Ik heb de 2405FPW nu sinds 3 dagen. Flink mee gestoeid en dit zijn mijn bevindingen:
PLUSPUNTEN:
* De grootte : vorige monitor was een 22" CRT maar holy shit, dit ding is echt ECHT groot
* Kleuren: Out-of-the-box was ie VEEL te fel. Brightness van monitor naar 0 gezet. Gamma in videokaart drivers naar 80% . Kleuren zijn nu erg goed .. misschien nog een paar minimale aanpassingen maar dat zien we later wel.
* Scherpte/Contrast (2D) : is via DVI aangesloten en ziet er beter/scherper uit als ik ooit verwacht had. Erg indrukwekkend.
MINPUNT:
*
Merkbare vertraging/lag in muisbewegingen ..vooral in snelle FPS games
(MX518 via usb aangesloten op mobo).
Na wat google/fora zoekwerk kwam ik er achter dat redelijk veel mensen hier last van hebben
Ik heb verschillende dingen probeert nu :
1. Logitech MX518 (met en zonder Logitech drivers) op verschillende usb poorten aangesloten - geen resultaat
2. Via ps2 aangesloten (met en zonder Logitech drivers) - geen resultaat.
3. Refreshrate in drivers op 100Hz gezet ( enig resultaat maar nog lang niet vloeiend)
4. In driveropties de hardware acceleratie 1 stand naar links gezet - weer enig resultaat maar probleem blijft. Tevens corruptie van mousepointer in sommige spellen. Geen echt goeie 'oplossing' dus.
5. Verschillende Catalyst drivers - geen resultaat.
6. Progje gedownload die USB polling/refresh interval verhoogd. - enig resultaat maar nog lang niet de vloeiende 'feeling' van een CRT
7. Vsync/Reduce DVI frequency/Alternate DVI mode aan- en uitgezet in alle mogelijke combinaties. - geen resultaat
8. ATI X800 eruit en NV 6800Ultra erin. - geen resultaat
9. 3 andere muizen probeert - geen resultaat
10. Volledig nieuwe WinXP installatie - geen resultaat
11. Andere monitor aangesloten - Probleem gelijk weg
Ondanks deze workarounds BLIJFT er dus een mouse-lag aanwezig, zij het minimaal (maar absoluut merkbaar en storend .. vooral als je een hoge kwaliteit CRT gewend bent en op hoog niveau UT2004 speelt

) . Misschien ben ik er gewoon gevoeliger voor (..maar ook vele anderen .. google maar 's op dell 2405 mouse lag ofzo)
Tevens is er zeker ghosting waarneembaar in snelle games als bijvoorbeeld UT2004. Ook lijken textures meer 'blurry' te worden in beweging. Zodra je stilstaat is alles weer perfect scherp.
Valt waarschijnlijk vooral op omdat dit m'n eerste TFT is na pakweg 20 jaar CRT's. Maar ik verwacht aan de ghosting/blurring te kunnen wennen na een tijdje, itt het $%@#*^$ lag probleem van de muis
CONCLUSIE:
Tenzij je uitsluitend of gewoon heel veel snelle FPS games speelt is deze monitor een absolute aanrader

. Ik ga CRT dan ook dedicated gebruiken voor UT2004

. Spijt van de aankoop heb ik echter nog geen seconde gehad. Vooral voor het zachte prijsje ivm andere 24+" TFT's een goeie aankoop!
[
Voor 5% gewijzigd door
CHeeCH op 08-09-2005 18:57
]