quote:
Zoefff schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:48:
Ja, naar mijn idee eigenlijk wel! Natuurlijk is een feedbacktopic ook bedoeld om positieve feedback te geven, maar dat doen mensen natuurlijk minder snel dan klagen over het 1 en ander. Dat alleen al geeft dus aan dat het best goed loopt in /71

Tnx Zoefff, mooi om te lezen

quote:
Ik heb het idee dat de kwaliteit flink omhoog is gegaan, en deze stijgende lijn eigenlijk alleen maar doorzet. Dit komt natuurlijk omdat er steeds meer mensen hier hun foto's komen laten zien in show- of testcases en dat er lekker veel tech-talk over nieuwe en oude camera's is, maar ook omdat het modbeleid wat mij betreft hardstikke goed is. Er zijn duidelijke regels waar eventuele "overtreders" vriendelijk op worden gewezen, en er zijn eigenlijk nooit echt onzinnige topics.

quote:
Het enige minpuntje sinds het laatste feedback-punt is het solo-showcase-topic geweest. Ik heb me behoorlijk geirriteerd aan mensen die daar foto's kwamen laten zien die je nog niet eens in je familie-album zou durven plakken, maar ook aan de mensen die daar dan weer massaal op sprongen met opmerkingen. Gelukkig is er nu een apart testcase topic voor deze foto's gekomen, wat een goede oplossing is geweest.
Ja, na vlot overleg heb ik dat testcase-topic aangemaakt en voor de meesten is het wel duidelijk: ik heb beide topcis ook aan de FG Policy toegevoegd.
quote:
Hoe zit het met het "lenzen info/review/ervaringen database" idee wat je vorig jaar had Remy? Heb je daar al wat concrete ideeën over, of is het eigenlijk een beetje weggedommeld? Het lijkt mij namelijk nog steeds een leuk project, als je iemand nodig hebt voor discussie of technische hulp weet je dat ik daartoe bereid ben

Het is zeker niet weggedommeld, het idee ligt wel in de koelkast maar ik houd het wel 'warm' zogezegd

Aan de ene kant zijn er al behoorlijk wat lensDB's online internationaal, aan de andere kant nog weinig NL-based DB's. Ik moet nog even zien hoe en wat

quote:
Ursamajor schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:17:
Wat betreft de lenzendatabase met testrapporten en gebruikerservaringen, lijkt me dat een hele goede zet om op te zetten. Nu lopen er topics over lenzen waarin er veel aan bod komt, maar nooit echt iets concreets uit te halen is voor de lens die je op het oog hebt.
Als er assistentie gewenst is, wil ik me er graag voor inzetten!
Tnx, zie mijn tekst hierboven over die lensDB

quote:
Garyu schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:32:
[...]
Amen

.
Verbeterbaar:
De stickie "Koopadviezen" gaat helemaal niet over koopadviezen. Vanaf het stukje tekst "Ja!!! Ik heb een digicam! Ik wil m'n kunsten tonen!" is het opeens de Forum-handleiding geworden, wat met koopadviezen weinig te maken heeft. Als ik op zoek ben naar websites over fotografie, is het niet logisch om in een post genaamd "koopadviezen" te kijken, hoewel daar wel waardevolle informatie staat. Deze info hoort m.i. dan ook in een waardiger stickie te komen.
Die sticky zal ik samen met Grrrrrene nog even doorlopen

quote:
Kokomo schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:05:
Wat ik graag zou willen zien is een mogelijkheid om objectieven te kunnen vergelijken.
Op het internet zijn allerlei reviewes die beoordelingen van gebruikers geven, maar dat is natuurlijk een enigzins subjectief oordeel. Testen onder dezelfde omstandigheden zou beter zijn. Misschien dat er hier, door gebruikers van verschillende objectieven samen te brengen, een mogelijkheid is om dit op een wat objectieve wijze te organiseren.
Zie mijn antwoord over de lensDB op Zoefff's post
Verder zal ik op aangeven van
deze post van DeFeCt een zut afkortingen die in de (digitale) fotowereld de ronde doen, opnemen in de faq