schaamteloze promotie: www.cardetail.nl . .-. . www.privatefleetmanagement.com
[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicWow vet man, ziet er erg strak uitquote:Egootje schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:09:
[afbeelding]
Up next: omgeving en gebouw beter met elkaar inblenden. Belichting, special effects en nog wat detail.
EDIT:
Nachtje doorgewerkt.![]()
Ik ga hem als final nemen. Omgeving en rookwolkjes/mistwolkjes konnen nog beter maar ik heb zin in men bed.
Ongeveer 12 uurtjes in gekropen gespreid over 3 dagen denkik. Is nog steeds teveel maarjah, al doende leert men.![]()
[afbeelding]
Zeer tevreden over eigenlijk. Zeker voor mijn niveau.

Inmiddels een uur en een kwartier mee bezig. De eerste foutjes heb ik al moeten corrigeren. Ik hoop dat ik de 5 uur haal
Ik heb de nu de achterkant in grote lijnen af. Nu de plaats voor het nummerbord en achterreflector erop zetten. Dan ruiten e.d.
Wel ok voor in een dik uur
Nee, moet niet. Moet ik nog opruimen.quote:XLerator schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:24:
dr zitten wat doodlopende edgeloops in, moet dat?
Wel ok voor in een dik uur
Maar ik ben er opzich ook wel tevreden over ja.
Met Out-of-range kan je alleen álle keyframes van een object laten lopen, maar ik wil eigenlijk dit:
frame 0 tot 20 is starten.
Frame 20 tot 60 is het stukje wat geloopt moet worden, van frame 20 tot oneindlig.
Weet iemand hoe dit moet?
Ik weet helemaal niks van animeren af, maar waarom zou je frame 20-60 steeds overnieuw willen renderen. Zou je het niet gewoon 1x kunnen renderen en daarna in een video edit programma zelf loopen?quote:XLerator schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:46:
Weet iemand ook hoe je een aantal keyframes kan loopen?
Met Out-of-range kan je alleen álle keyframes van een object laten lopen, maar ik wil eigenlijk dit:
Frame 20 tot 60 is het stukje wat geloopt moet worden, van frame 20 tot oneindlig.
Ik ben bezig een scene met een paard te maken. Hij staat eerst stil, daarna gaat hij lopen. Het beginnen met lopen is iets anders als de loop van het lopen zeg maar.
=(
* Aardbei. heeft ook weer eens een wip gemaakt:

Even geen koeien meer
Aardbei. wijzigde dit bericht 10-09-2005 07:47 (15%)
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
sjemig he Chester mooi werk man ben echt wel benieuwd naar het eindresultaat en Aardbei dat begint er ook wel leuk uit te zienquote:Chester schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:53:
Vandaag weer aan mn SLR kunnen werken. Heb de achterkant even afgemaakt. Body basis is nu klaar en kan dus beginnen met het meer gedetailleerde werk :-)
[afbeelding]
[afbeelding]
Pentium Dual Core E2140 @ 2,8Ghz - 2048mbRam - Sapphire HD3870 512mb

op http://home.wanadoo.nl/salandur/pics/ staat ook een filmpje, maar liever niet te vaak downloaden ivm bandbreedte... http://salandur.no-ip.com/pics/ is een alternatief als mijn pc aan staat, dan is de bandbreedte onbeperkt
Salandur wijzigde dit bericht 10-09-2005 10:49 (17%)
Assumption is the mother of all fuck ups
Plaatje op imageshack (popups!)
alles onder de 6000 triangles.
Lief piraatjequote:Aardbei. schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 07:46:
Mooie auto's allemaal
[afbeelding]
Even geen koeien meer
[ LiToKi3D ]
Weet iemand ook hoe je een aantal keyframes kan loopen?
Filmpje!!
M`n aller eerste paard gemodeld (tijdje geleden al) en m`n aller eerste serieuze rig en animatie met bones:
http://www.guillome.nl/dump/paard-rig-4.mov
`t Is dus veel werk om m veel te laten lopen, want ik moet alles zelf doen, lopen wil niet. Ik zie nog wat schoonheidfoutjes, die ga ik er nu uit werken
quote:Aardbei. schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 07:46:
Mooie auto's allemaal
[afbeelding]
Even geen koeien meer
Kun je mij vertellen hoe je dat stuur hebt gemaakt?
Ik zie dat je op elke face inset hebt gedaan, en daarna extrude, dat zorgt voor die spijlen. Maar als je alle faces tegelijk selecteerd krijg je niet per face een inset.
Ik zit daar altijd mee in de knoop, dus vandaag vraag ik maar even: heb je elke face een voor een geselecteerd en daarna ge-inset, of heb je daar een truukje voor bedacht?
Of heb je het op een compleet andere manier gedaan
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!
Selecteer al je polys die geinset/extrude/etc moeten worden.
Druk dan niet op het knopje [inset]/[extrude] etc maar op het blokje erachter.
En vink dan "Local" of "group" ofzo aan en zie het effect
Maar dit kan ook makkelijk met een platte cilinder, inset de 2 'caps' een stukje, verwijder de middelste 2 polys, zodat je een donut overhoudt. In Border modus 'bridge' je de 2 borders in het midden. En dan selecteer je de polys aan de binnenkant om en om, en extrude ze naar binnen. Dan nog wat tweaken etc
edit:
Dit zijn maar 2 mogenlijkheden hoor
Guillome wijzigde dit bericht 10-09-2005 16:57 (10%)

- Maak een cylinder (1)
- Selecteer aan beide kanten de polygoon
- Druk op 'z' om deze allebei tegelijk te extruden
- Inset scale ze tegelijk een stukje naar binnen toe (2)
- Gebruik de bridge tool om er een gat in te slaan (3)
- Selecteer (zoals XLerator al zei) om-en-om de quads en druk weer op 'z' om ze allemaal tegelijkertijd te extruden
- Gebruik de (met dat gele blokje in het midden van de manipulator) scale-tool om ze allemaal tegelijk naar het midden toe te brengen (je krijgt er gelijk een gratis 'inset' scale' bij)
Tnx @ T!m0n & LiToKi!
quote:LiToKi schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:28:
Lief piraatje. Heb je ook ergens renders die 'af' zijn? Je maakt altijd leuke dingen.
Om eerlijk te zijn: nee, ik heb echt geen enkele render die helemaal af is. M'n hele 3d-irectory puilt uit van de piraten, koeien, elfjes, gnomen, dansende schildpadden en mooie naakte vrouwen, maar geeneen daarvan is af
Het probleem is denk ik dat ik te snel nieuwe ideeen krijg en die dan weer (te) snel wil uitwerken waardoor het 'oude' model waar ik daarvoor aan werkte weer in die steeds vollere 3d-map wordt gestopt.
En zo kom ik natuurlijk nooit ergens.
Aardbei. wijzigde dit bericht 10-09-2005 19:18 (4%)
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
quote:XLerator schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:00:
Filmpje!!
M`n aller eerste paard gemodeld (tijdje geleden al) en m`n aller eerste serieuze rig en animatie met bones:
http://www.guillome.nl/dump/paard-rig-4.mov
`t Is dus veel werk om m veel te laten lopen, want ik moet alles zelf doen, lopen wil niet. Ik zie nog wat schoonheidfoutjes, die ga ik er nu uit werken
Die benen vooraan zien er erg goed uit (de animatie), achteraan is wat stijfjes.
Misschien kan je nog wat basisregeltjes (je weet wel, de 8 of 11 of hoeveel het er ook zijn regels der animatie zoals bv. anticipatie) gebruiken om het wat levendiger te maken?
Anticipatie heb ik een tut over gelezen, die ga ik straks nog toepassen. Achterpoten ben ik al weer mee bezig geweest
Ik ga even kijken naar dat 'local' en 'groep' want dat klinkt als opties die ik nodig heb - maar al die tijd nooit heb gevonden en gebruikt
Krijg ik zo een hele tutorial van Aardbei
quote:Aardbei. schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:18:
Om eerlijk te zijn: nee, ik heb echt geen enkele render die helemaal af is. M'n hele 3d-irectory puilt uit van de piraten, koeien, elfjes, gnomen, dansende schildpadden en mooie naakte vrouwen, maar geeneen daarvan is af
Het probleem is denk ik dat ik te snel nieuwe ideeen krijg en die dan weer (te) snel wil uitwerken waardoor het 'oude' model waar ik daarvoor aan werkte weer in die steeds vollere 3d-map wordt gestopt.
En zo kom ik natuurlijk nooit ergens.
Dat effect ken ik, wat daarbij helpt; gewoon je boeltje exporteren en renderen in <vul-hier-willekeurig-3d-pakket-in>. Je maakt dan vanzelf wat lampen + materials en voordat je 't weet zit je weer tijden te rommelen, gewoon omdat 't ook leuk is om te rommelen met dat soort dingen
Ik kan daarbij Cinema4D van harte aanbevelen
[ LiToKi3D ]
Reg. datum: 26 november 2004
Gr Michael
quote:Mike87 schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:57:
Ben net begonnen met 3d studio, ik heb 7. En heb een echte noob vraagWaarom zie ik mijn z-as nergens meer, en kan dus ook niet meer een plane clonen over die z-as met die rotate tool. Zoals gedaan wordt in de audi a3 tutorial...
Gr Michael
Ah the memories
Druk 's op 'x'
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.