Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb het probleem al eerder gehad, maar nu blijft het zo. Dus het lijkt me stug.

p.s. zelfs een post versturen lukt vaak niet :|
IRC en MSN werken wel redelijk goed mee...

edit: Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad, en er blijken meer mensen in de buurt last te hebben.
Packet losses naar de modem enzo. Ze gaan t zo spoedig mogelijk oplossen! (zeggen ze allemaal natuurlijk... nu afw88 wanneer t opgelost is)

harmageddon wijzigde dit bericht 14-09-2005 18:39 (41%)

DeepFM The best in dance&house muziek!

quote:
harmageddon schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:06:
Ik heb het probleem al eerder gehad, maar nu blijft het zo. Dus het lijkt me stug.

p.s. zelfs een post versturen lukt vaak niet :|
IRC en MSN werken wel redelijk goed mee...

edit: Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad, en er blijken meer mensen in de buurt last te hebben.
Packet losses naar de modem enzo. Ze gaan t zo spoedig mogelijk oplossen! (zeggen ze allemaal natuurlijk... nu afw88 wanneer t opgelost is)

En het is alweer opgelost!
Om 2 uur vanmiddag gebelt, en het is om 6 uur 's avonds opgelost!
Casema is okay!

DeepFM The best in dance&house muziek!

LianLi Fanclub

quote:

Laat die _/-\o_ maar zitten. Kijk de belachelijke kleine verschillen. Deze upgrade is alleen vanwege PR-redenen. (ja.... je kan zeiken en elke upgrade een PR rede noemen, maar deze ZEKER vanwege de superkleine verschillen).

Naar mijn idee zit Casema dik de boel te cappen, en in kleine idiote stappen te verhogen, van mij mogen ze ADSL2+ de volle laag geven en de lijn opengooien. Maarja... dat zal wel niet gebeuren... ze moeten immers een buffer houden ofzo???

Belachelijk imho.

edit:
Kijk vooral naar deze tabel http://www.casema.nl/port...portal&_schema=PORTAL

SgtStrider wijzigde dit bericht 15-09-2005 01:31 (8%)

V350!

Ik heb hem zelf ook

Ik vind dat altijd zo geniaal he... Je krijgt een verhoging van je snelheid (die van mij gaat echt extreem omhoog, 110%) en dan ga je zitten zeiken dat het belachelijk is en dat ze zitten te cappen |:(.

Ja allicht cappen ze de lijn.. Je koopt toch ook een lijn op een bepaalde snelheid.. De enige manier om die lijn op die snelheid te krijgen, is cappen.

BTW: Buzzfuzz, klote hoe dit gegaan is man. Je zal wel uitzendkracht zijn geweest ofzo, zoniet dan zou ik dit zeker aanvechten.

JvS wijzigde dit bericht 15-09-2005 08:51 (16%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

LianLi Fanclub

quote:
JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:50:
Ik vind dat altijd zo geniaal he... Je krijgt een verhoging van je snelheid (die van mij gaat echt extreem omhoog, 110%) en dan ga je zitten zeiken dat het belachelijk is en dat ze zitten te cappen |:(.

Ja allicht cappen ze de lijn.. Je koopt toch ook een lijn op een bepaalde snelheid.. De enige manier om die lijn op die snelheid te krijgen, is cappen.

BTW: Buzzfuzz, klote hoe dit gegaan is man. Je zal wel uitzendkracht zijn geweest ofzo, zoniet dan zou ik dit zeker aanvechten.
Volgens mij heb je mijn post niet gelezen? Ik wijs op het feit dat hij dik gecapped is. Ik begrijp ook wel dat hij gecapped is, maar naar mijn idee is het zo erg dat het vooruitgang belemmerd.

Maarja... men mag niet zeuren, men krijgt een upgrade. Het is goed, dus het is niet slecht.

V350!

Ik heb hem zelf ook

Wat is het verschil tussen cappen op 2mbit en dik cappen op 2mbit?

Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Welke vooruitgang wordt belemmerd? Dat jij onwijs rap kan downen zonder veel te betalen? Dat is toch geen vooruitgang? Snel downen kan al hoor, alleen niet voor een onwijs lage prijs.
Je kiest zelf voor dit product, waarvan je weet dat het snelheid X heeft. Mocht je dan toch sneller willen, stap dab over op een zakelijke provider en laat een draadje glas leggen? Ja het kost wat meer, maargoed.. luxe is nou eenmaal niet gratis he.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

quote:
SgtStrider schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:47:

Volgens mij heb je mijn post niet gelezen? Ik wijs op het feit dat hij dik gecapped is. Ik begrijp ook wel dat hij gecapped is, maar naar mijn idee is het zo erg dat het vooruitgang belemmerd.

Maarja... men mag niet zeuren, men krijgt een upgrade. Het is goed, dus het is niet slecht.

ik las trouwens op casema teletekst 102 dat de snelheden die geadverteerd werden werkenlijke netto snelheden waren in tegenstelling tot ADSL providers die de overhead en andere dingen nog meerekenen.

ik ben het trouwens niet eens met je. bij mij gaat snelheid ook omhoog en de upload maar beetje. en toch ben ik er blij mee, want casema is helemaal niets verplicht. een echte tweaker zou overstappen maar de meeste mensen zouden gwoon blijven en die begrijpen niets van snelheden en beperkingen, ze kunnen "razendsnel" email ophalen en dat is meer dan genoeg voor hun.

zo heeft mijn oom een dikke pijp naar zijn huis lopen voor zakenlijke en prive emails en MSN plezier en begrijpt hij niet dat hij ook goed uit was geweest met een dunne pijp en goedkopere abbo....

Mr TweaK wijzigde dit bericht 15-09-2005 12:40 (33%)

Ik had afgelopen jaar casema en had al opgezegd voor eind september, maar kon gewoon weer opnieuw aanvragen mét 1e half jaar korting aansluitend aan huidig abo!!!! Niks geen naar wanadoo toe moeten gaan ed. :)
Ze komen wel een nieuw modem brengen en ik moet de oude dan inleveren

quote:
JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
Wat is het verschil tussen cappen op 2mbit en dik cappen op 2mbit?
Idd, ik snap ook niet waar SgtStrider op doelt. Je betaalt toch gewoon voor 2 mbit, die krijg je dan toch ook. Althans ik wel, ik denk dat je het woord cappen verkeerd gebruikt, want zoals ik je nu interpreteer, wil je dat ze alles gewoon volledig opengooien en maar kijken wat het netwerk aan kan. Maar zo zit de markt op dit moment niet in elkaar.

un giorno credi

Ik baal er ook zo van ja, betaal verdorie voor 2 Mbit, krijg ik dat ook. :{ Niet eens 10 of 15 Mbit.
Ik ga ook eens de nederlandse staat aanklagen, kan niet eens de volledige snelheid van m'n auto benutten. :'(

Hopelijk vat je um al, dit heet de markt. Om beurten verhoog je de snelheid, gooi je wat actie's er tegen aan en wacht je weer af wat de volgende doet. Tuurlijk is het mogelijk om 20Mbit over de lijn te pompen en natuurlijk zijn er mensen die daar wat euro's voor willen betalen maar volgens mij heeft nog niet 5 procent het snelste abonnement. De meeste mensen hebben of Midi (easy) omdat het lekker goedkoop is of ze hebben Multi, nomale prijs voor een normale verbinding.

Als je iedereen onbeperkte bandbreedte geeft moet je eerst veel investeren wat je moet terugverdienen in een volle markt met weinig marge. Nieuwe/jonge bedrijven met investeerders hebben hier in het begin het geld voor, als ouder bedrijf moet je winst maken, je aandeelhouders tevreden houden en je produkt goed verkoopbaar houden.

hmm ik merk wel dat me downloadsnelheid nu 20 kb/s sneller is geworden al :p normaal zat ik op 480 kb/s constant, maar nu is dat 500 kb/s constant, met af en toe uitschieters naar 520 kb/s.

naja ik ben benieuwd wanneer ik me upgrade krijg, zal wel weer de laatste week worden denk ik

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

denk dat dat ergens anders aan ligt. Wanneer ze de snelheid verhogen gaat dat gewoon in een keer, en niet met kleine stapjes.

ik zeg ook niet dat het met die verhoging te maken heeft ( mijn excuses voor als dat zo overkomt ) want dat weet ik ook wel, dat ze het in 1x doen en niet in bepaalde stappen ;)

Maar het was me gewoon opgevallen.
Misschien heeft het wel te maken met werkzaamheden die ze hier hebben uitgevoerd ( denk ik ), aangezien me verbinding er vaak zomaar in 1x uitlag..

We zullen zien :)

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

1. SpeedXS ADSL2+ 10Mbit (ADSL bbned)
2. Versatel 20Mbit (ADSL2+ Versatel)
3. Multikabel X-tra (Kabel)
4. Casema Kabelbreed Internet Mega (Kabel)
5. Casema/Wanadoo Wanadoo Cable Broadband

gaat goed zo
casema gezakt van 2 naar plaats 4
nog even en ze staan er niet meer in
snap niet dat ze asdl 2 een genadeklap geven
ze kunnen tot 70 mbit
als ze zo doorgaan dan horen ze niet meer bij de snelste
gaat dan teminste tot 20 mbit en niet verhogen tot iets meer dan kpn
laat zien dat je meer kan en niet telkens achter een ander aanlopen

Volgens mij is dit al door minstens 10 posters hierboven verklaard, dus als je nog even het topic wilt lezen, worden deze en eerdere vragen van je beantwoord. Dus wat je nou nog steeds probeert te zeggen hier, ik weet het niet meer hoor.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Ja maar Casema kan het doen.....

Ik weet dat ze gewoon de markt blijven volgen. Maar adsl2 kunnen ze inderdaad een genadeslag geven.

Ik heb hem zelf ook

waarom zouden ze. Casema interesseert het echt geen hol dat ze bovenaan dat lijstje staan. Ze willen zoveel mogelijk winst maken. Daarvoor hebben ze zoveel mogelijk klanten nodig tegen zo laag mogelijke kosten. Hoog in dat lijstje staan levert weinig klanten op en als je die snelheid wil kunnen leveren, moet je netwerk meer aankunnen en dat is in verhouding duurder.

Dat doen ze dus niet. Meer dan een paar megabit heb je voor normaal internet en wat downloaden niet nodig, pas met streaming film en tv media wordt 4-20mbit interessant.

Reg. datum: 29 januari 2000

Kabelinternet heeft maar een klein marktaandeel. Laat de exploitanten eerst maar eens het bereik vergroten.

Waar is de "any"-key

het voordeel van kabel is dan ook weer dat je geen vaste telefoon aansluiting nodig heb, ben ik van plan te nemen in me nieuwe huis, geen vaste telefoon, mobiel is goedkoper..

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

Reg. datum: 29 januari 2004

Al vaker aangehaald, maar het boeit Casema inderdaad weinig dat ze de snelste zijn of niet. Mega abbo is niet het meeste verkochte product, in tegendeel zelfs. Toen een monteur bij mij telefonie kwam installeren was ik de eerste Mega klant waarbij telefonie activeerde. Hij had al aardig wat installaties gedaan in de weken er voor.

Voor hardcore downloaders is het leuk al dat gescherm met 10 en 20 Mbit, maar de doorsnee internetter kan prima uit de voeten met een goedkoper pakket. Dat ADSL-boeren nu op eens in een prijzenslag zijn is leuk, maar bij ADSL2 hebben lang niet alle klanten de max van ADSL2. Bij kabel is 10 Mbit gewoon 10 Mbit. Dan ga ik liever voor de zekerheid. Ook al mag Casema nog wel wat aan de prijzen doen. Gratis telefonie er bij is al mooi, zou mooi zijn als dat pakket vergelijkbare prijzen krijgt als wat ADSL2 boeren aanbieden.

LianLi Fanclub

Het gaat ook op de manier waarop. Casema is altijd 'het achteraanhobbelend ISP-tje', terwijl ze naar mijn idee ook de technologische lat een stuk hoger kunnen leggen. Stel ze gaan voor 30mbit/s+, kunnen ze mooi adverteren met 'snelste' ;) Met achteraanhobbelend bedoel ik dat ze nooit echt zelf initiatief hebben genomen voor een upgrade. Het was meestal ADSL die begon, en Casema ging mee. Zou leuk zijn als de boel omgedraaid werd en Casema in 1x doorknalt naar 30mbit ofzo :)

Natuurlijk kan dit niet, is het tegen de regels, trekken ze er geen of weinig klanten mee, en hebben veel mensen niet meer nodig. Maarja... van mij mag het :P

V350!

High speed addict!

quote:
JvS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:50:

* Buzzfuzz mompelt iets over bureau rechtshulp en wil graag zijn vaste baan terug ....

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

[DPC]Team Grazzie

@buzzfuzz

Mag je nu nog wel tips geven....je werkt toch niet meer bij Casema. Ze kunnen je nu niets meer vertellen....of heb je een spreekverbod opgelegd gekregen :Y)

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws