Hoofdcategorieën
Topicacties

Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Ik gok dat iemand hem sticky i.p.v. stucky gemaakt heeft. Fixed, thnx :)
a.k.a. Martijn

quote:
Zoefff schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:17:
Ik gok dat iemand hem sticky i.p.v. stucky gemaakt heeft. Fixed, thnx :)
In mijn dm naar YellowCube vroeg ik ook om een sticky :P, dus eigenlijk misschien wel mijn fout :$

Naja, hij plakt er mooi en de aanmeldingen lopen goed genoeg dat ik denk dat het wel een succes kan worden.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Reg. datum: 13 november 2000

quote:
Remy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:02:
Wat mij betreft groen licht voor zo'n topic :)
Zou dit nu niet in het nieuwe shopping forum thuishoren? Dan kan het gelijk breder getrokken worden met andere artikelen dan foto-apparatuur.

a.k.a. Martijn

En hoewel het dan niet wel niet echt hier hoort, doe ik het toch maar:

Zetten we de camera ook even een uurtje vooruit :)

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
cowgirl schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Zou dit nu niet in het nieuwe shopping forum thuishoren? Dan kan het gelijk breder getrokken worden met andere artikelen dan foto-apparatuur.
Eens, echter toen ik die reactie postte wist ik zelf nog niet van de komst van het Shopping Forum af: bij deze een update van het groene licht, met een pijl naar dat mooie nieuwe forum :)
Zeg maar Mattias.

Als jullie een keer tijd hebben is het misschien een idee om het topic 'Fotografie technische FAQ en Koopadviezen' eens te updaten.
peace man.

2e deel kan idd wel wat nieuwe linkjes gebruiken, 1e deel is goed toch zo?
Zeg maar Mattias.

Jep, ik bedoelde vooral dat 2de deel.
BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Remy schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:19:
[...]
Eens, echter toen ik die reactie postte wist ik zelf nog niet van de komst van het Shopping Forum af: bij deze een update van het groene licht, met een pijl naar dat mooie nieuwe forum :)
En dan nog steeds alleen fotografie of daar wel algemeen (algemeen - iPhone :+ )

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:47:
[...]

En dan nog steeds alleen fotografie of daar wel algemeen (algemeen - iPhone :+ )
Vooral níet in de topics die er niet voor zijn....
BF2 @ www.ndaclan.nl

Dat is geen antwoord ;)

Camitariër

quote:
Nee, wel een opmerking die je zo onderhand eens ter harte zou moeten nemen, want het komt meerdere mensen meer dan de strot uit.

Verder zou ik gewoon een foto-apparatuur-import topic maken, met regels, kosten en betrouwbare shops, met name het laatste is FG-specifiek.

Henk wijzigde dit bericht 14-04-2008 00:04 (4%)

Admin Fotografie
Styled light

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:47:
[...]

Dat eerste dus, fotografie-spullekes. :)
No more...

Uit de FAQ:
quote:
EF: Staat simpelweg voor EOS Fitting, oftewel: bedoeld voor het EOS systeem dat Canon al jaren gebruikt.
Dit is absoluut incorrect. Volgens Canon zelf staat EF staat voor "Electronic Focus".

Body: Canon 5D - Canon 30D
Glas: EF 17-40/f4 L - EF 24-105/f4 L IS - EF 70-200/f2.8 L IS
Overig: Speedlite 580EX II - BG-E4 grip

voorheen Facemodder

Is het wellicht een idee om een bepaling in de faq op te nemen over import kwesties?
Het begint toch wel vervelend te worden dat er regelmatig (al dan niet verhitte) discussies ontstaan over dit fenomeen.
Iets bestellen bij DX ala, maar de vragen over lenzen importeren bij die en die ebay handelaar in HK word me een beetje teveel van het goede.
Een eigen topic zou wellicht ook een optie zijn.
Zo jammer dat het de topics regelmatig vervuild met ja/nee berichten...

edit: shoot.... zit ik nog even in dit topic te struinen, zie ik dat dit reeds ter discussie is gesteld...
kooijtje moet eens beter lezen voordat hij iets tikt...

djkooij wijzigde dit bericht 03-06-2008 17:55 (16%)

Admin Fotografie
Styled light

quote:
afterburn schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:27:
Uit de FAQ:

[...]

Dit is absoluut incorrect. Volgens Canon zelf staat EF staat voor "Electronic Focus".
Aangepast :) Facemodder: inderdaad ;)
vraagje, is het niet logischer om subforum "fotografie algemeen" te veranderen in "foto gear" oid en het onderwerp "technieken" toe te voegen aan het subforum "fotoworkflow"?

Nikon D40 | Nikkor 12-24mm f/4G & 18-200mm f/3.5-5.6G beide met Hoya HMC Pro 1 UV filter | Panasonic DMC-TZ3 + UWA

if (!works){ hammer();}

quote:
Het blijft geregeld aan de orde komen, misschien wordt het toch tijd voor topic in FGA over het importeren met daarin de garantiebepalingen van de grote merken e.d.? :)
Camitariër

quote:
neographikal schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:54:
[...]

Het blijft geregeld aan de orde komen, misschien wordt het toch tijd voor topic in FGA over het importeren met daarin de garantiebepalingen van de grote merken e.d.? :)
Van wat ik toen begreep, moest die hele shit 'overgezet' worden naar Buyers zone (of hoe dat forum dan ook heet). Dat zou gebeuren, maar is niet gebeurd, en moet dus alsnog gebeuren :P Hoe het ook zij... de beslissing is volgens mij al genomen, dus nu nog de uitvoering? Het lijkt mij iig een erg sterk plan om een sticky/stucky/watdanook te maken met een verwijzing naar BZ, en wat strenger op te treden tegen het import-geneuzel in FG... Alleen al omdat de mods in BZ wat meer bekend zijn in de (il)legaliteiten omtrent de import-procedures.
Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

Als er ergens het woord "import" valt, dan zie je de topic meestal richting het importeren uitwijken. Zo instinctief als een jeukende neus die moet niezen.

Door het importeren van fotomateriaal in een aparte topic te steken, kan je het daar centraliseren.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Camitariër

quote:
rapture schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:52:
Als er ergens het woord "import" valt, dan zie je de topic meestal richting het importeren uitwijken. Zo instinctief als een jeukende neus die moet niezen.

Door het importeren van fotomateriaal in een aparte topic te steken, kan je het daar centraliseren.
Exactly. Maar hoewel al bepaald is dat dat beleid zo gevoerd moet gaan worden, is de daadwerkelijke uitvoering er kennelijk nog niet van gekomen, omdat het topic niet bestaat én omdat er kennelijk ook niet opgetreden wordt tegen import-discussies....
Reg. datum: 10 mei 2004

Het is in diverse Sony en KM topics al terspraken gekomen maar misschien is het een goed idee om de topics die er nu zijn her te verdelen. Er is nu een beetje onoverzichtelijke wildgroei met 6 topics die regelmatig boven komen drijven en waarschijnlijk meer als er nieuwe body's uit komen.

Er zijn nu de volgende topics:
[SLR] Het grote Konica Minolta topic
Sony Alpha 100
Sony onthult de a200 DSLR
[nieuws] Sony Alpha 700 aangekondigd
Het grote Sony A300 & A350 topic
En niet te vergeten Het grote Sony objectieven topic

Met een paar topics die makkelijk terug te vinden zijn is informatie denk ook veel makkelijker te vinden. 1 mega groot verzamel topic zoals voor pentax lijkt me weer onleesbaar en onbeheersbaar worden. Een aantal topics per doelgroep en/of camera's die technisch vrijwel identiek zijn zou op zich prima kunnen denk ik. (de A200/300/350's zijn en gouden kans daar voor)

Wat misschien een idee is om 2 camera topics te maken en 1 accessoires topic.
Sony A200/300/350 topic (als je het over technisch identiek hebt....)
Sony A700 en hoger topic (als er een A500 komt zou het met minimale aanpassingen ook A500 en hoger kunnen worden)

A(lpha) mount lenzen en accessoires topic

martijn_tje wijzigde dit bericht 20-06-2008 13:53 (21%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Camitariër

* Henk geeft even een trap tegen het feedback topic

Zijn er al beslissingen genomen omtrent de uitvoering van zowel het ebay/import verhaal, als hetgeen wat martijn_tje hierboven aandraagt? De import-discussies zijn op het moment wat gaan liggen, maar dat hierboven speelt toch des te meer lijkt me...

Any word?
BF2 @ www.ndaclan.nl

De dollar vs euro grafiek is dan ook wat meer gaan liggen ;)

if (!works){ hammer();}

Nja, laat ik dan ook nog eens een trap geven. Nog mensen wakker hier? :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: