Gathering of Tweakers

Quicksearch
High speed addict!

quote:
JeFFJuH schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:00:
[...]

Dat vindt ik een k*t streek van ze, want dit zijn namelijk de standaard username/password die eigenlijk zo gepubliceerd zouden mogen worden. Met een beetje Google werk zou je het zelfs kunnen vinden. Maar ja, sterkte verder.

Dat zei ik ook tegen de mede directeur van het bedrijf waarvoor ik werkte (aannemer) en de project leider, maar Casema vond het onder bedrijfsgeheim vallen.
Ik zag het ook als standaard username en wachtwoord net als bij routers, dus ik dacht van dat moet kunnen, ja fout dus :|
Bovendien de SB4200, 5100 en 5101E kon je ook gewoon bekijken.

Het meest vervelende is dat ik het er goed naar mijn zin had, ook het werk van Casema is goed te doen, dus in dat opzicht ga ik het wel missen.

Maar ja morgen aan de slag voor een nieuwe baan, zou niet makkelijk zijn denk ik :/

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

nog even offtopic:
Verklaring van 'pang' is best redelijk. Het is lastig iets onofficieel als insider te vertellen. Risico's alom. Jammer alleen dat je zo wordt gestraft voor je behulpzaamheid.

Anyway, sterkte met het zoeken van een nieuwe leuke baan.

>> 21-22 juni 2008 : Cycle Vision <<
From a logical point of view, better marry a woman uglier than you.

wtf... 8)7

het is idd het standaard password van alle motorola netwerkproducten...

google

quote:
sphere schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:14:
[...]

Is lokaal tarief zo duur bij jou joh? Zit je op de Antillen ofzo?
Lokaal tarief is volgens mij maar tijdelijk hoor? (stond i.i.g in de brief die ik kreeg) :)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

High speed addict!

quote:
litemotiv schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:42:
wtf... 8)7

het is idd het standaard password van alle motorola netwerkproducten...

google

Dank je voor het bewijs, ik was er zelf ook al een beetje naar op zoek :)
Dus bij deze bewezen dat het een standaard wachtwoord is.

Edit: Ik mail motorola ook even om te kijken of die dit kunnen bevestigen

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 11-09-2005 23:05 (18%)

quote:
Buzzfuzz schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:00:

Dank je voor het bewijs, ik was er zelf ook al een beetje naar op zoek :)
Dus bij deze bewezen dat het een standaard wachtwoord is.

Edit: Ik mail motorola ook even om te kijken of die dit kunnen bevestigen
en wat je zelf ook al zei natuurlijk; met de sb4200/5100 heb je uberhaupt geen password nodig om bij de config te komen..

High speed addict!

quote:
litemotiv schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:51:
[...]

en wat je zelf ook al zei natuurlijk; met de sb4200/5100 heb je uberhaupt geen password nodig om bij de config te komen..
Daarom heb ik Motorola gemaild en gevraagd of dit standaard is en of als je het hebt iets ermee kan uitvreten, afgezien van defaults en resetten.

LianLi Fanclub

quote:
Buzzfuzz schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:46:
Ik ben inderdaad OP STAANDE VOET ONTSLAGEN vanwege het posten van de username en password, dus: POST NIET MEER HET USERNAME EN PASSWORD van het Motorola V5120 modem !!

Ik bied ook via deze weg mijn excuses aan Casema en de directie aan.

Dus daarom heb ik al mijn berichten verwijderd, tevens vroeg ik aan Xandrios en Bjck om de quote met het beruchte username en password te verwijderen, mijn dank dus bij deze aan Xandrios voor de mod break.

Jullie fellow Tweakers kan ik dus ook niet meer helpen, ik zou best willen, maar het feit dat ik op twee woordjes ontslagen wordt, wil ik niet weten wat er zou gebeuren als ik nog veder ga in dit topic en Casema Digitale Telefonie.
Dus jullie zullen het nu zelf uit moeten zoeken of de helpdesk bellen.

Jij bent ontslagen vanwege extra hulp? Dus Casema leest dit forum? Double you tee ef.

Casema directeurtje als je dit leest; GA IS WAT NUTTIGS DOEN! Ga is de snelheden verhogen ofzo. Prutser.

Buzz: Respect, En dat zeker gedurende al die hulp in alle topics !

V350!

quote:
Buzzfuzz schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:59:
[...]

Daarom heb ik Motorola gemaild en gevraagd of dit standaard is en of als je het hebt iets ermee kan uitvreten, afgezien van defaults en resetten.
ik kan het me niet voorstellen; de routers van motorola hebben dezelfde default login en daar moet je als eindgebruiker sowiesó bijkunnen. de 5120 logs natuurlijk ook, want als je connect-probs hebt zal de helpdesk dat absoluut nodig hebben voor een inschatting van de situatie.

Reg. datum: 29 januari 2004

Openbare informatie delen en dan ontslagen worden, vreemde gang van zaken. Ben geen ontslagdeskundige maar dit lijkt me toch wel aanvechtbaar. Het gaat niet om bedrijfsgevoelige info aangezien iedereen aan die info kan komen zonder al te veel te zoeken. Was anders geweest als ze een custom password hadden ingesteld.

Succes met het zoeken naar een baan Buzzfuzz en bedankt voor de hulp die je geboden hebt in de topics.

un giorno credi

In de contracten van dit soort deals staat ook dat je uit naam van Casema geen informatie mag verspreiden. Het klinkt en is natuurlijk heel aardig maar geen wenselijke zaak zoals pang al aangaf.

En het klinkt heel lullig maar ik zou als directeur er ook niet blij mee zijn. Het gaat nu om een wachtwoord, maar er zijn afspraken.

Succes buzzfuzz iig!

High speed addict!

quote:
Ericr schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:22:
Openbare informatie delen en dan ontslagen worden, vreemde gang van zaken. Ben geen ontslagdeskundige maar dit lijkt me toch wel aanvechtbaar. Het gaat niet om bedrijfsgevoelige info aangezien iedereen aan die info kan komen zonder al te veel te zoeken. Was anders geweest als ze een custom password hadden ingesteld.

Succes met het zoeken naar een baan Buzzfuzz en bedankt voor de hulp die je geboden hebt in de topics.

Thanks, jullie allemaal trouwens.
Ik ga zeker onderzoeken in hoeverre dit terecht is, want ik ben ook van mening dat dit een standaard wachtwoord is, tuurlijk nu wordt het wel veranderd, maar ik wil wel eens weten wat men hierover zegt.

quote:
Buzzfuzz schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:06:
Ik ga zeker onderzoeken in hoeverre dit terecht is, want ik ben ook van mening dat dit een standaard wachtwoord is, tuurlijk nu wordt het wel veranderd, maar ik wil wel eens weten wat men hierover zegt.

kijk in vorige deel wie ontslagen was, misschien kunnen jullie samen wat met jullie ontslagen doen....

ontopic: Casema heeft nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ik als ik overstap van wanadoo naar casema gebruik kan maken van de 10 euro korting de 1e 6 maanden.... vorige week maandag mailde ik die vraag. bellen duurt te lang, ook al is de telefoontarief tijdelijk verlaagd. wie kan er naar kijken hoe dat komt dat ik nog geen antwoord heb gehad?

Mr TweaK wijzigde dit bericht 12-09-2005 15:44 (3%)

Zij er meer mensen die een behoorlijk snelheidsverschil merken tussen drukke en minder drukke tijden? 's Avonds en in het weekend zakt bij mij de snelheid soms onder de helft van wat ik zou moeten hebben.

Ik heb een Maxi abbo van Casema dat 4Mb zou moeten zijn, gisteren (zondag) b.v. kwam ik niet verder dan tussen de 1,5Mb en 2Mb.
Vanmorgen vroeg was het weer zo rond de 4Mb.

Ik weet niet of dit een probleem is in het hele Casema gebied of alleen een probleem van mijn wijk.

Romulus wijzigde dit bericht 12-09-2005 16:45 (7%)

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
Mr TweaK schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:43:
[...]

kijk in vorige deel wie ontslagen was, misschien kunnen jullie samen wat met jullie ontslagen doen....

ontopic: Casema heeft nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ik als ik overstap van wanadoo naar casema gebruik kan maken van de 10 euro korting de 1e 6 maanden.... vorige week maandag mailde ik die vraag. bellen duurt te lang, ook al is de telefoontarief tijdelijk verlaagd. wie kan er naar kijken hoe dat komt dat ik nog geen antwoord heb gehad?
Ik ben recent overgestapt van Wanadoo naar Casema en ben hierdoor een "nieuw" abonnement aangegaan. Hierdoor heb ik ook de korting gedurende de eerste 6 maanden gekregen.

De technische overstap verliep probleemloos. De financiele overstap liep niet helemaal lekker: in de tweede maand werd door Casema het abonnementsgeld over de eerste maand nogmaals geincasseerd, terwijl die ook al door Wanadoo was incasseerd (de administratieve overgang loopt een maand achter). Dit is nu verrekend.

mijn internet verbinding deed vannacht ook best lief zag ik vanochtend...

ik kreeg vaak dit soort snelheden:

[01:13:24] Transferred: foa.jungle.book.r84 46,25 MB in 1 minute 15 seconds (623,8 KB/s)
[01:14:59] Transferred: foa.jungle.book.rar 47,68 MB in 1 minute 34 seconds (516,7 KB/s)

Dit met een premium abbo dat normaal op 470 á 475 kb/s zit.
Best raar eigenlijk :p

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

wat ik wel merk is dat me verbinding deze dagen erg onstabiel is, niet kwa snelheid maar kwa verbinding. Elke dag heb ik wel dat het geheel ff wegvalt voor een minuut of 5 en dan in 1x weer terug is. Best irritant terwijl ik geen e-mail heb gehad met werkzaamheden ofzo

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

quote:

en de mega klanten hebben er weer weinig aan :(

waarom u/l niet naar 1250??

litemotiv wijzigde dit bericht 13-09-2005 19:17 (11%)

quote:
Buzzfuzz schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is dit wel aanvechtbaar en kan je er geld uit slepen in de vorm van maanden salaris. Je kan altijd aanvoeren dat je de informatie gewoon van internet afgehaald hebt, zoals iedereen dat kan doen. Dan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan. Als jij daar een vast contract had voor onbepaalde tijd, is dit niet de juiste reden waarmee ze jou kunnen ontslaan. Je hebt echt veel rechten als vaste werknemer.

Reg. datum: 05 september 2001

quote:

Ik had nog een klein beetje hoop dat Casema zijn snelheden fors omhoog zou brengen maar helaas.......

Morgen vraag ik direct ADSL2 aan, veel goedkoper en een stuk sneller. Jammer Casema, je slaat hier een plank mis.

quote:
Resinman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:11:
[...]

Ik had nog een klein beetje hoop dat Casema zijn snelheden fors omhoog zou brengen maar helaas.......

Morgen vraag ik direct ADSL2 aan, veel goedkoper en een stuk sneller. Jammer Casema, je slaat hier een plank mis.
Voor mij geld hetzelfde, alleen loopt mijn abbo pas half februari af. Nou ja kan ik me nog even verdiepen in de eerste ADSL2+ ervaringen zal ik maar zeggen.

High speed addict!

quote:
Gab schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:17:
[...]

Volgens mij is dit wel aanvechtbaar en kan je er geld uit slepen in de vorm van maanden salaris. Je kan altijd aanvoeren dat je de informatie gewoon van internet afgehaald hebt, zoals iedereen dat kan doen. Dan hebben ze volgens mij geen poot om op te staan. Als jij daar een vast contract had voor onbepaalde tijd, is dit niet de juiste reden waarmee ze jou kunnen ontslaan. Je hebt echt veel rechten als vaste werknemer.
offtopic:
Zoals ik al zei, ik ben het aan het onderzoeken.

Ik heb sinds 2 dagen een leuk probleem.. (wat overigens al eerder is voorgekomen maar met een reset van de modem en acces point was verholpen)
Namelijk: Mijn upload is zo traag als dikke stront door een trechter met een deksel erop!
Het probleem begon vorige week. Mijn download was goed +-500kb/s. Maar mijn upload begon de eerste seconde bij 16kb/s, en dropte toen naar tussen de 0 en 3kb/s.
Sinds eergister heb ik dit weer, reset van alle hardware hielp niets. In het acces point niets kunnen vinden, pc rechtstreeks aangesloten met de modem, nog steeds hetzelfde probleem.
Dus ik casema gister aan de telefoon gehad. Ze hebben vanmorgen een monteur langs gestuurd. Maar de monteur kan ook niks vinden!
Hij kon geen verbinding maken met hun netwerk, dus hij kon z'n notebook niet inloggen. Dus heeft hij achter mijn pc naar het signaal gekeken van de modem.
Downstream signaal: -10.3dBmV (moet ongeveer 4 zijn)
Upstream: 49.3 dBmV (mag maximaal 65 zijn en is dus goed)
Maar het probleem ligt niet bij de downstream maar de upstream, terwijl dit signaal juist goed is!

Nou kan het wellicht een probleem zijn dat ik boven een restaurant woon met nog 2 huisgenoten van me, en dat daar het hoofdsignaal al gesplits wordt, maar het probleem is er ineens.. het heeft 3 maanden perfect gewerkt!
Iemand enig idee?

DeepFM The best in dance&house muziek!

Misschien hebben ze het sinds eergister definitief gesplitst, zou dus ff bij dat restaurant langs gaan. :9~

Wii fan!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws