[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, m'n pa en ik hebben beiden een scherm besteld zojuist :) over 2 weken is hij als het goed is binnen, ben onwijs benieuwd! gekocht via de inkoopaktie!

De inkoopaktie is idd al besteld, MAAR er zijn 50 monitors besteld, en 12 ervan zijn over, wij hebben er 2 van besteld, dus nog 10 die een nieuw baasje zoeken.
Wij zaten vanmiddag ook al te balen dat de bestelling net 2 dagen geleden gemaakt is, maar na even bellen kregen we dit fijne nieuws te horen, sla je slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik krijg als ik op tweakers.net zit en in een msn schermpje heel licht door het msn schermpje heen allemaal lijntjes die knipperen, ik had het nog niet eerder gezien, ik had het scherm tot voorkort op mijn laptop aangesloten, toen had ik het nog niet gezien, nu heb ik het scherm sinds vandaag op mijn pc met mijn asus geforce 6800 ultra en nu heb ik het dus.... misschien is het met mijn laptop ook geweest maar dat het niet op viel, je ziet het alleen als het msn schermpje op een bepaalde plaats staat en tweakers.net open staat..... iemand een idee wat het kan zijn ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
barrymel schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:50:
ik krijg als ik op tweakers.net zit en in een msn schermpje heel licht door het msn schermpje heen allemaal lijntjes die knipperen, ik had het nog niet eerder gezien, ik had het scherm tot voorkort op mijn laptop aangesloten, toen had ik het nog niet gezien, nu heb ik het scherm sinds vandaag op mijn pc met mijn asus geforce 6800 ultra en nu heb ik het dus.... misschien is het met mijn laptop ook geweest maar dat het niet op viel, je ziet het alleen als het msn schermpje op een bepaalde plaats staat en tweakers.net open staat..... iemand een idee wat het kan zijn ?
Dat is wel heel gek. Maar ik geloof niet dat dit probleem aan een monitor kan liggen. Waarschijnlijk iets van software. Heb je toevallig een programma wat je MSN venstertjes transparant maakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Predje schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:49:
[...]

Dat is wel heel gek. Maar ik geloof niet dat dit probleem aan een monitor kan liggen. Waarschijnlijk iets van software. Heb je toevallig een programma wat je MSN venstertjes transparant maakt ofzo?
nope..... echt heel raar is het

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
barrymel schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:12:
[...]
nope..... echt heel raar is het
Ik heb nu ook opeens een hele rare.
ELKE keer na het afsluiten van BF2 gaat de primairy monitor op standby (orange ledje) en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan... elke keer reboot dus.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Predje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:35:
[...]

Ik heb nu ook opeens een hele rare.
ELKE keer na het afsluiten van BF2 gaat de primairy monitor op standby (orange ledje) en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan... elke keer reboot dus.

Iemand een idee?
Klinkt eerder als een videokaart-probleem, heb je dezelfde problemen ook met een andere monitor [al dan niet DVI?]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

StarLite schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:56:
[...]

Klinkt eerder als een videokaart-probleem, heb je dezelfde problemen ook met een andere monitor [al dan niet DVI?]
ik heb dit probleem met de standby, ben ik ff weg
kom ik terug; monitor uit, en voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Dus
maar energie beheer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik had het nu ook in een extern bureaublad scherm , ik zie het alleen rechts, echt heel raar, kan het in de kabel zitten ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
M55 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:54:
[...]

ik heb dit probleem met de standby, ben ik ff weg
kom ik terug; monitor uit, en voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Dus
maar energie beheer uitgezet.
Soortgelijks hier, eergisterenavond PC aan gelaten, maar scherm uitgedaan, volgende ochtend scherm weer aan en geen beeld meer, 'cannot display DVi mode' ofzo, had een reboot nodig, dus ik doe het scherm niet meer uit in de toekomst.

Oh ja en als de USB kabel van het scherm in de PC zit dan kom ik m'n BIOS niet in omdat m'n USB toetsenbord dan niet werkt, USB wordt dan pas geactiveerd vlak voordat Windows geladen is. Erg vreemd allemaal. Kabel er van tevoren uit, rebooten en ik kom m'n BIOS weer in. Het scherm vindt het trouwens niet leuk als je de USB kabel er uit trekt als die aan staat tezamen met de PC. Kreeg toen vage blauwe strepen door het beeld :S

Verders erg tevreden met het scherm. Vorige week gecalibreerd met die Eye-One Display Calibrator en is aardig gelukt al zeg ik het zelf. Heb alleen achteraf de gamma nog naar 2.4 gezet, omdat ik het nog steeds ietsje te licht vond in BF2 (met helderheid al op 0). Welke resolutie spelen jullie nu nou met BF2? Ik vond 1600*1200 toch ietsje te 'langzaam' als ik het zo mag zeggen. Speel nu op 1280*1024 trouwens. Enige minpuntje vind ik nu nog dat in de map Songhua Stalemate de mist nog zo fel is. Heb verders 6500K gebruikt als witlicht. Hebben jullie nog tips om het scherm nog minder fel te krijgen?

π MW finishers

• 6sic6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
Wel, na een paar dagen deze 4 delen over deze te gekke monitor gelezen te hebbn en een dozijn aan reviews op het net :O , staat men beslissing vast. _/-\o_
De kleur-echtheid, grootte en snelheid winnen het in mijn ogen van die kleine minpuntjes hier en daar.
Toch, kga nog is 1 keer de vraag stellen (wrs al paar keer gehad).

Is dit de beste monitor van deze klasse ? Ik bedoel, prijs maakt me niet uit, dan spaar ik wel verder, maar ik wil de beste kleurreproductie, hoogste snelheid en zeker een 24" (groter niet vermits hij ook nog voor desktop doeleinden doorgaat). Het is maar omdat ik nu semi-pro bezig ben met beeldbewerking, maar doorheen de studies gaat zich dit waarschijnlijk naar pro uitbreiden, vandaar mijn hoge eisen. Khad al gelezen over de Apple cinema, maar die heeft veel dode pixels en vliegt weg naast de 2405 qua specs :*) .
let me know ... dit is de laatste bevestiging die ik nodig heb om deze monitor te kopen (liefst zou'k dan ook een mega pluspunt horen van de gebruikers ervan :) )

edit:
Heb momenteel ne Sapphire radeon 9800 Pro 128meg ddr zitte, is dit voldoende ?
Geeft dit voldoende kracht en snelheid (op de dell compatibility chart staat ja) ?

[ Voor 32% gewijzigd door 6sic6 op 08-09-2005 18:52 ]

• Predje
6sic6 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:32:
Wel, na een paar dagen deze 4 delen over deze te gekke monitor gelezen te hebbn en een dozijn aan reviews op het net :O , staat men beslissing vast. _/-\o_
De kleur-echtheid, grootte en snelheid winnen het in mijn ogen van die kleine minpuntjes hier en daar.
Toch, kga nog is 1 keer de vraag stellen (wrs al paar keer gehad).

Is dit de beste monitor van deze klasse ? Ik bedoel, prijs maakt me niet uit, dan spaar ik wel verder, maar ik wil de beste kleurreproductie, hoogste snelheid en zeker een 24" (groter niet vermits hij ook nog voor desktop doeleinden doorgaat). Het is maar omdat ik nu semi-pro bezig ben met beeldbewerking, maar doorheen de studies gaat zich dit waarschijnlijk naar pro uitbreiden, vandaar mijn hoge eisen. Khad al gelezen over de Apple cinema, maar die heeft veel dode pixels en vliegt weg naast de 2405 qua specs :*) .
let me know ... dit is de laatste bevestiging die ik nodig heb om deze monitor te kopen (liefst zou'k dan ook een mega pluspunt horen van de gebruikers ervan :) )
I said it once, I will say it again.. beter kun je niet krijgen. (punt)

Er zijn idd wel minpunten, maar die wegen gewoonweg niet op tegen de pluspunten en de prijs. Je kunt gewoon geen spijt krijgen.. of je moet het echteraf "te" groot vinden.

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb de 2405FPW nu sinds 3 dagen. Flink mee gestoeid en dit zijn mijn bevindingen:

PLUSPUNTEN:
* De grootte : vorige monitor was een 22" CRT maar holy shit, dit ding is echt ECHT groot :9~
* Kleuren: Out-of-the-box was ie VEEL te fel. Brightness van monitor naar 0 gezet. Gamma in videokaart drivers naar 80% . Kleuren zijn nu erg goed .. misschien nog een paar minimale aanpassingen maar dat zien we later wel.
* Scherpte/Contrast (2D) : is via DVI aangesloten en ziet er beter/scherper uit als ik ooit verwacht had. Erg indrukwekkend.

MINPUNT:
* Merkbare vertraging/lag in muisbewegingen ..vooral in snelle FPS games :(
(MX518 via usb aangesloten op mobo).
Na wat google/fora zoekwerk kwam ik er achter dat redelijk veel mensen hier last van hebben
Ik heb verschillende dingen probeert nu :
1. Logitech MX518 (met en zonder Logitech drivers) op verschillende usb poorten aangesloten - geen resultaat
2. Via ps2 aangesloten (met en zonder Logitech drivers) - geen resultaat.
3. Refreshrate in drivers op 100Hz gezet ( enig resultaat maar nog lang niet vloeiend)
4. In driveropties de hardware acceleratie 1 stand naar links gezet - weer enig resultaat maar probleem blijft. Tevens corruptie van mousepointer in sommige spellen. Geen echt goeie 'oplossing' dus.
5. Verschillende Catalyst drivers - geen resultaat.
6. Progje gedownload die USB polling/refresh interval verhoogd. - enig resultaat maar nog lang niet de vloeiende 'feeling' van een CRT
7. Vsync/Reduce DVI frequency/Alternate DVI mode aan- en uitgezet in alle mogelijke combinaties. - geen resultaat
8. ATI X800 eruit en NV 6800Ultra erin. - geen resultaat
9. 3 andere muizen probeert - geen resultaat
10. Volledig nieuwe WinXP installatie - geen resultaat :(
11. Andere monitor aangesloten - Probleem gelijk weg ;)

Ondanks deze workarounds BLIJFT er dus een mouse-lag aanwezig, zij het minimaal (maar absoluut merkbaar en storend .. vooral als je een hoge kwaliteit CRT gewend bent en op hoog niveau UT2004 speelt :( ) . Misschien ben ik er gewoon gevoeliger voor (..maar ook vele anderen .. google maar 's op dell 2405 mouse lag ofzo)
Tevens is er zeker ghosting waarneembaar in snelle games als bijvoorbeeld UT2004. Ook lijken textures meer 'blurry' te worden in beweging. Zodra je stilstaat is alles weer perfect scherp.
Valt waarschijnlijk vooral op omdat dit m'n eerste TFT is na pakweg 20 jaar CRT's. Maar ik verwacht aan de ghosting/blurring te kunnen wennen na een tijdje, itt het $%@#*^$ lag probleem van de muis :'(

CONCLUSIE:
Tenzij je uitsluitend of gewoon heel veel snelle FPS games speelt is deze monitor een absolute aanrader _/-\o_ O+ :) . Ik ga CRT dan ook dedicated gebruiken voor UT2004 ;) . Spijt van de aankoop heb ik echter nog geen seconde gehad. Vooral voor het zachte prijsje ivm andere 24+" TFT's een goeie aankoop!

[ Voor 5% gewijzigd door CHeeCH op 08-09-2005 18:57 ]

• Predje
heel raar maar ik heb nog nooit last gehad van mouse lag op deze tft.
Er is idd ghosting aanwezig. maar dit is mijn 2e tft.. ik heb aan de ghosting moeten wennen op een nog erger scherm.. dus 17" CRT -happy- > 17" TFT -less happy > 24" TFT - SOOOO happy-.

Ik speel zelf ook UT2k4 en BF2 op een aanzienlijk niveau (heb op p. 164 gestaan met UT2k4) en ik heb totaal geen last van mouselag en merkt de ghosting niet op. (hij is er wel, maar ik speel net zo goed en zelf beter omdat ik het niet merkt en alles groter zie)

• CHeeCH
  • Niet online
Predje schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:09:
heel raar maar ik heb nog nooit last gehad van mouse lag op deze tft.
Er is idd ghosting aanwezig. maar dit is mijn 2e tft.. ik heb aan de ghosting moeten wennen op een nog erger scherm.. dus 17" CRT -happy- > 17" TFT -less happy > 24" TFT - SOOOO happy-.

Ik speel zelf ook UT2k4 en BF2 op een aanzienlijk niveau (heb op p. 164 gestaan met UT2k4) en ik heb totaal geen last van mouselag en merkt de ghosting niet op. (hij is er wel, maar ik speel net zo goed en zelf beter omdat ik het niet merkt en alles groter zie)
Ik geloof je ook meteen :) .. er zijn genoeg mensen die absoluut geen mouse-lag lijken te hebben. Heb ettelijke uurtjes op google doorgebracht mbt dit probleem. kwam er toen achter dat dit toch een veelvoorkomend probleem bij juist dit Type Dell TFT is.
Maar vreemd genoeg zijn er dus ook best veel mensen , zoals ikzelf ...die wel degelijk een vertraging in de response van de muis hebben.
Met bovengenoemde 'tweaks' heb ik het probleem MERKBAAR kunnen verminderen, het is nu minimaal qua lag zelfs ..maar wel aanwezig .. vooral na het terugswitchen naar CRT (..and back) viel het HEEL erg op en wist ik dat het niet allemaal aan mij lag :+

Ik heb trouwens net je system specs eens bekeken en zie dat we een enigzins vergelijkbaar systeem hebben (A64,2GB,ATI X8xx,Mx518,Audigy2) We verschillen daarnaast vooral in VIA/Nforce mobo-chipset en AGP tegenover PCI-E .. lijkt mezelf niet dat het aan laatsgenoemde optie ligt (want CRT werkt goed) .. chipset(-drivers) misschien dan een oorzaak (..zou het kunnen?)

Ik zal mijn eigen specs iets volledig en actueler posten .. misschien dat mensen die hetzelfde probleem hebben hetzelfde kunnen doen en/of ideeen hebben om er achter komen wat het probleem veroorzaakt.

Athlon64 3500+ ..niet overklokt
MSI Platinum2 socket939 AGP, Nforce3 mobo (Nforce 5.10 WHQL)
Sapphire X8700 XT-PE met 5.8 CCC drivers ..niet overklokt
4*512MB Corsair 3200 cl2 ram dual channel
2*200GB Seagate PATA, 2*200GB Maxtor SATA
Logitech mx518 (usb momenteel) & Logitech keyboard (niet draadloos ..ps2 aangesloten)
Audigy 2 (via webupdate laatste drivers net opgehaald .. ook geen oplossing)
Dell 2405FPW / Iiyama HM204DT CRT

Iemand enig idee? Bedankt alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door CHeeCH op 08-09-2005 20:16 . Reden: dingetjes vergeten :P ]

• 6sic6
iemand een idee ofdat nu men boven vernoemde kaart het goed zou trekken ?

• CHeeCH
  • Niet online
6sic6 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:19:
iemand een idee ofdat nu men boven vernoemde kaart het goed zou trekken ?
Een radeon 9800 Pro gaat het wel trekken denk ik. Alleen zul je op 1920*1200 wellicht wat grafische opties en AA/AF omlaag moeten gooien. Een X800 XT-PE heeft op die resolutie ook afentoe performance probleempjes dus een 9800 zeker. Maar zelfs met wat omlaag zetten van deze opties blijft het een erg machtige ervaring om op dit scherm te gamen (Y) Wil je meer zul je moeten investeren in je grafische kaart denk ik (..ben echt benieuwd hoe die R520 gaat performen :9~ .. wordt waarschijnlijk wel een leuke partner voor dit schermpje ;) )

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

Wat die mouselag betreft, heb je dat nu alleen als je dvi gebruikt? Ik heb 'm namelijk analoog aangesloten (bij gebrek aan dvi aansluiting) en heb nooit iets gemerkt van mouselag. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet echt spellen heb gespeeld, dus wellicht dat je het dan niet in de gaten hebt, maar ik vraag me af waar die mouselag dan door veroorzaakt kan worden. Het is toch neem ik aan eigenlijk dat het beeld een beetje achterloopt? Dat zou volgens mij alleen maar kunnen als er door de digitale verwerking van de dvi data vertraging optreedt.

• Predje
Hoe moet ik me die mouselag eigelijk voorstellen?
Ik werk zelf elke dag op een CRT (werk) en op deze Dell (dualscreen, prive).
In beide gevallen gaat de muis hetzelfde gewoon zeg maar 1 op 1 met mijn beweging.

Is het gewoon letterlijk van; je beweegt je muis en enkele (milli)seconden later gaat de cursor pas mee?

• CHeeCH
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:08:
Wat die mouselag betreft, heb je dat nu alleen als je dvi gebruikt? Ik heb 'm namelijk analoog aangesloten (bij gebrek aan dvi aansluiting) en heb nooit iets gemerkt van mouselag. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet echt spellen heb gespeeld, dus wellicht dat je het dan niet in de gaten hebt, maar ik vraag me af waar die mouselag dan door veroorzaakt kan worden. Het is toch neem ik aan eigenlijk dat het beeld een beetje achterloopt? Dat zou volgens mij alleen maar kunnen als er door de digitale verwerking van de dvi data vertraging optreedt.
Ik zal 'm morgen (nog) eens gaan testen aan de analoge uitgang (moet weg zodadelijk) . Heb dit gister al eens gedaan maar vond de 2d kwaliteit niet acceptabel en dus ook niet echt meer verder getest. Maar zoals gezegd: ik zal dat morgen eens bekijken :)

@Predje: Die mouselag is enigzins subtiel, daarom misschien ook een beetje moeilijk uit te leggen.
Wellicht zou je het zelf merken als je (snel) wisselt tussen CRT en TFT. Mijn bezoek gisteren viel het ook in 1ste instantie niet op ...totdat we de CRT direct daarna op dezelfde pc gebruikten.
Het is inderdaad een paar milliseconden vertraging. Overdreven gezegd 'voelt' het alsof de muiswijzer aan een heel kort touwtje hangt en ie zo wordt 'meegesleept' over je scherm. In een FPS is het duidelijk merkbaar in heel snelle acties waarbij net die ene milliseconde telt, het crosshair 'schiet door' ... waardoor je dan NET niet die headshot zuiver kan plaatsen ;) In 2d omgevingen en 'langzamere' spellen valt het ook direct een heel stuk minder op.

Ik heb in 1 of meerdere delen van deze topic-reeks gelezen over hetzelfde probleem. Misschien kunnen deze personen nog iets toevoegen hier. Misschien is het een hele simpele instelling die ik over het hoofd gezien heb ..per slot van rekening ben ik een noob in het TFT wereldje.
Of hebben ik en anderen een gezamelijke niet-standaard driver (mobo,usb,weetikveel) die de muis of het beeldscherm in de weg zit ofzo :? Als ik het eens wist :X

PS: de duidelijkste verbetering was het lager zetten van de hardware-acceleratie van het beeldscherm. helaas ook met artifacts als gevolg in bijv AOE3 demo . Ik ging er ook eerst van uit dat dit een ATI driver probleem moest zijn icm DVI uitgang. Vreemd genoeg deed dit beeldscherm/muis echter hetzelfde met een NV 6800 kaart + NV driver (na format nieuwe XP install erin gezet .. geen achterblijfselen van ATI driver dus lijkt me).

Ik ben werkelijk door m'n opties heen .. erg jammer want voor de rest is dit scherm gewoon fantastisch!!! :*)

• Predje
Ik heb het nog even getest.. maar ik kan het echt niet opmerken en heb het dus ook gewoon niet.. ook niet in UT2k4..

Of ik kan me gewoon enorm snel aanpassen :Y)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Volgens mij is er nog 1 optie en die werkte dacht ik bij sommige mensen. Dit doe je door je USB poort te "tweaken" dus een hogere aan Hz of frequentie te laten draaien (sorry weet niet hoe je dit benoemt), ipv van 200 naar 500. Je moet even zoeken met de search, misschien dat dit je probleem oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-09-2005 22:22 ]

• MaTr1x
CHeeCH schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:53:

MINPUNT:
* Merkbare vertraging/lag in muisbewegingen ..vooral in snelle FPS games :(

7. Vsync/Reduce DVI frequency/Alternate DVI mode aan- en uitgezet in alle mogelijke combinaties. - geen resultaat

Ondanks deze workarounds BLIJFT er dus een mouse-lag aanwezig, zij het minimaal (maar absoluut merkbaar en storend .. vooral als je een hoge kwaliteit CRT gewend bent en op hoog niveau UT2004 speelt :( ) . Misschien ben ik er gewoon gevoeliger voor (..maar ook vele anderen .. google maar 's op dell 2405 mouse lag ofzo)
Tevens is er zeker ghosting waarneembaar in snelle games als bijvoorbeeld UT2004. Ook lijken textures meer 'blurry' te worden in beweging. Zodra je stilstaat is alles weer perfect scherp.
Valt waarschijnlijk vooral op omdat dit m'n eerste TFT is na pakweg 20 jaar CRT's. Maar ik verwacht aan de ghosting/blurring te kunnen wennen na een tijdje, itt het $%@#*^$ lag probleem van de muis
Ik weet precies wat je bedoelt met die mouse-lag. Dit is ook het eerste wat ik merkte toen ik het scherm aansloot. Er was toen een echt waarneembare lag, daar schrok ik wel van. Toen ik "Reduce DVI frequency" uitzette was het echt een heel stuk minder. Heb het nog een aantal keer getest en met die optie uit gaat de muis al een stuk vloeiender (uiteraard via DVI aangesloten, gewoon VGA is echt waarneembaar slechter beeld).
Helaas zit er nog altijd wel een kleine lag in. Dat was ook de reden dat ik BF2 nu in 1280*1024 speel i.pv. 1600*1200, omdat vanwege dat beetje lag ik steeds te laat was. Ik ervaar het nu nog steeds wel een beetje, vooral in close-combat dat ik af en toe nog te laat ben.
Op een gegeven moment heb ik ff getwijfeld of ik m'n CRT zelfs zou aansluiten wanneer ik een FPS zou gaan spelen. Maar het is iets waar we gewoon aan moeten wennen denk ik.

Maar niet iedereen is er gevoelig voor, sommige mensen registreren dingen niet even snel als een ander mens en zien die lag dus niet. Dat verschilt echt van mens tot mens. Net zoals dat de ene persoon niet eens ziet dat die op 60Hz werkt met een CRT, terwijl een andere (ondergetekende incluis) alles onder 100Hz ziet trillen. Gelukkig is dat probleem opgelost met een TFT.
BTW je had het er over dat je 100Hz had geprobeerd met dit scherm???

Ik zie dat je ook een X800XT PE hebt. Moet je de demo's van GTR en GTL maar eens op 1920*1200 32bit spelen, dat is echt :9~

Edit: FYI: Ik heb trouwens de .inf file gebruikt voor dit scherm die ergens in dit topic werd genoemd. Die zat in een .exe bestand van de ftp van Dell. Zie hier:
[rml]LLaTeM in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4"[/rml]
Direct link:
ftp://ftp.dell.com/monitors/R91058.EXE

[ Voor 9% gewijzigd door MaTr1x op 08-09-2005 23:15 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:44
Ik zelf ervaar geen mouse lag.
Ik heb een mx518 op 500Hz aangesloten op een asus k8v deluxe. Met de USB 2.0 drivers.
Elke vorm van muis acceleratie staat uit.
Ik heb ook gehoord dat sommige personen de muis op een lagere dpi zetten, 800 ipv 1600, om het probleem te verhelpen.

http://eurocss.net/the-hz-effect/

Deze link kan misschien helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArieKanarie op 09-09-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
@Matr1x:
Als ik je goed begrijp zit je dus ook nog steeds met hetzelfde probleem (zij het minimaal) maar accepteer je sneller als ik ofzo lol ;)
Ik heb de optie 'Reduce DVI Frequency' ook nog maar eens uitgetest. Inderdaad een kleine verbetering. Ik geloof echter dat ik geen rust vind voordat de lag compleet weg is ;)

Over die 100Hz instelling: op andere fora deze workaround gelezen. Is een kwestie van in de drivers 100Hz instellen (hoewel scherm daar dan niet feitelijk op draait). Lijkt ook weer ietsjes te helpen.

Ik ben het zeker ook met je eens dat het zien/merken van zo'n lag probleem verschilt van mens tot mens. Ik weet ook dat ik dit zelf erg sterk heb (en altijd geahd) maar dit neemt niet weg dat er gewoon een feitelijke 'bug' aanwezig is.

PS: Ik zal GTR/GTL zeker eens proberen .. zit echter nu op werk dus zal moeten wachten op vanavond/weekend :)

@Ariekanarie:
Ik heb de dpi nooit hoger als 800 (wel alle standen probeert om te testen natuurlijk)
De USB rate heb ik ook met het tooltje waarnaar je linkte veranderd: helaas ook niet de oplossing
Acceleratie is uitgeschakeld.

Later vandaag ga ik de analoge verbinding eens goed testen op dit lag probleem.

Iig bedankt aan jullie beiden voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
ArieKanarie schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:24:
Ik zelf ervaar geen mouse lag.
Ik heb een mx518 op 500Hz aangesloten op een asus k8v deluxe. Met de USB 2.0 drivers.
Elke vorm van muis acceleratie staat uit.
Ik heb ook gehoord dat sommige personen de muis op een lagere dpi zetten, 800 ipv 1600, om het probleem te verhelpen.

http://eurocss.net/the-hz-effect/

Deze link kan misschien helpen.
Ik heb dezelfde muis (fijn met draad, draadloos is steeds op :S) wel zonde dat je dan 50 euro betaald voor 1600 dpi, terwijl je deze dan naar 800 moet zetten.

o-t: Ik heb m gekocht voor een kleine 700 euro, direct van Dell. Aangezien er een Dell dealer in ons pand zit :)
Ik heb de 7800GTX erop hangen (check voor de monitor en videokaart maar mijn user review). Met sommige spellen toch nog wat framedropes. Uiteraard speel ik dan op de hoogst mogelijke resolutie met alles op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
MaTr1x schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:05:
Maar niet iedereen is er gevoelig voor, sommige mensen registreren dingen niet even snel als een ander mens en zien die lag dus niet. Dat verschilt echt van mens tot mens. Net zoals dat de ene persoon niet eens ziet dat die op 60Hz werkt met een CRT, terwijl een andere (ondergetekende incluis) alles onder 100Hz ziet trillen.
Nouja ik bemerkt dingen anders altijd bijzonder goed op hoor. bijv. 60Hz op een CRT. en toen heb ik geen mouse-lag. Ik heb het nog extra getest om er zeker van te zijn.. maar ik heb het gewoon echt niet. Er moet gewoon iets in het systeem zitten wat het veroorzaakt. Ikzelf heb winXP64.. misschien dat dat iets zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:35
Wow! Vandaag op de site van Dell: Koop een LCD Flatpanel en bespaar tot 50% op de tweede van hetzelfde type!Geldig op 2405FPW. 8)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
writser schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:59:
Wow! Vandaag op de site van Dell: Koop een LCD Flatpanel en bespaar tot 50% op de tweede van hetzelfde type!Geldig op 2405FPW. 8)
Ik ruik een nieuwe inkoopactie :)

@ Predje: mijn commentaar was niet direct op jou gericht, hoor, ik bedoelde het meer in het algemeen.

@ the raptor: zaken gaan zeker goed als ik zo zie wat voor auto je hebt gekocht ;)

@ ArieKanarie: bedankt voor de link, ik zal dat eens proberen.

BTW ik heb trouwens een Razer Diamondback die werkt op 1600dpi, ik verander de sensitivity ook steeds on-the-fly, wat ik uit eerdere posts begrijp is dat ik de 1600dpi toch niet terug hoef te zetten naar 400dpi (enige mogelijkheid)?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

2 schermen kosten met korting nu € 1.961,72 , dat is dus € 980 per scherm [zonder verzendkosten]
Dus dat is duurder per scherm dan met de huidige IA :)

[ Voor 10% gewijzigd door StarLite op 09-09-2005 14:40 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tot voorkort liep er nog een inkoopactie, zo te lezen is hij net gesloten. Ik betwijfel of er snel nog weer één wordt opgestart voor dit scherm aangezien deze laatste inkoopactie niet erg hard liep.

http://www.inkoopactie.net/ia/yk315nqn

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik heb net een andere DVI kabel aangesloten en het probleem is er nog steeds

heel licht zie je lichte streepjes knipperen, het is alleen aan de rechterkant van het scherm zo ver ik kan zien, kan het een defect in de videokaart zijn ? voor de rest werkt de kaart gewoon goed, het is alleen als er bepaalde vensters (msn, extern bureaublad, mediaplayer) op een bepaalde manier open staan......... of zal het toch in het scherm zitten ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
_Dune_ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:50:
Tot voorkort liep er nog een inkoopactie, zo te lezen is hij net gesloten. Ik betwijfel of er snel nog weer één wordt opgestart voor dit scherm aangezien deze laatste inkoopactie niet erg hard liep.

http://www.inkoopactie.net/ia/yk315nqn
Heb enkele dagen geleden contact gehad met de organisator van de inkoopactie, hij zei dat er ofwel dit weekend, ofwel volgend weekend een nieuwe wordt opgezet ... allen daarheen dus (vooral ikke want heb er nog steeds genen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je kan de org ff mailen, want er waren laatst nog een paar schermen over [ivm annuleringen]. Misschien zijn er nog een paar :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Ye, maar niet met een prijs van <900 :/

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat lijkt me niet, aangezien de normale IA prijs €910 is ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
StarLite schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:35:
Je kan de org ff mailen, want er waren laatst nog een paar schermen over [ivm annuleringen]. Misschien zijn er nog een paar :)
ook al gedaan, maar de meeste waren toch nog verkocht ... hij ging kijken als ze allemaal waren aangekomen en alle betalingen eindelijk binnen waren, dan ging ie me iets laten weten ... dusjah ... WACHTEN :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Hmmm... kennelijk heeft mijn 2405 nu ook een beetje last van zo'n 'tv-piep'.
Het is echt zo'n hoge toon, die je min of meer kan 'omzeilen' door je hoofd een beetje te bewegen, waardoor je niet in zo'n 'frequentie-knoop' zit.

Wel een klein minpuntje, maar je kan niet alles hebben..
Vroeger wilde ik mijn oude 19" CRT wel eens een klap geven wanneer die ook zo'n hoge toon produceerde, maar denk dat ik dat toch maar laat bij die Dell.. :+

Voor de rest is het een top-scherm, een beetje fel, maar dat is af te stellen en vergt wat gewenning.
Heb em nu in dual-head draaien met een 19" CRT op een 6800GT AGP, maar ben van plan om een 9200 PCI erbij te gooien (is toch snelste PCI op t moment?), om zo een 2e 19" CRT ernaast te kunnen plaatsen.
Hopelijk heb ik dan zo in triple-head genoeg desktopruimte 2x overlay, waardoor je wel bv. een game kan spelen en tv kan kijken op verschillende monitors.
Iemand hier ervaring mee toevallig? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
@NewbieNeo:
Irritant dat je die piep nou hebt.
Ik was trouwens van plan om m'n blauwe Apple 21" CRT ook nog te gaan gebruiken, maar dat scherm is al zo f*cking groot, en met die Dell erbij zou m'n complete buro volstaan, dus doen we maar niet.

@CHeeCH:
Ik ben weer een stapje verder met de mouse-lag, wat ik heb gedaan:
- Bij de gewone muisinstellingen van Windows de optie "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aangevinkt, en de muissnelheid daar op het zevende puntje van links gezet (dus net naast het midden zeg maar).
- De Razer muisdrivers gedeïnstalleerd. Ik merkte nl dat de muis net nadat de PC geboot was sneller was totdat de drivers werden geladen. Zelfs met on-the-fly sensitivity op high was het nog langzamer. Dan maar geen on-the-fly sensitivity.
- De mousepollingrate op 500 gezet.

Gisterenavond een hoop aantal uurtjes gegamed en vond het toch wel een verademing om zo te spelen, dus er was merkbaar verschil :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

StarLite schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:40:
Dat lijkt me niet, aangezien de normale IA prijs €910 is ;)
Ik had het over de eventuele 4e inkoopactie..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Dual-head is op zich ook al wel lekker, maar een extra 19" ernaast zou 't voor mij echt helemaal afmaken. Eerste scherm voorbeeld-plaatje, hoofdscherm 3dMax, en 3e scherm voor tv of een extra browser oid.
Dat zou echt heaven zijn volgens mij.. })

Hier een vb. van hoe 't nu is.
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/7112/enzothumb4dl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
mijn rma scherm is al sinds 29 aug in productie ... volgens Dell ... en de verachte afleverdatum is 8 sep...

Het gaat weer fijn bij Dell ... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 12-09-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 16:38
Zit nog hevig te twijfelen of ik voor deze monitor of een 19" ga. Dus mijn vraag is dan ook is er iemand in Overijssel die deze monitor heeft en waar ik de monitor zou kunnen bezichtigen? Zou me eerste TFT worden dus ben nogal huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
MaTr1x schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:06:
<knip>
@CHeeCH:
Ik ben weer een stapje verder met de mouse-lag, wat ik heb gedaan:
- Bij de gewone muisinstellingen van Windows de optie "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aangevinkt, en de muissnelheid daar op het zevende puntje van links gezet (dus net naast het midden zeg maar).
- De Razer muisdrivers gedeïnstalleerd. Ik merkte nl dat de muis net nadat de PC geboot was sneller was totdat de drivers werden geladen. Zelfs met on-the-fly sensitivity op high was het nog langzamer. Dan maar geen on-the-fly sensitivity.
- De mousepollingrate op 500 gezet.

Gisterenavond een hoop aantal uurtjes gegamed en vond het toch wel een verademing om zo te spelen, dus er was merkbaar verschil :)
De optie "Precisie van de aanwijzer verbeteren" was bij mij uitgeschakeld (volgens mij heb ik dat zelf gedaan vorige week maar heb zoveel aanpassingen gedaan dus weet het niet meer zeker ;) )
Hoe dan ook, optie staat aan en lijkt inderdaad iets verbetering te geven.

Ik heb net echter ontdekt dat, bij UT2004 tenminste, een duidelijk snellere reactie snelheid heb indien ik (mbv Ati Tray Tools) de Anisotrofische filtering van 'quality' naar 'performance' mode zet :/
Zou je dit ook eens kunnen testen aub? Begin wel te vermoeden dat het probleem in de videokaart drivers zit maar kan het niet met zekerheid stellen.

Iig heb ik nu, door de onderhand talloze aanpassingen :P, een acceptabele muissnelheid (nog niet perfect maar zeker goed speelbaar nu). Waar het nu precies aan ligt weet ik eigenlijk nog steeds niet maar het meeste resultaat heb ik nu bereikt met:

- Refreshrate verhogen in videokaart drivers naar 100Hz
- Alternate DVI mode uitschakelen
- Precisie van de aanwijzer verbeteren in muis opties.
- USB rate muis verhogen
- Hardware Accelaratie in display settings 1 stapje lager zetten (enkel voordat ik een potje UT ga spelen: andere games hebben hier last van helaas)

PS: het scherm aansluiten via de analoge uitgang had geen merkbaar effect op de muissnelheid. Dus weer teruggezet naar DVI.

[ Voor 5% gewijzigd door CHeeCH op 13-09-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Paul Hewson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:08:
Zit nog hevig te twijfelen of ik voor deze monitor of een 19" ga. Dus mijn vraag is dan ook is er iemand in Overijssel die deze monitor heeft en waar ik de monitor zou kunnen bezichtigen? Zou me eerste TFT worden dus ben nogal huiverig.
Als je 't geld kan missen (en dat moet volgens mij geen probleem zijn naar je specs kijkend >:) ) dan zou ik zeker voor een 24" gaan, zo heeft je 7800GTX tenminste echt wat te doen.
Daarnaast is het ook gewoon overheerlijk om zoveel 'desktop real-estate' te hebben, wat altijd wel van pas kan komen voor films, games of bepaalde apps. En ik kan je zeggen dat 24" overal wel een extra dimensie aan geeft.

btw. was voor mij ook mijn eerste TFT en ben iig blij dat ik hiervoor heb gekozen. Heb gelijk ook maar een 6800GT erbij gekocht, aangezien een GF3 ti200 'net niet' alles trekt.. :+

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 13-09-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

hmm, ik heb het scherm al een tijdje, maar nu heb ik ineens wel 3 dode pixels die ik eerst niet had.
en ook midden in het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja, ik had ook eerst een perfect scherm ... maar nu ook pixels die niet meer willen werken ... scherm zou zoals eerder genoemd er al de 8e moeten zijn ... maar hij is nogsteeds (vanaf 29 aug) in productie volgens dell.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoe flikken jullie dat met omruilen van het scherm?

Bij mij was er een pixel kapot in het midden van het scherm, zeer irritant (ook nog rood). Toen ik de dag erop opbelde beweerde ze hoog en laag dat ze er niks aan konden doen en dat hij pas omgeruild werd bij 7 kapotte pixels, uit wanhoop heb ik toen maar een andere dag opgebeld en gezegd dat het scherm kapot was, dit was de enige manier om een nieuwe te krijgen. Gelukkig nu wel een perfect dodepixelvrij scherm :)

• Predje
STIMPPYYY schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:24:
Hoe flikken jullie dat met omruilen van het scherm?

Bij mij was er een pixel kapot in het midden van het scherm, zeer irritant (ook nog rood). Toen ik de dag erop opbelde beweerde ze hoog en laag dat ze er niks aan konden doen en dat hij pas omgeruild werd bij 7 kapotte pixels, uit wanhoop heb ik toen maar een andere dag opgebeld en gezegd dat het scherm kapot was, dit was de enige manier om een nieuwe te krijgen. Gelukkig nu wel een perfect dodepixelvrij scherm :)
Haha!, een leugentje voor eigen bestwil zullen we maar zeggen :Y)

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
mijn scherm is tot nu toe helemaal pixelperfect, maar ik heb hem pas 2 weken, maar te hopen dat ik er geen dode pixels bij krijg in ene.ik heb wel een klein beetje last van de inkijkhoek, als ik er ook maar een klein beetje scheef voor zit krijg ik al in de hoekjes wat kleurverschil. Niet zo heel erg opzich.

hoelang duurde het voordat je er dode pixels bij kreeg?

• Roberto
bij mij 8 dagen :/

Het schijnt dat je het proces kunt versnellen door dat live / dode pixel fixer progje te draaien.
Wat constant tussen alle kleuren loopt. En er dus voor zorgt dat je al rotte pixels extra worden belast zodat ze of dood gaan, of weer goed worden :)

[ Voor 88% gewijzigd door Roberto op 14-09-2005 10:24 ]

Verwijderd

Ik zou hem aankomende maandag binnenkrijgen, maar kreeg hem gister al binnen! Een totale levertijd van misschien 4 dagen. Heel netjes, hij moest nog geproduceerd worden ook ;)

Ik heb wel wat dode pixels, zag er iets van 4, maar ik zie ze alleen als ik heeeeeeeeeeeeel goed kijk met zo'n programma om ze te checken.

Raden jullie me aan om te ruilen? Of is dat heibel voor niks? Misschien krijg ik kan namelijk alleen maar meer dode pixels, of meer opvallende.

En wat is de beste manier om, aangesloten op DVI, de helderheid wat omlaag te brengen? Brightness staat op zijn laagst en heb ook in de videokaart instellingen(Geforce 7800GTX), wat gekloot.

Maar ik wist al dat hij fel zou zijn hoor, heb alle delen van dit topic doorgelezen :S :P

• NewbieNeo
Wat ik zelf heb gedaan is idd de brightness helemaal op 0 gezet en in de instellingen van de videokaart zelf de gamma op 80% gezet.
Het wit (van browsers bv.) is dan niet zo fel meer en donkere stukken net niet te donker.

Verwijderd

Zal als ik thuis ben eens proberen. (Zit nu op het werk)
Wel erg stom, zijn ze zo slim om in een apart doosje de powercable te leveren, zodat ze per land verschillende kunnen versturen, krijg ik een verkeerde, 3-polige, powercable!

Had er gelukkig nog één liggen, was pas 18.30 thuis, had ik minstens tot de volgende dag kunnen wachten :P

• STIMPPYYY
Ik heb brightness op 25 en gamme op 80, ik houd wel van lekker wit en wat feller, brightness 0 is me net wat te laag.

Verwijderd

Bedankt, ik zal er nog wat meer mee klooien. Het is zoals eerder gezegd echt wel een felle backlight, poeh hey.

• Roberto
^%&*$%^#$ wat is Dell toch aan het kloten...

Ik belde om te vragen waar mijn 24" scherm bleef ... kijk ik nog eens goed op mijn orderbevesteging: 20" 2005FPW :X :X :(

Ik dus (weer) bellen,

Dell: ja dat is waarschijnlijk bewust gedaan....
Ik: Wat??!! dat wil ik niet,
Dell: Ja maar u krijgt het restbedrag dan terug...
Ik: ....

Nu weer wachten totdat ik terugebeld ga worden...

Easy as Dell :/

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 14-09-2005 14:50 ]

• Predje
RS_003 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:50:
^%&*$%^#$ wat is Dell toch aan het kloten...

Ik belde om te vragen waar mijn 24" scherm bleef ... kijk ik nog eens goed op mijn orderbevesteging: 20" 2005FPW :X :X :(

Ik dus (weer) bellen,

Dell: ja dat is waarschijnlijk bewust gedaan....
Ik: Wat??!! dat wil ik niet,
Dell: Ja maar u krijgt het restbedrag dan terug...
Ik: ....

Nu weer wachten totdat ik terugebeld ga worden...

Easy as Dell :/
Hahaha.

Dit klinkt bekend in de oortjes :D Hoe kunnen ze in godsnaam zoiets doen...
Stel je voor dat je een Ferrari koopt en dan een Fiat krijgt.. MAAR maak je geen zorgen.. het restbedrag krijg je terug.. DAAR VRAAG JE TOCH NIET OM! :Y)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op het forum van de 2405FPW IA vond ik deze link over een mogelijke oplossing voor de mouselag op de 2405. Wie weet heeft iemand er iets aan :)

\o/

Verwijderd

StarLite schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:02:
Op het forum van de 2405FPW IA vond ik deze link over een mogelijke oplossing voor de mouselag op de 2405. Wie weet heeft iemand er iets aan :)
jep die link was van mij hehe (ga meteen copyright aanvragen :9 ) maar ik ben sinds 2 minuten weer unbanned gelukkig dus kan weer op tweakers posten _/-\o_

Ps: de enige reden waarom ik nog steeds geen dell 2405 heb besteld is omdat de kleur zwart niet mooi staat bij mij spullen (staat nou niet bepaald mooi naast een g4 cube of mac mini vind ik :? ), ik heb vanmiddag dell gemailt of ie ook binnenkort in het zilver te krijgen is (dual tone) maar heb nog geen bericht gehad van ze :/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:21 ]

• STIMPPYYY
Voglens mij is die juist uit productie gehaald, maar ik vind dat juist wel gaaf, zwart icm een mac mini :9~

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:56:
Voglens mij is die juist uit productie gehaald, maar ik vind dat juist wel gaaf, zwart icm een mac mini :9~
Ja de mac mini kan nog wel ja maar eigenlijk staat een miditower er mooier naast (of G5 :9~ maar das m'n persoonlijke mening). Maar wat ik eigenlijk gewoon wil is een zilverkleurige 2405 (of die zilvere 19 inch van dell met de inhoud van de 2405) van dell want voor de rest is die dell supergeil! (hee dat rijmt :*) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 17:16 ]

• M55
  • Niet online

M55

sjobiscity schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:53:
mijn scherm is tot nu toe helemaal pixelperfect, maar ik heb hem pas 2 weken, maar te hopen dat ik er geen dode pixels bij krijg in ene.ik heb wel een klein beetje last van de inkijkhoek, als ik er ook maar een klein beetje scheef voor zit krijg ik al in de hoekjes wat kleurverschil. Niet zo heel erg opzich.

hoelang duurde het voordat je er dode pixels bij kreeg?
denk dat ik hem anderhalf maand heb ofzo.. dus dat kan lang duren.

• Roberto
Dat dode pixel fix progje kan dat aardiger verkorten hoor ik van meerdere kanten :)

• Predje
Ik heb m`n 2 stuks nu denk ik zo`n 2 maanden, 1tje iets langer.
Maar ik heb de hoop opgegeven dat ik nog dode pixels krijg :Y)

Ook nog geen mouselag, hoge tonen, uitvallen, etc gehad :D

Wat ben ik blij :7

• MaTr1x
CHeeCH schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:42:

Ik heb net echter ontdekt dat, bij UT2004 tenminste, een duidelijk snellere reactie snelheid heb indien ik (mbv Ati Tray Tools) de Anisotrofische filtering van 'quality' naar 'performance' mode zet :/
Zou je dit ook eens kunnen testen aub?
Dit hangt denk ik meer af van de snelheid van je videokaart. Op 'performance' moet het sowieso sneller zijn, omdat er dan IQ wordt opgeofferd voor snelheid. Ik heb zelf de laatste tijd met settings op "application controlled" gespeeld, omdat dat vereist was voor BF2 met de 5.5 drivers. Heb gisteren de 5.8 DHZer0point drivers geïnstalleerd, en nu is het weer mogelijk om instellingen te forceren.
Ik heb verders wel weer nieuwere Razer drivers instaled, omdat in Windows en games de controls spontaan omgedraaid waren. De windows muissnelheid nou voluit en pas het dan weer met on-the-fly sensitivity aan.
Oh ja en refresh rate in Windows nu op 100Hz gezet.

Ik kwam van de week met wat Google-en nog bij een topic terecht, en ook op hardforum:
Unofficial 2405FPW Thread (Now that its been announced)

Heb je trouwens die demo's nog gespeeld?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ heeft genoeg van 2x 17" TFT en gaat ook voor dit dell schermpje sparen... hoe zit het met gamesondersteuning op native reso ?? Gaat dat een beetje tegenwoordig ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
KeeZ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:35:
* KeeZ heeft genoeg van 2x 17" TFT en gaat ook voor dit dell schermpje sparen... hoe zit het met gamesondersteuning op native reso ?? Gaat dat een beetje tegenwoordig ?
Ik trek het met mijn systeem goed..

UT2k4 op "howly" shit setting, 1920*1200, 6xFSAA, 16x AF = +- 120 FPS
BF2 op HIGHEST, 1920*1200 (command line), 4xFSAA = +- 90 FPS
WoW op HIGHEST, 1920*1200, 6xFSAA, 16x AF = +- 100 FPS
NFSU2 op HIGHEST, 1600*1200 (kan niet hoger), rest uit, 35 FPS :S kut-engine.

Meer games krijg in niet draaiend onder WINXP 64. :'(

Specs in sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Zo dat is zeker wel netjes ja, nice :)
BTW je draait BF2 op 1920x1200 d.m.v. deze command line zeker?:
code:
1
 +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

Dat moet ik ook maar eens proberen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
http://www.tigerdave.com/wgl/

Deze site hebben we ook nog :), meeste games kunnen dus gewoon op 1920x1200 draaien :). Nfsu 2 staat er dus ook bij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-09-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit topic nadert bijna de 500 posts. En ik neem aan dat ik het nieuwe deel open :)

Zijn er nog punten die verbeterd kunnen worden aan de startpost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Linkje van breedbeeld gaming toevoegen misschien voor de rest ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:59:
Linkje van breedbeeld gaming toevoegen misschien voor de rest ziet het er goed uit.
Valt wel mee. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Als je zo'n opmerking maakt geef dan ook aan wat er niet goed is aan de startpost :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Paul Hewson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:08:
Iemand? Wil het toch echt eerst met me eigen ogen zien voordat ik een bak met geld uitgeef.

• MaTr1x
Helaas sorry als ik in de buurt had gewoond dan had je best mogen komen kijken maar ik woon aan de andere kant van Nederland...

π MW finishers

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Paul Hewson schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:52:
[...]

Iemand? Wil het toch echt eerst met me eigen ogen zien voordat ik een bak met geld uitgeef.
Als jij zo'n videokaart hebt hangen zou ik dus echt niet voor die 19" gaan, zowieso vanwege de vaak lage resolutie. Leg daarnaast even de dingen op een rij die je zou willen gaan doen en maak op basis daarvan je beslissing.

Mijn do's voor de 24" dell :

- veel aansluitmogelijkheden (nog geen scherm gezien met zoveel afwisseling en diversiteit)
- Design is best wel lekker
- Prijs is top voor het scherm wat je krijgt

Dont's

- Er zijn nog mooiere schermen wat design betreft

Daarnaast twijfel ik nog om 2x 20" of 2x 19" aan te schaffen, ik heb nu 2x 17" namelijk... 2x 24" lijkt me maar niets, dan is het net of zit ik tennis te kijken ;)

Deze plek is te koop.

• Predje
KeeZ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 07:43:
[...]
Daarnaast twijfel ik nog om 2x 20" of 2x 19" aan te schaffen, ik heb nu 2x 17" namelijk... 2x 24" lijkt me maar niets, dan is het net of zit ik tennis te kijken ;)
Ik heb hem zelf in DUAL-screen.. kwam van een 17" TFT// Eerst lijkt het heeeeel groot.. maar het went verschrikkelijk snel. (helaas)

• STIMPPYYY
Paul Hewson schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:52:
[...]

Woon in Nijmegen, 3 kwartier rijden ong? je mag wel even komen kijken als je wilt.

• CHeeCH
  • Niet online
MaTr1x schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:50:
[...]

Dit hangt denk ik meer af van de snelheid van je videokaart. Op 'performance' moet het sowieso sneller zijn, omdat er dan IQ wordt opgeofferd voor snelheid. Ik heb zelf de laatste tijd met settings op "application controlled" gespeeld, omdat dat vereist was voor BF2 met de 5.5 drivers. Heb gisteren de 5.8 DHZer0point drivers geïnstalleerd, en nu is het weer mogelijk om instellingen te forceren.
Ik heb verders wel weer nieuwere Razer drivers instaled, omdat in Windows en games de controls spontaan omgedraaid waren. De windows muissnelheid nou voluit en pas het dan weer met on-the-fly sensitivity aan.
Oh ja en refresh rate in Windows nu op 100Hz gezet.

Ik kwam van de week met wat Google-en nog bij een topic terecht, en ook op hardforum:
Unofficial 2405FPW Thread (Now that its been announced)

Heb je trouwens die demo's nog gespeeld?
Klopt natuurlijk dat je iets aan performance inlevert, hoewel het in dit geval absoluut nul invloed had op de fps in UT .. alleen op de reactiesnelheid van de muis vreemd genoeg. Daarnaast zou het op een x800xt-pe toch niet zo'n probleem moeten zijn om een 8xAF instelling op het hoogste niveau te draaien?

Los van dat besloten om binnenkort naar een r520 of 7800gtx te upgraden ..met de native res van 1920*1200 merk ik dat de x800 het toch zwaar heeft/krijgt in sommige games (nieuwere games vooral). Hoop dat er snel betrouwbare R520 benchmarks komen zodat die keuze gemaakt kan worden!

Heb de demo's nog niet getest helaas. Vooral door tijdsgebrek maar ook omdat ik ergens las dat deze demos ongevraagd de zog. "StarForce" protection installeren (klopt dit eigenlijk? .. zo nee ga ik ze direct proberen ..de screenshots zagen er zeker :9~ uit )

ps: een paar dagen geleden de 5.8 Omega drivers geinstaleerd. Via de meegeinstalleerde ATT kwam ik de optie "Flip Queue Size" tegen in D3D settings (geen idee of deze optie in elke versie zit, was me iig nog niet opgevallen). Dit is blijkbaar een soort pre-render frame setting voor D3D (zoals Tripple Buffering voor OpenGL). Default stond deze op 'undefined' . Na deze op '0' gezet te hebben is de IQ in veel games een HEEL stuk beter. Vooral in FarCry had ik wel eens een soort tearing effect (ook met Vsync aan). Is compleet weg dus na deze instelling :)

Het muisprobleem uit m'n eerdere posts is op dit moment gelukkig ook geen "echte" issue meer.
De reeds genoemde tweaks hebben dus zeker ook effect gehad.. Bij meeste games de ik op dit scherm probeer heb ik zelfs bijna het gevoel het spel de eerste keer zit te gamen ...zo mooi is het!!

Ik ben dan ook, na iets uitgebreider getest te hebben, heeeeeeel erg tevreden over dit scherm!
Beste investering ooit eigenlijk .. heb bijn aspijt da'k 'm niet al eerder aangeschaft heb (8> _/-\o_

• MaTr1x
Een X800XT PE zal geen problemen moeten hebben, nee, met 8xAF in UT.

Voor sommige games @ 1920x1200 is de X800XT PE inderdaad niet altijd even snel genoeg helaas. Probeer het crappy Driv3r maar eens op 1920x1200, nauwelijks FPS, maar ja dat ligt ook aan het spel zelf natuurlijk. Area51 speelde ook niet helemaal lekker op die resolutie. En GTA: San Andreas heeft het er ook moeilijk mee, maar dat geldt ook voor lagere resoluties met dat spel. Morgen eens kijken hoe BF2 speelt op die resolutie.

Ik heb trouwens wat 3D screensavers erop staan zoals Formula 1 3D en Galleon 3D die ik op de native resolutie draai en die zien er wel erg vet uit zeg :) Vooral leuk als je bezoek hebt :)

Ikzelf denk ook te gaan upgraden naar een R520 kaart, denk eind dit jaar en aangezien ik nog geen PCI-E mobo heb, wordt dit dan ook gelijk mijn overstap naar A64.

w.b. ATT, dat heb ik niet installed. Ik zal dat weer eens installeren en die optie eens checken. Heb je zelf trouwens al wat settings veranderd in ATT, zoals bijvoorbeeld AA, en dat toen vergeleken met de geavanceerde instellingen van de ATi drivers? Mijn laatste ervaring met ATT was dat instellingen die ik daar veranderde niet werden geregistreerd in de geavanceerde instellingen en vice versa.
Trouwens bevallen de Omega drivers, geen problemen ondervonden?
Ben zelf erg tevreden met de DHzer0point drivers, IQ in sommige games lijkt scherper. In ieder geval een vooruitgang t.o.v. Catalyst 5.5. Moet alleen nog ff uitzoeken waarom de console in BF2 nu niet meer leesbaar is.

w.b. GTR en StarForce:
COPY PROTECTION
===============

GTR utilises StarForce copy protection technology. You may be asked to restart
your PC to finalize the StarForce driver installation on your first run of the
demo.

If you are concerned about Star Force protection drivers remaining on your
system after you uninstall GTR Demo, you may wish to use SFCLEAN.EXE in Support
folder in the game root. Note, if you do run the uninstall utility for the
drivers, when you launch the protected game again, the drivers will be
reinstalled. For more information regarding StarForce protection please visit
StarForce Technologies International website (http://www.star-force.com)
Komt van http://dlx.gamespot.com/pc/gtr/moreinfo_6118442.html

Ik kreeg idd de melding om te herstarten na de installatie, maar er is dus een mogelijkheid om het er weer af te gooien. Dus installeren die hap :)

π MW finishers

• Paul Hewson
KeeZ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 07:43:
[...]

Als jij zo'n videokaart hebt hangen zou ik dus echt niet voor die 19" gaan, zowieso vanwege de vaak lage resolutie. Leg daarnaast even de dingen op een rij die je zou willen gaan doen en maak op basis daarvan je beslissing.

Mijn do's voor de 24" dell :

- veel aansluitmogelijkheden (nog geen scherm gezien met zoveel afwisseling en diversiteit)
- Design is best wel lekker
- Prijs is top voor het scherm wat je krijgt

Dont's

- Er zijn nog mooiere schermen wat design betreft

Ik internet, download en game veel. Dus voor die doeleinden zou het scherm geschikt moeten zijn. Internetten en downloaden is elke TFT geschikt voor echter aangezien ik nooit een TFT heb gehad of onder ogen heb gehad met gamen kan ik er geen mening over vormen.
STIMPPYYY schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:12:
[...]

Woon in Nijmegen, 3 kwartier rijden ong? je mag wel even komen kijken als je wilt.
Zal het onthouden. Heb van weekend geen tijd maar ik neem wel contact met je op als ik op je aanbod inga. In ieder geval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
gamen is ok, ik speel er urban terror (quake3) op dat gaat prima. in quake2 merk ik wel iets van ghosting. en in gta san andreas, zie je soms wel dat het net lijkt of het scherm het niet bij kan houden ofzo, maar misschien dat dat meer aan het spel ligt, of mijn videokaart. ik weet ook niet of het in het spel hoort, want je krijgt er wel een gevoel van snelheid van. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sjobiscity schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:36:
gamen is ok, ik speel er urban terror (quake3) op dat gaat prima. in quake2 merk ik wel iets van ghosting. en in gta san andreas, zie je soms wel dat het net lijkt of het scherm het niet bij kan houden ofzo, maar misschien dat dat meer aan het spel ligt, of mijn videokaart. ik weet ook niet of het in het spel hoort, want je krijgt er wel een gevoel van snelheid van. B)
Gta san andreas heeft inderdaad een soort van blurring mode voor gevoel van snelheid. Echter zie ik wel ghosting het valt alleen iets minder op door de blurring. Ik heb zelf 0,0% last van die kleine ghosting in dit spel. Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen het iritant vinden. Iedereen moet dus voor zichzelf bepalen of hij de hoeveelheid ghosting acceptabel vindt. :) Is alleen lastig als er geen tweaker met dit scherm dichtbij woont :P

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 18-09-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zal het onthouden. Heb van weekend geen tijd maar ik neem wel contact met je op als ik op je aanbod inga. In ieder geval alvast bedankt.
Neem je GTX mee, die wil ik wel tjekke :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
STIMPPYYY schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:45:
[...]

Neem je GTX mee, die wil ik wel tjekke :P :9
offtopic:
Zou het wel eens willen zien in combinatie met een andere SLI kaart met de nieuwere drivers, of het daadwerkelijk zoals op de FP staat werkt nieuws: nVidia maakt SLI met twee verschillende merken mogelijk

• jwpmzijl
  • Laatst online: 03-05 16:42
Op dit moment heeft Dell een kortingsaktie van 20% op deze monitor. (nu € 1051,01 incl. BTW). Deze korting is geldig tot 25 oktober a.s. De levertijd op dit moment een week.

Op inkoopacties.net is deel 4 van de inkoopaktie gestart de prijs daar is € 895 incl BTW excl. verzendkosten). Uitlevering uiterlijk 21 november. Dus als je tijd hebt dan blijven de inspanningen van Hellfire (Jereon) de moeite waard.

[ Voor 20% gewijzigd door jwpmzijl op 22-09-2005 11:16 ]

Hans van Zijl

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dell is dan toch goedkoper? €879+* verzendkosten = €9* (afgerond).

IA=895+ook€30 verzendkosten = €925

Edit: ik zie dat ik een foutje heb gemaakt: wat zijn nou de verzendkosten van Dell?

[ Voor 28% gewijzigd door KhaZ op 22-09-2005 12:05 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zemskii schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:04:
Dell is dan toch goedkoper? €879+* verzendkosten = €9* (afgerond).
IA=895+ook€30 verzendkosten = €925

Edit: ik zie dat ik een foutje heb gemaakt: wat zijn nou de verzendkosten van Dell?
Die €879 bij dell is EXLC btw :)
Via dell:
Totaal excl. BTW  	BTW-tarief  	Totaal incl. BTW  	
Subtotaal 	€ 879,20 	19,00 % 	€ 1.046,25 	
Totale leveringskosten 	€ 4,00 	19,00 % 	€ 4,76 	
Totaalprijs 	€ 883,20 	19,00 % 	€ 1.051,01

Dus €1051 via dell en €925 bij de IA :)

\o/

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

De honden :> :P

Dan wordt het idd de inkoopactie!

Nog wel een maandje wachten op salaris.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

nieuws: Acer komt in oktober met 24" lcd-scherm

Nieuw scherm van acer echt een toppertje denk ik kwa specs dus ik wacht nog even. Teven word de verwachte prijs minder dan 750 euro ex btw dus daar kan dell niet aan tippe.

:D

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik ben ook wel benieuwd naar dat scherm van acer, de specs klinken erg mooi.
Het lijkt erop dat de 2405FPW eindelijk een echte concurrent gaat krijgen, hoewel ik me afvraag welk 24" paneel ze erin gaan zetten, zoveel zijn er toch niet in omloop?

The company’s latest widescreen 20-inch LCD monitor (AL2032W ) will also begin volume shipments in Taiwan market in October, with a retail price set at NT$17,800 (US$538). The AL2032W is already available in Europe, and is quoted by Acer as selling for 425 UK pounds (US$766), Acer added.

de 20" kost 17,800NTS . wat in europa dus €766 is.
Omgerekend zou 28,800NTS dus €1239 gan kosten, ongeveer hetzelfde als de 2405FPW zonder acties van dell.

[ Voor 51% gewijzigd door StarLite op 24-09-2005 11:42 ]

\o/

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 12-09 09:50
StarLite schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:25:

de 20" kost 17,800NTS . wat in europa dus €766 is.
Omgerekend zou 28,800NTS dus €1239 gan kosten, ongeveer hetzelfde als de 2405FPW zonder acties van dell.
De 20" is in de winkels een stuk goedkoper dan die 766 euro:
pricewatch: Acer AL2032wm (20", 16ms, D-sub/DVI-D)

Ik zit zelf nog t twijfelen of ik voor een 20" of een 24" schem zal sparen. Met name omdat ik geen zin/geld heb om ook nog eens in andere hardware te investeren, wat betekend een nieuw systeem kopen. Guild Wars moet er iig op het scherm spelen (natuurlijk op de native resolutie).

[ Voor 29% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-09-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Ik heb een vraagie, als ik spellen speel op 1920x1200 gaat dat natuurlijk niet snel..
dus ik heb een custom res aangemaakt (6600gt) van 960x600
Dit werkt. Als ik fullscreen ga, ziet mijn monitor het niet als breedbeeld, dus moet ik de instelling stretch doen. Maar daar wordt de kwaliteit niet beter van :(...

Iemand een idee?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Jrz schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:24:
Ik heb een vraagie, als ik spellen speel op 1920x1200 gaat dat natuurlijk niet snel..
dus ik heb een custom res aangemaakt (6600gt) van 960x600
Dit werkt. Als ik fullscreen ga, ziet mijn monitor het niet als breedbeeld, dus moet ik de instelling stretch doen. Maar daar wordt de kwaliteit niet beter van :(...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wie maakt eigenlijk de schermen van Dell?
Dit kon ik niet vinden via search

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Samsung dacht ik

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik weet niet of ik hier juist ben, maar ik wil er één van de twee die ik heb verkopen

Ik heb nu precies 1 maand deze DELL in dualscreen opstelling staan en het is geweldig.
Maar ik ben toch voor thuis meer een gamer en ik zou door mijn x850 PE en één 2405FPW te verkopen kunnen overstappen naar 2 * 7800 GTX (of "ULTRA" of x1800) aangezien SLI toch niet op DUAL-screen werkt.

Let op: Hij is 100% goed.. GEEN dode pixels en GEEN krassen, etc. Doos en alles heb ik netjes bewaard.

Als er iemand intresse heeft hoor ik het graag.

Het is dus niet omdat het scherm klote is ofzo.. maar je kunt gewoon niet alles hebben he.
Ik wil graag SLI voor het gamen en dan staat er 1 dell toch maar voor "Jan-lul" bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Laatst online: 14-09 17:28

MF

Take a Seat

Predje schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:41:
[b]Ik weet niet of ik hier juist ben, maa.......r "Jan-lul" bij.
vraag en aanbod op t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hier
Of in jouw geval :)
:)

[ Voor 66% gewijzigd door Roberto op 26-09-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!