Canon A80 ervaringen topic, deel III

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Matched: a80
Afbeeldingslocatie: http://www.prepressure.com/stuff/A80.gif

Voorgeschiedenis
Canon A80 ervaringen topic deel II
Canon A80 ervaringen topic

Reviews & specs:
Dpreview
Imaging resource
Powershot.com
Steve digicams
Dsresource

De belangrijkste specs en verschillen met de A70, vormgegeven door SmartDoDo:
Canon A80:

• 4 megapixel
• 1/1.8” CCD
• DIGIC image Processor (tot 2.4 beelden/sec mogelijk)
• 7.8 – 23.4 mm (35mm film equivalent: 38 – 114mm) lens
• 3x optische zoom
• f/2.8 – f/4.9
• AF Assist Beam
• Macro focus vanaf 5 cm
• AiAF-systeem met tot 9 scherpstelpunten
• +/- 2 EV in 1/3 stops
• ISO: AUTO, 50, 100, 200, 400
• 15 tot 1/2000 sec sluitertijd
• Draaibaar 1.5” TFT LCD Monitor (zoals de G3)
• Flash bereik: 45cm - 4.4m (W) / 2.5m (T)
• Alle shooting modes van de A60/70 met als nieuwigheid 2 zelf instelbare 'custom modes'
• Movies 320x240 of 160x120, tot 3 minuten
• CompactFlash Type I geheugenuitbreiding
• 4x AA batterijen
• Aluminium/plastic behuizing
• Eerste Canon digicam met PictBridge ondersteuning
• Ongeveer 340 gr. met batterijen

A70 versus A80:
A70:A80:
2048 x 1536 (3MP)2272x1704 (4MP)
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec.Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min.
5 punts AF9 punts AF
vast LCD schermdraaibaar, uitklapbaar LCD scherm
LCD scherm: 78000 pixelsLCD scherm: 67000 pixels
1/2.7” CCD1/1.8” CCD
35-105 zoom38-114 zoom
3.2x digitale zoom3.6x digitale zoom
2.2fps up to 12 frames2.4fps up to 5 frames
Lens F2.4-F4.8Lens F2.4-F4.9
-Orientatiesensor
-2 custom modes
-histogramweergave

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen matches
Heb nogal gelurkt in de vorige 2 delen, en heb 'm uiteindelijk ook maar gekocht... Erg fijn apparaatje, hoewel ik niet echt veel vergelijkingsmateriaal heb (alleen een oude sony dsc p5). Maar verder ga ik niet een uitgebreide review tikken, daarvoor lees je de andere 2 delen maar ;)

Heb er wel even wat mee gespeeld, hier de resultaten (en ik ben een amateur, mind you :P)

Droids:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/robot_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/robot2_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/robot3_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/robot4_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/robot5_s.jpg

Panorama van onze tuin, met de hand, we hebben wel een statief maar ik had even geen zin om 'm helemaal op te zetten. De stitches zijn op zich wel te zien, vooral de linker... Misschien dat het met een statief beter was gegaan, maar ik denk dat zo'n foto sowieso veel te druk is voor een goede aansluitende panorama. Een landschap werkt voor zoiets denk ik een stuk beter

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/tuin_s.jpg

En verder wat gespeel met de sluitertijd

discobol
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/discobol_s.jpg

2 handen
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/handen_s.jpg

hoofd
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/oisyn/pics/spook_s.jpg

Die laatste 2 zijn gedaan met een sluitertijd van 15s, de foto te nemen als het licht nog aan staat, dan het licht uit te doen, voor de camera gaan staan en vervolgens met een blauwe lamp op mijn hoofd schijnen. Ok, het kan ook in photoshop, maar het geeft wel een grappig effect :+

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2004 23:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316

Fijn om te zien dat we weer een nieuw deel hebben voor de A80.

Heb van de week ff op me werk zitten spelen en was best wel tevreden al was het wel zoeken naar een compromie vanwege de belichting.

Daglicht - kunstlicht - gasontladings lampen

Maar dit vond ik zelf wel een mooie al is het moeilijk om monitoren goed en scherp te krijgen dus als iemand nog een tip heeft ;)

*je ken er op klikken* :D
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/md01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42
Geen matches
Vraag: weet iemand hoe je een foto als Tiff/Raw op kan slaan?? Ik wil namelijk het aantal hot (sub)pixels testen, maar dat lukt door de compressie moeilijk :/

Omdat ik verder ook niet weet waar ik deze zou moeten posten:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/inquestos/sky_01.jpg
comments welkom :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Geen matches
inquestos schreef op 04 juli 2004 @ 15:27:
Vraag: weet iemand hoe je een foto als Tiff/Raw op kan slaan?? Ik wil namelijk het aantal hot (sub)pixels testen, maar dat lukt door de compressie moeilijk :/

Omdat ik verder ook niet weet waar ik deze zou moeten posten:

[afbeelding]
comments welkom :)
Kanniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen matches
Ik vind het wel een beetje flauw dat het apparaatje geen stroom accepteert van de usb poort... M'n batterijen zijn momenteel leeg, en ik wil even de gemaakte foto's downloaden, maar dat lukt dus niet zonder net-adapter 8)7. En dat terwijl het best zou kunnen via usb (is 5 volt, de camera heeft 4.3 nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
.oisyn schreef op 05 juli 2004 @ 14:56:
Ik vind het wel een beetje flauw dat het apparaatje geen stroom accepteert van de usb poort... M'n batterijen zijn momenteel leeg, en ik wil even de gemaakte foto's downloaden, maar dat lukt dus niet zonder net-adapter 8)7. En dat terwijl het best zou kunnen via usb (is 5 volt, de camera heeft 4.3 nodig)
Dat zou je niet zeggen als je een vermoeden had hoeveel stroom zo'n camera trekt (dat gaat dus niet over Volts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:12

steveman

Comfortabel ten onder

Geen matches
Vermogen is het woord! Voltjes x ampjes!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114801

Geen matches
Vraagje ??
Zit hier een lcd schermpje op waarmee je ook met de zon vanachteren goed kunt kijken??
Ik heb nml een digi filmcam met een oud type lcd scherm, en dat werkt niet goed in de zon. Dan moet je alles met de zoeker doen en dat is niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 114801 schreef op 07 juli 2004 @ 23:24:
Vraagje ??
Zit hier een lcd schermpje op waarmee je ook met de zon vanachteren goed kunt kijken??
Ik heb nml een digi filmcam met een oud type lcd scherm, en dat werkt niet goed in de zon. Dan moet je alles met de zoeker doen en dat is niet prettig.
Direct zonlicht in het scherm is nooit fijn want je ziet dan toch niet veel meer maar het voordeel van deze is dat het scherm draai- en kantelbaar is zodat je hem altijd zo kan zetten om het beste zicht op je scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551

Even een vraagje!!! Ik ben ook een trotse bezitter van de A80 _/-\0_
maar als ik bijvoorbeeld een landschap wil fotograveren, vanachter een prikkeldraadje, dan wil ik graag dat het prikkeldraad wazig is en de achtergrond scherp.... Hoe krijg ik dat in vredesnaam voor elkaar!!!??? Als iemand het weet, gaarne!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115804

Anoniem: 116551 schreef op 08 juli 2004 @ 15:03:
maar als ik bijvoorbeeld een landschap wil fotograveren, vanachter een prikkeldraadje, dan wil ik graag dat het prikkeldraad wazig is en de achtergrond scherp.... Hoe krijg ik dat in vredesnaam voor elkaar!!!??? Als iemand het weet, gaarne!!!!
simpel eerst scherp stellen over het prikkeldraad heen, daarna met het knopje half ingedrukt de camera laten zakken hoe jij hem wilt hebben, en klik!

ook een tip als je een persoon aan de zijkant van de foto scherp wilt hebben ;) eerst centreren en scherpstellen op die persoon en dan de camera verschuiven!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115804 op 08-07-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551

Geen matches
Ok thanx! Ga ik zeker uitproberen op vakantie!!
Nog een ander vraagje, wat zijn de beste instellingen voor een goed macro shot? Lage f-waarde of hoge? En iso op 100 denk ik, en de sluitertijden daar kom ik helemaal niet uit!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115804

Geen matches
Anoniem: 116551 schreef op 08 juli 2004 @ 15:31:
Nog een ander vraagje, wat zijn de beste instellingen voor een goed macro shot? Lage f-waarde of hoge? En iso op 100 denk ik, en de sluitertijden daar kom ik helemaal niet uit!!! 8)7
daar kan ik helaas geen antwoord op geven, dat weet ik niet en zelf heb ik een A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag mijn A80 binnengekregen, dat is wel een heel verschil met me olympus mju 300. Nu eerst maar eens een week proberen uit te vinden wat alles doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 116551 schreef op 08 juli 2004 @ 15:31:
AV (diafragmavoorkeuze), F zo groot mogelijk dat je nog een redelijke sluitertijd krijgt(<1/100), ISO max 100 Inderdaad............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116551 schreef op 08 juli 2004 @ 15:03:
Focus handmatig op oneindig zetten.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Geen matches
maakt et uit of je nou TIFF, RAW of JPEG hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Geen matches
TIFF en RAW zijn lossless, dus geen kwaliteitsverlies door compressie. RAW schijnt het fijnste te werken als je foto's daarna nog wat gaat soepen, aangezien allerlei informatie (zoals witbalans) bij de foto wordt opgeslagen.

Waarschijnlijk ga ik deze cam binnenkort ook kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ok dan, btw ik heb em al en heb een 128 mb kaartje + de 32 standaard kaart, kwil er nog een 256 kaartje erbij kopen, welke kan ik et best kopen? (merk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Geen matches
Paar testfoto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36667/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36668/thumb.jpg

De kleuren en de scherpheid van de afbeeldingen zijn een stuk beter dan mijn oude cam. Ook het maken van wolk foto's gaat nu zonder problemen :D

Morgen maar weer verder expermimenteren met de vele instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 14:24
Geen matches
Anoniem: 89521 schreef op 08 juli 2004 @ 21:00:
[...]

AV (diafragmavoorkeuze), F zo groot mogelijk dat je nog een redelijke sluitertijd krijgt(<1/100), ISO max 100 Inderdaad............
Hoezo? Is het niet beter om voor macro-shots een kleine f-waarde te gebruiken, zodanig dat enkel het onderwerp scherp is ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299 schreef op 08 juli 2004 @ 21:07:
maakt et uit of je nou TIFF, RAW of JPEG hebt?
Bij de A80 niet want die heeft alleen Jpeg..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
whoami schreef op 08 juli 2004 @ 21:46:
[...]

Hoezo? Is het niet beter om voor macro-shots een kleine f-waarde te gebruiken, zodanig dat enkel het onderwerp scherp is ?
Nee, juist niet, bij macro is de scherptediepte zo klein dat je problemen gaat krijgen om het hele onderwerp scherp te krijgen, daarom moet je het diafragma wat knijpen.
Maar wat let je om dat eens uit te proberen, zelf ondervinden is leuker dan iets voorgekauwd te krijgen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 114801 schreef op 07 juli 2004 @ 23:24:
Vraagje ??
Nee, ook dit scherm is met de zon erop niet goed zichtbaar, ik bergrijp dat je altijd het scherm gebruikt als het kan.
Het gebruik van de zoeker heeft het onderschatte voordeel dat de camera door je hoofd gestabiliseerd wordt, heel veel onscherpe foto's onstaan door het fotograferen via het scherm, veel moeilijker stabiel te houden, met name bij binnenfoto's een geduchte handicap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Geen matches
Anoniem: 110299 schreef op 08 juli 2004 @ 21:29:
ok dan, btw ik heb em al en heb een 128 mb kaartje + de 32 standaard kaart, kwil er nog een 256 kaartje erbij kopen, welke kan ik et best kopen? (merk?)
Is hier al vaker voorbijgekomen: klikt u maar ;)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: grote
Anoniem: 110299 schreef op 08 juli 2004 @ 21:29:
Volgens mij bestaan er tegenwoordig geen echt slechte kaartjes meer maar ik heb een Lexar 256mb erbij gekocht, een 8x uitvoering, voor 69,- euro en ik ben er tevreden mee. Kan er zo'n 123 foto's op zetten in maximale resolutie dus voor een dagje uit heb je er wel voldoende aan. Maar groter kan altijd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42
Geen matches
Anoniem: 115804 schreef op 08 juli 2004 @ 15:10:
[...]

simpel eerst scherp stellen over het prikkeldraad heen, daarna met het knopje half ingedrukt de camera laten zakken hoe jij hem wilt hebben, en klik!

ook een tip als je een persoon aan de zijkant van de foto scherp wilt hebben ;) eerst centreren en scherpstellen op die persoon en dan de camera verschuiven!
Dan gebruik je wel de instelling dat ie op het centrum focust, nietwaar? Is dat dan ook dé instelling voor het nemen van foto's (hier staat ie nog altijd op de standaardinstelling waarmee die enkele punten zelf bepaalt waarop hij scherpstelt)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
inquestos schreef op 09 juli 2004 @ 15:17:
[...]

Dan gebruik je wel de instelling dat ie op het centrum focust, nietwaar? Is dat dan ook dé instelling voor het nemen van foto's (hier staat ie nog altijd op de standaardinstelling waarmee die enkele punten zelf bepaalt waarop hij scherpstelt)
Zet die dan maar meteen af,want daar heb je alleen maar last van, je hebt geen controle over waarop de camera scherpstelt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heb net bij de MM in duitsland gekeken kost daar 349euro
Voor de liefhebber de A70 kost daar 222euro
Heb gelijk een lader +2300mah baterijen gekocht voor 21,99euro
Ga morgen in NL kijken en als het prijsverschil te groot is ga ik gewoon naar de mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
'k Heb de mijne in Digitalo gekocht voor €314,80 (Duitsland). Ik heb er wat mee geëxperimenteerd op reis en ik kwam al snel tot een aardig resultaat.

Een echte aanrader, die Canon Powershot A80!

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heb hem dus bij de MM gekocht scheelde toch 80 euro met in NL.
Heb ff wat geprobeerd maar echt veel wijzer ben ik nog niet.
Ga eerst maar ff de handleiding doorspitten.(jawohl) :X
Weet iemand misschien een goede site die in normaal NL uitleg geeft van sluitertijden enzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Geen matches
Ik heb de mijn gewoon bij Norrod weg: € 325,-
Kon nog wel iets goedkoper bij H&M Computers (€ 321,66) maar die hadden een levertijd van ca 2 weken.

Tot nu toe, zeer content :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
kheb de Apacer 256 mb gekocht :D

en om 12 uur 's middags (Zondag) vertrekt mijn vlucht naar Canada! :D
ik ga ff flink wat foto's maken met 128mb + 256mb + 32mb O-)

adios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 114801 schreef op 10 juli 2004 @ 23:09:
Weet iemand misschien een goede site die in normaal NL uitleg geeft van sluitertijden enzow?
Technische FAQ Fotografie

Daar staat wel een goede uitleg over sluitertijden en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 114801 schreef op 10 juli 2004 @ 23:09:
www.belgiumdigital.com

kies ergens onder het midden voor de cursussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 110299 schreef op 11 juli 2004 @ 02:25:
kheb de Apacer 256 mb gekocht :D

en om 12 uur 's middags (Zondag) vertrekt mijn vlucht naar Canada! :D
ik ga ff flink wat foto's maken met 128mb + 256mb + 32mb O-)

adios
Ik had enkel 256 MB en nam gewoon mijn laptop mee om de foto's over te zetten.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
voor mijn A80 zoek ik nog en stylie camera tasjes.

Dit zijn de tasjes die ik heb kunnen vinden voor de A80:
http://www.digicamshop.nl/accessoires/2572/Tasjes
Niet bepaald mooie tasjes.

Deze wel: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2779
Maar die is niet voor de Canon A80.

Welke tasjes hebben jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
matinez schreef op 11 juli 2004 @ 17:09:
voor mijn A80 zoek ik nog en stylie camera tasjes.

Dit zijn de tasjes die ik heb kunnen vinden voor de A80:
http://www.digicamshop.nl/accessoires/2572/Tasjes
Niet bepaald mooie tasjes.

Deze wel: http://www.digicamshop.nl/image.php?id=2779
Maar die is niet voor de Canon A80.

Welke tasjes hebben jullie ?
I vindt de Samsonite Trekking juist wel erg mooi. en ze bieden een goede bescherming aan je camera.

Ik heb er zelf ook een, waarin mijn videocamera en fotocamera samen ingaan, erg makkelijk om alles bij de hand te hebben.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 21:55

Rayzman

+31 Rayzman

Geen matches
Lowepro d-rez 10AW, ruim om extra batterijen en geheugen mee te kunnen nemen en heeft een regenhoes zodat hij nooit nat kan worden.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Matched: grote, a80
Ik heb net mijn A80 eens goed vergeleken met de A70 van mijn ouders en het viel me op dat de lensopening bij de A70 veel groter is en dat de A70 betere foto's maakt als er weinig licht is.
Zet ik de cams op elkaar dan zie ik dat de A70 de wereld een stuk zonniger ziet :)
Hier zie je het verschil in lens:
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/lensa80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/lensa70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/a70a80.jpg

Wat betreft een hoesje, ik heb er eentje bij de mediakarkt gekocht (12 euro) waar mijn A80 precies in paste:
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/tas3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/tas2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/tas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Geen matches
Ik denk dat ik gewoon niet zo moet zeiken over stylie tasjes en gewoon de plaatselijke digitale camera winkel in moet stappen,.. en moet afwegen welke ik in de realiteit het beste en het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik wil ff nieuw geheugen bestellen voor mijn A80.
Nu heb wil ik 256 MB bestellen.
Kan iemand vertellen of onderstaande past in de A80?

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=3210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Rekkie schreef op 12 juli 2004 @ 10:29:
Ik wil ff nieuw geheugen bestellen voor mijn A80.
Nu heb wil ik 256 MB bestellen.
Kan iemand vertellen of onderstaande past in de A80?

http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=3210
Ja, een CF-kaartje van het type I past in deze camera. ('k Heb namelijk net hetzelfde en alles loopt perfect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111099

die kaart kan in de a80
maar hij zal er niet veel sneller zijn dan een normale cf kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Anoniem: 111099 schreef op 12 juli 2004 @ 11:05:
die kaart kan in de a80
maar hij zal er niet veel sneller zijn dan een normale cf kaart
Oh waarom niet?

Dan kan ik beter een goedkopere langzamere kaart kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 22:12

Rwin

Ondertitel

de a80 is gewoon niet sneller met het schrijven naar die kaart. Volgens mij is de langzaamste CF-card nog snel genoeg, maar ik kan het fout hebben (ik hoop het zelfs, hoewel ik zeker niet ontevreden ben met de snelheid van de a80)

edit: typo's

[ Voor 4% gewijzigd door Rwin op 12-07-2004 12:23 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5082

Is er hier al iemand die een modificatie aan zijn of haar canon heeft gedaan. Ik ben erg nieuwschierig hoe ik nieuwe functies kan toevoegen ed.

Voor de mensen die zegen dat kan natuurlijk niet. Het schijnt mogelijk te zijn de firmware van zo'n camera er uit te halen en te modificeren. Ik heb geen idee hoe mischien kan iemand daar wat meer licht op werpen.

In 2003 is 't al eens iemand gelukt die nu helaas zijn download niet meer aanbied. En volgensmij staat het verder stil.

een voorbeeltje wat er allemaal mogelijk zou moeten zijn.

http://powershotfan.de.tk/

Oh mijn vraag is ook heeft iemand toevallig die firmware versie ?
deze file zou :
psa80_firm_cust.rar moeten heten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 12-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Man Man Man
Wat hek et druk!!!
Eerst de dikke Duitstalig handboek doorspitten(ben op de helft :O )
Moet ik ook nog een website maken om foto's hier te posten en moet ik ook nog photoshop of iets degelijks een beetje onder de knie krijgen om de boel er een beetje Fatsoenlijk op te krijgen.
:| weet iemand welk programaatje ik kan gebruiken die niet moeilijk is zoals phs 8 (heb een trial-versie) want daar wordt zoveel mogelijkheden aangeboden.
Is de bijgeleverde software van Canon wat?
Gaat mij eigenlijk eerst alleen om de boel een beetje te croppen en knippen, moet toch niet zo moeilijk zijn zou je denken 8)7
In welk formaat slaan jullie de foto's op? De beste Kwalleit of een er onder?
En de foto's hier op het forum zijn toch in jpeg?
Hopelijk krijg ik het snel voorelkaar om hier mijn eerste fotootjes te plaatsen! :?
Dit is geen noodkreet ofzow hoor maar alle help is welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 114801 schreef op 12 juli 2004 @ 20:41:
Man Man Man
Wat hek et druk!!!
Eerst de dikke Duitstalig handboek doorspitten(ben op de helft :O )
Moet ik ook nog een website maken om foto's hier te posten en moet ik ook nog photoshop of iets degelijks een beetje onder de knie krijgen om de boel er een beetje Fatsoenlijk op te krijgen.
:| weet iemand welk programaatje ik kan gebruiken die niet moeilijk is zoals phs 8 (heb een trial-versie) want daar wordt zoveel mogelijkheden aangeboden.
Is de bijgeleverde software van Canon wat?
Gaat mij eigenlijk eerst alleen om de boel een beetje te croppen en knippen, moet toch niet zo moeilijk zijn zou je denken 8)7
In welk formaat slaan jullie de foto's op? De beste Kwalleit of een er onder?
En de foto's hier op het forum zijn toch in jpeg?
Hopelijk krijg ik het snel voorelkaar om hier mijn eerste fotootjes te plaatsen! :?
Dit is geen noodkreet ofzow hoor maar alle help is welkom _/-\o_
Een handig, gratis programmaatje om te bekijken en simpele bewerkingen te doen is Irfanview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay ik kan dus onder linux bij de camera komen en files er af en er bij copieeren.

Er staat op A: een intresante executable CAMERA.EXE / en wat bin files op

S10sh
s10sh is a USB/serial userspace driver for the Canon PowerShot digital cameras. Using s10sh you can download, upload and explore the images caputered with your PowerShot camera. The interface is quite similar to DOS's command.com.

Heeft er hier iemand voldoende disassembler ( dos ) ervaring om hier iets zinvols van te maken :)

hieronder de gegevens van de linux-usb sessie

USB mode enabled
S10sh -- version 0.2.0
Copyright (C) 2000-2001 by Salvatore Sanfilippo <antirez@invece.org>
S10sh is FREE SOFTWARE under the terms of the GNU public license

Canon product found...
Canon `Unknown camera that may use the same protocol' found!
[Canon PowerShot A80] D:> ls

-i-- DCIM <DIR> Mon Jul 12 20:39:46 2004
-i-- MISC <DIR> Mon Jul 12 13:16:32 2004
2 files 0 bytes

[Canon PowerShot A80] D:> cd A:

--n- CAMERA .EXE 375k Wed Sep 3 13:01:26 2003
1 files 384626 bytes

[Canon PowerShot A80] A:> B:
unknown command 'B:', try 'help'
[Canon PowerShot A80] A:> cd B:

-i-- DATA <DIR> Thu Nov 28 11:06:34 2002
1 files 0 bytes

[Canon PowerShot A80] B:> ls

-i-- DATA <DIR> Thu Nov 28 11:06:34 2002
1 files 0 bytes

[Canon PowerShot A80] B:> cd DATA

--n- NOTHM .JPG 5k Mon Sep 20 18:22:52 1999
--n- OPERATE .WAV 3k Mon Jun 4 18:00:40 2001
--n- SELF .WAV 21k Mon Jun 4 17:58:02 2001
--n- SHUT .WAV 3k Tue Jul 25 12:04:04 2000
--n- ST104NT .BIN 51k Wed Jun 18 10:23:46 2003
--n- STUP .JPG 7k Tue Jun 3 09:55:00 2003
--n- STUP .WAV 10k Fri Oct 11 18:55:30 2002
7 files 104844 bytes
files / images via mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Geen matches
Ik heb gewoon zo'n CF-lezertje gekocht en pomp mijn foto's altijd via deze weg over naar de PC. Handig, snel en werkt op iedere PC vanaf Win2K zonder drivers.

EDIT:
Ik heb op vakantie iets ontdekt op m'n camera waar ik me ontzettend aan stoor: als je een geluidsmemo bij een foto opneemt, dan kon ik die vroeger gewoon beluisteren door in de View-modus op Set te drukken en vervolgens daar de Play aan te wijzen. Nu lukt dit echter niet meer: ik moet een omweg maken via Menu. Iemand een idee hoe ik het kan fixen?

Alvast bedankt.

[ Voor 56% gewijzigd door Thierryziezo op 13-07-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 22:12

Rwin

Ondertitel

Geen matches
kaartje een keer formatteren?
sinds wanneer is het? ander type kaart? firmware geupgrade?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Geen matches
Ik heb mijn kaartje al geformatteerd, al met een ander kaartje geprobeerd (het originele Canon-kaartje). Ik heb ook geen firmware-upgrade uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-03 23:59
Procyon for life schreef op 11 juli 2004 @ 21:27:
Ik heb net mijn A80 eens goed vergeleken met de A70 van mijn ouders en het viel me op dat de lensopening bij de A70 veel groter is en dat de A70 betere foto's maakt als er weinig licht is.
Zet ik de cams op elkaar dan zie ik dat de A70 de wereld een stuk zonniger ziet :)
Nee dat is dus niet waar:
Als je (natuurlijk ff!) naar het diafragma kijkt: A80 2.8 tot 4.9 (bij 115mm vergelijkbaar met speigelreflex) en de A70 2.8 tot 4.8 (bij 105mm) dus...
Feitelijk zijn ze even lichtsterk, het verschil zit hem namelijk in de CCD-chip!
Die van de A70 is veel groter en dus moet de lensopening groter zijn!
Tot op zekere hoogte is een kleinere CCD-chip gunstig want er is minder glaswerk nodig :)
PS. Glas is zwaar en hoogwaardig glaswerk is kostbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k geloof dat er niet zoveel A80 tweakers zijn :)

maar goed het is dus mogelijk custom programs te draaien. Hier een voorbeeltje

http://files.teamfraud.com/tweakers/tweakers.zip

je kunt deze files op je CF -kaart zetten in directory \DC97\MISC

voor de linux fans dat is D:\DC97\MISC via usb interface.

D:\DC97\MISC> ls

--n- MEMDUMP .INI 56 bytes Wed Jul 14 05:57:40 2004
--n- MEMDUMP .BAT 24 bytes Wed Jul 14 05:57:40 2004
--n- MESSAGE .EXE 219 bytes Wed Jul 14 16:47:14 2004
--n- MESSAGE .INI 56 bytes Wed Jul 14 16:47:14 2004
--n- TWEAKERS.EXE 219 bytes Wed Jul 14 16:48:06 2004
--n- TWEAKERS.INI 59 bytes Wed Jul 14 16:48:06 2004
6 files 633 bytes

als alles op de CF kaart staat weer in de cam stoppen en rebooten. in afspeelmodus staat er nu een menuitem bij "tweakers.net"

en het programma schrijft een berichtje naar de root van je CF kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hehe mijn eesrte foto online.
Is volgens mij wel een leuke foto geworden.

CATSEYE
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilco.karin/Catseye.jpg
Hopelijk doet ie het. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jedi_gernic schreef op 14 juli 2004 @ 14:15:
[...]

Nee dat is dus niet waar:
Als je (natuurlijk ff!) naar het diafragma kijkt: A80 2.8 tot 4.9 (bij 115mm vergelijkbaar met speigelreflex) en de A70 2.8 tot 4.8 (bij 105mm) dus...
Feitelijk zijn ze even lichtsterk, het verschil zit hem namelijk in de CCD-chip!
Die van de A70 is veel groter en dus moet de lensopening groter zijn!
Tot op zekere hoogte is een kleinere CCD-chip gunstig want er is minder glaswerk nodig :)
PS. Glas is zwaar en hoogwaardig glaswerk is kostbaar.....
Ehhh, nee, de chip van de A80 is 2x zo groot als die van de A70, de grootte van de frontlens zegt niet veel over de lichtsterkte, het diafragma (kleinste diameter/brandpuntsafstand) bepaalt de lichtsterkte, de lenzen van A70 en A80 zijn dus bijna even lichtsterk (klein voordeeltje voor de A70), maar het brandpunten bereik verschilt wat, zodat ik eigenlijk vermoed, dat de lenzen grotendeels identiek zijn (door het langere brandpunt van de A80 is de lichtsterkte iets kleiner)
hierdoor is ook de vignettering van de A80 (heb ik nooit ontkend) te verklaren, de lens is iets te klein voor de chip........

PS, het laatste deel van je betoog klopt weer wel, dat is de reden dat die superzoomcamera's een kleine chip hebben, met een grotere zouden ze te duur/groot worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 14-07-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 89521 schreef op 14 juli 2004 @ 19:20:
[...]

Ehhh, nee, de chip van de A80 is 2x zo groot als die van de A70, de grootte van de frontlens zegt niet veel over de lichtsterkte, het diafragma (kleinste diameter/brandpuntsafstand) bepaalt de lichtsterkte, de lenzen van A70 en A80 zijn dus bijna even lichtsterk (klein voordeeltje voor de A70), maar het brandpunten bereik verschilt wat, zodat ik eigenlijk vermoed, dat de lenzen grotendeels identiek zijn (door het langere brandpunt van de A80 is de lichtsterkte iets kleiner)
hierdoor is ook de vignettering van de A80 (heb ik nooit ontkend) te verklaren, de lens is iets te klein voor de chip........

PS, het laatste deel van je betoog klopt weer wel, dat is de reden dat die superzoomcamera's een kleine chip hebben, met een grotere zouden ze te duur/groot worden.
tnx voor je uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedicMan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2021

MedicMan

Still thinking .....

Na een lange tijd van afwezigheid maar weer eens wat posten :)

ik las op www.kieskeurig.nl het volgende over "purple wringing".
gsm-it: Nu ik de A80 wat langer uitgeprobeerd heb vind ik de "purple wringing" erger
dan ik aanvankelijk dacht. Bij foto's uitgerekt op ware grootte (100%) van
contrastrijke objecten, zoals van bomen waarbij het licht tussen de takken
doorschijnt, kunnen er behoorlijk brede paarse randen tevoorschijn komen. De
dunne takken worden dan zelfs geheel paars. Zelfs met kleinere lensopeningen
(F5.6 of F8) is het verschijnsel nog duidelijk aanwezig. Bepaalde Olympus
cameras hebben er blijkbaar geen last van en ook bij de A70 en A75 schijnt het
probleem minder te zijn dan bij de A80.
Een eigenschap van de zoomlens & CCD combinatie?
Hoe is "purple wringing" het beste te vermijden? reageer
gsm-it: De CCD chipis relatief groot t.o.v. de A70 en A75.
Het zal dus wel in de lens zitten. Ik heb de indruk dat de Japan versie die ik
heel even had (defecte LCD pixel en te paarse autowitbalans) minder last had
van het verschijnsel dan de made in China die ik nu heb.
Kan "purple wringing" per camera meer of minder erg zijn? (12-07-2004)

Kees1: 1-Het is een eigenschap van de lens (optisch) die bij de laatse generaties
camera's steeds meer versterkt wordt omdat de CCD's niet groter worden en er
wel meer pixels komen, de informatie verspeidt zich over meer pixels omdat ze
te dicht bij elkaar zitten, dat laatse noemt men "blooming"
2-Het is alleen te bestrijden door het diafragma deels dicht te zetten (08-07-2004)
Ik had die term nog nooit gehoord maar het schijnt voor te komen op de A80.
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik kon er zo 1 2 3 niet iets over vinden in de andere A80 topics.

[ Voor 5% gewijzigd door MedicMan op 15-07-2004 14:20 ]

MURPHY'S LAW: "If anything can go wrong, it will". ---> Optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 12:16
Geen matches
Is het ook mogelijk om een andere lens op de camera te zetten?
En hoe werkt de groothoek lens van deze camera?
Meestal als je wat moois ziet en je pakt de camera, dan kom je erachter dat het niet allemaal op de foto kan. Verkleinen zorgt er dan ook voor dat de details minder goed te zien zijn...
Met wat voor een lens los je dit op?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
omitz schreef op 15 juli 2004 @ 17:35:
Meestal als je wat moois ziet en je pakt de camera, dan kom je erachter dat het niet allemaal op de foto kan. Verkleinen zorgt er dan ook voor dat de details minder goed te zien zijn...
1-Ja

2-Via een paar lenzen wordt de bestaande brandpuntsafstand verkort (de lens, of eigenlijk converter wordt ervoor gezet)

3-Ehh ,even nadenken, met een groothoekconverter dus, een stap achteruit wil vaak ook wel helpen......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MedicMan schreef op 15 juli 2004 @ 14:20:
Na een lange tijd van afwezigheid maar weer eens wat posten :)

ik las op www.kieskeurig.nl het volgende over "purple wringing".

[...]

Ik had die term nog nooit gehoord maar het schijnt voor te komen op de A80.
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik kon er zo 1 2 3 niet iets over vinden in de andere A80 topics.
Daar zijn ellenlange threads over geweest, maar inderdaad niet veel bij de A80, waarschijnlijk omdat het bij andere camera's toch meer voorkomt, zie het betoog van Kees1, slaat de spijker op z'n kop'..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110923

Geen matches
omitz schreef op 15 juli 2004 @ 17:35:
Heb me vandaag een voorzetlens aangeschaft, groothoek, merk; COKIN prijs; 69 euro, ben er erg tevreden over.is magnetisch , dus handig in gebruik
link: www.cokin.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Re: nelson2jp en FLits Flits bedankt voor de info en:

ff een noob vraagje dan; :X
Hoe weet je of die lens past dan?
Ik loop al een beetje te zoeken naar meer informatie over het wissellen van lenzen bij digitale camera's, heeft iemand misschien een linkje voor me?

EDIT:
Ik had even niet door hoe die pagina werkte, maar ik heb al een beetje
infor-matie,
nu natuurlijk de vraag of je die ring er zomaar op kunt draaien bij de canon a80?

[ Voor 47% gewijzigd door omitz op 16-07-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omitz schreef op 16 juli 2004 @ 11:52:

Ik loop al een beetje te zoeken naar meer informatie over het wissellen van lenzen bij digitale camera's, heeft iemand misschien een linkje voor me?

EDIT:
infor-matie,
nu natuurlijk de vraag of je die ring er zomaar op kunt draaien bij de canon a80?
Voor het plaatsen van converters en filters is een adapter nodig, Canon zelf heeft een veel te dure plastieken, een betere en goekopere is die van Soligor, te bestellen in FotoPlus zaken, neem de 52 mm, de betere converters hebben ook die maat. (zie www.soligor.de artikel no. 57912

PS, lenzen voor spiegelreflexen werken NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110923

omitz schreef op 16 juli 2004 @ 11:52:

EDIT:
infor-matie,
als je die site uitpluisd zie je het zelf wel, het past echt, langs de ene kant van die opzet ( is een ringetje) is het zelfklevend , daar de lensbody niet metaalhoudend is terwijl de andere kant van dat ringetje dan weer van metaal gemaakt is en de opzetlenzen zijn dan weer magnetisch en zo blijft alles goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik vind met mijn A80 dat het gras altijd veel te blauw is.
Hebben jullie daar nu ook last van en is dat te verbeteren?
Natuurlijk is het wel op te lossen met een foto bewerkings software.
Maar ik verwacht van een camera met die prijs wel kleur echte plaatjes.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stalker schreef op 17 juli 2004 @ 12:41:
Speel eens wat met de witbalans, de custominstelling op een stuk wit papier doet het bij mij altijd perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108312

Geen matches
Bij de aankoop van de camera meen ik me te herinneren dat je ook ruimte op het web kreeg bij Canon om daar wat foto's neer te zetten. Iemand enig idee hoe ik daar terecht kom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Geen matches
Anoniem: 108312 schreef op 18 juli 2004 @ 12:36:
Bij de aankoop van de camera meen ik me te herinneren dat je ook ruimte op het web kreeg bij Canon om daar wat foto's neer te zetten. Iemand enig idee hoe ik daar terecht kom??
http://www.canon.nl/For_H...7122&SourcePageID=25102#1

via bovenstaande link.
Een andere mogelijkheid is om zoombrowser te installeren, hiermee kun je inloggen en registreren.
Zorg wel dat je het serienummer van je camera bij de hand hebt, want deze heb je nodig.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

Geen matches
laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 19-07-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Een paar dagen geleden mijn A80 gekocht. Prachtig dingetje. Het is mijn eerste digicam dus vergelijken kan ik niet maar ik vind het voorlopig een heerlijk toestel. Mijn vorige toestel was een Ixus Z-65 (APS) camera en dit is toch wel even wat anders.

Maar nu de vraag. Ik ben aan het rondneuzen voor een flash kaartje (btw: ik wist niet dat er nog zoveel foto's op dat bijgeleverde mini kaartje zouden passen) en ik vroeg me af of al die "turbo" kaartjes (ULTRAII etcetera) met hogere snelheden daadwerkelijk nut hebben. Voor het uitlezen in een card reader hoef je het volgens mij niet te doen. Met het standaard Canon kaartje is de hele 32 MB in enkele seconden weggschreven op je compu. Maar maken die "ultra" kaartjes wel verschil voor bij het foto's nemen zelf? Hoe merkbaar is dat verschil? Waar zit het verschil uberhaupt in (bij het daadwerkelijke moment van een foto nemen of daarna bij het wegschrijven of mischien bij het bekijken van foto's op lcd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Anoniem: 80529 schreef op 19 juli 2004 @ 11:13:
Een paar dagen geleden mijn A80 gekocht. Prachtig dingetje. Het is mijn eerste digicam dus vergelijken kan ik niet maar ik vind het voorlopig een heerlijk toestel. Mijn vorige toestel was een Ixus Z-65 (APS) camera en dit is toch wel even wat anders.

Maar nu de vraag. Ik ben aan het rondneuzen voor een flash kaartje (btw: ik wist niet dat er nog zoveel foto's op dat bijgeleverde mini kaartje zouden passen) en ik vroeg me af of al die "turbo" kaartjes (ULTRAII etcetera) met hogere snelheden daadwerkelijk nut hebben. Voor het uitlezen in een card reader hoef je het volgens mij niet te doen. Met het standaard Canon kaartje is de hele 32 MB in enkele seconden weggschreven op je compu. Maar maken die "ultra" kaartjes wel verschil voor bij het foto's nemen zelf? Hoe merkbaar is dat verschil? Waar zit het verschil uberhaupt in (bij het daadwerkelijke moment van een foto nemen of daarna bij het wegschrijven of mischien bij het bekijken van foto's op lcd)?
Deze vraag is al eerder gesteld. Dit had je dus kunnen weten.
Maar goed!

De hogere snelheid van deze kaartjes wordt niet benut door de A80 aangezien deze niet met die hoge snelheden om kan gaan. De A80 is dus de bottleneck.
Het is daarom prijstechnisch gezien, verstandig om voor een goedkopere, "normale" CF-kaart te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 19-07-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Rekkie schreef op 19 juli 2004 @ 12:49:
Deze vraag is al eerder gesteld. Dit had je dus kunnen weten.
Maar goed!

De hogere snelheid van deze kaartjes wordt niet benut door de A80 aangezien deze niet met die hoge snelheden om kan gaan. De A80 is dus de bottleneck.
Het is daarom prijstechnisch gezien, verstandig om voor een goedkopere, "normale" CF-kaart te gaan.
Uiteraard heb ik gekeken of ik het antwoord in de oude topics kun terugvinden. Het is mij iig niet gelukt. In ieder geval bedankt voor het antwoord, kan ik eindelijk mijn A80 eens een flinke memory boost gaan geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 20-06 15:38
Kunnen er 512 MB CF kaartjes in de A80? Ik kan noch in de gebruiksaanwijzing noch op de site iets vinden over de maximale grootte van het geheugen. Ook uit de vorige topics kon ik niets halen.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Anoniem: 89521 schreef op 14 juli 2004 @ 19:20:
[...]

..duur/groot worden.
8)7 Klopt CCD van A80 is inderdaad groter (dom dom) nl 1/1.8in en de A70 1/2.7in. zie ook http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp
maar dus geen factor 2. Een inderdaad wordt meer beeld aan de randen van het lenzenstelsel gebruikt dus wordt een slechte kwaliteit daarbij meteen zichtbaar :-)
De vignettering vind ik echter meevallen omdat ik relatief weinig foto's helemaal uitgezoomd neem.
En anders gebruik ik mijn Tiffen 0.5X dan kan ik toch nog een beetje inzoomen (ter voorkoming van teveel vignettering) en heb ongeveer een 28mm groothoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Stalker schreef op 17 juli 2004 @ 12:41:
Blauw? Ben ik kleurenblind of klopt dit toch wel?
http://www.cig.canon-euro...5BCDDCE6C9&pictureIndex=0

Graag een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Geen matches
Nou... jullie kunnen de foto's natuurlijk niet zien :)

/edit: edit knopje is erg makkeluk... al doende leert men...

[ Voor 41% gewijzigd door jedi_gernic op 19-07-2004 14:57 . Reden: gewoon verwijderen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedi_gernic
Geen matches
jedi_gernic schreef op 19 juli 2004 @ 14:15:
Nou... jullie kunnen de foto's natuurlijk niet zien :)
Zo wel: http://www.cig.canon-euro...D79DCDD18C39&locale=nl_NL

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Geen matches
Groen is gras, groen is gras, onder mijn speelgoed auto :P
Is zie geen blauw gras hoor, sorry :)

Oh ja en een tip: EDIT-knopje

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacScum op 19-07-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jedi_gernic schreef op 19 juli 2004 @ 13:54:
[...]

8)7 Klopt CCD van A80 is inderdaad groter (dom dom) nl 1/1.8in en de A70 1/2.7in. zie ook http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp
maar dus geen factor 2. Een inderdaad wordt meer beeld aan de randen van het lenzenstelsel gebruikt dus wordt een slechte kwaliteit daarbij meteen zichtbaar :-)
De vignettering vind ik echter meevallen omdat ik relatief weinig foto's helemaal uitgezoomd neem.
En anders gebruik ik mijn Tiffen 0.5X dan kan ik toch nog een beetje inzoomen (ter voorkoming van teveel vignettering) en heb ongeveer een 28mm groothoek :)
Het verschil in oppervlakte is wel degelijk een factor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben van plan om zaterdag een A80 te kopen, en ik lees hier vanalles over macro foto's en iso's waardes bladiebla.

hoe hebben jullie dat btje geleert? gewoon door te proberen, of staat het ook in handleiding?

ik bedoel dat je voor in sommige situatie's bepaalde iso? waardes nodig hebt enzo?

* Anoniem: 14599 denkt dat het ook handig is dat ie de 3delen uitprint :P heeft ie wat te doen onderweg op vakantie

en wat krijg je er eigenlijk allemaal bij, want zag bij een zaak het volgende staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Case Soft Case SC-PS600 
Waterproof / Weatherproof Case Waterproof Case (40m) WP-DC900 
Lenses 1.75x Tele-converter TC-DC52A,
0.7x Wide Converter WC-DC52,
Close-up Lens 250D (52mm),
Conversion Lens Adapter LA-DC52D 
Power Supply & Battery Chargers Battery Charger Kit CBK100, AC Power Adapter ACK600

maar dat lijkt me sterk dat ze dat er allemaal bij geven. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 19-07-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599 schreef op 19 juli 2004 @ 23:01:
ik ben van plan om zaterdag een A80 te kopen, en ik lees hier vanalles over macro foto's en iso's waardes bladiebla.

hoe hebben jullie dat btje geleert? gewoon door te proberen, of staat het ook in handleiding?

ik bedoel dat je voor in sommige situatie's bepaalde iso? waardes nodig hebt enzo?

* Anoniem: 14599 denkt dat het ook handig is dat ie de 3delen uitprint :P heeft ie wat te doen onderweg op vakantie

en wat krijg je er eigenlijk allemaal bij, want zag bij een zaak het volgende staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Case Soft Case SC-PS600 
Waterproof / Weatherproof Case Waterproof Case (40m) WP-DC900 
Lenses 1.75x Tele-converter TC-DC52A,
0.7x Wide Converter WC-DC52,
Close-up Lens 250D (52mm),
Conversion Lens Adapter LA-DC52D 
Power Supply & Battery Chargers Battery Charger Kit CBK100, AC Power Adapter ACK600

maar dat lijkt me sterk dat ze dat er allemaal bij geven. :P
Waar het om gaat is de samenhang tussen de diverse parameters en wat dat voor je plaatje betekent.

Zie bijvoorbeeld www.belgiumdigital.com en dan even onder het midden staan wat cursusjes.
Overigens valt er uit een goeie handleiding voor de goede verstaander ook wel wat te halen,,,,,,,,,,,

PS, je pakt behoorlijk uit met converters, zou het niet slimmer en goedkoper zijn een camera met veel meer zoombereik te kopen?Niet dat de A80 geen goede beginnerscam is, integendeel, maar ik zou eerst wat ervaring opdoen en dan naar behoefte wat extra dingen aanschaffen........

Just my two cents.........

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 20-07-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Geen matches
Welke zaak en voor welke prijs?
Trouwens, bovenin dit topic staan een aantal review's die exact laten zien wat er in het canon doosje zit, behalve de camera :P
Succes met kijken ik ga slapen...

(ik ben overigens errug benieuwd naar de werking van dat waterdichte euh ding (t is al laat). In december hoop ik naar CostaRica te gaan en daar zo nu en dan tussen de dolfijnen een foto te maken... Ik hoop dat dat kan...)

Edit: En waarom verspringt hierboven 2x de opmaak? Bij de vorige 2 users bedoel ik...

[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 20-07-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Matched: grote
omitz schreef op 20 juli 2004 @ 00:42:
Welke zaak en voor welke prijs?
Trouwens, bovenin dit topic staan een aantal review's die exact laten zien wat er in het canon doosje zit, behalve de camera :P
Succes met kijken ik ga slapen...

(ik ben overigens errug benieuwd naar de werking van dat waterdichte euh ding (t is al laat). In december hoop ik naar CostaRica te gaan en daar zo nu en dan tussen de dolfijnen een foto te maken... Ik hoop dat dat kan...)

Edit: En waarom verspringt hierboven 2x de opmaak? Bij de vorige 2 users bedoel ik...
2x een te grote "tabel code"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 20 juli 2004 @ 00:31:
[...]

Waar het om gaat is de samenhang tussen de diverse parameters en wat dat voor je plaatje betekent.

Zie bijvoorbeeld www.belgiumdigital.com en dan even onder het midden staan wat cursusjes.
Overigens valt er uit een goeie handleiding voor de goede verstaander ook wel wat te halen,,,,,,,,,,,

PS, je pakt behoorlijk uit met converters, zou het niet slimmer en goedkoper zijn een camera met veel meer zoombereik te kopen?Niet dat de A80 geen goede beginnerscam is, integendeel, maar ik zou eerst wat ervaring opdoen en dan naar behoefte wat extra dingen aanschaffen........

Just my two cents.........
ik heb al een digitale cam gehad (een trust :X) maja ik kijk al een hele poos naar deze cam en ik vind wat je er mee kan en alle instellingen die je er handmatig op ik KAN stellen leuk en kan soms ook handig zijn enzo.

en als je het op deze manier niet leert hoe wil je het dan leren met een cam :P :)

@ omitz het is bij funprice voor 359 euries ofzo, niet dat dat de goedkoopste is ma ik vroeg me af of je dat erbij kreeg want zo op die manier stond ut er wel bij :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 20-07-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Geen matches
ik heb een deal gesloten met een gast van mediamarkt dat ik hem daar mag kopen voor 305 euro! maar ik denk dan dat ik er geen NL handleiding bij krijg maar een engelse, maar boeije. als je namelijke binnen een straal van 30 km een winkel vind die goedkoper dan hun is dan krijg je het voor die prijs. en nog geen 1 km hier bij mediamarkt in Hengelo zit progress (progress.nl) en daar is ie voor 305 euro :D die kerel balen :+ :+ :D :D :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Geen matches
jos_zwa schreef op 20 juli 2004 @ 12:41:
ik heb een deal gesloten met een gast van mediamarkt dat ik hem daar mag kopen voor 305 euro! maar ik denk dan dat ik er geen NL handleiding bij krijg maar een engelse, maar boeije. als je namelijke binnen een straal van 30 km een winkel vind die goedkoper dan hun is dan krijg je het voor die prijs. en nog geen 1 km hier bij mediamarkt in Hengelo zit progress (progress.nl) en daar is ie voor 305 euro :D die kerel balen :+ :+ :D :D :D
;) blij dat progress daarO dichtbij zit!
Ik heb hem zelf bij progress besteld voor €309,- + verzendkosten €17,-

* ik ga nu naar de combi voor camera tasje

update

Afbeeldingslocatie: http://jvds.myadsl.nl/tweakers/combitasje.jpg

Features:
- Geheugen opslag plaats in de binnenkant
- 4 Batterijen kunnen aan de voorkant als backup worden opgeslagen.
- Camera past er netjes in.
- Geweldige keykoard achig ding (zie foto)

Voor €19,95 ben je eigenaar van een Combi Arctic 5

[ Voor 19% gewijzigd door matinez op 20-07-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Geen matches
nou helaas, hij is echt overal bijna uitverkocht... dan maar bij koopdigitaal.nl daar waren er nu nog 3. paar dagen wachten dus...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52453

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

BBrunekreeft

Dus...

Ik heb begrepen dat de A85 qua model tussen de A70 en de A80 valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Laatst online: 20-06 16:27
Geen matches
De a85 ziet eruit als een a75 alleen dan met 4mpixel ipv 3.2, dus geen draaiend LCD scherm

linkje:

http://www.dpreview.com/news/0407/04072002canona85.asp

[ Voor 46% gewijzigd door dribbel op 20-07-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
dribbel schreef op 20 juli 2004 @ 21:52:
De a85 ziet eruit als een a75 alleen dan met 4mpixel ipv 3.2, dus geen draaiend LCD scherm

linkje:

http://www.dpreview.com/news/0407/04072002canona85.asp
Dat is tie dus ook, het enige dat anders is ,is de CCD (meer pixels op de zelfde maat), ik denk dat het een vrij zinloze "upgrade" is, behalve voor de pixeltellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
[quote]Procyon for life schreef op 11 juli 2004 @ 21:27:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie net dat de A85 dezelfde lansopening heeft als de A70, deze vond ik altijd al beter.
nieuws: Meer details over de Canon PowerShot A85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

De A85 heeft volgens specs een kleinere sensor (1/2.7") dan de A80 (1/1.8") dus heeft die A85 waarschijnlijk meer ruis. Ze hebben dus gewoon een 4Mpixel cdd in een A75 gepropt die even groot is als de 3Mp sensor in de A75.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119028

Ik heb een Canon A80 en nu kreeg je bij het hele pakket ook toegang tot de site van CANON iMAGE GATEWAY waar je fotoos op kunt plaatsen en dus delen met het internet.
Heeft iemand dit ook gedaan? Ik heb een vraag want ik heb al een aantal keren geprobeerd fotoos via die site hier te plaatsen en dat lukt in eerste instantie goed maar als ik dan nog eens ga kijken krijg ik allemaal kruisjes....???
Wie kan me helpen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Geen matches
@dwasy: Je ziet waarschijnlijk die foto's niet meer omdat dan je sessie op die site verloopt.
Anderen die geen account hebben op die site zien ook niks.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs74
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Voor zover mogelijk (véél) heb ik de A80 topics gelezen. En sinds vandaag ben ik ook een "trotse" eigenaar van een A80! En voor een scherpe prijs, maar ik wil verder niet opscheppen.

Mijn vraag: hoe hebben jullie je camera ontvangen? Ik bedoel was 'ie geseald en zo? Bij mij zat de doos niet dicht en het "bubbelhoesje" van de camera zelf ook niet. En volgens mij zie ik vingerafdrukken op de camera. Verder zit het boekje, batterijen en zo wel in plastic.

Ik ben dus lichtelijk bang dat ik een retourcamera heb meegekregen, zou dit kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook sinds vandaag een trotse bezitter van de canon A80,...

ze hadden bij mediamarkt in groningen genoeg over hoor :) maja genoeg geblaat pics!!! >:)

paar van mijn best gelukte

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/620.jpg
druppel baldiebla iedereen weet wel wat het is :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/621.jpg
nachtfoto bij mij achter het huis, vond ik ook vrij geslaagd

ik kan jullie wel helemaal doodgooie met foto's die ik geslaagd vond en waar je zelfs het stof op het voorwerp zag zitten maja iedereen die deze cam heeft weet het zelf ook wel :)

* Anoniem: 14599 gaat snel op zoek naar meer geheugen :)

offtopic:
grote is btje klote maar niet veel tijd, srry voor verneuke van layout

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 23-07-2004 00:47 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste