Hoofdcategorieën
Topicacties

Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:26:
Jullie hangen er weer lekker zwaar aan:
Wat ik bedoel met koffie leuten is dit:
[...quote van mij]
Dat jij dat ziet als koffieleuten is denk ik jouw probleem.
Ik gaf op m.i. luchtige manier weer dat de aanschaf van een 77mm Limited niet zoveel zin heeft als je al een 1:1.8/85 hebt. OK, ik ging zijdelings in op spotmatics suggestie dat zilverkleurige lenzen sexier zijn dan zwarte, maar that's it.

Volgens mij kun je dit topic voorlopig wel even met rust laten. Wij Pentaxians redden 't zelf wel, en hebben dat al 4 delen bewezen. Modereer pas wanneer er echt iets te modereren valt.

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Afterlife schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:13:
[...]
Dat jij dat ziet als koffieleuten is denk ik jouw probleem.
En dat zie je denk ik fout... modjes zijn nog steeds degenen die het beleid uitvoeren, en niet de users. Het zou wat zijn. Verder snap ik niet dat er zo zwaar aan getild wordt dat zodra Nomad zegt dat het wat minder koffieleuterig mag, er zo'n gigantische discussie moet ontstaan, en al helemaal niet dat die híer moet ontstaan ipv in het daarvoor bestemde topic. Ben je het niet eens met het beleid, dan kan dat in het feedback topic, en niet als reactie op een ingreep. How hard is that?
quote:
Ik gaf op m.i. luchtige manier weer dat de aanschaf van een 77mm Limited niet zoveel zin heeft als je al een 1:1.8/85 hebt. OK, ik ging zijdelings in op spotmatics suggestie dat zilverkleurige lenzen sexier zijn dan zwarte, maar that's it.
En vervolgens geeft Nomad aan dat dat, in de context van nog veel meer 'luchtige' posts, niet wenselijk is. Nogmaals; zo moeilijk is dat niet, en al helemaal niet om je gal te spuien in het daarvoor bestemde topic ipv hier als reactie op een érg simpele opmerking. Want dat is het. Er zijn geen PM's/DM's rondgestuurd, er zijn geen OW's uitgedeeld, zijn posft heeft niet eens een rood randje. Gewoon een hele simpele opmerking om te voorkomen dat een topic verzandt in een sooft van off-topic chatcafé, mede om het voortbestaan ván dit topic.
quote:
Volgens mij kun je dit topic voorlopig wel even met rust laten. Wij Pentaxians redden 't zelf wel, en hebben dat al 4 delen bewezen. Modereer pas wanneer er echt iets te modereren valt.
Werkt dat zo? Dus eigenlijk is volgens jou straks een dominante groep die georganiseerd de topics op GoT één voor één ondermijnt en daarna roept dat ze het zelf toch wel redden dus genoeg om dit hele forum de strot om te draaien. Denk je écht dat het zo werkt? Er is een forumbeleid, daar heb je je aan te houden. En ben je het niet eens met het beleid, dan kun je dat híer Fotografie feedback topic v2.0 melden, en ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat 'jullie pentaxers' in een anarchie leven waarin je het samen wel even op kunt lossen en uit kunt zoeken.

En voordat de dooddoener gemaakt wordt: mijn opmerkingen staan verder los van Pentax, Canon, Zwitsal of welk merk op deze aardbol dan ook.
a.k.a. Martijn

Een bergje posts van pentax topic hierheen verplaatst, omdat het daar volledig offtopic gaat.
Ik ga mezelf ook niet nog een keer uitleggen, volgens mij ben ik helder genoeg geweest.
En verder legt Henk het prima uit in deze 2 stukjes:
quote:
En dat zie je denk ik fout... modjes zijn nog steeds degenen die het beleid uitvoeren, en niet de users. Het zou wat zijn. Verder snap ik niet dat er zo zwaar aan getild wordt dat zodra Nomad zegt dat het wat minder koffieleuterig mag, er zo'n gigantische discussie moet ontstaan, en al helemaal niet dat die híer moet ontstaan ipv in het daarvoor bestemde topic. Ben je het niet eens met het beleid, dan kan dat in het feedback topic, en niet als reactie op een ingreep. How hard is that?
quote:
:

En vervolgens geeft Nomad aan dat dat, in de context van nog veel meer 'luchtige' posts, niet wenselijk is. Nogmaals; zo moeilijk is dat niet, en al helemaal niet om je gal te spuien in het daarvoor bestemde topic ipv hier als reactie op een érg simpele opmerking. Want dat is het. Er zijn geen PM's/DM's rondgestuurd, er zijn geen OW's uitgedeeld, zijn posft heeft niet eens een rood randje. Gewoon een hele simpele opmerking om te voorkomen dat een topic verzandt in een sooft van off-topic chatcafé, mede om het voortbestaan ván dit topic.

Nomad wijzigde dit bericht 24-09-2008 20:05 (5%)

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

quote:
Henk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:39:
Werkt dat zo? Dus eigenlijk is volgens jou straks een dominante groep die georganiseerd de topics op GoT één voor één ondermijnt en daarna roept dat ze het zelf toch wel redden dus genoeg om dit hele forum de strot om te draaien. Denk je écht dat het zo werkt?
Nee, dat denk ik niet.
Er is in dit en voorgaande topics geen sprake van een dominante groep die z'n wil op wil leggen, 't zijn/waren gewoon topics die lekker lopen. Vrijwel altijd ontopic, nauwelijks slowchat, en gewoon leuk om te volgen.
Ik weet dat ik als bezoeker te gast ben bij GoT, maar dan is 't ook wel prettig dat de gastheer het gezelschap van z'n gasten op waarde weet te schatten...

M.i. was Nomad's "koffieleut" opmerking volstrekt ongepast, en voegde 't niets positiefs toe aan dit topic. Integendeel.

Persoonlijk denk ik dat de reactie door de bezoekers van het topic juist niet correct is geweest. Nomad heeft slechts een reminder gepost dat het niet al te veel off-topic moet worden. Niks meer, niks minder. De mods zijn er om dit tijdig te signaleren voordat het wel uit de klauwen gaat lopen.
a.k.a. Martijn

quote:
Afterlife schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:13:
[...]
Nee, dat denk ik niet.
Er is in dit en voorgaande topics geen sprake van een dominante groep die z'n wil op wil leggen, 't zijn/waren gewoon topics die lekker lopen. Vrijwel altijd ontopic, nauwelijks slowchat, en gewoon leuk om te volgen.
Ik weet dat ik als bezoeker te gast ben bij GoT, maar dan is 't ook wel prettig dat de gastheer het gezelschap van z'n gasten op waarde weet te schatten...

M.i. was Nomad's "koffieleut" opmerking volstrekt ongepast, en voegde 't niets positiefs toe aan dit topic. Integendeel.
.
Het enige wat ik aangaf is dat het offtopic gepraat een beetje beperkt moet blijven, zodat er niet ingegrepen hoeft te worden en de gezelligheid blijft.
Precies zoals Herrick al aangeeft.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

quote:
Herrick schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:21:
De mods zijn er om dit tijdig te signaleren voordat het wel uit de klauwen gaat lopen.
Mee eens, maar er liep niets uit de klauwen!
Nomad gaf 2 quotes om z'n opmerking/ingrijpen te rechtvaardigen, en op z'n minst 1 van die quotes (die van mij) viel absoluut niet onder de categorie posts die niet in het Grote Pentax topic passen.

Edit: OK Nomad, maar probeer dan de volgende keer niet mensen aan te wijzen die zich (terecht) van geen kwaad bewust zijn...

Afterlife wijzigde dit bericht 24-09-2008 20:33 (12%)

quote:
Afterlife schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:29:
[...]
Nomad gaf 2 quotes om z'n opmerking/ingrijpen te rechtvaardigen, en op z'n minst 1 van die quotes (die van mij) viel absoluut niet onder de categorie posts die niet in het Grote Pentax topic passen.
Lees even goed. Voordat het uit de klauwen gaat lopen. Er liep inderdaad nog niets uit de klauwen, maar zover wil je het ook niet laten komen.
Camitariër

quote:
Afterlife schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:29:
[...]
En het komt niet in je op dat er dus in het algeheel misschien wel teveel off-topic/koffieleutig gebrabbeld wordt in het grootse Pentax topic en er daarom een (nogmaals: _mild_) ingrijpen wordt verricht?

Het kan echt alleen maar aan een ander liggen he?

Henk, kappen. Nee, het ligt niet altijd aan de ander, en ik heb ook wel 's een topic verstierd, maar in dit geval is dat niet aan de orde.

Reg. datum: 25 september 2008

maar als je snapt wat een diafragma doet in combinatie met de uitleg van de F-waarden, dan is de conclusie nogal makkelijk te trekken :)

sigs met reclameuitingen zijn overbodig

YellowCube wijzigde dit bericht 25-09-2008 09:05 (44%)

a.k.a. Martijn

Afterlife, als ik je post echt niet vond kunnen, had ik het wel geëdit, weg gegooid of wat dan ook.
In het pentax topic viel het nog prima mee, maar ik had het gevoel dat het offtopic had kunnen gaan en om dat te voorkomen poste ik een kort berichtje dat we niet te ver offtopic moeten raken.
Niet meer, niet minder.

Zullen we nu lekker verder gaan, want dit is olifant van mug maken proporties en dat is het niet waard.

peace man.

man wat nemen we 't zwaar op.. als martijnie 't koffieleut vind dan zal dat ook wel zijn. Al ben ik persoonlijk wel pro-koffieleut omdat er anders teveel over techniek gelult wordt.
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
Nomad schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:05:
Een bergje posts van pentax topic hierheen verplaatst, omdat het daar volledig offtopic gaat.
Ik ga mezelf ook niet nog een keer uitleggen, volgens mij ben ik helder genoeg geweest.
En verder legt Henk het prima uit in deze 2 stukjes:
Ik vind het vrij triest dat je vriendje Henk die ieder topic vol-koffieleut met zijn Canon über alles hier de hand boven het hoofd houd, terwijl hij zich als mede forum gebruiker niet hoeft te bemoeien met modereren.

D50 | ixus

Reg. datum: 29 januari 2006

hmm dit topic suggereert dat je hier je fotos kan laten beoordelen alleen vind ik er geen fotos in terug ?
-O- :? -O-

Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced

a.k.a. Martijn

Absoluut niet. Henk krijgt net zo goed opmerkingen van mij als hij dingen doet die niet kunnen.

En inderdaad is het niet Henk zijn taak zicht te bemoeien met wat er speelde tussen mij en een paar van het pentax forum.
Maar los daarvan verwoordde hij prima wat ik wilde zeggen en daarom staat het er nog.
Ik hèb Henk meteen gemeld dat hij niet voor mij kan praten en dat dat ook niet nodig.

Henk is niet meer dan een user op dit forum, hij krijgt noch van mij, noch van andere moderators extra ruimte. Als hij dingen zegt die niet door de beugel kunnen, dan wordt daar wat van gezegd of we modereren het weg.

Eveneens verwoordde Herrick ook een stukje prima naar wat ik wou zeggen, wil je hem ook aanvallen?

Iedereen krijgt op het forum dezelfde behandeling, of je nou Simon, Neographikal, Henk of Gerard bent. En ook voor mijzelf geldt dat, als ik dingen te hard breng of onnodig flame etc, dan krijg ik ook een dm/pm in mijn inbox.

Als jij wel vind dat Henk dingen doet die niet kunnen, je staat geheel vrij om een TR te sturen en die pakken we echt wel op en als je gelijk hebt, dan zullen we ook een gepaste reactie hebben naar Henk toe.

quote:
hos schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:12:
hmm dit topic suggereert dat je hier je fotos kan laten beoordelen alleen vind ik er geen fotos in terug ?
-O- :? -O-
Dit topic is om feedback te geven naar (o.a.) de moderators als user zijnde. Als je vragen hebt betreft bepaalde topics, om vragen als waarom er zo gemodereerd is e.d. Het is de algemene plek om discussies over het forum zelf te houden, zodat andere topics niet offtopic hoeven te gaan.

en zoals in de ts staat :
quote:
Hier kan je al je feedback kwijt over de inhoud van Fotografie, de sticky's waaronder de policy, de must see, de FAQ en de koopadviezen :) Maar ook over eventuele dingen die missen, anders kunnen gaan, of juist complimenten dat het wel best gaat mag je hier plaatsen ;)

Nomad wijzigde dit bericht 26-09-2008 19:19 (26%)

peace man.

echwel, die klojo hierboven mod mij keihard. Hoe veel pesos ik 'm ook toestop, des te meer ie zeikt ;)

Maar ik snap 't enerzijds wel, dat er minder gelul moet komen, maar soms is dat gelul best goed, omdat 't een andere dimensie toevoegt aan 't tech gedoe.

Ik vind 't bijv ERG KWALIJK!!!! dat het bij F*CKING ELECTRONICS is beland. Trap in mijn hart!
Camitariër

quote:
simon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:20:
echwel, die klojo hierboven mod mij keihard. Hoe veel pesos ik 'm ook toestop, des te meer ie zeikt ;)
Ja, idd... elk omkoopplannetje om zo'n ev0l-pentaxert een ban te geven, backfired elke keer weer in een temp ban voor mij :( :P
quote:
simon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:20:
Ik vind 't bijv ERG KWALIJK!!!! dat het bij F*CKING ELECTRONICS is beland. Trap in mijn hart!
Ow, dus ik ben niet de enige die stevig heeft zitten vloeken. Alsof je het over een broodrooster hebt... FFS!

Henk wijzigde dit bericht 26-09-2008 23:20 (35%)

Is cynisch.

quote:
Henk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:17:

[...]

Ow, dus ik ben niet de enige die stevig heeft zitten vloeken. Alsof je het over een broodrooster hebt... FFS!
_O-

Ben het er wel mee eens overigens.

Blog - Flickr - Twitter - Dovie'andi se tovya sagain

a.k.a. Martijn

"Elitaire sociëteit" zou een betere subgroep zijn wat mij betreft, zal ik doorgeven dat we dat allemaal vinden aan de devvers?

Is cynisch.

quote:
Nomad schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:24:
"Elitaire sociëteit" zou een betere subgroep zijn wat mij betreft, zal ik doorgeven dat we dat allemaal vinden aan de devvers?
d:)b

Puik plan :p

Blog - Flickr - Twitter - Dovie'andi se tovya sagain

peace man.

Ik zie nog steeds electronics staan... even serieus, het zet wel de teneur van de discussies, dat vind ik jammer.
Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
simon schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:49:
Ik zie nog steeds electronics staan... even serieus, het zet wel de teneur van de discussies, dat vind ik jammer.
Maar onder welke categorie zouden de fotografie fora dan terecht moeten komen?

Ik snap je punt en ben het met je eens dat 'electronics' niet dekkend is voor wat fotografie te bieden heeft. Maar aan de andere kant ben ik het ook eens met het gelijktrekken van frontpage- en forumcategorieën. En als je het van die kant bekijkt is het inderdaad lastig om fotografie een 'juiste' plek te geven, en komt 'electronics' mijns inziens het dichts in de buurt.
Camitariër

Pro.

De reden lijkt me heel simpel... :P

Henk wijzigde dit bericht 29-09-2008 20:04 (82%)

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Tsja, sommigen wel ja. Maar het merendeel van de FG-bezoekers zal daar niet onder vallen ;)

Het pas ook wel in "core". Want hè, het zou toch de core business van iedere tweaker moeten zijn. Of in "games", want fotografie is toch een groot spel met licht? Of "mobile". Hmm nee wacht, daar past een gemiddelde dSLR niet in :P

Zoefff wijzigde dit bericht 29-09-2008 22:46 (58%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: