
Op mijn LCD TV die 720P doet was het al kwijl laat staan op die monitor O+

Weet niet of deze link al eens is langsgekomen: WMV-HD Trailers.

Scherm staat weer voor de oude prijs bij Dell; € 1.248,31

[ Voor 40% gewijzigd door Uberprutser op 24-08-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Scherm staat weer voor de oude prijs bij Dell; € 1.248,31
Heb ik em toch net op het juiste moment gekocht. Het zou balen zijn als de prijs weer gezakt is voordat ik het beeldscherm in huis heb.

Bij Dell staat ie als verzonden sinds gisteren, alleen UPS kent het trackingnummer (nog) niet :|

Nu even wachten dus en wachten duurt altijd veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00000tttttt,.... :D /me heeft een grote smille op zijn gezicht

Ik kom net thuis en er stond 1 grote doos met daarop een heel klein doosje 8)
Wat een geil scherm :9~ ..

Vind het wel vreemd dat ze die stroomkabel in een aparte doos versturen, die kabel had met gemak in de grote doos gekund. Daardoor stond was de status van mijn bestelling gisteren Exception. Wat kwam omdat 1 doos in Amsterdam was en de ander in Brussel.

Ook net even een pixel check gedaan ( thnx RS_003 ) en heb geen dode pixels kunnen ontdekken, heb ook geen last van piepjes oid.

Levering was voor de rest ook snel ( 6 dagen ) .. Dell 2405FPW _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
[...]

Maandag scherm binnengehad, en ik stoorde me ook aan die mouselag. Nadat ik 'reduced DVI banking' uit had gezet in de drivers optie, was de mouselag weg, een wereld van verschil. M'n X800XT PE kan 1920*1200 gelukkig ook zonder die optie aansturen via DVI. Maar helaas lijkt de DVI aansluiting van de monitor nu al overleden, zie het IA forum...
Inmiddels krijg ik totaal geen signaal meer via DVI...
Scherm zegt dat die in 'power saving mode' is en gaat dan op zwart.
Met VGA kabel wel beeld (beeldkwaliteit is minder bij 1920*1200).
Met VGA kabel en dan VGA->DVI adapter op DVI aansluiting videokaart (X800XT PE), ook beeld, maar 1920X1200 is heel erg onscherp, zal wel door adapter komen.
Heb het scherm nog op me Mac server met een PCI Radeon 7000 64MB geprobeerd, ik weet niet of de DVI aansluiting van de R7000 het scherm zou moeten trekken, maar kreeg i.i.g. de melding 'cannot display DVI' ofzoiets.
Ik heb nog een Ti4200 liggen maar de pc waar die kaart uit komt ligt momenteel uit elkaar dus ik kan het scherm daarmee niet testen.
Ik probeer vandaag op werk een DVI kabel te lenen om te testen, er is een kleine kans dat dat gaat werken, zoniet dan is de DVI aansluiting van het scherm kaduuk...
Straks ff een lagere resolutie proberen via DVI en een andere DVI kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door MaTr1x op 24-08-2005 15:10 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:09:
W00000tttttt,.... :D /me heeft een grote smille op zijn gezicht

Ik kom net thuis en er stond 1 grote doos met daarop een heel klein doosje 8)
Wat een geil scherm :9~ ..

Vind het wel vreemd dat ze die stroomkabel in een aparte doos versturen, die kabel had met gemak in de grote doos gekund. Daardoor stond was de status van mijn bestelling gisteren Exception. Wat kwam omdat 1 doos in Amsterdam was en de ander in Brussel.

Ook net even een pixel check gedaan ( thnx RS_003 ) en heb geen dode pixels kunnen ontdekken, heb ook geen last van piepjes oid.

Levering was voor de rest ook snel ( 6 dagen ) .. Dell 2405FPW _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Veel plezier ermee. Ik moest er 6 weken op wachten maar had em dan ook voor 907 euro inclusief verzendkosten. De stroomkabel apart doen is trouwens heel handig juist. Zo kunnen ze voor de hele wereld hetzelfde scherm leveren en hoeven ze alleen de stroomkabel te veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Niet normaal, maandag besteld stond er vanmiddag iemand van UPS op de stoep :D
Was er alleen niet ...
De stroomkabel apart doen is trouwens heel handig juist. Zo kunnen ze voor de hele wereld hetzelfde scherm leveren en hoeven ze alleen de stroomkabel te veranderen. :)
Doe het dan als HP; gewoon 3 verschillende snoeren in de doos is uiteindelijk nog goedkoper ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Uberprutser op 24-08-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ballebek schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:04:
Niet normaal, maandag besteld stond er vanmiddag iemand van UPS op de stoep :D
Was er alleen niet ...
[...]
Doe het dan als HP; gewoon 3 verschillende snoeren in de doos is uiteindelijk nog goedkoper ;)
Hetzelfde doen ze ook met tobo's, adapters [van speakers/printers/notebooks] etc. Gata via hetzelfde systeem, dus kost ze verder bijna niks extra's. En om nou bij elke PC 8 tobo's en 4 adapters te leveren .. word toch wel duur :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
StarLite schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:14:
[...]

Hetzelfde doen ze ook met tobo's, adapters [van speakers/printers/notebooks] etc. Gata via hetzelfde systeem, dus kost ze verder bijna niks extra's. En om nou bij elke PC 8 tobo's en 4 adapters te leveren .. word toch wel duur :)
Tja, dan wel maar powercables kosten geen drol in die oplages.

Beetje offtopic maar een klant van mij heeft ooit is 3 extra U320 schijven besteld voor hun raid systeem als spare parts dachten ze.
Bleken het 3 dozen van 12 te zijn!
Hun gebeld dat ze er maar 3 nodig hadden was het antwoord: Hou maar, teveel moeite om dat allemaal terug te draaien we crediteren het hele zaakje wel 8)7
Ofwel: -3 dozen van 12 en geen factuur meer gehad => 36 u320 schijven van 72 GB gratis!

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 24-08-2005 17:21 ]

• MaTr1x
Ik wil even melden dat het probleem bij mij is opgelost. Ik had van de week eerst af en toe zwarte banen door het beeld, toen dat die af en toe uitviel en eergisteren dat ik helemaal geen beeld meer kreeg via DVI. Heb gewoon een nieuwe DVI kabel gekocht en sindsdien doet het scherm het vlekkeloos :) Nu hopen dat het straks mogelijk wordt om op 1920*1200 te spelen in Battlefield 2 :)
Nog meer mensen die BF2 spelen? Ik speel nu op 1600*1200 maar is nog niet helemaal optimaal.

Wat betreft calibreren, heeft iemand dat hier gedaan? Ik heb dat met Adobe Gamma gedaan, is al wat beter maar ik vind het toch nog steeds wat flets, vooral het zwart, terwijl het OSD menu wel goed zwart is. Van het weekend eens met de Eye-One Display calibrator van me werk proberen.

π MW finishers

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die dit scherm gecalibreerd hebben met een "Eye-One Display calibrator" of een andere calibrator. Welke kleur instellingen hebben jullie ?
Ik zit namelijk atm nog via een vga aansluiting op een resolutie van 1280x1024 en ga aankomende zaterdag een nieuwe pc kopen op de pcdumpdag en heb zelf niet z'n "calibrator tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb de mijne gecalibreerd, met een Colorvision Spyder2. De kleuren worden er echt beter van, op een manier die je zelf nooit handmatig goed zult krijgen, in ieder geval niet door alleen aan de instellingen van de monitor zelf wat te verstellen (aangezien de grootste aanpassingen gebeuren doordat de color luts van de videokaart door de calibratietool worden aangepast). Kleurinstellingen van een andere monitor heb je sowieso niets aan, want elk exemplaar heeft weer zijn eigen afwijkingen dus als je twee van deze schermen op dezelfde kleurtemperatuur gaat calibreren, zul je eigenlijk altijd verschillende instellingen krijgen. Heb je geen calibrator, dan blijft het dus altijd behelpen, vrees ik..

Overigens, zwart is ook met deze tft nog steeds niet echt zwart, zeker niet als je bijv. een donker, fullscreen spel draait. In windows, waar je vaak ook relatief veel lichte dingen in beeld hebt, lijkt het zwart wel behoorlijk diep, maar dit is in feite meer de hoge contrast ratio die je ziet. Heb je alleen maar donkere tinten in je beeld, dan zie je toch nog behoorlijk goed de typische tft beperkingen, ook qua verkleuringen afhankelijk van de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb de mijne gecalibreerd op gamma 2.2 en 6500k
Als ik alle profielen instel dan komt het 1 op 1 over op mijn kleuren test set Euroscale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik hem binnen. Wat een beest van een monitor zeg :9~ :9~ :9~

Ik ben gewoon af en toe de weg kwijt op mijn desktop, eigenlijk is ie gewoon te groot.

Bij eerste controle is ie volgens mij pixel perfect ;)

Nu moet mijn 7800 GTX wel werken zeg. Vanavond lekker gamen @ 1920*1200 _/-\o_ _/-\o_

Nog even over de levertijd : Maandag om 12 uur besteld, vrijdag om 11 uur geleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkus op 26-08-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ballebek schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:08:
Ik heb de mijne gecalibreerd op gamma 2.2 en 6500k
Ik vond zelf 2.2 wat aan de donkere kant, 1.8 was daarentegen weer te licht. Ik heb 'm nu op gamma 2.0 en ook 6500k gecalibreerd en dat komt naar mijn idee goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ArieKanarie schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:01:
[...]

Juist, waarmee ik wilde aangeven dat ik op het zelfde niveau qua imperfectie-gevoeligheid zit.
Ik heb zojuist wat settings veranderd, ik kan nu een kleine vorm van ghosting opmerken tijdens cs:s.
Deze ghosting is verre van storend en het ligt er maar hoe je je scherm afstelt.
Hoe stel jij je scherm af zodat je meer of minder ghosting hebt, welke instellingen verander je dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
jasjenl schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:43:
[...]
Ik vond zelf 2.2 wat aan de donkere kant, 1.8 was daarentegen weer te licht. Ik heb 'm nu op gamma 2.0 en ook 6500k gecalibreerd en dat komt naar mijn idee goed over.
Heb trouwens bijna niks aan hoeven te passen (niks dus :P) tijdens de calibratie!
Alleen de brightness op 0 and thats it!
Heb trouwens net de standaard kabel van het scherm vervangen voor een Belkin DVI kabel en heb een stuk minder last van traag beeld.
Hen er nog wel wat last van als ik 1080P aan het kijken ben dus morgen maar even een Monster kabel scoren kijken of het dan helemaal opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, hier in belgië is de prijs 1700 euro voor dit scherm :( :(

Dan ben je zelfs goedkoper uit met de 23" van apple, welke je wel in een shop kan halen/bekijken (maar I-PS paneel, dus niet zo aantrekkelijk)

anyway, niet dat ik op korte termijn een aankoop voorzag, maar toch, serieus duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ballebek schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:00:
Heb trouwens net de standaard kabel van het scherm vervangen voor een Belkin DVI kabel en heb een stuk minder last van traag beeld.
Hen er nog wel wat last van als ik 1080P aan het kijken ben dus morgen maar even een Monster kabel scoren kijken of het dan helemaal opgelost is :)
Wat bedoel je precies met 'traag beeld' dan? Dat het naveegt (ghosting) of heb je last van mouselag, waar ik wel eens over gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Toch heeft het scherm (helaas) merkbare ghosting.

Ik heb zo juist de media center setup gedraaid en zag iets waarvan ik helemaal gefrustreerd werd.

Bij Mediacenter setup , beeld configureren, beeld verhoudingen instellen kun je een video afspelen.

Dit is een video van een aantal stil liggend biljartballlen op een biljart en dan komt er een bal van rechts naar links rollen.

Deze biljartball is bij mij omgeven door 1 grote waas. (ghosting)

Kan svp iemand die deze monitor heeft icm media center dit voor mij eens testen of dat dit bij hem ook zo is???

[ Voor 64% gewijzigd door Henkus op 26-08-2005 19:58 . Reden: Bericht gewijzigd omdat ghosting in media center setup beter te zien is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Henkus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:37:
Toch heeft het scherm (helaas) merkbare ghosting.

Een voorbeeld waar je dit duidelijk bij kunt zie is de speed 1080 trailer van microsoft.

De link van de pagina staat paar post's hierboven.

Rond de 1:05 in de clip komt er een katamaran van rechts naar links door het beeld.

Hier zien je dan duidelijk dat er sprake is van ghosting.
Ik zal eens proberen, de batman begins trailor (1080p) waar ook veel donkere
scenes in zitten, is totaal ghosting vrij, plus dat het er ongeloofelijk mooi uit ziet.

Nou ik zie daar dus echt totaal geen ghosting.

Ik heb alleen last van ghosting bij CS:Source als ventjes in het donker staan, en dan ineens bewegen, dat je een soort witte afdruk blijft zien (heel kort natuurlijk).

edit
Henkus heeft dus zijn totale post veranderd :),
maar goed ik heb geen media center, dus kan ik niet proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door M55 op 26-08-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Ik heb een vraagje aan mensen die de DELL al hebben, zouden jullie kunnen kijken of de dell geschikt is voor zowel 220 als voor 110 volt gebruik.
Dit met namen omdat ik er een krijg vanuit america, waar ze 110 V gebruiken. Volgens mij heeft deze del een ingebouwde converter en hoef je dus alleen de stekker aan te passen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dit scherm heeft wel degelijk zichtbare ghosting. Hoe erg je het ziet, hangt nogal af van wat je er op doet, maar als je de PixPerAn test draait, zul je wel zien wat voor ghosting dit scherm kan geven.
programist schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:50:
Ik heb een vraagje aan mensen die de DELL al hebben, zouden jullie kunnen kijken of de dell geschikt is voor zowel 220 als voor 110 volt gebruik.
Dit met namen omdat ik er een krijg vanuit america, waar ze 110 V gebruiken. Volgens mij heeft deze del een ingebouwde converter en hoef je dus alleen de stekker aan te passen.
Er kan inderdaad zowel 110 als 230 op, achterop staat '100v - 240v 50/60hz'. Dus dat zou moeten werken met je scherm uit Amerika.

Nog iets leuks om eens te proberen: mensen die dit scherm hebben moeten het spel 'Shikigami No Shiro 2' maar eens opzoeken. Dit is een japanse verticale shoot'm up die oorspronkelijk uit de arcade hal komt maar ook op de dreamcast, xbox, gamecube en pc is uitgebracht. Het leuke is dat je in dit spel er ook voor kunt kiezen om 'm verticaal geörienteerd te spelen. Als je dan dit Dell scherm in de verticale stand zet, heb je echt een huge beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig iemand uit België die dit scherm bezit en die het niet erg vindt om me eens een kijkje te laten nemen?

Ergens volgende maand dan of zo. En waarschijnlijk zal het helemaal niet nodig zijn, want ik ben helemaal niet zeker of ik wel zoveel geld wil uigeven voor een pc scherm. Maar intussen sluit ik het ook niet uit. De univ hier heeft trouwens een pc shop waar dell materiaal verkocht wordt. Maar het is ook maar meer een administratieve shop, dus ik denk dat ik weinig kans maak om daar een 2405 irl te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[quote]jasjenl schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:00:
Dit scherm heeft wel degelijk zichtbare ghosting. Hoe erg je het ziet, hangt nogal af van wat je er op doet, maar als je de PixPerAn test draait, zul je wel zien wat voor ghosting dit scherm kan geven.
[...]

Inderdaad het scherm heeft ook bij deze test duidelijk zichtbare ghosting. Ik had tot nu toe een iiyama prolite 481S (een 25ms scherm).

Op dat scherm vondt ik de ghosting wel mee vallen, dus is dacht dat dit 16 ms ghosting vrij was, dus dat valt wel een beetje tegen. Dit is toch een scherm wat zo'n 10 jaar mee zou moeten kunnen.

Overigens die film van die bilart bal in de media center set up : Die rollende bal geeft ook ghosting op mijn normale tv, dus het zit waarschijnlijk in het filmpje in gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
jasjenl schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:06:
[...]
Wat bedoel je precies met 'traag beeld' dan? Dat het naveegt (ghosting) of heb je last van mouselag, waar ik wel eens over gelezen heb?
Niet zo met die termen smijten naar deze boer :P

Wat ik duidelijk zie met de originele kabel is dat het beeld uit 3 horizontale gedeeltes is opgebouwd en wanneer het beeld snel beweegt zit je in alle 3 de vensters dat het beeld langzaam beweegt.
Iets wat die Belkin kabel niet laat zien en als ik straks de monster cable heb misschien helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Er kan inderdaad zowel 110 als 230 op, achterop staat '100v - 240v 50/60hz'. Dus dat zou moeten werken met je scherm uit Amerika.

Dank je wel voor je post, was erg benieuwd hiernaar. dacht dat ik anders met een converter zou moeten kloten.
het komt er dus eingelijk op neer dat ik een normale PSU kabel kan gerbuiken..

thx

[ Voor 71% gewijzigd door programist op 27-08-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
Henkus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Hoe stel jij je scherm af zodat je meer of minder ghosting hebt, welke instellingen verander je dan??
Als je het scherm bright afstelt, is er minder ghosting waar te nemen.
Ik heb brightness in op het scherm zelf veranderd en ook mat_monitorgamma in cs:s.
programist schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:02:

Dank je wel voor je post, was erg benieuwd hiernaar. dacht dat ik anders met een converter zou moeten kloten.
het komt er dus eingelijk op neer dat ik een normale PSU kabel kan gerbuiken..

thx
Inderdaad, ik kreeg mijn scherm ook uit de VS. Met een amerikaanse 3 potige stekker erbij. Ik heb nu ook een europese PSU kabel erin zitten. Een convertor is niet nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door ArieKanarie op 27-08-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

dank je :) ben er erg blij mee.

Note ArieKanarie : Hoe heb je het geregeld met je garantie, hoe heb je het kunnen omzetten van US naar Europa?

thx

[ Voor 67% gewijzigd door programist op 27-08-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
#%@#$^$&@#$%#$^#$% ik ben toe aan scherm nr 4 ...

Dit scherm wat pixelperfect was heeft opeens dode pixels..

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 27-08-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen hebben niet anders dan problemen. Andere helemaal geen problemen. Raar hé? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
RS_003 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:01:
#%@#$^$&@#$%#$^#$% ik ben toe aan scherm nr 4 ...

Dit scherm wat pixelperfect was heeft opeens dode pixels..
OMFG wat doe jij er mee dan? Of heb je echt zooo veel pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb een nieuwe kabel: Monster Cable M500 DVi 2 meter
Lijk wel gek dat ik een kabel van meer dan 100 euro heb gekocht, maar het beeld is er wel naar!
Zoals al eerder beschreven had ik met de standaard kabel slecht beeld, de Belkin wat betere kabel goed en nu met de Monster Cable kabel is het helemaal perfect.
Lijkt er dus op dat de kabels de beperkende factor zijn bij dit scherm als je HDTV kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Bij welke shop heb je 'm gehaald? Dan kannie misschien ook wel in de TS als het beeld hiermee echt beter wordt :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Lijkt me onzin, maak je zo'n duur scherm krijg je zo'n brakke kabel erbij dat het beeld niet goed is. Heb anders nooit problemen met meegeleverde kabels, volgens mij is het zowiezo onzin aangezien het beeld digitaal verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

STIMPPYYY schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:12:
Lijkt me onzin, maak je zo'n duur scherm krijg je zo'n brakke kabel erbij dat het beeld niet goed is.
Nou, eigenlijk is dit scherm voor een 24 inch tft helemaal niet zo duur, dus dat ze dan ook nog eens een wat goedkope kabel erbij doen, verbaast me niet echt..
Heb anders nooit problemen met meegeleverde kabels, volgens mij is het zowiezo onzin aangezien het beeld digitaal verstuurd wordt.
Juist bij dvi, waar heel erg veel data over een kabel heen gaat (zeker bij de resolutie van deze monitor) kan de kwaliteit van de kabel wel degelijk er toe doen. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen rare problemen hadden met dvi aansluitingen en dat lag 'm dan toch aan de kabel, alhoewel het dan wel meestal ging over beamers met dvi, waar je vaak langere kabels gebruikt. Dat iets digitaal is, wil nog niet zeggen dat het er niet meer toe doet hoe goed een kabel is, ook een digitaal signaal kan storingen ondervinden. Neemt niet weg dat het me in dit geval ook wel enigszins verbaast dat je zo'n dure kabel bij deze monitor nodig hebt om het optimaal te krijgen, ik had toch wel verwacht dat in ieder geval zo'n Belkin kabel wel afdoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Lijkt me onzin, maak je zo'n duur scherm krijg je zo'n brakke kabel erbij dat het beeld niet goed is. Heb anders nooit problemen met meegeleverde kabels, volgens mij is het zowiezo onzin aangezien het beeld digitaal verstuurd wordt.
Nou dat is dus niet altijd het geval, bij mij was de DVI kabel kapot sowieso kapot. Eerst had ik af en toe geen beeld en later helemaal geen beeld meer. Ik heb toen bij de MyCom een nieuwe DVI kabel gekocht (Digiconnect) en sindsdien werkt het scherm perfect. Er werd bij mij dus wel degelijk een brakke kabel meegeleverd.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Predje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:26:
[...]

OMFG wat doe jij er mee dan? Of heb je echt zooo veel pech?
zooooo veel pech.
Want mijn 2 pc's zijn ook nog een stuk gegaan.
En er diverse prive problemen ...
en dat allemaal in de zelfde maand..

Ik ...

Ik heb nu 12 uur lang dat anti dode pixels filmpje gedraait.
Maar het mocht allemaal niet baten :(
(terwijl 60% hiermee 2 of meer pixel kan fixen ... maar natuurlijk hoor ik daar niet bij ... waarom zou ik eens geluk hebben :/)

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 28-08-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RS_003 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:41:
[...]

zooooo veel pech.
Want mijn 2 pc's zijn ook nog een stuk gegaan.
En er diverse prive problemen ...
en dat allemaal in de zelfde maand..

Ik ...

Ik heb nu 12 uur lang dat anti dode pixels filmpje gedraait.
Maar het mocht allemaal niet baten :(
(terwijl 60% hiermee 2 of meer pixel kan fixen ... maar natuurlijk hoor ik daar niet bij ... waarom zou ik eens geluk hebben :/)
oi.. het klinkt allemaal heel slecht.. Is er misschien iets met je stroom aansluiting? Omdat alle elec. ap. het daar begeeft?
Nouja ik wens je iig veel succes en hoop dat het je snel weer allemaal goed gaat.. zou me bijna schuldig gaan voelen met mijn succes verhalen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinbarambam
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2021
Mag ik misschien even een echte beginnersvraag stellen (excuses, excuses) ?

Ik heb deze monitor aangeschaft en wil 'm aan een Paradigit Windows Media PC aansluiten. De ATI Radeon X300 die daar inzit staat op de Dell site als okay voor de 2405 omschreven.

Gaat dit inderdaad werken of moet ik een vervanging zoeken voor deze tamelijk goedkope kaart? (Ik weet niet of dat kan bij deze computer van Paradigit).

Ik speel geen spelletjes dus een supersnelle kaart is niet nodig maar ik wel natuurlijk wel zo goed mogelijk van het scherm gebruik kunnen maken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij echt de bredte en hoogte maten heeft zoals aan gegeven in de eerste post dan heb je dus 24,03 INCH! dat is 0,03 INCH!winst! tel uit die knaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sinbarambam schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:22:
Mag ik misschien even een echte beginnersvraag stellen (excuses, excuses) ?

Ik heb deze monitor aangeschaft en wil 'm aan een Paradigit Windows Media PC aansluiten. De ATI Radeon X300 die daar inzit staat op de Dell site als okay voor de 2405 omschreven.

Gaat dit inderdaad werken of moet ik een vervanging zoeken voor deze tamelijk goedkope kaart? (Ik weet niet of dat kan bij deze computer van Paradigit).

Ik speel geen spelletjes dus een supersnelle kaart is niet nodig maar ik wel natuurlijk wel zo goed mogelijk van het scherm gebruik kunnen maken.

Bedankt!
Volgens mij moet het gewoon gaan werken. Er zijn ook mensen die hier een geforce 4 Ti 4200 voor gebruiken. Dat is een oudere serie en daar werkt het ook perfect op (office werk). Als je hdtv wil gaan kijken zal je wellicht een snellere kaart nodig hebben. (maar daar heb ik me nog niet in verdiept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinbarambam
Bedankt Metal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb vandaag de monitor opgehaald bij 4launch :) Prachtig scherm ! I.c.m. een fx5800 echt een moord combo !

Ik ben uitersts tevreden.. enige minpuntje is dat de monitor van 1099 naar 899 is gegaan in 1 dag, net nadat ik hem heb besteld. Maar ik denk dat we daar wel uit gaan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

899???

Ja wadde. Hier op de site van dell/belgië staat die op bijna 1700€ het stuk :s

spijtig dat er bij een aankoop in het buitenland geen factuur kan gevraagd worden, anders zou het voor mij nog minder zijn. (-21% btw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Die 899 is bij 4Launch. Nog goedkoper dan de inkoopactie die nu nog loopt, maar waarschijnlijk maar van zeer korte duur, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
toch ongelofelijk zeg..

Zo`n superscherm voor zo`n ULTRA lage prijs. Ik snap niet dat niet heel Nederland er 1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

900€ is voor veel mensen (waaronder mezelf) nog steeds geen klein bedrag hoor...

(en niet iedereen heeft per se zo een scherm nodig, want laten we wel wezen, voor wat office gebruik heb je dit niet nodig. Dus je moet specifiek geïnteresseerd zijn in HD video. Of games. En verder hebben misschien ook velen twijfels ivm met ghosting in games op dit scherm, wat toch een groot vraagteken is, vermits dit scherm door potentiele kopers nergens irl kan bekeken worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan mij vergissen, maar ik kan nu al het scherm niet meer vinden voor €899 bij 4launch. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn , je hebt gelijk. spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ken je de DVI Specificaties? Ik kon ze niet maar nadat ik gelezen had dat 1920x1200 hoger is dan de specs vond ik het nodig om het te proberen en met succes.
Anders wil ik je best een presentatie geven met de standaard, de belkin gold en de monster cable onder het genot van een biertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, kun je er geen foto van maken?

Want ik heb echt helemaal geen problemen met mijn normale DVI Kabel die bij het scherm zat :)
Ben wel benieuwd of je een verschil kunt zien :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 30-08-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
RS_003 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:11:

Want ik heb echt helemaal geen problemen met mijn normale DVI Kabel die bij het scherm zat :)
Ben wel benieuwd of je een verschil kunt zien :)
Idd, ik heb ook totaal geen last met de standaard kabels.
Ben benieuwd of het jouw hoge eisen zijn, of ik gewoon snel tevreden ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Klopt... en 900 is wel degelijk een schijtprijs voor zo'n monitor. In verhouding dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Kan hem nergens vinden bij 4Launch hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Als je ff terug leest (4 posts ofzo), zieje dat hij idd alweer weg is.. was waarschijnlijk gewoon een fout.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Denk niet dat 't een fout was, er stond bij 'op=op' en dat zal ook wel zijn wat er gebeurd is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
RS_003 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:11:
Zal vanavond een poging wagen :)

EDIT: Gaat niet echt lukken, is niet vast te leggen met (video/foto)camera.

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 31-08-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
weet iemand hoe ik het volgende probleem oplos:

ik krijg de hele tijd rechts in de bovenhoek no input signal.
of ik nou dvi of vga aansluit, op mijn laptop of mijn desktop.
ik krijg wel gewoon een scherm maar rechtsboven krijg ik dus no input signal.
vrij irritant kan ik wel zeggen
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/dell.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstudio.nl/dell2.jpg

edit:

ik heb nu 2 en 5 aanstaan. 2 is dvi volgens mij, maar wat 5 is :|. misschien dat het probleem daarin zit.

[ Voor 29% gewijzigd door sjobiscity op 31-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
sjobiscity schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:41:

[afbeelding]
[afbeelding]

edit:

ik heb nu 2 en 5 aanstaan. 2 is dvi volgens mij, maar wat 5 is :|. misschien dat het probleem daarin zit.
Je kunt iig bij de 2005FWP alleeen een combo maken van de DVI/VGA en Svideo/composiet anderzijds. Dus je kunt niet DVI en VGA of Svideo en composiet combineren....

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
nouja dat is het gekke. die 5 brand wel, maar ik weet niet wat 5 is, want er zitten alleen een power cable, usb en dvi kabel in..:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

sjobiscity schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:41:

[afbeelding]
[afbeelding]

edit:

Hmm :O Dat staat ook wel heel duidelijk in de handleiding, en is hier ook al heel vaak langsgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
effe in het "PIP/PBP" menu de "mode" op "off" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
probleem verholpen: voor de search:
ga naar de osd: pip en pbp en schakel het uit. appeltje eitje eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Zemskii schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:36:
Als je ff terug leest (4 posts ofzo), zieje dat hij idd alweer weg is.. was waarschijnlijk gewoon een fout.
was geen fout.. ik heb er 1 voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nu ik dit scherm een tijdje heb, moet ik zeggen dat ik me toch wel stoor aan de mate waarin bepaalde kleuren veranderen afhankelijk van de kijkhoek. Zelfs op redelijk grote afstand (bijv. een meter of meer) zie je met name bij wat donkere tinten dat die niet over de gehele oppervlakte van het scherm egaal zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit plaatje. De grijze balk die boven de letters staat is helemaal één kleur, maar varieert duidelijk op dit scherm als je 'm over de volledige breedte bekijkt. Hoe ervaren andere gebruikers van dit scherm dit verschijnsel?

Dit plaatje is trouwens ook aardig bruikbaar voor ghosting tests: bekijk het plaatje maar eens in een verplaatsbaar window en sleep 'm dan met je muis van boven naar beneden. Je ziet dan hoe de blauwe letters deels navegen in de grijze balk.

• Predje
jasjenl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:12:
Nu ik dit scherm een tijdje heb, moet ik zeggen dat ik me toch wel stoor aan de mate waarin bepaalde kleuren veranderen afhankelijk van de kijkhoek. Zelfs op redelijk grote afstand (bijv. een meter of meer) zie je met name bij wat donkere tinten dat die niet over de gehele oppervlakte van het scherm egaal zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit plaatje. De grijze balk die boven de letters staat is helemaal één kleur, maar varieert duidelijk op dit scherm als je 'm over de volledige breedte bekijkt. Hoe ervaren andere gebruikers van dit scherm dit verschijnsel?

Dit plaatje is trouwens ook aardig bruikbaar voor ghosting tests: bekijk het plaatje maar eens in een verplaatsbaar window en sleep 'm dan met je muis van boven naar beneden. Je ziet dan hoe de blauwe letters deels navegen in de grijze balk.
Ik heb hier geen last van, maar waarschijnlijk let ik er ook niet op. Ik ben gewoon zeer onder de indruk van dit scherm, HD kijken is bijv. geweldig. Tot op zekere hoogte zijn er zeker dingen die veel en veel beter kunnen, maar in verhouding met andere TFT`s is hij niet te vergelijken.
Natuurlijk zijn er vele betere TFT-schermen, maar daar betaal je dan ook een prijs voor.

Persoonlijk vind ik dat je "eigelijk" niet mag klagen over dit scherm gezien de prijs die je ervoor betaald. Je kunt natuurlijk altijd vallen over grote en kleine dingen, maar globaal gezien is de prijs/kwaliteit verhouden gewoon uitermate goed. Dus voor de mensen die misschien een beetje "spijt" hebben van de aankoop.. kijk dan eens wat je écht wilt van je TFT en ga dan eens kijken wat dat gaat kosten aan euro`s, waarschijnlijk ben je dan opeens wel gelukkig met je aankoop.

Ik ben iig vreselijk blij met m`n 2 Delletjes, zo doen meer dan ik wens voor het geld wat ik ervoor heb moeten betalen.

• sinbarambam
Nog even over de prijs - heb 'm net in Nieuw-Zeeland gekocht (waar ik woon) voor $1518, oftwel onder de 800 euro...(incl btw en delivery) beduidend goedkoper dan hier dus. Vreemd want veel andere computer dingetjes zijn daar veel duurder.

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
enig idee waar ik dit scherm nog voor een aantrekkelijke prijs kan kopen? Of zou er nog een promo op komen binnekort? binnen de 2 maanden ofzo?

It's dark but I don't want to find the light

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Predje schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:00:Ik heb hier geen last van, maar waarschijnlijk let ik er ook niet op. Ik ben gewoon zeer onder de indruk van dit scherm, HD kijken is bijv. geweldig. Tot op zekere hoogte zijn er zeker dingen die veel en veel beter kunnen, maar in verhouding met andere TFT`s is hij niet te vergelijken.
Natuurlijk zijn er vele betere TFT-schermen, maar daar betaal je dan ook een prijs voor.
Ik vraag het me dus af, of er daadwerkelijk TFT schermen zijn die echt betere kwaliteit hebben bij dit formaat. De enige die ik me zo zou kunnen bedenken zijn de Apple cinema displays, maar daar lees ik ook niet altijd zulke positieve verhalen over vergeleken met de Dell schermen. Er bestaan volgens mij simpelweg nog geen TFT schermen die geen last hebben van de verschijnselen die ik heb genoemd, ook niet in de duurdere prijsklassen. Wat dat betreft is de Dell dus nog niet zo'n slechte deal, want hij doet 't net zo 'slecht' als duurdere TFT's. Overigens, voor film kijken vind ik dat dit scherm bij lange na niet kan tippen aan een goede breedbeeld tv, zelfs de hdtv filmpjes die ik heb bekeken vond ik eigenlijk nog minder mooi overkomen dan een goede dvd op m'n Loewe breedbeeld tv (en dat is dan 'slechts' een gewone beeldbuis tv).
Persoonlijk vind ik dat je "eigelijk" niet mag klagen over dit scherm gezien de prijs die je ervoor betaald. Je kunt natuurlijk altijd vallen over grote en kleine dingen, maar globaal gezien is de prijs/kwaliteit verhouden gewoon uitermate goed. Dus voor de mensen die misschien een beetje "spijt" hebben van de aankoop.. kijk dan eens wat je écht wilt van je TFT en ga dan eens kijken wat dat gaat kosten aan euro`s, waarschijnlijk ben je dan opeens wel gelukkig met je aankoop.
Mijn opmerkingen zijn ter nuancering van de bijna louter positieve ervaringen die je in dit topic leest en die mensen wel eens de indruk zouden kunnen geven dat dit scherm helemaal geen last heeft van zaken als ghosting en kijkhoek problemen. Die heeft ie dus wel degelijk en als je overstapt van een CRT, valt dat toch wel tegen, naar mijn mening. Voor een TFT is de prijs/kwaliteit verhouding denk ik inderdaad wel goed, zeker als je kijkt naar het formaat. Maar dat wil nog niet zeggen dat het kan tippen aan een goede CRT, in alle opzichten. En eigenlijk had ik dat toch wel een beetje verwacht, na veel over dit scherm gelezen te hebben.
Ik ben iig vreselijk blij met m`n 2 Delletjes, zo doen meer dan ik wens voor het geld wat ik ervoor heb moeten betalen.
Mooi dat jij in ieder geval wel tevreden bent met je schermen :)
Ik ben er zelf toch minder happy mee dan ik gehoopt had en zit toch sterk te twijfelen of ik niet weer naar een CRT terug zal gaan.

• Predje
De kijk die jij erop hebt kan ik ook begrijpen en is ook zeker niet verkeerd.
Als je dit topic leest krijg je idd wel een beetje het id dat het scherm helemaal het einde is en dat is het -in vergelijking met CRT`s- niet.
Ik heb zelf het meerendeel van mijn leven achter een CRT gezeten en nu dagelijks op m`n werk. Sinds ik ben overgestapt van CRT naar TFT wil ik iig niet meer terug.
De scherpte en het rustige beeld wat een TFT geeft en natuurlijk het uiterlijk en ruimtebesparing niet te vergeten hebben voor mij een enorme meerwaarde. Voor mijn doeleinden is het verschil met een TFT niet zo heel groot en is voor mij persoonlijk een TFT een enige optie.

Gelukkig mag iedereen zelf kiezen tussen een TFT en CRT.. ieder voor zich.
Als je een CTR toch fijner vind heb je daar je redenen voor zoals ik voor een TFT heb.

Ik hoop wel voor je dat je in het geval je voor de CRT kiest je Dell nog voor een leuke prijs kunt verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb een user review geschreven over de monitor.
Zelfs voor mensen in het Grafische vakgebied is deze monitor zeker een goede vervanger voor de CRT schermen.
De kleuren die het scherm uitspuwd zijn erg accuraat, mits alle instellingen goed staan. De lichtopbrengst is ook erg goed te doen.
Natuurlijk blijft CRT met zijn voordelen eigenlijk beter, maar of ik nou in Quark XPress iets voorbereid of in 3ds max.
Ik heb liever deze Dell dan een CRT monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

anyonas schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:45:
enig idee waar ik dit scherm nog voor een aantrekkelijke prijs kan kopen? Of zou er nog een promo op komen binnekort? binnen de 2 maanden ofzo?
Er loopt op het moment een inkoopactie , maar de bestellingen zijn net gedaan. Er word wel gesproken over een nieuwe/volgende ronde, dus je moet even de ia site in de gaten houden [of even de org mailen of hij al weet wanneer die ronde is] :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.